Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ | Αριστεία … 1,2 δις € της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού στους αυτοκινητόδρομους

Σε Δελτίο Τύπου που έστειλε στα ΜΜΕ το πρωθυπουργικό γραφείο, σχετικά με την κατάσταση που παρέλαβε όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους και τα δημόσια έργα από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση 1,2 δις ευρώ, αναφέρεται επί λέξη….

“Την απόλυτη επαλήθευση της Κυβέρνησης για την κατάσταση που παρέλαβε στους αυτοκινητόδρομους και τα δημόσια έργα από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δίνει η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η έκθεση αποδεικνύει, επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία που έχουμε πολλαπλώς δώσει στη δημοσιότητα τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση 1,2 δις ευρώ με ταυτόχρονη μεγάλη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητόδρομων με την αναθεώρηση τους από την Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, αναιτιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση τους και ημιτελείς αρχικές συμβάσεις και προετοιμασία.

Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο με την Έκθεσή του απαντά στις ψευδείς ανακοινώσεις και τα ψέματα που η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη τρία χρόνια τώρα επιχειρούν.

Η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου δίνει ηχηρή απάντηση στα πολιτικά ψεύδη της Νέας Δημοκρατίας και της συγκυβέρνησης  των κ. Σαμαρά – κ. Βενιζέλου, για την  περίοδο που η Κυβέρνηση έδινε μάχη, για να ξεβαλτώσει τα σταματημένα έργα των αυτοκινητοδρόμων. Τότε, που παρίσταναν τους τιμητές, ότι δήθεν αυτοί είχαν ολοκληρώσει τους αυτοκινητοδρόμους και η σημερινή κυβέρνηση έκοβε απλώς κορδέλες…

Η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία  Οδός, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65) την περίοδο 2000-2014 δίνει την πραγματική εικόνα και παρουσιάζει όλη την αλήθεια και τις διαδικασίες του ο παλαιοκομματισμός λειτουργούσε.

Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά και αναδεικνύουν σε όλο το εύρος, το βαρύ αποτύπωμα της πολιτικής και διαχειριστικής ανικανότητας των προηγούμενων κυβερνήσεων.  Το Δημόσιο και οι πολίτες της χώρας επιβαρύνθηκαν με πρόσθετος κόστος 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, από τις συμβάσεις της ΝΔ και την αναθεώρηση των Κυβερνήσεων Σαμαρά – Βενιζέλου.

Στην επίσημη Έκθεση του ανώτατου ελεγκτικού Οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταγράφεται όλη η αλήθεια που ο παλαιοκομματισμός θέλησε να κρύψει επιμελώς, χρεώνοντας στη σημερινή κυβέρνηση ότι δήθεν εγκαινίασε ολοκληρωμένα έργα και χλευάζοντας, τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αποκάλυπτε τις ημιτελείς συμβάσεις, τις αναθεωρήσεις με μείωση του φυσικού αντικειμένου, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων και τις μεγάλες εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα.

Το εύρος της γκρίζας κακοδιαχείρισης του παλαιοκομματισμού για τους τρεις αυτοκινητόδρομους αποτυπώνεται σε αριθμούς στην έκθεση ως εξής:

«Ως αποτέλεσμα της καταβολής του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους και της σημαντικής αύξησης του χρηματοοικονομικού κόστους, το συνολικό κόστος του έργου της Ολυμπίας Οδού ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 69% , από 7,7 σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Στο μεταξύ, το μήκος του προς κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μειώθηκε κατά 45%. Ομοίως, στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, το συνολικό κόστος του έργου ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 47%, από 13,7 σε 20,2 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ ο προς κατασκευήν αυτοκινητόδρομος συρρικνώθηκε κατά 55%. Συνολικά, λόγω της επανεκκίνησης, το συνολικό κόστος των τριών αυτοκινητοδρόμων, αυξήθηκε κατά 36%, από 9,1 σε 12,4 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο {…}», με ταυτόχρονη μείωση του φυσικού αντικειμένου.

Ας αναλάβουν όλες τις ευθύνες τους. Τα προαναφερθέντα στοιχεία αναδεικνύουν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο ότι οι κυβερνήσεις του παλαιοκομματισμού, πέρασαν στις γκρίζες σελίδες της ιστορίας των έργων, όπως και τα εγκαίνια- εικονικής πραγματικότητας των κ. κ Σαμαρά και Βενιζέλου, επί υπουργίας του σημερινού αντιπροέδρου της ΝΔ, Κωστή Χατζηδάκη, με μεταφερόμενους εργάτες και ψεύτικα μηχανήματα, σε έρημα εργοτάξια.

Υπενθυμίζουμε ότι:

Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων (ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ, Ε65, ΜΟΡΕΑΣ) που έκανε η Κυβέρνηση μας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε σχέση με τις αρχικές  απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, που προέκυψαν από τις δυσμενέστατες για το δημόσιο συμβάσεις της ΝΔ, πετύχαμε συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ για το δημόσιο και τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.

