Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Τι κρύβεται πίσω από την κατασκευή των Audi RS

Τι πραγματικά μπορεί να κρύβεται πίσω από δύο μόνο γράμματα; Πόση δύναμη; Πόση μαγεία και μυστικά;

Το αρκτικόλεξο RS αντιπροσωπεύει κάτι πολύ περισσότερο από μία ειδική έκδοση ή την αιχμή του δόρατος για κάθε μοντέλο της Audi. Οι ιδιαίτερες δημιουργίες της Audi Sport GmbH που έχουν τα γράμματα RS, συνδυάζουν μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα, καθημερινή χρηστικότητα, κορυφαίες επιδόσεις και απολαυστική οδηγική εμπειρία, όλα σαν αποτέλεσμα πολυετούς πείρας, παράδοσης, στοχοπροσήλωσης και εστίασης σε όλες τις μικρές ή μεγάλες, αχνές ή προφανείς λεπτομέρειες από όλους τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους δοκιμαστές που εργάζονται για την ολοκλήρωση κάθε ειδικού μοντέλου.

Το Nordschleife, ο βόρειος βρόχος, το βορεινό τμήμα ή η «Πράσινη Κόλαση» (όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται) του Nürburgring, είναι ένας θρύλος ανάμεσα στις πίστες αγώνων. Το τμήμα αυτό, μήκους 20,832 χιλιομέτρων, είναι από τα πιο δύσκολα παγκοσμίως. Και κάθε μέτρο είναι πραγματικά μια πρόκληση: η συμπίεση στο Fuchsröhre, η κτηνώδης ώθηση στο Karussell ή το άλμα στο Pflanzgarten. Περισσότερο από το 80% της πίστας οδηγείται με το γκάζι στο πάτωμα. Με τις απαιτήσεις σε πλήρη ισχύ και μέγιστη ταχύτητα, κάθε χιλιόμετρο στο Nordschleife ισοδυναμεί με πολλαπλά χιλιόμετρα κανονικής οδικής λειτουργίας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, 8.000 χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής στο Nordschleife ισοδυναμούν με ολόκληρη τη ζωή ενός αυτοκινήτου. Με τις υψηλές απαιτήσεις του, είναι το σημείο αναφοράς για κάθε σπορ αυτοκίνητο, καθώς όποιο μοντέλο επιβιώσει εδώ, μπορεί να επιβιώσει σε οποιαδήποτε απαιτητική γρήγορη διαδρομή στον κόσμο.

Το Nordschleife μπορεί επίσης να πει σε έναν έμπειρο οδηγό πολλά για ένα αυτοκίνητο: τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του, τον ακριβή χειρισμό για την επίτευξη ταχύτερου χρόνου, την δυνατότητα ελέγχου στο όριο και, κυρίως, την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Nordschleife είναι σημείο αναφοράς για τις δοκιμές εξέλιξης της Audi Sport GmbH.

Frank Stippler: Ένας ειδικός του Nordschleife

Ο Frank Stippler είναι ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν όσο λίγοι το Nordschleife. Ο 45χρονος γεννήθηκε στην Κολωνία και ζει στην περιοχή του Eifel. Είναι ίσως συνδεδεμένος με την ιστορία της Audi Sport όσο κανένας άλλος οδηγός αγώνων. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματά του περιλαμβάνουν τη νίκη στις 24 Ώρες του Spa το 2012 και το Nürburgring (2012 και 2019). Ο Stippler ήταν μέρος της ομάδας από την αρχή, όταν το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 Audi R8 LMS έκανε το ντεμπούτο του το 2009, συμβάλλοντας και με την τεχνική του εμπειρία. Κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα RS καθώς και για το νέο R8, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2019, ως Coupé, Spyder και R8 V10 RWD με κίνηση μόνο πίσω.

Το τελευταίο επίτευγμα του Stippler είναι ένα ρεκόρ γύρου στο Nordschleife, με RS Q8 το φθινόπωρο του 2019. Το ρολόι σταμάτησε μετά από 7 λεπτά και 42,3 δευτερόλεπτα (επιβεβαιωμένο από… συμβολαιογράφο) και ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων από την Κολωνία είχε μόλις καταρρίψει το ρεκόρ για τυπικά SUV κατά 12 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Παρότι το νέο ρεκόρ δεν ήταν ο στόχος του συγκεκριμένου σετ δοκιμών, είναι ωστόσο σαφής απόδειξη των δυνατοτήτων της έκδοσης RS του πιο σπορ μοντέλου Q, της γερμανικής φίρμας.

