Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος | Η Εκκλησία δεν συν-κυβερνά, έχει όμως άποψη βαρύνουσα

Συνέντευξη του Σεβ. Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου στην εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Με λόγο μειλίχιο, ενωτικό αλλά και ευθύ για τα κακώς κείμενα εντός της Εκκλησίας, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, στη συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ζητεί την αυστηρή τήρηση των μέτρων της κυβέρνησης κατά της πανδημίας. Μάλιστα, επισημαίνει ενόψει της επόμενης κρίσιμης περιόδου ότι «το κίνημα των αρνητών της μάσκας δεν είναι θρησκευτικό κίνημα, είναι πολύπλοκο κοινωνικό φαινόμενο με έντονα αντισυστημικά χαρακτηριστικά. Δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το υποτιμήσουμε. Σε δύο μήνες θα το βρούμε μπροστά μας όταν θα μεταμορφωθεί σε αντιεμβολιαστικό κίνημα. Χρειάζεται εθνική ενότητα για να το αντιμετωπίσουμε».

Σαφής είναι ο κ. Άνθιμος για τη στάση πολλών εντός Εκκλησίας απέναντι στις κυβερνητικές αποφάσεις. Όπως αναφέρει, «η κυβέρνηση, για πολλούς λόγους, ζήτησε τη συνδρομή μας στην πάταξη της μάστιγας. Αυτό εξελήφθη από μερικούς θρησκευόμενους ότι θα συναποφασίζουμε για τα μέτρα, λες και η Εκκλησία είναι παράλληλο κράτος ή “κράτος εν κράτει”»…

Είπατε στο κήρυγμά σας ότι πριν από την πανδημία, «στους ναούς μπαινοβγαίναμε κληρικοί και λαϊκοί, όμως στο ναό του Θεού δεν εισερχόμασταν». Η θέση σας δεν αναδεικνύει την υποκρισία πολλών;

– Όχι. Είναι ένας αυτοέλεγχος που πάντοτε κάνουμε οι χριστιανοί και οι ιεροκήρυκες τον υπενθυμίζουμε στα κηρύγματά μας. Ο Χριστός είχε πει: «Στη βασιλεία του Θεού δεν θα μπει όποιος μου λέει “Κύριε, Κύριε”, αλλά όποιος πράττει το θέλημα του ουρανίου Πατέρα μου». Επιδιώκουμε, δηλαδή, όχι την τυπική συμμετοχή μας αλλά την ουσιαστική κάθαρσή μας. Ή οι κληρικοί· όχι την επαγγελματική αποκατάσταση ή την πρωτοκαθεδρία αλλά την ειλικρινή μετοχή και θυσιαστική προσφορά.

«Πιστέψαμε ότι συγκυβερνούμε το κράτος μας, οι θρησκευόμενοι χριστιανοί, ακόμα και πολλοί κληρικοί μας, όμως αποδείχθηκε, ότι πολύ καλύτερα το κυβερνούν οι πολιτικοί, επειδή εμείς δεν μπορούμε να κατευθύνουμε τελικά ούτε το ποίμνιό μας», είπατε. Τι φταίει;

– Η κυβέρνηση, για πολλούς λόγους, που ξεκινούν από ειλικρινή σεβασμό και φτάνουν μέχρι την αντικειμενική δυνατότητα να συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη της εθνικής και λαϊκής ενότητας, ζήτησε τη συνδρομή μας στην πάταξη της μάστιγας. Αυτό εξελήφθη από μερικούς θρησκευόμενους ότι θα συναποφασίζουμε για τα μέτρα, λες και η Εκκλησία είναι παράλληλο κράτος ή «κράτος εν κράτει». Αυτή είναι λαθεμένη αντίληψη, αν και ιστορικά μπορεί να εξηγηθεί. Δεν έλειψαν κι εκείνοι που σκέφτηκαν ότι η κυβέρνηση ζήτησε τη συνδρομή της Εκκλησίας για να μετακυλίσει το κόστος των αποφάσεών της. Ακόμα κι έτσι να είναι όμως, η Εκκλησία είναι εδώ για να θυσιάζεται για τη σωτηρία όλων, ανεξάρτητα από την πίστη ή τα κίνητρά τους. Η στάση συγκεκριμένων ακραίων ομάδων, με περιδεή πίστη και ελλιπή θεολογική κατάρτιση, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Είναι οι ίδιες ομάδες, εφημερίδες και ιστοσελίδες που επιτίθενται χυδαία στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη, στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και στην Ιερά Σύνοδο κατηγορώντας μας όλους ότι προδίδουμε την πίστη μας. Νομίζετε ότι είναι τυχαίο, που οι ίδιες ομάδες, πρωτοστατούν στην καταδίκη της Πανορθοδόξου Συνόδου της Κρήτης και του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου; Δυστυχώς, συγκεκριμένες λαθεμένες κινήσεις πολιτικών προσώπων, κομμάτων, επιστημόνων αλλά και δημοσιογράφων, τους επέτρεψαν να ξεθαρρέψουν, να αμφισβητήσουν, μέχρι και να επαναστατήσουν ενάντια στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, που απέβλεπαν στη γρήγορη απαλλαγή μας από την πανδημία. Βλέπετε, είναι και το πολίτευμα της Εκκλησίας μας τέτοιο, που επιτρέπει ελευθερία στην «κατά τόπους» διαχείριση των καταστάσεων και έτσι η εικόνα που δόθηκε ήταν εικόνα διγλωσσίας και πολυφωνίας.

Η Εκκλησία επέζησε με όλα τα πολιτεύματα μέσα στην Ιστορία της. Σήμερα που οι θρησκείες επανέρχονται στο προσκήνιο (απειλητικά ή όχι), ποιος νομίζετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος της μέσα σ’ ένα δημοκρατικό κράτος σαν το δικό μας;

– Είναι γνωστή η ιστορική μορφή της «συναλληλίας», από τότε που ο αυτοκράτορας έμπαινε στην Αγία Σοφία, πιασμένος χέρι-χέρι με τον πατριάρχη. Συνέβη πατριάρχες να αρνηθούν να στέψουν αυτοκράτορες, όπως και αυτοκράτορες να εκθρονίσουν πατριάρχες. Σημειώθηκε ότι «τελικά ο θρόνος πάντα υποκλινόταν μπροστά στο αλτάρι», όμως αυτά ανήκουν στο παρελθόν, όταν ο λαός είχε τη δυνατότητα να εναντιώνεται στα απολυταρχικά καθεστώτα μόνο μέσω των ποιμένων του. Βέβαια, τώρα, έστω με χάρτινο ξίφος, ο λαός ψηφίζει. Η Εκκλησία, «αφήνουμε» στους πολιτικούς τον ρόλο των Επτά Διακόνων (όπως αναφέρονται στις Πράξεις των Αποστόλων, να υπουργούν τις βιοποριστικές ανάγκες) και κρατάμε για εμάς, τον ρόλο του δασκάλου της «κατά Χριστόν ζωής». Όμως, επειδή υπάρχουν και πολίτες που δεν ασπάζονται την ορθόδοξη χριστιανική εμπειρία μας, γι’ αυτό και επίσημα το κράτος δεν μπορεί να θρησκεύεται, αλλά οπωσδήποτε οφείλει να αφουγκράζεται τις θρησκευτικές ευαισθησίες των πολιτών. Φυσικά η Εκκλησία δεν συν-κυβερνά, δεν επιδιώκει να είναι ισότιμος συνομιλητής των κυβερνήσεων, όμως έχει άποψη και μάλιστα βαρύνουσα, όπως όλοι οι κορυφαίοι θεσμοί.

Κλειστοί ναοί

Ενόψει Χριστουγέννων, υπάρχει πίεση από πιστούς για να ανοίξουν οι ναοί;

– Το θρησκευτικό συναίσθημα θέλει λεπτούς χειρισμούς, όχι άγαρμπους, όχι υπό τον φόβο ενός πρωτοσέλιδου, γιατί το πρωτοσέλιδο διαρκεί μία ημέρα ενώ η πίστη μια ζωή. Ναι, πιεζόμαστε αφόρητα. Για όλους, το περασμένο Πάσχα ήταν τραυματική εμπειρία, δεν θέλουμε να την ξαναζήσουμε. Όμως και ο Χριστός το τελευταίο Πάσχα της επίγειας ζωής Του δεν το έζησε, σταυρώθηκε λίγες ώρες πριν, προκειμένου να ζήσει ο κόσμος με τον θάνατό Του. Αυτό θα προτείνουμε στους πιστούς, αν δυστυχώς, υπάρχει ακόμα η ανάγκη για κλειστούς ναούς.

Οι αρνητές δεν είναι θρησκευτικό κίνημα

Σας προβληματίζει η εικόνα που μεταδίδει η Εκκλησία στην κοινή γνώμη, όταν ιερείς και μοναστήρια δεν τηρούν τα μέτρα κατά του συγχρωτισμού ή είναι αρνητές της μάσκας και της ύπαρξης του κορωνοϊού; Ποιο το μήνυμά σας προς τους πιστούς τώρα, που η χώρα περνάει το δεύτερο φονικότερο κύμα έξαρσης της πανδημίας;

– Οι «δικοί μας» αρνητές της μάσκας ξεκινούν από τη δημοκρατική ευαισθησία της «Ελευθερίας του προσώπου» (είναι κεφάλαιο της Θεολογίας μας, αυτό), όμως χρειάζεται να εμπιστευθούν περισσότερο την Εκκλησία τους όπως αποφαίνεται Συνοδικώς, και δεν θα χάσουν. Όσοι θρησκευόμενοι αρνούνται την ύπαρξη του ιού, θα τους συμβούλευα να προσευχηθούν και να καταλάβουν, ότι και αυτόν ο Θεός τον δημιούργησε. Θα μου επιτρέψετε όμως να διαφωνήσω στο άλλο που λέτε. Μπορεί να μας θέλουν όλοι να είμαστε παράδειγμα προς μίμηση, αλλά πάντως, όσο τηρούμε στους ναούς και στα μοναστήρια τα μέτρα, δεν τα τηρεί ο υπόλοιπος δημόσιος και ιδιωτικός βίος. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως παντού. Αλλά το κίνημα των αρνητών της μάσκας δεν είναι θρησκευτικό κίνημα και η συμμετοχή θρησκευομένων σε αυτό είναι πολύ μικρή, ακριβώς επειδή ο Αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία χειρίστηκαν τα πράγματα με σύνεση και ψυχραιμία. Το κίνημα των αρνητών της μάσκας είναι πολύπλοκο κοινωνικό φαινόμενο με έντονα αντισυστημικά χαρακτηριστικά, δηλαδή μετέχουν σε αυτό όλοι όσοι αισθάνονται ότι ο κόσμος, όπως έχει διαμορφωθεί, είναι μια φυλακή για τους ίδιους. Είναι ένα κίνημα συνολικής άρνησης που θέλει να καταστρέψει την κοινωνία, όπως διαμορφώθηκε από την αστική επανάσταση, γι’ αυτό και το βρίσκουμε σε όλες τις χώρες. Δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να το υποτιμήσουμε ή να το αγνοήσουμε. Σε δύο μήνες θα το βρούμε μπροστά μας, όταν θα μεταμορφωθεί σε αντιεμβολιαστικό κίνημα. Χρειάζεται εθνική ενότητα για να το αντιμετωπίσουμε. Εμείς, ως απόστολοι Χριστού, δεν βλέπουμε την ανάγκη να σωθούν μόνο τα σώματα, αλλά πρωτίστως να σωθούν οι ψυχές.

Είναι διχασμένοι οι ιεράρχες της Εκκλησία μας στο θέμα του κορωνοϊού;

– Όχι, δεν είναι. Υπάρχει απόλυτη ταύτιση απόψεων, με κάποιες αποχρώσες παραγωγικές συλλογιστικές στη διαχείριση του θέματος. Απολύτως χρήσιμες.

Υπάρχουν δεύτερες σκέψεις, ίσως με στόχο την εξυπηρέτηση προσωπικών φιλοδοξιών, πίσω από τις αντιδράσεις των μητροπολιτών σε κρίσιμα ζητήματα της πολιτικής ζωής, όπως π.χ. η τήρηση των μέτρων και το άνοιγμα των ναών;

– Κατηγορηματικά σας διαβεβαιώνω, όχι. Είμαστε όλοι πολιτικά σκεπτόμενα όντα, όμως για εμάς, μόνον ο Χριστός καταλαμβάνει κάθε πτυχή της ζωής μας, της καρδιάς και της σκέψης μας. Και προσπαθούμε, με αυτήν τη «γεμάτη Χριστό» ζωή μας να κοινωνήσουμε την πολιτική κοινωνία μας. Αυτή η προσπάθεια δεν είναι πάντα επιτυχής, καμιά φορά λοξοδρομούμε, είναι και οι σειρήνες που τραγουδούν ωραία, αλλά η Ιθάκη μας δεν αλλάζει. Ευτυχώς, μας καθοδηγεί το παράδειγμα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου· κράτησε ενωμένη την Εκκλησία και στήριξε το έθνος, τόσο στην οικονομική όσο και στην υγειονομική κρίση. Επιπλέον, διαχειρίστηκε υποδειγματικά τις σχέσεις της Εκκλησίας με την πρώτη αριστερή κυβέρνηση της χώρας. Θυμίζω ότι οι πειρασμοί δεν ήταν λίγοι, καθώς υπήρχαν «ουκ ολίγες» σειρήνες, που του ζητούσαν να γίνει «εθνάρχης», δηλαδή μέτοχος του πολιτικού παιχνιδιού, ή του ζητούσαν την άδεια να «ρίξουν την κυβέρνηση». Εκείνος, όμως, προτίμησε τον δρόμο και τον τρόπο του Χριστού.

Ορθή η απαγόρευση για τη Θεία Λειτουργία

Πολλοί θεωρούν αμφίσημη τη στάση της Εκκλησίας σχετικά με τη Θεία Κοινωνία.

– Η θέση της Εκκλησίας είναι σαφής όπως και η θέση της κυβέρνησης. Δεν είναι σαφής η θέση των ειδικών, υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και είναι λογικό, επειδή η Θεία Κοινωνία ξεπερνά τα όρια του επιστητού. Όμως, όλοι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι εκείνο που πρέπει να αποφευχθεί «πάση θυσία» είναι η συνάθροιση κοινού, γιατί βοηθάει στη μετάδοση του ιού. Γι’ αυτό, ορθώς η πολιτεία απαγόρευσε τη συμμετοχή πιστών στη Θεία Λειτουργία και η Εκκλησία το σεβάστηκε απολύτως. Πιστεύει άραγε κανείς ότι, ύστερα από δίωρο συγχρωτισμό με κρούσμα σε κλειστό χώρο, ο ιός θα περιμένει τη στιγμή που θα κοινωνήσεις από το ίδιο σκεύος για να κολλήσει; Ας είμαστε στοιχειωδώς σοβαροί. Σας θυμίζω ότι στην Κορέα, που έχουμε καταγεγραμμένη περίπτωση υπερμετάδοσης του κορωνοϊού σε συνάθροιση χριστιανών, αυτή οφειλόταν στην ίδια τη συνάθροιση και όχι στη Θεία Κοινωνία, επειδή, λόγω του δόγματός τους, δεν κοινώνησαν όπως κοινωνούμε εμείς οι ορθόδοξοι. Διάβασα μια δήλωση διαπρεπούς Έλληνα επιστήμονα του εξωτερικού, ο οποίος ζήτησε να απαγορευθεί η Θεία Κοινωνία και ανέφερε ότι είναι κάτι συμβολικό, μια «ανάμνηση». Αυτή είναι προτεσταντική αντίληψη για τη Θεία Κοινωνία. Δεν είναι, λοιπόν, τόσο αθώες ορισμένες προτάσεις και καταλαβαίνετε γιατί μας πληγώνουν τόσο πολύ. Για μας τους ορθοδόξους, η Θεία Κοινωνία δεν είναι ανάμνηση ή συμβολισμός, είναι το θαύμα της πίστεώς μας: ζούμε τρώγοντας το σώμα του Χριστού και πίνοντας το αίμα Του. Η Εκκλησία υπάρχει για να λειτουργεί και λειτουργεί για να κοινωνεί τους πιστούς. Να τους κοινωνεί ζωή και αφθαρσία. Έπειτα από έναν χρόνο με τον κορωνοϊό, ύστερα από χιλιάδες Θείες Λειτουργίες σε όλη την Ελλάδα, δεν υπήρξε ούτε μία περίπτωση υπερμετάδοσης του ιού για την οποία να ευθύνεται η συνάθροιση πιστών, όπως αυτή στην Κορέα. Ο λόγος, φυσικά, δεν είναι μαγικές αντιλήψεις του τύπου «στην Εκκλησία δεν κολλάει ο ιός», αλλά ότι η συντριπτική πλειονότητα των πιστών ακολουθεί με ευλάβεια τα επιβαλλόμενα κάθε φορά μέτρα. Γι’ αυτό και προξενούν τόση πολύ εντύπωση οι διάφορες εξαιρέσεις.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά

Τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά υποδέχτηκε στο γραφείο του στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από την στιγμή που ανέλαβε τη Διοίκηση της Περιφέρειας, ωστόσο τόσο ο ίδιος, όσο και ο κος Σχοινάς εξέφρασαν την επιθυμία να επαναληφθεί.

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε ενώπιον του κου Σχοινά το προφίλ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περιγράφοντας με αδρές γραμμές τον σχεδιασμό της Διοίκησης για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που γίνεται ώστε η επιδιωκόμενη ανάπτυξη να είναι ισόρροπη μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων και ανάλογη με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε μίας.

Παράλληλα ο κ. Περιφερειάρχης σημείωσε την ανάγκη να παραμένει αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη συνεργεία και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η ΠΑΜΘ αποτελεί το σύνορό της.

Ο κος Σχοινάς από την πλευρά του εξέφρασε την ιδιαίτερη εκτίμηση που τρέφει για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και είπε χαρακτηριστικά ότι «στην Θράκη τέμνονται όλες οι ανθρωποκεντρικές πολιτικές» που ως εκ της θέσης του υπηρετεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας είναι Αντιπρόεδρος.

Επεσήμανε για άλλη μία φορά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ως εκ του ρόλου της ενισχύει την αναπτυξιακή προοπτική των κρατών – μελών και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει, ενώ παρατήρησε ότι η αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πλέον διακριτή.

Για τον κ. Μαργαρίτη Σχοινά, αυτή ήταν η τέταρτη επίσκεψή του στην Θράκη με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» | Δωρεάν Δράσεις Ολιστικής Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Παρέμβασης για τη σχολική κοινότητα της Αλεξανδρούπολης

Δωρεάν Δράσεις Ολιστικής Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Παρέμβασης για τη σχολική κοινότητα της Αλεξανδρούπολης από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης

  • Δράσεις Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης
  • Δωρεάν Προληπτικές Ιατρικές και Οδοντιατρικές Εξετάσεις για Παιδιά
  • 15 – 19 Απριλίου 2024, Πάρκο Ανεξαρτησίας Αλεξανδρούπολης

Από τη Δευτέρα 15 έως και την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης θα βρίσκονται στην Αλεξανδρούπολη, για να υλοποιήσουν από κοινού Δωρεάν Ολιστικές Δράσεις, για μικρούς και  μεγάλους.

Οι Ολιστικές Δράσεις περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις σε κρίσιμους τομείς που αφορούν τη ζωή και τα δικαιώματα των παιδιών στο πλαίσιο Συμφώνου Συνεργασίας του Οργανισμού με το Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α αλλά και δράσεις προληπτικής Ιατρικής/Οδοντιατρικής που υλοποιούνται στο πλαίσιο της Δράσης Προληπτικής Ιατρικής / Οδοντιατρικής «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ» που υλοποιεί ο Οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» από το 2002,  με την αρωγή του ΟΠΑΠ.

Οι δράσεις στην Αλεξανδρούπολη υλοποιούνται με τη στήριξη πολλών φορέων που ενώνουν τις δυνάμεις τους και συγκεκριμένα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας & Θράκης, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, το Δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Ιατρικό Σύλλογο Έβρου, τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Έβρου και το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.

Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Αλεξανδρούπολης θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε:

  • Δράσεις Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης και συγκεκριμένα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ασφαλής και Δημιουργική Πλοήγηση στο Διαδίκτυο».

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εξερευνήσουν βιωματικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο διαδικτυακό περιβάλλον, ενισχύοντας την κριτική τους σκέψη και αναπτύσσοντας αντανακλαστικά ανάληψης πρωτοβουλίας, ευθύνης και δράσης για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων. Ο ψηφιακός και ο πραγματικός κόσμος, έχουν ισοδύναμη θέση στο πλαίσιο του προγράμματος. Από δραστηριότητες που προσκαλούν τα παιδιά να συνεργαστούν, να ανακαλύψουν και να σκεφτούν κριτικά γύρω από θέματα του ψηφιακού κόσμου, όπως είναι τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και η προστασία τους, σε δραστηριότητες δημιουργίας με χειροπιαστά υλικά και δράσης στον πραγματικό κόσμο, τα παιδιά ενθαρρύνονται να διατηρούν μια ισορροπημένη και δημιουργική σχέση ανάμεσα στην ψηφιακή και πραγματική ζωή, αξιοποιώντας στοιχεία του πραγματικού κόσμου στον ψηφιακό και αντίστροφα. Μεθοδολογικά, το πρόγραμμα βασίζεται στη διερευνητική μάθηση, τη συνεργασία σε ομάδες, το παιχνίδι, καθώς επίσης τη δημιουργία με χρήση εργαλείων από τον ψηφιακό και τον πραγματικό κόσμο.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από την επιστημονική ομάδα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με την καθοδήγηση και με την παιδαγωγική επιμέλεια του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης και υλοποιείται στο πλαίσιο Συμφώνου Συνεργασίας που έχουν υπογράψει οι δύο φορείς, δεσμευόμενοι για από κοινού ανάπτυξη τεχνολογικών εργαλείων και παιδαγωγικών προσεγγίσεων που θα επιφέρουν λύσεις σε ζητήματα που απασχολούν τα παιδιά και τους νέους σήμερα και θα μιλούν στη γλώσσα των παιδιών, ώστε να προλάβουν σοβαρές καταστάσεις, όπως είναι η κακοποίηση, ο εκφοβισμός, η ασφάλεια στο διαδίκτυο κ.λπ.

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» από «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ο οποίος θα βρίσκεται σταθμευμένος στο: Πάρκο Ανεξαρτησίας Αλεξανδρούπολης.

Ημερομηνίες & Ώρες: Δευτέρα 15 έως Παρασκευή 19 Απριλίου, 09:00π.μ.–17:00μ.μ. για τη συμμετοχή σχολικών ομάδων μαθητών/τριών και 17:30 – 19:30 μ.μ. για τη συμμετοχή ομάδων ενηλίκων (γονέων/κηδεμόνων ή/και εκπαιδευτικών)

Πληροφορίες και ραντεβού:

Για τις επισκέψεις των σχολικών ομάδων, καθώς επίσης των ενηλίκων (ατομικά ή ομαδικά), ο συντονισμός γίνεται σε απευθείας επικοινωνία με τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης Δήμου Αλεξανδρούπολης τηλ. 6933093794, 2551053043 και 2551022111.

  • Δωρεάν Προληπτικές Ιατρικές και Οδοντιατρικές Εξετάσεις για Παιδιά, στο πλαίσιο της Δράσης Προληπτικής Ιατρικής / Οδοντιατρικής «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ» που υλοποιεί ο Οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» από το 2002.

Η Δράση διοργανώνεται από «Το Χαμόγελο του Παιδιού», σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας & Θράκης, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, το Δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Ιατρικό Σύλλογο Έβρου, τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Έβρου, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, και υλοποιείται με την αρωγή του ΟΠΑΠ.

Για την υλοποίηση της Δράσης «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θα διαθέσει το Κινητό Πολυϊατρείο «Ιπποκράτης» του Οργανισμού, στον οποίο καθημερινά θα βρίσκονται εθελοντικά Οδοντίατροι, Παιδίατροι, Οφθαλμίατροι, ΩΡΛ καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό του Οργανισμού.

Οι Ιατροί και οι Οδοντίατροι που εθελοντικά συμμετέχουν στο προληπτικό πρόγραμμα θα εξετάσουν δωρεάν όλα τα παιδιά που θα επισκεφτούν το Κινητό Πολυϊατρείο «Ιπποκράτης».

Παράλληλα, θα γίνεται ενημέρωση σε κάθε παιδί και στον συνοδό του για την κατάσταση της υγείας του εξεταζόμενου και για τη σημασία της πρόληψης, παραδίδοντάς του και Ατομικό Δελτίο Εξέτασης.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποιεί προληπτικές ιατρικές και οδοντιατρικές εξετάσεις σε όλα τα παιδιά, με έμφαση σε όσα ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, δεν έχουν πρόσβαση σε ιατρικά κέντρα, βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό ή λόγω οικονομικών/άλλων δυσκολιών και δεν έχουν κατάλληλη ιατρική παρακολούθηση και φροντίδα. Από την έναρξη της δράσης (2002) μέχρι σήμερα έχουν υποστηριχθεί 163.116 παιδιά. Το Πρόγραμμα Προληπτικής Ιατρικής και Οδοντιατρικής λειτουργεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας, βάσει μνημονίων συνεργασίας που έχει υπογράψει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με τα ως άνω Υπουργεία, και σε συνεργασία πάντα με περιφερειακούς και τοπικούς φορείς και συλλόγους, με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών πρόληψης και ευαισθητοποίησης στα παιδιά.

Στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας «ΟΠΑΠ Στη Γειτονιά», ο ΟΠΑΠ σε συνεργασία με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» υλοποιούν Πρόγραμμα Προληπτικής Ιατρικής «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ», προσφέροντας δωρεάν εξετάσεις σε παιδιά με τη συνεργασία των κατά τόπους Ιατρικών και Οδοντιατρικών Συλλόγων και των τοπικών φορέων.

Το Πρόγραμμα υλοποιείται με τα σύγχρονα Κινητά Πολυϊατρεία Προληπτικής Ιατρικής του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τα οποία επισκέπτονται Περιφέρειες σε ολόκληρη τη χώρα.

Ημερομηνίες & Ώρες: Δευτέρα 15 έως Παρασκευή 19 Απριλίου, 09:00π.μ.–17:00μ.μ.

Πληροφορίες και ραντεβού: Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης  Δήμου Αλεξανδρούπολης, τηλ. 6933093794, 2551053043 και 2551022111

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Τον αναζητούσε η Γερμανία για σεξουαλικά εγκλήματα – Πώς πιάστηκε στον Έβρο ο αλλοδαπός

Καταφύγιο στην Ελλάδα είχε βρει ένας αλλοδαπός, ο οποίος διαπιστώθηκε ότι αναζητείτο από τις αρχές της Γερμανίας με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης που είχαν εκδώσει σε βάρος του για σεξουαλικό εξαναγκασμό, σεξουαλική παρενόχληση και διάδοση πορνογραφικού υλικού.

Ο αναζητούμενος συνελήφθη τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής, όταν εμφανίστηκε στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων στον Έβρο με σκοπό να περάσει στο τουρκικό έδαφος, αλλά κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε από τους αστυνομικούς του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου διαπιστώθηκε ότι σε βάρος του έχει εκδοθεί το διωκτικό έγγραφο. Έτσι, οδηγήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών Θράκης στην Κομοτηνή, ο οποίος δρομολογεί την έκδοσή του στην Γερμανία.

Τον αναζητούσε η Αλβανία

Αγγελία διεθνών αναζητήσεων των αλβανικών αρχών εκκρεμούσε σε βάρος ενός αλλοδαπού που συνελήφθη από αστυνομικούς της Ασφάλειας σε μια περιοχή των Ιωαννίνων. Όπως διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο των στοιχείων του, κατηγορείται στην γειτονική χώρα για το αδίκημα της παράλειψης καταγγελίας εγκλήματος, για το οποίο αντιμετωπίζει μέγιστη ποινή φυλάκισης τριών ετών. Ο διεθνώς διωκόμενος αλλοδαπός οδηγήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών Ιωαννίνων.

Στη Φλώρινα, συνελήφθη από αστυνομικούς της Ασφάλειας ένας 44χρονος Έλληνας, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας, για εκβίαση. Ο 44χρονος οδηγήθηκε στην εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Φλώρινας που διέταξε τον εγκλεισμό του σε κατάστημα κράτησης, καθώς η υπόθεση έχει τελεσιδικήσει.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en