Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Κώστας Καραμανλής | Στη Θράκη χτυπά δυνατά η καρδιά της πατρίδας μας

Στους τρεις πυλώνες του σχεδίου, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, αναφέρθηκε ο κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Θράκης στην Κομοτηνή, στο πλαίσιο της περιοδείας του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην περιοχή.

«Στη Θράκη χτυπά δυνατά η καρδιά της πατρίδας μας. Δεν είναι απλά το βορειοανατολικό χερσαίο άκρο της χώρας μας. Η Θράκη αποτελεί ένα πολυσήμαντο σταυροδρόμι με εξέχοντα στρατηγικό χαρακτήρα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης «δεν μπορεί να αναδειχθεί εάν δεν έχουμε βάλει τις απαιτούμενες βάσεις. Και οι βάσεις αυτές δεν είναι άλλες από τις υποδομές», προσθέτοντας: «Στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη μετουσιώνουμε το όραμα σε πράξη».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη συνέχεια στους τρεις βασικούς πυλώνες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Πρώτον, τα λιμάνια. «Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, αποτελούν πραγματικά ένα θαλάσσιο τόξο του Βορρά, το οποίο όμως, όλα αυτά τα χρόνια, δεν είχε αξιοποιηθεί. Αυτό πλέον έχει αλλάξει», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Πριν λίγο καιρό και μετά από επίμονες πολιτικές διαπραγματεύσεις, πετύχαμε να εντάξουμε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ότι ξεκλειδώνουμε πολύ σημαντικές χρηματοδοτήσεις από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ώστε να αναβαθμίσουμε το ρόλο του λιμανιού. Ταυτόχρονα ανοίγει και ο δρόμος για να εισρεύσουν ιδιωτικά κεφάλαια.  Και όλα αυτά πιστοποιούν και δικαιώνουν την απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να μην προχωρήσει η παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να παραμείνει στην κυριότητα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο έχει τη δυνατότητα, αλλά πλέον και τα χρηματοδοτικά εργαλεία να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητες του λιμανιού σε ενεργειακό, σε εμπορικό και σε γεωπολιτικό επίπεδο και στο μέλλον να αποφασίσει εάν πρέπει να το παραχωρήσει κάτω υπό άλλες συνθήκες».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην υλοποίηση του φιλόδοξου διακρατικού έργου Sea to Sea, που θα ενώνει πέντε θαλάσσιους και ένα ποτάμιο λιμένα.

«Φανταστείτε: Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Μπουργκάς, Ρούσε σε πρώτη φάση και μετά ακόμη και στην Κωνστάντζα. Με το έργο αυτό αναπτύσσουμε σημαντικές ροές φορτίων μεταξύ των χωρών της μέσης και της άπω Ανατολής και των χωρών της Μαύρης Θάλασσας, καθώς – και αυτό είναι το εθνικά σημαντικό – παρακάμπτονται με αυτό τον τρόπο τα Στενά του Βοσπόρου», επισήμανε.

Ο δεύτερος πυλώνας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη, επιτέλους, στη χώρα μας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι τα έργα της επόμενης 15ετίας θα είναι τα σιδηροδρομικά και υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει δημοπρατήσει ήδη το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

«Έτσι για άλλη μία φορά κάνουμε το όραμα πράξη. Κάνουμε το αυτονόητο, που ήταν αδιανόητο. Δηλαδή συνδέουμε επιτέλους λιμάνια με οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, έργο που έχει ήδη δημοπρατηθεί, έργο 1,7 δισ. ευρώ, την πεδινή ή νότια χάραξη. Την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, της γραμμής που στην ουσία παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. Δεν ξεχνάμε και τη συντήρηση και την ανάταξη του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδος, ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ, ένα έργο που θα γίνει με ΣΔΙΤ», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Επομένως εφαρμόζουμε στην πράξη αυτό που λέμε συνδυασμένες μεταφορές, έτσι ώστε επιτέλους αυτή η περιοχή να πάρει την προστιθέμενη αξία και να γίνει κόμβος μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».

Τρίτος πυλώνας είναι οι κάθετοι οδικοί άξονες, που βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα των λιμανιών μας, όσο και κάθε νομού.

«Δράμα- Αμφίπολη, έργο ΣΔΙΤ. Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, ένα έργο που κάνουμε μαζί με την περιφέρεια. Ξάνθη – Εχίνος- ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο με την παράκαμψη του Προβατώνα. Περιφερειακή οδός Αλεξανδρούπολης: Ήδη υπάρχουν εργοτάξια. Αλλά και η διασυνοριακή γέφυρα Κήπων – Υψάλων, μία πληγή και μία ντροπή για τη χώρα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας: «Είναι τα μεγάλα οδικά έργα, που όχι θα γίνουν, αλλά που ήδη υλοποιούνται στην περιοχή. Με τους σύγχρονους αυτούς αυτοκινητοδρόμους, βγάζουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση».

Ο κ. Καραμανλής έκανε συνεπώς λόγο για «ένα άλμα ανάπτυξης που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ».

Γιατί εκτός των σιδηροδρομικών έργων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που ανέρχονται σχεδόν στα 3,4 δισ. ευρώ, υλοποιούνται και οδικά έργα τα οποία προσεγγίζουν το ένα δισ. ευρώ, αλλά και άλλα έργα όπως ύδρευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας. Άμεσα μάλιστα θα βγει στον αέρα η μελέτη του φράγματος Δερείου, ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή. Υλοποιούνται επίσης κτηριακά έργα στην Αστυνομική Διεύθυνση και στα κέντρα επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, ύψους 131 εκατομμυρίων ευρώ, με ΣΔΙΤ.

«Αναβαθμίζουμε επιτέλους την ευρύτερη περιοχή και την αναβαθμίζουμε γεωστρατηγικά. Κάνουμε όμως και κάτι άλλο, που έχει θέσει και ο Πρωθυπουργός ως προτεραιότητα: Ενισχύουμε και δημιουργούμε χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Όλα αυτά είναι έργα που γίνονται σε επίπεδο περιφέρειας. Δεν μιλάμε πλέον για έργα που γίνονται μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη», τόνισε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε:  «Είναι εθνικά αναγκαίο ο πληθυσμός σε αυτή την πολύ ευαίσθητη περιοχή να συνεχίζει να ακμάζει. Και ιδιαίτερα η ακριτική Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, αυτό που έχει αποδείξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι ότι πλέον λαμβάνει επιτέλους αυτό που δικαιούται, δηλαδή ένα μεγάλο μέρισμα από την ανάπτυξη της χώρας».

Click to comment

Απάντηση

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

ΡΑΑΕΥ | Καταγγελίες για τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας

Την αυξημένη προσοχή των καταναλωτών που δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για την προώθηση προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας εφιστά η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.

Όπως αναφέρει, το τελευταίο χρονικό διάστημα δέχεται καταγγελίες πολιτών για τηλεφωνικές απάτες. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι επιτήδειοι επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί τους εμφανιζόμενοι ως εκπρόσωποι της «Ανεξάρτητης Αρχής Ενέργειας, της ΡΑΕ», προκειμένου να ενημερώσουν για τα νέα τιμολόγια και να συνδράμουν στην επιλογή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι επιτήδειοι ζητούν, μάλιστα, από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους λογαριασμούς τους και τα συμβόλαιά τους, προτρέποντάς τους να τους τα αποστείλουν είτε μέσω εφαρμογών (viber), είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους, καθώς και ουδεμία αρμοδιότητα έχει να υποδείξει ή να προτείνει τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.

Ουδείς υπάλληλος της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων δεν έχει επικοινωνήσει και δεν θα επικοινωνήσει με καταναλωτές για θέματα που αφορούν στην επιλογή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
ethnos.gr

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Άγιοι Θεόδωροι | Συνελήφθη 49χρονος για ενδοοικογενειακή βία

Χειροπέδες σε έναν 49χρονο άνδρα πέρασαν οι αστυνομικοί στους Άγιους Θεοδώρους καθώς σύμφωνα με την καταγγελία της συζύγου του κατά τη διάρκεια τηλεφωνήματος που είχαν την απείλησε και την έβρισε.

Οι αστυνομικοί ενημέρωσαν τη γυναίκα για τα safe house ωστόσο δεν δέθηκε να μεταφερθεί σε κάποιο ασφαλή χώρο.

Οι αριθμοί των καταγγελιών για την ενδοοικογενειακή βία το τελευταίο διάστημα έχουν ραγδαία αύξηση.

