Κλιμάκιο της Παγκόσμιας Τράπεζας , που αποτελεί Μηχανισμό Βοήθειας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των ελληνικών Δήμων, επισκέπτηκε το πρωί της Πέμπτης 2 Νοεμβρίου τον  Δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη, προκειμένου να ενημερώσει για την πορεία της υλοποίησης του πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόζεται σε 4 πόλεις της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, στην Καβάλα, τη Λάρισα, την Καλαμάτα και στο Ηράκλειο, η Παγκόσμια Τράπεζα έχει δημιουργήσει διεπιστημονικές Ομάδες αποτελούμενες από τοπικούς συμβούλους και τοπικούς και διεθνείς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι καταγράφουν προβλήματα για τέσσερις θεματικές ενότητες και στο τέλος των εργασιών τους προωθούνται στην Ελληνική Κυβέρνηση.

 Τις ενότητες τις έχουν επιλέξει οι τέσσερις Δήμοι και συγκεκριμένα στα εξής:

  • Ολοκληρωμένος σχεδιασμός σε επίπεδο γειτονιών, που περιλαμβάνει το θέμα της διάβρωσης των ακτών και της επανάληψης εγκαταλελειμμένων κτηρίων
  • Δημιουργία οικονομικού προφίλ κάθε πόλης ιδιωτικού τομέα στην ανάπλαση ιδιοκτησίας,
  • Διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση και μείωση απορριμμάτων, εναλλακτικές λύσεις βιώσιμης κινητικότητας – ηλεκτροκίνηση, καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης πράσινων υποδομών,
  • Διαχείριση Κινδύνου Καταστροφών και Ανθεκτικές Υποδομές,
  • και Βελτιστοποίηση των διαδικασιών υλοποίησης έργων (μείωση γραφειοκρατίας)

Κατά την ενημέρωση, ο Δήμαρχος έθεσε τους προβληματισμούς του στα ζητήματα της διάβρωσης των ακτών, όπως στην περίπτωση της Καλαμίτσας, καθώς και στην ανάγκη εξεύρεσης λύσεων στο θέμα των εγκαταλειμμένων καπναποθηκών. 

Το κλιμάκιο, που συνοδευόταν από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ψηφιακών Υπηρεσιών του Δήμου, Μπάμπη Παπαδόπουλο, αποτελούσαν οι:

Laura Diniz, Στέλεχος της Παγκόσμιας Τράπεζας, Υπεύθυνη Έργου,

Dr. Mihai Dutu, Αρχιτέκτονας της Τράπεζας – Ειδικών θεμάτων σύμβουλος. ανάπλασης παρακτίων μετώπων,

Ariela de Olivera, Ειδική σύμβουλος της Παγκόσμιας Τράπεζας σε θέματα συμμετοχικού σχεδιασμού, και

Δρ. Έλενα Σαμουρκασίδου, Σύμβουλος Παγκόσμιας Τράπεζας στο Έργο Τεχνικής Βοήθειας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη σε πόλεις και περιφέρειες. 

Της συνάντησης με τον Δήμαρχο προηγήθηκαν διήμερες τεχνικές συναντήσεις με υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου.