Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η τέχνη του διαβάσματος και ο ρόλος του Εκπαιδευτικού

Η ουσία του διαβάσματος διαφέρει κατα πολύ απο μια απλή εικόνα ενός παιδιού να κάθεται και να μελετά σε ένα γραφείο, σκυμμένο πάνω απο ένα βουνό βιβλίων. Οι ατελείωτες ώρες μελέτης ενός μαθήματος το οποίο το παιδί ξέρει τέλεια την άλλη μέρα στο σχολείο, δεν αποδεικνύουν οτι διαβάζει ουσιαστικά και αποδοτικά, καθώς πιθανότατα, να μη θυμάται τίποτα μια εβδομάδα αργότερα. Αυτό σημάινει οτι θέλει απλά ένα καλό βαθμό, ή οτι η γνώση είναι επιφανειακή και δεν θα μπορεί να κάνει αναδρομή σε αυτή την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να την επικαλλεστεί. Άρα το αποδοτικό διάβασμα είναι μια έννοια βαθύτερη απο το προφανές.

Σε κανέναν ενήλικο ή ανήλικο δεν αρέσει να ασχολείται με κάτι που δεν καταλαβαίνει αν δεν συνειδητοποιήσει για ποιο λόγο πρέπει να το κάνει. Αλλωστε ο καθένας μας αφομοιώνει και εμπεδώνει πράγματα που του είναι προσιτά, που τα έχει αισθανθεί και τα έχει κάνει δικά του.

Βασικός μας στόχος είναι να καταφέρουμε το κάθε παιδί να θέλει να διαβάσει για να καλυτερέυσει τον εαυτό του και όχι απλά για να ικανοποιήσει τους γονείς, τους συγγενείς και τους καθηγητές του με τις επιδόσεις του. Ορισμένα παιδιά απο πολύ μικρή ηλικία έχουν έμφυτη τη κουλτούρα του διαβάσματος και τους είναι πολύ εύκολο να προσαρμοστούν σε τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να διαβάζουν σωστά και να κατακτούν τη γνώση. Απο την άλλη, για μερικά παιδιά αυτη η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή, θέλει επιμονή, υπομονή, προσπάθεια, διάλογο και αποδείξεις οτι αυτή η διαδικασία θα τους οφελήσει. Έτσι, στοχεύουμε το κάθε παιδί να ενδιαφερθεί για τη γνώση, να τη πιστέψει και τέλος, να την κατακτήσει.

Άρα,το να αγαπήσει το παιδί το διάβασμα είναι μια διαδικασία που θέλει υπομονή, ενασχόληση και υποστήριξη απο ανθρώπους που είναι υπέυθυνοι, γνώστες,αγαπούν τα παιδιά και ξέρουν να τα προσεγγίζουν με ευρηματικούς και κατάλληλους τρόπους.

Πώς όμως μπορούν να επιτευχθούν τα παραπάνω; Αρχικά, ως επιστήμονες, ως καταρτισμένοι καθηγητές και ως φροντιστήριο ασπαζόμαστε την ιδέολογία οτι οι καθηγητές είναι ‘μεντορες’ των μαθητών με την έννοια οτι πρέπει να τους εμπνεουν ως προσωπικότητες, να γίνουν όσο καλύτεροι μπορούν. Επίσης, θεωρούμε οτι οφείλουμε να μάθουμε στον μαθητή να ‘μαθαίνει’ με τον τρόπο που του ταιρίαζει, σεβόμενοι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Επιπρόσθετα, είμαστε γνώστες οτι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός και στοχεύουμε να ανακαλύπτουμε τις δεξιότητές τους και να τις ενεργοποιούμε, ωστε να τους βοηθήσουμε να προσανατολιστούν επαγγελματικά, πιο εύκολα. Τέλος, θεωρούμε οτι είμαστε συνοδοιπόροι των μαθητών μας στους αγώνες, στα άγχοι και τις φιλοδοξίες τους.

Ειναι σημαντικό ο μαθητής να αισθάνεται ασφάλεια και να εισπράττει στήριξη και ενδιαφέρον απο το φροντιστηριακό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό ,οι καθηγητές μας είναι απόλυτα καταρτισμένοι στο αντικείμενο που διδάσκουν, παρακολουθούν την εκπαιδευτική πορεία του κάθε μαθητή και εκπαιδεύονται συστηματικα απο τα κεντρικά του ομίλου μας ωστε να παρέχουν ποιότητα στη διδασκαλία τους αλλα και στήριξη σε ανθρώπινο επίπεδο στους μαθητές μας.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Καταγγελίες για περιστατικά βίας από γονείς σε εκπαιδευτικούς!

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές καταγγελίες από εκπαιδευτικούς για περιστατικά βίας από γονείς (!) επειδή διαφωνούν με τις βαθμολογίες των παιδιών τους.

Όπως εξήγησε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καβάλας Ελένη Σακαλή στην proini

Τα περιστατικά βίας τα οποία αντιμετωπίζουμε, τα περιγράφουμε στην ανακοίνωση μας. Δεν μπορούμε να γίνουμε περισσότερο συγκεκριμένοι. Είναι περιστατικά τα οποία γίνονται συνήθως στο διάλειμμα. Οι μαθητές μαλώνουν μεταξύ τους, τσακώνονται και χτυπιούνται μεταξύ τους. Υπάρχουν φραστικές επιθέσεις αλλά υπάρχουν και φραστικές επιθέσεις των γονέων απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Οι αιτίες είναι πολλές. Κυρίως οι γονείς νομίζουνε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιτελούν το έργο τους όπως πρέπει. Αυτό αφορά κυρίως τον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν. Νομίζουν ότι τα παιδιά τους αξίζουν περισσότερο και επιτίθενται φραστικά τους εκπαιδευτικούς.

Για το θέμα μίλησε και το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ Νεκτάριος Κορδής στο enanews.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο επίκεντρο η ένταξη των Πανεπιστημιακών Σχολών της Καβάλας στο Δημοκρίτειο

Συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου σχετικά με την εφαρμογή του νόμου που αφορά την διεύρυνση του ΔΠΘ και την ένταξη σ’ αυτό των Πανεπιστημιακών Σχολών της Καβάλας.

Στην συνέντευξη έδωσαν το παρών εκτός από τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, ο Πρύτανης του ΔΠΘ Φώτης Μάρης, αντιπρυτάνεις του ΔΠΘ και καθηγητές καθώς και οι βουλευτές Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος και Γιάννης Πασχαλίδης. Παρών ήταν και ο Δήμαρχος Καβάλας.

 

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ετοιμάζει το “Νέο Λύκειο” και αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας

Αλλαγές εκ βάθρων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης -από τους παιδικούς σταθμούς έως τα μεταπτυχιακά- προαναγγέλλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το διάστημα αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμια, που έχει προσδιοριστεί για την Παρασκευή.

Οπως είναι γνωστό, με το νομοσχέδιο αυτό -το οποίο επιβραβεύεται δημοσκοπικά αφού οι μετρήσεις δείχνουν ότι αρκετά πάνω από το 50% της ελληνικής κοινωνίας συμφωνεί με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων- η κυβέρνηση επιδιώκει, πέρα από το άνοιγμα των εκπαιδευτικών ευκαιριών στη χώρα μας, και την επίλυση μιας ιστορικής εκκρεμότητας, το να ρυθμίσει έμμεσα τη μεταλυκειακή εκπαίδευση που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και 35 κολέγια τα οποία λειτουργούν περίπου ανεξέλεγκτα σε συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια και δίνουν στους σπουδαστές τους, που είναι περίπου 32.000, πτυχία με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.

Νέες Πανελλήνιες

Ενα από τα πρώτα ζητήματα με τα οποία θα ασχοληθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ο Κυριάκος Πιερρακάκης είναι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ: στο υπουργείο Παιδείας μιλούν για έναρξη διαλόγου αμέσως μετά την ψήφιση της νομοθεσίας για τα πανεπιστήμια, σημειώνοντας ότι το ισχύον σύστημα έχει το σοβαρό πλεονέκτημα ότι διασφαλίζει το αδιάβλητο, ωστόσο έχει το εξίσου σοβαρό μειονέκτημα ότι κρίνει την πορεία κάθε υποψηφίου σε τέσσερα διαγωνίσματα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ευρύτερες επιδόσεις των μαθητών κατά τη φοίτησή τους στο Λύκειο. Αυτό που μελετούν τώρα -δηλώνοντας εκ των προτέρων ότι θα επιδιώξουν ευρεία συναίνεση- είναι έναν συνδυασμό εξετάσεων με τη χρήση της τράπεζας θεμάτων, με στόχο να υπάρχει διαχρονική εικόνα για κάθε υποψήφιο και να λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια περισσότερες παράμετροι σε σχέση με το ισχύον σύστημα των Πανελλήνιων Εξετάσεων.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en