Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρέη προς την εφορία | «Crash test» όλων των ρυθμίσεων

Ήρθε η ώρα για τις ρυθμίσεις χρεών και οι φορολογούμενοι παίρνουν «μολύβι και χαρτί» για να δουν ποια από όλες τους συμφέρει!

Μετά και από την ενεργοποίηση της πλατφόρμα για της επανένταξη χρεών στην παλαιά ρύθμιση των 100 – 120 δόσεων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) επισπεύδει και την λειτουργία της πλατφόρμας για την λεγόμενη «κορωνο-ρύθμιση» που προβλέπει τμηματική καταβολή των χρεών προς την εφορία που δημιουργήθηκαν την περίοδο της πανδημίας. Περισσότεροι από 826.000 φορολογούμενοι – φυσικά και νομικά πρόσωπα – που επλήγησαν από την πανδημία του κορωνοϊού και άφησαν απλήρωτες και αρρύθμιστες κατά την περίοδο από την 1η-3-2020 έως την 31η-7-2021 θα έχουν τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης των συγκεκριμένων οφειλών είτε σε 36 άτοκες είτε σε 72 έντοκες μηνιαίες δόσεις, με πρώτη δόση από τον Ιανουάριο του 2022.

Το ελάχιστο ποσό κάθε μηνιαίας δόσης θα ανέρχεται σε 30 ευρώ για ποσά οφειλών μέχρι 1.000 ευρώ και σε 50 ευρώ για ποσά οφειλών άνω των 1.000 ευρώ. Στη νέα αυτή ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν συγκεκριμένα 826.435 εταιρείες, λοιπά νομικά πρόσωπα και νοικοκυριά που αποδεδειγμένα επλήγησαν οικονομικά κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης.
Ουσιαστικά, με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται σταδιακά, παρέχεται η δυνατότητα της πάγιας ρύθμισης τακτικών και έκτακτων οφειλών, αλλά και η ευκαιρία επανένταξης σε προηγούμενα καθεστώτα, όπου οι φορολογούμενοι ενδεχομένως να βρέθηκαν εκτός λόγω των δυσχερειών της πανδημίας.

Σε κάθε περίπτωση οι φορολογούμενοι με ανοιχτές οφειλές προς την εφορία θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους τον εξής γενικό κανόνα: Οι παλιές οφειλές μέχρι και το 2019 θα ρυθμίζονται με 100 και 120 δόσεις αλλά η συγκεκριμένη δυνατότητα δίνεται σε όσους είχαν ήδη ενταχθεί σε αυτές, αλλά τις απώλεσαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Για τις οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες από το 2020 και μετά, καθώς και για τις μη ληξιπρόθεσμες, ισχύουν ήδη άλλες ρυθμίσεις με πολύ λιγότερες μηνιαίες δόσεις, που δεν υπερβαίνουν τις 24 για τις τακτικές οφειλές ή τις 48 για τις έκτακτες. Ειδικά, για τις οφειλές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής θα ενεργοποιηθεί η νέα γενικευμένη ρύθμιση που θα προβλέπει αποπληρωμή σε έως και 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις ή σε έως και 72 έντοκες μηνιαίες δόσεις. Καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις ρυθμίσεων προσφέρει και ένα διαφορετικό μενού επιλογών αλλά και προϋποθέσεων. Ας δούμε αναλυτικά τις ρυθμίσεις αυτές προκειμένου να υπάρχει σαφή εικόνα για το ποια εξυπηρετεί την κάθε περίπτωση:

1. Πάγια ρύθμιση τακτικών οφειλών

Για τις τρέχουσες τακτικές φορολογικές οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για τις οποίες δεν ισχύει καμία αναστολή πληρωμής, έχει τεθεί σε ισχύ από την αρχή του 2020 η πάγια ρύθμιση μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα αποπληρωμής είτε σε 2 έως 12 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 5,32% ετησίως είτε σε 13 έως 24 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 6,82% ετησίως.
Στην πάγια αυτή ρύθμιση μπορούν, ενδεικτικά, να υπαχθούν οι οφειλές από τον φόρο εισοδήματος, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που έχουν ήδη βεβαιωθεί με τα εκκαθαριστικά των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, αλλά δεν έχουν πληρωθεί και έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες.
Επιπλέον, στην πάγια ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν οι οφειλές από τον ΕΝΦΙΑ του 2020 που δεν έχουν πληρωθεί και έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες.

2. Πάγια ρύθμιση έκτακτων οφειλών

Για τις έκτακτες φορολογικές οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για τις οποίες δεν ισχύει καμία αναστολή πληρωμής, υπάρχει επίσης δυνατότητα υπαγωγής στην πάγια ρύθμιση, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα αποπληρωμής είτε σε 2 έως 24 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 5,32% ετησίως είτε σε 25 έως 48 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 6,82% ετησίως.
Στην πάγια αυτή ρύθμιση μπορούν, ενδεικτικά, να υπαχθούν οι ληξιπρόθεσμες και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές από φόρους κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής, φόρους μεταβίβασης ακινήτων, φόρους, πρόστιμα, τόκους και προσαυξήσεις που βεβαιώθηκαν κατόπιν φορολογικών ή τελωνειακών ελέγχων, καθώς επίσης και οι οφειλές από πάσης φύσεως πρόστιμα (από την Πολεοδομία, την Τροχαία κ.λπ.) εφόσον βεβαιώθηκαν για είσπραξη στις ΔΟΥ.

3. Επανένταξη στην πάγια ρύθμιση

Οι φορολογούμενοι που είχαν εντάξει οφειλές τους σε προηγούμενες πάγιες ρυθμίσεις που ήταν ενεργές (δεν είχαν απολεσθεί) την 1η Νοεμβρίου του 2019, αλλά μετά την ημερομηνία αυτή απώλεσαν τις ρυθμίσεις τους και δεν τους επιτρεπόταν να ρυθμίσουν εκ νέου τις οφειλές τους με τη νέα πάγια ρύθμιση των 24-48 μηνιαίων δόσεων θα αποκτήσουν από την 1η Οκτωβρίου του 2021 τη δυνατότητα να ενταχθούν στη ρύθμιση αυτή.

Συγκεκριμένα, φυσικά και νομικά πρόσωπα με οφειλές που ήταν ενταγμένες σε παλιές πάγιες ρυθμίσεις εν ισχύ την 1η Νοεμβρίου του 2019, εφόσον μετά την ημερομηνία αυτή απώλεσαν τις ρυθμίσεις τους, θα μπορούν να υπάγονται στη νέα πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων.

4. Επανένταξη στις 100-120 δόσεις

Τη δυνατότητα να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεων (νόμοι 4321/2015 και 4611/2019 αντίστοιχα) έχουν, από χθες οι φορολογούμενοι, που επλήγησαν από την πανδημία του COVID-19 και τέθηκαν εκτός αυτών των ρυθμίσεων από 01/03/2020 έως και 31/07/2021. Οι φορολογούμενοι – οφειλέτες μπορούν να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις εφόσον μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου προχωρήσουν στην καταβολή της δόσης Αυγούστου.

Είναι η τρίτη κατά σειρά φορά που δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν πληγεί από την πανδημία να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις των 100 ή 120 δόσεων που χάθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα λόγω κορωνοϊού.

Προϋπόθεση για την επανένταξη στις ρυθμίσεις των 100-120 δόσεων είναι οι φορολογούμενοι να είχαν τακτοποιήσει ή εξοφλήσει με νόμιμο τρόπο τις λοιπές ληξιπρόθεσμες οφειλές τους μέχρι 31-12-2020. Ως «νόμιμος τρόπος τακτοποίησης» λαμβάνεται υπόψη ακόμη και η υπαγωγή απλήρωτων δόσεων των ρυθμίσεων των λοιπών αυτών οφειλών στο -προβλεπόμενο από άλλες έκτακτες διατάξεις- καθεστώς αναστολής πληρωμών μέχρι και τις 31-12-2021.

  • είχαν εξοφλήσει όλες σχεδόν τις προ πανδημίας κορονοϊού μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης των 100 δόσεων ή 120 δόσεων ως εξής:
  • όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι την 31η-12-2019 για τη ρύθμιση του ν.4321/2015 και
  • όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι την 31η-1-2020 για τη ρύθμιση του ν.4611/2019.
  • έχασαν τον Απρίλιο του 2021 τη δεύτερη ευκαιρία να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις τους αυτές, όπως προέβλεπαν οι διατάξεις του άρθρου 291 του ν. 4738/2020, επειδή δεν υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις μέχρι τις 31-12-2020.

5. Ρύθμιση κορωνο-χρεών

Οι αρρύθμιστες οφειλές για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης και παράταση εφάπαξ καταβολής έως τις 31/12/2021, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και όλες οι βεβαιωθείσες εντός της περιόδου Μαρτίου 2020 – Ιουλίου 2021 φορολογικές οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες και παρέμειναν αρρύθμιστες μέχρι σήμερα θα μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ρύθμισης τμηματικής καταβολής, το οποίο θα προβλέπει επιλογή μεταξύ 36 άτοκων μηνιαίων δόσεων ή 72 έντοκων μηνιαίων δόσεων με επιτόκιο ύψους 2,5%.

Χιλιάδες φορολογούμενοι πληττόμενοι οικονομικά από την πανδημία του κορωνοϊού έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν έως και σε 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις ή έως και σε 72 έντοκες μηνιαίες δόσεις:

οφειλές προς τις φορολογικές αρχές που έχουν βεβαιωθεί από 1-3-2020 έως 31-7-2021
βεβαιωμένες οφειλές για τις οποίες έχει χορηγηθεί παράταση προθεσμιών καταβολής ή και αναστολή είσπραξης έως και τις 31-12-2021 στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19.

Η αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης 36 άτοκων ή 72 έντοκων μηνιαίων δόσεων θα μπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι και την 31η-12-2021, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής για όλες τις περιπτώσεις που αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης, η αίτηση υποβάλλεται στην Υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ο προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής. Η αίτηση για ρύθμιση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη, η υποβολή της διενεργείται μόνο στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών Υπηρεσία.
Η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση συντελείται με την καταβολή της πρώτης δόσης μέχρι και την 31η/1/2022. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών.

Στη ρύθμιση αυτή υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών στις ΔΟΥ και τα Ελεγκτικά Κέντρα που, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, δεν τελούν σε καθεστώς άλλης ρύθμισης και έχουν βεβαιωθεί κατά το διάστημα από 1-3-2020 έως 31-7-2021. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ρυθμιστούν έως και σε 72 μηνιαίες δόσεις, όλες οι αρρύθμιστες οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση που βεβαιώθηκαν κατά τη χρονική περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021 αλλά δεν κατέστη δυνατό να εξοφληθούν εμπρόθεσμα.

Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται οφειλές από ΦΠΑ φορολογικών περιόδων από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021, από φόρο εισοδήματος, ειδική εισφορά αλληλεγγύης, τέλος επιτηδεύματος και φόρο πολυτελούς διαβίωσης φορολογικού έτους 2019, καθώς και από ΕΝΦΙΑ έτους 2020 οι οποίες έμειναν απλήρωτες και αρρύθμιστες μέχρι σήμερα. Περιλαμβάνονται επίσης έκτακτες φορολογικές οφειλές (από φόρους κληρονομιάς, δωρεάς, γονικής παροχής, μεταβίβασης ακινήτων, πρόστιμα οδικών, πολεοδομικών και λοιπών παραβάσεων βεβαιωμένα στις Δ.Ο.Υ., πρόστιμα φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων) που βεβαιώθηκαν εντός της περιόδου Μαρτίου 2020 – Ιουλίου 2021 αλλά δεν εξοφλήθηκαν εμπρόθεσμα και παρέμειναν αρρύθμιστες.
Επιπλέον, στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας βεβαίωσής τους, οφειλές για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης και παράταση καταβολής έως τις 31-12-2021.

Εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση:

Ο φόρος εισοδήματος φορολογικού έτους 2020,
Οφειλές οι οποίες δεν δύνανται να ρυθμίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4002/2011 (Α’ 180) και αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που χορηγήθηκαν με τη σύσταση ειδικών αφορολόγητων αποθεματικών ή σύμφωνα με άλλες διατάξεις και
Δόσεις ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής, βάσει δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής ή κατ’ εφαρμογή του ν. 4469/2017.