Μόνο το πρώτο 15νθημερο του Απριλίου έγιναν 1496 καταγγελίες οι ποιες οδήγησαν σε 831 συλλήψεις. Από τα θύματα τα 161 τοποθέτησαν panic button στα κινητά τους ενώ 27 μεταφέρθηκαν σε δομές. Συνολικά στο 100 έγιναν 2.165 κλήσεις.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Παγκόσμιος συναγερμός | Το Ισραήλ πραγματοποιεί επίθεση με πυραύλους στο Ιράν

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την πρώτη ένδειξη αντεπίθεσης του Ισραήλ κατά του Ιράν.

Με τις πληροφορίες να παραμένουν συγκεχυμένες και το Ιράν να διατείνεται ότι δεν επλήγη από την ισραηλινή επίθεση, η έρευνα για το τι πραγματικά συνέβη συνέχιζεται.

Αρχικές πληροφορίες ανέφεραν ότι πύραυλοι έπληξαν περιοχή στο Ισφαχάν του κεντρικού Ιράν, ενώ εκρήξεις αναφέρθηκαν σε ιρανικούς στόχους στη Συρία και στο Ιράκ. Το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων FARS μετέδωσε αρχικά ότι ακούστηκαν εκρήξεις στην περιοχή του αεροδρομίου της πόλης Ισφαχάν στο κεντρικό Ιράν.

Αυτά γνωρίζουμε μέχρι στιγμής ως επιβεβαιωμένες ειδήσεις σύμφωνα με τον Guardian:

-Αμερικανοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι το Ισραήλ έχει πραγματοποιήσει στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον του Ιράν, αλλά δεν περιέγραψαν αυτές τις επιχειρήσεις.

Οι New York Times επικαλούνται τρεις Ιρανούς αξιωματούχους που επιβεβαιώνουν ότι ένα πλήγμα έπληξε μια στρατιωτική αεροπορική βάση κοντά στο Ισφαχάν, χωρίς να αναφέρουν ποια χώρα πραγματοποίησε την επίθεση. Δύο Ισραηλινοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι δηλώνουν στους NYT ότι το Ισραήλ ήταν πίσω από το χτύπημα.

Ο ισραηλινός στρατός είπε στα πρακτορεία ειδήσεων, όπως το Agence France-Presse και το Associated Press: «Δεν έχουμε κάποιο σχόλιο αυτή τη στιγμή».

-Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν ανέφεραν εκρήξεις στην κεντρική επαρχία Ισφαχάν την Παρασκευή

-Τα συστήματα αεράμυνας σε πολλές πόλεις του Ιράν ενεργοποιήθηκαν, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, αφού ο επίσημος ραδιοτηλεοπτικός σταθμός της χώρας ανέφερε ότι ακούστηκαν εκρήξεις κοντά στην πόλη Ισφαχάν.

-Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις στο Ισφαχάν αναφέρθηκαν ότι είναι «απόλυτα ασφαλείς», μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, επικαλούμενο «αξιόπιστες πηγές».

-Οι πτήσεις ανεστάλησαν σε περιοχές του Ιράν την Παρασκευή. «Η αεράμυνα του Ιράν έχει ενεργοποιηθεί στους ουρανούς αρκετών επαρχιών της χώρας», ανέφερε το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων IRNA της Τεχεράνης.

-Το πρακτορείο ειδήσεων Mehr μετέδωσε ότι «οι πτήσεις προς την Τεχεράνη, το Ισφαχάν και το Σιράζ και τα αεροδρόμια στα δυτικά, βορειοδυτικά και νοτιοδυτικά έχουν ανασταλεί».

-Το λογισμικό παρακολούθησης πτήσεων έδειξε εμπορικές πτήσεις να αποφεύγουν το δυτικό Ιράν, συμπεριλαμβανομένου του Ισφαχάν, και να παρακάμπτουν την Τεχεράνη προς τα βόρεια και τα ανατολικά.

-Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχόλιο από την αεροπορική εταιρεία Emirates του Ντουμπάι, η οποία εκτελούσε πολλά από τα αεροπλάνα.

Εκρήξεις αναφέρθηκαν επίσης στη νότια Συρία, σύμφωνα με τοπική ομάδα ακτιβιστών. «Υπήρξαν χτυπήματα σε θέση ραντάρ του συριακού στρατού», είπε ο Ράγιαν Μααρούφ, ο οποίος διευθύνει τον αντικυβερνητικό ιστότοπο Suwayda24 που καλύπτει ειδήσεις από την επαρχία Σουέιντα στο νότο, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο.

newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en