Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

“Εξορθολογισμός” στα τέλη κυκλοφορίας

Το ΥΠΟΙΚ εξετάζει νέο σύστημα πληρωμής με κριτήρια παλαιότητας και χρόνου κυκλοφορίας – Διευκρινίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Την εφαρμογή ενός νέου συστήματος για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2018 εξειδικευμένα για κάθε όχημα εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η υφυπουργός Κατερίνα Παπανάτσιου.

Στο πλαίσιο του συστήματος αυτού θα καθιερωθούν κριτήρια και συντελεστές (σ.σ.:  για παράδειγμα αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος βάσει παλαιότητας του οχήματος), ενώ όπως ανέφερε η υφυπουργός δεν αποκλείεται να ισχύσει και εφέτος ρύθμιση  παρόμοια με την περυσινή για την πληρωμή των τελών για μέρος του έτους

Στο υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει η επεξεργασία της ειδικής αυτής εφαρμογής που όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Παπανάτσιου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, θα έχει την υιοθέτηση «ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας» ώστε «να αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος». 

Η υφυπουργός υπογράμμισε ωστόσο ότι δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να προχωρήσει σε μία μόνιμη ρύθμιση για την πληρωμή των τελών ανάλογα με τον χρόνο κυκλοφορίας των οχημάτων κατ’ έτος.

Τι θα ισχύσει με τα POS
 
Παράλληλα, η κα. Παπανάτσιου προανήγγειλε ότι η υποχρεωτική εγκατάσταση των POS στην αγορά θα γίνει σε τρία κύματα και ότι εξετάζεται να εξαιρεθούν από την υποχρέωση αυτή η πώληση καπνικών προϊόντων, τα περίπτερα, τα ψιλικά καθώς και μικρά κα απομονωμένα μέρη. Πρόκειται για περιπτώσεις όπου το ποσοστό κέρδους είναι ιδιαίτερα χαμηλό και το κόστος των συναλλαγών μέσω POS αναλογικά υψηλό.
 
Σε ό,τι αφορά στα κίνητρα για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, εκτός από τη σύνδεσή τους με χτίσιμο του αφορολόγητου, η υφυπουργός αναφέρει ότι σύντομα θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση για τη λοταρία.
 
 
Για τη μείωση φόρων 
 
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση η υφυπουργός Οικονομικών αναφέρει: «Σε μείωση των φόρων θα προχωρήσουμε στο βαθμό που οι θεσμοί θα δεχτούν την πρόταση της κυβέρνησής μας για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Προτεραιότητα έχει η μείωση των φόρων που θα έχει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό αποτέλεσμα και παράλληλα το μεγαλύτερο αποτύπωμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι πολύ νωρίς να εξειδικεύσουμε ποιοι φόροι θα είναι αυτοί, δεδομένου ότι οι θεσμοί δεν έχουν ακόμη αποδεχτεί την πρότασή μας, αλλά πάντως καταρχήν εννοούμαι τους έμμεσους φόρους».
 
Τέλος, τονίζει ότι «δεν υπάρχει ζήτημα άλλων φορολογικών μέτρων για το παρόν πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένου του αφορολόγητου».

Ακολουθεί η συνέντευξη της υφυπουργού:

Το μεγάλο εύρος δαπανών που θα μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου καθιστά σχετικά εύκολη διαδικασία την κάλυψη του απαιτούμενου ορίου από τους φορολογούμενους. Ποια άλλα πρόσθετα μέτρα σχεδιάζονται ως κίνητρα για την επέκταση σε όσο το δυνατόν περισσότερες συναλλαγές της χρήσης πλαστικού χρήματος ώστε να συμβάλει αποτελεσματικότερα στην σύλληψη της φοροδιαφυγής;

