Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξανά στο προσκήνιο ο αγωγός East Med | Πρώτο “ναι” από το ΥΠΕΝ

Σε θετικό έδαφος φαίνεται να οδεύει ξανά ο αγωγός φυσικού αερίου East Med. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης έχουν φέρει ξανά στο προσκήνιο την κατασκευή του αγωγού .

Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας γνωμοδότησε θετικά για το έργο της κατασκευής και λειτουργίας του Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) East Med, σύμφωνα με την προτεινόμενη λύση που περιγράφεται και αποτυπώνεται στον φάκελο ΠΠΠΑ.

Οι Μελέτες Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) μπορεί να ζητηθούν από το φορέα που σχεδιάζει ένα έργο , πριν τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε αυτό το πλαίσιο ο φορέας έχει τη δυνατότητα να ανοίξει δημόσιο διάλογο για τις ενδεχόμενες κύριες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

Ο East Med προωθείται από την IGI Poseidon, στην οποία συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison. Πρόκειται για αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου που θα συνδέει Ισραήλ-Κύπρο-
Ελλάδα. Ο υποδομή του αγωγού έχει ως στόχο να εκμεταλλευτεί τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου.

Ούριος άνεμος για τον αγωγό

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του σχεδίου RePower EU, έχει θέσει στους κύριους άξονες την απεξάρτηση της Ένωσης από τη ρωσική ενέργεια. Υπό αυτό το πρίσμα ο αγωγός αποτελεί μια υποδομή μέγιστης σημασίας για την επίτευξη του στόχου. Να σημειώσουμε πως στην υπόθεση του αγωγού έχουν εμπλακεί και οι ΗΠΑ, εκφράζοντας ανοικτά τις επιφυλάξεις-αντιρρήσεις τους για την  κατασκευή του έργου.

Ωστόσο, αυτή χρονική στιγμή φαίνεται πως τα δεδομένα για τον αγωγό είναι απόλυτα θετικά. Η ολοκλήρωση του έργου θα προσφέρει μια πολύτιμη ενεργειακή λύση στην Ευρώπη και σχετικά φθηνότερη , συγκριτικά με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), του οποίου οι ΗΠΑ αποτελούν ένθερμους υποστηρικτές.

Την στήριξη του στο αγωγό  έδειξε  πριν από λίγες ημέρες και ο ύπατος εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, Ζοζέπ Μπορέλ, απαντώντας στην ερώτηση της αντιπροέδρου του ΕΚ, Εύας Καϊλή. Ο κύριος Μπορέλ είχε τονίσει πως η μελέτη του East Med, που έχει αναλάβει η ΕΕ, αναμένεται να ολοκληρωθεί, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις, παρά τις αντιρρήσεις της Αμερικής.

Την πεποίθηση του πως το έργο είναι βιώσιμο είχε εκφράσει προ δύο μηνών και ο διευθύνων σύμβουλος της Edison, Νίκολα Μόντι. Ο κύριος Μόντι είχε αναφέρει πως η υποδομή ήταν βιώσιμη πριν την κρίση , πόσο μάλλον τώρα με τα νέα δεδομένα και τον ενεργειακό πλουραλισμό να έχει στενέψει επικίνδυνα. Επίσης είχε υποστηρίξει πως ο East Med, αποτελεί τη μοναδική υποδομή που μπορεί να καταστήσει δυνατή την ενεργειακή διαφοροποίηση για την Ευρώπη.

Ταυτότητα έργου

Σύμφωνα με τα σχέδιο, ο αγωγός θα έχει μήκος περίπου 2.000 χλμ, εκ των οποίων περισσότερα από 1.400 είναι υποθαλάσσια. Πρόκειται να συνδέει το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ελλάδα , καταλήγοντας στην Ιταλία. Στην ελληνική επικράτεια πρόκειται να περάσει από την Κρήτη και Νοτιοανατολική Πελοπόννησο, όπου στην συνέχεια θα διασχίσει για περίπου 600 χλμ την ελληνική ηπειρωτική χώρα, για να φτάσει στην Ιταλία μέσω του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους περίπου 210 χλμ.

Το υποθαλάσσιο τμήμα του έργου περιλαμβάνει δύο αγωγούς με μέση απόσταση μεταξύ τους 100 μέτρα.
Ειδικότερα: Το τμήμα (Κύπρος – Κρήτη) θα έχει συνολικό μήκος περίπου 690 χλμ, εκ των οποίων περίπου 400 χλμ βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας, και μεταφορική ικανότητα 11 δισ κ.μ./έτος .

Το άλλο τμήμα (Κύπρος – Κρήτη) θα έχει συνολικό μήκος περίπου 740 χλμ, και μεταφορική ικανότητα 10 δισ κ.μ./έτος.

Η συνολική μεταφορική ικανότητα του αγωγού φυσικού αερίου, θα ανέρχεται σε 21 δισ κ.μ. ανά έτος.

RePower EU

Το σχέδιο της Κομισιόν, RePower EU, για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, έρχεται στην πλέον κατάλληλη συγκυρία για τον αγωγό και  κινείται σε τρεις άξονες.
Πρώτος άξονας η εξοικονόμηση ενέργειας, δεύτερος άξονας η μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ και τρίτος άξονας η διαφοροποίηση των προμηθευτών φυσικού αερίου και πετρελαίου.

Στα πλαίσια του τρίτου άξονα η Κομισιόν προωθεί νέες συμφωνίες με χώρες προμηθευτές LNG, όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος και η Αλγερία, ενώ σχεδιάζει την κοινή αγορά φυσικού αερίου για όλη την Ένωση.
Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η διάθεση για χρηματοδότηση με 10 δισ. ευρώ νέων υποδομών φυσικού αερίου,  όπως αγωγούς και μονάδες αποθήκευσης.

Μέσα σε αυτό το κλίμα οι συνθήκες που διαγράφονται για τον East Med είναι ιδιαίτερα θετικές. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στη γειτονική Ιταλία υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν ζεστά το έργο , ενώ παράλληλα ζητούν την ενεργή εμπλοκή της χώρας στις διαδικασίες.

Η περάτωση μιας τέτοιας υποδομής θα παρείχε στην Ευρώπη μεγάλο ποσοστό ανεξαρτησίας, διότι διέρχεται ως επί το πλείστον από κράτη-μέλη της ένωσης με αποτέλεσμα οι γεωπολιτικοί παράγοντες αστάθειας να ελαχιστοποιούνται σε μεγάλο βαθμό.

ypodomes.com.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αρχαιολογικά είναι τα θέματα που παρατείνουν τα έργα στον Άγιο Νικόλαο

Ένα μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί ιδιαίτερα την κοινωνία της Καβάλας και ιδίως τα καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο που εξελίσσονται στο σημείο.

Όπως μας δηλώνει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κύριος Αλέξης Γούλας, υπάρχει θέμα με την αρχαιολογία καθότι βρέθηκαν στο σημείο πολλά αρχαία με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να αργούν.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καβάλα | Στο επίκεντρο τα κυκλοφοριακά προβλήματα των επαγγελματιών ταξί

Τα έργα στην πόλη της Καβάλας τα οποία συνεχίζονται καθημερινά το τελευταίο ένα χρόνο και σε διάφορα σημεία της πόλης φαίνεται πως έχουν αρχίσει να δημιουργούν προβλήματα εκτός απο τους πεζούς και στην κυκοφορία της πόλης, όπως είναι η μετακίνηση των ταξί, η οποία λόγω των έργων είναι αεκετά δυσκολή σε αρκετά σημεία με τους επαγγελματίες να προσπαθούν να μεταφέρουν τους επιβάτες στον  προορισμό τους με απόλυτη ασφάλεια.

Ένα νέο πρόβλημα το οποίο έρχοναι να αντιμετωπίσουν, οι επαγγελματίες ταξί στην πόλη της Καβάλας, είναι οι πιάτσες ταξί όπου λόγω των έργων έχουν γίνει πολλές αλλάγες χωρίς να υπολογίζεται η ασφάλεια των επιβατών. Ενω προσφάτως μια νέα πιάτσα στο λιμάνι της Καβάλας ξεκίνησε να λειτουργεί, με το γεγονός αυτό να είναι ευχαριστώ τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους επαγγελαμτίες.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

11 με 19 Μαϊου θα πραγματοποιηθεί η Δραμοινογνωσία 2024

Ανακοινώθηκε το πρωί της Τρίτης 23 Απριλίου, η διεξαδωγή της Δραμοινογνωσίας 2024, η οποία θα λάβει μέρος απο τις 11 εως και τις 19 Μαϊου, στην Π.Ε της Δράμας απο το τοπικά οινοπία με διάφορε δράσεις καθημερινά. Η προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας, κ. Μιχάλη Μουρβρετίδη, οι εμπλεκόμεοι φορείς αυτη την στιγμή είναι 80% έτοιμη για την φετινή δραμοινογωνσία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en