Connect with us

AUTOMOTO

Τα «κενά» στο νέο σύστημα για το δίπλωμα οδήγησης

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανάμικτα είναι τα συναισθήματα μπροστά στην ανακοίνωση του σχεδίου νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αν και το υπουργείο έχει στα χέρια του ολοκληρωμένο το σχέδιο Εκπαίδευσης Αξιολόγησης και δια βίου Μάθησης όλων των χρηστών του δρόμου από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΣΕΟ), καθώς και δεκάδες υπομνήματα και προτάσεις από την Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, προτιμήθηκε, τι άλλο; Η πρόταση των υπαλλήλων εξεταστών του ΥΠΜΕ: μια πρόταση η οποία ασχολείται αποσπασματικά -και όχι ολιστικά- με το κεφαλαιώδες ζήτημα της συμμετοχής ενός χρήστη στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας.

Είναι εμφανής η προσπάθεια του νομοθέτη να παραδώσει τις θέσεις των εξεταστών στους υπαλλήλους (που ήδη τις καταλαμβάνουν), και οι οποίοι επιτελούν –δυστυχώς- το έργο τους χωρίς να επιστρατεύουν τις υποχρεωτικές αρετές της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας

Συνεχίζοντας στο ίδιο μοτίβο, το σχέδιο νόμου, όχι μόνο δε δίνει λύσεις για τη σύγχρονη κινητικότητα και τις προτεραιότητες του αύριο, αλλά νομοθετεί για το χθες, με τους ακόλουθους τρόπους:

– Διατηρεί το άθλιο σύστημα θεωρητικής εκπαίδευσης και αξιολόγησης, και δεν εισάγει νέες, αποτελεσματικότερες μεθόδους, όπως άγνωστες ερωτήσεις σε σχέση με την κινητικότητα, key studies κ.α.

– Με το άρθρο 4, προσπαθεί να διαμορφώσει συνθήκες διαφάνειας στην διαδικασία της πορείας και των δοκιμασιών, προσπάθεια που έχει όμως ναρκοθετήσει εκ προοιμίου με το άρθρο 3.

– Η διαδικασία αξιολόγησης παραμένει στη μορφή on-off, και δεν αλλάζει στη μορφή του check up, έτσι δεν μπορεί να παίξει κανένα ουσιαστικό επανορθωτικό ρόλο στην εκπαίδευση του εξεταζόμενου.

– Οι θεματικές ενότητες αξιολόγησης που περιέχει παραμένουν ίδιες με αυτές του 1980… Είναι απαράδεκτο η στάθμευση και η οπισθοπορεία με στροφή να θεωρούνται (το 2018) τα θέσφατα για την επάρκεια και την ασφάλεια ενός οδηγού!

– Οι πίστες και οι προστατευμένοι χώροι δύσκολα θα βρεθούν/διαμορφωθούν, και η δυσκολία αυτή θα αποτελέσει ανάχωμα στην οποιαδήποτε αλλαγή/βελτίωση.

– Το ζήτημα της μη μηχανοκίνητης κινητικότητας δεν εξετάζεται καν, και απουσιάζουν οι βάσεις για την θεσμοθέτηση του Διπλώματος Κινητικότητας (πρόταση του Συλλόγου, σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση για το δίπλωμα αυτό καθίσταται υποχρεωτικό μάθημα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία).

– Τέλος, η θεσμοθέτηση του διπλώματος στα 17, με τον λειψό τρόπο που εισάγεται, θα δημιουργήσει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκά, λαμβάνοντας υπόψη την ελλιπή κατάρτιση μιας γενιάς παλαιότερης, η οποία καλείται από τους αντίστοιχους νόμους που τη γαλούχησαν, να εκπαιδεύσει την επόμενη.

Όλα τα παραπάνω (που προσυπογράφονται ανεπιφύλακτα από τον υπογράφοντα) αποτελούν και τις θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, αν και κατά τα φαινόμενα τίποτα δεν θα αλλάξει / βελτιωθεί στη διάρκεια της διαβούλευσης.

Επιπλέον, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι το νέο σύστημα που θα νομοθετηθεί είναι άρτιο και θα «παράγει» ασφαλείς οδηγούς, θα αργήσει πολλά χρόνια προκειμένου να επηρεάσει θετικά το σύνολο των διπλωματούχων οδηγών που έχουν πάρει δίπλωμα με ελλειμματικές και –συνήθως- αδιαφανείς διαδικασίες.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

newsbeast

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Διπλώματα οδήγησης | Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τους 17άρηδες οδηγούς

Δημοσιεύτηκε

στις

Τέλος, στην ταλαιπωρία που έχουν υποστεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί, αλλά και χιλιάδες ηλικιωμένοι οδηγοί, οι οποίοι ήθελαν να ανανεώσουν τα διπλώματά τους, βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ‘Αλλες Επείγουσες Διατάξεις», επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης και συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το Υπουργείο

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.

β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.
Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 – 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Άδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.

Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους – εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

‘Ανω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.

Ειδικότερα, για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.

Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι’ αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις).

Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη – μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

«Γουρούνες» 

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Διπλώματα οδήγησης | Υψηλοί τόνοι στη Βουλή, αποχώρησε το ΚΚΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

Στο επίκεντρο των επικρίσεων σύσσωμης της αντιπολίτευσης βρέθηκε σήμερα η διαδικασία της συζήτησης με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα διπλώματα οδήγησης. Μάλιστα, το ΚΚΕ την κατήγγειλε και αποχώρησε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Η κυβερνητική πλειοψηφία απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, ενώ απαντώντας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, επικαλέστηκε δύο βασικούς λόγους για τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος:

  • Πρώτον, ότι λύνεται ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο, λόγω του ανεφάρμοστου ισχύοντος νόμου και κρατά σε ομηρεία 105.000 οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες, που δεν μπορούν να πάρουν το δίπλωμά τους, ενώ κάθε εβδομάδα συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.
  • Δεύτερον, ότι υπάρχει ρύθμιση στο άρθρο 6 που αποτρέπει την αύξηση των τελών κυκλοφορίας στη βάση των ρύπων και του αντιρρυπαντικού προτύπου που θα εφαρμοζόταν από την επόμενη εβδομάδα.

Τα ίδια επιχειρήματα του υπουργού επικαλέστηκε και ο εισηγητής της ΝΔ, Μιχάλης Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι πρέπει άμεσα να επιλυθούν τεράστια προβλήματα στα οποία έχει οδηγήσει -κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς- ο ανεφάρμοστος και επιπόλαιος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης.

«Μπαίνουμε σε άσχημους ατραπούς»

Για απαράδεκτη αντικοινοβουλευτική διαδικασία και κυνισμό της κυβέρνησης έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ, με την εισηγήτρια του κόμματος, Θεοπίστη Πέρκα, να ζητά να συζητηθεί με την κανονική διαδικασία, ώστε να τοποθετηθούν και οι εμπλεκόμενοι φορείς. «Δεν έχει μόνο θέματα για την άδεια οδήγησης, αλλά έχει και ρυθμίσεις που αφορούν όλα σχεδόν τα άλλα υπουργεία», σημείωσε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι αντιδράσεις τόσο του πρώην υπουργού Υποδομών και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη, όσο και του Γιώργου Βαρεμένου, που κατηγόρησαν τη κυβέρνηση ότι θέλει να περάσει νύχτα και χωρίς διάλογο ένα πολυνομοσχέδιο.

«Πρέπει να έρθει ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος δεσμεύτηκε, κατά τη ψήφιση του νόμου για το επιτελικό κράτος, για καλή νομοθέτηση και ότι δεν θα φέρει νομοσχέδιο χωρίς διαβούλευση και να μας ενημερώσει. Να μας εξηγήσει αυτόν τον τραγέλαφο που συμβαίνει με την κυβέρνηση της ΝΔ να αλλάζει μέσα σε δέκα ημέρες τον νόμο που η ίδια ψήφισε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόγκας, μίλησε για κοινοβουλευτική εκτροπή και πρότεινε να κληθούν τουλάχιστον να πουν τις απόψεις τους στην Επιτροπή οι αρμόδιοι φορείς. Πρόταση με την οποία συμφώνησαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. «Δεν ξέρω αν εσείς στη ΝΔ έχετε αποκαταστήσει τη κανονικότητα εμείς όμως δεν νιώθουμε καλά με τους Έλληνες πολίτες για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής μετά τις εκλογές», σημείωσε.

«Όχι μόνο συνεχίζετε ένα αντικονοβουλευτικό απαράδεκτο καθεστώς που υιοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά το έχετε ξεπεράσει. Φέρνετε ένα πολυνομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, στο οποίο υπάρχουν ρυθμίσεις που αφορούν άλλα υπουργεία, όπως το θέμα της ανταποδοτικότητας των δήμων για την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής. Μπαίνουμε σε άσχημους ατραπούς, εμείς δεν μπορούμε να νομιμοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία και αποχωρούμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας», τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος.

Για «απαράδεκτη κοινοβουλευτική διαδικασία που δεν υπηρετεί τη δημοκρατία», έκανε λόγο και ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, ενώ ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση δείχνει να αποφεύγει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ ζήτησε την απόσυρση της απαράδεκτης διάταξης, όπως είπε, για τα ανταποδοτικά τέλη που είχε ζητήσει ο δήμαρχος Φυλής για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ στη περιοχή.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Όσα αλλάζουν για τα διπλώματα οδήγησης, τι θα γίνει με τις «γουρούνες»

Δημοσιεύτηκε

στις

Επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί, που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία που έχουν υποστεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί, αλλά και χιλιάδες ηλικιωμένοι οδηγοί, οι οποίοι ήθελαν να ανανεώσουν τα διπλώματά τους.

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Άλλες Επείγουσες Διατάξεις», συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το υπουργείο:

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια

  • ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.

β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.

  • Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 – 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Άδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.

Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους – εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

Άνω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.

Ειδικότερα,

  • για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.
  • Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι’ αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη – μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

«Γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Τι αλλάζει στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης

Δημοσιεύτηκε

στις

Αλλαγές στις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που συζητήθηκε στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο και κατατίθεται στη Βουλή, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές.

«Οι ρυθμίσεις που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέφεραν σοβαρά προβλήματα στη διενέργεια των εξετάσεων. Λόγω της αδυναμίας στην εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα ήταν να συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων οδηγών προς εξέταση», τονίζουν οι ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές πηγές, «υπολογίζεται ότι στην “ουρά” βρίσκονται και περισσότεροι από 100.000 επαγγελματίες, ενώ σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στη λειτουργία των σχολών οδήγησης. Ταυτόχρονα, η παύση των εξετάσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί και σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά έσοδα».

Με το νομοσχέδιο επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Παράλληλα:

  • Συστήνεται επιτροπή, η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των οδηγών με ηλικία άνω των 74 ετών για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε σχεδόν όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.
  • Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών (γουρούνες) που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ. Κάθε δήμος ή περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών.

Επιπλέον, όπως συζητήθηκε στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο, θεσπίζονται ουσιαστικοί έλεγχοι για την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς στο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Διαφάνειας διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον τομέα αυτό.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