Connect with us

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Χαστούκια» Μενέντεζ σε Τουρκία | Δεν πιάνουν οι επιθέσεις φιλίας του Ερντογάν

Ο Δημοκρατικός Γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ συμμετείχε σε εργασίες συνεδρίου υπό την αιγίδα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Ουάσινγκτον, όπου και προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με τα εξοπλιστικά προγράμματα της Τουρκίας, με σημείο αναφοράς τα F-16 και τους S-400.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ανταποκρίτρια της ΕΡΤ Λένα Αργύρη, ο Αμερικανός Γερουσιαστής είπε χαρακτηριστικά ότι: «Τα F-16 δεν θα πουληθούν [στην Τουρκία] εκτός κι εάν υπάρξει κάποια δραματική ανατροπή με τους S-400, δηλαδή, εκτός εάν το σύστημα σταλεί στο εξωτερικό και συμβούν άλλα πράγματα. Οι επιθέσεις συμπάθειας του Ερντογάν δεν θα λειτουργήσουν. Η [αρμόδια] Επιτροπή έχει δικαιοδοσία για τις πωλήσεις όπλων στο Κογκρέσο».

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με εκπρόσωπο της τουρκικής προεδρίας, ο Ερντογάν τόνισε στον Μπάιντεν, στο πλαίσιο τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχαν πριν μια εβδομάδα, πως ήρθε η ώρα να αρθούν όλες οι «άδικες» κυρώσεις που έχουν επιβληθεί σε βάρος της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας. Συμπλήρωσε ότι η Τουρκία επιθυμεί να αγοράσει 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 και να εκσυγχρονίσει αυτά που έχει ήδη, το συντομότερο δυνατόν.

Η Άγκυρα σχεδίαζε αρχικά να αποκτήσει περισσότερα από 100 stealth μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων τύπου F-35, που κατασκευάζει η Lockheed Martin, αλλά οι ΗΠΑ απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα το 2019 αφότου απέκτησε τα ρωσικά αντιπυραυλικά συστήματα S-400. Η Τουρκία χαρακτήρισε άδικη την απόφαση και αξίωσε αποζημίωση για την πληρωμή 1,4 δισ. δολαρίων.

Click to comment

Απάντηση

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Economist: Ένα ξεχασμένο ελληνικό λιμάνι γίνεται ζωτικής σημασίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία

Στις αρχές του καλοκαιριού, η μικρή πόλη της Αλεξανδρούπολης, 15 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Τουρκία, ξέμεινε για λίγο από αυγά και κοτόπουλα. Ο λόγος ήταν η τριήμερη «εισβολή» πεινασμένων Αμερικανών πεζοναυτών, που είχαν καταπλεύσει στο λιμάνι της με το USS Arlington. Η Αλεξανδρούπολη έχει μετατραπεί τελευταία σε μια οικονομικά ανθηρή πόλη, καθώς δεν εξαρτάται πλέον από τις πωλήσεις καφέ, κέικ και αναμνηστικών σε τουρίστες από την Τουρκία και τα Βαλκάνια. Για την τύχη της μπορεί να ευχαριστήσει την εισβολή του Vladimir Putin στην Ουκρανία, η οποία προκάλεσε έκρηξη της δραστηριότητας στο λιμάνι της.

Η γεωγραφία του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για αυτούς που σχεδιάζουν τα logistics του ΝΑΤΟ. Βρέχεται από το Αιγαίο Πέλαγος ενώ έχει καλή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση στα βόρεια με την ανατολική πτέρυγα της συμμαχίας. Συγκεκριμένα, παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία μέσω της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Η χρήση της ως ενδιάμεσου σταθμού παρακάμπτει τη Μαύρη Θάλασσα, την οποία περιπολεί η Ρωσία, και τον Βόσπορο, ένα σημείο ασφυξίας που ελέγχεται από την Τουρκία, μέλος μεν του ΝΑΤΟ, αλλά ιδιότροπο. Επιπλέον, το λιμάνι διαθέτει άφθονη χωρητικότητα, σε αντίθεση με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά (τα οποία τυχαίνει επίσης να διοικούνται από εταιρείες με δεσμούς με τη ρωσική και την κινεζική κυβέρνηση αντίστοιχα).

Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν εντείνει τη χρήση της Αλεξανδρούπολης για την παράδοση όπλων, συμπεριλαμβανομένων αρμάτων μάχης, τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού και ελικοπτέρων. Πρόσφατα, περισσότερα από 2.400 τεμάχια στρατιωτικού εξοπλισμού βρίσκονταν στην αποβάθρα. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο επικεφαλής της εκεί ομάδας logistics των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, Andre Cameron, στον ανταποκριτή μας, στις 12 Ιουλίου, είχαν μόλις αποσταλεί σε επτά άλλες χώρες του ΝΑΤΟ. Η επόμενη παρτίδα υλικού αναμένεται εντός δεκαπενθημέρου. Ο κ. Cameron λέει επίσης ότι και η Βρετανία και η Ιταλία, μεταξύ άλλων, σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι για αποστολή στρατιωτικού υλικού.

Κ. Χατζημιχαήλ, πρόεδρος Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης

Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ πρόεδρος του Ο.Λ.Α., πιστεύει ότι θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα σημαντικό σημείο μεταφόρτωσης για τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών και άλλων εμπορευμάτων – αν και επί του παρόντος δεν έχει αρκετό βάθος για να φιλοξενήσει μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Το λιμάνι ενδέχεται σύντομα να μετατραπεί σε ενεργειακός κόμβο, με σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) λίγα μίλια ανοικτά της θάλασσας. Αυτά θα μεταφέρουν κυρίως αμερικανικό LNG στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και άλλα σημεία στη νοτιοανατολική Ευρώπη, βοηθώντας έτσι στη μείωση της εξάρτησή τους από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Με την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, ο Ο.Λ.Α. (που επί του παρόντος στεγάζεται σε ένα μικρό κτίριο δίπλα στην αποβάθρα με στέγη από ελενίτ) έχει εκπονήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης. Σύμφωνα με αυτό θα δημιουργηθεί πολύ περισσότερος χώρος στην αποβάθρα, ένας νέος τερματικός σταθμός εμπορευμάτων, μια επιπλέον προβλήτα 500 μέτρων και μια παράκαμψη του τοπικού αυτοκινητόδρομου. Μια αναβάθμιση της τάξης του 1,1 δισ. ευρώ (1,1 δισ. δολάρια) θα προσθέσει μια επιπλέον γραμμή και θα ηλεκτροδοτήσει τον σιδηρόδρομο που συνδέει το λιμάνι με το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών της ΕΕ. Χάρη στην Ουκρανία, λέει ο κ. Χατζημιχαήλ, «προετοιμαζόμαστε για έναν κόσμο διαφορετικών διαύλων. Θα διαρκέσει πολύ καιρό μετά το τέλος του πολέμου».

Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών χαρακτήρισε την Αλεξανδρούπολη ως «ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια» της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας της χώρας με την Αμερική. Ο James Stavridis, πρώην Ανώτατος Διοικητής των Συμμαχικών Δυνάμεων Ευρώπης, λέει ότι το λιμάνι «βρίσκεται σε ένα στρατηγικό σταυροδρόμι μεταξύ του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας και θα έχει αυξανόμενη δυνητική αξία καθώς τα γεγονότα στην Ουκρανία θα εξελίσσονται «. Δηλώνει ότι το ΝΑΤΟ θα μπορούσε «να ελλιμενίσει προσωρινά πολεμικά πλοία εκεί ώστε να μπορούν να κινηθούν γρήγορα στη Μαύρη Θάλασσα σε περίπτωση κρίσης, με την άδεια της Τουρκίας». Η προοπτική αυτή εξοργίζει τη Ρωσία: ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Dmitry Peskov, περιέγραψε την αυξημένη χρήση του λιμανιού από το ΝΑΤΟ ως ένα «προβληματικό» ζήτημα που «μας κάνει νευρικούς».

Μία από αυτές τις κοινοπραξίες διευθύνεται από τον Ιβάν Σαββίδη, τον Ελληνορώσο μεγιστάνα που εδρεύει στη Ρωσία και φέρεται να έχει καλές σχέσεις με το Κρεμλίνο: υπήρξε βουλευτής της Ενωμένης Ρωσίας, του κόμματος του οποίου ηγείται ανεπίσημα ο κ. Putin. Οι πιθανότητες επιλογής του κ. Σαββίδη φαίνονται ελάχιστες. Εάν προσέφερε τα περισσότερα, η προσφορά θα μπορούσε να μπλοκαριστεί για λόγους ανταγωνισμού: κατέχει ήδη την παραχώρηση του Ο.Λ.Θ.

Η προσφορά της τελευταίας κοινοπραξίας θεωρείται ευρέως ως η επικρατέστερη. Επικεφαλής της είναι μια οντότητα που ελέγχεται από την οικογένεια του Δημήτρη Κοπελούζου. Πρόκειται για έναν από τους πλέον γνωστούς δισεκατομμυριούχους της Ελλάδας, με συμφέροντα που καλύπτουν την ενέργεια, τις κατασκευές, τα ακίνητα και τα μέσα ενημέρωσης. Πρώην Έλληνας βουλευτής και, σύμφωνα με πληροφορίες, δωρητής πολλών πολιτικών κομμάτων, είναι παράλληλα ένας από τους καλύτερα διασυνδεδεμένους.

Η αυτοκρατορία των Κοπελούζων έχει μακροχρόνιους επιχειρηματικούς δεσμούς με τη Ρωσία. Για πάνω από 30 χρόνια είναι εταίρος 50/50 στον Προμηθέα, μιας κοινοπραξία με την Gazprom, τον κρατικά ελεγχόμενο ρωσικό γίγαντα του φυσικού αερίου, η οποία παρέχει σήμερα στην Ελλάδα περίπου το ένα τρίτο του φυσικού αερίου της. Σύμφωνα με έκθεση του 2020 του Κέντρου Μελετών για τη Δημοκρατία (CSD), ενός ανεξάρτητου κέντρου μελετών, ο κ. Κοπελούζος είναι «ένας από τους ελάχιστους Έλληνες επιχειρηματίες που έχουν αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες στη Ρωσία, ιδίως στον τομέα των υποδομών». Συμμετείχε στην κοινοπραξία εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης.

Ο κ. Κοπελούζος ήταν ένας από τους δύο Έλληνες επιχειρηματίες που συνάντησε ο κ. Putin όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα το 2001. Στο σπίτι του, στην Αθήνα, έχει παραθέσει δείπνα σε κορυφαία στελέχη της Gazprom και Ρώσους αξιωματούχους. Η έκθεση του CSD τον αποκαλεί «τον σημαντικότερο επιχειρηματία που συνδέεται στενά με τα ρωσικά συμφέροντα στην Ελλάδα για τουλάχιστον τέσσερις δεκαετίες» και την εταιρεία συμμετοχών του, τον όμιλο Κοπελούζου, «ενδιάμεσο φορέα των ρωσικών συμφερόντων στην Ελλάδα». Το κέντρο μελετών σημειώνει ότι η εταιρεία συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξη δύο αγωγών υπό ρωσική καθοδήγηση (ο ένας εκ των οποίων μπήκε στο ράφι) για τη μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες,. Ένα αμερικανικό διπλωματικό τηλεγράφημα που διέρρευσε για τον όμιλο Κοπελούζου, από το 2007, είχε τίτλο «Gazprom by any other name? (η Gazprom υπό άλλη επωνυμία;) « και ανέφερε ότι ο Προμηθέας «λειτουργεί ως προέκταση του δικτύου της Gazprom». Ο όμιλος Κοπελούζου δεν απάντησε σε τρία αιτήματα για σχολιασμό.

Οι υποστηρικτές της υποψηφιότητας Κοπελούζου λένε ότι δεν είναι ρωσικό τσιράκι. «Δεν είναι εγγενώς φιλορώσος ή φιλοδυτικός. Θα συνεργαστεί με οποιονδήποτε. Θέλει απλώς να κερδίσει χρήματα», δηλώνει ένας από αυτούς. Τα τελευταία χρόνια έχει εντείνει τις επιχειρηματικές του συναλλαγές με την Αμερική. Μια εταιρεία που του ανήκει είναι ένας από τους κύριους εργολάβους της ανακαίνισης της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα. Ο όμιλος του είναι επίσης ο κύριος επενδυτής στους πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG που θα παραλαμβάνουν αμερικανικό αέριο.

Αυτές οι πρόσφατες συμφωνίες βοήθησαν να πειστούν ορισμένοι στην Ουάσιγκτον ότι μια Αλεξανδρούπολη που θα ανήκει στον Κοπελούζο δεν θα ήταν στρατηγική καταστροφή. Παρ’ όλα αυτά, η Αμερική έχει καταστήσει σαφές στην ελληνική κυβέρνηση ότι θα προτιμούσε να δει μια κοινοπραξία υπό αμερικανική υποστήριξη να κερδίζει. Κάποιοι δυτικοί αξιωματούχοι λέγεται ότι ανησυχούν ότι, αν η ομάδα υπό την ηγεσία του Κοπελούζου κέρδιζε, θα μπορούσε να δώσει στη Ρωσία καλύτερη εικόνα των τεκταινομένων στο λιμάνι ή, ακόμη χειρότερα, να επιβραδύνει την ανάπτυξή του. Οι όροι του διαγωνισμού δεν προβλέπουν κάποιο ελάχιστο επίπεδο επένδυσης.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση της Αθήνας υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – πιστή στο ΝΑΤΟ και με πολύ φιλικές σχέσεις με την Αμερική – δεν θα θελήσει να «θορυβήσει» τους συμμάχους της, παραδίδοντας το λιμάνι σε κάποιον που θεωρείται ότι πρόσκειται στον γεωπολιτικό τους αντίπαλο. Εκπρόσωπος του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου που πωλεί το λιμάνι υποβαθμίζει τους κινδύνους, λέγοντας ότι, ενώ στόχος της πώλησης είναι «η μεγιστοποίηση της οικονομικής απόδοσης», θα υπάρξει «έλεγχος… ώστε να διασφαλιστεί η εθνική ασφάλεια και άμυνα».

Ο κ. Cameron, υπεύθυνος logistics των Αμερικανών στο λιμάνι, δεν αποσπάται από το ζήτημα της ιδιοκτησίας. Λέει ότι η ομάδα του ετοιμάζεται ήδη για το επόμενο φορτίο στρατιωτικού εξοπλισμού, το οποίο αναμένεται να είναι στη θέση του για την υπεράσπιση των ανατολικών συνόρων του ΝΑΤΟ και της Ουκρανίας μέχρι τα μέσα Αυγούστου. «Και θα υπάρξουν πολλά περισσότερα μετά από αυτό».

© 2022 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

powergame.gr

Continue Reading

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κομβικής σημασίας το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την Ευρώπη

Αυτόνομο ρόλο στο διεθνές «παιχνίδι» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία προς τον υπόλοιπο κόσμο, επιχειρεί, με σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας, να διαδραματίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως τερματικός σταθμός εξαγωγής.

Παράλληλα με τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην μεταφορά στρατιωτικών μέσων από τις ΗΠΑ προς την υπόλοιπη Ευρώπη και αντιστρόφως, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι η «κυκλική εναλλαγή» (rotation), μόνο για τον μήνα Ιούνιο, ξεπερνά κατά 2,5 φορές την μεγαλύτερη προηγούμενη ανάλογη επιχείρηση.

Τα ποσοτικά αυτά δεδομένα πιστοποιούν ότι η κρίση, στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α), έγινε ευκαιρία και πως ακόμα και υπό τις δυσμενέστερες των συνθηκών, με καλά προετοιμασμένες κινήσεις και έμπειρο στελεχιακό δυναμικό, έννοιες όπως «διεύρυνση του διεθνούς αποτυπώματος», «επιτάχυνση του στρατηγικού βάθους σε Βαλκάνια και Αν. Ευρώπη», δεν αποτελούν διακηρύξεις κενές περιεχομένου. Πολλώ μάλλον όταν οι… ξεροκέφαλοι αριθμοί κάνουν λόγο για ιστορικά υψηλά σε φορτία και έσοδα για το 2021.

Το πολυεπίπεδο του προβλήματος αλλά, ταυτόχρονα και την σοβαρότητα της διαχείρισής του, αποδεικνύει και το γεγονός ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις μέρες, μετείχαν, εκτός από τον Πρόεδρο του ΟΛΑ Κων. Χατζημιχαήλ, ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Roberto Biasin και κορυφαία στελέχη των δύο εταιρειών.

Το παρασκήνιο των πυρετωδών διαβουλεύσεων και τα «ατού» της Αλεξανδρούπολης

Σύμφωνα με πληροφορίες του “mononews”, εκτός από τη συγκεκριμένη σύσκεψη, που είδε το φως της δημοσιότητας, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα, διεξάγονται εντατικές παρασκηνιακές, διαβουλεύσεις, με τη συμμετοχή και Ουκρανών traders αλλά και εισαγωγέων προς την Ουκρανία, ώστε να «στρωθεί το έδαφος» και να καταστεί υλοποιήσιμη μια πραγματικά διαφορετική πρόταση προς όλους τους εμπλεκόμενους.

Λύση που, τελικώς, θα επιλεγεί μεταξύ των εναλλακτικών που βρίσκονται στο «τραπέζι» και συναρτώνται με κρίσιμους δείκτες, όπως το κόστος, ο χρόνος, οι παραδόσεις αυτές καθ’ αυτές. Λύση που αν επιλεγεί από τους εμπόρους και τις κυβερνήσεις, θα δώσει στην Αλεξανδρούπολη το δικαίωμα να «πάρει το μέγιστο φορτίο για τις δυνατότητες των υποδομών του». Επιχειρείται «κάτι που δεν έχει ξαναγίνει», τονίζουν οι συνομιλητές μας, αναδεικνύοντας και την κρίσιμη παράμετρο του χρόνου, ο οποίος τρέχει αντίστροφα.

Ατού στην ελληνική υποψηφιότητα αποτελεί η εμπειρία και η αποτελεσματικότητα που έχει ο Λιμένας αναφορικά με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και μέσων προς και από την υπόλοιπη Ευρώπη, μέσω δικτύων που παρακάμπτουν το δομικό πρόβλημα της ασυμβατότητας του «Σοβιετικού τύπου» σιδηροδρομικού δικτύου που αποτελεί ακόμα, την πλειονότητα στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ, οι οποίες, άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται στο ζήτημα. Χαρακτηριστικό είναι πως μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται και στο μέλλον, απαιτείται να γίνει μεταφόρτωση στα σύνορα Μολδαβίας- Ρουμανίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δεύτερο ατού της Αλεξανδρούπολης είναι η επικινδυνότητα και για το εμπόριο, που εξακολουθεί να υπάρχει στη Μαύρη Θάλασσα και η υφιστάμενη τουρκική πολιτική στα Στενά του Βοσπόρου. Γεγονός που καθιστά την Αλεξανδρούπολη την καλύτερη, ίσως, εναλλακτική οδό, την μοναδική οδό για τη μεταφορά φορτίων προς τις χώρες της Αν. Ευρώπης, όπως υποστηρίζουν, χωρίς ίχνος έπαρσης, συνομιλητές μας με απόλυτη γνώση του ογκώδους φακέλου.

Προς επίρρωσιν της ανάδειξης των προτερημάτων της Αλεξανδρούπολης, οι ίδιοι παράγοντες, επικαλούνται, αφενός τη σημερινή διάρκεια του ταξιδιού προς την Κωστάντζα της Ρουμανίας (από τα πρώτα λιμάνια σε όγκο διακίνησης ουκρανικών σιτηρών) με το ταξίδι μέσω τραίνου, να διαρκεί μόνο 2,5 μέρες, αφετέρου το χαμηλό κόστος έναντι του ανταγωνισμού. Ανάλογη είναι η υπεραξία που μπορεί να προδώσει το λιμάνι της ακριτικής πόλης και για μεταφορές προς την Βόρεια Ευρώπη, όπου η διάρκεια, όπως λέγεται, δεν θα ξεπερνά τις πέντε μέρες. Με εξασφαλισμένη και την κεφαλαιώδους σημασίας παράμετρο της ασφάλειας.

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Ουκρανία | Ο Ζελένσκι κατέρριψε τον μύθο των τουρκικών Bayraktar

Ο Ουκρανός Πρόεδρος διέλυσε την πολυδιαφημιζόμενη – δήθεν – αποτελεσματικότητα των τουρκικών drones για τα οποία κομπάζει η Άγκυρα.

Η απάντηση δόθηκε στην σχετική ερώτηση που του απηύθυνε ο δημοσιογράφος από το Αζερμπαϊτζάν, ο οποίος ήθελε να υπερθεματίσει τον ρόλο των Bayraktar στον πόλεμο με την Αρμενία. Πιστεύοντας ότι η αποτελεσματικότητα των τουρκικών drones στην ασθενική αεράμυνα της Αρμενίας μπορούσαν να επαναλάβουν τα ίδια αποτελέσματα και εναντίον της Ρωσίας, πήρε μια απάντηση που μάλλον δεν την περίμενε:

«Έχουμε ξεκινήσει την συμπαραγωγή κι έχουμε ήδη drones που κατασκευάστηκαν με ενσωματωμένους δικούς μας κινητήρες και με δικό μας εξοπλισμό. Και με όλο τον σεβασμό προς τα Bayraktar και σε οποιοδήποτε σύστημα τους, θα σας έλεγα ότι αυτός είναι ένας διαφορετικός πόλεμος. Ειδικοί παραδέχονται ότι αυτός ο πόλεμος δεν μπορεί να συγκριθεί με κανέναν άλλον στον 21o αιώνα.

Δεν μπορεί να γίνει και σύγκριση με τους πολέμους της δεκαετίας του ‘90. Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιος πόλεμος. Αυτού του είδους τα οπλικά συστήματα, τα drones μπορεί να βοηθήσουν αλλά δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά. Κι αυτό διότι η ιστορία των πυραύλων, η ιστορία του πυροβολικού και της αεράμυνας είναι που παίζουν καθοριστικό ρόλο. Και δεν θυμάμαι παρόμοια κατάσταση τέτοια μεγάλης καταστροφής σε κανέναν άλλον πόλεμο από αυτόν που έχει διεξάγει η Ρωσία εναντίον της χώρας μας».

Και ο Ουκρανός πρόεδρος κατέληξε με την προτροπή ότι «θα πρέπει η χώρα σας (σ.σ. Το Αζερμπαϊτζάν) να κάνει περισσότερα και να μας βοηθήσει, γιατί μετά την Ουκρανία η Ρωσία θα στραφεί εναντίον σας».

Ολόκληρο το επίμαχο σημείο με την απάντηση είναι στο 0.40.30 του βίντεο που ακολουθεί:

Πηγη: enikos.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: