Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Παύλος Χατζηπαυλίδης | Ο Έλληνας ανταγωνιστής της Zara

Ο Διονύσης Σαββόπουλος το προσδιόρισε στιχουργικά. Τραγουδούσε δηλαδή το περίφημο «άθλια χωριουδάκια κι ασυνάρτητη επαρχία. Καθετί μισοχωμένο μες τη γη». Είναι η ελληνική περιφέρεια (επαρχία κατά τον πιο «υποτιμητικό» όρο), η οποία ξεχασμένη ανακυκλώνει τη μιζέρια της. Την απουσία παρόντος και μέλλοντος που η αθηνοκεντρική εξουσία επιβάλλει. Υπάρχουν όμως μερικοί άνθρωποι οι οποίοι σε πείσμα της προδιαγεγραμμένης μοίρας που επιτάσσει ένα στρεβλό σύστημα ξεφεύγουν από τον κανόνα. Μπορεί να ξεκίνησαν από κάποιες ξεχασμένες γωνιές της πατρίδας μας και με κόντρα τον καιρό, κατόρθωσαν όμως όχι μόνο να μεγαλουργήσουν, αλλά και να καταφέρουν αυτή την επαρχία να την εξελίξουν σε κάτι όμορφο. Σε κάτι μοντέρνο και πρωτοποριακό που ακόμα και η Αθήνα θα ζήλευε. Και -γιατί όχι;- σε κάτι κερδοφόρο.

Ο ιδιοκτήτης της γνωστής πλέον σε όλη την Ελλάδα αλυσίδας γυναικείας ένδυσης Pink Woman με τα 84 καταστήματα, τους 500 εργαζομένους, τους τζίρους των 35 εκατ. ευρώ και τις διεθνείς συνεργασίες, Παύλος Χατζηπαυλίδης, θα πίστευε κανείς πως έζησε μια ολόκληρη ζωή στο εξωτερικό. Οι μοντέρνες σειρές που παρουσιάζει η εταιρεία του και η υψηλή στυλιστική του αίσθηση και λογική αυτό αποδεικνύουν. Παρά ταύτα, ακολουθώντας από ένστικτο την πορεία ζωής του μοναδικού ανθρώπου που θαυμάζει, του δημιουργού της Zara Αμάνθιο Ορτέγκα, πέτυχε να δημιουργήσει τη δική του πρωτοποριακή εταιρεία και για πρώτη φορά επιλέγει να μιλήσει για την επιχειρηματική διαδρομή της ζωής του. Ανθρωπος δημιουργικός, δεν αρέσκεται στη δημοσιότητα, καθώς έχει επιλέξει να μιλά μέσα από τα ρούχα και τη δουλειά του. Ωστόσο ο ίδιος, σε περίοδο κρίσης, θέλει να μιλήσει για τη δική του διαδρομή μήπως και βοηθήσει να γίνουν πραγματικότητα τα όνειρα χιλιάδων νέων που θέλουν να πετύχουν «κάτι» στη ζωή τους, όμως ο φόβος τούς εμποδίζει.

Ακομπλεξάριστος, ο κ. Χατζηπαυλίδης δεν διστάζει να εξυμνήσει τον βασικό του ανταγωνιστή στη χώρα μας και να διατρανώσει πως από αυτόν έμαθε. Γιος εργάτη του σιδηροδρόμου στην Ισπανία, ο Αμάνθιο Ορτέγκα ξεκίνησε να δουλεύει ως κλητήρας σε κατάστημα ρούχων της μακρινής από το ισπανικό κέντρο πόλης, Λα Κορούνια. Μετά δημιούργησε την περίφημη Zara. Γιος μεταφορέα και γαζώτριας από τη Δράμα, ο κ. Χατζηπαυλίδης δημιούργησε την κορυφαία αυτή τη στιγμή ελληνική εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γυναικείων ενδυμάτων Pink Woman, έχοντας ως έδρα τη μακρινή από το αθηναϊκό κατεστημένο πόλη της Καβάλας. Αυτή ήταν η δική του απάντηση σε όσους έβλεπαν την ελληνική περιφέρεια ως κάτι δεύτερο, κάτι παρακατιανό. Για να τους αποστομώσει δημιούργησε μια εξελιγμένη -ακόμα και από μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις- εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή έχει ως βασικούς ανταγωνιστές τη Zara και την Η&Μ.

«Γεννήθηκα το 1964 και μεγάλωσα σε ένα χωριό της Δράμας από οικογένεια βιοπαλαιστών. Ξεκίνησα επαγγελματικά από την Καβάλα, έχοντας από μικρός το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας», εξιστορεί ο επιχειρηματίας. «Η πρώτη μου δουλειά ήταν υπάλληλος σε fast food και σε λιγότερο από έναν χρόνο απόκτησα την ιδιοκτησία του καταστήματος. Εψαχνα, ξέρετε, να βρω ευκαιρία να φύγω από το χωριό μου. Η ζωή εκεί ήταν χωρίς επιλογές. Θυμάμαι να πηγαίνω σχολείο και μετά πάντα να εργάζομαι, από πολύ μικρός. Ετσι, λοιπόν, από νωρίς είχα κάνει οικονομίες και μόλις έμαθα τη δουλειά με τη βοήθεια του ιδιοκτήτη του fast food που είχε οικονομική επιφάνεια, καθώς ήταν και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων, αγόρασα το κατάστημα. Δεν δέχτηκα όμως να μου το παραχωρήσει όπως αρχικά ήθελε. Οι χάρες δεν μου αρέσουν. Προτιμώ τον αγώνα. Με τις οικονομίες μου λοιπόν αγόρασα το 60% του καταστήματος και το υπόλοιπο 40% ήταν βοήθεια από τέσσερις προμηθευτές που με στήριξαν, καθώς κατάλαβαν το μεράκι μου. Πίστεψαν σε μένα και εγώ τους γύρισα πίσω τα χρήματα, με κέρδος μάλιστα για τους ίδιους», αναφέρει.

Επειδή το μαγαζί ήταν απέναντι από το ΚΤΕΛ στο λιμάνι για τα πλοία προς Θάσο, ο κ. Χατζηπαυλίδης πετυχαίνει απίστευτη κερδοφορία. Δύο χρόνια αργότερα και αφού ολοκλήρωσε τους στόχους του μετά από σκληρή δουλειά, αποφασίζει να πουλήσει τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Χρησιμοποιώντας το κεφάλαιο για τα πρώτα του βήματα στον κλάδο της ένδυσης ανοίγει το πρώτο του κατάστημα, πάντα στην Καβάλα.
Η ενασχόλησή του με τον κλάδο ανδρικής ένδυσης ήταν ένα μεράκι και έτσι ξεκίνησε ντύνοντας άνδρες. Πολύ σύντομα όμως κατάλαβε ότι θα είχε καλύτερα αποτελέσματα αν ασχολούνταν με τη γυναικεία ένδυση. Και αυτό έκανε. «Ηρωάς μου τα τότε χρόνια ήταν ο Ορτέγκα των Ζαra. Ξυπνούσα και κοιμόμουν με το όνομά του. Πήγαινα στη Μαδρίτη και έπρεπε να μείνω 12 ώρες στα μαγαζιά του. Επί πέντε χρόνια έκανα συνεχώς ”διάβασμα” των μαγαζιών του. Από την κρεμάστρα και τα σταντ έως όλες τις λεπτομέρειες. Ηθελα να κάνω κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα μέσα από όρους ποιότητας και βάζοντας την ελληνική ματιά στα πράγματα. Οι Ελληνες έχουμε γούστο και μεράκι. Μπορούμε λοιπόν να ανταγωνιστούμε όποιον θέλουμε, αρκεί να προσηλωθούμε στον στόχο μας», τονίζει.

Από το 1998 έως το 2003 ο κ. Χατζηπαυλίδης δημιουργεί με επιτυχία καταστήματα επώνυμων προϊόντων ένδυσης σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Επρόκειτο για διαχείριση γνωστών διεθνών φιρμών ένδυσης με αμιγώς εμπορικό προσανατολισμό. Σύντομα όμως αυτό θα αλλάξει και ο επιχειρηματίας από τη Δράμα θα προσανατολιστεί και στην παραγωγή. Το 2004 και ενώ σταδιακά η χώρα εισερχόταν σε κύκλο προβλημάτων, ο ίδιος έχοντας επιτύχει να διατηρεί ένα σημαντικό δίκτυο καταστημάτων αποφασίζει να δημιουργήσει τη δική του κολεξιόν, και έτσι ιδρύει την Pink Woman. Ξεκινά αρχικά με έξι σημεία λιανικής πώλησης. Το σχεδιαστήριο απαρτιζόταν από δύο μόνο σχεδιαστές και η παραγωγή γινόταν σε ένα μικρό εργοστάσιο στην περιοχή Νικήσιανη Παγγαίου, που στελεχωνόταν με 30 γαζώτριες. Στη συνέχεια ήρθαν συνεργασίες με προμηθευτές-κατασκευαστές από χώρες του εξωτερικού (Ιταλία, Τουρκία, Κίνα, Μπανγκλαντές, Ινδία, Βιετνάμ, Μαρόκο). Ολα αυτά ο κ. Χατζηπαυλίδης τα έκανε με μηδενικό δανεισμό, όταν ο ανταγωνισμός του έψαχνε τρόπο να ξεφορτωθεί κόκκινα δάνεια που τώρα τον στραγγαλίζουν. «Θα ήμουν πιο πλούσιος σε επίπεδο ατομικής περιουσίας αν δεν επένδυα διαρκώς τα κέρδη της εταιρείας. Εγώ όμως γι’ αυτό το πράγμα ζω: για να δημιουργώ. Ετσι όλα αυτά τα χρόνια που η Pink Woman είναι κερδοφόρα διαρκώς, επιλέγω να αναπτύσσω την εταιρεία και να μη μεγαλώνω τον αριθμό των σπιτιών ή των αυτοκινήτων μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Παράγει 4 εκατομμύρια ενδύματα τον χρόνο

Ταυτόχρονα, το 2004 δημιουργεί showroom στην Αθήνα για τον δειγματισμό της κολεξιόν στους πελάτες της χονδρικής, ενώ το 2006 ξεκινάει η ανάπτυξη μέσω του franchise. Το 2009 μεταφέρεται το εργοστάσιο της επιχείρησης στις σημερινές εγκαταστάσεις της, επιφάνειας 4.000 m2, στο Δάτο Καβάλας, δημιουργώντας έτσι τις κατάλληλες υποδομές για μια παραγωγική δυναμικότητα η οποία σήμερα ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια τεμάχια ετησίως. Ολες οι χρήσεις της εταιρείας είναι κερδοφόρες και σύντομα η ανάπτυξή της αποδίδει καρπούς. Το 2011 η Pink Woman θα βραβευτεί από την ICAP ως μία από τις ισχυρότερες ελληνικές εταιρείες (Strongest Companies in Greece). Το 2012 και το 2013 βραβεύτηκε με τα ετήσια βραβεία franchisee. Σύντομα όμως αυτή η επιτυχία θα φέρει ένα ευχάριστο πρόβλημα. «Στο τέλος του 2013 ο ρυθμός ανάπτυξης με οδήγησε να πάρω τη μεγάλη απόφαση για μερική εγκατάσταση στην Αθήνα. Ετσι σήμερα, στα γραφεία μας στον Αλιμο στεγάζονται η διοίκηση και οι εμπορικές λειτουργίες, οι αγορές και το marketing, ενώ στις εγκαταστάσεις μας στην Καβάλα παραμένουν η παραγωγή, τα logistic και το λογιστήριο. Τώρα πλέον αναγκάζομαι να μοιράζω τον χρόνο μου κατά 70% στην Αθήνα και κατά 30% στην Καβάλα. Είναι αλήθεια όμως πως δεν μπορούσα να σκεφτώ τη ζωή μου στην Αθήνα.

Ολοι μου οι ανταγωνιστές ήταν προβληματισμένοι για ποιον λόγο δεν έφευγα από την Καβάλα. Εγώ όμως εκεί είχα τους φίλους, τη ζωή και τον κύκλο μου. Οι λόγοι παραμονής της έδρας μας στην Καβάλα είναι συναισθηματικοί. Εκεί μεγάλωσα επαγγελματικά, ο κόσμος της Καβάλας με στήριξε και συνεχίζει να με στηρίζει και σήμερα. Αγωνίζομαι για τη διατήρηση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας, καθώς και για τη δημιουργία νέων. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε ανάσα ζωής στην τοπική και κατ’ επέκταση στην ελληνική οικονομία. Γι’ αυτό, άλλωστε, μόνο η διοίκηση της εταιρείας έχει μετεγκατασταθεί στην Αθήνα τα τελευταία δύο χρόνια. Εκεί έχω εργαζομένους από 15 ετών. Δεν μπορώ να τους πουλήσω. Αναγκαστικά λοιπόν μοιράζω τον χρόνο μου μεταξύ Αθήνας – Καβάλας, καθώς είχαμε πιάσει οροφή. Ή θα έκανα συρρίκνωση για να μείνω Καβάλα ή θα έπρεπε να κατέβω Αθήνα και να αναπτύξω την εταιρεία. Και τελικά κατέβηκα», καταλήγει κ. Χατζηπαυλίδης.

Το 2015 η Pink Woman απαριθμεί πλέον 84 καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και 110 καταστήματα χονδρικής. Η εταιρεία έχει πλέον εισέλθει δυναμικά και στον χώρο των αξεσουάρ, των υποδημάτων, των εσωρούχων και των μαγιό, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο ενδυματολογικό προφίλ. Επιπλέον, είναι έτοιμη να λανσάρει τη νέα της κολεξιόν με τη μάρκα active (gym), ενώ για το προσεχές διάστημα επενδύει στο digital marketing και στο e-shop, το οποίο έχει αναλάβει η Χρυσάνθη Ντάφλα, με βραχυπρόθεσμο στόχο για το επόμενο έτος τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων μέσω Internet και μεσοπρόθεσμο για την επόμενη τριετία την περαιτέρω ανάπτυξη σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

H Pink Woman απασχολεί περίπου 500 ανθρώπους σε ιδιόκτητα και franchisee καταστήματα. Το 2014 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 27 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 32 εκατ. ευρώ. Από το 2010 επένδυσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργώντας το ηλεκτρονικό κατάστημα www.pinkwoman-fashion.com, το οποίο αναπτύσσεται με ιδιαίτερο δυναμισμό. Επίσης, έχει αναπτύξει διεθνές δίκτυο στρατηγικών συνεργασιών με περισσότερους από 75 προμηθευτές-παραγωγικές μονάδες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων Pink Woman στο εξωτερικό (Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία). Παράλληλα, ανάπτυξη θα υπάρξει και στο εσωτερικό της χώρας με δημιουργία νέων καταστημάτων εκεί όπου δεν υπάρχουν και αναβάθμιση στα ήδη υπάρχοντα. Ουσιαστικά η εταιρεία προετοιμάζεται σε οργανωτικό και στρατηγικό επίπεδο για να διαγράψει νέο κύκλο ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Χατζηπαυλίδης ενέταξε στο στελεχιακό δυναμικό του, και ειδικότερα στη νευραλγική θέση του γενικού διευθυντή, τον κ. Δημοσθένη Αραβανή, έμπειρο στέλεχος με μακρόχρονη εμπειρία.

Παρά την κρίση η Pink Woman έχει κατορθώσει να πετύχει σωρευτική αύξηση τζίρου 47% από το 2010 και μετά, ακριβώς στην περίοδο της κρίσης. Και αυτό διότι ο κ. Χατζηπαυλίδης πιστεύει πως η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες. Το 2014 η Pink Woman εγκαινίασε τη συνεργασία της με τη Δούκισσα Νομικού.

 

 

Αναγνωρισμένη από το κοινό και τον κόσμο της μόδας, η παρουσιάστρια-μοντέλο επιλέχθηκε ως πρέσβειρα της φίρμας. Πρόκειται για μια συνεργασία σε επίπεδο μάρκετινγκ και προώθησης της εικόνας της εταιρείας που συνεχίζεται με επιτυχία με το λανσάρισμα της συλλογής Dutchesss Collection by Doukissa Nomikou για το έτος 2015, μια συλλογή πιο glamourous και πολυτελή, αλλά πάντα με τις ανταγωνιστικές τιμές της Pink Woman. Με αυτή την κίνηση η εταιρεία στοχεύει να καλύψει συνολικά τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας στην ένδυση.

Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en