Quantcast
Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τεχνητή Νοημοσύνη | Προοπτικές και πραγματικότητα, πως μπορεί η επιχείρησή σας πραγματικά να επωφεληθεί;

Η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI) δεν αποτελεί πλέον προνόμιο μόνο των μεγάλων παγκόσμιων τεχνολογικών παικτών. Πρόσφατη έκθεση του MIT καταλήγει  πώς εταιρείες διαφορετικών μεγεθών από διάφορους τομείς δραστηριότητας, όπως τα καταναλωτικά αγαθά, η λιανική, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, αλλά και οι τηλεπικοινωνίες και η μεταποίηση, έχουν επωφεληθεί από την ΑΙ.

Αν η επιχείρησή σας εξετάζει τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, αυτή η μοναδική έκθεση θα σας δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε ερωτήματα  όπως: Πώς μπορώ να αντλήσω δεδομένα, ανθρώπινο δυναμικό και άλλους πόρους προκειμένου να εκμεταλλευτώ τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης στο μέγιστο βαθμό; Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ηθικά και εντός των ορίων της νομοθεσίας; Τί απόδοση της επένδυσης να αναμένω;

Σύμφωνα με την έκθεση του MIT, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ασχολήθηκαν εντατικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια με την ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης: Έως το 2017, το 58% των μεγάλων επιχειρήσεων είχαν εντάξει τεχνολογίες ΑΙ στη λειτουργία τους, ενώ το 2019 το ποσοστό αυτό «άγγιξε» το 90%. Η πειραματική λειτουργία είναι επιτυχημένη ως τώρα, με το 92% αυτών των εταιρειών να βλέπουν την απόδοση της επένδυσης τους όπως αναμενόταν, ή παραπάνω από ό,τι αναμενόταν! Μεταξύ των κορυφαίων πλεονεκτημάτων των τεχνολογιών ΑΙ αναφέρθηκαν οι βελτιώσεις στην επιχειρησιακή αποδοτικότητα και στην εξυπηρέτηση πελατών, όπως επισημάνθηκε από το 51% των ερωτηθέντων.

Διαβάζοντας την έκθεση, θα ενημερωθείτε για τους καρπούς που απέδωσαν οι πρώτες περιπτώσεις τεχνολογιών ΑΙ και κατά πόσο έχουν εκπληρωθεί οι προσδοκίες των στελεχών. Είναι ικανοποιημένοι με την απόδοση της επένδυσης; Οι managers που συμμετείχαν στην έκθεση, μοιράζονται την εμπειρία τους και μιλούν αναλυτικά για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν κατά την εγκατάσταση των εφαρμογών ΑΙ.

Η εξυπηρέτηση πελατών θεωρείται ένας τομέας που επωφελείται στο μέγιστο βαθμό από τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών στην Ευρώπη. «Η εξυπηρέτηση πελατών έχει πολύ υψηλό κόστος», επεσήμανε ο Adi Chhabra, επικεφαλής του τμήματος καινοτόμων προϊόντων της Vodafone UK. «Η ενσωμάτωση τεχνολογίας ΑΙ με διαδραστική φωνητική εξυπηρέτηση, σχεδόν άμεσα μειώνει κόστη από τις λειτουργίες αυτές και οδηγεί σε ταχύτερες ενέργειες για την επίλυση θεμάτων των πελατών». Ο Chhabra πιστεύει ότι η τεχνολογία ΑΙ μπορεί να βελτιστοποιήσει τα πάντα, από προτάσεις σε μηχανή αναζήτησης μέχρι την πρόβλεψη των επόμενων κινήσεων των πελατών.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα στελέχη ευρωπαϊκών εταιρειών αναμένουν σημαντική αλλά όχι απόλυτη ένταξη τεχνολογίας ΑΙ στα επόμενα έτη – ένα σημαντικό ποσοστό (45%) αναμένει μεταξύ 21% και 30% των λειτουργιών τους να χρησιμοποιούν τεχνολογίες ΑΙ στα επόμενα τρία χρόνια. Αν και η εξυπηρέτηση πελατών θα παραμείνει ηγετικός τομέας στην αξιοποίηση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, με χρήση τους από τα ¾ των επιχειρήσεων, μεταξύ 2019 και 2020 οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι τομείς για την τεχνολογία ΑΙ θα είναι το ΙΤ, οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ, καθώς και η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

Η διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού θα αποτελέσει βασικό τομέα ανάπτυξης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης για όλη την Ευρώπη. Η εξυπηρέτηση πελατών, το ΙΤ, οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ θα είναι οι κυρίαρχοι τομείς αξιοποίησης ΑΙ στα επόμενα τρία χρόνια, βάσει των εκτιμήσεων των ερωτηθέντων στην Ευρώπη. Ως το 2022, περισσότερα από τα ¾ των επιχειρήσεων θα χρησιμοποιούν τεχνολογία ΑΙ για την υποστήριξη της εξυπηρέτησης πελατών. Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας της τεχνολογίας ΑΙ θα είναι η διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού. Ο αριθμός των εταιρειών που χρησιμοποιούν τεχνολογία ΑΙ στη διαχείριση του προσωπικού θα τριπλασιαστεί ως το 2022, καλύπτοντας περίπου το μισό των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Αυτή η έκθεση εκπονήθηκε από το MIT Technology Review Insights σε συνεργασία με τη Genesys.

Κάντε register για να κατεβάσετε την έκθεση δωρεάν.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

MyAADE app | «Στον αέρα» η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ – Πληρωμές, έλεγχος οφειλών, φορολογικό ημερολόγιο στο κινητό

Σε λειτουργία και έτοιμη για «κατέβασμα» είναι η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τους φορολογούμενους, το MyAADE app, το οποίο έχει ως στόχο να «λύσει» τα χέρια σε ό,τι αφορά σε πληρωμές υποχρεώσεων, έλεγχο οφειλών, παρέχοντας υπηρεσίες φορολογικού ημερολογίου και «ξυπνητηριού».

Η παρουσίαση της εφαρμογή MyAADE app για τους φορολογούμενους, πραγματοποιήθηκε από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, με την παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη (20.3.204).

Οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον την δυνατότητα να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με Iris ή με κάρτα, να αποθηκεύουν φορολογικά έγγραφα στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, να διαχειρίζονται ραντεβού και να δέχονται ειδοποιήσεις για προθεσμίες πληρωμών.

Ο κ. Πιτσιλής δεν απέκλεισε αργότερα να προστεθούν και περαιτέρω υπηρεσίες. Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι εξασφαλισμένη μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον πληρωμών της ΔΙΑΣ. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη σε iOS ενώ στις αμέσως επόμενες ώρες θα είναι διαθέσιμη και σε Android.

Πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες επιτυχόντων, επιλαχόντων και αποκλειομένων, της νέας διαδικτυακής δράσης επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης», στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Η κατάρτιση των πινάκων πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια.

Οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης από την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 και ώρα 14:00 μέχρι την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 και ώρα 23:59 αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ΔΥΠΑ (e-servives), με κωδικούς TaxisNet ή με κωδικούς πρόσβασης πιστοποιημένων χρηστών ΔΥΠΑ, στη διεύθυνση: https://eservices.oaed.gr/pls/apex/.

Όσοι υποψήφιοι καταθέτουν ένσταση, οφείλουν να αναφέρουν την ακριβή αιτιολογία της ένστασης και να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας με ηλεκτρονική σάρωση σχετικά δικαιολογητικά. Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν εξετάζονται.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή προσωποποιημένων διαδικτυακών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που η συνολική τους διάρκεια θα κυμαίνεται από 100 έως 250 ώρες.

Οι ωφελούμενοι της δράσης θα κληθούν, αρχικά, να συμπληρώσουν εξειδικευμένα ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί το ΕΚΠΑ, μέσω μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα αναδείξει τα προσωποποιημένα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, που θα κληθεί μετά κάθε ωφελούμενος να παρακολουθήσει, ενώ το περιεχόμενό τους θα αποτελείται από μαθήματα και διδακτικές ενότητες που θα έχουν άμεση συνάρτηση με το προσωπικό προφίλ τους.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς η GenAI μετασχηματίζει τη λειτουργία των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους

Η GenAI θα μετασχηματίσει το εργατικό δυναμικό, δίνοντας τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να της αναθέσουν τη διεκπεραίωση επαναλαμβανόμενων διεργασιών «ρουτίνας», απελευθερώνοντας χρόνο για διεργασίες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και αυξάνοντας την αποδοτικότητα.

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων αναλύοντας τον αντίκτυπο που αναμένεται να έχει η τεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, ο Λάζαρος Πολυμενάκος, εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης στην περιοχή ΕΜΕΙΑ, στο πλαίσιο του πρώτου AI Hackathon Greece.

«Οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν μία ριζοσπαστική προσέγγιση και θα επενδύσουν τους απαραίτητους πόρους έγκαιρα, είναι βέβαιο ότι αρχικά θα αντιμετωπίσουν τεχνολογικά, ρυθμιστικά και άλλα εμπόδια, και διαταραχές στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Ωστόσο, τελικά, η επένδυσή τους θα αποδώσει, καθώς η GenAI είναι πραγματικά μετασχηματιστική», τόνισε ο κ. Πολυμενάκος.

«Αντίθετα, όσοι καθυστερήσουν, θα δουν το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη τους να μειώνονται, θα αντιμετωπίσουν φυγή ικανών εργαζόμενων προς τον ανταγωνισμό και, στο τέλος της ημέρας, θα αναγκαστούν να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά υπό πίεση».

Στο πλαίσιο αυτό, παγκόσμια έρευνα της ΕΥ σημειώνει ότι το 10% των επιχειρήσεων που θα εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές τεχνητής νοημοσύνης μέχρι το 2025, θα δημιουργήσουν τουλάχιστον τριπλάσια αξία ως αποτέλεσμα της χρήσης της, σε σχέση με το 90% των επιχειρήσεων που δε θα την υιοθετήσουν. Γι’ αυτό, η EY προτείνει μια ισορροπημένη προσέγγιση, που επιτρέπει την υιοθέτηση της τεχνολογίας σε στάδια, σε καίριες λειτουργίες μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται η σωστή στρατηγική και η κατάλληλη διαχείριση της τεχνολογίας ΑΙ.

Για να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη, οι επιχειρήσεις καλούνται να πλοηγηθούν σε ένα πολύπλοκο και διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον και να διαχειριστούν παραμέτρους, όπως οι διαφορετικοί βαθμοί ψηφιακής ωριμότητας των αγορών, το υπό διαμόρφωση ρυθμιστικό περιβάλλον, τα σύνθετα οικοσυστήματα επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και αγορών όπου νεοεισερχόμενοι «παίκτες» μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερο ανταγωνισμό ή ευκαιρίες για νέες συνεργασίες.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους, αλλά, αντίθετα, θα τους ενδυναμώσει», ανέφερε ο κ. Πολυμενάκος, συμπληρώνοντας ότι, «οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική και τις λειτουργίες τους σε όλους τους τομείς, τοποθετώντας τους ανθρώπους και τις μηχανές, μαζί στο επίκεντρο».

Με τον τρόπο αυτό, όπως εξήγησε, οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, θα ενισχύουν τη δημιουργικότητα και θα βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών, δημιουργώντας νέα αξία για τους καταναλωτές, τους εργαζόμενους και την ευρύτερη κοινωνία, αλλά και χρηματοοικονομική αξία για τις ίδιες.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε αναλυτικά και στις προκλήσεις που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη, τις οποίες κατέταξε σε τρεις κατηγορίες: ηθικές, οικονομικές και προκλήσεις που συνδέονται με την ασφάλεια δεδομένων και την κυβερνοασφάλεια, όπως η αποκάλυψη ή «πρόβλεψη» ευαίσθητων πληροφοριών.

Δεν είναι τυχαίο ότι, το 19% των επικεφαλής λειτουργιών κυβερνοασφάλειας που συμμετείχαν στην πρόσφατη έρευνα της EY, ανέδειξαν την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση ως την κορυφαία εν δυνάμει απειλή για τους οργανισμούς τους τα επόμενα πέντε χρόνια.

Όπως είναι φυσικό, σημείωσε ο κ. Πολυμενάκος, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και ο αυξανόμενος ρυθμός υιοθέτησής της, δημιουργούν παγκοσμίως την ανάγκη για ένα αποτελεσματικό ρυθμιστικό περιβάλλον, με πρωτοβουλίες σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, όπως η Νομοθετική Πράξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη (EU AI Act) και το επικείμενο Εκτελεστικό Προεδρικό Διάταγμα για την Τεχνητή Νοημοσύνη στις ΗΠΑ.

Ο αντίκτυπος της GenAI στην αγορά εργασίας

Ο αντίκτυπος της GenAI αναμένεται να είναι ευρύς, με το 67% των θέσεων εργασίας στις ανεπτυγμένες οικονομίες και το 57% στις αναδυόμενες, να θεωρούνται μετρίως έως πολύ εκτεθειμένες στις επιπτώσεις της.

Ο βαθμός έκθεσης, όμως, ανά τομέα, διαφέρει, και ίσως είναι η πρώτη φορά που τεχνολογικές και θετικές κατευθύνσεις που σχετίζονται με υπολογιστές, μαθηματικά, ιατρικές υπηρεσίες, κ.λπ., συγκαταλέγονται στους πιο εκτεθειμένους στις επιδράσεις της GenAI τομείς.

Στον αντίποδα, πιο περιορισμένες αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις σε τομείς, όπως οι κοινωνικές επιστήμες και οι υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας, που απαιτούν δεξιότητες που περιλαμβάνουν σύνθετη ανθρώπινη αλληλεπίδραση, δημιουργικότητα και συναισθηματική κατανόηση.

Παράλληλα, όμως, όπως σημείωσε ο ομιλητής, η εκτίμηση ότι η GenAI θα αντικαταστήσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, μάλλον θα αποδειχθεί ως μύθος, με τις ανεπτυγμένες οικονομίες να αναμένεται να δουν, σε πρώτη φάση, μεγαλύτερες προοπτικές επαύξησης του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en