Quantcast
Connect with us

ΑΜΥΝΑ

Ο Κωνσταντίνος Φίλης εξηγεί γιατί η συμφωνία με την Αίγυπτο για την ΑΟΖ ήταν απαραίτητη

Ο εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου, διεθνολόγος Κωνσταντίνος Φίλης απαντά σε καίριες ερωτήσεις σχετικά με τη συμφωνία για την ΑΟΖ που σύναψε η χώρα μας με την Αίγυπτο.

Ηταν απαραίτητη η συμφωνία αυτή για την ΑΟΖ με την Αίγυπτο; Ειναι λεόντειος συμφωνία; Πώς αυτή η συμφωνία επικαλύπτει το τουρκολυβικό μνημόνιο; Και γιατί η οριοθέτηση έγινε τμηματικά, τι συνέβη με το Καστελλόριζο;

Ήταν απαραίτητη η συμφωνία με την Αίγυπτο;
Μετά τη συμφωνία Άγκυρας-κυβέρνησης της Τρίπολης διαμορφώθηκε μία νέα πραγματικότητα στην περιοχή. Τότε κάποιοι λανθασμένα ισχυρίζονταν ότι η ακύρωση του τουρκολιβυκού συμφώνου ήταν ζήτημα χρόνου.

Σχεδόν εννέα μήνες μετά, όμως, η θηλιά έσφιγγε στον λαιμό μας, ενώ η Τουρκία προετοιμαζόταν να το θέσει σε εφαρμογή, δηλαδή να ξεκινήσει σεισμικές έρευνες εντός της οριοθετημένης με τη Λιβύη περιοχής -χωρίς να σημαίνει ότι τελικά δεν θα το κάνει. Η Αθήνα, ωστόσο, είχε καταφέρει -έστω και συμβολικά- να μην πρωτοκολληθεί ακόμη στον ΟΗΕ, ενώ σύσσωμη η διεθνής κοινότητα το έχει καταγγείλει. Όμως, τώρα, μετά τη συμφωνία μας με την Αίγυπτο δημιουργείται ισχυρή νομική διαφορά, καθώς η μία συμφωνία επικαλύπτει την άλλη. Αυτό μας δίνει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες.

Μεταξύ άλλων:

α) κατοχυρώνουμε τα δικαιώματά μας, τα οποία, μάλιστα, αναγνωρίζονται από την αντικείμενη γεωγραφικά, γειτονική χώρα, έτσι ώστε να μπορούμε πλέον να τα ασκήσουμε. Πιο συγκεκριμένα, αν προηγουμένως ένα τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος, κατόπιν σχετικής προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού και εν συνεχεία πρόσκλησης της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Λιβύης, εισερχόταν σε ελληνική υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ, η «απόκρουσή» του ή πολύ περισσότερο ενδεχόμενη χρήση βίας εκ μέρους μας δεν θα είχε ισχυρή νομιμοποιητική βάση,
β) αν οι έλληνες αλιείς επιχειρούσαν να ψαρέψουν εκτός των 6 ν.μ. στις περιοχές του παράνομου αλλά σε ισχύ τουρκολιβυκού συμφώνου, πιθανότατα θα εκδιώκονταν από το τουρκικό λιμενικό. Μετά τη συμφωνία της 6ης Αυγούστου οι αλιείς είναι απόλυτα ασφαλείς εντός της ελληνικής ΑΟΖ.
γ) η Λιβύη βρίσκεται πλέον μεταξύ δύο απολύτως νόμιμων οριοθετήσεων (Ελλάδας-Ιταλίας και Ελλάδας-Αιγύπτου). Η κυβέρνηση Σάρατζ δεν έχει κανένα απολύτως επιχείρημα να απορρίπτει την συζήτηση με εμάς -και ενώ η χώρα του έχει οριοθετήσει με Μάλτα και Τυνησία με προσφυγή στη Χάγη- για να ολοκληρωθεί με νόμιμο τρόπο ο χάρτης των οριοθετήσεων στην περιοχή νότια της Κρήτης. Γι’ αυτό άλλωστε, σχεδόν το 90% των ακτών της Κρήτης έχει μείνει εκτός της συμφωνίας με την Αίγυπτο. Για να διευκολυνθεί μελλοντική οριοθέτηση με μία κανονική και νομιμοποιημένη στο σύνολο της Λιβύης κυβέρνηση, με εξαιρετικά πιθανή -σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο- την τριμερή συμφωνία και με την Αίγυπτο.
δ) η ενίσχυση των δεσμών μας με το μεγαλύτερο αραβικό κράτος του κόσμου και σημαντικό περιφερειακό δρώντα, αν μη τι άλλο, σημαίνει ότι όταν στο μέλλον αποκατασταθούν οι σχέσεις του με την Τουρκία, η Ελλάδα δεν θα βρεθεί στο κενό. Προσώρας δε, λειτουργεί εξισορροπητικά έναντι της αλαζονικής και με ηγεμονικές τάσεις Άγκυρας.

Είναι εν τέλει λεόντειος η συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου;

Είναι μια ισορροπημένη συμφωνία, στο πλαίσιο του δικαίου της θάλασσας όπως έχει εφαρμοσθεί σε πρακτική και σε νομολογία. Έχουν εφαρμοστεί όλες οι αρχές της οριοθέτησης που προβλέπει το Δίκαιο της Θάλασσας (όπως η αρχή της αναλογικότητας των εκατέρωθεν ακτών). Επίσης, επιβεβαιώνεται η πάγια θέση μας ότι τα νησιά έχουν δικαιώματα και επήρεια υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ. Είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης και όχι επιβολής (όπως στην περίπτωση της αυθαίρετης τουρκολιβυκής οριοθέτησης) και προφανώς είναι προϊόν λειτουργικού συμβιβασμού των δύο συμβαλλόμενων μερών. Το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση είναι πως η Ελλάδα δεν κάνει αντικανονικές συμφωνίες, ούτε εξαναγκάζει άλλες χώρες σε έκνομες ενέργειες που καταπατούν τα δικαιώματα τρίτων. Τουναντίον συμφώνησε με την Αίγυπτο για να κατοχυρώσει καταπατηθέντα από την τουρκολιβυκή οριοθετηση κυριαρχικά δικαιώματα που παράγουν τα νησιά στην Αν. Μεσόγειο. Ασφαλώς, η αεροναυτική μας ισχύς και η διπλωματικο-στρατιωτική μας αποφασιστικότητα είναι απαραίτητα συστατικά για την αποτελεσματική προάσπιση και προώθηση των εθνικών μας συμφέροντων.

Η επόμενη καθοριστική ενέργεια για την εξασφάλιση μας είναι η τάχιστη κύρωση από τα δύο κοινοβούλια. Έχοντας κατά νου την αρνητική εξέλιξη με την Αλβανία το 2009, όταν τελικά έκρινε με γνωμοδότηση του το συνταγματικό δικαστήριο της γείτονος ότι η εν λόγω συμφωνία είναι άκυρη, δεν πρέπει να υπάρξει η παραμικρή κωλυσιεργία. Εν συνεχεία, και αφού πρωτοκολληθεί η συμφωνία στον ΟΗΕ με τις ανάλογες συντεταγμένες, πρέπει να επεκτείνουμε την αιγιαλίτιδα ζώνη μας νοτίως της Κρήτης (πρόκειται για μονομερή ενέργεια άλλωστε) αλλά και στο Ιόνιο, προκαταλαμβάνοντας τρόπον τινά τις διαβουλεύσεις με την Αλβανία. Έτσι, θα γίνει κατανοητό ότι η Ελλάδα αξιοποιεί αλλά και σέβεται τις πρόνοιες του διεθνούς δικαίου (και της UNCLOS), διευθετώντας τις εκκρεμότητες της με τα γειτονικά κράτη, ασκώντας παράλληλα τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Γιατί η οριοθέτηση έγινε τμηματικά; Μήπως ξεχάσαμε το Καστελλόριζο;

Οι διαβουλεύσεις με την Αίγυπτο εκκίνησαν το 2005. Δύο φορές στο παρελθόν φτάσαμε κοντά σε συμφωνία (πάλι τμηματική) αλλά δεν ολοκληρώθηκε. Αντιστοίχως, όμως, το 2013 Τουρκία και Αίγυπτος βρέθηκαν μία ανάσα από τη συμφωνία, γεγονός που θα απέκοπτε οριστικά την Ελλάδα από την Ανατολική Μεσόγειο. Ας αναρωτηθούμε τη θέση της χώρας μας, αν σήμερα επιβαρυνόμασταν με δύο συμφωνίες οριοθέτησης της Τουρκίας με Λιβύη και Αίγυπτο, δεδομένου ότι μια συμφωνία οριοθέτησης της Τουρκίας με την Αίγυπτο ωφελεί κατά κόρον την τελευταία, σε σύγκριση με αυτό που της αντιστοιχεί με όσα συμφώνησε με την Ελλάδα. Μάλιστα, μετά τη δειλή αλλά εμφανή προσπάθεια επαναπροσέγγισης της Άγκυρας με το Τελ-Αβίβ και ενώ στη Λιβύη όλα τα σενάρια βρίσκονται στο τραπέζι (με τη Μουσουλμανική Αδελφότητα ενισχυμένη), είχαμε χρέος να προλάβουμε τη συμφωνία της Άγκυρας με μία ενδεχομένως νέα κατάσταση στην Αίγυπτο, το καθεστώς της οποίας κλονίζεται (και) λόγω των οικονομικών συνεπειών του κορωνοϊού (Covid-19). Σε αυτή την περίπτωση, το σύμπλεγμα της Μεγίστης (Καστελλόριζο) θα απομονώνονταν, αποκόπτοντας τη νησιωτική μας συνέχεια. Είναι, επίσης, σημαντικό πως οι διμερείς διαβουλεύσεις μεταξύ 2016 και 2019 αφορούσαν σε τμηματική και όχι ολική οριοθέτηση, με γνώστες αυτών να αναφέρουν ότι κυμαίνονταν στη βάση όσων τελικά συμφωνήθηκαν στις 6 Αυγούστου του 2020.

Επιφανείς νομικοί με βαθιά γνώση του θέματος, όπως οι Πέτρος Λιάκουρας και Γρηγόρης Τσάλτας, την άποψη των οποίων εμπιστεύομαι, μας καθησυχάζουν ως προς την εξαίρεση μέρους της Ρόδου και της συστάδας του Καστελλόριζου. Πρώτο και κυριότερο, υπάρχει σχετική πρόνοια (άρθρο 1 παράγραφος ε) στη συμφωνία, βάσει της οποίας η όποια οριοθέτηση πέραν των ορίων της συμφωνημένης (ανατολικά του 28ου μεσημβρινού ή νοτιοδυτικά της Κρήτης) θα ολοκληρωθεί με διαβούλευση των δύο μερών. Λογικά, αν στο μέλλον αγνοηθεί το σχετικό άρθρο, προκύπτει διεθνής ευθύνη. Κατά δεύτερον, οι δύο θύλακες που έχουν μείνει εκτός της συμφωνίας, αφορούν σε μελλοντικές διευθετήσεις των δύο πλευρών ή έκαστης με τρίτες χώρες, εν προκειμένω τις Λιβύη, Κύπρο και Τουρκία, είτε μέσω διαπραγματεύσεων είτε μέσω Χάγης. Κατά τρίτον, οι εν λόγω ρυθμίσεις, αντιθέτως με το τουρκολιβυκό σύμφωνο, δεν στρέφονται σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων τρίτων κρατών, ώστε να είμαστε εκτεθειμένοι, όπως η Τουρκία με το τουρκολιβυκό σύμφωνο.

Τέλος, να ξεκαθαρίσουμε ότι η συμφωνία είναι τμηματική, χωρίς τα συμβαλλόμενα μέρη να παραιτούνται από μελλοντική οριοθέτηση στα ανατολικά των προσδιορισμένων ορίων.

Πηγή: iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος: «Οι 2+2 κατευθύνσεις της επόμενης ημέρας»

Του Νικόλαου Ι. Παναγιωτόπουλου,

Υπουργού Εθνικής Αμύνης

«Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της επόμενης μέρας, όποιος και να είναι αυτός πρέπει να αφιερωθεί με όλες του τις δυνάμεις στο έργο της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι έργο εθνικής σημασίας και ακόμα κατεπείγον γιατί οι γεωπολιτικές συνθήκες περιπλέκονται.

Πρώτα είναι η ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων με οπλικά συστήματα, αλλά και η συνέχεια της προσπάθειας για συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων. Και στους δύο τομείς έχουν γίνει σπουδαία πράγματα κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Η προσπάθεια όμως σίγουρα δεν διακόπτεται, εντατικοποιείται, διότι οι ανάγκες υπάρχουν και παραμένουν. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμαστε να κινηθούμε με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να ολοκληρώσουμε τις μεγάλες αποφάσεις για την πρόσκτηση των νέων οπλικών συστημάτων, αλλά και να υλοποιήσουμε τις αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί.

Δεύτερον η εντατική αμυντική διπλωματία. Ανοίξαμε δρόμους που ούτε μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια, αναπτύσσοντας στρατηγικές σχέσεις και συμμαχίες όχι μόνο με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που είναι προφανείς ισχυροί συμμαχικοί εταίροι, αλλά και με άλλες χώρες όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και άλλες.

Σε επίπεδο Ε.Ε. προσωπικές σχέσεις με τους εταίρους Υπουργούς είναι απολύτως επιβεβλημένες. Εκτός από αυτούς τους δύο άξονες εκτιμώ ότι η κατάσταση στην Ουκρανία και οι απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί, αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.

Ασφαλώς πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες της μέριμνας προς το προσωπικό. Λύσαμε κάποια προβλήματα, δεν δεχθήκαμε ποτέ ότι τα λύσαμε όλα, εκτιμώ στο κέντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η ολοκλήρωση και υλοποίηση του νέου Μισθολογίου για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο εδώ και αρκετούς μήνες είναι υπό επεξεργασία από τα Επιτελεία. Γιατί είναι σωστό και δίκαιο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων να αμείβεται ανάλογα με τις υπηρεσίες που πρόσφερε αποδεδειγμένα και συνεχίζει να προσφέρει στην Πατρίδα και αυτό είναι το κεντρικό σημείο της παρέμβασης της επόμενης ημέρας».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Παναγιωτόπουλος (ΥΕΘΑ): Δεν πιστεύω ότι οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας θα αλλάξουν

Τα F-35 είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας

Ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται σε καλύτερο σημείο από παλιότερα, αλλά και πως «δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους» ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται στους Δελφούς μεταξύ 26 και 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος του MEGA και της Βραδυνής, Ιορδάνης Χασαπόπουλος.

Για τις σχέσεις με την Τουρκία, ο υπουργός ανέφερε πως «Υπάρχουν κανάλια επικοινωνίας. Θεωρώ ότι αυτή η κατάσταση ίσως μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερη συνεννόηση των δύο πλευρών. Όμως δεν πιστεύω πως μακροπρόθεσμα οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας στην περιοχή θα αλλάξουν.

Δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους. 

Όλη η προσπάθεια αναβάθμισης και ενδυνάμωσης της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Το δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας» ζει και βασιλεύει». Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε την προσπάθεια να είμαστε μια χώρα άκρως αποτρεπτική».

Περιγράφοντας τους τέσσερις βασικούς άξονες της επόμενης ημέρας για το υπουργείο Άμυνας, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Αμυντική διπλωματία και εξοπλισμοί και αμυντική βιομηχανία και προσωπικό».

Ενώ ερωτώμενος σχετικά με τις αποδοχές του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, δήλωσε:

«Το προσωπικό έδειξε μέσα από σειρά αποστολές αποτελεσματικότητα. Έδειξε ότι αξίζει να αμειφθεί γι αυτό δεδομένου ότι και στα χρόνια της οικονομικής δυσκολίας οι περικοπές ήταν αναλογικά περισσότερες από αλλού. Αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί και να προσελκύσουμε έμψυχο δυναμικό στις Ένοπλες Δυνάμεις. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε με δεδομένο ότι η προτεραιότητα ήταν οι εξοπλισμοί. Δόθηκε μια σχετική οικονομική ενίσχυση. Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε και υλοποιούμε κάποια οικονομικά κίνητρα.

Το νέο μισθολόγιο είναι υπό επεξεργασία.

Σύντομα ο πρωθυπουργός θα έχει την τελική πρόταση. Θα την υποβάλλουμε στο υπουργείο Οικονομικών. Θεωρώ ότι την επόμενη μέρα σύντομα θα είμαστε σε θέση κάνουμε ανακοινώσεις. Είναι ένα ειδικό ζήτημα που αφορά το νέο μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων. Αποκαθιστά αδικίες, στρεβλώσεις και το δίκαιο».

Για τα 2+2 C-130 από τις ΗΠΑ, ο υπουργός Άμυνας, σημείωσε:

«Τα C-130 είναι ένας στόλος που εξαιτίας της αδυναμίας επαρκούς υποστήριξης, είχαν μειωθεί πολύ σε διαθεσιμότητες. Αναζητήσαμε και δρομολογήσαμε λύσεις, για να δούμε κατά πόσο υπήρχε η δυνατότητα απόκτησης κάποιων τέτοιων αεροσκαφών μέσω του προγράμματος πλεονάζοντας υλικού των ΗΠΑ. Βελτιώνουμε τους αριθμούς μας. Όταν οι ΗΠΑ σου προσφέρουν δύο από το απόθεμά τους δεν έχεις παρά να δεχθείς».

Όσο για τα F- 35, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε:

«Τα F-35 είναι 5ης γενιάς. Είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας με φοβερές δυνατότητες, ηλεκτρονική αναβάθμιση αυτών των αεροσκαφών και κάποια στοιχεία stealth. Βρισκόμαστε σε μια φάση που έχοντας πάρει το “πράσινο φως” για να μπούμε στο πρόγραμμα, έχει κατατεθεί η προσφορά και περιμένουμε την απάντηση για να ξεκινήσουμε την τελική διαπραγμάτευση, ώστε να τα πάρουμε το 2028 – 2029».

Τέλος, για το ρόλο της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας στο πλαίσιο των εξοπλιστικών προγραμμάτων που τρέχουν, για το οποίο έχει γίνει αρκετή κριτική, ο υπουργός ανέφερε: «Η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία είναι το κύριο ζήτημα σε ό,τι αφορά την ατζέντα της Άμυνας την επόμενη ημέρα.

Μέσα από τις δουλειές που κλείσαμε και τα καινούργια συστήματα και την προσπάθεια αναβάθμισης των υπαρχόντων μεγάλο κομμάτι είναι η ύπαρξη εξωστρεφούς ανταγωνιστικής παραγωγικής εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Αν τόσα χρόνια δεν υπήρχε έντονο αντικείμενο τώρα με όλα αυτά που γίνονται θεωρώ ότι η αναβάθμιση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας είναι αναγκαία προϋπόθεση».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Επίσκεψη ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλου με Χαρδαλιά, Φλώρο και Μητσοτάκη στην ΔΥΚ και ΚΕΕΔ

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος συνόδευσαν τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τις επισκέψεις του στη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) στον Σκαραμαγκά και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) στο Μεγάλο Πεύκο.

Παρόντες ήταν επίσης ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Άγγελος Χουδελούδης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης, ο Διοικητής Διοικήσεως Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος Δημήτριος Χούπης, ο Διοικητής της ΔΥΚ Πλοίαρχος Κωνσταντίνος Νασσόπουλος και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας κ. Θάνος Ντόκος.

Στην έδρα της ΔΥΚ πραγματοποιήθηκε μικρής κλίμακας άσκηση επιδείξεως με τη συμμετοχή εννέα τελειοφοίτων της Σειράς 197 – 198 ενώ στο ΚΕΕΔ έγινε επίδειξη με την ανάπτυξη ελικοπτέρων, εξωλέμβιων Zodiac, jet ski και αλεξιπτωτιστών με Αντικειμενικό Σκοπό την κατάληψη ακτής και τη διάσωση ομήρου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en