Connect with us

BUSINESS-STORIES

Το μεγάλο στοίχημα στο εμπόριο | Η δημιουργία αφοσιωμένων πελατών

Οι «αφοσιωμένοι καταναλωτές» είναι το ζητούμενο για κάθε επιχείρηση πολλές δεκαετίες. Η αυξανόμενη ταχύτητα κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών όμως περιορίζει όλο και πιο πολύ το ποσοστό των πελατών που είναι «πιστοί οπαδοί» ενός προϊόντος ή μιας εμπορικής επιχείρησης. Η λεγόμενη «σταθερή πελατεία» μειώνεται τα τελευταία 20 χρόνια και οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες στηρίζονται πλέον όλο και περισσότερο στο μάρκετινγκ για την προσέλκυση και διατήρηση των πελατών τους. Πρόκειται για μία «μάχη» καθημερινότητας που δεν είναι εύκολο να κερδηθεί.

Η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών αποδείχθηκε ένα δύσκολο στοίχημα και το 2020 ενώ όπως φαίνεται θα αποδειχθεί ακόμη δυσκολότερο το 2021. 

Τα στοιχεία που παραθέτει η McKinsey μετά από σχετική έρευνα αποκάλυψαν ότι ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών (36%) δοκίμασαν νέες μάρκες εν μέσω της πανδημίας. Από αυτούς το 73% δείχνει «ανοιχτό» στο ενδεχόμενο να συνεχίσει να πειραματίζεται με νέα προϊόντα.

«Ναι» στα νέα προϊόντα

Οι αγοραστές σαφώς δεν φοβούνται πλέον να δοκιμάσουν νέα προϊόντα και συμπεριφορές και αυτή η τάση πιθανότατα θα γίνει ακόμη πιο έντονη το 2021, καθώς νέες μάρκες εισέρχονται στην αγορά.

Η διατήρηση όπως επίσης και επέκταση της πελατειακής βάσης αποτελεί ένα νέο και παράλληλα μεγάλο στοίχημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις.

Εδώ εισέρχεται ο σημαντικός ρόλος του λιανικού εμπορίου, δηλαδή της τελευταίας «στάσης» του προϊόντος πριν τον τελικό καταναλωτή. Οι έμποροι λιανικής πώλησης πρέπει να «αγκαλιάσουν» και να ενσωματώσουν τις εφαρμογές της ανάλυσης των δεδομένων με σκοπό να δημιουργήσουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγοράς τόσο για τις διαδικτυακές όσο και για τις φυσικές συναλλαγές με τους πελάτες. Αυτό για τις μεγάλες αλυσίδες, που έχουν αυξημένη δυνατότητα ανάλυσης της συμπεριφοράς των πελατών τους και της σχετικής κατηγοριοποίησης, είναι σαφώς πιο εύκολο.

Πώς όμως μπορεί να γίνει; Καλό παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι οι ομαδοποιήσεις των πελατών με βάση την συχνότητα ή την αξία των αγορών τους, με απώτερο σκοπό την πιο αποτελεσματική στόχευση τους.

Στο μικρότερο εμπορικό κατάστημα σημαντικό ρόλο συνεχίζει να διαδραματίζει ο… έμπορος, ο ιδιοκτήτης δηλαδή και ο πωλητής. Τα μικρά μαγαζιά έχουν από την αρχή της οικονομικής κρίσης μια πολιτική μικροπιστώσεων, που εγκλωβίζει τον πελάτη, αλλά ενέχει και σχετικό πιστωτικό ρίσκο. Το πασίγνωστο «τεφτέρι» κάνει θραύση τα τελευταία χρόνια και ο «καλός πελάτης» επιβραβεύεται με πίστωση χωρίς εγγυήσεις, αποκτώντας προφανώς μια πολύ στενή και σχετικά άρρηκτη σχέση με τον έμπορο της επιλογής του. Το πιστωτικό ρίσκο έχει ως φυσικό επακόλουθο κάποιοι πελάτες να εξαφανίζονται αφήνοντας το περιβόητο πλέον «φέσι», αλλά η πλειονότητα δείχνει συνέπεια εξόφλησης της οφειλής και ενίσχυση του εμπορικού δεσμού.

Οι εμπορικοί σύλλογοι, τα επιμελητήρια και οι Ομοσπονδίες των εμπόρων ασχολούνται ήδη με τη «δημιουργία» αφοσιωμένων καταναλωτών στις επιχειρήσεις. Διεξάγουν περιοδικές έρευνες καταγραφής των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, διαμορφώνοντας σχετικά αιτήματα προς την Πολιτεία, εξειδικευμένες επιχειρηματικές στρατηγικές και πλέγμα επισημάνσεων μεταβλητών και κινδύνων που ενέχει η επέκταση αυτών των πρακτικών.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποκτήσει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά»

«Παραδοσιακά το λιανεμπόριο στηριζόταν στην ιδιαίτερη σχέση που έχτιζαν καταστηματάρχης και πελάτης. Ήταν πραγματικά πολύ σημαντικό να ξέρει ο καταναλωτής ότι υπάρχει ένα κατάστημα στο οποίο μπορεί να βρει αυτό που θέλει. Πλέον όμως τα πράγματα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης γίνεται όλο και πιο απρόσωπη, εξαιτίας των ραγδαίων αλλαγών που γίνονται στη ζωή και την καθημερινότητα μας. Αν εξαιρέσουμε κάποια συνοικιακά μαγαζιά που έχουν μία σταθερή πελατεία, το θέμα της κατανάλωσης έχει διαφοροποιηθεί σε σημαντικό βαθμό» επισημαίνει μιλώντας στo newsbeast.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

«Πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποκτήσει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά και όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν αυτό τον τρόπο για τις αγορές τους. Παράλληλα διαπιστώνεται ότι αρκετοί δοκιμάζουν νέα προϊόντα τα οποία μπορούν πολύ εύκολα να βρουν μέσω διαδικτύου. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να υπάρξει προσαρμογή των επαγγελματιών στα νέα δεδομένα και να αξιοποιήσουν όλο και περισσότεροι τις δυνατότητες που τους δίνει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Δεν είναι τυχαίο που εμείς ως Επιμελητήριο προτρέπουμε τα μέλη μας να προχωρήσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων τους, ενώ παράλληλα τους ενισχύουμε για να αποκτήσουν εντελώς δωρεάν το δικό τους e-shop και τη δική τους ιστοσελίδα, ώστε να έχουν πρόσβαση σε ακόμα μεγαλύτερες αγορές. Η ανάγκη αυτή φάνηκε περίτρανα και μέσα στην πανδημία» τονίζει ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

«Πρέπει να πω βέβαια ότι όσο και αν προχωρήσει η τεχνολογία, είναι αναγκαίο να υπάρχει η εμπιστοσύνη του καταναλωτή στην επιχείρηση που επιλέγει να κάνει τις αγορές του. Και αυτό επιτυγχάνεται όταν υπάρχει συνέπεια στην παράδοση του προϊόντος και βέβαια η ανάλογη ποιοτική εξασφάλιση. Μπορεί πλέον να έχει περιοριστεί η κατ΄ιδίαν επαφή μεταξύ πωλητή και αγοραστή, πάντα όμως ο καταναλωτής θα ”ζυγίζει” το πως φέρεται αυτός που πουλά ένα προϊόν. Είναι στο χέρι λοιπόν των επιχειρήσεων, ακόμα και διαδικτυακά, να πείσουν το κοινό ότι απευθυνόμενο σε αυτές δεν θα βγει χαμένο» σημειώνει o  πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

«Οι μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται ψηφιακό μετασχηματισμό»

Μόνο το 17% των μικρών καταστημάτων διαθέτουν ήδη eshop, εξηγεί μιλώντας στο newsbeast.gr ο πρόεδρος  της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς ενώ παράλληλα τονίζει πως για να μπορέσει μία επιχείρηση μέσα στην πανδημία να δει κέρδη πρέπει να προχωρήσει άμεσα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της.

Εστιάζοντας στους μικρούς επαγγελματίες επισημαίνει πως προσπαθούν να έχουν καλή και φιλική σχέση με τον καταναλωτή εξηγώντας «αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα καθώς τους ενδιαφέρει η διατήρηση των πελατών τους».

«Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ανοιχτοί στο να δοκιμάσουν νέα προϊόντα. Γενικότερα σαν κοινωνία είμαστε ανοιχτή και πολλές φορές οι πελάτες επιρρεπείς στη ”φρέσκια ιδέα”. Είναι στο dna μας» εξηγεί ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας.

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Ο άνθρωπος που είπε «όχι» στον Mark Zuckerberg και λίγο έλειψε να το πληρώσει

Αν υπάρχει ένα πράγμα που δεν χρειάζεται συστάσεις, αυτό είναι το Instagram, μια από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές παγκοσμίως.

Το πασίγνωστο photo app είναι πνευματικό παιδί του Kevin Systrom, γκουρού πλέον του τεχνολογικού κόσμου και τρανό όνομα της Silicon Valley.

Ο Systrom έχει ωστόσο μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να διηγηθεί, πριν καν αποφοιτήσει από το σπουδαίο πανεπιστήμιο Stanford, όταν ήταν απλώς άλλο ένα παιδί που μαγεύτηκε από τον κόσμο της τεχνολογίας.

Ο Kevin έμαθε βλέπετε κώδικα μόνος του, μελετώντας τις νύχτες. Έτσι πέρασαν τα χρόνια και μπήκε στο πανεπιστήμιο. Εκεί τέθηκε στο στόχαστρο του Mark Zuckerburg, που ήθελε να τον προσλάβει στη δική του εφαρμογή όντας ακόμα προπτυχιακός φοιτητής.

Μόνο που ο Kevin του είπε «όχι», ήθελε να ολοκληρώσει τις σπουδές του βλέπετε. Κι έτσι κλότσησε μια ευκαιρία κολοσσιαίων διαστάσεων που θα μπορούσε να του έχει στοιχίσει πολύ στη ζωή του.

Ο Kevin αποφοίτησε και άρχισε με τον φίλο του Mike να φτιάχνει μια εφαρμογή που δεν φάνταζε και κάτι σπουδαίο. Σαν να διασταύρωσες το Foresquare και το Flickr ήταν, έτσι του έλεγαν τουλάχιστον οι επενδυτές που απευθυνόταν.

Οι δυο νεαροί πέρασαν 8 εβδομάδες αναπτύσσοντας το app τους και στις 6 Οκτωβρίου 2010 ήταν έτοιμοι να το βγάλουν στον κόσμο.

Δύο μόλις ώρες με το Instagram στον ιντερνετικό αέρα, οι σέρβερς τους έπεσαν από την κίνηση. Μέσα σε 24 ώρες, η εφαρμογή είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στο App Store. Στον πρώτο μήνα λειτουργίας του σημείωσε ρεκόρ, καταγράφοντας 1 εκατ. χρήστες. Μεταξύ αυτών και διασημότητες πρώτου μεγέθους, όπως ο Τζάστιν Μπίμπερ.

Σήμερα ο 38χρονος συνιδρυτής και πρώην CEO του Instagram είναι ο 1664ος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, με το Forbes να εκτιμά την περιουσία του στα 2,1 δισ. δολάρια. Όσο για τη δουλειά του, έχει πλέον κάπου 1 δισ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες.

Μόνο που αυτή δεν είναι όλη η ιστορία του, καθώς βλέπετε κάπου εκεί στο 2012 οι δρόμοι των Systrom και Zuckerburg θα διασταυρώνονταν εκ νέου.

Και 6 χρόνια αργότερα, οι δύο ιδρυτές Kevin Systrom και Mike Krieger θα εγκατέλειπαν άρον-άρον το «παιδί» τους, προκαλώντας αναταραχή στη Silicon Valley

Ένα παιδί ονόματι Kevin Systrom

Το φωτογραφικό app Instagram ξεπήδησε από το πάθος ενός παιδιού με τη φωτογραφία. Πολύ πριν καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους αυτοδημιούργητους κροίσους στη βιομηχανία της τεχνολογίας, ο Systrom ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος και υπάλληλος της Google.

Γεννημένος σε ένα ακριβό προάστιο της Βοστόνης τον Δεκέμβριο του 1983, ο Kevin έζησε άνετα και καλά παιδικά χρόνια. Ο πατέρας του ήταν μεγαλοστέλεχος πολυεθνικών και η μητέρα του εργαζόταν στον κλάδο της τεχνολογίας, περνώντας διαδοχικά από μεγάλες εταιρίες (Monster, Swapit, Zipcar κ.ά.).

Ως έφηβος, ο Kevin ήταν παθιασμένος με τη μουσική και τις συλλογές βινυλίων. Όλοι περίμεναν πως θα γινόταν DJ. Η αγάπη του για τη μουσική ξεπερνιόταν ίσως μόνο από το άλλο «κόλλημά» του, τη φωτογραφία.

Όταν δεν ήταν στους δρόμους τραβώντας όμορφα ενσταντανέ της πόλης και δεν έβαζε τους φίλους του να τον μπάζουν κρυφά στα κλαμπ της Βοστόνης, διάβαζε τα μαθήματά του. Ήταν επιμελής μαθητής. Και τις νύχτες μάθαινε μόνος του κώδικα. Είχε βαλθεί βλέπετε να γίνει δεκτός στο κορυφαίο πανεπιστήμιο Stanford και να σπουδάσει πληροφορική.

Στο Stanford μπήκε τελικά, αλλά δεν βγήκε με πτυχίο πληροφορικού. Μηχανικός ξεπήδησε, καθώς άλλαξε ακαδημαϊκή πορεία. Η φωτογραφία τον ενδιέφερε όμως περισσότερο από καθετί άλλο.

Κι έτσι έφτιαξε μια ιστοσελίδα για να μοιράζονται μεταξύ τους φωτογραφίες τα μέλη της σπουδαστικής αδελφότητας όπου ανήκε, περνώντας και ένα ολόκληρο εξάμηνο στη Φλωρεντία για να μάθει ακόμα περισσότερα μυστικά της φωτογραφίας.

Και σαν να το ήθελε η μοίρα, ήταν στη Φλωρεντία που θα σκόνταφτε πάνω στην αισθητική που θα καθόριζε χρόνια αργότερα τις πρώτες στιγμές του Instagram: ένας από τους καθηγητές του τραβούσε φωτογραφίες με μια Holga, τις παλιές μηχανές με φιλμ που απέδιδαν ιδιαίτερες, ρετρό αισθητικής, εικόνες.

Όσοι θυμούνται τις πρώτες μέρες του Instagram, ξέρουν καλά πόσο επηρέασε αυτή η τάση την εφαρμογή.

Επιστρέφοντας στο πανεπιστήμιο, ο Systrom άρχισε να κάνει την πρακτική του στην Odeo. Η Odeo ήταν μια εταιρία τεχνολογίας που είχε ιδρύσει ο Evan Williams, ο οποίος θα συνυπέγραφε αργότερα την ίδρυση του Twitter.

Ο γενικός διευθυντής και συνιδρυτής του Twitter, Jack Dorsey, εργαζόταν επίσης στην Odeo και έγινε πολύ καλός φίλος του Systrom…

Η πρόταση που μπόρεσε να αρνηθεί

Ήταν το 2004, με τον Systrom προπτυχιακό φοιτητή ακόμα, όταν προσπάθησε να τον προσλάβει κάποιος Mark Zuckerberg, ο οποίος εκείνο τον Φεβρουάριο είχε ανεβάσει στο ίντερνετ τη δική του εφαρμογή.

Facebook την έλεγε και αποσκοπούσε τώρα να τη στελεχώσει με ταλέντα. Μόνο που ο Systrom του είπε εμφατικά «όχι».

«Δυστυχώς, αποφάσισα πως ήθελα να παραμείνω στη σχολή. Αυτή είναι μία από αυτές τις αποφάσεις στις οποίες επιστρέφω συχνά. Θα ήθελα πολύ να ήμουν μέρος της ανάπτυξης του Facebook σε εκείνα τα χρόνια, αλλά ήταν η πρώτη φορά που γνώριζα αυτόν τον τύπο», είπε ο Systrom το 2011.

«Ήταν αναμφίβολα ο προάγγελος όσων θα ακολουθούσαν στο μέλλον», κατέληξε. Και είχε δίκιο. Απέρριψε δουλειά στο Facebook, πριν το Facebook γίνει Facebook. Και έκανε την πρακτική του στο φυτώριο που θα γεννιόταν το Twitter, πριν το Twitter.

Με τέτοια πράγματα στον δρόμο του, δεν είναι να απορείς πώς έφτιαξε το Instagram. Πριν πάμε εκεί όμως, υπήρξε ένας ακόμα σημαντικός σταθμός στη διαδρομή του: η Google. Εκεί πήγε να δουλέψει με το πτυχίο του ανά χείρας, περνώντας στον ιντερνετικό κολοσσό τα τρία επόμενα χρόνια.

Στο μάρκετινγκ του Gmail δούλευε και πέρασε αργότερα από διάφορα τμήματα της Google. Εγκατέλειψε μάλιστα την καλοπληρωμένη δουλειά του για εργαστεί για λογαριασμό ενός ταξιδιωτικού startup, Nextstop το έλεγαν.

Όταν παραιτήθηκε για να ασχοληθεί με τη δική του εφαρμογή, η Nextstop εξαγοράστηκε από το Facebook (Ιούλιος του 2010).

Πώς φτιάχνεις το Instagram

Ο Systrom κλείστηκε σε ένα γκαράζ, κλασικά, και δούλευε πυρετωδώς το δικό του app. Το ονόμασε Burbn, από το όνομα του αγαπημένου του ποτού, του μπέρμπον.

Η εφαρμογή είχε δύο βασικούς άξονες, κοινωνική δικτύωση και φωτογραφία. Παρά το γεγονός ότι δεν είχε στα χέρια του παρά μια πρώτη και πειραματική εκδοχή, ο μεγαλοεπενδυτής Steve Anderson της Baseline Ventures αποφάσισε να του δώσει 250.000 δολάρια για την ανάπτυξη του Burbn.

Στον ίδιο γύρο χρηματοδότησης, ο Systrom έπεισε άλλους δύο επενδυτές (Marc Andreessen και Ben Horowitz) να του εμπιστευτούν άλλα 250.000 δολάρια.

Με το ζεστό χρήμα ανά χείρας, ο Systrom έφερε στην επιχειρηματική προσπάθεια τον καλό του φίλο Mike Krieger να τον βοηθήσει. Και τον έκανε αμέσως συνιδρυτή.

Οι δύο νεαροί γνωρίζονταν από το Stanford, ο Krieger αποφοίτησε δύο χρόνια αργότερα από τον Systrom. Δούλευε μάλιστα και εκείνος τη δική του εφαρμογή, που ονόμαζε Meebo.

Οι δυο τους είπαν να απαλείψουν κάθε άλλη λειτουργία του Burbn και να αφήσουν μόνο όσα χαρακτηριστικά επικεντρώνονταν στη φωτογραφία. Η στιγμή «εύρηκα» θα ερχόταν ωστόσο στον Systrom μια μέρα που ήταν στην παραλία με τη μέλλουσα γυναίκα του, Nicole.

Όπως τα περιέγραψε ο ίδιος στην Telegraph: «Περπατούσαμε πλάι στη θάλασσα και της είπα πως χρειαζόμασταν κάτι που να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε. Η Nicole μου είπε ‘‘λοιπόν, εγώ δεν θέλω να τραβάω φωτογραφίες, επειδή οι φωτογραφίες μου δεν δείχνουν ωραίες. Δεν είναι τόσο καλές όσο του φίλου σου Greg’’. Χρησιμοποιούσε και εκείνος αυτό το πρώτο προϊόν [Burbn]. Της είπα ότι αυτό συνέβαινε επειδή ο Greg χρησιμοποιούσε εφαρμογές φίλτρων. Και εκείνη είπε ‘‘ε λοιπόν, πρέπει τότε να έχεις κι εσύ φίλτρα’’».

Ο Systrom κάθισε να φτιάξει φίλτρα. Το πρώτο που έκανε ποτέ, το X-Pro II, υπάρχει ακόμα ως επιλογή στο Instagram. Οι δύο συνεργάτες άλλαξαν επισήμως το όνομα του app τους τον Οκτώβριο του 2010.

Όταν βγήκε live, περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι μπήκαν να το κατεβάσουν, ρίχνοντας τους σέρβερς του Instagram. Έναν μόλις μήνα μετά, η εφαρμογή μετρούσε 1 εκατ. χρήστες. Εννιά μήνες αργότερα, είχε ξεπεράσει τα 7 εκατομμύρια.

Ο Mark Zuckerberg μυρίστηκε τη μελλοντική επιτυχία του και τον Απρίλιο του 2012 έκανε στους δύο συνεργάτες την πρόταση που δεν θα μπορούσαν να απορρίψουν.

Αγόρασε το Instagram έναντι 1 δισ. δολαρίων και ο Systrom κατείχε το 40% της εφαρμογής. Πληρώθηκε μάλιστα με μετοχές του Facebook

Η ζωή μετά το Instagram

Η εφαρμογή ήταν ό,τι πιο καυτό στο ίντερνετ για σειρά ετών. Τον Ιούνιο του 2018 άγγιξε το ορόσημο του 1 δισ. χρηστών. Παρά την τρομακτική του επιτυχία όμως, ο CEO του Instagram και ο CEO του Facebook δεν τα έβρισκαν σε τίποτα, με τις εντάσεις να είναι καθημερινές.

Systrom και Zuckerberg ήρθαν σε μετωπική σύγκρουση αρκετές φορές, κυρίως για «την κατεύθυνση του προϊόντος», όπως αποκάλυψε ο Kevin. Το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο τον Σεπτέμβριο του 2018 και οι δύο ιδρυτές του Instagram αποχώρησαν αιφνιδιαστικά από την εταιρία τους, παγώνοντας κυριολεκτικά τη Silicon Valley.

Ο Systrom εξέδωσε μια λιτή ανακοίνωση, όπου έγραφε ότι αμφότεροι οι συνεταίροι σκόπευαν «να πάρουν λίγο χρόνο μακριά από όλα για να εξερευνήσουμε εκ νέου την περιέργεια και τη δημιουργικότητά μας».

Έκτοτε οι δυο τους απέχουν από τα φώτα της δημοσιότητας. Σε μια μυστηριώδη μάλιστα κίνηση, ο Systrom σίγησε στο Instagram μετά το 2019. Κάποια στιγμή κατέβασε όλες τις φωτογραφίες που είχε ανεβάσει στη σελίδα του τα τελευταία 3 χρόνια.

Ο Kevin Systrom είναι σήμερα δισεκατομμυριούχος. Περνά τον χρόνο του ταξιδεύοντας, παίζοντας γκολφ και κάνοντας ποδηλασία. Για τη μόδα λέει ότι ενδιαφέρεται πια και έχει συνεργαστεί τον τελευταίο καιρό με μεγάλα σχεδιαστικά ονόματα του χώρου. Τι ετοιμάζει, θα το δούμε κάποια στιγμή.

Για την ώρα, μια από τις αγαπημένες του ασχολίες είναι να βοηθά φίλους και γνωστούς να στήσουν τις σελίδες τους στο Instagram. Το ίδιο έκανε το 2016 για τον Πάπα Φραγκίσκο, πετάχτηκε μέχρι το Βατικανό για να φτιάξει τη σελίδα της Αγίας Έδρας.

Το 2015 παντρεύτηκε τη γυναίκα της ζωής του, Nicole Schuetz, συμφοιτήτριά του στο Stanford και ιδρύτρια μιας εταιρίας που επενδύει σε καθαρές μορφές ενέργειας (Sutro Energy Group). Το ζευγάρι έχει αποκτήσει μία κόρη.

Αλλά και έναν σκύλο, την Dolly. Και μιας και η Dolly είναι σκυλί του Systrom, εννοείται ότι έχει τον δικό της λογαριασμό στο Instagram με πάνω από 19.000 followers! Ξανά όμως και αυτή η σελίδα δεν ανανεώνεται με περιεχόμενο από τον Αύγουστο του 2018.

Τελευταία φορά που ακούσαμε κάτι μεγάλο για εκείνον, πέρα από την εφαρμογή που έφτιαξε με τον Krieger για την καταγραφή της διασποράς του κορονοϊού στις αμερικανικές πολιτείες (rt.live), ήταν μια είδηση-βόμβα τον Σεπτέμβριο του 2020.

Οι New York Times αποκάλυψαν πως του έκανε πρόταση το TikTok να αναλάβει το τιμόνι του. Δεν είναι γνωστό αν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του Systrom ή σε τι στάδιο βρίσκονται οι συνομιλίες, αν γίνει πάντως το «μπαμ», τότε ο Kevin θα βρεθεί για άλλη μια φορά απέναντι στον Mark…

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Διευκρινιστική εγκύκλιος για τα self tests στον ιδιωτικό τομέα | Τι προβλέπει

Διευκρινίσεις επί της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία» παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 ΚΥΑ, «οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τους εργαζόμενους/ες σε εργοδότες με επιχειρηματική δραστηριότητα α) στο λιανεμπόριο, β) στις μεταφορές, γ) στην εστίαση, δ) στις χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες, ε) στις δραστηριότητες καθαρισμού, στ) στις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων, ζ) σε άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών (κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής) και η) στις δραστηριότητες σχολών οδηγών, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στο συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας, σύμφωνα με τους πίνακες 1 έως και 8 του παραρτήματος Α».

Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στο συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) του παραρτήματος Α της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες και τα μέλη οργάνων διοίκησης, που παρέχουν εξαρτημένη εργασία σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α, υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες στους κλάδους που εμπίπτουν στην ΚΥΑ, εφόσον προσφέρουν προσωπική εργασία στην επιχείρησή τους ή παρευρίσκονται στους χώρους εργασίας, οφείλουν με ατομική τους ευθύνη να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη χωρίς να έχουν υποχρέωση να δηλώνουν το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Μπορούν όμως και αυτοί να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες-επιτηδευματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης ΚΥΑ, η οποία αφορά μόνο εργαζόμενους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, μπορούν όμως να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη και να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Επίσης, μέλη οργάνων διοίκησης, καθώς και συγγενείς α’ και β’ βαθμού που απασχολούνται σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α, αλλά οι ίδιοι δεν συνδέονται με αυτούς με σχέση εξαρτημένης εργασίας, δεν υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ.

Ακόμα, στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ δεν υπάγονται οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή και οι εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας σε εργοδότες επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α.

Τέλος, εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες με περισσότερους από έναν ΚΑΔ υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ, μόνο εφόσον απασχολούνται με φυσική παρουσία σε επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη τους που εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α της ΚΥΑ.

Παράδειγμα: Έστω ότι μία επιχείρηση έχει ΚΑΔ 47.71 «Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» και ΚΑΔ 4642 «Χονδρικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων».

Εδώ, η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον εργοδότη τους για υπηρεσίες λιανικού εμπορίου ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, υπό τον ΚΑΔ 47.71.

Εδώ ολόκληρη η εγκύκλιος

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Πώς θα λειτουργούν από το Σάββατο τα εμπορικά κέντρα | Υποχρεωτικό το SMS, όλες οι λεπτομέρειες

Από αύριο, Σάββατο 24/4, ξεκινάει η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, τα οποία θα ανεβάσουν ρολά με τις μεθόδους του click inside και click away. Υποχρεωτική θα είναι η αποστολή SMS 13032 για τα ψώνια, ενώ έγιναν γνωστοί και οι κανόνες του ανοίγματος της εστίασης.

Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων

  • Έναρξη λειτουργίας → Σάββατο 24 Απριλίου με τις μεθόδους click inside και click away.
  • Για την μετάβαση ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ → υποχρεωτική η αποστολή SMS στο 13032 «Μετακίνηση σε
    εν λειτουργία εμπορικό κατάστημα με όριο τριών (3) ωρών», ή με την συμπλήρωση του εντύπου-βεβαίωσης
    κίνησης ή με την συμπλήρωση χειρόγραφης βεβαίωσης κίνησης καθώς και το αποδεικτικό καθορισμού του
    ραντεβού από την επιχείρηση.
  • Ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα που έχει αποστείλει στο 13032, προκειμένου να
    αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:30 μ.μ. τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 1:00 μ.μ. έως 7:00 μ.μ και το Μ. Σάββατο 7:00 π.μ έως 6:00 μ.μ
  • Υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) μία (1) φορά την εβδομάδα για
    εργαζόμενους και επιχειρηματίες.
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός εντός των καταστημάτων: ένας (1) πελάτης για κάθε 25 τ.μ..
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των κοινόχρηστων χώρων των εμπορικών κέντρων (malls),
    εκπτωτικών χωριών, ορίζεται ως εξής: ένας (1) πελάτης για κάθε 10 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου και τα
    οριζόμενα στο σημείο 25 της παρ. 1Β της ΚΥΑ Β’ 1441/10.04.21.
  • Απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.
  • Αναστολή λειτουργίας των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (συμπεριλαμβανομένων take away και delivery) εντός των εμπορικών κέντρων και εκπτωτικών χωριών.
  • Υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) δύο (2) φορές την εβδομάδα για εργαζόμενους και επιχειρηματίες (το κόστος του ενός εξ αυτών βαρύνει το κράτος).
  • Απόσταση μεταξύ θέσεων εργασίας: 2 μέτρα.
  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού, μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων.
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη της λειτουργίας τους, να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
  • Υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας για το προσωπικό και τους πελάτες.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:30 μ.μ. τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 1:00 μ.μ. έως 7:00 μ.μ και το Μ. Σάββατο 7:00 π.μ έως 6:00 μ.μ

Κανόνες στις επιχειρήσεις εστίασης

  • Έναρξη λειτουργίας μόνο στους εξωτερικούς χώρους → Δευτέρα 3 Μαΐου.
  • Υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) δύο (2) φορές την εβδομάδα για όλο
    το προσωπικό της επιχείρησης (το κόστος του ενός εξ αυτών βαρύνει το κράτος).
  • Επιτρέπεται η παρουσία καθήμενων μόνο πελατών.
  • Απολύμανση καταλόγων κατά την εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια.
  • Υποχρεωτική η τοποθέτηση απολυμαντικού προϊόντος ανά τραπέζι.
  • Μέχρι έξι (6) άτομα ανά τραπέζι.
  • Υποχρεωτική η χρήση μάσκας από το προσωπικό και από τους πελάτες κατά τον χρόνο αναμονής (ισχυρή
    σύσταση για τους καθήμενους πελάτες στα τραπεζοκαθίσματα ή στο μπαρ).
  • Αποστάσεις τραπεζοκαθισμάτων σύμφωνα με την διάταξη τους (90cm -1,2m και 1,8m κατά περίπτωση).
  • Επιτρέπεται η χρήση του μπαρ από τους πελάτες: α) με την τοποθέτηση δύο (2) σκαμπό μαζί και β)
    απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου για κάθε επόμενη δυάδα σκαμπό.
  • Κλειστά 23:00-05:00.

Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: