Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Ξεκίνησε την Τετάρτη το “Πανεπιστήμιο Παιδιών” με τη θεματική ενότητα της ρομποτικής

Το πιλοτικό πρόγραμμα «Πανεπιστήμιο Παιδιών» υλοποιούν η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας, η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων του Δήμου Καβάλας.
Πρόκειται για μια σειρά καινοτόμων δράσεων – παρουσιάσεων και εργαστηρίων – για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε διάφορες θεματικές της επιστήμης και της τέχνης που στόχο έχει την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενίσχυση της φιλομάθειας. Οι δράσεις που έχουν προγραμματισθεί και στις οποίες κάθε μπορεί να επιλέξει 2 από τις 4 θεματικές είναι οι εξής: · 29/04/2015. Ώρα:18:00- 19:30. Ρομποτική. Στη θεματική αυτή παρουσιάστηκαν η κατασκευή και ο προγραμματισμός ρομπότ με τη χρήση των Lego Mindstorm. Εισηγητές: Δημήτρης Πογαρίδης, Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Α.Μ.Θ., Ιωάννα Μπακάλη, Συνεργάτης του ΤΕΙ Α.ΜΘ. Τοποθεσία: 2ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας.
6/5/2015. Ώρα:18:00- 19:30. Προσωπικότητες. Στη θεματική αυτή θα παρουσιαστούν σύντομες ιστορίες από το χώρο της επιστήμης, όπως «O Αϊνστάιν και το επάγγελμα του μηχανικού», «H ζωή και το έργο του καθηγητή Χάρντι Κρος», «Αθανάσιος Παπούλης, καθηγητής του Πολυτεχνείου της Νέας Υόρκης (1921-2002)». Εισηγητής: Αστέριος Παντοκράτορας, Καθηγητής Μηχανικής Ρευστών στην Πολυτεχνική Σχολή του Δ.Π.Θ. Τοποθεσία: Παλιά Μουσική (Συγκρότημα Χαλίλ Μπέη), Καβάλα. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 50 άτομα. Απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού. Για συμμετοχή πατήστε εδώ: http://goo.gl/glsrXC. · 14/5/2015. Ώρα:18:00- 19:30. Δημιουργική Γραφή. Η θεματική αυτή θα στηριχτεί στην πρακτική άσκηση των μαθητών στη λογοτεχνική γραφή με στόχο αφενός να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και αφετέρου να γίνουν επαρκέστεροι αναγνώστες της λογοτεχνίας. Εισηγητής: Χριστίνα Καλαϊτζή, Υποψήφια Διδάκτωρ Δημιουργικής Γραφής στην Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. Τοποθεσία: Δημοτική Καπναποθήκη Καβάλας. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 60 άτομα. Απευθύνεται σε μαθητές των τάξεων Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Για συμμετοχή πατήστε εδώ: http://goo.gl/q5KBsr. · 20/5/2015. Ώρα 20:30- 23:30. Αστροφυσική. Στη θεματική αυτή οι μαθητές εισάγονται στον κόσμο της Αστροφυσικής επιστήμης και συμμετέχουν σε νυχτερινή παρατήρηση. Εισηγητής: Μιχάλης Δογραματζίδης, Φυσικός, Πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας «Ο Πήγασος». Τοποθεσία: Φρούριο Καβάλας. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 100 άτομα. Απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού. Για συμμετοχή πατήστε εδώ: http://goo.gl/8ReMFH.

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 27-11-2023

Continue Reading

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών: Δώστε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια

«Γίνονται βήματα στη διασύνδεση με την αγορά, χρειάζονται και άλλα»

Πριν 10 χρόνια ήταν έγκλημα καθοσιώσεως για τους πανεπιστημιακούς να μιλήσουν με τις εταιρείες εντός πανεπιστημίου. Πλέον δεν ισχύει αυτό. Αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα» τόνισε ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου TITAN και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ) στη συζήτηση με τίτλο “BRIDGING THE SKILLS’ GAP WITH AMBITIOUS AND BOLD ACTION” που έγινε στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών πραγματοποιείται στους Δελφούς  26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Σχολιάζοντας τη χαμηλή θέση της Ελλάδας στην κατάταξη της ΕΕ με κριτήριο το ποσοστό των επιχειρήσεων που προσφέρουν προγράμματα κατάρτισης στο προσωπικό τους ο κ. Παπαλεξόπουλος τόνισε:

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση  οι επιχειρήσεις είναι περισσότερο μέρος του προβλήματος παρά μέρος της λύσης. Μόνο 20% των ελληνικών επιχειρήσεων παρέχουν οργανωμένα προγράμματα εκπαίδευσης στους εργαζόμενους τους έναντι 67% του μέσου όρου στην Ε.Ε. Οι λόγοι έχουν να κάνουν με το ό,τι δεν έχουμε κουλτούρα δια βίου μάθησης αλλά και με τη διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας.

Για παράδειγμα ,οι μεγάλες επιχειρήσεις παρέχουν σε ποσοστό 60% εκπαίδευση. Το πρόβλημα είναι πως στην Ελλάδα έχουμε πολύ περισσότερες μικρές παρά μεγάλες επιχειρήσεις. Ένα άλλο πρόβλημα είναι πως έχουμε μικρότερη παρουσία σε τομείς που χρειάζονται εκπαίδευση, όπως η καινοτομία.

Αλλά υπάρχουν και πρακτικά προβλήματα. Μέχρι πολύ πρόσφατα η χρηματοδότηση από το κράτος των προγραμμάτων εκπαίδευσης ήταν και γραφειοκρατική και δύσκολη. Αλλά αυτό βλέπουμε πως αλλάζει σιγά σιγά. Είμαστε σε καλό δρόμο αλλά είμαστε ακόμα πολύ μακριά από αυτό που χρειάζεται».

Ο Γιώργος Λεκάκος, καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), μίλησε για τη σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας:

«Σε ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε περισσότερα. Έως τώρα η διασύνδεση αγοράς και πανεπιστημίων ήταν κάπως παθητική. Η σχέση εταιρειών και πανεπιστημίου πρέπει να γίνει οργανική. Από την εμπειρία μου, οι εταιρείες που μπαίνουν μέσα στο πανεπιστήμιο είναι οι πλέον επιτυχημένες. Συνεργαζόμαστε στενά. Κάνουν παρουσιάσεις, δίνουν δεδομένα, υπάρχει καθημερινή σχέση. Αυτό πρέπει να επεκταθεί».

 Για το ίδιο θέμα ο  Βασίλης Αντωνιάδης  μέλος του  Δ.Σ. Ιδρύματος Μποδοσάκη & Μanaging Director και Senior Partner της Boston Consulting Group στην Αθήνα τόνισε:

«Η απάντηση βρίσκεται στην αυτονομία και στην ανεξαρτησία των πανεπιστημίων. Αν δοθεί αυτονομία στα πανεπιστήμια θα λειτουργήσει θετικά και στον εσωτερικό  ανταγωνισμό τους στο να ανέβουν στο global ranking».

Ζήτησε επίσης αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια. « Να μην υπάρχει αυτή η επιλογή ανάμεσα σε εκατοντάδες τμήματα που πρέπει ο μαθητής να αποφασίσει τι δουλειά θα κάνει στην υπόλοιπη ζωή του. Οι εξετάσεις να γίνονται για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και η επιλογή της ειδικότητας να γίνεται εντός του προγράμματος σπουδών

Ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO της Deloitte Ελλάδος, αναφέρθηκε στα θέματα που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά εργασίας. «Σύμφωνα με τον ΣΕΒ το ⅓ των επιχειρήσεων  φαίνεται να έχει ανάγκη προσωπικό. Στη μελέτη μας ως Deloitte φαίνεται 70% των επιχειρήσεων να μη βρίσκει τους ανθρώπους που χρειάζεται.

Η τεχνολογία είναι μία λύση, για να γίνει μια εταιρεία πιο effective. Άλλη λύση είναι τα εναλλακτικά μοντέλα εργασίας. Με freelancers ή hub. To πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού δεν είναι τωρινό, στην Ευρώπη το αντιμετωπίζουν χρόνια, εμείς το ζούμε τα τελευταία δύο χρόνια.

Στη Deloitte σε συνεργασία  δημιουργήσαμε ένα hub, με σκοπό να εκπαιδεύσουμε νέους ανθρώπους σε πράγματα που θα έχουν ζήτηση  στο εγγύς μέλλον. Αυτό είναι μία μεσοπρόθεσμη λύση. Οι εταιρείες  πρέπει να αλλάξουν και αυτές νοοτροπία, να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα soft skills, η νέα γενιά είναι διαφορετική». Ο κ. Κουτσόπουλος αναφέρθηκε και στις ελλείψεις σε προσωπικό  που αντιμετωπίζουν τομείς όπως ο κατασκευαστικός τομέας.

«Έχουμε ανθρώπους στις δομές φιλοξενίας που δεδομένα έχουν ικανότητες. Γιατί να μην προσπαθήσουμε να τους εντάξουμε στην παραγωγική διαδικασία; Πολλοί έχουν skills μεγαλύτερα από εμάς, γιατί να μην τους εντάξουμε. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συνεργαστούμε δομικά κράτος, πανεπιστήμια, ιδιωτικός τομέας, φορείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Πάνος Βλάχος, Πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια, μιλώντας για το ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού τόνισε:

«Το κλασικό μοντέλο με τις ημέρες καριέρας στα πανεπιστήμια ή στα φροντιστήρια δεν επαρκεί. Χρειάζεται πιο σοβαρή δουλειά. Το σύστημα μας έχει ένα δομικό πρόβλημα. Ζητά από παιδιά 17 ετών να αποφασίσουν τι δουλειά θα κάνουν. Πρέπει το εκπαιδευτικό μας σύστημα να γίνει πιο ευέλικτο. Να υπάρξουν αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων ώστε να εντάξουν και πρακτική άσκηση εντός των σπουδών».

«Η μεγαλύτερη απώλεια με την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ ήταν η απώλεια της υποχρεωτικής εξάμηνης πρακτικής άσκησης. Πρέπει να επανέλθει όχι μόνο στα πρώην ΤΕΙ αλλά και στα πανεπιστήμια», σχολίασε ο κ. Παπαλεξόπουλος για ίδιο θέμα.

Απο αριστερά: Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO, Deloitte – Βασίλης Αντωνιάδης, Member of the Board of Trustees, Bodossaki Foundation; Managing Director & Senior Partner BCG – Δημήτρης Παπαθανασίου, Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου TITAN – Γιώργος Λεκάκος, Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – Πάνος Βλάχος, Πρόεδρος, Anatolia College – Μαρία Νικόλτσιου, Παρουσιάστρια Ειδήσεων, Alpha TV.

Continue Reading

ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πλαστό το χειρόγραφο του Γαλιλαίου που άλλαξε την κατανόηση του σύμπαντος

Το University of Michigan ιδρύθηκε το 1817. Εδώ και ένα αιώνα εκθέτει στη βιβλιοθήκη του ένα χειρόγραφο του Γαλιλαίου, ο οποίος ανέπτυξε τη θεωρία πως η Γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο.

Πιστεύεται πως ο ιστορικός αστρονόμος και φυσικός το έγραψε το 1609 και το 1610. Σε αυτό περιγράφει ένα νέο τηλεσκόπιο και έχει σχέδια φεγγαριών που περιστρέφονται γύρω από το Δία.

Δίπλα στο ιστορικό ντοκουμέντο, υπάρχει η επισήμανση πως “πρόκειται για τα πρώτα δεδομένα παρατήρησης που παρουσιάζουν αντικείμενα τα οποία περιστρέφονται γύρω από σώμα που δεν είναι η Γη”.

Το Γενάρη του 1610 ο Γαλιλαίος Γαλιλέι (κεντρικό πρόσωπο της επιστημονικής επανάστασης, ο οποίος πέρασε στην ιστορία ως ο πρώτος που αντιτάχθηκε σε ό,τι έως τότε θεωρείτο ως δεδομένο, χαρακτηρίστηκε αιρετικός, συγκρούστηκε με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και έγινε συνώνυμο της ελευθερίας της σκέψης) παρατήρησε πολλά φωτεινά αντικείμενα γύρω από τον Δία.

Αφιέρωσε πολλές ώρες για να καταλάβει και να καταγράψει πώς αυτά άλλαζαν θέση κάθε βράδυ. Έκανε και σχετικά σχέδια για το πώς θα φαίνονταν αυτά τα αντικείμενα, αν κάποιος ήταν πάνω από τον Δία και τα έβλεπε, πριν συνειδητοποιήσει ότι ήταν φεγγάρια.

Ήταν η πρώτη καταγραφή σε έναν σχεδόν αιώνα, για την ύπαρξη ουράνιου σώματος σε τροχιά γύρω από έναν πλανήτη που δεν ήταν η Γη. Το εύρημα του βοήθησε στην τεκμηρίωση της ηλιοκεντρικής θεωρίας του Κοπέρνικου (1543).

Aυτή η απεικόνιση είχε ξεχωριστή θέση στη βιβλιοθήκη του University of Michigan και ανήκε στους θησαυρούς του κόσμου. Στην περιγραφή του χειρόγραφου αναφερόταν πως “αντικατοπτρίζει μια κομβική στιγμή του Γαλιλαίου, που βοήθησε την ανθρωπότητα να αλλάξει την κατανόηση της για το σύμπαν”.

Όπως γράφουν οι New York Times τον περασμένο Μάιο, ο καθηγητής του μαθήματος “πλαστογραφίες, απομιμήσεις και εξελιγμένα αντίγραφα” στη Σχολή Σπάνιων Βιβλίων του University of Virginia, Νικ Ουάιλινγκ ενημέρωσε με email του το πανεπιστήμιο που είχε το ‘κόσμημα’ πως “υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για την αυθεντικότητα του χειρόγραφου”.

Οι εμπειρογνώμονες του University of Michigan ερεύνησαν το θέμα και βρήκαν στοιχεία που έκαναν επιτακτική την επανεξέταση του ντοκουμέντου. Κατέληξαν στο ότι ήταν πλαστό. Δεν γράφτηκε στις αρχές του 1600 από τον “πατέρα της σύγχρονης αστρονομίας”, αλλά περί τα 300 χρόνια αργότερα από έναν διαβόητο πλαστογράφο, ονόματι Τομπάια Νικότρα.

Ο Νικότρα καταδικάστηκε το 1934 για την πώληση πλαστού αυτόγραφου του Μότσαρτ, στο γιο μαέστρου της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης. Στη δίκη που έγινε στο Μιλάνο, η αστυνομία είπε πως βρήκε στοιχεία που αποδείκνυαν πως ο ίδιος ετοίμαζε πλαστά αυτόγραφα των Αβραάμ Λίνκολν, του Κολόμβου,  του Λεονάρντο ντα Βίντσι και του Μικελάντζελο, μεταξύ άλλων.

Οι υπεύθυνοι της βιβλιοθήκης του University of Michigan ενημέρωσαν πως η ανακάλυψη του Ουάιλντινγκ θα τους αναγκάσει να επανεξετάσουν τη θέση του πλαστού χειρογράφου στη συλλογή τους “και αυτή μπορεί να το κάνει πιο σημαντικό από ποτέ. Στο μέλλον, μπορεί να εξυπηρετήσει τα ερευνητικά, μαθησιακά και διδακτικά ενδιαφέροντα στον τομέα των απομιμήσεων, των πλαστών και των φαρσών, μια διαχρονική πρακτική που δεν ήταν ποτέ πιο σχετική”.

Πηγή : news247.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en