Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πού πήγαν τα 700 εκατ. που έδωσε η ΕΕ από το 2014 έως και σήμερα για τον σιδηρόδρομο

Εκατοντάδες εκατ. ευρώ και συγκεκριμένα σχεδόν 700 εκατ. ευρώ σε 16 έργα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα έχει χρηματοδοτήσει η ΕΕ από το 2014 έως και σήμερα, όπως άλλωστε δήλωσε και ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Ανταλμπέρ Γιανς.

Σημειώνεται πως τα συγχρηματοδοτούμενα σιδηροδρομικά έργα τα διαχειρίζεται η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ που συστάθηκε το 1996.

Από την ίδρυσή της, η ΕΡΓΟΣΕ διαχειρίστηκε το σύνολο των έργων εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτήθηκαν από το Β’ και Γ’ ΚΠΣ, καθώς και από το Α’ Ταμείο Συνοχής.

Η ΕΡΓΟΣΕ διαχειρίζεται τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007 – 2013, καθώς και έργα με αμιγώς εθνική χρηματοδότηση που σχετίζονται άμεσα με τις επενδύσεις των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων.

Επίσης, διαχειρίζεται τα έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν από Προγράμματα της 5ης Προγραμματικής Περιόδου, δηλαδή του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2014-2020 καθώς και του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” (Connecting Europe Facility- CEF) 2014 – 2020.

Η επίμαχη σύμβαση 717 και η ανάγκη διαλειτουργικότητας με το σύστημα ETCS

Από τα έργα αυτά, το επίμαχο έργο αναφέρεται στη σύμβαση 717 “Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας”, ύψους 41,3 εκατ., με αναδόχους την Τομή και την Alstom και τη συμπληρωματική σύμβαση 717/1 “Ανάταξη Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας”, με τους ίδιους αναδόχους και ύψους, 13,2 εκατ.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη σύμβαση υπογράφτηκε το 2014 και η δεύτερη το 2021, έχοντας υλοποιηθεί σήμερα στο 78,7% και στο 16,9% αντίστοιχα.

Εάν είχαν υλοποιηθεί οι συμβάσεις αυτές και εφόσον λειτουργούσαν σήμερα (τουλάχιστον) τα συστήματα για το ETCS – 1, οι οποίες υπογράφηκαν το 2007 και ολοκληρώθηκαν (σύμφωνα πάντα με την ΕΡΓΟΣΕ) το 2015 και το 2020, τότε το μοιραίο δυστύχημα δεν θα είχε πραγματοποιηθεί.

Αυτό, διότι το ETCS (European Train Control System) περιλαμβάνει τον Κεντρικό Ζωτικό Επεξεργαστή (EVC) των συρμών, σύστημα οδομέτρησης που μετρά την ταχύτητα και τη διανυόμενη απόσταση, σύστημα επικοινωνίας μηχανής – μηχανοδηγού και καταγραφικό ληφθέντων σημάτων γραμμής και ενεργειών μηχανοδηγού, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι τραγικοί χειρισμοί του σταθμάρχη θα είχαν γίνει αντιληπτοί από όλους.

Τα κυριότερα έργα που διαχειρίζεται η ΕΡΓΟΣΕ

Πού πήγαν τα 700 εκατ. που έδωσε η ΕΕ από το 2014 έως και σήμερα για τον σιδηρόδρομο

2

3

4

5

6

77

Το Τρέχον Συμβασιοποιημένο Αντικείμενο, αφορά το συνολικό ύψος της σύμβασης, οι Πιστοποιήσεις αφορούν το ύψος των πιστοποιημένων εργασιών, ενώ στο τέλος το ποσοστό 0% αναφέρεται σε έργα που έχουν συμβασιοποιηθεί το τελευταίο διάστημα.

capital.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δεν θα λειτουργήσουν τα Λασπόλουτρα των Κρηνίδων λόγω θεμάτων ασφαλείας

Στον προσανατολισμό μη-λειτουργίας των Λασπόλουτρων των Κρηνίδων βρίσκεται η διοίκηση του Δήμου Καβάλας όπως επισήμανε σε δηλώσεις του στο ENA Channel και στην εκπομπή Αναλυτής ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης.

Όπως τόνισε ο κ. Μουριάδης υπάρχουν θέματα ασφαλείας τα οποία καθιστούν δύσκολη την λειτουργία των Λασπόλουτρων.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Τρόμος για γυναίκα στην Δράμα : Βρήκε κομμένα τα φρένα του οχήματος της -Κινδύνεψαν τα παιδιά της!

Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στη Δράμα, όταν 38χρονη κατήγγειλε ότι άγνωστοι της έκοψαν τα φρένα του αυτοκινήτου της με αποτέλεσμα να κινδυνέψει η ζωή η δική της και των δύο παιδιών της.

Σύμφωνα με μήνυση που κατέθεσε στην αστυνομία άγνωστο κάτω από ποιες συνθήκες της έκοψαν τα φρένα του αυτοκινήτου της, την ώρα που ήταν σταθμευμένο δίπλα στο σπίτι της. «Μπήκα με τα παιδιά μου στο αυτοκίνητο επειδή είχαμε κάτι προγραμματισμένο. Μόλις ανέπτυξα λίγη ταχύτητα το φρένο δεν πατιόταν!»

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αρχαιολογικά είναι τα θέματα που παρατείνουν τα έργα στον Άγιο Νικόλαο

Ένα μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί ιδιαίτερα την κοινωνία της Καβάλας και ιδίως τα καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο που εξελίσσονται στο σημείο.

Όπως μας δηλώνει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κύριος Αλέξης Γούλας, υπάρχει θέμα με την αρχαιολογία καθότι βρέθηκαν στο σημείο πολλά αρχαία με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να αργούν.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en