Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ | Αυτά είναι τα προϊόντα που μένουν στον ΦΠΑ 24%

Δημοσιεύτηκε

στις

Πρόσθετες διευκρινίσεις για τα προϊόντα και τα παρασκευάσματα που παραμένουν στον συντελεστή ΦΠΑ 24% παρέχει με εγκύκλιό της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Πρόκειται για είδη που εντάσσονται στην δασμολογική κλάση 2106 του Δασμολογίου. Ειδικότερα αυτά είναι τα ακόλουθα:

Τα παρασκευάσματα που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν, είτε απευθείας ως έχουν [π.χ. τζατζίκι, τυροκαυτερή, ταραμοσαλάτα, ρώσικη σαλάτα, μελιτζανοσαλάτα, απομιμήσεις τυριών που περιέχουν αποκλειστικά φυτικά λιπαρά, μείγματα τυριών και φυτικών λιπαρών, απομιμήσεις βουτύρου με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά γάλακτος (π.χ. λιπαρές ύλες για επάλειψη που περιέχουν λιπαρές ουσίες άλλες από αυτές που προέρχονται από το γάλα ή ύλες των οποίων η περιεκτικότητα σε λιπαρές ουσίες γάλακτος είναι κατώτερη του 39% κατά βάρος), γεύματα έτοιμα προς κατανάλωση σε συσκευασία για τη λιανική πώληση (π.χ. μουσακάς, παστίτσιο κ.λπ.), κόλλυβα και παρόμοια προϊόντα] είτε κατόπιν επεξεργασίας (όπως το ψήσιμο, η διάλυση ή το βράσιμο στο νερό ή στο γάλα κ.λπ.), για τη διατροφή του ανθρώπου.

Τα παρασκευάσματα που αποτελούνται πλήρως ή μερικώς από προϊόντα διατροφής, τα οποία χρησιμοποιούνται στην παρασκευή ποτών ή παρασκευασμάτων διατροφής για τη διατροφή του ανθρώπου. Η κλάση περιλαμβάνει παρασκευάσματα που αποτελούνται από μίγματα χημικών ουσιών (οργανικά οξέα, άλατα ασβεστίου κ.λπ.) με προϊόντα διατροφής (αλεύρι, ζάχαρη, γάλα σε σκόνη κ.λπ.), τα οποία προορίζονται να ενσωματωθούν σε παρασκευάσματα διατροφής, είτε ως συστατικά αυτών είτε για τη βελτίωση ορισμένων από τα χαρακτηριστικά τους (εμφάνιση, διατήρηση ποιότητας κ.λπ.)

Οι σκόνες για την παρασκευή πουτίγκας, ζελέ, παγωτών και παρόμοιων παρασκευασμάτων, έστω και με την προσθήκη γλυκαντικών ουσιών. Συνεπώς, εδώ κατατάσσεται και το φρουί ζελέ (fruit gelee) σε σκόνη, το οποίο δεν μπορεί να καταναλωθεί άμεσα με τον τρόπο που παρουσιάζεται, αλλά για την παρασκευή του απαιτείται πρώτα η ανάδευσή του σε βραστό νερό.

Οι σκόνες με βάση το αλεύρι, το άμυλο, τα εκχυλίσματα βύνης ή τα προϊόντα των κλάσεων 04.01 έως 04.04, έστω και με την προσθήκη κακάο, υπάγονται στις κλάσεις 18.06 ή 19.01, ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε κακάο.

Οι άλλες σκόνες, όταν περιέχουν κακάο, κατατάσσονται στην κλάση 18.06. Οι σκόνες που έχουν τον χαρακτήρα αρωματισμένων ή χρωματισμένων ζαχάρων και χρησιμοποιούνται για την παρασκευή λεμονάδας ή παρόμοιων ποτών, υπάγονται στις κλάσεις 17.01 ή 17.02 κατά περίπτωση.

Οι αρωματισμένες σκόνες για την παρασκευή ποτών, έστω και με την προσθήκη γλυκαντικών ουσιών, με βάση το διτττανθρακικό νάτριο και τη γλυκυρριζίνη ή το εκχύλισμα γλυκόριζας (τα οποία διατίθενται ως «σκόνη κακάο»).