Η υπαγωγή στη ρύθμιση είναι εφικτή μόνο:

  • για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες, νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, που επλήγησαν λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, έχουν κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας που ορίζεται σε μία τουλάχιστον απόφαση υπουργού Οικονομικών με μέτρα οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων από τα μέτρα κατά του COVID-19, η οποία έχει εκδοθεί εντός του 2020
  • για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες, οι οποίοι:
    -τέθηκαν σε αναστολή σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα κατά την περίοδο από 1-3-2020 έως 31-7-2021, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19,
  • έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού με μονομερή δήλωση, για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1-3-2020 έως 31-7-2021,
  • εντάχθηκαν στο μηχανισμό ενίσχυσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1-3-2020 έως 31-7-2021,
  • έχουν εισπράξει αναγκαστικά μειωμένο μίσθωμα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1-3-2020 έως 31-7-2021 και έχουν αποζημιωθεί κατόπιν ελέγχου των δηλώσεων «COVID-19»,
  • ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, οποιοδήποτε διάστημα από 1-3-2020 έως 31-7-2021.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ρύθμισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 30 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, έως 1.000 ευρώ ή κατώτερο από 50 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, άνω των 1.000 ευρώ.

Βασικές οφειλές που ρυθμίζονται σε περισσότερες από 36 και μέχρι 72 μηνιαίες δόσεις, από την ημερομηνία υπαγωγής τους στη ρύθμιση, αντί των τόκων και προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και τον ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας) επιβαρύνονται με τόκο 2,5% ετησίως υπολογισμένο.
Κατ’ εξαίρεση, βασικές οφειλές που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης έως και 36 μηνιαίων δόσεων δεν θα επιβαρύνονται με τόκο.
Η καθυστέρηση καταβολής δόσης της ρύθμισης συ

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο μικροσκόπιο της εφορίας οι καταθέσεις του 2015!

Με ένα «σκανάρισμα» στο ύψος των καταθέσεων των φορολογούμενων όπως αυτές διαμορφωνόταν το 2015 η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) επιχειρεί να εντοπίσει πληρωμές, αγορές, μεταβιβάσεις χρημάτων, οι άλλες συναλλαγές που δεν συνάδουν με δηλωθέντα εισοδήματα τους.

Συγκρίνονται δηλαδή οι τραπεζικές καταθέσεις με τις δηλώσεις εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, όπως επίσης εάν οι καταθέσεις αυτές αυξήθηκαν από κάποια είσπραξη που δεν έχει φορολογηθεί (πχ αναδρομικά μισθωτών ή συνταξιούχων, ενοίκια AirBnB κ.λπ)

Στόχος είναι να εξεταστούν όλες οι υποθέσεις πους θα παραγραφούν στις 31/12/2021 και πλέον η εφορία δεν θα μπορεί να τους καταλογίσεις φόρους και πρόστιμα σε περίπτωση φοροδιαφυγής. Η κινητοποίηση έρχεται λόγω της απόφασης του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία το δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη. Με βάση την απόφαση αυτή οι υποθέσεις του 2014 και πίσω, έχουν παραγραφεί, λόγω της πενταετίας.

Οι έλεγχοι στις τραπεζικές καταθέσεις γίνονται με το «Ειδικό Λογισμικό Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας», το οποίο χρησιμοποιείται από τον Μάιο του 2017 για τον προσδιορισμό της συνολικής καθαρής ατομικής/οικογενειακής τραπεζικής περιουσίας για κάθε ΑΦΜ και τη σύγκρισή της με τα δηλωθέντα ατομικά/οικογενειακά εισοδήματα κατ’ έτος, έτσι ώστε εξάγεται εκτίμηση αποκρυβείσας ή μη φορολογητέας ύλης.

Μέσω αυτοματοποιημένων λογιστικών αλγορίθμων, το σύστημα μπορεί να συσχετίζει τα στοιχεία των πρωτογενών καταθέσεων με τα δηλωθέντα εισοδήματα μέσα σε λίγη ώρα, οδηγώντας σε κάποιες πρώτες ενδείξεις πιθανής φοροδιαφυγής, που αποτελούν το έναυσμα για τον ενδελεχή φορολογικό έλεγχο. Επιπλέον, οι ελεγκτές ζητούν και λαμβάνουν πρόσθετα στοιχεία, από το «Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών», που αφορούν στις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του ελεγχόμενου.

Τα στοιχεία που αντλούνται συγκρίνονται με τα εισοδήματα που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος για τα συγκεκριμένα έτη. Όπου διαπιστωθεί ότι οι καταθέσεις είναι περισσότερες από τα δηλωθέντα εισοδήματα, η Εφορία προχωρεί στη βεβαίωση φόρου εισοδήματος, εισφοράς αλληλεγγύης, προστίμων και προσαυξήσεων και κοινοποιεί στον φορολογούμενο την Πράξη Προσδιορισμού Φόρου. Ο υπόχρεος, μπορεί να αμφισβητήσει τις διαπιστώσεις της Εφορίας, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στη ΔΟΥ ή στο Ελεγκτικό Κέντρο. Εάν δεν πείσει του ελεγκτές, τότε μπορεί να προσφύγει στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ ή στα φορολογικά δικαστήρια.

Ειδικότερα, οι υποθέσεις που τίθενται στο επίκεντρο των φορολογικών ελέγχων των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ είναι οι εξής:

  • Υποθέσεις φορολογουμένων που δεν δήλωσαν ή δήλωσαν ανακριβώς αναδρομικά ποσά αποδοχών τα οποία εισέπραξαν μέσα στο 2015 αλλά αφορούν παλαιότερα έτη.
  • Υποθέσεις επιχειρήσεων που δήλωσαν ψευδή στοιχεία για τα ακαθάριστα έσοδα ή τις δαπάνες κατά τη διαχειριστική περίοδο του 2015.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος για τη χρήση του 2012, για τις οποίες υποβλήθηκαν αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις εντός του 2018. Για τις υποθέσεις αυτές η αρχική 5ετής προθεσμία παραγραφής, η οποία έληγε κανονικά στις 31-12-2018 (5 χρόνια από τη λήξη του έτους 2013 στο οποίο έπρεπε να είχε υποβληθεί η αρχική εμπρόθεσμη δήλωση), παρατάθηκε για 3 ακόμη χρόνια, μέχρι τις 31-12-2021, επειδή οι αρχικές δηλώσεις υποβλήθηκαν στο τελευταίο έτος της κανονικής 5ετούς περιόδου παραγραφής.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ για τη χρήση του έτους 2010 για τις οποίες μετά τη λήξη της κανονικής 5ετούς περιόδου παραγραφής, δηλαδή μετά την 31η-12-2016, περιήλθαν σε γνώση των αρμοδίων φορολογικών αρχών «συμπληρωματικά στοιχεία» για απόκρυψη φορολογητέας ύλης
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν τη χρήση του έτους 2005, για τις οποίες δεν είχε υποβληθεί ποτέ η οικεία δήλωση. Για τις υποθέσεις αυτές προβλέπεται 15ετής περίοδος παραγραφής, η οποία άρχισε να «τρέχει» αμέσως μετά το τέλος του έτους εντός του οποίου έπρεπε να υποβληθούν οι αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις, δηλαδή από την 1η-1-2007 και λήγει στις 31-12-2021.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες κυβερνητικές κινήσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Ένα δίχτυ ασφαλείας, που θα έχει ως στόχο να προστατεύσει τα νοικοκυριά από τις αυξήσεις των τιμών στην ενέργεια και βασικά αγαθά, επιχειρεί να απλώσει η κυβέρνηση.

Ο πρωθυπουργός με δηλώσεις του, έδωσε το στίγμα των προθέσεων της Πολιτείας με την αναφορά του, ότι θα δοθεί η δυνατότητα σε εκείνους που θα δουν υπέρμετρα αυξημένους λογαριασμούς, να τους εξοφλήσουν σε δόσεις, αναφερόμενος προφανώς στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «τα μέτρα τα οποία προτείνει η Επιτροπή κινούνται ακριβώς στην κατεύθυνση των ήδη νομοθετημένων πρωτοβουλιών της ελληνικής κυβέρνησης» και τόνισε την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στη στήριξη των νοικοκυριών και ιδιαίτερα των ευάλωτων όσον αφορά τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και το κόστος της θέρμανσης τον χειμώνα που έρχεται.

«Κρατώ από τις παρατηρήσεις της Επιτροπής κάτι το οποίο το θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό και θα το υιοθετήσουμε και εμείς: Τη δυνατότητα να μπορέσουν οι συμπολίτες μας, οι οποίοι θα δουν ενδεχομένως μία απότομη αύξηση στο κόστος θέρμανσης, να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, μέσω ενός συστήματος ρυθμίσεων, έτσι ώστε να μην είναι πολύ μεγάλη η οικονομική επιβάρυνση κατά τη διάρκεια του χειμώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι θα πρέπει να εξεταστούν προτάσεις «όπως η δυνατότητα αγοράς φυσικού αερίου, ως Ευρωπαϊκή Ένωση, να ξανακάνουμε δηλαδή στο φυσικό αέριο αυτό το οποίο κάναμε εξαιρετικά επιτυχημένα στα εμβόλια».

Νέες παρεμβάσεις σε δύο κατευθύνσεις

Στο υπουργείο Οικονομικών γίνονται διάφορες σκέψεις και εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια, τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή, ανάλογα αφενός με την πορεία των διεθνών τιμών στην ενέργεια, αλλά και τον δημοσιονομικό χώρο που θα διαμορφωθεί απόρροια του ρυθμού ανάπτυξης που θα επιτευχθεί.

Δύο είναι οι βασικοί άξονες της προσπάθειας τόνωσης των εισοδημάτων. O πρώτος μέσω φορολογικών ελαφρύνσεων και ο άλλος μέσω ενισχύσεων (κοινωνικό μέρισμα). Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη και αυτό θα γίνει είτε μέσω του τελικού κειμένου του προϋπολογισμού για το 2022, που θα κατατεθεί στις 21 Νοεμβρίου, είτε ακόμη και αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εικόνα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Πάντως όποια μέτρα και να ληφθούν πολύ δύσκολα θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, κάτι που περιορίζει εξαιρετικά τις όποιες παρεμβάσεις. Οπότε, είτε θα έχει χαρακτήρα επιδόματος, είτε εφάπαξ καταβολής (κοινωνικό μέρισμα σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες).

Τα πρώτα δείγματα πάντως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Τα έσοδα από φόρους, τόσο σε επίπεδο μηνός (Σεπτέμβριος 2021), όσο και στο 9μηνο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) είναι σημαντικά πάνω από τον στόχο, όπως αυτός περιγράφεται στο Μεσοπρόθεσμο, με δύο βασικές πηγές, τον τουρισμό και την πορεία των επιχειρηματικών κερδών.

Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά πιθανό, μέχρι την τελικά κατάθεση του προϋπολογισμού το Νοέμβριο, να υπάρξει εκ νέου αναθεώρηση του στόχου για ρυθμό ανάπτυξης 6,1% το 2021.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς διαμορφώνονται τα οριστικά επιδόματα για ρεύμα και θέρμανση

Η χώρα κινείται σε χειμερινούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα θέρμανση, φυσικό αέριο και ρεύμα να έρχονται στο προσκήνιο, την ώρα που τα νοικοκυριά περιμένουν τα επιδόματα για την αντιμετώπιση των αυξήσεων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στην πρωινή εκπομπή του MEGA, ως προς το επίδομα ρεύματος, θα υπάρχει διαφορά στο επίδομα ανάλογα τον μήνα.

Για τον Σεπτέμβριο, η επιδότηση από το κράτος είναι 9 ευρώ τον μήνα, ενώ από τον Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του 2021 θα είναι 18 ευρώ τον μήνα.

Η πραγματική μέση αύξηση θα είναι 2 με 3 ευρώ τον μήνα, αντί για 20 ή 50 ευρώ. Οι δικαιούχοι είναι όσοι καταναλώνουν μηνιαία έως 300 κιλοβατώρες.

Σε υψηλότερες καταναλώσεις, από 300 έως 600 κιλοβατώρες δηλαδή, θα υπάρχει έκπτωση από τη ΔΕΗ και άλλους παρόχους, η οποία δεν έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.

Ως προς τα κοινωνικά τιμολόγια, η επιδότηση θα είναι 24 ευρώ τον μήνα, το οποίο σημαίνει μηδενική αύξηση στον λογαριασμό.

Σημειώνεται πως αυτές οι επιδοτήσεις θα φανούν στον επόμενο λογαριασμό.

Στο φυσικό αέριοη έκπτωση θα είναι 15% στο κόστος και θα μεταφερθεί σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα, το κόστος για να βάλει ένας φορολογούμενος πετρέλαιο 2.000 λίτρων για όλη την χρονιά, ήταν 0,80 ευρώ το λίτρο, φτάνοντας συνολικά τα 1.600 ευρώ. Φέτος το κόστος ανέρχεται σε 2.200 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι αυξήθηκε κατά 600 ευρώ, ενώ το μέσο επίδομα φτάνει τα 300 ευρώ.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: