Quantcast
Connect with us

LIFESTYLE

Βρήκαμε ένα μηχανάκι μέτρησης τηλεθέασης της Nielsen

Με αφορμή την τεράστια επιτυχία του Survivor στον ΣΚΑΪ και την αμφισβήτηση των μετρήσεων τηλεθέασης, για ακόμα μία φορά, από ανταγωνιστικά κανάλια που αυτό το διάστημα «χάνουν», αποφασίσαμε να ψάξουμε τις άγνωστες πτυχές των μετρήσεων τηλεθέασης από τη Nielsen Company.

Εισαγωγικά να ενημερώσουμε πως η μέτρηση τηλεθέασης στην Ελλάδα γίνεται αποκλειστικά από την εταιρία «Nielsen Company» η οποία εξαγόρασε την γνωστή AGB και ουσιαστικά είναι η μόνη αρμόδια για αυτή τη δουλειά. Σύμφωνα με τη Nielsen Company, όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα της,  η μέτρηση τηλεθέασης γίνεται μέσω ενός δείγματος τουλάχιστον 1300 νοικοκυριών με πανελλαδική κάλυψη και πληθυσμό αναφοράς περίπου 10,4 εκατομμυρίων κατοίκων.

Η Nielsen Company καταγράφει την τηλεθέαση των κρατικών και όλων των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας και όλα αυτά τα κανάλια ως «πελάτες» της Nielsen έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των μετρήσεων.

Γιατί είναι όμως τόσο σημαντικές οι τηλεθεάσεις;

Τα έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών προέρχονται από τα διαφημιστικά έσοδα τα οποία είναι ανάλογα των τηλεθεάσεων που σημειώνουν. Ο πληθυσμός όμως του τηλεοπτικού κοινού διαφέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας και κορυφώνεται στη λεγόμενη prime time ζώνη (21:00-24:00). Οι διαφημίσεις είναι λογικό να είναι πιο ακριβές στην prime time ζώνη και να φέρνουν περισσότερα έσοδα. Άρα η επιτυχία του Survivor φέρνει ένα πακτωλό χρημάτων στον σάκο του ΣΚΑΪ, τα οποία όμως φεύγουν από τον σάκο άλλων τηλεοπτικών σταθμών.

Επειδή όμως έχουν γραφτεί πολλά γύρω από τον τρόπο μέτρησης και την πιθανότητα νόθευσης των αποτελεσμάτων, ψάξαμε να βρούμε ένα από αυτά τα 1300 περιβόητα «μηχανάκια» μέτρησης της Nielsen. Ήταν πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε κάποιον κάτοχο αυτού του μηχανισμού καθώς το δείγμα μοιάζει να είναι σαν φάντασμα. Βρήκαμε όμως έναν κάτοχο και του πήραμε την συνέντευξη που ακολουθεί:

Σύμφωνα με τον κανονισμό της Nielsen, όσοι είναι στο δείγμα της έρευνας πρέπει να κρατούν την ανωνυμία τους ούτως ώστε να μην προσεγγιστούν από τηλεοπτικά κανάλια ή διαφημιστικές εταιρίες. Έτσι, το πλήρες όνομα του συνεντευξιαζόμενου δεν αναφέρεται.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, πως αποφάσισε η Nielsen να βάλει μηχανάκι μέτρησης τηλεθέασης στο σπίτι σου; Πως σε βρήκανε;

Πριν περίπου 6 χρόνια με πήρανε τηλέφωνο τυχαία, με ρώτησαν αν θα με ενδιέφερε να μπω στο δείγμα κι απάντησα καταφατικά. Κράτησαν όλα τα δημογραφικά στοιχεία των ατόμων που μένουν στο σπίτι (τότε μέναμε 2 και πλέον 3)και ύστερα εξαφανίστηκαν! Μετά από 6 μήνες όμως επικοινώνησαν ξανά μαζί μου, με ρώτησαν αν συνεχίζω να ενδιαφέρομαι και τελικά τοποθετήσαμε το μηχανάκι.

Θες να μας εξηγήσεις τι περιλαμβάνει ο εξοπλισμός; Τι ακριβώς είναι αυτό το «μηχανάκι» που λέμε;

Δεν έχει καμία σχέση με μηχανάκι! Ο εξοπλισμός τοποθετείται σε κάθε τηλεόραση του σπιτιού κι αν τυχόν αλλάξω τηλεόραση, θα έρθει τεχνικός για να τον εγκαταστήσει και στη νέα συσκευή. Όλα ξεκινούν από ένα μηχανισμό που εγκαθίσταται στην τηλεόραση και αντιλαμβάνεται αμέσως μόλις η τηλεόραση ανοίξει! Έχει αισθητήρες που δεν μπορώ να βγάλω αν θέλω, κι αμέσως στέλνει αυτό to σήμα σε μία άλλη συσκευή που έχει το μέγεθος ενός DVD player περίπου. Η συσκευή αυτή, που έχει μία οθόνη, μου ζητά να δηλώσω ποιος βλέπει εκείνη την ώρα τηλεόραση κι αφότου το δηλώσω αρχίζει και καταγράφει τι βλέπω καταλαβαίνοντας προφανώς τον σταθμό από τη συχνότητα του εκάστοτε καναλιού που παίζει εκείνη την ώρα η τηλεόραση.

Πως δηλώνεις ποιος βλέπει τηλεόραση εκείνη την ώρα;

Υπάρχει ένα ξεχωριστό τηλεκοντρόλ, μέσα από το οποίο ο καθένας μας έχει ένα προσωπικό κωδικό και δηλώνουμε τον εαυτό μας. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να δηλώνουμε επιπλέον άτομα αν τυχόν έχουμε επισκέπτες στο σπίτι. Σε αυτή την περίπτωση δηλώνουμε το φύλο και την ηλικία του επισκέπτη. Υπάρχουν κι άλλες επιλογές όπως το να δηλώνουμε ότι λείπουμε από το σπίτι για μέρες λόγω διακοπών.

Όλα αυτά τα δεδομένα πως αποστέλλονται στη Nielsen;

Υπάρχει μία επιπλέον συσκευή που είναι συνδεδεμένη στην τηλεφωνική συσκευή και κάθε βράδυ μετά τις 2 τα ξημερώματα, στέλνει όλα τα δεδομένα της ημέρας.

Σε τι βαθμό σας ελέγχει η Nielsen; Υπάρχει επικοινωνία μαζί σας;

Γενικά η εταιρία επικοινωνεί συχνά μαζί μας, είτε για να μας ρωτήσει απλώς αν είναι όλα καλά, είτε αν παρατηρήσει κάτι παράξενο.

Τι εννοείς παράξενο;

Εάν για κάποιο λόγο χαλάσει ο μηχανισμός και δεν λάβει καθόλου δεδομένα μία μέρα, θα επικοινωνήσουν την επόμενη μέρα μαζί μου. Αυτό όμως έχει συμβεί μόνο 1 φορά στα τόσα χρόνια. Η επικοινωνία είναι κυρίως αν παρατηρήσουν κάτι «αλλόκοτο» στα δεδομένα ή μία ασυνήθιστη συμπεριφορά. Όσες φορές συνέβη αυτό επικοινώνησαν μαζί μου αμέσως και αν υπήρχε πρόβλημα, τα δεδομένα μου αφαιρέθηκαν από όλο το δείγμα.

Μπορείς να μας δώσεις κανένα παράδειγμα «αλλόκοτης» συμπεριφοράς;

Εάν τυχόν δουν ότι η τηλεόραση είναι στο ίδιο κανάλι για πολλές ώρες χωρίς να γίνεται καν ζάπινγκ, τότε κάτι περίεργο μπορεί να συμβαίνει όπως το να σε πάρει ο ύπνος μπροστά στην τηλεόραση το βράδυ! Επιπλέον εάν τυχόν έχω αρκετό καλεσμένο κόσμο στο σπίτι και δούμε όλοι μαζί τηλεόραση θα πρέπει να τους δηλώσω έναν προς έναν, οπότε αν η Nielsen δει ότι αντί για 2-3 άτομα, ξαφνικά ήμασταν 8, θα επικοινωνήσει μαζί μου για να το διασταυρώσει.

Πιστεύεις ότι είναι εύκολο να «κλέψει» κάποιος και να παραπλανήσει τη Nielsen;

Δεν μπορώ να αμφισβητήσω ότι μπορεί να υπάρχει δόλος από κάποιον που έχει το «μηχανάκι» στο σπίτι του και να θέλει να «κλέψει» για τους δικούς του λόγους! Ακόμα κι εγώ στην αρχή το είχα σκεφτεί αυτό, ότι δηλαδή θα υποστηρίζω κάποια τηλεοπτικά προγράμματα που μου αρέσουν έναντι άλλων που απεχθάνομαι! Η αλήθεια όμως στην πράξη είναι διαφορετική. Καταρχήν η «δύναμη» που έχω για να καθορίζω τις τηλεθεάσεις είναι ελάχιστη, είμαι το ένα μηχανάκι στα 1300 στην Ελλάδα άρα το ποσοστό μου είναι μόλις 0,07%! Επιπλέον αν εξαιρέσεις τις πρώτες μέρες που έχεις το «μηχανάκι» στο σπίτι σου και είσαι λίγο επηρεασμένος, το επόμενο μεγάλο διάστημα γυρνάς στην κανονικότητα σου, δεν μπορεί κανείς να κόψει τις συνήθειες του και να πιέζεται για να δώσει ή να μην δώσει τηλεθέαση σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα. Σε όλα όσα ανέφερα πρέπει να προσθέσεις και τον διαρκή έλεγχο που κάνει η Nielsen στο δείγμα και τα δεδομένα που λαμβάνει.

Εσύ τι βλέπεις στην τηλεόραση γενικά; Έχεις κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα που παρακολουθείς αυτήν την περίοδο;

Ανέκαθεν έβλεπα ειδήσεις και είναι ίσως η μόνη σταθερή μου αξία, βλέπω όμως ειδήσεις σε περισσότερα από ένα κανάλια. Επίσης μου αρέσουν οι ταινίες, ξένες και ελληνικές, και μου λείπουν οι παλιές καλές ελληνικές σειρές. Πλέον η ποιότητα των παραγωγών μου βγάζουν μία φτήνια. Εκείνο που απεχθάνομαι είναι το κουτσομπολιό στις εκπομπές, το να βγάζει κάποιος χρήματα συζητώντας για τις ζωές των άλλων, μου είναι απωθητικό!

Survivor βλέπεις;

Φυσικά! Έχω «καεί» όπως και τόσος άλλος κόσμος! Άλλωστε είναι το θέμα συζήτησης σε κάθε παρέα, ακόμα και στη δουλειά, δεν μπορεί κανείς να απέχει!

Η Nielsen σε πληρώνει για να έχεις το «μηχανάκι»; Τι κερδίζει κάποιος που είναι μέσα στο δείγμα της έρευνας;

Αυτό που κερδίζουμε είναι ένα συμβολικό δώρο μία φορά το χρόνο. Επιλέγουμε ανάμεσα από μία λίστα δώρων που μπορεί να είναι είτε μία δωροεπιταγή από γνωστό κατάστημα είτε κάποιο άλλο δώρο. Η αξία τους είναι περίπου στα 100€. Γενικά δεν έχουμε κάποιο κέρδος αλλά δεν με κουράζει και όλη αυτή η διαδικασία, απλά έχω μάθει να χρησιμοποιώ και ένα δεύτερο τηλεκοντρόλ συνέχεια.

 

Πηγή: https://www.e-radio.gr

Click to comment

Απάντηση

EVENTS

Eurovision exit poll | Στην 4η θέση η Ελλάδα και η Μαρίνα Σάττι με το «Ζάρι»

Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για τη φετινή ελληνική συμμετοχή στη Eurovision, που θα γίνει τον Μάιο στο Μάλμε της Σουηδίας. 

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που είναι σε εξέλιξη στο eurovisionworld.com, η Μαρίνα Σάττι και το «Ζάρι» βρίσκονται στην 4η θέση, κάτω από το φαβορί Κροατία, την Ιταλία και την Ολλανδία. 

Η Ελλάδα συγκεντρώνει μέχρι αυτή τη στιγμή το 6% των ψήφων, μαζί με την Ελβετία και τη Γαλλία. 

Πρόκειται για την μεγαλύτερη δημοσκόπηση για την Eurovision, με τις προβλέψεις της συνήθως να επαληθεύονται.

Πέρσι , η ιστοσελίδα προέβλεψε τη νίκη της Σουηδίας, με την Λορίν, στον διαγωνισμό.

Πηγή: skai.gr

Continue Reading

LIFESTYLE

Τα 4 ζώδια που θα δουν τη ζωή τους να αλλάζει το 2024

Στις αρχές του 2024, ο Δίας, ένας τυχερός πλανήτης, σταματά την ανάδρομη πορεία του. Κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο αισιόδοξοι και θετικοί για το μέλλον.

Τα 5 ζώδια που θα βρουν την ευτυχία το 2024

Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2023, είναι μια καλή στιγμή για να σκεφτείτε τις αποφάσεις και τους στόχους σας για το 2024. Τα άστρα υποδηλώνουν ότι ορισμένα ζώδια μπορεί να έχουν μια πραγματικά υπέροχη χρονιά μπροστά. Το 2024 φέρνει ευκαιρίες για νέα ξεκινήματα μετά τα σκαμπανεβάσματα του 2023. Είναι η στιγμή για μεγάλες αλλαγές και νέα ξεκινήματα, όχι μόνο για εσάς αλλά για όλους.

Αυτά τα 4 ζώδια θα δουν αλλαγές και νέα ξεκινήματα το 2024

  • Κριός
  • Ταύρος
  • Δίδυμος
  • Αιγόκερως

Κριός

Το 2024 μπορεί να είναι η χρονιά σου. Μπορείς να αλλάξεις ριζικά τον εαυτό σου. Ο Πλούτωνας μετακομίζει στον 11ο οίκο σας, φέρνοντας την ευκαιρία να μεταμορφώσετε τα μελλοντικά σας σχέδια και το πώς ταιριάζετε στο περιβάλλον σας. Είναι πιθανό να καταφέρετε πολλά το 2024. Όταν ο Άρης συναντήσει τον Πλούτωνα στον Υδροχόο στις 14 Φεβρουαρίου, ο αντίκτυπός σας στην κοινότητά σας θα είναι ισχυρός. Γνωρίζοντας καλά τους στόχους σας θα σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτήν την ισχυρή ενέργεια.

Τα 5 ζώδια που θα δουν την καριέρα τους να απογειώνεται το 2024

Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι εκλείψεις στη σχέση σας και το ζώδιό σας σηματοδοτούν μια νέα αρχή. Είναι ένα πράσινο φως από το σύμπαν για να αφήσετε πράγματα που σας κρατούν πίσω και να αγκαλιάσετε ένα νέο κεφάλαιο. Θα αποβάλλεται τις αρνητικές επιρροές και θα απελευθερωθείτε. Ο Απρίλιος φέρνει μια συνάντηση Δία-Ουρανού που οδηγεί σε πιθανώς απροσδόκητα οικονομικά οφέλη. Η τύχη μπορεί να είναι με το μέρος σας, ειδικά σε οικονομικά θέματα, καθώς η Αφροδίτη ενώνεται με τον Δία στον τομέα του πλούτου σας.

Ταύρος

Το 2024, Ταύρε, οι φιλοδοξίες σου θα είναι δυνατές και θα εστιάσεις στη δουλειά σου και στο πώς σε βλέπουν οι άλλοι. Η επιστροφή του Πλούτωνα στον τομέα της καριέρας τον Ιανουάριο αναδεικνύει τη δουλειά, τη φήμη σας και το πώς σας βλέπουν οι άνθρωποι. Είναι μια ευκαιρία να αφοσιωθείτε στους επαγγελματικούς στόχους σας και να δημιουργήσετε μεγάλο αντίκτυπο. Γύρω από την έκλειψη της Σελήνης τον Μάρτιο, μπορεί να ξανασκεφτείτε την καθημερινότητά σας για να ενισχύσετε την ενέργεια και την αποτελεσματικότητά σας, με στόχο να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητές σας.

Τα 4 ζώδια που μπορούν να καταστρέψουν τη ζωή σας άθελά τους

Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για εσάς. Τον Απρίλιο, ο Δίας και ο Ουρανός συναντιούνται στη ζώνη αυτοέκφρασής σας, ενθαρρύνοντάς σας να δείξετε στον κόσμο ποιοι είστε. Είναι μια εξαιρετική στιγμή για να ξεκινήσετε μια νέα διαδικτυακή επιχείρηση ή να επιχειρήσετε κάτι νέο. Ο Μάιος φέρνει μια ισχυρή ευθυγράμμιση μεταξύ της Αφροδίτης και του Δία στο ζώδιό σας, ενισχύοντας ενδεχομένως την οικονομική σας κατάσταση και επιτρέποντάς σας να επαναπροσδιορίσετε τον εαυτό σας. Είναι μια πολύ τυχερή στιγμή για εσάς!

Δίδυμος

Το 2024 υπόσχεται να είναι μια χρονιά γεμάτη με πολλές ιδέες και γνώσεις. Ο πανίσχυρος Πλούτωνας επιστρέφει στον Υδροχόο, το συντροφικό σας ζώδιο, γύρω στις 20 Ιανουαρίου, σηματοδοτώντας μια στιγμή για μεγάλες αλλαγές στην αναζήτησή σας για περιπέτεια, τις πεποιθήσεις σας, θέματα εκπαίδευσης και αυτοανακάλυψης.

Ο Άρης που συναντά τον Πλούτωνα στα μέσα Φεβρουαρίου σας δίνει ενέργεια αλλά σας προτείνει να επιλέξετε προσεκτικά τις κοινωνικές και πνευματικές σας αναζητήσεις. Γύρω στον Μάρτιο και τον Απρίλιο, οι εκλείψεις της Σελήνης και της Ηλίου μπορεί να πυροδοτήσουν ένα νέο έργο που θα αφορά κάτι σημαντικό που σας ενδιαφέρει ή και ένα ρομαντικό ενδιαφέρον. Μπορεί να βρείτε νέους φίλους που μοιράζονται τα ενδιαφέροντά σας, είτε δια ζώσης είτε διαδικτυακά. Αισθάνεστε πιο σίγουροι για το να μοιραστείτε τις ιδέες και την πνευματικότητά σας με άλλους.

Αιγόκερως

Αιγόκερε, τα πράγματα αλλάζουν το 2024. Η προκλητική φάση με τον Πλούτωνα, που έκανε άνω κάτω την ζωή σας από το 2007, τελειώνει οριστικά στις 20 Ιανουαρίου. Σε αυτό το διάστημα είχατε αρκετές μεταμορφώσεις.

Τον Μάρτιο, ο τυχερός Δίας και ο Ουρανός ενώνονται στη ζώνη αγάπης, δημιουργικότητας και αυτοέκφρασης. Ετοιμαστείτε για κάτι εντελώς νέο και αντισυμβατικό στη ζωή σας. Μπορεί να βρείτε μία ξαφνική αγάπη ή να ανακαλύψετε ένα νέο δημιουργικό ενδιαφέρον. Τον Μάιο, η Αφροδίτη ενώνεται με τον Δία στον Ταύρο, ένα άλλο ζώδιο της Γης, φέρνοντας ρομαντισμό, αξία και αφθονία. Αυτό θα μπορούσε να σας βοηθήσει να μετατρέψετε τις δημιουργικές σας ιδέες σε κάτι σταθερό και κερδοφόρο. Επίσης σας οδηγεί σε ευκαιρίες για σταθερότητα, όπως η δημιουργία οικογένειας, αν αυτό επιθυμείτε.

Continue Reading

LIFESTYLE

Η Έλενα Κώνστα καλεσμένη της διαδικτυακής εκπομπής “Μαγειρεύετε;” του Σωτήρη Καραμίντζα

Καλεσμένη της εκπομπής Μαγειρεύετε; και του Σωτήρη Καραμίντζα βρέθηκε η ραδιοφωνικη παραγωγός και dj Ελενα Κώνστα.

Η συνταγή αφορούσε κέικ με μπανάνα αλλά οι θεατές μόνο την συνταγή δεν παρακολουθουσαν με τα οσα γινόντουσαν μέσα στο πλατό!

Η ραδιοφωνικη παραγωγός πέταξε το καρφί της κατά της Ζήνας Κουτσελίνη παίρνοντας ανοιχτά το μέρος της Μαίρης Συνατσάκη στην τηλεοπτική τους κόντρα. Ο Σωτήρης Καραμίντζας και η Έλενα Κώνστα σε τρέλα κέφια ολοκλήρωσαν τον στόχο τους καταστρεφοντας πολλές…μπανάνες!

Ολοκληρο το επεισόδιο βρίσκεται στο κανάλι της εκπομπής στο YouTube με τίτλο “Μαγειρεύετε;”

https://www.youtube.com/shorts/mDmG5fuNZrQ

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en