Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Τρια Κρουαζιερόπλοια στο Λιμάνι της Καβάλας

Τρία κρουαζιερόπλοια βρέθηκαν σήμερα στο λιμάνι της Καβάλας. Πρόκειται για τα Celestyan Crystal, Aegean Odyssey και Seven Seas Explorer. Το τρίτο κρουαζιερόπλοιο έμεινε έξω από το λιμάνι της Καβάλας.

Το κρουαζιερόπλοιο Aegean Odyssey ήρθε από την Σκιάθο, με 300 επιβάτες και 160 άτομα πλήρωμα.

Το Celestyal Crystal της Celestyal Cruises, ήρθε από την Θεσσαλονίκη με πάνω από 1.000 επιβάτες.

Το Seven Seas Explorer, ήρθε από το Κουσάντασι της Τουρκίας, με 732 επιβάτες και 567 μέλη πληρώματος.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καραμανλής | «Εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα – Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε εφ’ όλης της ύλης, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Ο κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στα δημόσια έργα, σε αντιστροφή του brain drain, τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αλλά και τις εκλογές και τις παρακολουθήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. έργα, έχουμε συμβασιοποιήσει γύρω στα 4,5 δισ. έργα, πράγμα το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα», και πρόσθεσε:

«Επομένως, μπορεί να διαπιστώσει και ο πιο δύσπιστος ότι δεν μιλάμε για έργα που θα γίνουν, αλλά βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια στο Καστέλι. Βλέπουμε εργοτάξια στον Ε65. Βλέπουμε εργοτάξια στο Πάτρα – Πύργος, όπου είμαστε μπροστά και από τα χρονοδιαγράμματα μας. Και πλέον βλέπουμε να είναι στην τελική ευθεία και το πολύπαθο έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είδαμε και την παράδοση των τριών σταθμών στον Πειραιά».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Δημητρομανωλάκη και Γαβριήλ Σερέτη, τόνισε συνεπώς ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω αυτή τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά».

Σημείωσε μάλιστα πως: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμή, σε απίστευτη ανάπτυξη». Υπενθύμισε ότι: «Πριν από κάποια χρόνια, αυτό που συζητάγαμε ήταν το brain drain, ειδικά σε μηχανικούς. Γιατί η Ελλάδα ας μην ξεχνάμε ότι έχει ένα πολύ σοβαρό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης φύγανε στο εξωτερικό» και πρόσθεσε: «Αυτοί λοιπόν επανέρχονται στην Ελλάδα, γιατί πλέον βρίσκουν καλές δουλειές. Άρα από το brain drain, έχουμε πάει στο brain gain. Και μάλιστα αυτοί που γυρνάνε δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν το κενό και αρκετοί στον τεχνικό κόσμο μας λένε ότι μπορεί να φτάσουμε στο brain import, δηλαδή να εισάγουμε εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο προσωπικό».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία κάνανε το καθήκον τους. Δηλαδή βγάλανε project μεγάλων έργων, ιδιωτικών, δημοσίων, ενεργειακών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Είναι τώρα το μπαλάκι στο τερέν των ελληνικών τεχνικών εταιρειών», επισημαίνοντας ότι το στοίχημα είναι να κατασκευαστούν αυτά τα project από ελληνικές εταιρείες και ελληνικά χέρια.

Καραμανλής: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει πραγματικά σταθεί δίπλα σε αυτούς που χρειαζόταν στήριξη και με την πανδημία και με την ενεργειακή κρίση. Υπενθύμισε ότι συνολικά έχουν διατεθεί για μέτρα στήριξης σχεδόν 60 δισ. ευρώ. Αλλά υπενθύμισε ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε σε κίνδυνο την ελληνική οικονομία και να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό».

Τόνισε επίσης: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αλλά θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει το πιο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μάλιστα από τα φθηνότερα στην Ευρώπη».

Καραμανλής: «Η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης: «Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία έχει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο. Και οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μπορούν να συγκρίνουν τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με την τετραετία της Νέας Δημοκρατίας».

Επισήμανε ότι: «Δυστυχώς – κατά την άποψη μου – για τον τόπο, έχουμε αυτό το πείραμα της απλής αναλογικής την πρώτη Κυριακή, το οποίο είναι δεδομένο ότι πολύ δύσκολα θα βγάλει κάποια Κυβέρνηση συνεργασίας».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε άλλωστε: «Δεν πιστεύω στις Κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρώ δηλαδή ότι με την ελληνική πολιτική κουλτούρα κάθε φορά που έγιναν στην ιστορία της Μεταπολίτευσης συνεργατικά σχήματα κυβερνητικά, μάλλον δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα παρά έδωσαν λύσεις. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Πιστεύω στις αυτοδύναμες Κυβερνήσεις, πιστεύω ότι αυτό είναι εφικτό τη δεύτερη Κυριακή. Διαβάζουμε με προσοχή τις έρευνες και θεωρούμε ότι είναι ένας στόχος εφικτός. Αλλά ξέρετε, ωραία είναι αυτή η συζήτηση, στο τέλος όμως ο κυρίαρχος λαός είναι αυτός που θα δώσει τις λύσεις. Οπότε κοντός ψαλμός αλληλούια».

Καραμανλής: «Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Η Αττική Οδός ήταν μία από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, που έγιναν το 1996. Κατά την άποψη μου, εξαιρετικά προβληματική σύμβαση παραχώρησης, που μάλλον διασφάλιζε περισσότερο τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, παρά του Δημοσίου». Σημείωσε ότι καθώς η παραχώρηση λήγει, ήδη έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση να προχωρήσει μέσα στο 2024.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε μάλιστα ότι: «Θα δείτε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένα funds, το οποίο επιδιώκουμε και θέλουμε», εξηγώντας ότι αυτό αναμένεται διότι η νέα σύμβαση παραχώρησης αφορά την Αττική Οδό χωρίς τις επεκτάσεις, άρα χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο.

«Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού, όπως να σας θυμίσω ότι εντυπωσιάστηκε όλη η αγορά από το τίμημα της Εγνατίας Οδού, που άγγιξε το 1,5 δισ. Που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις παραχωρήσεις», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η προσέλκυση και ξένων επενδυτών, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, ώστε η Ελλάδα να πετύχει το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ. «Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στις μετακινήσεις και θα κάνει πιο προσιτό το δρόμο», τόνισε.

Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο του θεσμού του Open House άνοιξαν το περασμένοι Σαββατοκύριακο οι πύλες του Μετρό για να δουν όλοι οι Θεσσαλονικείς σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. «Βρίσκεται στη φάση της τελικής ευθείας. Βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Κλείσαμε όλα τα ζητήματα, που είχαν διχάσει την πόλη για αρκετά χρόνια και ο στόχος που έχουμε βάλει είναι το Μετρό να είναι ολοκληρωμένο τέλος του 2023», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραμανλής: «Ποιος επωφελείται από την πολιτική αστάθεια;»

Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση είπαν πως πρέπει να βγουν όλα στο φως, αναγνώρισαν πως ήταν λάθος η νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, και προχωρούν και σε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστούν και τα κακόβουλα λογισμικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη συνέχεια υπήρξε ένα μπαράζ επιθέσεων από εφημερίδες και μέσα φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δημοσίευση λιστών, χωρίς όμως το παραμικρό στοιχείο.

«Από όλη αυτή την πολιτική αστάθεια τελικά ποιος επωφελείται; Είναι ένα ρητορικό ερώτημα αυτό. Σε μία εποχή, σε μία ιστορική συγκυρία, που είναι εξαιρετικά τεταμένες οι σχέσεις με τη γείτονα, ποιος θα επωφεληθεί εάν υπάρξει μία πολιτική αναστάτωση, ακυβερνησία και αναταραχή σε αυτή τη χώρα;», διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, καταγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ένα πολιτικό σκηνικό εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά επικίνδυνο. Προέβλεψε όμως ότι: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες δεν θα τους ακολουθήσουν».

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε πολύ σοβαρό το θέμα των παρακολουθήσεων. Εκτίμησε όμως ότι αυτό που απασχολεί κυρίως το μέσο Έλληνα και τη μέση Ελληνίδα, είναι η επόμενη ημέρα, πως θα πληρώσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και πως θα βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητο τους. «Και αυτό που θα πρέπει να αποφασίσουμε και εμείς και όλοι που θα κληθούμε σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, να πάμε στην κάλπη, είναι τελικά ποιος θέλουμε να μας κυβερνήσει και που θέλουμε να πάει η χώρα. Μπροστά ή πίσω;», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θεοδωρικάκος | «Ο νόμος διασφάλισε τη λειτουργία των Δήμων»

Επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε οΤάκης Θεοδωρικάκος μετά την τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. «Καλώ την Αξιωματική Αντιπολίτευση να εγκαταλείψει τα ψέματα και να μελετήσει καλύτερα την απόφαση του ΣτΕ», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Επιπλέον, ο Τάκης Θεοδωρικάκος κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ «να εγκαταλείψει την επένδυση στην τοξικότητα και τη συνεχή υπονόμευση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της διαρκούς εναντίωσης στον θεσμό της Αυτοδιοίκησης».

Η δήλωση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου:

«Για ακόμη μια φορά ο ΣΥΡΙΖΑ ψεύδεται. Επιχειρεί να παραπλανήσει, να αποπροσανατολίσει, να διχάσει. Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την 2377/2022 απόφασή της έκρινε ότι οι διατάξεις των νόμων 4623/2019 και 4625/2019 για την αναδιοργάνωση της λειτουργίας των Οργανισμών Τοπικής
Αυτοδιοίκησης είναι απολύτως σύμφωνες με το Σύνταγμα.

Η ενίσχυση της κυβερνησιμότητας των Δήμων ήταν μια ξεκάθαρη προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας που το 2019 οι Έλληνες πολίτες ενέκριναν με την ψήφο τους.

Επειδή είχε προηγηθεί η ιδεοληπτική προσπάθεια της Κυβέρνησης Σύριζα, με τον νόμο 4555/18 με τον οποίο επέβαλε το σύστημα απλής αναλογικής και στους Δήμους, επιχειρώντας να διαλύσει τη λειτουργία τους και να καταλύσει την
δυνατότητά τους να σχηματίζουν πλειοψηφίες και να λαμβάνουν αποφάσεις για θέματα της καθημερινότητας των πολιτών.

Η άμεση ψήφιση και εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων έτυχε της
απόλυτης στήριξης και αποδοχής των Δημάρχων, των Δημοτικών Συμβούλων, αλλά και των στελεχών της αυτοδιοίκησης, στο σύνολό τους. Η ομαλή λειτουργία των Δήμων αποτελούσε και αποτελεί, όχι μόνο πρώτιστο μέλημα της Κυβέρνησης, αλλά και επιτακτική ανάγκη για το συμφέρον της κοινωνίας. Και οι
αποφάσεις που έχουν ληφθεί έως σήμερα από τα όργανα των Δήμων είναι καθόλα έγκυρες, ισχυρές και απρόσβλητες.

Καλώ την Αξιωματική Αντιπολίτευση να εγκαταλείψει τα ψέματα και να μελετήσει καλύτερα την απόφαση του ΣτΕ. Κυρίως, όμως, να εγκαταλείψει την επένδυση στην τοξικότητα και τη συνεχή υπονόμευση της κοινωνικής συνοχής, μέσω της διαρκούς εναντίωσης στον θεσμό της Αυτοδιοίκησης», ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο κ. Θεοδωρικάκος.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Γλυπτά του Παρθενώνα | Ο Γεραπετρίτης επιβεβαίωσε στον «Guardian» τις μυστικές συναντήσεις με τον Όσμπορν

Τις μυστικές διαπραγματεύσεις για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, που έχει η ελληνική κυβέρνηση τους τελευταίους 13 μήνες με τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα”, επιβεβαίωσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, στον «Guardian».

“Είναι αλήθεια ότι υπάρχει διάλογος μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Βρετανικού Μουσείου. Οι συνομιλίες είναι σε προχωρημένο στάδιο και… ναι, έχω συναντήσει τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν”.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα των “Νέων”, τον τελευταίο χρόνο γίνονται μυστικές συναντήσεις για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, στην ελληνική πρεσβευτική κατοικία, στο κεντρικό Λονδίνο.

Ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, βρέθηκε για πρώτη φορά στην πρεσβευτική κατοικία το Νοέμβριο του 2021, όταν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Λονδίνο για να συναντήσει τον -τότε πρωθυπουργό της Βρετανίας- Μπόρις Τζόνσον.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τετ α τετ με τον Τζορτζ Όσμπορν, ο οποίος μόλις είχε αναλάβει καθήκοντα στο Βρετανικό Μουσείο, και “η συνάντηση πήγε πολύ καλά”, όπως ανέφερε πηγή στα “Νέα”.

Ακολούθησαν επαφές του Όσμπορν με τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, στο Λονδίνο, μέσα στο 2021 και το 2022, για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Το τελεταίο ραντεβού έγινε στις 13 Οκτωβρίου στην πρεσβευτική κατοικία, όπου συνομιλητής του Όσμπορν ήταν ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας.

“Έχουμε συμφωνήσει στο 90% των εκκρεμοτήτων, αλλά παραμένει ένα κρίσιμο 10%. Είναι δύσκολο να καλύψουμε τη διαφορά, αλλά όχι ακατόρθωτο. Έχει γίνει σημαντική πρόοδος. Τους επόμενους μήνες θα φανεί αν αυτή είναι αρκετή για να επιτευχθεί συμφωνία”, σχολίασε ελληνική πηγή στα “Νέα”.

Η πιο πρόσφατη μυστική συνάντηση για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Ο πιο πρόσφατος γύρος διαπραγματεύσεων σε ανώτατο επίπεδο έγινε την περασμένη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022, περίπου δύο ώρες πριν ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνατήσει τον βασιλιά Κάρολο στο κάστρο του Ουίνδσορ. Ο Έλληνας Πρωθυπουργός βρισκόταν στην πρεσβευτική κατοικία, μαζί με τον επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του, Αλέξη Πατέλη, πραγματοποιώντας διαδοχικά ραντεβού με επενδυτές.

Αρχικά, ο σχεδιασμός ήθελε το τετ α τετ με τον Όσμπορν να γινόταν εκεί – όπως και τα προηγούμενα. Ωστόσο, για να διασφαλιστεί η μυστικότητα της συνάντησης, αποφασίστηκε να βρεθούν στο πολυτελές ξενοδοχείο “The Berkeley”, στη συνοικία Νάιτσμπριτζ, στη νότια πλευρά του Χάιτ Παρκ. “Η συζήτηση πήγε καλά. Προχωρήσαμε αρκετά. Παραμένουν, όμως, εκκρεμότητες. Συμφωνήσαμε σε πολλά, αλλά υπάρχουν και σημεία διαφωνίας”, τόνισε πηγή στα “Νέα”.

Τι είδους συμφωνία θα μπορούσε να προκύψει;

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, στο τραπέζι βρίσκεται το ενδεχόμενο έναρξης μιας “μακροχρόνιας πολιτιστικής συνεργασίας” μεταξύ του Βρετανικού Μουσείου και της Ελλάδας, που θα επιτρέψει την επανένωση των Γλυπτών στο Μουσείο Ακρόπολης και αφετέρου θα δώσει τη δυνατότητα στο λονδρέζικο ίδρυμα να διοργανώνει περιοδικές εκθέσεις με άλλους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς που εγγυώνται την προσέλκυση νέου κοινού.

Η πρόοδος που έχει σημειωθεί στις συζητήσεις οφείλεται στην παραδοχή που έχει κάνει ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου ότι τα Γλυπτά είναι κατακερματισμένα και πρέπει να αποκατασταθούν στην Αθήνα ως ενιαίο έργο τέχνης.

Τι γίνεται με το “αγκάθι” της κυριότητας

Πηγές σημειώνουν ότι εξετάζονται λύσεις που θα “παραμερίζουν” το ιδιοκτησιακό καθεστώς και διαβεβαιώνουν ότι έχει βρεθεί νομική φόρμουλα που διασφαλίζει ότι η κυριότητα δεν θα θίγεται στο κείμενο μίας πιθανής συμφωνίας. Αν αυτό επαληθευτεί, θα συνιστά σημαντική υποχώρηση του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο επί δεκαετίες έθετε ως “απαράβατο” όρο την αναγνώριση από την Ελλάδα της “βρετανικής ιδιοκτησίας” των Γλυπτών, προκειμένου να συζητήσει όχι την οριστική επιστροφή, αλλά τον δανεισμό τους.

Ένα από τα -υπό συζήτηση- ενδεχόμενα είναι να φτάσουμε στον πολυπόθητο της επανένωσης “σταδιακά”. Μια λύση που εξετάζεται είναι το “μοντέλο του Παλέρμο”: τον περασμένο Ιανουάριο, ο λίθος VI της ανατολικής ζωφόρου του Παρθενώνα (γνωστό ως “θραύσμα Φέιγκαν”) αποδόθηκε στο Μουσείο Ακρόπολης από το Αρχαιολογικό Μουσείο Αντονίνο Σαλίνας με τη μορφή της “μακροχρόνιας κατάθεσης”, με την προοπτική να παραμείνει εκεί επ’ αόριστον. Πέντε μήνες αργότερα, χάρη στους χειρισμούς του υπουργείου Πολιτισμού, ανακοινώθηκε η οριστική επανένωση του στην Αθήνα. Μια παραλλαγή αυτού του μοντέλου, θα μπορούσε να ακολουθηθεί για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Στο τραπέζι έχει πέσει από το Βρετανικό Μουσείο και η πρόταση της “τμηματικής επιστροφής” ή ακόμη και της εκ περιτροπής έκθεσης των Γλυπτών στην Αθήνα και το Λονδίνο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ελληνική κυβέρνηση προκρίνει ή προτίθεται να αποδεχθεί αυτές τις λύσεις.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: