Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δίκη Τοπαλούδη | Μου ζήτησε να πάω να την τελειώσουμε

Αλληλοκατηγορούνται οι δύο δολοφόνοι που προηγουμένως βίασαν την Ελένη

Σε ένα συνεχές «πινγκ – πονγκ» ανταλλαγής ευθυνών και… καρφωμάτων, επιδόθηκαν σήμερα, κατά τις απολογίες τους στο Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Αθήνας, οι δύο κατηγορούμενοι για τον βιασμό και τη δολοφονία της 21χρονης φοιτήτριας Ελένης Τοπαλούδη, το 2018 στη Ρόδο. Όπως είχαν πράξει και σε πρώτο βαθμό, οι δύο νεαροί, που είναι καταδικασμένοι σε ισόβια και επιπλέον 15 έτη κάθειρξης ο καθένας, άρχισαν και ενώπιον του Εφετείου, να κατηγορούν ο ένας τον άλλο για το στυγερό έγκλημα, πέφτοντας μάλιστα κάποιες φορές σε αντιφάσεις. Η έδρα υπέβαλε σωρεία ερωτήσεων και στους δύο δράστες προκειμένου να πέσει άπλετο φως στο στυγερό έγκλημα που είχε συνταράξει το πανελλήνιο.

«Δεν φταίω διότι δεν την ακούμπησα καν» ανέφερε αρχίζοντας την απολογία του στο δικαστήριο ο κατηγορούμενος Ροδίτης υποστηρίζοντας πως δεν χτύπησε και δεν έριξε την κοπέλα στη θάλασσα. Όπως ισχυρίστηκε, ο συγκατηγορούμενος του αλβανικής καταγωγής, ήταν αυτός που κακοποίησε βάναυσα την 21χρονη φοιτήτρια όταν και οι τρεις τους βρέθηκαν στην εξοχική κατοικία της οικογένειάς του στους Πευκούς, στη Ρόδο.

«Δεν έφταιγα» επανέλαβε αρκετές φορές ο κατηγορούμενος και απαντώντας σε ερωτήσεις της έδρας είπε ότι με τον συγκατηγορούμενό του πήγαιναν μαζί στο γυμναστήριο και είχαν κοινή έξοδο με κοπέλες. «Για μία βραδιά βρεθήκαμε με μία κοπέλα και δεν ξαναμιλήσαμε και μετά είχαμε βρει δύο άλλες κοπέλες. Βρεθήκαμε για μία νύχτα και δεν βρεθήκαμε ξανά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο 24χρονος Ροδίτης.

Πρόεδρος: Σας έβρισκε κοπέλες;

Κατηγορούμενος : Όχι, δεν έβρισκε κοπέλες ο ένας στον άλλο.

Συνεχίζοντας να απαντά σε ερωτήσεις της έδρας ο 24χρονος δήλωσε «όχι στρέιτ» αλλά «μπαϊσέξουαλ».

Πρόεδρος: Εξηγήστε μας;

Κατηγορούμενος : Μπορεί να σου αρέσει και κανένας άνδρας.

Πρόεδρος : Πηγαίνετε με άνδρες;

Κατηγορούμενος : Όχι με γυναίκες μόνο. Δεν φταίω…

Δίνοντας τη δική του εκδοχή για τα όσα έγιναν εκείνο το μοιραίο για τη ζωή της Ελένης Τοπαλούδη βράδυ στην εξοχική του κατοικία, ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε πως εκείνος και η κοπέλα κατανάλωσαν αλκοόλ και στη συνέχεια η 21χρονη, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του, συνευρέθηκε ερωτικά με τον φίλο του και συγκατηγορούμενό του, αλβανικής καταγωγής. Ο ίδιος, όπως είπε, δεν είχε ερωτική επαφή με την κοπέλα, την οποία άφησε με τον συγκατηγορούμενό του και εκείνος πήγε να δει τηλεόραση. Τότε, όπως είπε, άκουσε φασαρία και είδε τον συγκατηγορούμενο του να χτυπάει την Ελένη.

Πρόεδρος Πώς;

Κατηγορούμενος : Με σίδερο… Μου ζήτησε να πάω να την τελειώσουμε. Νομίζω την χτύπησε πρώτα με μπουνιά και μετά με το σίδερο.

Πρόεδρος : Ποιος έφερε τα μαχαίρια;

Κατηγορούμενος : Εκείνος.

Πρόεδρος: Τι της έκανε με τα μαχαίρια;

Κατηγορούμενος : Την κάρφωνε στο λαιμό και της έλεγε «θα σε σκοτώσω». Επειδή στράβωσε το ένα μαχαίρι, πήγε και πήρε κι άλλο.

Πρόεδρος: Μήπως δεν ήθελε συνεύρεση και με τους δύο;

Κατηγορούμενος: Το ήθελε.

Πρόεδρος: Εάν το ήθελε γιατί την χτυπήσατε;

Κατηγορούμενος: Εκείνος την χτύπησε

Πρόεδρος: Δεν είναι δυνατό μόνος του να το έκανε αυτό, πρέπει να τον έχετε βοηθήσει. Μία κοπέλα πέθανε βασανιστικά, μαρτύρησε στα χέρια σας.

Κατηγορούμενος : Εγώ δεν την άγγιξα καν.

Πρόεδρος : Δεν θα μπορούσε μόνος του.

Κατηγορούμενος: Μπορούσε.

Πρόεδρος: Ο στραγγαλισμός πώς έγινε; Μόνος του;

Κατηγορούμενος: Ναι. Δεν θυμάμαι να την στραγγάλισε.

Πρόεδρος : Κύριε, μόνος του δεν θα μπορούσε, αντέδρασε η Ελένη…

Κατηγορούμενος: Δεν αντέδρασε…

Πρόεδρος: Περίμενε να την σκοτώσουν;

Κατηγορούμενος: Περίμενε.

Πρόεδρος: Εσείς τι κάνατε;

Κατηγορούμενος : Εγώ απλά έβλεπα.

Πρόεδρος: Τι βλέπατε;

Κατηγορούμενος: Να την χτυπάει και του έλεγα σταμάτα.

Πρόεδρος: Επιμένετε να μην θέλετε να βοηθήσετε τον εαυτό σας.

Κατηγορούμενος: Την χτύπησε με σίδερο και της έδωσε κροσέ. Εγώ του έλεγα απλά «σταμάτα».

Πρόεδρος: Γιατί δεν την πήγατε στο νοσοκομείο;

Κατηγορούμενος : Άμα μου έλεγε για νοσοκομείο εγώ θα την πήγαινα.

Πρόεδρος: Γιατί πήγατε εκεί;

Κατηγορούμενος : Μου είπε «Πάμε να την τελειώσουμε».

Πρόεδρος Γιατί να πάτε εκεί; Πείτε μου γιατί την πήγατε εκεί; Μήπως είχατε αποφασίσει να την τελειώσετε μαζί;

Κατηγορούμενος: ·Όχι μόνο εγώ τον βοηθούσα…

Πρόεδρος: Γιατί τον πήγατε εκεί; Εσείς το ξέρατε αυτό το μέρος; Για ποιο λόγο;

Κατηγορούμενος : Ήθελε να πάμε να το τελειώσουμε. Εγώ δεν φταίω. Δεν την άγγιξα. Φώναζα βοήθεια.

Πρόεδρος: Τι έγινε εκεί;

Κατηγορούμενος: Την κατέβασε μέχρι τα μισά του γκρεμού. Την χτύπησε στα βράχια.

Πρόεδρος: Την ρίξατε στη θάλασσα;

Κατηγορούμενος: Την έριξε εκείνος, ήταν μόνος. Μετά πήγαμε σπίτι, καθαρίσαμε, ήταν γεμάτο αίματα. Μακάρι να είχα βοηθήσει περισσότερο.

«Για να μη μας καταγγείλει στην αστυνομία»

«Θέλω να ζητήσω συγγνώμη στην οικογένεια της Ελένης. Εγώ την γνώριζα. Έχουμε καταστραφεί τρεις οικογένειες. Η δικιά τους χειρότερα. Μακάρι να με συγχωρέσουν κάποτε» είπε κατά τη διάρκεια της δικής του απολογίας ο δεύτερος κατηγορούμενος αλβανικής καταγωγής. «Και οι δύο ήμασταν εκεί, κι οι δύο κάναμε τη λάθος πράξη», ισχυρίστηκε ακόμη ο 23χρονος επαναλαμβάνοντας ότι πρώτος χτύπησε την κοπέλα ο συγκατηγορούμενος του.

«Του είπε «άντε τελείωνε» και άρχισε να την χτυπάει, της έπιασε το λαιμό και την έσφιγγε, εκείνη την στιγμή τον δάγκωσε, εκεί έκανα το λάθος, μας είπε θα σας καταγγείλω στην αστυνομία, την κρατούσα από τα χέρια, την χτυπούσε στα πόδια, μπορούσε να σηκωθεί …Της κρατούσαμε τα χέρια και αυτός πήγε και έφερε δύο μαχαίρια, το ένα για μένα, για να μην μας καταγγείλει στην αστυνομία» είπε ακόμη ο ίδιος και συνέχισε λέγοντας πως ο 24χρονος Ροδίτης έφερε το σίδερο και επιτέθηκε στην κοπέλα. «Του είπα το παράκανες, άστο. Φοβήθηκα ότι θα πάει να μας καταγγείλλει. Έκανα το λάθος και υποστήριξα το φίλο μου» ισχυρίστηκε ακόμη.

Πρόεδρος: Γροθιά της δώσατε;

Κατηγορούμενος: Στη αρχή ναι, έκανα λάθος

Πρόεδρος: Ποιος της έσφιξε το λαιμό;

Κατηγορούμενος : Εκείνος…. Έπειτα λιποθύμησε η Ελένη. Τα έχασα, πανικοβλήθηκα. Του είπα τι κάνουμε;

Συνεχίζοντας ο 23χρονος υποστήριξε πως υπήρχε σεξουαλική επαφή τους με την κοπέλα συναινετική, όπως είπε, για να συμπληρώσει μάλιστα πως «δεν πρέπει να μοιραζόμαστε μία κοπέλα». «Θέλω» είπε- «να δώσω αυτό το μήνυμα στα νέα παιδιά, να μην μοιράζεται κάνεις την κοπέλα του, να την σέβεται».

Πρόεδρος: Εδώ έγιναν άσχημα πράγματα

Κατηγορούμενος: Τα χειρότερα. Θα με στοιχειώνουν μία ζωή.

Η δίκη θα συνεχιστεί στις 12 Μαΐου με την αγόρευση της εισαγγελέως της έδρας. Σήμερα, στο ακροατήριο δεν βρέθηκαν οι γονείς της άτυχης φοιτήτριας, οι οποίο έχουν ανακοινώσει ότι θα προσέλθουν στο δικαστήριο όταν θα ανακοινώσει την ετυμηγορία του.

Πηγη: protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κινητοποίηση φοιτητών στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στην Αλεξανδρούπολη

Κινητοποίηση στην Αλεξανδρούπολη, όπου διεξάγεται η Σύνοδος των Πρυτάνεων, παρουσία του υπουργού Παιδείας Πιερρακάκη, πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας» (ΠΚΣ) στους Φοιτητικούς Συλλόγους των Τμημάτων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Όπως σημειώνουν «αποτελεί πρόκληση για όλους μας να διαλέγουν για τη Σύνοδο των Πρυτάνεων την Αλεξανδρούπολη για να μας διαφημίσουν την υποτιθέμενη αναβάθμιση του ΔΠΘ».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ

Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:

«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.

Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.

Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.

«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.

Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:

«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».

Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:

Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.

Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.

Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».

«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου

Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:

Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.

Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».

Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:

  1. Οικονομία
  2. Ενέργεια

  3. Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά

  4. Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός

  5. Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια

  6. Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού

  7. Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.

  8. Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.

  9. Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.

  10. Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.

Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».

«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης |«Καπναποθήκες, Εθνολογικό Μουσείο Ν. Καρβάλης και Κάστρο Μεγάλου Αλεξάνδρου εκπέμπουν SOS»

«Το όραμα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδεδειγμένα στο επίκεντρό του τον πολιτισμό. Η ασκούμενη πολιτική του πολιτισμού, αφήνοντας πίσω αγκυλώσεις και εμπόδια, ανοίγει χώρο στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, ενώ προβάλει και αναδεικνύει τα μοναδικά μας ιστορικά μνημεία».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία του ελληνόφωνου τραγουδιού.

Εκτενή αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στα κυβερνητικά πεπραγμένα στην Καβάλα στον τομέα του Πολιτισμού την τελευταία πενταετία. «Αφού πρώτα εκπονήθηκε ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό σχέδιο, αναζητήθηκαν και βρέθηκαν κονδύλια, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση τα περισσότερα έργα να έχουν υλοποιηθεί και κάποια να “τρέχουν” ακόμη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σχεδόν 12.000.000 ευρώ, δαπανήθηκαν ή έχουν εξασφαλιστεί, δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα “πολιτικής πολιτισμού”, κρίσιμο και για την τοπική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Ενδεικτικά υπογράμμισε την αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, της «Επιδαύρου της Βορείου Ελλάδος», σύμφωνα με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση της Βασιλικής Β’ στον ίδιο χώρο, την αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θάσου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωρούν σημαντικά έργα, όπως:

 Η πυρόσβεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ.

 Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του υπαίθριου θεάτρου εντός του εξωτερικού περίβολου του Φρούριου Καβάλας.

 Η αναβάθμιση των υποδομών της δημοτικής πινακοθήκης Καβάλας, με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε στην Υπουργό Πολιτισμού και μια δέσμη από προτάσεις για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

 Τη δημιουργία ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, καθώς – όπως τόνισε – «το υπάρχον κάθε άλλο παρά περιποιεί τιμή στην ιστορία μας».

 Την αναζήτηση της ενδεδειγμένης λύσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Δήμο Καβάλας, για τη διάσωση των καπναποθηκών, οι οποίες απειλούνται με κατάρρευση.

 Τη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη σωτηρία του Μουσείου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και του παραδοσιακού και διατηρητέου οικισμού Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης, που κινδυνεύουν με κλείσιμο.

 Τη φροντίδα από την Πολιτεία του Κάστρου του Παλαιοχωρίου, του Δήμου Παγγαίου, γνωστού και ως Κάστρου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. «Φοβάμαι να πω ότι το μόνο που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια από αυτό είναι ένας σωρός από πέτρες και οι φωτογραφίες από τους κατά καιρούς επισκέπτες του χώρου. Είναι το τελευταίο βυζαντινό οχυρό του Παγγαίου που στέκεται ακόμη όρθιο», τόνισε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en