Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Η επιχειρηματική ιδέα τεσσάρων φίλων και το εγχείρημα που αψήφησε την κρίση

Τα σαπούνια της Sapoon είναι φτιαγμένα με πολλή φροντίδα.

Γράφει η Μυρτώ Κόλια

Επαγγελματισμό που φαίνεται στην ευλαβική τήρηση των προϋποθέσεων που θέτει ο ΕΟΦ στην παρασκευή τους αλλά και με το μεράκι ερασιτέχνη, που εξακολουθεί να παθιάζεται με το αντικείμενό του. Το καταλαβαίνει κανείς συνομιλώντας με τους τέσσερις φίλους που αποτελούν την εταιρεία, βλέποντας το λιτό, πεντακάθαρο και λειτουργικό εργαστήριό τους, στο Μοσχάτο, αλλά και πιάνοντας στα χέρια του ένα σαπούνι τους. Από τη σύσταση έως την παραγωγή, κι από το design έως την τελική συσκευασία, είναι όλα προσεγμένα σε κάθε τους λεπτομέρεια.

Άλλωστε οι Σεραφείμ Σεραφειμίδης, Σταμάτης Σουεντίε, Μαρία Τσιμητάκη και Alberto Lozano Ballesteros, που είναι και οι ιδρυτές της Sapoon, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τη σαπωνοποιία πρωτίστως από αγάπη προς το αντικείμενο. Την αρχή έκαναν ο Σεραφείμ και η Μαρία, πριν από σχεδόν δέκα χρόνια, παρατηρώντας την τάση προς την επιλογή φυσικών προϊόντων διατροφής κι ανακαλύπτοντας παράλληλα και τον φυσικό τρόπο περιποίησης και καθαρισμού της επιδερμίδας.

«Έχοντας οι περισσότεροι από εμάς περιπτώσεις ερεθισμών στο δέρμα, θέλαμε να περιορίσουμε στην καθημερινότητα μας εκείνες τις χημικές και βλαβερές ουσίες της βιομηχανικής παραγωγής, όπως τα επιφανειοδραστικά και πολλά άλλα επικίνδυνα αναγραφόμενα συντηρητικά» εξηγεί στο newsbeast.gr ο Σεραφείμ. «Οι προσωπικές σχέσεις και η συζήτηση πάνω σε κοινούς προβληματισμούς κατέληξε στην ιδέα να δημιουργηθεί η SΑPOON ΙΚΕ το 2014. Από τότε συνεχίζουμε αδιάλειπτα να προβάλλουμε τις αρχές και τις αξίες μας μέσω της Sapoon» συμπληρώνει ο Σταμάτης.

IMG_7447

Μέσα στην καρδιά της κρίσης, οι τέσσερις φίλοι άρχισαν να «παλεύουν» με τα τέρατα της γραφειοκρατίας, των πιθανών κι απίθανων προϋποθέσεων για τη λειτουργία του εργαστηρίου τους. Αν υπήρξε κάποια βοήθεια από το κράτος στην προσπάθειά τους; «Ποιο κράτος;» είναι η χαρακτηριστική απάντηση του Σταμάτη. Δεν το έβαλαν όμως κάτω. Ξεκινώντας από το μηδέν, μελετώντας- οι τρεις από τους τέσσερις είναι χημικοί μηχανικοί- ψάχνοντας, εγκρίνοντας και απορρίπτοντας πράγματα που ταίριαζαν ή όχι με αυτό που είχαν οραματιστεί, κατάφεραν να ξεκινήσουν τη Sapoon. Μένοντας προσηλωμένοι στις αρχές τους, συνδυάζοντας το παραδοσιακό με το σύγχρονο και κάνοντας πράξη το μότο της εταιρείας: «In the Natural Story We Trust», που περιγράφει τη διαδρομή του προϊόντος μέχρι να φτάσει στον τελικό παραλήπτη, το κοινό. «Life- respect- health- care».

– Τα σαπούνια σας είναι χειροποίητα και με μόνο φυσικά συστατικά, κάτι που προφανώς αναβαθμίζει την ποιότητά τους- και πιθανώς και το κόστος τους; Πώς κάνατε αυτή τη δύσκολη επιλογή;

Σεραφείμ:  Στη συγκεκριμένη μέθοδο παραγωγής απαιτείται εξειδίκευση. Κατευθυνθήκαμε στην ψυχρή μέθοδο σαπωνοποίησης διότι έχει επιστημονική τεκμηρίωση και είναι σύγχρονη. Το προϊόν που γνωρίζουμε ιστορικά ως μπάρα σαπουνιού, έγινε αντικείμενο μελέτης και τελικά ευθύνης. Το στοιχείο του «Handmade» είναι σημαντικό για την παραγωγή μας. Η ίδια η διαδικασία της ψυχρής σαπωνοποίησης αποδίδει στον ανθρώπινο παράγοντα κομβικό ρόλο. Η βασική αξία, ωστόσο, είναι στην εξ’ ολοκλήρου φυσική σύστασή τους. Να επισημάνω ότι τα χειροποίητα προϊόντα δεν είναι κατ’ ανάγκη και φυσικά μιας και μπορούν να παρασκευαστούν και με χημικά επεξεργασμένες πρώτες ύλες. Ιδού το πλεονέκτημα, η ψυχρή μέθοδος σαπωνοποίησης με τη σωστή επιλογή συστατικών εγγυάται το φυσικό αποτέλεσμα. Είναι η πιο αγνή μέθοδος παρασκευής καλλυντικών υψηλής ποιότητας.

IMG_7331

Όσον αφορά το δεύτερο κομμάτι της ερώτησης, θεωρούμε ότι πραγματικά αξίζει η επιλογή. Είμαστε στην Ελλάδα, με την ιδιαιτέρως πλούσια μεσογειακή γη. Στη Sapoon η βάση είναι το  βιολογικό παρθένο ελαιόλαδό μας, που στην παραγωγή μας αποτελεί πάνω από το 50% των συνολικά φυσικών και φυτικών συστατικών που χρησιμοποιούμε. Η επένδυσή μας βασίζεται στην κάλυψη ενός κενού στην αγορά, καλύπτει τις ανάγκες ενός όλο και μεγαλύτερου, λόγω της ενημέρωσης, απαιτητικού κοινού παγκοσμίως, που γνωρίζει τις μακροχρόνιες συνέπειες των δραστικών χημικών συστατικών των καλλυντικών, δεν συμβιβάζεται με τις γνωστές και ευρέως προτεινόμενες λύσεις και εκτιμά την «αξία» σε ποιότητα.

– Το εργαστήριό σας βασίζεται στους Κανόνες Ορθής Παραγωγής καλλυντικών προϊόντων που ζητά ο ΕΟΦ, και οι οποίοι περιλαμβάνουν και τη μέριμνα για το περιβάλλον. Τι σημαίνει αυτό, πρακτικά, στη διαδικασία της παραγωγής των προϊόντων σας;

Σταμάτης: Οι κανόνες τίθενται για να διασφαλίσουν την ελάχιστη αποδεκτή ποιότητα του τελικού προϊόντος, που στην περίπτωση των καλλυντικών έρχονται σε άμεση και παρατεταμένη επαφή με το σώμα μας. Στους κανόνες περιλαμβάνονται επίσης και ορισμένα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, κυρίως όσον αφορά τη διαχείριση των υπολειμμάτων των διεργασιών. Στη Sapoon η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί συνειδητή επιλογή και καθημερινότητα. Από την επιλογή αποκλειστικά της διεργασίας ψυχρής σαπωνοποίησης, που δεν απαιτεί ενέργεια για θέρμανση των ελαίων, στη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας, έως και στην επιλογή περιβαλλοντικά φιλικών μεθόδων αποστολής των ηλεκτρονικών παραγγελιών.

IMG_7329

– Εκτός από το ίδιο το σαπούνι, τη σύστασή του, ασχολείστε πολύ και με το design, αναβαθμίζοντας το τελικό προϊόν.

Σεραφείμ: Πρωτίστως κοιτάξαμε στο packaging τη σωστή διαφύλαξη του προϊόντος, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά συσκευασίας με βάση της προδιαγραφές που ισχύουν στη χώρα μας και κατ’ επέκταση στην ΕΕ. Επιλέξαμε κάτι εκτός λογικής φασόν από κάποιο παρασκευαστήριο. Στη δική μας ιδέα για το τελικό προϊόν της Sapoon, η διάσταση του design είναι πολύ σημαντική. Η απολύτως  επιτυχημένη συμβολή της φίλης και αρχιτέκτονα – γραφίστριας Ελ. Χρονοπούλου, έπειτα από πολλή εργασία και συζητήσεις με την ομάδα της Sapoon, προσέδωσε χαρακτήρα μοναδικό για την εταιρεία μας. Συνυπάρχουν παράλληλα η αφοσίωση μας στην παράδοση σε συνδυασμό με την εξέλιξη των προδιαγραφών. Αυτό αποτυπώνεται σε μια νέα και ιδιαίτερη παρουσίαση ενώ διατηρώντας τη handmade επιλογή σε όλη τη γραμμή συσκευασίας, προσδίδεται κάτι αισθητικά ιδιαίτερο, που έχει ως απαραίτητο τη συμβολή της ανθρώπινης δεξιοτεχνίας. Στοιχείο μας σε αυτό το πλαίσιο η αναφορά στο crocket. Η σκέψη μας να ντύσει αλλά και να προστατεύσει το πολύτιμο περιεχόμενο προϊόν έφερε αυτή την καινοτόμα συσκευασία της Sapoon, που το σαπούνι επιστρέφει, μετά από κάποια προσεκτική χρήση, στη συσκευασία και γίνεται έτσι ένα προσωπικό προϊόν καθαρισμού και φροντίδας που μας ακολουθεί στους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας.

IMG_7434

– Προμηθευτές σας είναι Έλληνες ή και ξένοι παραγωγοί;

Σταμάτης: Το βιολογικό παρθένο ελαιόλαδό μας, που είναι η βάση μας, όπως και πολλά άλλα συστατικά, προέρχονται από τον πλούτο της ελληνικής γης. Μαστίχα, κρόκος, πρόπολη, δάφνη, πάντα με τα κατάλληλα συνοδευτικά πιστοποιητικά χημικής ανάλυσης. Έχουμε στη λίστα προμηθευτών μας και ξένους παραγωγούς που μας καλύπτουν τις ανάγκες σε ιδιαίτερα καλλυντικά λάδια παγκοσμίου φήμης κατευθείαν και με τις αναγκαίες πιστοποιήσεις.

Στη συνέχεια διασφαλίζουμε την ποιότητα των πρώτων υλών μας με τον εσωτερικό ποιοτικό τους έλεγχο κατά την παραλαβή τους, ως δικλείδα ασφαλείας, και πολλούς ποιοτικούς και μικροβιολογικούς ελέγχους μέχρι και την τελική συσκευασία.

– Τι προσφέρει στο τελικό αποτέλεσμα η μέθοδος της ψυχρής σαπωνοποίησης  που εφαρμόζετε;

Μαρία: Η διαδικασία λαμβάνει χώρο στο αδειοδοτημένο από τον ΕΟΦ εργαστήριό μας, που λειτουργεί κάτω από συγκεκριμένους τρόπους παραγωγής. Η φύση της  ψυχρής μεθόδου σαπωνοποίησης εξασφαλίζει τη μη αλλοίωση των θρεπτικών υλών που επιλέγουμε. Η σαπωνοποίηση γίνεται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ανάμειξης των συστατικών (σχεδόν θερμοκρασίες περιβάλλοντος), ώστε να μην επηρεάζονται οι ιδιότητες τους. Φυσικές πρώτες ύλες, φυσικός τρόπος παρασκευής, χωρίς βρασμούς και επιταχυντές. Στη συνέχεια τα σαπούνια αφήνονται στη διαδικασία της φυσικής ωρίμανσης, μέχρι να είναι έτοιμα, και πάλι έπειτα από ελέγχους, να διατεθούν. Το αποτέλεσμα είναι ένα απολύτως αγνό καλλυντικό.

IMG_7419

– Το σαπούνι είναι καλλυντικό ή απαραίτητο συστατικό της καθημερινής καθαριότητας;

Σεραφείμ: Θα ξεκινήσω θέτοντας το προαπαιτούμενο από τον ΕΟΦ εγκεκριμένο εργαστήριο παρασκευής καλλυντικού σαπουνιού, που δεν απασχολεί πια μόνο την περιφέρεια. Και επιπλέον  την ευρωπαϊκή οδηγία που περιλαμβάνει την μπάρα σαπουνιού στα καλλυντικά. Η στέρεη μπάρα σαπουνιού είναι προϊόν πρώτης ανάγκης, απαραίτητο κομμάτι της καθημερινής καθαριότητας. Με την απαραίτητη προσοχή και επιλογή μπορεί να αντικαταστήσει από  μόνο του πολλά προϊόντα που χρησιμοποιούμε, αμφιβόλου προέλευσης και σύστασης. Καθαριστικό, δραστικό μπορεί να είναι οποιοδήποτε προϊόν, όπως και οι μπάρες οι απλές, που κυκλοφορούν στο εμπόριο, βιομηχανικού τύπου. Δεν είναι όμως και καλλυντικές.

Τα προϊόντα της Sαpoon παράγονται από υψηλής ποιότητας φυσικές πρώτες ύλες, με βάση το βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο και επιπλέον καλλυντικά και αιθέρια έλαια που χρησιμοποιούνται στον τομέα της κοσμετολογίας και της φυσικής περιποίησης, σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές μελέτες. Με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε αλλά και τη διαρκή μας μελέτη επί των φυσικοχημικών ιδιοτήτων της κάθε πρώτης ύλης, αξιολογήσαμε και δημιουργήσαμε τους ιδανικότερους συνδυασμούς καλλυντικών ελαίων και αιθέριων ελαίων που θα αναδείξουν τις ενυδατικές και περιποιητικές ιδιότητες του σαπουνιού. Τα προϊόντα μας είναι ιδανικά για όλες τις ευαίσθητες επιδερμίδες και αποτελούν μέσο πρόληψης δερματολογικών προβλημάτων, έχουν άδεια να πωλούνται νόμιμα σε φαρμακεία, μιας και είναι εγκεκριμένα από τον ΕΟΦ, ενώ έχουν υποβληθεί και στους αντίστοιχους δερματολογικούς ελέγχους. Για τη Sapoon το κύριο μέλημα επικεντρώνεται στην έννοια της πρόληψης. Με τη συνεχή επιμέλεια και καθαρισμό της επιδερμίδα μας, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα φυσικά προϊόντα, προστατεύουμε τη φυσική χλωρίδα του δέρματος και κατακτούμε την καθημερινή υγιεινή για τη θωράκιση και την ευεξία του οργανισμού μας.

IMG_7332

– Υπάρχει ενδιαφέρον για το χειροποίητο φυσικό σαπούνι; Τι ανταπόκριση βλέπετε από τους πελάτες σας; Έχετε πελάτες στο εξωτερικό;

Σεραφείμ: Το χειροποίητο φυσικό σαπούνι ψυχρής μεθόδου αποτελεί ένα φυσικό καλλυντικό, που προσφέρει μια μοναδική εμπειρία φυσική περιποίησης και καθαρισμού της επιδερμίδας. Η ιδιαιτερότητα της ψυχρής σαπωνοποίησης, η οποία ωθεί σε χρήση ιδιαίτερα ποιοτικών πρώτων υλών, αφού τα ευεργετικά συστατικά τους διατηρούνται αναλλοίωτα, σε συνδυασμό με τη μακρά φυσική ωρίμανση του σαπουνιού, κάνει τη διεργασία κοστοβόρα και βιομηχανικά μη-αξιοποιήσιμη, με αποτέλεσμα μια τιμή αισθητά υψηλότερη από αυτή των βιομηχανοποιημένων καλλυντικών σαπουνιών. Ωστόσο, ο λόγος ποιότητας/κόστους παραμένει σε κάθε περίπτωση πολύ υψηλότερος από τον αντίστοιχο των βιομηχανοποιημένων προϊόντων. Αυτό γίνεται αντιληπτό από ένα διαρκώς διογκούμενο ακροατήριο, που συνειδητά επιλέγει φυσικά σαπούνια για την καθημερινή φροντίδα και καθαριότητα της επιδερμίδας. Υπάρχει ένα κοινό που μετράει την «αξία» σε ποιότητα, όπως είπαμε. Στο εξωτερικό, προς το παρόν, οι πελάτες λιανικής περιορίζονται στην Λευκωσία, στη Μαδρίτη και στη Βιέννη, όμως στοχεύουμε σε αύξηση χάρη στις επερχόμενες συνεργασίες μας με καταστήματα καλλυντικών και delicatessen στην Ευρώπη.

– Ποια είναι τα επόμενα βήματα της Sapoon;

Σταμάτης: Έως τώρα η εξωστρέφεια της Sapoon περιοριζόταν στις εμπορικές συνεργασίες με τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στο e-shop. H αγορά του κλάδου μας κατακλύζεται από προϊόντα με ασάφειες ως προς τη συνολική σύσταση τεχνητών και φυτικών στοιχείων ενώ τοποθετείται εύκολα η ταμπέλα του natural, pure 100%, κτλ. Είμαστε στην κατεύθυνση ενημέρωσης, επιμόρφωσης και προβολής της εταιρείας μας σε διαρκώς μεγαλύτερη κλίμακα. Το φθινόπωρο θα ταξιδέψουμε στη Σουηδία, στην έκθεση φυσικών & βιολογικών προϊόντων Natural Products, με εμβέλεια όλη τη Σκανδιναβία, τη Δανία και την Ισλανδία. Στόχος μας είναι η προσέλκυση τοπικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των φυσικών καλλυντικών και σύναψη συνεργασιών για την εισαγωγή και διάθεση των προϊόντων μας στις παραπάνω αγορές.

sapouan2

IMG_7335

sapouan3

IMG_7345

IMG_7349

IMG_7347

IMG_7337

IMG_7372\IMG_7380

IMG_7389

IMG_7393

sapouan1

IMG_7405

IMG_7408

IMG_7410

IMG_7413

IMG_7418

IMG_7422

IMG_7424

IMG_7328

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en