Στόχος του μέτρου είναι η φορολογική συμμόρφωση των επαγγελματιών και επιχειρήσεων μέσω της ενθάρρυνσης των φορολογούμενων να προτιμούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές αντί των μετρητών και όχι η φορολογική επιβάρυνση για όσους δεν συμπληρώσουν το ελάχιστο ποσό αποδείξεων και χάσουν μέρους του αφορολόγητου. Αν είχαν εξαιρεθεί πολλές κατηγορίες δαπανών, πιθανώς να είχαν πρόβλημα να συμπληρώσουν το όριο κάποιοι φορολογούμενοι, ιδίως οι χαμηλόμισθοι. Για αυτό το λόγο έχει επιλεγεί ένας συνδυασμός σχετικά χαμηλού ποσοστού αποδείξεων και σχετικά περιορισμένων κατηγοριών εξαιρούμενων δαπανών ώστε να μην δυσκολεύονται οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν το όριό τους.

Θα υπάρξουν και άλλα συμπληρωματικά μέτρα για την ενθάρρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως είναι η λοταρία, που θα συμβάλουν και αυτά στο βαθμό που τους αντιστοιχεί στην επιτυχία του μέτρου. Ο σχετικός νόμος προβλέπει ένα κονδύλι 12 εκατ. ευρώ για τη λοταρία. Εργαζόμαστε πάνω στις λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου και σύντομα θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.»

Ποιο είναι το σχέδιο για την υποχρεωτική εγκατάσταση POS στις διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων;

«Θα γίνει σε τρία «κύματα». Η πρώτη ομάδα θα υποχρεωθεί εντός εξαμήνου να προμηθευτεί POS και θα περιλαμβάνει επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής φορολογικής παραβατικότητας. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει δεύτερη ομάδα μεσαίας παραβατικότητας που θα πρέπει να εγκαταστήσει POS μέχρι τέλος του έτους. Η τελευταία ομάδα θα πρέπει να συμμορφωθεί εντός του 2018. Σκεφτόμαστε να εξαιρέσουμε από την υποχρεωτική εγκατάσταση σε ορισμένες κατηγορίες όπου το ποσοστό κέρδους είναι ιδιαίτερα χαμηλό και το κόστος των συναλλαγών μέσω POS αναλογικά υψηλό. Τέτοιες περιπτώσεις είναι τα καπνικά προϊόντα, περίπτερα, ψιλικά, μικρά και σχετικά απομονωμένα μέρη κλπ. Εξετάζουμε προσεκτικά ποιες θα πρέπει να είναι οι ακριβείς παράμετροι που θα περιγράφουν σωστά και δίκαια ποιες θα είναι αυτές οι εξαιρέσεις.

Πιστεύουμε ότι καθώς οι πολίτες συνηθίζουν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα συναλλαγής, όπως οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, το e-banking κλπ., θα ζητούν να το χρησιμοποιούν και στις άλλες τους συναλλαγές πολύ πέραν του υποχρεωτικού ορίου. Έχουμε ενδείξεις ότι ήδη πολλοί επαγγελματίες νιώθουν την πίεση από την πελατεία τους και θέλουν να εγκαταστήσουν POS πριν έρθει η υποχρεωτική σειρά τους.»

Η κατάθεση πινακίδων των ΙΧ λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες τους είναι ένα φαινόμενο που έχει προσλάβει μεγάλες διατάσεις τα τελευταία χρόνια. Τι σκοπεύει να κάνει το υπουργείο Οικονομικών; Υπάρχουν σκέψεις για την επαναφορά της πληρωμής των τελών με τον μήνα (ή ανά τρίμηνο) προκειμένου να διευκολυνθεί ένας μεγάλος αριθμός κατόχων ΙΧ;

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

«Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος. Φέτος επιλέξαμε να μείνουν αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μην γίνουν βεβιασμένες τροποποιήσεις και να πάμε σε ένα ορθότερο σύστημα.

Η πληρωμή των τελών για μέρος του έτους και όχι ολόκληρο το έτος ίσχυσε κατ’ εξαίρεση. Θα εξετάσουμε αργότερα αν συντρέχουν οι λόγοι να ισχύσει και φέτος μια παρόμοια ρύθμιση. Ωστόσο δεν είναι πρόθεση μας να γίνει μια μόνιμη ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί κάποιος το αυτοκίνητό του ορισμένους μήνες το χρόνο πληρώνοντας το αντίστοιχο κλάσμα των τελών κυκλοφορίας.»

Τα έσοδα του προϋπολογισμού σημείωσαν υπεραπόδοση το 2016 ενώ η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα συνεχισθεί η ικανοποιητική πορεία τους και φέτος. Σε συνδυασμό και με την απόδοση που θα έχει η ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων, η οποία τέθηκε ήδη σε εφαρμογή, εκτιμάται ότι θα υπάρξουν περιθώρια για να ξεκινήσει η μείωση των φόρων; Ποιοι φόροι κατά τη γνώμη σας πρέπει να μειωθούν κατά προτεραιότητα;

«Έχουμε εξηγήσει με σαφήνεια ότι η υπεραπόδοση μη παραμετρικών μέτρων, δηλαδή μέτρων που η απόδοσή τους δεν έχει συμπεριληφθεί στις προβλέψεις για τα πρωτογενή πλεονάσματα, θα κατευθυνθεί σε μέτρα ενίσχυσης των πιο αδύναμων και σε μέτρα κοινωνικής πολιτικής, όπως ήταν αυτά που λάβαμε το Δεκέμβριο με την υπεραπόδοση του 2016. Τα έσοδα από την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων και άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου είναι μη παραμετρικά. Σε μείωση των φόρων θα προχωρήσουμε στο βαθμό που οι θεσμοί θα δεχτούν την πρόταση της κυβέρνησής μας για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Προτεραιότητα έχει η μείωση των φόρων που θα έχει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό αποτέλεσμα και παράλληλα το μεγαλύτερο αποτύπωμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι πολύ νωρίς να εξειδικεύσουμε ποιοι φόροι θα είναι αυτοί, δεδομένου ότι οι Θεσμοί δεν έχουν ακόμη αποδεχτεί την πρότασή μας, αλλά πάντως καταρχήν εννοούμαι τους έμμεσους φόρους.»

Οι δανειστές πιέζουν για τη μείωση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος. Υπάρχουν περιθώρια υποχώρησης από την κυβέρνηση με αντάλλαγμα το κλείσιμο της συμφωνίας, την οριστικοποίηση κάποιων μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος και την ένταξη της χώρας στην ποσοτική χαλάρωση του Ντράγκι;

«Τα φορολογικά μέτρα που έχουμε ψηφίσει ήταν εμπροσθοβαρή και δεν υπάρχει ζήτημα άλλων φορολογικών μέτρων για το παρόν πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένου του αφορολόγητου. Άλλωστε το ζήτημα αυτό είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο κοινωνικό θέμα.»

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

“Εξορθολογισμός” στα τέλη κυκλοφορίας

Το ΥΠΟΙΚ εξετάζει νέο σύστημα πληρωμής με κριτήρια παλαιότητας και χρόνου κυκλοφορίας – Διευκρινίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών

Την εφαρμογή ενός νέου συστήματος για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2018 εξειδικευμένα για κάθε όχημα εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η υφυπουργός Κατερίνα Παπανάτσιου.

Στο πλαίσιο του συστήματος αυτού θα καθιερωθούν κριτήρια και συντελεστές (σ.σ.:  για παράδειγμα αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος βάσει παλαιότητας του οχήματος), ενώ όπως ανέφερε η υφυπουργός δεν αποκλείεται να ισχύσει και εφέτος ρύθμιση  παρόμοια με την περυσινή για την πληρωμή των τελών για μέρος του έτους

Στο υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει η επεξεργασία της ειδικής αυτής εφαρμογής που όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Παπανάτσιου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, θα έχει την υιοθέτηση «ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας» ώστε «να αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος». 

Διαβάστε επίσης: Τέλη κυκλοφορίας: Λήγει η παράταση για την πληρωμή τους 

Η υφυπουργός υπογράμμισε ωστόσο ότι δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να προχωρήσει σε μία μόνιμη ρύθμιση για την πληρωμή των τελών ανάλογα με τον χρόνο κυκλοφορίας των οχημάτων κατ’ έτος.

Τι θα ισχύσει με τα POS
 
Παράλληλα, η κα. Παπανάτσιου προανήγγειλε ότι η υποχρεωτική εγκατάσταση των POS στην αγορά θα γίνει σε τρία κύματα και ότι εξετάζεται να εξαιρεθούν από την υποχρέωση αυτή η πώληση καπνικών προϊόντων, τα περίπτερα, τα ψιλικά καθώς και μικρά κα απομονωμένα μέρη. Πρόκειται για περιπτώσεις όπου το ποσοστό κέρδους είναι ιδιαίτερα χαμηλό και το κόστος των συναλλαγών μέσω POS αναλογικά υψηλό.
 
Σε ό,τι αφορά στα κίνητρα για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, εκτός από τη σύνδεσή τους με χτίσιμο του αφορολόγητου, η υφυπουργός αναφέρει ότι σύντομα θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση για τη λοταρία.
 
 
Για τη μείωση φόρων 
 
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση η υφυπουργός Οικονομικών αναφέρει: «Σε μείωση των φόρων θα προχωρήσουμε στο βαθμό που οι θεσμοί θα δεχτούν την πρόταση της κυβέρνησής μας για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Προτεραιότητα έχει η μείωση των φόρων που θα έχει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό αποτέλεσμα και παράλληλα το μεγαλύτερο αποτύπωμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι πολύ νωρίς να εξειδικεύσουμε ποιοι φόροι θα είναι αυτοί, δεδομένου ότι οι θεσμοί δεν έχουν ακόμη αποδεχτεί την πρότασή μας, αλλά πάντως καταρχήν εννοούμαι τους έμμεσους φόρους».
 
Τέλος, τονίζει ότι «δεν υπάρχει ζήτημα άλλων φορολογικών μέτρων για το παρόν πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένου του αφορολόγητου».

 

Ακολουθεί η συνέντευξη της υφυπουργού:

Το μεγάλο εύρος δαπανών που θα μετρούν για το χτίσιμο του αφορολόγητου καθιστά σχετικά εύκολη διαδικασία την κάλυψη του απαιτούμενου ορίου από τους φορολογούμενους. Ποια άλλα πρόσθετα μέτρα σχεδιάζονται ως κίνητρα για την επέκταση σε όσο το δυνατόν περισσότερες συναλλαγές της χρήσης πλαστικού χρήματος ώστε να συμβάλει αποτελεσματικότερα στην σύλληψη της φοροδιαφυγής;

Στόχος του μέτρου είναι η φορολογική συμμόρφωση των επαγγελματιών και επιχειρήσεων μέσω της ενθάρρυνσης των φορολογούμενων να προτιμούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές αντί των μετρητών και όχι η φορολογική επιβάρυνση για όσους δεν συμπληρώσουν το ελάχιστο ποσό αποδείξεων και χάσουν μέρους του αφορολόγητου. Αν είχαν εξαιρεθεί πολλές κατηγορίες δαπανών, πιθανώς να είχαν πρόβλημα να συμπληρώσουν το όριο κάποιοι φορολογούμενοι, ιδίως οι χαμηλόμισθοι. Για αυτό το λόγο έχει επιλεγεί ένας συνδυασμός σχετικά χαμηλού ποσοστού αποδείξεων και σχετικά περιορισμένων κατηγοριών εξαιρούμενων δαπανών ώστε να μην δυσκολεύονται οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν το όριό τους.

Θα υπάρξουν και άλλα συμπληρωματικά μέτρα για την ενθάρρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως είναι η λοταρία, που θα συμβάλουν και αυτά στο βαθμό που τους αντιστοιχεί στην επιτυχία του μέτρου. Ο σχετικός νόμος προβλέπει ένα κονδύλι 12 εκατ. ευρώ για τη λοταρία. Εργαζόμαστε πάνω στις λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου και σύντομα θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.»

Ποιο είναι το σχέδιο για την υποχρεωτική εγκατάσταση POS στις διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων;

«Θα γίνει σε τρία «κύματα». Η πρώτη ομάδα θα υποχρεωθεί εντός εξαμήνου να προμηθευτεί POS και θα περιλαμβάνει επιχειρήσεις και επαγγελματίες που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής φορολογικής παραβατικότητας. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει δεύτερη ομάδα μεσαίας παραβατικότητας που θα πρέπει να εγκαταστήσει POS μέχρι τέλος του έτους. Η τελευταία ομάδα θα πρέπει να συμμορφωθεί εντός του 2018. Σκεφτόμαστε να εξαιρέσουμε από την υποχρεωτική εγκατάσταση σε ορισμένες κατηγορίες όπου το ποσοστό κέρδους είναι ιδιαίτερα χαμηλό και το κόστος των συναλλαγών μέσω POS αναλογικά υψηλό. Τέτοιες περιπτώσεις είναι τα καπνικά προϊόντα, περίπτερα, ψιλικά, μικρά και σχετικά απομονωμένα μέρη κλπ. Εξετάζουμε προσεκτικά ποιες θα πρέπει να είναι οι ακριβείς παράμετροι που θα περιγράφουν σωστά και δίκαια ποιες θα είναι αυτές οι εξαιρέσεις.

Πιστεύουμε ότι καθώς οι πολίτες συνηθίζουν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα συναλλαγής, όπως οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, το e-banking κλπ., θα ζητούν να το χρησιμοποιούν και στις άλλες τους συναλλαγές πολύ πέραν του υποχρεωτικού ορίου. Έχουμε ενδείξεις ότι ήδη πολλοί επαγγελματίες νιώθουν την πίεση από την πελατεία τους και θέλουν να εγκαταστήσουν POS πριν έρθει η υποχρεωτική σειρά τους.»

Η κατάθεση πινακίδων των ΙΧ λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες τους είναι ένα φαινόμενο που έχει προσλάβει μεγάλες διατάσεις τα τελευταία χρόνια. Τι σκοπεύει να κάνει το υπουργείο Οικονομικών; Υπάρχουν σκέψεις για την επαναφορά της πληρωμής των τελών με τον μήνα (ή ανά τρίμηνο) προκειμένου να διευκολυνθεί ένας μεγάλος αριθμός κατόχων ΙΧ;

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

«Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος. Φέτος επιλέξαμε να μείνουν αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μην γίνουν βεβιασμένες τροποποιήσεις και να πάμε σε ένα ορθότερο σύστημα.

Η πληρωμή των τελών για μέρος του έτους και όχι ολόκληρο το έτος ίσχυσε κατ’ εξαίρεση. Θα εξετάσουμε αργότερα αν συντρέχουν οι λόγοι να ισχύσει και φέτος μια παρόμοια ρύθμιση. Ωστόσο δεν είναι πρόθεση μας να γίνει μια μόνιμη ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί κάποιος το αυτοκίνητό του ορισμένους μήνες το χρόνο πληρώνοντας το αντίστοιχο κλάσμα των τελών κυκλοφορίας.»

Τα έσοδα του προϋπολογισμού σημείωσαν υπεραπόδοση το 2016 ενώ η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα συνεχισθεί η ικανοποιητική πορεία τους και φέτος. Σε συνδυασμό και με την απόδοση που θα έχει η ρύθμιση για την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων, η οποία τέθηκε ήδη σε εφαρμογή, εκτιμάται ότι θα υπάρξουν περιθώρια για να ξεκινήσει η μείωση των φόρων; Ποιοι φόροι κατά τη γνώμη σας πρέπει να μειωθούν κατά προτεραιότητα;

«Έχουμε εξηγήσει με σαφήνεια ότι η υπεραπόδοση μη παραμετρικών μέτρων, δηλαδή μέτρων που η απόδοσή τους δεν έχει συμπεριληφθεί στις προβλέψεις για τα πρωτογενή πλεονάσματα, θα κατευθυνθεί σε μέτρα ενίσχυσης των πιο αδύναμων και σε μέτρα κοινωνικής πολιτικής, όπως ήταν αυτά που λάβαμε το Δεκέμβριο με την υπεραπόδοση του 2016. Τα έσοδα από την οικειοθελή αποκάλυψη εισοδημάτων και άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου είναι μη παραμετρικά. Σε μείωση των φόρων θα προχωρήσουμε στο βαθμό που οι θεσμοί θα δεχτούν την πρόταση της κυβέρνησής μας για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Προτεραιότητα έχει η μείωση των φόρων που θα έχει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό αποτέλεσμα και παράλληλα το μεγαλύτερο αποτύπωμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι πολύ νωρίς να εξειδικεύσουμε ποιοι φόροι θα είναι αυτοί, δεδομένου ότι οι Θεσμοί δεν έχουν ακόμη αποδεχτεί την πρότασή μας, αλλά πάντως καταρχήν εννοούμαι τους έμμεσους φόρους.»

Οι δανειστές πιέζουν για τη μείωση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος. Υπάρχουν περιθώρια υποχώρησης από την κυβέρνηση με αντάλλαγμα το κλείσιμο της συμφωνίας, την οριστικοποίηση κάποιων μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος και την ένταξη της χώρας στην ποσοτική χαλάρωση του Ντράγκι;

«Τα φορολογικά μέτρα που έχουμε ψηφίσει ήταν εμπροσθοβαρή και δεν υπάρχει ζήτημα άλλων φορολογικών μέτρων για το παρόν πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένου του αφορολόγητου. Άλλωστε το ζήτημα αυτό είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο κοινωνικό θέμα.»

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ικανοποιητική η κίνηση στις προκριματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στην Καβάλα για τα ευρωψηφοδέλτια

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ με την μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε στις προκριματικές εκλογές για τα ευρωψηφοδέλτια του κόμματος.

Στόχος του κόμματος αλλά και των μελών της Καβάλας, είναι η ένταξη όσο περισσότερων γίνεται ευρωβουλευτών στο Κοινοβούλιο με πρώτο και κύριο σχέδιο την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στην χώρα μας.

Continue Reading

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Προπονητής κλιμάκιου Ταεκβοντό Β. Ελλάδος ο Χάρης Παλτόγλου στο Διεθνές Πρωτάθλημα στην Σόφια

Το διεθνές τουρνουά 15th Hereya Open Sofia, που θα διεξαχθεί στις 21 και 22 Απριλίου 2024 στο Asics Arena της Σόφιας, θα φιλοξενήσει 1100 αθλητές από 12 χώρες. Οι επίλεκτοι αθλητές έχουν επιδείξει  αφοσίωση και εξαιρετικές επιδόσεις στους αγώνες και έχουν καταταγεί στην πρώτη θέση από τα τρία προκριματικά πρωταθλήματα.

Η συμμετοχή των 100 επίλεκτων αθλητών από την Ένωση Τάεκβοντο Βορείου Ελλάδος, υπό τον προπονητή Χάρη Παλτογλου, ενισχύει την Ελληνική αποστολή στο διεθνές τουρνουά 15th Hereya Open Sofia. Μία τιμητική θέση που τιμάει την πόλη μας, την Καβάλα, παρέχοντας σημαντική αναγνώριση στον τομέα του Τάεκβοντο.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Σύλλογοι, φορείς και εθελοντές καθάρισαν τμήμα του περιαστικού δάσους

Πολλά είναι τα παράπονα που έχουν γίνει για τα απορρίματα τα οποία πλυμμηρίζουν το περιαστικό δάσος της Καβάλας. Σίγουρα ένα γεγονός που ιδίως και με τον ερχομό της αντιπυρικής περιόδου προκαλεί έντονο προβληματισμό.

Μπορεί πολλοί πολίτες να μην είναι υπεύθυνοι όσο αφορά την ρίψη των απορριμάτων όμως αρκετοί φορείς, σύλλογοι και εθελοντές προέβησαν στον καθαρισμό ενός τμήματός του.

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en