Ξαναγράφουμε τα νούμερα και ο ελληνικός λαός μπορεί να τα συγκρίνει με αυτά που αποκάλυψε η Επίσημη Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.

– Στην «Ολυμπία Οδό»: 171.834.053 ευρώ

– Στην «Ιόνια Οδό»: 230.240.276 ευρώ

– Στον Ε65: 137.403.444 ευρώ

– Στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»: 225.000.000  ευρώ

– Για τα Τέμπη και συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός – Κλειδί, με τη συμφωνία που πέτυχε τον Ιανουάριο του 2017 η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεν καταβλήθηκε καμία πρόσθετη αποζημίωση, για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο τον Απρίλιο του 2017, ενώ περικόπηκαν επιπλέον 37 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος του Δημοσίου και των Ελλήνων φορολογουμένων.

Βραβείο υποκριτικής

Υπενθυμίζουμε τι επικαλείται 3 χρόνια ΝΔ και ΠΑΣΟΚ:

  • Ότι τα έργα ήταν έτοιμα από εκείνους και ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, έκοβαν κορδέλες
  • Ότι δόθηκαν πανωπροίκια από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ
  • Ότι καθυστερήσαμε για το Πάτρα – Πύργος (κατέθεσαν και Επίκαιρη Ερώτηση) και τον Ε65

Ο κύκλος των οικονομικών υπερβάσεων, των καθυστερήσεων και της σπατάλης των χρημάτων του έλληνα πολίτη, στα ημιτελή και ανολοκλήρωτα των αυτοκινητοδρόμων, που άνοιξε και συντήρησε η ΝΔ πάνω από δέκα χρόνια, έκλεισε οριστικά με την παράδοση των πέντε αυτοκινητοδρόμων της χώρας από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Τα συγκλονιστικά στοιχεία της Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν απλώς η τελευταία επιβεβαίωση του επιθανάτιου ρόγχου ενός πολιτικού συστήματος στο οποίο οι πολίτες αυτής της χώρας έχουν γυρίσει οριστικά την πλάτη τους.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκαν οι καταθέσεις, αυξήθηκαν τα δάνεια τον Φεβρουάριο

Συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο η μείωση των καταθέσεων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος, οι καταθέσεις από νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα μειώθηκαν κατά 156 εκατ. ευρώ στα 144,5 δισ. ευρώ και οι καταθέσεις από επιχειρήσεις εμφάνισαν μείωση κατά 912 εκατ. ευρώ στα 44,1 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, έναντι μείωσης κατά 2,070 δις. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε αμετάβλητος στο 3,1% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, είχαν μειωθεί κατά 3,167 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 2,4% από 1,6% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των MXE μειώθηκαν κατά 537 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 3,377 δις ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 374 εκατ. ευρώ, έναντι αύξησης κατά 210 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος μείωση κατά 737 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, το Φεβρουάριο του 2024, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι αύξησης κατά 1.536 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο -10,2% από 2,9% τον προηγούμενο μήνα.

Στο σκέλος των δανείων o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε στο 3,8% από 3,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν θετική κατά 849 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2.732 δις ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, το Φεβρουάριο του 2024, ήταν θετική κατά 924 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2.504 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 7,1% από 6,0% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) αυξήθηκε στο 6,1% από 5,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 599 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 2, 008 δις . ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 14,9% από 14,3% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 325 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 496 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η καθαρή ροή των στεγαστικών δανείων ήταν αρνητική κατά 124 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής τους να παραμείνει αρνητικός στο -3,6%, ενώ στα καταναλωτικά καταγράφηκε θετική ροή χρηματοδότησης 55 εκατ. ευρώ και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής τους αυξήθηκε κατά 4,4%.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναρτήθηκαν σήμερα Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες επιτυχόντων, επιλαχόντων και αποκλειομένων, της νέας διαδικτυακής δράσης επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης».

Η κατάρτιση πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι πίνακες βρίσκονται στη διεύθυνση https://www.dypa.gov.gr/nea-anakoinwseis.

Σε κάθε ωφελούμενο του προγράμματος θα αποσταλεί άμεσα από τη ΔΥΠΑ ενημερωτικό e-mail για την οριστική επιλογή του και για τα επόμενα βήματα σχετικά με την εγγραφή του στην εκπαιδευτική πλατφόρμα και την παρακολούθηση των διαδικτυακών μαθημάτων.

Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή προσωποποιημένων διαδικτυακών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που η συνολική τους διάρκεια θα κυμαίνεται από 100 έως 250 ώρες.

