Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη | Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ

Έφοδος στα γραφεία του ΟΣΕ  πραγματοποιήθηκε από τα στελέχη της ΡΑΣ.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έρευνά συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να ρίξουν περισσότερο φως στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, όπως έχει γράψει από την πρώτη στιγμή το «Έθνος».

Τα στελέχη της ΡΑΣ, ερευνούν ηχογραφημένες συνομιλίες και σημαντικά έγγραφα,  ενώ φαίνεται πως έχουν προσχωρήσει σε συγκεκριμένες κατασχέσεις.

Από εδώ και στο εξής έχουν το δικαίωμα να συντάξουν πόρισμα για τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας το οποίο μπορούν να στείλουν τόσο στον Εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση όσο και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πιθανότητα θα πραγματοποιηθεί ακόμα και ανάκληση του πιστοποιητικού ασφαλείας του ΟΣΕ.

Το συγκεκριμένο πόρισμα αναμένεται να σταλεί ακόμα και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων για να αποφασίσει εκείνη αν θα γίνει ανάκληση του πιστοποιητικού ασφαλείας της Hellenic Train.

Με … καθυστέρηση στην Καρόλου

Όπως έγραψε το ΕΘΝΟΣ, το κατώφλι του ΟΣΕ πέρασαν τη Δευτέρα ελεγκτές της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προκειμένου να ζητήσουν και να λάβουν στοιχεία για την αυτεπάγγελτη έρευνα που διενεργεί η Αρχή για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που φορέας σχετιζόμενος με τη διερεύνηση του δυστυχήματος βρίσκεται στο κεντρικό κτίριο της Καρόλου, όπου λαμβάνονται οι κεντρικές αποφάσεις για τον σιδηρόδρομο.

Παράλληλα χθες έληξε και η προθεσμία που είχε δώσει η ΡΑΣ σε ΟΣΕ και Hellenic Train για την παραχώρηση στοιχείων και τεκμηρίων, μεταξύ των οποίων τα τηλεγραφήματα, οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες και τα φύλλα έλξης, ενώ κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας της ΡΑΣ είχε βρεθεί την περασμένη Τετάρτη και στον τόπο του σοβαρότατου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους» οι δύο φορείς του σιδηροδρόμου απάντησαν εντός προθεσμίας στην αίτηση της Αρχής, αν και όπως φαίνεται πολλά από τα απαραίτητα στοιχεία είτε έχουν καταστραφεί, όπως δηλώθηκε, είτε έχουν ήδη παραδοθει στις Αρχές.

Μισή …διάψευση του ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση

Στο μεταξύ μισή …διάψευση συνιστά η ανακοίνωση του ΟΣΕ τη Δευτέρα αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λαρισας. Ο Οργανισμός επιχειρώντας να διαψεύσει τις καταγγελίες του Τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑΓιάννη Ραγκούση ότι η τηλεδιοικηση υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019 και ο σταθμός δεν ήταν «τυφλός», ουσιαστικά παραδέχτηκε ότι το σύστημα μπορεί να είχε υποβαθμιστεί, αλλά ειδικά στο κρίσιμο σημείο όπου και συνέβη η πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση, από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης της διαδρομής.

Αυτό, σύμφωνα με μηχανοδηγούς αλλά και με σταθμάρχες, με τους οποίους επικοινώνησε το «Εθνος», θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τραγωδια.

Πρακτικά αυτό, το οποίο διέψευσε ο ΟΣΕ είναι η πλήρης λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης, η οποία είναι γνωστό ότι είχε χαθεί.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, από το 2015 η τηλεδιοίκηση είχε «υποβαθμιστεί σημαντικά» μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, «και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς», αναφέρει η ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός προσθέτει ότι μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, καταστράφηκαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

«Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Με την τελευταία αναφορά ο ΟΣΕ ουσιαστικά επαναλαμβάνει ότι εφόσον είχαν τηρηθεί τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας από τον σταθμάρχη, θα υπήρχε περιθώριο «διόρθωσης» καθώς ο τοπικός πίνακας χειρισμού δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών για μια απόσταση ασφαλείας.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα ο κ. Ραγκούσης ύστερα από συνομιλίες που είχε με εν ενεργεία σταθμάρχες, είχει καταγγείλει ότι «η τηλεδιοίκηση υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζαχάρεως και αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης».

Προσέθεσε ότι «εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε προβλήματα εξαιτίας διαφόρων περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να ”βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα». Αυτό σημαίνει πως «όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν ”τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τρένων» σημείωσε.

Παράλληλα ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην ύπαρξη και σταθμάρχη τηλεδιοίκησης έως το 2019: «Στη διάρκεια -όπως μας εξηγήθηκε- του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ δεν έκανε καμία αναφορά στον δευτερο σταθμάρχη, ενώ δεν απάντησε και στις αιτιάσεις του κ. Ραγκούση, ο οποίος εξέφρασε – όπως είπε – «μια εύλογη απορία»: «πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;»

Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι αυτά «είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα», προσθέτοντας ότι «δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».

ethnos.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Τουρκία ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στις 4 Απριλίου -Θα επισκεφθεί σεισμόπληκτες περιοχές

Επίσκεψη στην Τουρκία αναμένεται να πραγματοποιήσει στις 4 Απριλίου ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μετά από πρόσκληση του Τούρκου ομολόγου του, Χουλουσί Ακάρ.

Σύμφωνα με το TRT Haber, οι δύο υπουργοί Άμυνας θα μεταβούν στο Χατάι, το οποίο επλήγη από τον σεισμό.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Χουλουσί Ακάρ είχαν τηλεφωνική επικοινωνία, στις 9 Μαρτίου. Κατά τη συζήτησή τους, ο Έλληνας υπουργός είχε εκφράσει τα συλλυπητήριά του προς τον Τούρκο ομόλογό του για τα θύματα του σεισμού, τονίζοντας η Ελλάδα θα παράσχει κάθε δυνατή υποστήριξη στην Τουρκία για την αντιμετώπισή τους.

Από την πλευρά του, ο Χουλουσί Ακάρ είχε εκφράσει την θλίψη του για την τραγωδία στα Τέμπη. Και οι δύο υπογράμμισαν «σημασία διατήρησης της επικοινωνίας και των συναντήσεων μεταξύ των δύο πλευρών, προκειμένου δημιουργηθεί κλίμα σταθερότητας και συνεργασίας, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και των κανόνων καλής γειτονίας».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκλογές 2023: Αλλάζει η ημερομηνία που θα κλείσουν τα Λύκεια -Τι ισχύει για όλα τα σχολεία

Αλλαγές στις ημερομηνίες κλεισίματος των σχολείων φέρνει η ημερομηνία των βουλευτικών εκλογών του 2023.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πριν δύο ημέρες στην τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού αποκάλυψε την ημερομηνία των εκλογών 2023, οι οποίες όπως είπε θα διεξαχθούν στις 21 Μαΐου.

Αυτό επιφέρει, όπως φαίνεται, αλλαγές στην ημερομηνία κλεισίματος των σχολείων.

Τα σχολεία όλης της χώρας έτσι και αλλιώς θα μείνουν κλειστά για δύο ημέρες, προκειμένου να μετατραπούν σε εκλογικά κέντρα, την Παρασκευή προ των εκλογών και τη Δευτέρα μετά τις εκλογές δηλαδή στις 19 και στις 22 Μαϊου.

Σε ό,τι αφορά το πότε θα κλείσουν τα σχολεία, μέχρι σήμερα ίσχυε η προηγούμενη υπουργική απόφαση, που όριζε το εξής:

Για δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια, Γυμνάσια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Λύκεια ΕΑΕ, Ενιαία Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια και Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα μαθήματα λήγουν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου.

Σχολεία: Πότε θα κλείσουν φέτος Δημοτικά και Γυμνάσια -Τι αλλάζει στα Λύκεια λόγω εκλογών 2023
Με τροπολογία που υπογράφει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, αλλάζει η φράση για κλείσιμο των σχολείων «το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου» σε «δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου». Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ενδεχόμενο τα παραπάνω σχολεία -και όχι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, για τα οποία δεν αλλάζει κάτι- να κλείσουν και προ της 21ης Μαΐου, ημέρας που θα διεξαχθούν οι εκλογές. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η οριστική ημερομηνία θα ανακοινωθεί με νεότερη απόφαση που θα εκδοθεί το αργότερο μέχρι τις 30 Απριλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα οριστεί ως ημερομηνία λήξης των μαθημάτων για τα Λύκεια η 18η Μαϊου.

Σε ό,τι αφορά στα Γυμνάσια θα τελειώσουν κανονικά τα μαθήματά τους στα τέλη Μαϊου.

Τα Δημοτικά επίσης κανονικά, στις 15 Ιουνίου.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Ποιους «δείχνει» ως υπαίτιους της τραγωδίας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ

Λίγο μετά τις 15:00 το μεσημέρι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ πέρασε την πόρτα του εφέτη ανακριτή για την τραγωδία στα Τέμπη.

Στο υπόμνημα 80 σελίδων που κατέθεσε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, υποστηρίζει πως πράγματι εκείνος ήταν που έβγαλε τις βάρδιες, αλλά σε καμία περίπτωση, όπως ανέφερε, δεν είναι αυτός που ευθύνεται ούτε για το γεγονός πως δύο από τους τρεις σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το πόστο εργασίας τους, ούτε και για την επαγγελματική τους κατάρτιση.

Μάλιστα, θα υπερτονίσει πως ο ίδιος προτείνει το πρόγραμμα των βαρδιών, αλλά την τελική έγκριση την είχε ο διευθυντής κυκλοφορίας, που σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο στο Λαγονήσι.

«Εγώ προτείνω τις βάρδιες και ο διευθυντής κυκλοφορίας τις εγκρίνει. Από εκεί και πέρα την ευθύνη την έχει αυτός που φρόντισε να υπάρχουν περισσότερα άτομα στη βάρδια ή αυτός που έφυγε νωρίτερα από το πόστο του;», αναμένεται να υποστηρίξει στην απολογία του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής ρίχνει το μπαλάκι των ευθυνών και στον Γιώργο Ζήνδρο, τον σταθμάρχη του Παλαιοφάρσαλου, καθώς, όπως υποστηρίζει, είχε ευθύνη να ενημερώσει τους συναδέλφους του στη Λάρισα ότι το Intercity 62 είχε καθυστέρηση μιας ώρας.

«Δηλαδή σε κάθε καθυστέρηση θα ενημερώνουμε τον προϊστάμενο δηλαδή; Όχι, όχι, όχι. Κοιτάει από πού να πιαστεί αυτός, κατάλαβες…», δήλωσε ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλων.

Η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία

Η ώρα είναι 22:00 το βράδυ και η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία μετά την τραγωδία στα Τέμπη ξεκινά από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Ο μηχανοδηγός παρέλαβε το έγγραφο 1001 και μετά το σινιάλο του σταθμάρχη ξεκινά με προορισμό την Θεσσαλονίκη.

Μετά από 9,5 ολόκληρες ώρες, στις 7.30 το πρωί έφτασε στη Θεσσαλονίκη, με τα δρομολόγια να εκτελούνται πλέον με μεγάλη προσοχή αλλά και σε χαμηλές ταχύτητες.

Εξιτήριο έπειτα από ένα μήνα

Έπειτα από ένα μήνα νοσηλείας, ο 21 ετών Στέλιος πήρε εξιτήριο από το «Παπαγεωργίου» 29 ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Ο νεαρός μπασκετμπολίστας από τη Θήβα μαζί με την σύντροφο του Βασιλική, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, ήταν από τους ελάχιστους διασωθέντες του δεύτερου βαγονιού.

«Ένιωσα ότι έρχονται πάνω μου τα σίδερα, έρχονται πάνω μου οι τοίχοι, απευθείας έπιασε φωτιά, σε δευτερόλεπτα. Ένιωθα ότι καιγόμουν, για αυτό σηκώθηκα όρθια, ο Στέλιος ήταν ήδη όρθιος και κατεβήκαμε από μία τρύπα που βρήκαμε στο πάτωμα», ανέφερε η Βασιλική.

Είναι συγκλονιστικό πως αυτά τα δύο νέα παιδιά επέζησαν, γιατί από τύχη άνοιξε μια τρύπα κάτω από τα πόδια τους και έτσι δεν κάηκαν ζωντανοί. «Έπεσε άλλο βαγόνι πάνω στο δικό μας. Το δικό μας βαγόνι λύγισε, γύρισε ανάποδα», συμπλήρωσε η σύντροφος του Στέλιου.

«Αυτή φώναζε «Στέλιο!», αυτός φώναζε «Βασιλική!». Όταν το σήκωσε τη δεύτερη φορά μου λέει: “Μπαμπά εγώ είμαι πιο καλά, ο Στέλιος θα πεθάνει”», ανέφερε ο πατέρας της Βασιλικής.

Ο Στέλιος όμως, παρά τα σοβαρά εγκαύματα τα κατάφερε! Έπειτα από ένα μήνα στο νοσοκομείο, έλαβε εξιτήριο και πλέον έχει επιστρέψει στη Θήβα.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: