Quantcast
Connect with us

ΘΑΣΟΣ

Πρόγραμμα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας μέχρι τον Απρίλιο του 2014

Πρόγραμμα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας μέχρι τον Απρίλιο του 2014

«Insenso» όπερα χωρίς μουσική
του Δημήτρη Δημητριάδη

Παραγωγή Ομάδα Angelus Novus

Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Κοστούμια-Φωτισμοί: Έλενα Κώτση
με τη βοήθεια του Απόστολου Αποστολίδη
Επιμέλεια κίνησης: Όμάδα Angelus Novus
με τη βοήθεια της Ελίζας Γκιλιοπούλου
Μακιγιάζ: Μελίνα Γλαντζή
Βίντεο: Κώστας Καρύδας
Ερμηνεύει ο Αναστάσης – Δημήτρης Ροϊλός

Ο παθιασμένος μονόλογος, «όπερα χωρίς μουσική», αλλά και δοκίμιο πάνω στον έρωτα, που είναι το Insenso, ήδη απ’ τον τίτλο του δηλώνει αυτή την παραφορά σώματος και αισθήσεων, λογικού και λόγου, που το χαρακτηρίζει.
Η λέξη είναι επινοημένη από το γαλλικό insense (άφρων, παράφρων, παράλογος, παράδοξος) και παραπέμπει στην πηγή έμπνευσης του συγγραφέα, στην ταινία του Λουκίνο Βισκόντι Senso (αίσθηση) και ειδικά το τέλος της, όταν κόμισα Λίβια Σερπιέρι καταγγέλλει τον εραστή της, αυστριακό αξιωματικό Φραντς
Μάλερ που την πρόδωσε για μια άλλη γυναίκα, ως λιποτάκτη, πράγμα που επισύρει την θανάτωσή του στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Στο Insenso, η κόμισα συνεχίζει να ζει. Διασχίζει τους αιώνες, μη μπορώντας να πεθάνει, απελπισμένη, όχι γιατί πρόδωσε τον εραστή της, αλλά γιατί δεν τον σκότωσε με τα ίδια της τα χέρια, πράξη με την οποία, όπως πιστεύει, θα της ανήκε ολοκληρωτικά.

Κυριακή 09 /02/2014 στις 20.00
Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 8€ (μαθ./φοιτ./) – 5€ (ανέργων)

«Άγριος Σπόρος»
του Γιάννη Τσίρου

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Φωτισμοί: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Οργάνωση Παραγωγής: Χουάνχο Κορράλες
Παραγωγή: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Χουάνχο Κορράλες
Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Αϊναροζίδου
Βοηθός Σκηνοθεσίας & Παραγωγής: Πένυ Μιχαηλίδου
Διεύθυνση Επικοινωνίας: Εύα Μανωλαράκη

Ερμηνεύουν οι Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Κίμωνας Κουρής, Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου

Ένας πατέρας με την κόρη του, μία παραλία, ένα μυστήριο το οποίο ψάχνει τη λύση του.
Κατηγορίες, μία εξαφάνιση και ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση.
Μία αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε μία απόμερη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη. Ένας πατέρας ο οποίος προσπαθεί να αντεπεξέλθει στην Ελληνική πραγματικότητα του 2013 και να επιβιώσει μαζί με τη νεαρή κόρη του. Ο φόβος, οι υποψίες και οι προκαταλήψεις μέσα από μισές αλήθειες και θολές δικαιολογίες.

Σάββατο 15 /2/2014 στις 21:00 &
Κυριακή 16 /2/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 14€ – 12€ (μαθ./φοιτ./ανέργων/πολυτέκνων)

«Ασκητική»
του Νίκου Καζαντζάκη

Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Θεατρική Διασκευή: Ευτυχία Δρούκα
Φωτισμοί: Απόστολος Στράντζαλης
Ενδυματολόγος: Δανάη Καββαδία
Ερμηνεύει ο Βασίλης Βασιλάκης

Μια θεατρική εκδοχή της «Ασκητικής» του Νίκου Καζαντζάκη, σε μια επίκαιρη παράσταση.
Η μάχη του ανθρώπου με τις δυνάμεις της υλικής, πνευματικής και ηθικής φθοράς και η ανάδειξη εκείνων των ικανοτήτων και αρετών του ανθρώπου που τον ωθούν να κοιτάζει ψηλά, να μάχεται, να δημιουργεί και να ελπίζει απελπισμένα.
Ένα από τα πιο εμπνευσμένα και συμπαγή κείμενα της ελληνικής γλώσσας, πολυεπίπεδο και αποκαλυπτικό, το δοκίμιο-μανιφέστο, στο οποίο ο Καζαντζάκης καταθέτει τις οδύνες και τις ελπίδες του προσωπικού του αγώνα για την ανεύρεση και την κατανόηση του Θεού, του δικού του Θεού, μεταφέρεται στη μορφή θεατρικού μονολόγου από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Βασίλη Βασιλάκη.
Σε μια εποχή που η Ελλάδα δοκιμάζεται, ο πολιτισμός και η πνευματική της κληρονομιά, μάχονται να διατηρήσουν το αληθινό της πρόσωπο.

Σάββατο 22 /2/2014 στις 21:00 &
Κυριακή 23 /2/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 10 € γενική είσοδος

«Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει»

Μία μικρή όπερα του Νίκου Κυπουργού για παιδιά και μεγάλους
Συνδιοργάνωση με το Μουσικό Σχολείο Καβάλας

Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Λιμπρέτο: Θωμάς Μοσχόπουλος με τη συνεργασία του συνθέτη
Μουσική Διεύθυνση – Ενορχήστρωση – Οverture Αrrangement:
Πάνος Κοσμίδης
Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια: Αθανάσιος Κολαλάς
Φωνητική προετοιμασία: Ένη Κίνη
Φωτισμοί: Αντώνιος Διρχαλίδης

ΣΟΛΙΣΤΕΣ: Βασιλιάς: Ιωάννης Κοντέλλης, Μούσα: Κυριακή Δρίβα
Μουσικός: Αρσένιος Γαβριηλίδης
ΧΟΡΩΔΙΑ: Ανδρομάχη Βουτσά, Χρύσα Ηλιοπούλου, Μαρία Καμπάκη,
Αντωνία Καρδαμάκη, Φένια Μαρινοπούλου, Μαριέτα Μωραΐτη, Μαριάνθη Συκιώτου, Λένα Τζαμπάζη

ΟΡΧΗΣΤΡΑ:
Φλάουτο: Βασιλίνα Υφαντή,
Κλαρινέτο: Οδυσσέας Σιωζόπουλος,
Α’ βιολί: Τίμος Αναστασιάδης,
Β’ βιολί: Κωνσταντίνος Αναστασιάδης
Τσέλο: Στέλλα Τέμπρελη,
Κοντραμπάσο: Γιάννης Βακαλούδης,
Κρουστά: Στέφανος Γαζίλας,
Πιάνο: Πάνος Κοσμίδης

Ο Βασιλιάς της Μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος από τις μουσικές συνθέσεις που του παρουσιάζει ο Μουσικός της αυλής του. Τον τελευταίο έρχεται να βγάλει από την απελπισία του η Μούσα, που επιστρατεύει τις επτά νότες και εμφανίζεται στον Βασιλιά μεταμφιεσμένη σε διάσημο μουσικό από το εξωτερικό, του οποίου τη μουσική, τάχα, μπορούν να ακούσουν μόνο εκλεπτυσμένοι ακροατές με πραγματικό γούστο. Η Μούσα και ο Μουσικός παρουσιάζουν ένα «αριστούργημα» σιωπής και φυσικά ούτε ο Βασιλιάς ούτε η αυλή του τολμούν να παραδεχθούν ότι δεν ακούν τίποτε!

Tρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη & Παρασκευή
25, 26, 27 & 28 /02/2014 στις 19.00

Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 7€ (μαθ./φοιτ./ανέργων)

«Είμαι Ένας Άλλος» του Μίκαελ Αζάρ

Υπάρχει ζωή παντού και κάθε μια απ’ αυτές τις ζωές αξίζει να τη ζήσεις!

Συντελεστές:
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη – Knutsen
Σκηνικά: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κοστούμια: Σωτήρης Γεωργίου
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Κίνηση: Νίκος Δραγώνας
Μουσική: Carl Michael Von Hausswolff
Β. Σκηνοθέτη: Κατερίνα Λάττα

Ερμηνεία: Γιάννης Στάνκογλου

Ένα αγόρι που γνωρίζει από πολύ νεαρή ηλικία τον πόνο και την απώλεια, αλλά δε θέλει να ζει φοβισμένο, όπως όλοι οι υπόλοιποι, θέλει το ίδιο να ορίζει τη μοίρα του. Από τότε και για πάντα, λατρεύει το συναίσθημα ότι η ζωή ξεκινάει από την αρχή και ότι όλα είναι καινούρια. Στη διαδρομή του θα βρει και άλλους ανθρώπους που αναζητούν την αλήθεια και αποζητούν την ελευθερία. Θέλει να γίνει ένας οραματιστής που αγγίζει το άγνωστο. Δε θέλει να αποφεύγει να σκέφτεται τη ζωή που θα ήθελε πραγματικά να ζήσει. Και θέλει να μιλάει ελεύθερα, δε θέλει να συμμορφώνεται στους κανόνες των άλλων. Εκείνοι πίστευαν ότι μπορούσες να αλλάξεις τον κόσμο χωρίς πρώτα να αλλάξεις τους ανθρώπους του, ενώ εκείνος πίστευε ότι η αλλαγή έπρεπε να αρχίζει από τον εαυτό σου. Κι έτσι αποφάσισε να φύγει από την Ευρώπη, σε χώρες μακρινές. Και το ταξίδι του συνεχίζεται σε χώρες μακρινές, στην άλλη άκρη του κόσμου.

Τρίτη 4 Μαρτίου στις 18.00 και στις 21.00

Σημ. Η παράσταση δεν αναφέρεται στο έντυπο πρόγραμμα.

«Τώρα που Γυρίζει»
του Ντέιβιντ Μάμετ

Μετάφραση: Αντώνης Πέρης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λίνα Μότσιου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Δ/νση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

Ερμηνεύουν οι Αλέκος Συσσοβίτης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης,
Ευτυχία Γιακουμή

Μια παράσταση σάτιρα στην αλαζονεία της εξουσίας και του χρήματος. Δύο μεγαλοπαραγωγοί του Χόλιγουντ στην αναζήτηση της “τέλειας” ταινίας.
Μια γυναίκα στο επίκεντρο των αποφάσεων, της διαμάχης, του ρινγκ…
Μια κωμική σύγκρουση ανάμεσα στα πιστεύω και στην πλεονεξία μας.
Ένα ειρωνικό σχόλιο για το κυνήγι της επιτυχίας και την αγωνιώδη προσπάθειά μας να ξεχωρίσουμε. Μια λεπτή κριτική γύρω από τα πραγματικά μας κίνητρα, τις αμφιταλαντεύσεις και την τυχαιότητα των αποφάσεών μας.

Σάββατο 08 /03/2014 στις 18.30 & 21.00
& Κυριακή 09 /03/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 15€ – 12€ (μαθ./φοιτ.)

«O Έβρος απέναντι»
των Θανάση Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα

Παραγωγή ΚΘΒΕ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κωνσταντίνου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Μουσική: Νίκος Στρατηγός
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελίνα Καλαϊτζόγλου
Βοηθός Φωτιστή: Αθηνά Μπανάβα, Ειρήνη Μπουτάρη
Οργάνωση Παραγωγής: Ηλίας Κοτόπουλος

Ερμηνεύουν οι Λίλιαν Παλάντζα (Μίνα), Βασίλης Σεϊμένης (Αλέκος),
Γιάννης Χαρίσης (Κώστας), Μαριάννα Παπασάββα (Γιάννα),
Δημήτρης Μορφακίδης (Σερχάτ)

Σημείωση: Στην ηχογράφηση ακούγονται οι φωνές των:
Βασίλη Τσόρλαλη, Έφης Δρόσσου, Στέργιου Τζαφέρη και
Μαρίνας Χατζηβασιλείου.

Τέσσερις άνεργοι Έλληνες κατοικούν στις παρυφές της «ευμάρειας». Θεατές και παρείσακτοι της ευρωπαϊκής μας βιτρίνας. Τέσσερις Ευρωπαίοι δεύτερης ταχύτητας. Και ξαφνικά στο περιβάλλον τους εισβάλλει ένας ξένος.
Ένας Κούρδος πρόσφυγας. Ένας απροστάτευτος. Ένας πολίτης τέταρτης κατηγορίας. Το κείμενο των Ρέππα-Παπαθανασίου διερευνά μια πικρή αλήθεια της σύγχρονης πραγματικότητας: πώς και γιατί τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά αδιέξοδα και για εντελώς διαφορετικούς λόγους ο καθένας, συντονίζονται και συμπλέουν με το υπόγειο ρεύμα του ρατσισμού, που διατρέχει και διαβρώνει την κοινωνία μας.

Σάββατο 15 /03/2014 στις 18.00 & 21.00

Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 8€ (μαθ./φοιτ./ανέργων), Ομαδικές κρατήσεις: 8€

«Η οδύνη των ανέργων
και το δικαίωμα στην τεμπελιά»
των Νίκου Παναγιωτόπουλου, Πωλ Λαφάργκ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά: Ελένη Στρούλια
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

Ερμηνεύουν οι Δημήτρης Δάγκαλης, Ίρις Νικολάου, Κλέα Σαμαντά
Παύλος Σταυρόπουλος

Παραγωγή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Εφόσον η ποσότητα της δουλειάς που απαιτείται από την κοινωνία είναι αναγκαστικά περιορισμένη από την κατανάλωση και την αφθονία της πρώτης ύλης, γιατί να καταβροχθίσουν μέσα σε έξι μήνες τη δουλειά ολόκληρης της χρονιάς;
Γιατί να μην τη διανείμουν ομοιόμορφα στους δώδεκα μήνες και να υποχρεώσουν κάθε εργάτη να αρκεστεί σε έξι ή πέντε ώρες την ημέρα, για όλο το χρόνο, αντί να παραφουσκώνουν με τις δώδεκα ώρες για έξι μήνες;
Έχοντας την ασφάλεια της καθημερινής μερίδας δουλειάς που τους αναλογεί, οι εργάτες δεν θα ξαναζηλέψουν πια ο ένας τον άλλο, δεν θα κονταροχτυπιούνται πια για να αρπάξουν τη δουλειά από τα χέρια και το ψωμί από το στόμα του άλλου· επομένως, εφόσον δεν θα είναι εξαντλημένοι στο σώμα και την ψυχή, θα αρχίσουν να καλλιεργούν τις αρετές της τεμπελιάς.
Αποκτηνωμένοι από τη διαστροφή τους, οι εργάτες δεν έχουν μπορέσει να κατανοήσουν το γεγονός ότι για να υπάρχει δουλειά για όλους, πρέπει να τη μοιράσουν όπως μοιράζουν το νερό σ’ ένα πλοίο που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι εκκεντρικές απόψεις του Πωλ Λαφάργκ, γραμματέα και γαμπρού του Μαρξ, έρχονται να συναντήσουν την κραυγή οδύνης των σημερινών ανέργων, όπως αυτή φτάνει στ’ αυτιά μας μέσα από τις συνεντεύξεις που συνέλλεξε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Άνθρωποι που συνθλίβονται κάτω απ’ το βάρος της ανέχειας και της αγωνίας για το μέλλον, σύγχρονοι άθλιοι, ολόιδιοι με τους προγόνους τους.

Παρασκευή & Σάββατο 28 & 29 /03/2014 στις 21.00
Κυριακή 30 /03/2014 στις 20.00
Παρασκευή & Σάββατο 04 & 05 /04/2014 στις 21.00
Κυριακή 06 /04/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 10 € – 8€ (μαθ./φοιτ.)

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού

Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.

Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.

Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.

Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού

«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».

Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.

«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!

Οι εργασίες συνεχίζονται

Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.

Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.

Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».

«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».

Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Επαναλειτουργεί το αρχαίο θέατρο Θάσου

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας ανακοινώνει ότι από 13/5/2024 το θέατρο της Θάσου θα είναι ανοικτό στο κοινό ως επισκέψιμο μνημείο από Δευτέρα ως Παρασκευή ώρες 8.00-14.00 εκτός Σαββατοκύριακου και αργιών.

Το έργο «Αποκατάσταση και ανάδειξη αρχαίου θεάτρου Θάσου-Β Φάση» εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία -Θράκη 2014-2020» της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Οι εργασίες άρχισαν στις 26-11-2018 και η αποκατάσταση των μαρμάρινων εδωλίων στο κοίλο του θεάτρου ολοκληρώθηκε στις 22-12-2023. Το έργο που εκτελέστηκε, περιελάβανε πλήθος περιφερειακών εργασιών, αλλά πρωτίστως την αναστήλωση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου με ανακατασκευή των λίθινων τοιχίων στήριξης των εδωλίων, τοποθέτηση όσων αρχαίων μαρμάρινων εδωλίων σώζονταν και ταυτοποιήθηκαν και συμπλήρωση των κενών με σύγχρονα εδώλια από μάρμαρο Θάσου, προς αντικατάσταση των ξύλινων εδωλίων που τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990.

Η ολοκλήρωση ενός τεχνικά δύσκολου αναστηλωτικού έργου με πολλαπλά προβλήματα, εντός του χρονικού πλαισίου της περιόδου 2014-2020 πιστώνεται στην άοκνη προσπάθεια της επιβλέπουσας του έργου και στους εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων επί του πεδίου, αλλά και στο προσωπικό της λογιστικής υποστήριξης του έργου  που ανταπεξήλθαν επαξίως.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

ΠΑΣΟΚ | Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση στη Θάσο

Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση πραγματοποίησε το ΠΑΣΟΚ στην Θάσο και συγκεκριμένα στον Πρίνο την Κυριακή 14/04/2024, με τη συμμετοχή της δημοτικής οργάνωσης Θάσου, μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Καβάλας, του μέλους της Κεντρικής Επιτροπής Χάρη Σεϊτανίδη, των υποψηφίων βουλευτών Λεωνίδα Παππά, Χρήστου Καϊταντζόπουλου και Ιωάννη Πλαφαδέλη καθώς και στελεχών του ΠΑΣΟΚ από κάθε γωνιά της Θάσου.

Στη συγκεκριμένη συνάντηση συζητήθηκαν τα οργανωτικά θέματα ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης των ευρωεκλογών και καθορίστηκε η Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα για την Θάσο. Κοινός παρονομαστής της συνέλευσης ήταν η αισιοδοξία των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και η βεβαιότητα για νικηφόρο αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές, το οποίο θα σηματοδοτήσει και την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην πατρίδα μας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en