Quantcast
Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Δημήτρης Πέτροβιτς | «Διεκδικούμε την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη Σαμοθράκη»

Να εξαλειφθεί η ανισότητα στο θέμα της μετακίνησης, μεταξύ των κατοίκων της Σαμοθράκης και των κατοίκων της ηπειρωτικής περιοχής εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, ζήτησε ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτριος Πέτροβιτς από τον Υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, με την εισήγησή του στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14/12/2016 στο Υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά, με τη συμμετοχή Περιφερειαρχών, Αντιπεριφερειαρχών και Δημάρχων νησιωτικών περιοχών της χώρας. O Υπουργός, αντιλαμβανόμενος τη σοβαρότητα του προβλήματος, δεσμεύτηκε για τη διερεύνηση από πλευράς Υπουργείου της δυνατότητας υιοθέτησης της εισήγησης του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου, που αποτελεί και χρόνιο αίτημα των φορέων του ακριτικού νησιού.

Συγκεκριμένα ο κ. Πέτροβιτς ανέφερε στην εισήγησή του: «Η νήσος Σαμοθράκη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα σύνδεσής της με άλλα νησιά αλλά και με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, για τη μεταφορά τόσο επιβατών όσο και φορτίων. Η γεωγραφική της απομόνωση και οι ανεπαρκείς μεταφορικές υποδομές έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος μεταφοράς προσώπων ή αγαθών σε σχέση με αντίστοιχες υπηρεσίες στην ξηρά».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο, εθνικό και ευρωπαϊκό, όπως ισχύει, προτείνοντας τη διερεύνηση, σχεδίαση και υλοποίηση συγκεκριμένης στοχευμένης νησιωτικής πολιτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη νήσο Σαμοθράκη. Με την εφαρμογή του, οι επιβάτες ακτοπλοϊκών μεταφορών από και προς το νησί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν κόμιστρα ισόποσα με τα αντίστοιχα για τη χρήση άλλων μεταφορικών μέσων (οδικών / σιδηροδρομικών) για τη μετακίνησή τους σε ανάλογες αποστάσεις». Ο κ. Πέτροβιτς σημείωσε ότι η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου η οποία συναντάται σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως Νορβηγία, Γαλλία, Σουηδία κ.ά., έχει διαφορές μεταξύ τους, λόγω της ιδιαιτερότητας του προβλήματος σε κάθε χώρα, δεν είναι όμως απαραίτητο να γίνεται οριζόντια σε πανελλαδικό επίπεδο και μπορεί να λάβει χώρα στη Σαμοθράκη, όπου το «μεταφορικό – συγκοινωνιακό» πρόβλημα είναι ιδιαίτερα μεγάλο, έντονο και καθημερινό.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου ολοκλήρωσε την πρότασή του αναφέροντας: «Μέσω κατάλληλης διεξοδικής μελέτης και ανάλυσης του κόστους εφαρμογής της πρότασης και όλων των παραμέτρων αυτής, καθώς και της ταυτόχρονης αναζήτησης και εξεύρεσης πηγών χρηματοδότησης του εγχειρήματος, όπως τα ευρωπαϊκά προγράμματα, θα καταστεί εφικτό να εξαλείψουμε την ανισότητα που υφίσταται στο θέμα της μετακίνησης, μεταξύ ενός κατοίκου της Σαμοθράκης και ενός κατοίκου ηπειρωτικής περιοχής εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, χρηματοδοτώντας τη διαφορά του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου».

Η σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, είχε ως θέμα την εδαφική συνοχή και ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών, με στόχο την προετοιμασία των ελληνικών προτάσεων που θα υποβληθούν στις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, ώστε τελικώς, κατά τη διάρκεια της προεδρίας της Μάλτας το πρώτο εξάμηνο του 2017, να παρουσιαστεί, στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. μια ολοκληρωμένη πρόταση για την ευρωπαϊκή νησιωτική πολιτική.

Click to comment

Απάντηση

ΔΡΑΜΑ

Μουσείο των Τραίνων | Η ιστορία του Ελληνικού σιδηροδρόμου ζωντανεύει στην Δράμα

Οδοιπορικό του Enachannel και της εκπομπής «Κρυμμένοι θησαυροί», πραγματοποιήθηκε στην Δράμα και συγκεκριμένα στο Μουσείο των τραίνων το οποιο αποτελεί πόλο έλξης και ένα στολίδι για τη Δράμα.

Το μουσείο δημιουργήθηκε σε ένα συγκρότημα εσωτερικών και υπαίθριων εγκαταστάσεων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης από τον Μορφωτικό Εκπολιτιστικό Αθλητικό Σύλλογο ΜΕΑΣ Ήφαιστος.

 

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ομιλία Γ.Πασχαλίδη επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού «Δημιουργική Ελλάδα

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού «Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα, ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις για τον σύγχρονο πολιτισμό», ανέφερε ότι η διεθνής αγορά των οπτικοακουστικών και του κινηματογράφου αποτελεί μια τεράστια αναπτυξιακή ευκαιρία για την Ελλάδα.

Για την επίτευξη του στόχου, απαραίτητη είναι η δημιουργία ενός μοντέρνου και σύγχρονου μοντέλου διακυβέρνησης προκειμένου να υπηρετείται αποτελεσματικά ο πολιτιστικός καλλιτεχνικός φορέας.

Αναλύοντας τις επιμέρους διατάξεις, ο Βουλευτής  αναφέρθηκε στον νέο, ενιαίο φορέα με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας – Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. Α.Ε. – Creative Greece», στον οποίο συγχωνεύονται τα δύο υφιστάμενα Ν.Π.Ι.Δ., το «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας A.E.» και το «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου».

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Βουλευτή στη σύσταση και λειτουργία του Εθνικού Ψηφιακού Αποθετήριου Ακουστικών Έργων, στην αναδιοργάνωση και στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, καθώς και στη σύσταση του νέου Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου».

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής τόνισε ότι με το σημερινό σχέδιο νόμου συγκροτείται ένα νέο, σύγχρονο διοικητικό πλαίσιο, δια του οποίου στηρίζεται έμπρακτα ο πολιτιστικός, δημιουργικός και οπτικοακουστικός τομέας της χώρας.

Η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει το κέντρο των πολιτιστικών εξελίξεων  όσον αφορά τη διεθνή αγορά των οπτικοακουστικών και του κινηματογράφου και συγχρόνως έχει μία Κυβέρνηση που και θέλει και μπορεί να προσαρμόζεται στα σύγχρονα δεδομένα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en