Connect with us

ΠΑΙΔΕΙΑ

Το «ράβε -ξήλωνε» των Πανελλαδικών | Νέο σύστημα, αλλά από το… 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

Αλλαγές επί αλλαγών έχουν γίνει τα τελευταία 30 χρόνια στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τους υποψηφίους να προσπαθούν κάθε φορά να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη φοιτητική ιδιότητα. Στην βασική “ταυτότητα” των αλλαγών περιλαμβάνεται οτι από το 1980 ονομάζονται Πανελλήνιες Εξετάσεις, από 1984 Γενικές Εξετάσεις με το σύστημα των δεσμών, από το 1999 Πανελλαδικές Εξετάσεις Ενιαίου Λυκείου και από το 2005 μετονομάζονται Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου. 

Το συνεχές “ράβε-ξήλωνε” των Πανελλαδικών Εξετάσεων δημιουργεί αβεβαιότητα σε γονείς και μαθητές , καθώς υπάρχει έλλειψη σχεδιασμού για το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και οι μαθητές μετατρέπονται σε “πειραματόζωα” , ενώ οι γονείς αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να ανταπεξέλθουν στις συνεχείς αλλαγές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε οτι όλοι οι υπουργοί Παιδείας θέλησαν να συνδέσουν το όνομα τους με μία μεταρρύθμιση στο εξεταστικό σύστημα που συνήθως “μεταφραζόταν” σε άγχος για τους μαθητές. 

Δύο μήνες πριν από την έναρξη των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου εξέφρασε την πρόθεση από τον Ιούνιο του 2020 να ισχύσει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση το βαθμό απολυτηρίου. «Ως κυρίαρχη λογική, η πρόσβαση στα ΑΕΙ θα εξαρτάται από τον βαθμό του απολυτηρίου, σε ένα σχολείο, στο οποίο θα υπάρχει μία εντελώς νέα Β’ και Γ’ λυκείου», είπε και συμπλήρωσε ότι η Γ’ λυκείου θα είναι «ένα είδος προπαρασκευαστικού έτους». Αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων κορμού του λυκείου, χαρακτηρίζοντας «μεγάλο βήμα» για τη μεταρρύθμιση του λυκείου, τις αλλαγές στη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, την Ιστορία και τις Φυσικές Επιστήμες. «Θα προχωρήσουμε με συντηρητικά βήματα και με ήπια μετάβαση, αλλά θα προχωρήσουμε», τόνισε.

Τα τελευταία χρόνια οι βασικές αλλαγές εστιάζονται σε: 

 

1983. Στην Γ’ Λυκείου θεσπίζονται δέσμες μαθημάτων από τον τότε υπουργό Παιδείας Απόστολο Κακλαμάνη. Οι δέσμες των μαθημάτων ήταν 5 και οι εξετάσεις διενεργούνταν τον Ιούνιο. Ο μαθητής αλλά και ο απόφοιτος προηγούμενων ετών που επιθυμούσε να συμμετάσχει στις εξετάσεις, έπρεπε να υποβάλει τον Μάρτιο το μηχανογραφικό του δελτίο με το οποίο επέλεγε τις σχολές της αρεσκείας του. Προβλεπόταν κατοχύρωση επ’ αόριστον της βαθμολογίας μέχρι και σε 3 μαθήματα της δέσμης.

1988. Ο τότε υπουργός Παιδείας Γιώργος Παπανδρέου προχωρά σε αλλαγές προκειμένου οι γενικές εξετάσεις να αποδεσμευτούν από το Λύκειο και να γίνουν εισαγωγικές εξετάσεις. Η συμμετοχή σε αυτές των τελειόφοιτων μαθητών δεν ήταν πλέον υποχρεωτική. Καταργήθηκε η συμμετοχή της μέσης γενικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου στα κριτήρια επιλογής (25%).

1991. Προχωρά επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά σε νέες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης και ορίζεται συντελεστής για το βασικό μάθημα 1,15 και 0,95 για καθένα από τα άλλα τρία μαθήματα.
Καταργήθηκαν οι επί μέρους ομάδες και ο υποψήφιος μπορούσε να επιλέξει μέχρι και 60 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ από αυτά που περιλαμβάνονταν στην Ομάδα που αντιστοιχούσε στη Δέσμη του καθώς και αυτά της κοινής ομάδας. Καταργήθηκε η βάση στο βασικό μάθημα ως προϋπόθεση εισαγωγής.

1996. Καταργήθηκαν οι ειδικές διατάξεις που προέβλεπαν της χωρίς εξέταση εισαγωγή στα ΤΕΙ των αποφοίτων τμημάτων ειδικότητας ΤΕΛ και καθιερώθηκαν ειδικές εξετάσεις για αυτούς τους αποφοίτους σε τρία μαθήματα.

1998. Στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Αρσένη, η οποία συνοδεύτηκε από αναταραχή στον χώρο της εκπαίδευσης, προβλεπόταν ενίσχυση της γενικής παιδείας με την εξέταση όλων των μαθημάτων σε πανελλαδικές εξετάσεις για τη Β’ και τη Γ’ Λυκείου από τα αποτελέσματα των οποίων θα εισάγονταν οι μαθητές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το μέτρο ίσχυσε το 1999 για τη Β’ Λυκείου και το 2000 για τη Γ’ Λυκείου. 

2001. Ο τότε υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου μείωσε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε 9 για τη Β’ Λυκείου και 9 ή 10 (μάθημα επιλογής για τις «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας») για τη Γ’ Λυκείου. Τα υπόλοιπα πέντε εξετάζονταν ενδοσχολικά.

Η Μαριέττα Γιαννάκου ως υπουργός Παιδείας από το 2004 έως το 2007κατήργησε τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Β’ Λυκείου, ενώ από την επόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις σε έξι μαθήματα αντί των εννέα . Ταυτόχρονα εισήχθη και το βαθμολογικό όριο του δέκα, με άριστα το 20, στον βαθμό πρόσβασης για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 

2010. Eπί υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου καταργείται το βαθμολογικό πλαφόν του 10 με αποτέλεσμα να αρχίσουν να εισάγονται χιλιάδες φοιτητές στα πανεπιστήμια και τα τεχνολογικά ιδρύματα με λιγότερα από 10.000 μόρια. Το 2013 ο τότε υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος θεσπίζει την Τράπεζα Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις, αρχής γενομένης από τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται κατά 50% μέσω κλήρωσης από την Τράπεζα θεμάτων. 

Το «νέο» σύστημα προς εφαρμογή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016αποτελεί τροποποίηση του συστήματος του Νέου Λυκείου αλλά στην ουσία είναι σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που προσομοιάζει με το σύστημα των δεσμών.Στη Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου οι μαθητές επιλέγουν μία από τις δύο ομάδες προσανατολισμού (Ανθρωπιστικών ή Θετικών Σπουδών). 

Φέτος πάντως οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι υπάρχουν δύο μεγάλες αλλαγές. Η πρώτη είναι η κατάργηση του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, το οποίο περιελάμβανε όλες τις Παιδαγωγικές Σχολές, οι οποίες από φέτος θα είναι προσβάσιμες από όλα τα επιστημονικά πεδία. Η δεύτερη αφορά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο προκύπτει από τη συγχώνευση των δύο ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Οι βάσεις στις Παιδαγωγικές φέτος θα έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς είναι η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση σε αυτές τις σχολές από όλα τα επιστημονικά πεδία. Εφέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 74.692 θέσεις στα ΑΕΙ (46.663 στα πανεπιστήμια -πλην Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής-, 23.396 στα ΤΕΙ και 4.633 στο ΠΔΑ). Η έναρξη των εξετάσεων στις 8 Ιουνίου για τα γενικά λύκεια και στις 7 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια, θα γίνει με την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας . Ωστόσο, η διάρκεια των Εξετάσεων φέτος θα είναι κατά δύο ημέρες μικρότερη για τα ΓΕΛ, εξαιτίας της κατάργησης της εξέτασης στα μαθήματα της Ιστορίας και των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι φέτος τα Επιστημονικά Πεδία θα είναι συνολικά 4, μετά την κατάργηση του Πεδίου των Επιστημών της Εκπαίδευσης και θα είναι αριθμημένα ως εξής:

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

Οι υποψήφιοι για την εισαγωγή σε ένα Επιστημονικό Πεδίο, θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα, ενώ οι υποψήφιοι για εισαγωγή σε δύο Επιστημονικά Πεδία, θα εξεταστούν σε ένα επιπλέον μάθημα, Γενικής Παιδείας ή Προσανατολισμού. Οι Πανελλαδικές των ΓΕΛ θα διαρκέσουν από τις 8 έως τις 19 Ιουνίου, ενώ για τα ΕΠΑΛ από τις 7 έως τις 21 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν από τις 22 έως και τις 30 Ιουνίου και οι πρακτικές δοκιμασίες και υγειονομικές εξετάσεις, για όσους επιθυμούν να εισαχθούν στα ΤΕΦΑΑ, θα διεξάγονται από τις 19 μέχρι και τις 29 Ιουνίου. Πριν από τις Πανελλαδικές, θα διεξαχθούν οι απολυτήριες εξετάσεις στα λύκεια, σε τέσσερα μαθήματα: Γλώσσα και Λογοτεχνία ,Ιστορία, Μαθηματικά και Βιολογία.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΑΙΔΕΙΑ

Σύψας: H κατάλληλη εποχή να ανοίξουν τα δημοτικά-Την Κυριακή η απόφαση

Δημοσιεύτηκε

στις

«Αυτή είναι η κατάλληλη εποχή για να ανοίξουν τα σχολεία», υποστηρίζει ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Νικόλας Σύψας.

Μιλώντας στο Open, ο κ. Σύψας σημείωσε ότι αύριο, Κυριακή, θα γίνει η τελική σύσκεψη της Επιτροπής προκειμένου να ληφθεί η τελική απόφαση για την σύσταση που θα γίνει αναφορικά με το άνοιγμα ή όχι των σχολείων και πρόσθεσε ότι η δική του εκτίμηση είναι θετική. «Την Κυριακή, 24 Μαΐου, θα γίνει η τελική σύσκεψη της επιτροπής με την οριστική σύσταση για τα σχολεία. Θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη εποχή τώρα αν θέλουμε να ανοίξουμε τα σχολεία και να μην τα κρατήσουμε δυο χρόνια κλειστά. Τώρα έχει ζέστη, ανοιχτά παράθυρα παντού και στα σχολεία. Να μάθουν τα παιδιά, οι γονείς και οι δάσκαλοι πώς να λειτουργούν με τις συνθήκες αυτές».

Σύψας: Εκτιμώ ότι θα περάσουμε το καλοκαίρι με σποραδικά κρούσματα

Αναφορικά με το καλοκαίρι και τον τουρισμό, ο κ. Σύψας εκτίμησε ότι υπάρχει κίνδυνος εισαγόμενων κρουσμάτων καθώς δεν θα γίνονται τεστ στους τουρίστες τόνισε, όμως, ότι η δική του εκτίμηση είναι πως «θα περάσουμε το καλοκαίρι χωρίς κρούσματα, θα αντιμετωπίσουμε σποραδικά κρούσματα, αλλά θα τα αντιμετωπίσουμε επαρκώς».

Παράλληλα, ο κ. Σύψας τόνισε ότι για όσους τουρίστες έρχονται από ενδημική χώρα θα γίνονται περισσότερα τεστ ενώ όταν ο επισκέπτης μεταβεί στον τόπο που θα κάνει διακοπές, θα υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης σε περίπτωση που εμφανίζει ύποπτα συμπτώματα. «Θα γίνεται άμεσα τεστ αν υπάρχουν ύποπτα συμπτώματα και θα απομονώνεται αμέσως. Στη συνέχεια θα ακολουθεί η ιχνηλάτηση», ξεκαθάρισε και υπογράμμισε ότι η τήρηση των αποστάσεων είναι απαράβατος κανόνας και το καλοκαίρι. « Η απόσταση θα γίνει ο μεγάλος κανόνας. Οχι να πούμε, είναι φίλος μου, τον ξέρω, τον βλέπω καλά. Μεγάλο λάθος. Οπως τηρούμε απόσταση από τον τουρίστα, θα τηρούμε και από τον Ελληνα που γνωρίζουμε».

Για τις πισίνες είπε: «Με τα μέτρα που έχουν παρθεί εξασφαλίζεται η απόσταση των δύο μέτρων. Δεν μας ενδιαφέρει το νερό. Τα τετραγωνικά μας ενδιαφέρουν. Η επίβλεψη θα επαφίεται στον ιδιοκτήτη της πισίνας. Η οδηγία είναι να υπάρχει υπάλληλος που θα επιβλέπει τον αριθμό των ατόμων που εισέρχονται στην πισίνα. Ο ιός δεν ταξιδεύει στο νερό είτε είναι χλωριωμένο είτε είναι της θάλασσας». Αναφερόμενος προς πάσα κατεύθυνση για μία ακόμα φορά επανέλαβε ότι «για ένα με δύο χρόνια θα τηρούμε αποστάσεις. Να το συνηθίσουμε…», ήταν το μήνυμα που έστειλε.

«Δεν νομίζω ότι θα έχουμε ξανά καραντίνα»

Τέλος, αναφερόμενος σε πιθανό δεύτερο κύμα κορωνοϊού το φθινόπωρο, ο κ. Σύψας σημείωσε ότι δεν μπορούμε ακόμα να προβούμε σε τέτοια εκτίμηση καθώς πρόκειται για τον έβδομο κορωνοϊό που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα: «Δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Είναι ο έβδομος κορονοϊός που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Περιμένουμε δεύτερο κύμα όταν κλείσουν τα παράθυρα και ανοίξουν τα σχολεία. Η Υγεία θα είναι καλύτερη, το φάρμακο θα το έχουμε και θα έχουμε μάθει να ζούμε με τον ιό. Δεν νομίζω ότι θα έχουμε καραντίνα ξανά», επεσήμανε ο κ. Σύψας.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πώς θα ολοκληρωθεί το εξάμηνο και η εξεταστική στα ΑΕΙ | Οι τελικές ρυθμίσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Απρόσκοπτα θα ολοκληρωθεί το τρέχον, εαρινό εξάμηνο (ακαδ. έτος 2019-20) αλλά και η διεξαγωγή των εξετάσεων στα πανεπιστήμια, καθώς οι τελικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται σε σχετική υπουργική Απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Παιδείας, Βασίλη Διγαλάκη.

Με την εν λόγω Απόφαση, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, ορίζεται ότι τα ΑΕΙ μπορούν κατά την κρίση τους να παρατείνουν εκτάκτως τη διάρκεια του εξαμήνου για περισσότερο από δύο εβδομάδες, υπερβαίνοντας το χρονικό περιορισμό που ίσχυε μέχρι τώρα.

Επίσης, η Απόφαση αναφέρει ότι η διεξαγωγή κλινικών και εργαστηριακών εξετάσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου ή και να επεκταθεί στις ημέρες του σαββατοκύριακου, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Ειδικότερα, σχετικά με την εξεταστική, η Υπουργική Απόφαση αποσαφηνίζει τον τρόπο και τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους οι διδάσκοντες προκειμένου να αξιολογήσουν τους φοιτητές τους.

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι γραπτές εργασίες και ασκήσεις, οι εργαστηριακές ασκήσεις, η γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών και η γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης. Τέλος, σχετικά με την πρακτική άσκηση, δίνονται σαφείς οδηγίες, βάσει των οποίων τα ιδρύματα μπορούν να λάβουν τις κατάλληλες αποφάσεις για την ολοκλήρωσή της.

«Η δυνατότητα ευελιξίας που προβλέπεται για τα πανεπιστήμια δεν απορρέει μόνο από τη λειτουργία του αυτοδιοίκητου, αλλά και από την υπεύθυνη και αποτελεσματική στάση που έχει επιδείξει η ακαδημαϊκή κοινότητα σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία», ανέφερε ο κ. Διγαλάκης, εκφράζοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη του ότι τα πανεπιστήμια θα φέρουν σε πέρας με επιτυχία τόσο την ολοκλήρωση του εξαμήνου, όσο και τη διεξαγωγή της εξεταστικής.

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην διεξαγωγή της εξεταστικής περιόδου με εξ αποστάσεως μεθόδους, επεσήμανε ότι «απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς και περιγραφή ισχυρών ασφαλιστικών δικλίδων από μέρους των ΑΕΙ, τόσο για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και της εγκυρότητας της εξέτασης, όσο και για την προστασία των προσωπικών δεδομένων».

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Το άνοιγμα των Δημοτικών διχάζει επιστήμονες και κοινωνία | Τα σενάρια για την επιστροφή στο σχολείο

Δημοσιεύτηκε

στις

Προβληματισμός επικρατεί στους ειδικούς επιστήμονες αλλά και σε κυβερνητικά στελέχη για το άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων, με την δεύτερη εβδομάδα επιστροφής των μαθητών στο σχολείο να θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη για διεξαχθούν τα τελικά συμπεράσματα. Για το ζήτημα τοποθετήθηκε και η πρόεδρος των νοσοκομειακών ιατρών Ματίνα Παγώνη. 

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης (20/05), η κυρία Παγώνη τόνισε ότι «τα μέτρα θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον για όλο το καλοκαίρι».

Η πρόεδρος των νοσοκομειακών ιατρών υποστήριξε ότι δεν θα πρέπει να ανοίξουν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, γιατί τα παιδιά δεν είναι δυνατόν να τηρήσουν τα μέτρα και πρόσθεσε ότι τον Σεπτέμβριο θα είναι πιο εξοικειωμένα με τους νέους όρους. «Δεν είναι εύκολο ούτε για τους δασκάλους να επιβλέπουν τα παιδιά για να τηρούν τα μέτρα», όπως είπε η κυρία Παγώνη.

«Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και να πηγαίνουμε βήμα-βήμα», υπογράμμισε.

«Οι γονείς ανησυχούν, ποιος θα πάρει την ευθύνη σε περίπτωση που γίνει κάτι;», διερωτήθηκε η κυρία Παγώνη.

Τέλος, η πρόεδρος των νοσοκομειακών ιατρών τόνισε πως τα μικρά παιδιά θέλουν περισσότερο χρόνο να κατανοήσουν την κατάσταση.

Υπενθυμίζεται ότι στα θρανία τους έχουν ήδη επιστρέψει σε δύο φάσεις οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου και το το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να ανακοινώσει την προσεχή Δευτέρα αν θα επαναλειτουργήσουν ή όχι τα Δημοτικά.

Τα σενάρια μέχρι στιγμής είναι δύο. Οι μαθητές των Δημοτικών να επιστρέψουν στα θρανία τους είτε την 1η Ιουνίου, είτε την 1η Σεπτεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο δηλώνει έτοιμο για την επαναλειτουργία των δημοτικών. Έως την Δευτέρα η κυβέρνηση θα εξετάσει όλα τα σενάρια συνεκτιμώντας την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού και τα αποτελέσματα των πρώτων φάσεων της άρσης των περιοριστικών μέτρων.

«Ναι» από Τσιόδρα για την επιστροφή των μαθητών

Ως «σύνθετο δίλημμα» χαρακτήρισε το άνοιγμα των τάξεων του δημοτικού ο καθηγητής- λοιμωξιολόγος, τονίζοντας πως κατά τη γνώμη του «το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους», προσθέτοντας πως «ότι και να συστήσει η Επιτροπή ή να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρει ο καθένας για το παιδί του» με βάση και τις οικογενειακές συνθήκες στις οποίες ζει αυτό το παιδί και εάν υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας.

Όπως πρόσθεσε, η επιστήμη δεν έχει καταλήξει αν είναι 100% ασφαλές για ένα παιδί να επιστρέψει στο σχολείο αλλά γνωρίζει πως τα παιδιά έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τη νόσο, νοσούν ηπιότερα και υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό – όπως και σε άλλες ιώσεις και λοιμώξεις που ενδέχεται να κινδυνεύσουν.

«Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν συμβαίνει ή ότι δεν θα συμβεί σε μας, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο, η πιθανότητα είναι πολύ μικρή», τόνισε ο κύριος Τσιόδρας που εξήγησε ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων:

«Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».

Επίσης σημαντική παράμετρος όπως είπε ο κύριος Τσιόδρας είναι να γνωρίζει κάποιος τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι πιο ασφαλές τόνισε απ ότι αν συναντά τους φίλους του και μη τηρώντας τα μέτρα, παίζει στη γειτονιά και στις πλατείες, καθώς έτσι εκτίθεται σε ένα περιβάλλον λιγότερο ασφαλές.

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, κύριος Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι οι αποφάσεις για τα δημοτικά σχολεία θα παρθούν την Δευτέρα (25/05).

Αναφορικά με την πορεία των κρουσμάτων στην Ελλάδα, οποιασδήποτε τυχόν νέα αύξηση μετά την άρση των μέτρων θέλει 15 με 20 ημέρες τόνισε ο κύριος Τσιόδρας και πρόσθεσε πως «είμαστε χαρούμενοι γιατί η πρώτη άρση των μέτρων συνοδεύεται με μια καλή πορεία προς το παρόν».

Όπως τόνισε αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι μια επιτυχία όλων μας που προσπαθήσαμε να τηρήσουμε τα μέτρα, και αποκάλυψε πως «έπεσε κατά 80% η κυκλοφορία του ιού καθώς οι Έλληνες έδειξαν τεράστια συμμόρφωση κατά τη διάρκεια του απαγορευτικού». Ο κύριος Τσιόδρας συνέστησε να περιμένουμε άλλες 15 με 20 ημέρες για να πούμε με σιγουριά αν οι μεμονωμένες σκηνές συνωστισμού που παρατηρήθηκαν σε παραλίες, πλατείες και ΜΜΜ , έχουν συμβάλει κατά κάποιο τρόπο σε νέα διασπορά του ιού. Σε σχετική ερώτηση για το αν υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι αρκετοί Έλληνες έχουν εκτεθεί στον ιό ο κύριος Τσιόδρας ήταν ξεκάθαρος τονίζοντας για μια ακόμη φορά ότι δεν θεωρεί ότι αυξήθηκε η ανοσία του πληθυσμού καθώς υπήρξε μικρή κυκλοφορία του ιού στη χώρα. «Ούτε ανοσία της αγέλης έχουμε. Έχουμε χαμηλή ανοσία» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η πορεία της νόσου στη χώρα μας « είναι καλή όπως προκύπτει και από την πορεία των δεικτών που συνεχίζουμε να παρακολουθούμε».

Το 66,8% των πολιτών διαφωνεί με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων

Εκ διαμέτρου αντίθετες φαίνεται να είναι οι γνώμες των ερωτωμένων στη μεγάλη έρευνα της MRB για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων.

Για τα δημοτικά σχολεία ο 66,8 % απαντά ότι «μάλλον» ή «σίγουρα» διαφωνεί με την επαναλειτουργία τους.

Για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων – Λυκείων που ήδη ξεκίνησε, το 57,2% των ερωτωμένων όμως απαντά ότι «μάλλον» ή «σίγουρα» συμφωνεί.

newsbomb

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοτικά σχολεία: Ετοιμάζονται να ανοίξουν από την 1η Ιουνίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Υπέρ της επιστροφής των μαθητών του δημοτικού στα θρανία τάχθηκε την Τρίτη ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο».

Το θέμα προβληματίζει τους επιστήμονες, οι οποίοι περιμένουν να περάσει και η δεύτερη εβδομάδα επιστροφής στο σχολείο., προκειμένου να βγάλουν τελικά συμπεράσματα, με το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει την προσεχή Δευτέρα αν θα επαναλειτουργήσουν ή όχι τα δημοτικά.

Σε ό,τι αφορά στις δύο πρώτες δύο τάξεις του Λυκείου η προσέλευση τις δύο πρώτες ημέρες εκτιμάται στο 55% με 60% ενώ στο Γυμνάσιο η συμμετοχή έφτασε χθες, στο 70 – 75% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών.

Εως την Δευτέρα η κυβέρνηση θα εξετάσει όλα τα σενάρια για την επιστροφή των μαθητών του Δημοτικού στα σχολεία συνεκτιμώντας την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού και τα αποτελέσματα των πρώτων φάσεων της άρσης των μέτρων, μεταξύ αυτών και της επιστροφής στα θρανία των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.

Τα δύο σενάρια είναι η επιστροφή την 1η Ιουνίου ή η επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές των δημοτικών την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την επαναλειτουργία των δημοτικών, με όποια επιλογή προκριθεί. Σημειώνεται ότι αν τα δημοτικά ανοίξουν την 1η Ιουνίου, τα παιδιά θα κάνουν μαθήματα έως τις 30 Ιουνίου.

Όπως είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας «είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται. Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Ό,τι και να αποφασίσει η πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρει το οικογενειακό περιβάλλον».

Ο κ. Τσιόδρας τόνισε ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις. Δεν υπάρχουν, είπε, απόλυτα επιστημονικά δεδομένα ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν κίνδυνο με την επιστροφή τους στο σχολείο. Τα δεδομένα που υπάρχουν δεν αποτελούν εγγύηση ότι θα πάει το παιδί στο σχολείο και δεν θα νοσήσει – υπάρχουν και παιδιά που νοσούν σοβαρά. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να συμβεί, αλλά ότι είναι σπάνιο. Ακούγονται διαφορετικές τοποθετήσεις που μπερδεύουν τους ανθρώπους. Ορισμένα επιχειρήματα θα μπορούσαν να αφορούν κι άλλες ασθένειες, όπως τη γρίπη. Η παρουσία του ιού δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή.

Αναπτύσσοντας τα επιχειρήματα υπερ της επιστροφής στο σχολείο ο κ. Τσιόδρας έκανε λόγο για: Κρυφή ανισότητα στη μάθηση για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, κόστος σε χαμένη γνώση – η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε πλήρη πρόσβαση είτε δεν παρακολουθούσαν πλήρως, όπως προκύπτει από έρευνες στο εξωτερικό.

«Υπάρχουν, επίσης, και συνέπειες για την ψυχική υγεία των παιδιών. Υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία. Δεν υπάρχει εγγύηση 100% για την επιστροφή στην τάξη, ειδικά για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς. Το άνοιγμα παραμένει σύνθετο δίλημμα. Η δεδομένη στιγμή, ωστόσο, μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα παιδιά στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Τα παιδιά ήδη παίζουν μαζί στις γειτονιές» πρόσθεσε ο κ. Τσιόδρας.

Ερωτηθείς ειδικότερα για τα δημοτικά σχολεία και την προσωπική του θέση, είπε ότι υπάρχει ανησυχία στην κοινωνία, το ζήτημα συζητείται στην επιτροπή, πράγματι έχουν καλύτερα δεδομένα επιδημιολογικά τα παιδιά από τις μεγαλύτερες ηλικίας και έχει δοθεί το δικαίωμα στους ανθρώπους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες να μην έρχονται σε επαφή. «Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να επιστρέψουν τα παιδιά στο φυσικό τους περιβάλλον», είπε και πρόσθεσε ότι στην Επιτροπή η ημερομηνία επιστροφής των παιδιών στα θρανία είναι η 1η Ιουνίου και υπάρχουν οι εισηγήσεις για τα μέτρα.

Σε χθεσινές του δηλώσεις ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στη δέσμευση του πρωθυπουργού να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας.

Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και μίλησε χθες στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής παθολογίας-λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος. «Έχουμε θετικά δείγματα. Αν συνεχίσουν τα δείγματα αυτά, υγειονομικά τουλάχιστον, υπάρχει ασφάλεια για την επάνοδο των παιδιών στα σχολεία», είπε ο κ. Γώγος.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας στάθηκαν χθες συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020.

Το Νοέμβριο οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, έτους 2020

Οι εξετάσεις για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, έτους 2020, πρόκειται να διενεργηθούν κατά το μήνα Νοέμβριο 2020 για την πιστοποίηση της γνώσης όλων των εξεταζόμενων γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Τουρκικής και Ισπανικής) για τα επίπεδα α) Α (Α1 «στοιχειώδης γνώση», Α2 «βασική γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική β) Β (Β1 «μέτρια γνώση», Β2 «καλή γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική γ) Γ (Γ1 «πολύ καλή γνώση», Γ2 «άριστη γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