Oliver Hoffmann: «Το Nordschleife είναι το απόλυτο τεστ αντοχής»

«Το Nordschleife αντιπροσωπεύει το απόλυτο test στις δοκιμές εξέλιξης και αντοχής που κάνουμε», εξηγεί ο Oliver Hoffmann, στέλεχος της Audi Sport GmbH. «Μας παρέχει (το Nordschleife) σαφή εικόνα σχετικά με την ποιότητα στο χρόνο, την ανθεκτικότητα των ανταλλακτικών μας σε ακραίες συνθήκες και λεπτομέρειες σχετικά με την ανάρτηση. Με το RS Q8, εστιάσαμε στη ρύθμιση των ελατηρίων, των αποσβεστήρων και του ESP, του σπορ διαφορικού καθώς και στην οδική συμπεριφορά σε ακραίες καταστάσεις και μεγάλες πλευρικές επιταχύνσεις».

Δώδεκα μοντέλα RS

Η στρατηγική RS βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η θυγατρική της Audi AG με έμφαση στις sport εκδόσεις έχει ήδη δώδεκα μοντέλα RS στο χαρτοφυλάκιό της: το RS 3 ως Sportback και Sedan, το RS 4 Avant, το RS 5 ως Coupé και Sportback, το RS 6 Avant, το RS 7 Sportback, το TTRS ως Coupé και Roadster, το RSQ3 και το RSQ3 Sportback, καθώς και το RSQ8. Οκτώ από αυτά τα μοντέλα παρουσιάστηκαν πολύ πρόσφατα, το 2019 και η εταιρία έχει ήδη πολλές ακόμη ιδέες στα σκαριά για το εγγύς μέλλον. Τα μελλοντικά μοντέλα RS θα εμπλουτίσουν τη γκάμα, σχετικά σύντομα μετά την κυκλοφορία των αντίστοιχων βασικών σειρών. Αυτό σημαίνει ότι τα χαρακτηριστικά τους θα καθοριστούν σε πολύ πρώιμο στάδιο και ότι η ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την εργασία στην αντίστοιχη σειρά μοντέλων στην οποία βασίζονται.

Εκτός από τον σχεδιασμό, το έργο αυτό θα επικεντρωθεί στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και την ανάρτηση. Η εξέλιξη γίνεται πάντα με τον πιο μοντέρνο τρόπο και «στο ρεύμα της εποχής», που επιτάσσει περιβαλλοντική ευαισθησία σε κάθε στιγμή. Στα RS 6 Avant, RS 7 Sportback και RSQ8, υλοποιείται ήδη ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που βασίζεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, καθώς και απενεργοποίηση κυλίνδρου (COD -Cylinder on Demand) στον κινητήρα V8 TFSI υπό χαμηλό φορτίο. Βέβαια, αυτές οι λειτουργίες πρέπει επίσης να εφαρμοστούν με τυπικό τρόπο RS και το «Fine-tuning» είναι κάτι περισσότερο από «ρύθμιση ακριβείας», η «τέλεια ισορροπία» ακριβέστερα, είναι η μαγική φράση όταν πρόκειται για την ανάπτυξη και εξέλιξη ενός μοντέλου RS.

Δοκιμές στον γύρο του κόσμου… 30 φορές

Οι μηχανικοί δοκιμών πέρασαν περίπου δύο χρόνια στον δρόμο στο RSQ8, καλύπτοντας περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ισοδύναμο με την οδήγηση γύρω από τη Γη 30 φορές, με οχήματα ανάπτυξης και πρωτότυπα. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στη Φινλανδία, τη Σουηδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Νότια Αφρική, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Πραγματοποιήθηκαν σε όλους τους τύπους δρόμων και όλες τις ετερόκλητες πίστες.

Περιοχές δοκιμών όπως η κυκλική τροχιά υψηλής ταχύτητας στην πόλη Nardò της νότιας Ιταλίας, χρησιμοποιήθηκαν για να ελέγξουν την ανθεκτικότητα όλων των εξαρτημάτων με σταθερά υψηλή ταχύτητα και έντονες πλευρικές δυνάμεις. Ο πάγος και το χιόνι στη Σκανδιναβία προσέφεραν ιδανικές συνθήκες για να δώσουν τις τελευταίες πινελιές στα χαρακτηριστικά απόκρισης των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου. Οι υψηλές θερμοκρασίες και το υψόμετρο στη Νότια Αφρική δημιούργησαν το αναγκαίο σκηνικό προκλήσεων για τα συστήματα κλιματισμού, ψύξης κινητήρα και την απόδοση του μοντέλου.

Εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την αρχή της φιλοσοφίας «η φόρμα, το design έπεται της λειτουργικότητας», είναι φυσικό τεχνολογίες υψηλής απόδοσης από το Motorsport να αντικατοπτρίζονται στην εμφάνιση των μοντέλων RS. Σε πολλά σύγχρονα μοντέλα RS, η αναλογία και η θέση του Single frame βασίζονται στο R8, που είναι φαρδύτερο και χαμηλότερο από τα «αδελφά» μοντέλα και κυριαρχείται από ένα καθαρό, σπορ μαύρο χρώμα αντί για στοιχεία χρωμίου. Ορισμένα μοντέλα RS έχουν οριζόντιες σχισμές μεταξύ της μάσκας και το καπό που θυμίζουν το εμβληματικό Audi Sport quattro από το 1984. Τεράστιοι αεραγωγοί και μεγάλες ελλειπτικές απολήξεις εξάτμισης , συμβολίζουν επίσης την δύναμη των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Το αμάξωμα φυσικά ξεχωρίζει σχεδιαστικά, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για παράδειγμα στο Audi RS 6 Avant. Είναι 80 χιλιοστά πιο πλατύ από το βασικό μοντέλο, με ξεχωριστό σχεδιασμό στα φτερά, τις πίσω πόρτες, τα πλαϊνά πλαίσια, το μπροστινό τμήμα και το καπό. Μόνο οι μπροστινές πόρτες, η οροφή και η πέμπτη πόρτα έχουν μείνει ίδιες. Οι θόλοι των τροχών του υψηλών επιδόσεων Avant, φιλοξενούν τροχούς με διάμετρο έως 22 ίντσες, ή ακόμη και 23 ίντσες στην περίπτωση του RSQ8.

Ποιότητα, το ζητούμενο στη διαδικασία δοκιμών και εξέλιξης

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας Audi έχει μεγάλη επιρροή και ασκεί έλεγχο σε όλο το φάσμα της διαδικασίας. Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν για την συναρμολόγηση κάθε πρωτότυπου RS εξαιρετικά ακριβή εξαρτήματα μέτρησης αλουμινίου και επιμέρους μοντέλα αναφοράς. Χρησιμοποιούν υπερσύγχρονες μεθόδους μέτρησης, όπως σαρωτές λέιζερ, οι οποίες καταγράφουν αρκετά εκατομμύρια σημεία μέτρησης στην επιφάνεια των εξαρτημάτων, για να ρυθμίσουν όλες τις επιφάνειες, τους αρμούς και τις ακτίνες μέχρι το δέκατο του χιλιοστού.

Τα μοντέλα RS παράγονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια. Τα RS 3 Sportback, RS 3 Sedan, RS 4 Avant, RS 5 Coupé και RS 5 Sportback κατασκευάζονται στο Ingolstadt. Τα RS 6 Avant και RS 7 Sportback παράγονται στο Neckarsulm. Στο εργοστάσιο στο Győr, στην Ουγγαρία, κατασκευάζεται το TTRS ως Coupé και Roadster, το RSQ3 και το RSQ3 Sportback. Το RSQ8 παράγεται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας, στην Μπρατισλάβα. Όλα τα μοντέλα RS μοιράζονται συστήματα και διαδικασίες παραγωγής με τα μοντέλα στα οποία βασίζονται ενώ και τα πάνελ χάλυβα ή αλουμινίου, βγαίνουν από τις ίδιες πρέσες των μοντέλων στα οποία βασίζονται  και στη συνέχεια συναρμολογούνται στο αμάξωμα των RS.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο συνδυασμός ανάρτησης και συστήματος μετάδοσης κίνησης με το αμάξωμα, ιδίως στην περίπτωση των μοντέλων με κινητήρα V8. Ανταλλακτικά ειδικά για RS, όπως το σύστημα εξάτμισης, οι προφυλακτήρες, οι πίσω ποδιές και οι τροχοί συμπληρώνουν τα μοντέλα του είδους. Ένας διψήφιος αριθμός RS 6 Avant και RS 7 Sportback κατασκευάζονται κάθε μέρα στο Neckarsulm και κάθε ένα από αυτά δοκιμάζεται σχολαστικά στο δρόμο, πριν παραδοθεί στον πελάτη.

Το «Böllinger Höfe» είναι μία ξεχωριστή κατασκευαστική μονάδα, κοντά στο εργοστάσιο Neckarsulm, την έδρα της εταιρίας εξέλιξης των Audi. Εδώ δημιουργούνται τα σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα της οικογένειας R8, σε μεγάλο βαθμό στο χέρι, ενώ σύντομα θα προστεθεί και το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron GT.

Νίκος Τσάδαρης

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en