Οι ωφελούμενοι της δράσης θα κληθούν αρχικά να συμπληρώσουν εξειδικευμένα ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί το ΕΚΠΑ, μέσω μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα αναδείξει τα προσωποποιημένα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, που θα κληθεί μετά κάθε ωφελούμενος να παρακολουθήσει, ενώ το περιεχόμενό τους θα αποτελείται από μαθήματα και διδακτικές ενότητες που θα έχουν άμεση συνάρτηση με το προσωπικό προφίλ τους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΔΥΠΑ συνεχίζει τις επιτυχημένες συνεργασίες υλοποίησης δράσεων επαγγελματικής κατάρτισης σε συνεργασία με ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και την ενίσχυση της απασχολησιμότητάς τους.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα | Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη Βόρεια Ελλάδα

Η ακρίβεια στις τιμές των καυσίμων οδηγεί τους Έλληνες να αγοράζουν φθηνή βενζίνη από τη Βουλγαρία και την Τουρκία

«Πεθαίνει ο κλάδος των βενζινοπωλών στη βόρεια Ελλάδα γιατί εκεί οι Έλληνες φεύγουν και περνάνε απέναντι σε Βουλγαρία και Τουρκία για να αγοράσουν φθηνή βενζίνη, γιατί σε αυτές τις χώρες είναι μικρός ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα», είπε στο ΕΡΤNEWS η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

«Έφευγε και φεύγει ελληνικό χρήμα από τα σύνορα και πεθαίνουν οι επαγγελματίες. Και οι πολίτες που το κάνουν έχουν δίκιο, αλλά και ο κλάδος πρέπει να ζήσει», συμπλήρωσε.

Η κυρία Ζάγκα πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα δεν υπάρχει φτηνό καύσιμο, όταν το 60% της τιμής του είναι Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και επιπλέον έχει και τον ΦΠΑ, φόρο πάνω στο φόρο, δηλαδή παράλογο. Πώς θα τα βγάλουμε πέρα;», αναρωτήθηκε.

Και συνέχισε λέγοντας ότι «έχουμε πει πολλές φορές ότι το πετρέλαιο είναι χρηματιστηριακό είδος. Δυστυχώς η τιμή του παίζει ανάλογα των συμφερόντων των μεγάλων και την πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι.

Όσο λοιπόν υπάρχουν δυσάρεστα διεθνή γεγονότα, τα καύσιμα που έρχονται σε εμάς, τους βενζινάδες, είναι με αυξημένη τιμή.

Ήδη βλέπω τις τιμές να ανεβαίνουν, τσιμπάνε το τελευταίο διάστημα, πάνω από μήνα και ήταν επόμενο οι τιμές της απλής αμόλυβδης στην Αττική να φθάσουν πάνω από 1,90 ευρώ το λίτρο.

Εμείς αλλάζουμε τις τιμές βάσει τιμολογίων. Ο καθένας από εμάς έχει μια εταιρεία από την οποία προμηθεύεται καύσιμα.

Έρχεται λοιπόν το τιμολόγιο όπου η εταιρεία έχει αγοράσει από ένα από τα δύο διυλιστήρια που έχουμε στη χώρα με νέα τιμή, εγώ είμαι υποχρεωμένη από τον νόμο, αλλιώς έχω πρόστιμο ή να ανεβάσω ή να κατεβάσω την τιμή πώλησης», υπογράμμισε.

Επισήμανε επίσης ότι «τώρα με τα νέα τιμολόγια δεν μπορεί να υπάρχει τιμή κάτω από 1,90 ευρώ/λίτρο και βλέπω τιμές με 1,73 ευρώ/λίτρο. Αυτά δεν τα βλέπει η κυβέρνηση;

Να γίνονται έλεγχοι εκεί που η τιμή είναι 2,40 και είμαι βέβαιη πως για να το βάλουν θα έχουν ανάλογα τιμολόγια οι άνθρωποι, αλλά να πάει ο έλεγχος και σε αυτούς που είναι δήθεν φτηνοί.

Πόσες φορές το έχω κάνει θέμα προσωπικά εγώ σαν πρόεδρος του κλάδου να λέω ότι είναι περίεργες αυτές οι φτηνές τιμές, δεν υπάρχουν. Και δεν υπάρχουν γιατί είναι τιμές λιανικής, κάτω από την χονδρική τιμή των διυλιστηρίων, άρα;

Είναι δυνατόν να αγοράζω 1,80 και να πουλάω 1,50; Δεν γίνεται αυτό, κάτι άλλο συμβαίνει», τονίζει.

«Ζητάμε να γίνει κάθαρση του χώρου, και για αυτό η κυβέρνηση ψήφισε νόμο, που όποιο μαγαζί πιάνουν να νοθεύει, να έχει πειραγμένες αντλίες ή να έχει λαθραίο πετρέλαιο για δύο χρόνια, το κλείνει», κατέληξε η κυρία Ζάγκα.

Πηγή: newsbomb.gr 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en