Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Το «πείραμα» της Ισλανδίας

Τα δοκιμαστικά για την τετραήμερη εργασία στην Ισλανδία χαρακτηρίζονται από «αδιανόητη επιτυχία», οδηγώντας εργοδότες και εργαζομένους να υιοθετήσουν ευέλικτες μορφές εργασίας και μικρότερα ωράρια.

Οι δοκιμές του λεγόμενου «πειράματος της Ισλανδίας» κράτησαν μεταξύ 2015-2019 και όσοι πήραν μέρος πληρώνονταν μεν κανονικά, εργάζονταν όμως λιγότερες ώρες

Το «πείραμα» της Ισλανδίας: Τι έδειξαν οι δοκιμές εφαρμογής της 4ήμερης εργασίας

Η παραγωγικότητα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα ή ακόμα και βελτιώθηκε για την πλειονότητα των εργασιακών χώρων που πήραν μέρος στο πείραμα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Αντίστοιχα πειράματα τρέχουν πια και σε άλλες γωνιές του κόσμου, μεταξύ αυτών η Ισπανία και η Νέα Ζηλανδία.

Στην Ισλανδία, τα δοκιμαστικά διαχειρίστηκε το δημοτικό συμβούλιο του Ρέικιαβικ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, και περιλάμβαναν πάνω από 2.500 υπαλλήλους (το 1% περίπου του εργατικού δυναμικού της χώρας).

Οι περισσότεροι πήγαν από τις 40 ώρες τη βδομάδα στις 35 ή 36 ώρες, σύμφωνα με την Association for Sustainable Democracy (Alda) της Ισλανδίας.

Το πείραμα οδήγησε τα συνδικάτα στο να διαπραγματευτούν εκ νέου τις συμβάσεις και πλέον το 86% του εργατικού δυναμικού της χώρας εργάζονται λιγότερες ώρες (με το ίδιο μεροκάματο) ή θα αποκτήσουν άμεσα το δικαίωμα να το κάνουν.

Το μικρότερο ωράριο λειτούργησε ευεργετικά για τους υπαλλήλους, καταγράφηκαν μικρότερα επίπεδα εργασιακού στρες και εξάντλησης.

Ο ερευνητής της Alda, Gudmundur Haraldsson, δήλωσε: «Το ισλανδικό ταξίδι για μικρότερη εργασιακή εβδομάδα μας λέει ότι όχι μόνο είναι δυνατό να δουλεύεις λιγότερο στη σύγχρονη εποχή, αλλά και πως αυτή η αλλαγή είναι επίσης δυνατή».

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en