Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσιες οι επιχειρήσεις που δεν πληρώνουν φόρο

Στο τέλος Δεκεμβρίου 448.563 επιχειρήσεις είχαν χρέη 40,4 δισ. ευρώ…

Τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης και τα «χαράτσια» αποδείχθηκαν «σανίδα» σωτηρίας για τα έσοδα του 2013, καθώς φορολογούμενοι και επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους λόγω του οικονομικού αδιεξόδου, που πιστοποιείται από την εκτίναξη των ληξιπρόθεσμων, που αγγίζουν πλέον τα 64 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ αφορούν νέα χρέη που γεννήθηκαν το 2013!

Όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, χαρακτηριστικό της «ασφυξίας» της αγοράς αποτελεί το γεγονός ότι ο αριθμός των νομικών προσώπων, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες το υπουργείο Οικονομικών, αυξήθηκε κατά 202%.

Συγκεκριμένα, από 148.658 επιχειρήσεις που είχαν ληξιπρόθεσμα ύψους 35,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του 2012, στο τέλος Δεκεμβρίου 2013 με χρέη 40,4 δισεκατομμύρια ευρώ βρίσκονταν 448.563 επιχειρήσεις.

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των φυσικών προσώπων εμφανίζεται μειωμένος, από το Δεκέμβριο του 2012 στο Δεκέμβριο του 2013, κατά 191.000 άτομα και με ληξιπρόθεσμες οφειλές 2,347 δισεκατομμύρια ευρώ, από 2,548 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αύξηση οφειλών μόνο 13,7%

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, πάντως, επιχαίρει για τη σημαντική μείωση του ρυθμού αύξησης των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων του Δημοσίου που σημειώθηκε το δωδεκάμηνο του 2013, σε σύγκριση με το δωδεκάμηνο του 2012, αφού οι οφειλές προς το Δημόσιο αυξήθηκαν σε ετήσια βάση κατά 13,7%, δηλαδή από 56,1 δισεκατομμύρια ευρώ μόνο σε 63,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για το αντίστοιχο διάστημα του 2012 η αύξηση ήταν της τάξης του 24,1% (από 45,1 δισεκατομμύρια σε 56,1 δισεκατομμύρια ευρώ)!

Οσον αφορά δε τις εισπράξεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι ετήσιες αθροιστικές εισπράξεις επί του συνολικού χαρτοφυλακίου ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων (παλαιών και νέων) σημείωσαν νέο ιστορικό υψηλό και ανήλθαν στα 3,26 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 31,8% σε σχέση με το 2012 και κατά 49,2% σε σχέση με το 2011, οπότε και η ανάλογη αύξηση (από το 2011 στο 2012) ήταν μόλις 13,2%.

Από το συνολικό αυτό ποσό είσπραξης, το 1,52 δισεκατομμύριο αφορά παλαιά και το 1,74 δισεκατομμύριο νέα ληξιπρόθεσμα, τα οποία αναλυτικότερα κατανέμονται ανά είδος βασικού φόρου ως εξής για το 2013:

*νέα ληξιπρόθεσμα 890 εκατομμύρια ευρώ από φόρους στο εισόδημα,

*460 εκατομμύρια ευρώ από ΦΠΑ,

*μόλις 10,2 εκατομμύρια ευρώ από ΚΒΣ,

*380 εκατομμύρια ευρώ από λοιπές απαιτήσεις. Αντίστοιχα, για τα παλαιά ληξιπρόθεσμα 810 εκατομμύρια ευρώ από φόρους στο εισόδημα, 289 εκατομμύρια ευρώ από ΦΠΑ, μόλις 20,9 εκατομμύρια ευρώ από ΚΒΣ και 400 εκατομμύρια ευρώ από λοιπές απαιτήσεις.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η κατηγορία λοιπών απαιτήσεων, που συμπεριλαμβάνονται και τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, κατατάσσεται στα μη φορολογικά έσοδα πλην όμως προσμετράται στα ληξιπρόθεσμα, παλαιά και νέα, προσέθεσε το 2013 στο συνολικό χαρτοφυλάκιο ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων 1,63 δισεκατομμυρίου ευρώ, από όπου η είσπραξη ήταν επίσης πολύ μικρή.

Υπενθυμίζεται ότι στο συνολικό χαρτοφυλάκιο ληξιπρόθεσμων οι μη φορολογικές απαιτήσεις (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια και τα πρόστιμα ΚΒΣ) αποτελούν το 48%!

Οι κατασχέσεις εις χείρας τρίτων αποδείχθηκαν «σωσίβιο» για τις εισπράξεις του 2013, αφού αυξήθηκαν σε πλήθος κατά 40,4% σε σχέση με το 2012, ενώ ως αποτέλεσμα αυτών εισέρρευσαν στα κρατικά ταμεία 687 εκατομμύρια ευρώ από ληξιπρόθεσμες οφειλές τρίτων προς το Δημόσιο, ποσό το οποίο είναι αυξημένο κατά 78% σε σχέση με το 2012.

Στα… χαρτιά τα πρόστιμα

Από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών αποδεικνύεται το αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί η παράλογη επιβολή προστίμων, τα οποία δεν μπορούν να εισπραχθούν.

Συγκεκριμένα, τα ποσοστά ανάκτησης για τα πρόστιμα ΚΒΣ είναι μόλις 0,44% στα νέα ληξιπρόθεσμα και 0,1% για τα παλαιά ληξιπρόθεσμα, καταδεικνύοντας πως το πρόβλημα με αυτά τα πρόστιμα, όπως παραδέχονται και τα στελέχη του υπουργείου, είναι η παράλογη δομή τους, που εκ της φύσης της δυσχεραίνει την είσπραξη, πράγμα που εξορθολογίζεται σε σημαντικό βαθμό με τον νέο ΚΦΔ.

Ωστόσο, τα στελέχη του υπουργείου ξεχνούν ίσως ότι και τα υπέρογκα πρόστιμα που ισχύουν από τις αρχές του τρέχοντος έτους, πάλι στο ίδιο αδιέξοδο οδηγούν, αφού χιλιάδες φορολογούμενοι και επιχειρήσεις μπορεί ακόμη και για ένα απλό πλημμέλημα να βρεθούν να χρωστούν υπέρογκα ποσά, με αποτέλεσμα και πάλι να μην πληρώνονται τα πρόστιμα και η «δεξαμενή» των ληξιπρόθεσμων να φουσκώνει.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en