Τα παρασκευάσματα με βάση το βούτυρο ή άλλα λίπη ή έλαια που προέρχονται από το γάλα και χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, στα προϊόντα αρτοποιίας.

Οι πολτοί με βάση τη ζάχαρη, που περιέχουν πρόσθετες λιπαρές ουσίες σε σχετικά μεγάλη αναλογία και, μερικές φορές, γάλα ή φουντούκια που δεν είναι κατάλληλοι να μεταποιηθούν απευθείας σε ζαχαρώδη προϊόντα αλλά χρησιμοποιούνται για το γέμισμα ή τη διακόσμηση π.χ. σοκολάτας, πτιφούρ, τούρτας, κέικ, κ.λπ.

Το φυσικό μέλι που είναι εμπλουτισμένο με βασιλικό πολτό ή με άλλες ουσίες όπως π.χ. κανέλα, ξηρούς καρπούς, κλπ.

Τα προϊόντα υδρόλυσης πρωτεϊνών, που αποτελούνται κυρίως από ένα μείγμα αμινοξέων και χλωριούχου νατρίου και χρησιμοποιούνται στα παρασκευάσματα διατροφής (π.χ. για να προσδώσουν γεύση). Τα συμπυκνώματα πρωτεϊνών που λαμβάνονται με αφαίρεση ορισμένων συστατικών απελαιωμένων σογιάλευρων και χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό σε πρωτεΐνες των παρασκευασμάτων διατροφής.

Τα σογιάλευρα και άλλες πρωτεϊνικές ουσίες ειδικής πλοκής (textured). Ωστόσο, από την κλάση εξαιρούνται τα απελαιωμένα σογιάλευρα που δεν είναι ειδικής πλοκής (textured), έστω και αν προορίζονται για τη διατροφή του ανθρώπου (κλάση 23.04), και τα απομονώματα πρωτεϊνών (κλάση 35.04).

Τα μη αλκοολούχα ή τα αλκοολούχα παρασκευάσματα (που δεν βασίζονται σε ευώδεις ουσίες) του τύπου που χρησιμοποιείται για την παρασκευή διαφόρων μη αλκοολούχων ή αλκοολούχων ποτών. Τα παρασκευάσματα αυτά μπορεί να λαμβάνονται αναμιγνύοντας φυτικά εκχυλίσματα της κλάσης 13.02 με γαλακτικό οξύ, τρυγικό οξύ, κιτρικό οξύ, φωσφορικό οξύ, συντηρητικά, προϊόντα ενεργούντα επί της επιφανειακής τάσης, χυμούς φρούτων κ.λπ.

Τα παρασκευάσματα αυτά περιέχουν (εν όλω ή εν μέρει) τα γευστικά συστατικά που χαρακτηρίζουν ένα συγκεκριμένο ποτό. Ως εκ τούτου, το εν λόγω ποτό μπορεί συνήθως να ληφθεί με απλή διάλυση του παρασκευάσματος με νερό, κρασί ή αλκοόλη, με ή χωρίς την προσθήκη, για παράδειγμα, ζάχαρης ή αέριου διοξειδίου του άνθρακα. Ορισμένα από τα προϊόντα αυτά είναι ειδικά παρασκευασμένα για οικιακή χρήση. Χρησιμοποιούνται επίσης ευρέως στη βιομηχανία, με σκοπό την αποφυγή της ανεπιθύμητης μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων νερού, αλκοόλης κ.λπ. Σύμφωνα με τον τρόπο που παρουσιάζονται, τα παρασκευάσματα αυτά δεν προορίζονται για κατανάλωση ως ποτά και επομένως μπορούν να διαχωριστούν από τα ποτά του Κεφαλαίου 22.

Από την κλάση εξαιρούνται τα παρασκευάσματα του είδους που χρησιμοποιείται για την παρασκευή ποτών με βάση μία ή περισσότερες ευώδεις ουσίες (κλάση 33.02), όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ.

Τα βρώσιμα δισκία με βάση φυσικά ή τεχνητά αρώματα (π.χ. βανιλλίνη).

Τα γλυκά, οι τσίχλες, οι καραμέλες και παρόμοια είδη (κυρίως για διαβητικούς) που περιέχουν συνθετικούς γλυκαντικούς παράγοντες (π.χ. σορβιτόλη) αντί για ζάχαρη.

Τα παρασκευάσματα (π.χ. δισκία) που αποτελούνται από ζαχαρίνη και ένα προϊόν διατροφής, όπως είναι η λακτόζη, και χρησιμοποιούνται για γλυκαντικούς σκοπούς.

Οι αυτολύτες ζύμης και άλλα εκχυλίσματα ζύμης, τα οποία είναι προϊόντα που λαμβάνονται από την υδρόλυση της ζύμης. Τα προϊόντα αυτά δεν μπορούν να προκαλέσουν ζύμωση και διαθέτουν υψηλή πρωτεϊνική αξία. Χρησιμοποιούνται κυρίως στη βιομηχανία προϊόντων διατροφής (π.χ. για την παρασκευή ορισμένων καρυκευμάτων).

Τα παρασκευάσματα για την παρασκευή λεμονάδων και άλλων ποτών, που αποτελούνται, π.χ. από: – σιρόπια, αρωματισμένα ή χρωματισμένα, τα οποία είναι ζαχαρώδη διαλύματα στα οποία έχουν προστεθεί φυσικές ή τεχνητές ουσίες που τους προσδίδουν τη γεύση ορισμένων φρούτων ή φυτών (σμέουρα, φραγκοστάφυλα, λεμόνια, μέντα κ.λπ.), έστω και με προσθήκη κιτρικού οξέος ή συντηρητικών. – σιρόπι στο οποίο έχει προστεθεί για τον αρωματισμό του ένα σύνθετο παρασκεύασμα της παρούσας κλάσης (βλ. την ανωτέρω παράγραφο 7) και το οποίο περιέχει, κυρίως, είτε εκχύλισμα κόλας και κιτρικού οξέος, χρωματισμένο με καραμελοποιημένη ζάχαρη, είτε κιτρικό οξύ και αιθέρια έλαια φρούτων (π.χ. λεμονιού ή πορτοκαλιού). – σιρόπι στο οποίο έχουν προστεθεί για αρωματισμό χυμοί φρούτων, οι οποίοι έχουν τροποποιηθεί με την προσθήκη συστατικών (κιτρικό οξύ, αιθέρια έλαια που έχουν εξαχθεί από τα φρούτα κ.λπ.) σε τέτοιες ποσότητες, ώστε η ισορροπία των συστατικών των χυμών φρούτων, όπως αυτά απαντούν στον φυσικό χυμό, να έχει προφανώς διαταραχθεί. – συμπυκνωμένο χυμό φρούτων με την προσθήκη κιτρικού οξέος (σε τέτοια αναλογία που να του προσδίδει μια συνολική περιεκτικότητα σε οξύ σαφώς ανώτερη από εκείνη του φυσικού χυμού), αιθερίων ελαίων φρούτων, τεχνητών γλυκαντικών κ.λπ.

Τα παρασκευάσματα αυτά προορίζονται να καταναλωθούν ως ποτά μετά από απλή διάλυσή τους με νερό ή κατόπιν περαιτέρω επεξεργασίας. Ορισμένα παρασκευάσματα του είδους αυτού προορίζονται για προσθήκη σε άλλα παρασκευάσματα διατροφής.

Τα μίγματα εκχυλίσματος ginseng (ιαπωνικής κάνναβης) με άλλα συστατικά (π.χ. λακτόζη ή γλυκόζη), που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή «ποτού» ή «τσαγιού ginseng».

Τα προϊόντα που αποτελούνται από ένα μείγμα φυτών ή μερών φυτών (στα οποία περιλαμβάνονται οι σπόροι και οι καρποί) διαφορετικών ειδών ή που αποτελούνται από φυτά ή μέρη φυτών (στα οποία περιλαμβάνονται οι σπόροι και οι καρποί) ενός μόνο είδους ή διαφορετικών ειδών, αναμιγμένων με άλλες ουσίες, όπως είναι ένα ή περισσότερα φυτικά εκχυλίσματα, τα οποία δεν καταναλώνονται ως τέτοια, αλλά είναι του είδους που χρησιμοποιείται για την παρασκευή φυτικών εκχυλισμάτων ή φυτικών «τσαγιών» [π.χ. εκείνων που έχουν υπακτικές, καθαρκτικές, διουρητικές ή αναφυσώδεις (ανακούφιση από μετεωρισμό ή αέρια) ιδιότητες], περιλαμβανομένων και των προϊόντων για τα οποία πιστεύεται ότι προσφέρουν ανακούφιση από ασθένειες ή συμβάλουν στη διατήρηση της καλής κατάστασης του οργανισμού και της υγείας.

Τα μίγματα φυτών, μερών φυτών, σπόρων ή καρπών (ολόκληρων, κομμένων, θρυμματισμένων, αλεσμένων ή σε σκόνη) των ειδών που εμπίπτουν σε διαφορετικά Κεφάλαια (π.χ. στα Κεφάλαια 7, 9, 11, 12) ή των διαφορετικών ειδών που εμπίπτουν στην κλάση 12.11, τα οποία δεν καταναλώνονται ως τέτοια, αλλά είναι του είδους που χρησιμοποιείται είτε απευθείας για τον αρωματισμό ποτών, είτε για την παρασκευή εκχυλισμάτων για την παραγωγή ποτών. Ωστόσο, τα προϊόντα του τύπου αυτού, ο ουσιώδης χαρακτήρας των οποίων δίδεται από την περιεκτικότητα σε είδη που εμπίπτουν στο Κεφάλαιο 9, εξαιρούνται

Τα παρασκευάσματα που αναφέρονται συχνά ως «συμπληρώματα διατροφής», με βάση εκχυλίσματα φυτών, συμπυκνώματα φρούτων, μέλι, φρουκτόζη κ.λπ., με προσθήκη βιταμινών και, ενίοτε, πολύ μικρών ποσοτήτων ενώσεων του σιδήρου. Τα παρασκευάσματα αυτά παρουσιάζονται συχνά σε συσκευασίες με την ένδειξη ότι προορίζονται για τη διατήρηση της καλής κατάστασης του οργανισμού και της υγείας. Παρόμοια παρασκευάσματα, ωστόσο, που προορίζονται για την πρόληψη ή την θεραπεία ασθενειών ή παθήσεων εξαιρούνται (κλάσεις 30.03 ή 30.04).

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στουρνάρας: Ύφεση 6% το 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

Την εκτίμηση ότι η ύφεση στην Ελλάδα το 2020, συνεπεία της πανδημίας, θα κυμανθεί από 4,5% έως 9,5% του ΑΕΠ έκανε ο Γιάννης Στουρνάρας, απευθυνόμενος στην κοινοβουλευτική επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, όπου προσήλθε ως προτεινόμενος για επαναδιορισμό στη θέση του διοικητού της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο κ. Στουρνάρας, που προέβλεψε ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2021 με αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,5%, είπε πως η παγκόσμια πανδημία δημιουργεί αβεβαιότητα, διότι «όσο δεν υπάρχει εμβόλιο και φάρμακο, ο φόβος που φωλιάζει στις ψυχές μας, δημιουργεί συνθήκες στασιμότητας, και ενδεχομένως, εάν συνεχισθεί και φόβους στασιμοπληθωρισμού».

Για την Ελλάδα, σημείωσε, η αντιμετώπιση της πανδημίας υπήρξε μεγάλη επιτυχία, και θέτει τα θεμέλια για μια όσο πιο περιορισμένη ύφεση γίνεται. Σημείωσε μάλιστα ότι η στάση της κυβέρνησης που φάνηκε να ακούει τους ειδικούς και να κινείται γρήγορα, στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής. Και βέβαια η τύχη παίζει ένα σημαντικό ρόλο, πρόσθεσε ο κ. Στουρνάρας.

Ο διοικητής της ΤτΕ επανέλαβε ότι όσο δεν υπάρχει εμβόλιο και φάρμακο «μόνο σενάρια» μπορούμε να κάνουμε για τις επιπτώσεις και ειδικότερα για την ύφεση που αναμένεται να έχει εύρος από 4,5% έως 9,5%, με «το βασικό σενάριο» να είναι στο 6% για το 2020. Για το 2021 προβλέπεται ανάκαμψη 5,5%, είπε ο κ. Στουρνάρας, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι εκτιμήσεις θα αλλάζουν κάθε φορά που θα δημοσιοποιούνται (νέα) στοιχεία.

Εξάλλου, ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι φέτος θα έχουμε σημαντική πιστωτική επέκταση, την οποία υπολογίζουμε σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ, τουλάχιστον. Τόνισε μάλιστα ότι από πλευράς ρευστότητας και κεφαλαίων, οι τράπεζες είναι απόλυτα καλυμμένες για να συμβάλουν στη διατήρηση του παραγωγικού ιστού της οικονομίας. Βεβαίως, πρόσθεσε, οι τράπεζες οφείλουν να δανειοδοτούν φερέγγυους δανειολήπτες (με βάση τα στοιχεία που έχουν έως 31/12/2019).

Εισηγούμενος τον επαναδιορισμό του κ. Στουρνάρα, ο παρακαθήμενος υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας είπε ότι ο διοικητής συνέβαλε ουσιαστικά στη διαφύλαξη χρηματοπιστωτικής σταθερότητας όταν κυβερνητικές επιλογές κλόνισαν την εμπιστοσύνη καταθετών και επενδυτών και έθεσαν σε κίνδυνο τη τραπεζική ευστάθεια. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Ζαββός εξέφρασε την πεποίθηση ότι στη νέα εξαετία του, ο κ. Στουρνάρας θα συνεχίσει να συντρέχει στην προσπάθεια της χώρας και θα στηρίξει τη γενική πολιτική της κυβέρνησης όπως προβλέπεται από το καταστατικό της ΤτΕ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες φορολογικές υποθέσεις ψάχνει φέτος η Εφορία

Δημοσιεύτηκε

στις

Στις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους, ρίχνει το βάρος η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, επικεντρώνοντας στις ανοιχτές υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας.

Με το ξέσπασμα της πανδημίας και το lockdown πάγωσαν και οι φορολογικοί έλεγχοι που είχε προγραμματίσει για φέτος η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Ελέγχων.

Τώρα με τις επιχειρήσεις να αρχίσουν να ανεβάζουν μετά από δυο μήνες ρολά και να επιστρέφουν στην νέα πραγματικότητα η ΑΑΔΕ αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να ανατρέψει το ελεγκτικό της σχέδιο. Έτσι, λιγότεροι και στοχευμένοι θα είναι οι έλεγχοι που θα διενεργηθούν φέτος το καλοκαίρι ενώ οι ελεγκτές που βρίσκονται στο γραφείο τους αρχίζουν να ανοίγουν παλιές υποθέσεις. Προτεραιότητα δίνεται στις υποθέσεις για τις οποίες επέρχεται παραγραφή στο τέλος του 2020, στερώντας από το Δημόσιο το δικαίωμα να επιβάλει φόρους και πρόστιμα, ακόμα και αν υπάρχει αυταπόδεικτη φοροδιαφυγή. Στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως μεγάλες και φρέσκες φορολογικές υποθέσεις που πρέπει να ελεγχθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Συγκεκριμένα, οι υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους είναι οι ακόλουθες πέντε κατηγορίες:

Οι φορολογικές υποθέσεις της χρήσης 2014 (φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ), για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις ή για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις το αργότερο μέχρι τις 31-12-2019.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν στη χρήση του 2011, αλλά οι επιτηδευματίες «ξέχασαν» να υποβάλουν έγκαιρα φορολογικές δηλώσεις και τις υπέβαλαν εντός του 2017.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ της χρήσης του 2009, για τις οποίες προέκυψαν «συμπληρωματικά» στοιχεία. Εφόσον οι φοροελεγκτικές αρχές εντοπίζουν, μετά τη λήξη της κανονικής πενταετούς περιόδου παραγραφής, «συμπληρωματικά» στοιχεία, (π.χ. εικονικά τιμολόγια) από τα οποία προκύπτει ότι υπήρξε απόκρυψη εισοδήματος και φοροδιαφυγή, ο χρόνος της μη παραγραφής επεκτείνεται στη δεκαετία. Σημειώνεται ότι από τα συμπληρωματικά στοιχεία εξαιρούνται οι καταθέσεις σε τράπεζες του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Οι υποθέσεις ΦΠΑ της φορολογικής χρήσης του έτους 2009 για τις οποίες δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ. Για τις υποθέσεις αυτές ισχύει 10ετής περίοδος παραγραφής που άρχισε να «τρέχει» από την 1η-1-2011 -δηλαδή μετά τη λήξη του έτους 2009 στο οποίο έπρεπε να υποβληθεί η εκκαθαριστική δήλωση- και λήγει την 31η-12-2020.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα τα μέτρα της τρίτης φάσης στήριξης επιχειρήσεων, εργαζόμενων και ιδιοκτητών ακινήτων

Δημοσιεύτηκε

στις

Αύριο Τετάρτη αναμένεται να εκδοθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα ενεργοποιείται από την 1η Ιουνίου το νέο πακέτο μέτρων με τις μειώσεις του ΦΠΑ, την κάλυψη του 1/3 των απωλειών που έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων εξαιτίας της μείωσης 40% στα ενοίκια αλλά και τον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» που θα επιδοτεί το 60% του μισθού που θα χάνουν οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με μειωμένο ωράριο.

Ειδικότερα με την ΠΝΠ θα αποσαφηνίζεται:

Το πλαίσιο για την κάλυψη μέρους των απωλειών των εργαζομένων που θα τεθούν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας η μερικής απασχόλησης καθώς υπάρχουν πολλά θολά σημεία και κενά όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας και τα κριτήρια για τους δικαιούχους. Σύμφωνα με πληροφορίες οι επιχειρήσεις πιέζουν τη κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει γρήγορα το τοπίο έτσι ώστε να αποφασίσουν για το πώς θα κινηθούν καθώς το πρόγραμμα θα τρέξει από την 1η Ιουνίου. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες ο μηχανισμός ενίσχυσης απασχόλησης με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας που θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE αρχικά με 820 εκ. ευρώ θα ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 με δυνατότητα επέκτασης της χρονικής ισχύος του εάν και εφόσον χρειαστεί. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλες οι επιχειρήσεις της χώρας οι οποίες εμφανίζουν μείωση του τζίρου τους, τουλάχιστον 20% από τον Μάρτιο και μετά που ξέσπασε η πανδημία ανεξαρτήτως ΚΑΔ. Στο μηχανισμό θα ενταχθούν και επιχειρήσεις που λειτουργούν για πρώτη φορά και δεν έχουν καταγράψει έσοδα τους προηγούμενους μήνες καθώς και οι εποχικές επιχειρήσεις. Η επιδότηση μισθού θα καλύπτει όλους τους υφιστάμενους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης ενώ δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης που θα προσληφθούν μέχρι τον αριθμό των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης που διατηρούσαν πέρυσι τον αντίστοιχο μήνα. Δεν θα επιτρέπεται η εκ των υστέρων μετατροπή της σχέσης εργασίας από μερικής σε πλήρους απασχόλησης προκειμένου η επιχείρηση να λάβει επιδότηση του μισθολογικού κόστους. Το δικαίωμα του εργοδότη να μειώνει το χρόνο εργασίας του εργαζομένου πλήρους απασχόλησης έως και 50%, θα ασκείται υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι δεν θα μεταβάλλεται το είδος της σχέσης εργασίας. Το κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση αναπλήρωσης κατά 60% του εισοδήματος του εργαζομένου για το χρόνο που ο εργαζόμενος δεν θα εργάζεται. Σε περίπτωση που η καθαρή αμοιβή μετά την παραπάνω προσαρμογή υπολείπεται του κατώτατου μισθού, η διαφορά θα καλύπτεται από το κράτος εξ’ ολοκλήρου. Ο εργοδότης έχει την υποχρέωση να καλύπτει το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του εργαζομένου, υπολογιζόμενων επί του αρχικού ονομαστικού μισθού. Για όσο διάστημα ο εργαζόμενος βρίσκεται σε καθεστώς μειωμένης απασχόλησης, ο εργοδότης απαγορεύεται να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας και σε μείωση του ονομαστικού μισθού του εργαζομένου.
Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% που θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου στα εισιτήρια τρένου, μετρό και τραμ, αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, αεροπλάνων, πλοίων, στον καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά που σερβίρονται από τα καταστήματα μαζικής εστίασης καθώς και στα εισιτήρια των κινηματογράφων. Στο τουριστικό πακέτο μειώνεται από 80/20 (80% με 13% και 20% με 24% σε 90/10.
Το καθεστώς της έκπτωσης φόρου για τους ιδιοκτήτες ακινήτων με απώλειες στο εισόδημα από ενοίκια. Σύμφωνα με το σχεδιασμό το δημόσιο θα καλύψει μέρος των απωλειών συμψηφίζοντας το ποσό αυτό με τους φόρους που κληθούν να πληρώσουν οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι από τον Ιούλιο και μετά. Για κάθε ιδιοκτήτη θα υπολογιστούν τα έσοδα που δεν εισέπραξε από ενοίκια και από το συνολικό ποσό θα επιστραφεί το ένα τρίτο (33,3%) μέσω συμψηφισμού με φορολογικές υποχρεώσεις ενώ δεν θα υπάρχει περιορισμός ως προς το είδος των φορολογικών υποχρεώσεων. Οι φορολογούμενοι που θα εισπράξουν μειωμένα κατά 40% ενοίκια θα κληθούν να δηλώσουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ τις εισοδηματικές τους απώλειες.
Το ποσό που θα διατεθεί στο δεύτερο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής ο οποίος θα ανοίξει τον Ιούνιο και θα μπορούν να ενταχθούν περισσότερες επιχειρήσεις.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πωλητήριο στον ιστορική ρετσίνα «Μαλαματίνα»

Δημοσιεύτηκε

στις

Επισπεύδονται οι διαδικασίες πώλησης της ιστορικής οινοποιϊας “Μαλαματίνα”, που πρωταγωνίστησε στον κλάδο περισσότερο από έναν αιώνα, αλλά την τελευταία δεκαετία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχει καταστεί ζημιογόνος.

Οι τράπεζες που απέκτησαν την πλειοψηφία των μετοχών της αρχικά ως ενέχυρο έναντι δανείων, βιάζονται τώρα να απαγκιστρωθούν, βλέποντας να μην αποδίδουν καρπούς τα σχέδια αναδιάρθρωσης.

Οι υποψήφιοι αγοραστές

Ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι αγοραστές-επενδυτές υπάρχουν πολλοί – η σχετική λίστα περιλαμβάνει τουλάχιστον 10 ελληνικές επιχειρήσεις και funds από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μεταξύ αυτών η οικογένεια Σαράντη που ελέγχει τη φίρμα “Ολυμπος” (γαλακτοκομικά, χυμοί, αναψυκτικά), η οινοποιϊα “Τσάνταλη”, το fund SMERemediumCap του πρώην προέδρου της Eurobank Νίκου Καραμούζη και το fund Elikonos 2 Greek Growth Fund, στο οποίο μετέχουν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης (EBRD) και το European Investment Fund (EIF).

Οι τράπεζες σχεδιάζουν να εντάξουν την εταιρεία “Μαλαματίνας” στις διατάξεις  του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, προκειμένου να εξασφαλίσει προστασία από τους πιστωτές και να εφαρμοσθεί σχέδιο διάσωσης-εξυγίανσης.

Επισημαίνεται ότι η ιστορική οινοποιία που κατέχει μερίδιο περίπου 40% στην ελληνική αγορά κρασιού “ρετσίνα”, βλέπει την τελευταία 10ετία τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται σταδιακά και τους χρηματοοικονομικούς δείκτες της να επιδεινώνονται.

Από 29 εκατ. ευρώ που ήταν το 2007, οι πωλήσεις της περιορίστηκαν πέρυσι σε 13 εκατ. ευρώ. Οι νέοι ιδιοκτήτες της θα χρειασθεί να δαπανήσουν σημαντικά ποσό για το επαναλανσάρισμα της φίρμας, την τόνωση των πωλήσεων κρασιών παραδοσιακών τύπου  και την προώθηση νέων προϊόντων.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