Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος τα επικυρωμένα αντίγραφα -Πόσο κόστιζαν σε Δημόσιο και πολίτες [λίστα]

Ακόμα ένα χτύπημα στη γραφειοκρατία έρχεται με την κατάργηση των επικυρωμένων αντιγράφων στις συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων, αφού αποφασίστηκε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης να αντικατασταθούν από απλές φωτοτυπίες.

Οπως γράφει το ΕΘΝΟΣ πρόκειται για μία από τις τέσσερις βασικές παρεμβάσεις -χτυπήματα στη γραφειοκρατία.

Πόσο “κόστιζε» η γραφειοκρατία των επικυρωμένων αντιγράφων ανά έτος

  • 50 εκατομμύρια επικυρώσεις αντιγράφων σε ΚΕΠ και αστυνομικά τμήματα
  • 3 λεπτά ο μέσος χρόνος για την κάθε επικύρωση
  • 2,5 εκατομμύρια εργατοώρες
  • 312.500 εργάσιμες ημέρες
  • 1.420 υπάλληλοι με αποκλειστική και πλήρη απασχόληση

Πηγή: kavalapress.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενοίκια | Τι αλλάζει με το «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής»

«Τέλος εποχής» για το… τέλος χαρτοσήμου στις επαγγελματικές μισθώσεις, το οποίο αντικαταστάθηκε από την 1η Δεκεμβρίου 2024 από το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής (ΨΤΣ). Πρόκειται για το φόρο ήδη επιβάλλεται σε εκμισθώσεις επαγγελματικών ακινητων και τώρα γινεται «ψηφιακός» . Συνήθως, το κόστος καλύπτεται από τον μισθωτή, ενώ η ευθύνη για τη δήλωση και την απόδοση του τέλους ανήκει στον εκμισθωτή. Υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για μισθώσεις με το Δημόσιο, φορείς γενικής κυβέρνησης ή σε περιπτώσεις όπου ο εκμισθωτής δεν υποβάλλει φορολογική δήλωση.

Το νέο τέλος, με συντελεστή 3,6%, υπολογίζεται επί του συμφωνηθέντος μισθώματος και επιβάλλεται τόσο στα επαγγελματικά μισθώματα όσο και στις υπομισθώσεις. Ωστόσο, εξαιρούνται τα μισθώματα κατοικιών και οι μισθώσεις που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ΦΠΑ. Παράλληλα, δεν επιβάλλεται σε τεκμαρτά εισοδήματα από ιδιοκατοίκηση ή ιδιόχρηση.

Σύμφωνα με οδηγό που εξέδωσε η ΠΟΜΙΔΑ ευθύνη για την επιβάρυνση του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής καθορίζεται από τη συμφωνία μεταξύ των συμβαλλομένων, όπως ίσχυε με το τέλος χαρτοσήμου. Συνήθως, ο μισθωτής είναι αυτός που επωμίζεται την καταβολή του τέλους, είτε ολόκληρου είτε μερικώς, ενώ ο εκμισθωτής είναι υπεύθυνος για τη δήλωση και την απόδοσή του.

Ειδικές διατάξεις προβλέπουν ότι σε περιπτώσεις όπου ο εκμισθωτής δεν υποβάλλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος, όπως συμβαίνει για τις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, η υποχρέωση καταβολής του τέλους μεταφέρεται στον μισθωτή.

Η διαδικασία απόδοσης του ΨΤΣ εξαρτάται από την ταυτότητα του υπόχρεου. Όταν ο εκμισθωτής έχει την ευθύνη, το τέλος καταβάλλεται ετησίως μαζί με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Αντίθετα, όταν υπόχρεος είναι ο μισθωτής, το τέλος πρέπει να αποδίδεται μηνιαία, έως την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα της συναλλαγής. Σε περιπτώσεις όπου ο εκμισθωτής απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, το ΨΤΣ καταβάλλεται εφάπαξ για το σύνολο των μισθωμάτων, μέχρι το τέλος του μήνα που έπεται της συναλλαγής.

Για τις συναλλαγές που αφορούν το Δημόσιο ή φορείς γενικής κυβέρνησης, η εφαρμογή του τέλους έχει συγκεκριμένες προβλέψεις. Όταν ο εκμισθωτής είναι ο αντισυμβαλλόμενος του Δημοσίου, το τέλος αποδίδεται ετησίως μέσω της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Αντίθετα, όταν αντισυμβαλλόμενος είναι ο μισθωτής, τότε το ΨΤΣ καταβάλλεται μηνιαία.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξοικονομώ 2025 | Εκδόθηκε η 1η επίσημη υπουργική απόφαση για το επερχόμενο πρόγραμμα

Με απόφασή του ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης, υπέγραψε την Ένταξη του Έργου «Ενεργειακή ανακαίνιση στον οικιακό κτιριακό τομέα (Εξοικονομώ, κύκλος 2025)» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Σύμφωνα με την απόφαση, ο προτεινόμενος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 434.000.000,00€.

Συνοπτική περιγραφή φυσικού αντικειμένου του έργου

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το Πρόγραμμα που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στοχεύει στη βελτιστοποίηση του λειτουργικού ενεργειακού προφίλ των κτιρίων κατοικιών χρηματοδοτώντας ανακαινίσεις που σχετίζονται με την ενεργειακή απόδοση. Αφορά στην ενεργειακή ανακαίνιση κτιρίων κατοικιών, συμπεριλαμβανομένης της θέσπισης διαδικασίας επιλογής για τη διασφάλιση της μείωσης της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας από τις κατοικίες κατά τουλάχιστον 30 % σε σύγκριση με τις αρχικές επιδόσεις της κατοικίας, υπολογιζόμενες σε kWh/m2. Τα ενεργειακά φτωχά και ευάλωτα νοικοκυριά θα λάβουν στήριξη με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων.

Συνίσταται στην παροχή κινήτρων σε ιδιοκτήτες κατοικιών για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια τα οποία υφίστανται νόμιμα και χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες, μεμονωμένα διαμερίσματα, πολυκατοικίες), με στόχο την αναβάθμισή τους τουλάχιστον κατά 3 ενεργειακές κατηγορίες, τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων». Υπάρχουν ξεχωριστοί υποπρουπολογισμοί για Οικογένειες με μέλος/μέλη ΑμεΑ, για τους Πληγέντες Θεσσαλίας, για οικογένειες με τέσσερα (4) εξαρτώμενα τέκνα και για ενεργειακά φτωχά και ευάλωτα νοικοκυριά.

Κάθε φυσικό πρόσωπο που επιθυμεί να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα εξετάζει εάν πληροί τα κριτήρια, συγκεντρώνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και απευθύνεται σε Ενεργειακό Επιθεωρητή, ώστε να διενεργηθεί η πρώτη ενεργειακή επιθεώρηση της ιδιοκτησίας του και να εκδοθεί το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Α’ ΠΕΑ). Κατόπιν, κατά το διάστημα υποβολής αιτήσεων, συμπληρώνει την αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα της επίσημης διαδικτυακής πύλης του Προγράμματος.

Μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο το πληροφοριακό σύστημα υποβολής των αιτήσεων θα παραμένει ανοιχτό, θα διενεργηθεί έλεγχος των στοιχείων που εισήχθησαν και οι αιτήσεις θα βαθμολογούνται, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως αυτά αναγράφονται στον Οδηγό του Προγράμματος, λαμβάνοντας σειρά κατάταξης και θα χρηματοδοτούνται οι αιτήσεις στο πλαίσιο των αντίστοιχων πόρων του προγράμματος, όπως αυτοί κατανέμονται στον αντίστοιχο Οδηγό.

Μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων, διενεργείται επιθεώρηση από Ενεργειακό Επιθεωρητή (διαφορετικό από τον Ενεργειακό επιθεωρητή που συνέταξε το Α’ ΠΕΑ), και εκδίδεται νέο ΠΕΑ. (Β’ ΠΕΑ). Βάσει του Β’ ΠΕΑ και κατόπιν της διαπίστωσης επίτευξης του ενεργειακού στόχου και της απαιτούμενης εξοικονόμησης ενέργειας, και του ελέγχου των δικαιολογητικών ολοκληρώνεται η καταβολή των κινήτρων του Προγράμματος στους Ωφελούμενους.

Τα έργα των Ωφελούμενων (φυσικό και οικονομικό αντικείμενο) θα πρέπει να ολοκληρώνονται σε διάστημα οκτώ (8) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής.

Κοινωνικές Κατηγορίες

Το Πρόγραμμα θα συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ, που αφορούν στην μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Επίσης, θα συμβάλλει στην ενίσχυση της απασχόλησης στους τομείς που σχετίζονται με την οικοδομή (κατασκευές, μελέτες, υπηρεσίες) σε αγροτικές, αστικές και ημιαστικές περιοχές, δημιουργώντας νέες και ίσες ευκαιρίες απασχόλησης σε όλη τη χώρα, θα προωθηθεί η καινοτομία στην εγχώρια κατασκευαστική και μεταποιητική βιομηχανία, θα κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια και θα δοθεί η δυνατότητα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ενεργειακά φτωχά νοικοκυριά να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσής τους. Παράλληλα θα ενισχυθεί η συμμετοχή εγχώριων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη χρηματοδότηση παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Μπορείτε να κατεβάσετε τη νέα απόφαση από εδώ

Πηγή:news.b2green

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακρίβεια: Ο «Γολγοθάς» των καταναλωτών με τις τιμές στο ράφι | Τα «ταμπελάκια» και ο γρίφος των… μειώσεων

«Λερναία Ύδρα» η ακρίβεια δεν αφήνει τα νοικοκυριά να πάρουν ανάσα. Ανήμποροι να ανταπεξέλθουν οικονομικά στο υπέρογκο κόστος των βασικών αγαθών οι καταναλωτές.

Νούμερο ένα «αγκάθι» για τα νοικοκυριά παραμένει η ακρίβεια με τους καταναλωτές να ψάχνουν για «σανίδα σωτηρίας» στις προσφορές αλλά τα χτυπήματα που δέχονται είναι αλύπητα όταν προσεγγίζουν το ράφι.

Στο Μαξίμου αναζητούν τρόπους να ανατρέψουν την εικόνα, ανεπιτυχώς. Τα κατά καιρούς επικοινωνιακά τεχνάσματα περί φιλολαϊκών πολιτικών δεν φαίνεται να πιάνουν τόπο.

Η πρόσφατη δημοσκόπηση (Metron Analysis) για λογαριασμό του MEGA φανερώνει ότι η ελληνική κοινωνία παραμένει πλειοψηφικά δυσαρεστημένη με τις αυξήσεις των τιμών. Η Νέα Δημοκρατία εισπράττει τον «λογαριασμό». Τα δύο τρίτα των πολιτών (66%) πιστεύουν ότι τα πράγματα πηγαίνουν προς τη λάθος κατάσταση ενώ αναφορικά με τους λόγους της δυσαρέσκειας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η ακρίβεια (41%) και ακολουθεί η Οικονομία με 26%.

Καθημερινή η μάχη με την ακρίβεια που δίνουν οι καταναλωτές.  Δυσβάσταχτο μηνιαίο κόστος για τα αγαθά πρώτης ανάγκης.

«Ακριβά είναι όλα. Λένε προσφορές, αλλά έχουν ανεβάσει πρώτα τις τιμές και μετά σου κάνουν 10% έκπτωση», επισημαίνει (MEGA) καταναλωτής , βλέποντας το πορτοφόλι του να αδειάζει με ταχύτητα. «Έτσι όπως έχουν φτάσει οι οικονομικές συνθήκες οι τιμές είναι πάρα πολύ αυξημένες σε σύγκριση με αυτό που λαμβάνεις», συμπληρώνει, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Εξελίξεις τώρα», με την αγωνία για να βγει ο μήνας να μεγαλώνει.

Οι καταναλωτές δηλώνουν πλέον ανήμποροι να διαχειριστούν το δυσβάσταχτο μηνιαίο κόστος για τα αγαθά πρώτης ανάγκης, αφού οι τιμές στα σούπερ μάρκετ έχουν χτυπήσει «κόκκινο».

«Κάθε φορά που έρχεσαι στο σούπερ μάρκετ βρίσκεις κι άλλες τιμές»

Παρ’ όλες τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για συγκράτηση της ανόδου των τιμών, οι Έλληνες δηλώνουν πως κάθε εβδομάδα βρίσκουν το ίδιο προϊόν σε υψηλότερη τιμή στο ράφι του σούπερ μάρκετ.

«Είναι δράμα! Κάθε φορά που έρχεσαι στο σούπερ μάρκετ βρίσκεις κι άλλες τιμές, προς τα πάνω βέβαια. Κρατούν ψηλά τις τιμές στα τυροκομικά, στα γαλακτοκομικά, τα είδη απορρυπαντικών, τα είδη καθαρισμού», είπε ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος.

Πλέον οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν προϊόντα σε τιμή προσφοράς, προκειμένου να γλιτώσουν λίγα χρήματα από τον μηνιαίο προϋπολογισμό.

Όπως λένε οι καταναλωτές τρόφιμα, απορρυπαντικά και είδη πρώτης ανάγκης έχουν ανεβασμένες τιμές, εβδομάδα με την εβδομάδα στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Όλοι προσπαθούν να ψωνίζουν με προσφορές που όμως – όπως λένε – δεν δίνουν τη λύση στο πρόβλημα.

Τα παράξενα… «ταμπελάκια»

Και επιπλέον οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι και με προσφορές… «άνθρακα» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως περιέγραψε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Οι καταγγελίες πέφτουν «βροχή» για τους εκπτωτικούς κωδικούς στα περίφημα «εθελοντικά ταμπελάκια». Σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές αντί να μειώνονται, αυξάνονται…  Ο «πονοκέφαλος» μεγαλώνει και μάλιστα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι «μόνιμες μειώσεις τιμών» μπορεί να υποκρύπτουν ακόμα και αυξήσεις.

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος επανήλθε αναδεικνύοντας τις «παραφωνίες» με τα «ταμπελάκια» και σχολίασε στην Αναστασία Γιάμαλη τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Μακαρόνια νούμερο δέκα, οικογενειακή συσκευασία (Χ4) κοστίζει 3,38 ευρώ. Η μονή συσκευασία κοστίζει 0,83 λεπτά του ευρώ. Αν κάνουμε τον πολλαπλασιασμό η οικογενειακή συσκευασία κοστίζει 0,6 λεπτά του ευρώ ακριβότερα.

Γιαούρτι που στις 16/11 (με μόνιμη μείωση τιμής) κόστιζε 3,01 ευρώ. Τέσσερις μέρες αργότερα υποχώρησε στα 2,9 ευρώ και στις 28/11 η τιμή ανήλθε στα 3,86 ευρώ, πάντα σε μόνιμη μείωση τιμής.

Είναι εθελοντική η μείωση της τιμής

Μια δικαιολογία είναι ότι η χαμηλότερη τιμή μπορεί να ήταν στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας κάποιου σούπερ μάρκετ, η οποία όμως διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Η μείωση τιμής με το «εθελοντικό ταμπελάκι» γίνεται με βάση την αρχική τιμή του τιμοκαταλόγου του προμηθευτή, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια, τουλάχιστον δύο μηνών με προοπτική να παραταθεί για τουλάχιστον άλλους δύο.

Μια πρωτοβουλία η οποία όπως τονίζεται δεν αποτελεί παρέμβαση στην αγορά αλλά «εθελοντική» χειρονομία των προμηθευτών και των σούπερ μάρκετ – κάτι σαν «συμφωνία κυρίων».

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος,στις συναντήσεις του με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας συνέστησε εντατικοποίηση των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η νέα πρωτοβουλία για μειώσεις τιμών στα ράφια, με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας. O υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

Πηγή: Στράτος Ιωακείμ/in.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en