Connect with us

ΘΕΑΤΡΟ

ΦΕΞ | «2-3 πράγματα που ξέρω για τις πόλεις – για το λαϊκό πολιτισμό»

Δημοσιεύτηκε

στις

Δευτέρα 15  Μαΐου 2017  [20.00]. Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης «Τα λαογραφικά του Μαγιού».  Με την Γαρυφαλλιά Γ. Θεοδωρίδου Υποψ. Διδάκτωρ Λαογραφίας ΔΠΘ.

Είσοδος ελεύθερη

«Τα λαογραφικά του Μαγιού»

Ο Μάιος συγκεντρώνει όλη τη δύναμη της οργιαστικής βλάστησης («Ο Μάης με τα ρόδα», «Ο Μάης φέρνει τα λούλουδα»). Η διάχυση της ανθρώπινης χαράς για την Άνοιξη, καθώς η φύση «φωνάζει» ευρισκόμενη στην «καλύτερη» ώρα της και η αυθόρμητη λατρεία της ανθοφορίας έκανε το λαό να τον ονομάζει Καλομηνά, Λούλουδο, Πράσινο, Τριανταφυλλά ή Κερασάρη, και να προσμένει ανυπόμονα το Χρυσομάη του· οι μέρες μεγαλώνουν και ο μήνας αναφέρεται επίσης ως Πεντεφάς, Πεντοδείλινος ή Πολυψωμάς Ήλιε μ’ που βγαίνεις το ταχύ κι αργείς να βασιλέψεις»).

Όλες οι γιορτές του έχουν λοιπόν «μαγικό» περιεχόμενο: Με πρώτη την Πρωτομαγιά, μια «μαγική» λαϊκή γιορτή. Ο λαός επιδίδεται σε ενέργειες εκτόνωσης και απολυτρωτικές εκδηλώσεις μακροζωϊας: ξεφωνητά, τραγούδια, κοινή έξοδος στους αγρούς για «να πιάσουν το Μάη» (τη χαρά και ευλογία), κοπή λουλουδιών, στεφανώματα στα σώματα, στα κεφάλια, στις πόρτες, στα μπαλκόνια, στα αυτοκίνητα· οι άνθρωποι παλαιόθεν αυτή τη μέρα μετέφεραν αξύπνητα στα σπίτια τους τα κλαδιά με τη δροσιά τους («Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά»), έπαιρναν ευλογημένο ή αμίλητο νερό, ραντίζονταν στα χέρια, στα μαλλιά και στο πρόσωπο για να μεταγγίσουν στα σώματά τους τη φρεσκάδα από τα λιβάδια («Τώρα Μαγιά, τώρα δροσιά, τώρα το καλοκαίρι»)· κυλιούνταν στους αγρούς και στη χλόη, «πάνω στη μάνα-γη» για να αντλήσουν τη ζωοδότρα δύναμη και τη θαλερότητα της αναγεννημένης φύσης, να ξανανιώσουν· έφτιαχναν ολάνθιστα μαγιο-στεφάνια για να κρατήσουν τη ζωτικότητά της, μάλιστα έβαζαν ανάμεσα στα άνθη ένα σκόρδο και ένα αγκάθι «για τον εχθρό», επιπλέον ένα στάχυ για τη γονιμότητα (τα μαγιάτικα στεφάνια καίγονταν στη φωτιά του Άη-Γιάννη του Κλήδονα, του Θεριστή)· στις παραθαλάσσιες περιοχές «έκαναν βαρκάδα με στολισμένες βάρκες, γλεντούσαν ολημερίς έως αργά»· αναπαριστούσαν το μήνα στολίζοντας το γονιμικό «μαγιόξυλο», τα «Μαγιόπουλα» («νεκραναστημένα παιδιά») και τις «Νυφούλες του Μάη» με κλαδιά φορτωμένα από στάχυα και φρούτα· έκοβαν λυγαριές και τύλιγαν τη μέση τους «για να γίνουν ευλύγιστοι», αγκάλιαζαν χονδρά δέντρα για να παχύνουν και να ζήσουν πολλά έτη, σαν και εκείνα· εκφωνούσαν λόγο τελετουργικά άσεμνο, δηλαδή επιτελούσαν ενέργειες με σκοπό να επιφέρουν ευγονία, ευκαρπία, γεμάτοι ελπίδα, χαρά, αισιοδοξία από τη γύρω τους θαυμαστή βλάστηση (θυμίζω ότι πρόκειται για μια ποιητική θέαση για τον κάτοικο της πόλης, αλλά για μια υπόθεση ζωής/επιβίωσης για τον αγρότη). Το μήνα αυτό ο λαός γιορτάζει επίσης τη μητέρα (ποιος άλλος μήνας συνδεδεμένος με τη μήτρα-γη θα ήταν κατάλληλος ώστε να αφιερωθεί αρχετυπικά στη μάνα των ανθρώπων που κυοφορεί τη ζωή;).

Όμως ο Μάης είναι επίσης μια εποχή διπρόσωπη, αμφίβολη και αμφίσημη, αισθησιακή αλλά και επικίνδυνη, όπως όλα τα όμορφα πράγματα στη ζωή – «Να μη σ’ εύρει η κακιά ώρα του Μάη», «Ο Μάης φτιάχνει τα σπαρτά κι ο Μάης τα χαλάει» (θυμίζω την παρετυμολογία των λέξεων Μάης – μάγια – μαγεύω – μαγεμένος). Έτσι ο λαός στις αποφράδες ημέρες του μήνα επιτελούσε μαγικές προφυλάξεις από τα δυσάρεστα (π.χ. κυρίως παλαιότερα, δεν εξήρχοντο πολύ πρωί, δεν κοιμούνταν στην ύπαιθρο, δεν λούζονταν με βρόχινο νερό, έδιωχναν θορυβωδώς τα ενοχλητικά ζωΰφια -«Όξω ψύλλος και ποντίκι, μέσ’ αρνί με το κατσίκι» και τόσα άλλα αποτρεπτικά μέσα)· τιμούσαν τον Άη Γιάννη (8 Μαΐου) τον Χαλαζά ή Βροχάρη και τον άγιο Χριστόφορο (9 Μαΐου) για την προστασία από το καταστρεπτικό χαλάζι· στη γιορτή της Ανάληψης, ο λαός πρόσεχε τη δύναμη του Χριστού που «αναλήβεται» («σηκώνεται το Χριστός Ανέστη»), και οι νεκροί προσμένουν τις προσφορές των ζώντων· στα παραθαλάσσια μέρη οι άνθρωποι υποδέχονταν τη γιορτή μέσα στο νερό («πρώτο μπάνιο»), ενώ στα ορεινά αυτή η ημέρα ήταν η Γαλατερή ή Γαλατοπέφτη των κτηνοτρόφων· χρησιμοποιούσαν καθαρτήρια, εξαγνιστικά και αποτρεπτικά τη φωτιά (και τη στάχτη) π.χ. οι θρακιώτες Αναστενάρηδες στη γιορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης (21 Μαΐου). Η φωτιά καθαρίζει, το νερό ξεπλένει και το Ψυχοσάββατο του Ρουσαλιού, κατέκλυζαν με νερό τα κεφάλια των παιδιών (αναλογικά με τη βιβλική αφήγηση για το «πλημμύρισμα» των Μαθητών από το Άγιο Πνεύμα)· αυτή τη μέρα μέχρι σήμερα, οι ζώντες αποχαιρετούν τους αγαπημένους νεκρούς μέσα στα λουλούδια διότι «κλειούνται οι ψυχές, η καθεμιά στον τόπο της», όπως οι Ρωμαίοι στα Ροζάλια, γιορτή που ονομάστηκε έτσι από τα ρόδα με τα οποία ανθοστόλιζαν τους τάφους των προγόνων, όπως οι Βυζαντινοί στη γιορτή του Ροδισμού που στο ελληνικό λαϊκό εορτολόγιο μετετράπη σε Ρουσάλια. Την Κυριακή της Πεντηκοστής, της Γονατιστής, οι ζώντες προσφέρουν, μνημονεύουν, πέφτουν στα γόνατα πάνω σε φύλλα της «νεκρικής» καρυδιάς, κρατούν κεριά για να φωτίζουν τις ψυχές των προγόνων στον δρόμο τους, βάζουν στο στόμα πικρό λουλούδι, φυλάττουν κλειστά μάτια για να «μην βλέπουν οι νεκροί, διότι γνωρίζουν, λυπούνται και δε θέλουν να πάνε με τη σειρά τους», αμίλητοι δροσίζουν με ανθόνερο τις ψυχές στο πέρασμά τους από της Τρίχας το Γιοφύρι· παλαιότερα δεν δουλεύαν, δεν κλαδεύαν, δεν έραβαν κ.ά.

Σε αυτό το μεθύσι από χρώματα και φως, όπου η ανοιξιάτικη ζέστη συνεπαίρνει τους ανθρώπους, τους ωθεί να  χορεύουν και να στολίζονται, λαμβάνουν χώρα οι νεοελληνικές γιορτές της Άνοιξης. Εν τέλει, εορτάζονται αναμνηστήρια οι θυσίες της νεότητας υπέρ μιας αξιοπρεπούς ανθρώπινης ζωής («Μέρα Μαγιού μου μίσεψες») – για να αναφερθούμε επίσης στο περιεχόμενο της Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Και του χρόνου! Καλό μας Μάη!

Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου

Υποψ. Διδάκτωρ Λαογραφίας ΔΠΘράκης

Να μην ξεχάσω να παρακολουθήσω  

Εκδηλώσεις εργαστηρίων. www.facebook.com/FEXANTHI    Αναλυτικό πρόγραμμα της ΦΕΞ  www.fex.org.gr  

ΜΑΙΟΣ 2017 / Σεμινάρια με προσκεκλημένο τον  Luoke Chen

ΜΑΙΟΣ 2017/Διοργάνωση 1ου Διεθνούς Δημοκρίτειου Φεστιβάλ Tai Chi Chuan & Qi Gong DIMOCRITOS of THRACE

Το πρόγραμμα της ΦΕΞ  υλοποιείται με την ευγενική υποστήριξη των:  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΤΜΕΖΑ  • Ταβέρνα «ΤΟ ΔΡΟΜΑΚΙ»  •  ΟΙΝΟΙ ΣΓΟΥΡΙΔΗ ΕΠΕ • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΟΡΦΕΑΣ • ΚΤΗΜΑ ΒΟΥΡΒΟΥΚΕΛΗ  •  SMIRDEX   • BOUTIQUE HOTEL 1905 •  MEZEBAR– Bar & Gril  •  ΣΚΑΡΠΕΛΟ – συντήρηση έργων τέχνης   •  ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ «ΠΥΡΓΕΛΗ» •   BIO-LIVE σαπωνοποιείο Ξάνθης  •  ΑΒΑΞ – Βιοαέριο Ξάνθης •  ΣΕΚΕ ΑΕ  • ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ •

Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης / πολιτιστικό δίκτυο Ξάνθης    

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ    Αντίκα 7, 67132 Ξάνθη  Τηλ.: 25410 25421 – 6937120986  

fexanthis@gmail.com fexorg@otenet.gr   www.fex.org.gr  https://www.facebook.com/FEXANTHI

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΘΕΑΤΡΟ

Η «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ στο Φρούριο Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Δευτέρα 26 Αυγούστου στις 21.00

Η «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ, παρουσιάζεται τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στις 9 το βράδυ, στο Φρούριο Καβάλας στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Φιλίππων.

Το 1982 ο Μποστ έγραψε τη Μαρία Πενταγιώτισσα, ένα από πιο αστεία έργα του νεοελληνικού ρεπερτορίου, ακολουθώντας τον προσφιλή του 15σύλλαβο. Μια παρωδία ηθών εμπνευσμένη από γνωστά παραδοσιακά τραγούδια. Η Μαρία Πενταγιώτισσα, πραγματικό πρόσωπο από τους Πενταγιούς Φωκίδας υπήρξε το αντικείμενο του πόθου για πολλούς επίδοξους εραστές που δημιουργούσαν συχνά επεισόδια, ενώ δείχνει να ήταν από τις πρώτες φεμινίστριες. Μέσω της ιστορίας της θρυλικής Μαρίας, ο Μποστ σαρκάζει τους θεσμούς αμφιβάλλοντας για αυτούς.

Με μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών παρουσιάζουμε μια παράσταση που με άφθονο γέλιο, μουσική που βασίζεται στην παράδοση και σκηνικά και κοστούμια που ανατρέχουν στον Τσαρούχη και στον Μόραλη θα χαρίσει στο κοινό «ψυχαγωγία» με την πραγματική έννοια του όρου!

Ο Χρύσανθος Μέντης Μποσταντζόγλου, σκιτσογράφος, γελοιογράφος, ζωγράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, αρθρογράφος – δημιούργησε ένα μοναδικό έργο που τα έχει όλα: χιούμορ, πολιτικό στοχασμό και αγάπη για τους ανθρώπους.

 

Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης

Δραματουργική συνεργασία – προσαρμογή: Ιωάννα Μπουραζοπούλου

Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης

Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα

Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Στο ρόλο της «Πενταγιώτισσας» ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Αργύρης Αγγέλου, Ηλίας Μελέτης, Χάρης Γρηγορόπουλος

«Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ

Φρούριο Καβάλας

Δευτέρα 26 Αυγούστου στις 21.00

Απαγορεύεται η είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη των παραστάσεων.

Τιμές εισιτηρίων: 15€ προπώληση (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων), 18€ κανονικό, 15€ μειωμένο (φοιτητικό, μαθητικό, άνω των 65 ετών), 12€ άνεργοι (με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας).

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά

 

Προπώληση:

Καβάλα: Κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) Κεντρική Πλατεία, τηλ: 2510-620566, καθημερινά από τις 10:00 μέχρι τις 14:00 και από τις 18:00 μέχρι τις 21:00, ενώ την ημέρα της παράστασης θα γίνεται προπώληση στο ταμείο του Φρουρίου Καβάλας από τις 19:00 το απόγευμα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΟ

62ο Φεστιβάλ Φιλίππων 2019 | «Από το σμυρναίικο στο ρεμπέτικο…»

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια μουσική περιδιάβαση στο ελληνικό αστικό τραγούδι.

Φρούριο Καβάλας

Τετάρτη 28 Αυγούστου, ώρα 21.00

«Από το σμυρναίικο στο ρεμπέτικο… Μια μουσική περιδιάβαση στο ελληνικό αστικό τραγούδι», την Τετάρτη 28 Αυγούστου στις 9 το βράδυ στο Φρούριο Καβάλας στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Φιλίππων, 

Το μουσικό οδοιπορικό ξεκινάει από τα στενά της Σμύρνης, εκεί όπου έσμιγαν ποικίλες μουσικές παραδόσεις. Θα συναντήσουμε τις εστουντιαντίνες, τα «Πολιτάκια» και τον Γιοβανίκα, θα δούμε πώς ενώθηκαν οι μουσικοί δρόμοι της Δύσης και της Ανατολής και πώς γεννήθηκε το σμυρναίικο τραγούδι.

Μετά ο δρόμος θα μας βγάλει στις γειτονιές των προσφύγων. Θα αφουγκραστούμε την ψυχή ενός λαού που συμφιλιώθηκε γρήγορα με την τραγική του μοίρα και αναζήτησε τις χαρές της ζωής στο τραγούδι και στο γλέντι, με τρόπους γνώριμους, που θύμιζαν τις χαμένες πατρίδες.

Θα μπούμε στις δισκογραφικές εταιρείες και στα καφενεία με τους φωνόγραφους για να ακούσουμε εκείνους που γεφύρωσαν το παραδοσιακό μικρασιάτικο και πολίτικο τραγούδι με την παράδοση του ρεμπέτικου: Τον Βαγγέλη Παπάζογλου, τον Πάνο Τούντα, τον Σπύρο Περιστέρη, τον Γιάννη Δραγάτση – Ογδοντάκη, τον Δημήτρη Σέμση, τον Απόστολο Χατζηχρήστο, τον Κώστα Σκαρβέλη και τον Αντώνη Διαμαντίδη – Νταλγκά.

 

Κείμενα: Κυριάκος Λυκουρίνος

Επιμέλεια Χορωδίας: Απόστολος Αθιανός

Τραγούδι: Χορωδία Συλλόγου Μικρασιατών Καβάλας

Μουσική: Λαϊκό συγκρότημα «Τα Πέριξ»: Φώτης Σπαθάρης: μπουζούκι – μπαγλαμά • Πασχάλης Κιούπκιολης: μπουζούκι – κιθάρα • Χρήστος Σαγώνας: κιθάρα – ούτι • Γιώργος Παραπέρογλου: ακορντεόν • Επίσης: Γιώργος Δεληγιάννης: βιολί • Βίκυ Κυριακίδου: τουμπελέκι

 

«Από το σμυρναίικο στο ρεμπέτικο…»

Μια μουσική περιδιάβαση στο ελληνικό αστικό τραγούδι

Φρούριο Καβάλας

Τετάρτη 28 Αυγούστου, ώρα 21.00

 

Είσοδος ελεύθερη

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΟ

62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | “Γιατί ο Όμηρος σήμερα;”

Δημοσιεύτηκε

στις

7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας – Φάρος

Πέμπτη 22 Αυγούστου, ώρα 21.00

«Γιατί ο Όμηρος σήμερα;», ένας συγγραφέας και ένας μελετητής του έργου του Ομήρου, απαντούν στο ερώτημα γιατί επιβάλλεται να διαβάζουμε τα ομηρικά έπη στις μέρες μας, την Πέμπτη 22 Αυγούστου στις 9 το βράδυ στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας (Φάρος) στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Φιλίππων, 

Γιώργης Γιατρομανωλάκης: Γυναίκες στην Οδύσσεια

Τόσο στην «Ιλιάδα», όσο και στην «Οδύσσεια» οι γυναίκες κρατούν ένα σημαντικό ρόλο στην όλη εξέλιξη των δύο επών. Ειδικότερα στην Οδύσσεια οι αναφερόμενες γυναίκες είναι ιδιαιτέρως πολλές και με σημαντική δράση. Oι γυναίκες αυτές μπορούν να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες με βάση τον τόπο, το περιβάλλον μέσα στο οποίο ευρίσκονται και δρουν. Όλες τους σχετίζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με τον Οδυσσέα. 

Α. Οι γυναίκες του Ουράνιου κόσμου, οι θεϊκές αλλά και οι δαιμονικές γυναικείες μορφές: Αφροδίτη, Άρτεμις, Αθηνά, η θαλασσινή νύμφη Λευκοθέα, που βοηθά τον ναυαγό Οδυσσέα, όπως επίσης και οι αποπλανητικές Σειρήνες. Μαζί η Ηώς η θεϊκή νύμφη που φέρνει κάθε πρωί το φως του ήλιου στους θνητούς. 

Β. Οι γυναίκες του Πάνω κόσμου. Η Καλυψώ. Η Κίρκη. Η παρθενική Ναυσικά με τις φιλενάδες της. Η Αρήτη, η βασίλισσα των Φαιάκων, και, προφανώς, η Πηνελόπη. Μαζί η γριά τροφός του Οδυσσέα και οι δούλες του παλατιού. 

Γ. Οι γυναίκες του Κάτω Κόσμου. Η Αντίκλεια, η πεθαμένη μάνα του Οδυσσέα την οποία ο ήρωας συναντά όταν κατεβαίνει στον Άδη (ραψωδία λ). Εκεί συναντά και μια σειρά από νεκρές, ένδοξες γυναίκες οι οποίες συστήνουν τον λεγόμενο Κατάλογο γυναικών: η Επικάστη (Ιοκάστη), η Λήδα, η Φαίδρα, η Πρόκνη κ.ά.

Κώστας Ακρίβος

Ο Όμηρος με τα δύο αριστουργηματικά του έργα αποτελεί μια διαχρονική πηγή έμπνευσης και δημιουργίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ζωγράφοι, γλύπτες, ποιητές, κάθε λογής καλλιτέχνες αφορμώνται από επεισόδια ή πρόσωπα των ομηρικών επών και καταθέτουν τη δική τους εκδοχή, άλλες φορές μένοντας πιστοί στο αρχικό εκμαγείο και άλλοτε πάλι προεκτείνοντας ή αφαιρώντας στοιχεία που νομίζουν ότι θα φωτίσουν καλύτερα το αρχικό ερέθισμα. 

Στα «Τελευταία νέα από την Ιθάκη» αναζήτησα πώς εγγράφονται αξίες και πρότυπα της Οδύσσειας και της Ιλιάδας στο πέρασμα του χρόνου στον ελληνικό και όχι μόνο βίο. Το διήγημα «Οδυσσέας, the one» παρουσιάζει μυθοπλαστικά την περίπτωση ενός σπάνιου Οδυσσέα, που η μελωδική φωνή του αξίζει να ακουστεί απ΄ όλους. 

«Γιατί ο Όμηρος σήμερα;» 

7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας – Φάρος

Πέμπτη 22 Αυγούστου, ώρα 21.00

 

Είσοδος ελεύθερη

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΕΑΤΡΟ

62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | “ΡΑΨΩΔΙΑ Ι / Ο Κανένας”

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Ιστορία ενός ανθρώπου που ήξερε να διηγείται.

7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας – Φάρος 

Παρασκευή 23 Αυγούστου, ώρα 21.00

«ΡΑΨΩΔΙΑ Ι / Ο Κανένας Η Ιστορία ενός ανθρώπου που ήξερε να διηγείται» παρουσιάζεται την Παρασκευή 23 Αυγούστου στις 21.00, στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας (Φάρος), στο πλαίσιο του 62ου Φεστιβάλ Φιλίππων. 

Η χώρα τον λωτοφάγων και η λήθη. 

Ο βυθός της συνείδησης και το νησί όπου ζει ο ασεβής και αλαζόνας Κύκλωπας Πολύφημος, γιός του Ποσειδώνα.

Η Ραψωδία Ι μεταφρασμένη από τον Γιώργο Ψυχουντάκη στην κρητική διάλεκτο το 1979 από τις «Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης» προσφέρει ένα ξεχωριστό άρωμα στις αφηγήσεις του Οδυσσέα με το ρυθμό του δεκαπεντασύλλαβου να κατευθύνει τη μελοποίηση των αδελφών Καλογεράκη φωτίζοντας τη σημασία της ευφυΐας του δίκαιου, της ύβρης και του αναπόφευκτου της μοίρας μέσα από την ενάργεια ενός αριστουργήματος.

Μετά από παραγγελία του Φεστιβάλ Φιλίππων για τη μελέτη του συγκεκριμένου έργου, οι Κρήτες Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης επέλεξαν τη συγκεκριμένη ραψωδία για να αφηγηθούν μουσικά το ταξίδι ενός ανθρώπου που ζητούσε επί της ουσίας να δει όλο τον κόσμο πριν φτάσει στον προορισμό του. Παρά τις τόσες περιπέτειες που πέρασε ταξιδεύοντας, οι πράξεις του δηλώνουν ξεκάθαρα την υποταγή στη μοίρα του. 

 

Μετάφραση:  Γιώργος Ψυχουντάκης

Μουσική: Μιχάλης Καλογεράκης 

Ερμηνεύουν: Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης

Παίζουν: Μιχάλης Καλογεράκης κιθάρα | Αλέξης Στενάκης σαξόφωνο, κλαρινέτο

«ΡΑΨΩΔΙΑ Ι / Ο Κανένας Η Ιστορία ενός ανθρώπου που ήξερε να διηγείται» 

7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας – Φάρος

Παρασκευή 23 Αυγούστου, ώρα 21.00

Απαγορεύεται η είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης.

Τιμές εισιτηρίων: 10 € κανονικό, 8 € φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ.

Προπώληση:

Καβάλα: Κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) Κεντρική Πλατεία, τηλ: 2510-620566, καθημερινά από τις 10:00 μέχρι τις 14:00 και από τις 18:00 μέχρι τις 21:00, ενώ την ημέρα της παράστασης θα γίνεται προπώληση στο ταμείο του χώρου από τις 19:00 το απόγευμα.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