Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Κομοτηνή | Ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού μαζί με τους Κάθετους Άξονες σε ιδιώτες είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον αλλά και στα συμφέροντα των χρηστών του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, που κόστισε 7 δις. ευρώ και κατασκευάστηκε με δαπάνες των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών.

Γνωρίζουμε όλοι και αναγνωρίζουμε τον τεράστιο ρόλο της Εγνατίας αλλά και των Καθέτων Αξόνων στη μετακίνηση πολιτών και αγαθών, στην άρση της απομόνωσης, τη διευκόλυνση των εξαγωγών. Προκειμένου να διασφαλιστεί η χρήση αυτώναπό πολίτες και επαγγελματίες επιβάλλεται να διατηρηθεί η δημόσια διαχείριση του Δικτύου από την εταιρία «Εγνατία Οδός Α.Ε.»

Όπως εξηγούν οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον για τους παρακάτω λόγους:

1.            Το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους.

2.            Παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις.

Με βάση τους συνοδευτικούς πίνακες που αναδεικνύουν τις χρεώσεις στους σταθμούς διοδίων πριν και μετά την παραχώρηση διαπιστώνουμε ότι η χρέωση των διοδίων από 0,03 ευρώ/χλμ θα υπερδιπλασιαστεί φτάνοντας τα0,07 ευρώ/χλμ. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις σημαντικές απαλλαγές για τις τοπικές κοινωνίες με τη χρήση της e-card.

Ο υπερδιπλασιασμός του κόστους διέλευσης θα προκαλέσει οικονομικές αναταράξεις στις τοπικές κοινωνίες, ειδικά σε όσους μετακινούνται σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς λόγους ενώ ταυτόχρονα θα προσθέσει ένα ακόμη βάρος στο πολύπαθο εμπόριο. Υπό αυτό το πρίσμα θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι πολλοί επαγγελματίες οδηγοί τετραξονικών και μεγαλύτερων οχημάτων (κατηγορίες 3 και4) θα διέρχονται από επαρχιακούς δρόμους, επιβαρύνοντάς τους σημαντικά. Στην κατηγορία 3 ανήκουν και τα τουριστικά λεωφορεία που επιδιώκουμε να περνούν από τη Θράκη αλλά και να διαμένουν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Με το παρόν καθεστώς λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου και των διοδίων υπάρχει μέριμνα για απαλλαγές σε οχήματα ΙΧ που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία, σε αναπήρους πολέμου βαρείας αναπηρίας, σε ανέργους. Ο ιδιωτικός χαρακτήρας της Οδού ενέχει σοβαρό κίνδυνο ανατροπής των όποιων κοινωνικών μέτρων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω το Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής τάσσεται ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, διεκδικεί πρόσθετες απαλλαγές για τους μόνιμους κατοίκους καθώς τα διόδια αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και παράλληλα διεκδικεί την έγκαιρη και ορθή αποκατάσταση του αυτοκινητόδρομου διότι σε πολλά σημεία κρύβονται παγίδες για τους οδηγούς.

Πηγή: https://xanthinews.gr/

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Ν.Δ για τις Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Νικολάου Παναγιωτόπουλου

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ :

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Νέας Δημοκρατίας για τις προσεχείς Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Βουλευτή Καβάλας κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του κόμματος. Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης ήταν ο σχεδιασμός των δράσεων και οι κατευθύνσεις στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα, με κύριο γνώμονα την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου και την πολιτική σταθερότητα της χώρας.
Το στοίχημα των προσεχών εκλογών είναι η αυξημένη προσέλευση και συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία, και σε αυτό το πλαίσιο μέγιστη είναι η σημασία της εφαρμογής της επιστολικής ψήφου, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δυναμώνει την φωνή της κοινωνίας. Η μεταρρύθμιση αυτή καθιερώθηκε και ισχύει για όποιον πολίτη το επιθυμεί, εντός και εκτός Ελλάδας.
Για την εφαρμογή εγγραφής στην επιστολική ψήφο ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://epistoliki.ypes.gov.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Πιερρακάκης από Αλεξανδρούπολη | Πιστεύουμε στα περιφερειακά πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες της 105ης Συνόδου των Πρυτάνεων, στην οποία παρέστη ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Η δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη του ΔΠΘ και για λόγους εθνικούς και για λόγους ακαδημαϊκούς μετουσιώθηκε με τον τελευταίο νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση, τον οποίο φέραμε στην ελληνική Βουλή. Πιστεύουμε βαθιά στο Δημοκρίτειο, πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα ελληνικά περιφερειακά πανεπιστήμια», δήλωσε από την Αλεξανδρούπολη ο υπουργός.

Αναφορικά με την ατζέντα της πολύωρης συζήτησης, που είχε με τους πρυτάνεις, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε πως εξετάστηκε μία σειρά από πρόσθετες ρυθμίσεις και ενέργειες για την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, ώστε να δοθεί στα πανεπιστήμια η δυνατότητα να αναπτυχθούν γρηγορότερα και καλύτερα διεθνώς. «Σ’ αυτό το πλαίσιο της διαρκούς συζήτησης και της διαρκούς ώσμωσης με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια θα περιμένουμε περαιτέρω προτάσεις από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων για πρόσθετες ενέργειες, που τα πανεπιστήμιά μας θα κληθούν να κάνουν κι εμείς θα κληθούμε να νομοθετήσουμε στο επόμενο διάστημα», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ικανοποιητική η κίνηση στις προκριματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στην Καβάλα για τα ευρωψηφοδέλτια

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ με την μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε στις προκριματικές εκλογές για τα ευρωψηφοδέλτια του κόμματος.

Στόχος του κόμματος αλλά και των μελών της Καβάλας, είναι η ένταξη όσο περισσότερων γίνεται ευρωβουλευτών στο Κοινοβούλιο με πρώτο και κύριο σχέδιο την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στην χώρα μας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en