Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τέλος η χρήση μάσκας σε σχολεία και Πανεπιστήμια από 1η Ιουνίου | Υποχρεωτική μόνον στις εξετάσεις

Την κατάργηση του μέτρου υποχρεωτικότητας στη χρήση μάσκας στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια σε εσωτερικούς κι εξωτερικούς χώρους, από 1ης Ιουνίου, εισηγείται η  Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας. Ωστόσο, η χρήση της θα είναι υποχρεωτική στη διάρκεια των εξετάσεων.

Υποχρεωτικό θα είναι το τεστ για ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς κάθε εβδομάδα.

Η εισήγηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων: «Αίρεται η υποχρεωτικότητα της μάσκας στην εκπαίδευση για μαθητές-φοιτητές και δασκάλους-καθηγητές σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Παραμένει υποχρεωτική η μάσκα κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Τεστ για ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς ένα κάθε εβδομάδα».

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 23 Μαΐου, άρχισαν οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ που θα διεξάγονται έως την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022, ενώ οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ, διεξάγονται από τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 έως την Τρίτη 31 Μαΐου 2022.

Να σημειωθεί ότι οι Πανελλήνιες αρχίζουν την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022. Μία ημέρα νωρίτερα, την Πέμπτη 2 Ιουνίου, θα αρχίσουν οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ.

Το διάστημα 3 – 10 Ιουνίου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και από 2 μέχρι 17 Ιουνίου των Επαγγελματικών Λυκείων.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής για τη λήξη μαθημάτων διδακτικού έτους και τις πανελλαδικές:

  • Λήξη μαθημάτων νηπιαγωγείων – δημοτικών σχολείων: 15 Ιουνίου 2022
  • Λήξη μαθημάτων γυμνασίων: 30 Μαΐου 2022

  • Λήξη μαθημάτων όλων των τάξεων των γενικών και των επαγγελματικών ημερήσιων και εσπερινών λυκείων: 20 Μαΐου 2022
  • Έναρξη πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών γενικών λυκείων: 3 Ιουνίου 2022
  • Έναρξη πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών επαγγελματικών λυκείων: 2 Ιουνίου 2022.

Τι ισχύει για τις πανελλαδικές 

Σημαντική διαφορά εφέτος θα είναι στον έλεγχο (testing). Οι υποψήφιοι στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, σε αντίθεση με όσα ίσχυσαν το 2021, δεν θα είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν αρνητικό self, rapid ή PCR test.

Ωστόσο, η υποχρέωση διενέργειας rapid test θα παραμείνει για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς με δική τους δαπάνη.

Με αποστάσεις στις αίθουσες

Οι υποψήφιοι που θα βρίσκονται στις αίθουσες εξέτασης για τις Πανελλαδικές εξετάσεις 2022 θα πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον ενάμιση μέτρο (1,5μ.).

Για να είναι δυνατό το παραπάνω μέτρο της τήρησης αποστάσεων και να μην προκαλείται συνωστισμός, θα πρέπει να εξασφαλιστούν περισσότερα εξεταστικα κέντρα.

Τέλος, οι αίθουσες εξέτασης θα πρέπει να έχουν επαρκή φυσικό αερισμό, δηλαδή από ανοιχτά παράθυρα.

Πού καταργείται η μάσκα  

Υπενθυμίζεται ότι νέα χαλάρωση των μέτρων κατά του κορωνοϊού είχει ανακοινώσει, πριν από μία εβδομάδα, ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλέυρης. Ο κ. Πλεύρης είχε ανακοινώσει καταργείται η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους από την 1η Ιουνίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2022.

Μιλώντας για τις αποφάσεις της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, ο υπουργός είπε ότι η μάσκα καταργείται και στα αεροπλάνα αλλά και στις υπεραστικές συγκοινωνίες όπου υπάρχει αριθμημένη θέση, όπως τα τρένα και τα υπεραστικά λεωφορεία. Η μάσκα καταργείται και για τότε εργαζόμενους στους χώρους αυτούς.

Η μάσκα παραμένει στις νοσοκομειακές μονάδες και στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, αλλά και σε άλλες δομές Υγείας όπου η παρουσία της κρίνεται απαραίτητη προς το παρόν, ενώ με μάσκα θα πρέπει να μετακινούνται όσοι χρησιμοποιούν αστικές συγκοινωνίες όπως είναι τα αστικά λεωφορεία, το μετρό, τα τρόλεϊ, το τραμ και ο ηλεκτρικός.

Όσον αφορά τις δομές εκπαίδευσης, ο υπουργός Υγείας είπε ότι η επιτροπή θα αποφασίσει την ερχόμενη εβδομάδα για το τι ακριβώς θα εφαρμοστεί αφού μελετήσει όλα τα δεδομένα.

Ο Θανάσης Πλεύρης έκανε ξεκάθαρο ότι η άρση της υποχρεωτικότητας της μάσκας σημαίνει ότι δεν θα επιβάλλεται το διοικητικό πρόστιμο. Όποιοι επιθυμούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη μάσκα θα μπορούν να το κάνουν και συστήνεται να γίνεται ιδίως από άτομα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου αλλά και σε χώρους όπου ο κάθε πολίτης κρίνει ότι θα μπορούσε να υπάρξει διασπορά του ιού.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2022 | Σήμερα μετά τη μία το μεσημέρι οι βαθμολογίες

Σήμερα, Τρίτη 27 Ιουνίου 2022, θα αναρτηθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.

Οι βαθμολογίες των υποψηφίων θα αναρτηθούν μετά τη 1.00 μ.μ., σε όλα τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.

Ταυτόχρονα, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο για πρώτη φορά στην παγκόσμια κατάταξη ‘Impact Rankings 2022’

Την πρώτη του επίσημη εμφάνιση έκανε φέτος το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος στην παγκόσμια κατάταξη Impact Rankings 2022, που δημοσιεύεται κάθε χρόνο από τον διεθνή Οργανισμό Times Higher Education (THE). Η κατάταξη THE Impact Rankings είναι η μοναδική παγκοσμίως που αξιολογεί τα Πανεπιστήμια με βάση την επίδοσή τους σε 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, δημοσιεύεται φέτος για τέταρτη χρονιά και περιλαμβάνει 1406 Πανεπιστήμια από 106 χώρες.

Οι δεκαεπτά στόχοι για τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη (SDGs – Sustainable Development Goals), αναλύονται παρακάτω:

https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/

Η συμμετοχή των Πανεπιστημίων στην κατάταξη προϋποθέτει την αξιολόγησή τους σε τουλάχιστον 4 από τους 17 στόχους. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται βάση τεκμηριωμένων στοιχείων που παρουσιάζονται από τον φορέα, περιλαμβάνονται σε εκθέσεις ή αφορούν σε διαδικασίες και πολιτικές που αναρτώνται με διαφάνεια στην ιστοσελίδα του και είναι δυνατόν να ελεγχθούν.

To Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος είναι ένα από τα 11 ελληνικά Πανεπιστήμια που συμμετείχαν στην κατάταξη και τοποθετήθηκε στις θέσεις 801-1000 μεταξύ 1406 Πανεπιστημίων παγκοσμίως.

Θέσεις 401-600: University of Crete, National and Kapodistrian University of Athens

Θέσεις 601-800: Aristotle University of Thessaloniki, Athens University of Economics and Business, National Technical University of Athens

Θέσεις 801-1000: International Hellenic University, University of Ioannina, University of West Attica

Θέσεις 1001+: Democritus University of Thrace, Hellenic Open University

Το ΔΙ.ΠΑ.Ε. βαθμολογήθηκε και στους 4 στόχους στους οποίους συμμετείχε, πετυχαίνοντας καλύτερη βαθμολογία στους στόχους 8 (καλύτερη μεταξύ των 11 ελληνικών Πανεπιστημίων) και 17 (δεύτερη καλύτερη βαθμολογία).

  • Στόχος 8 (Τομέας Εργασίας και την Οικονομικής Ανάπτυξης), θέσεις 201-300
  • Στόχος 10 (Τομέας Μείωσης Ανισοτήτων), θέση 601+
  • Στόχος 3 (Τομέας Υγείας και ποιότητας ζωής), θέσεις 601-800
  • Στόχο 17 (Τομέας Συνεργασίας), θέσεις 601-800

Η συνεχής βελτίωση της θέσης του Πανεπιστημίου τόσο στην εν λόγω κατάταξη όσο και στις υπόλοιπες διεθνείς λίστες κατάταξης, αποτελεί κεντρικό στόχο του Διεθνούς Πανεπιστημίου, στον οποίο συμβάλλει ενεργά όλο το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό του.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2022 | Μόνο 5 γραπτά στα 500 πήραν άριστα στα Λατινικά

Τα πρώτα στοιχεία με τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις παρουσιάζει σήμερα το «ΘΕΜΑ».

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, ο αριθμός των αριστούχων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Το γεγονός αυτό, που βασίζεται σε ένα ικανό και αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφορά και τα 4 Επιστημονικά Πεδία, τουλάχιστον στις περιζήτητες σχολές, με υποχώρηση των βάσεων στο 1ο (Θεωρητικές Σχολές) και στο 4ο Πεδίο (Οικονομικά). Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) διαγράφεται πτωτική τάση, ενώ μεγαλύτερη είναι στο 3ο (Σπουδές Υγείας).

Την ακτινογραφία των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ» μαζί με έναν αναλυτικό χρηστικό οδηγό για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και συμβουλές προς τους μαθητές προκειμένου να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές με βάση τις επιδόσεις τους, τις επιθυμίες τους αλλά και τις ανάγκες των πανεπιστημίων και της αγοράς εργασίας. Τα επαγγέλματα του μέλλοντος, δηλαδή αυτά που έχουν σχέση με τις τηλεπικοινωνίες, την ενέργεια και τον τουρισμό, είναι αυτά που προσελκύουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων μαζί με τις σταθερές παραδοσιακά σχολές, όπως η Ιατρική, η Νομική, οι Πολυτεχνικές και οι Οικονομικές Σχολές.

Οι βαθμολογίες

Πτώση στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων δείχνουν τα γραπτά των υποψηφίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από δείγμα περίπου 500 γραπτών από τα βαθμολογικά κέντρα προκύπτει:

■ Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες)

Μόνο 6 γραπτά στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογήθηκαν με άριστα στην κλίμακα 86-95. Επίσης, λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Στα Λατινικά 5 γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ η πλειονότητα των γραπτών έλαβε χαμηλότερες βαθμολογίες από τις αντίστοιχες περσινές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γραπτά των Λατινικών έχουν περισσότερες βαθμολογίες κάτω από τη βάση από την Κοινωνιολογία, μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν πέρυσι οι υποψήφιοι. Η Ιστορία, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, συγκεντρώνει την ίδια βαθμολογία με πέρυσι.

Στο μάθημα της Εκθεσης οι βαθμολογίες κυμαίνονται μεταξύ 8-12, ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες ήταν 10-14, δηλαδή παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των μαθητών ότι ήταν εύκολο το θέμα, οι βαθμολογίες, τουλάχιστον έως τώρα, είναι χειρότερες από πέρυσι.

■ Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Στα Μαθηματικά το 40% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από βαθμολογικά τμήματα, έπεσε κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστες βαθμολογίες μεταξύ 17-20 είναι λιγότερες από πέρυσι. Στη Φυσική οι βαθμολογίες φαίνεται ότι διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες περσινές είναι μέχρι στιγμής οι βαθμολογίες στη Χημεία.

■ Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας)

Στη Βιολογία οι αριστούχοι είναι λιγότεροι από πέρυσι. Στα υπόλοιπα μαθήματα, όπως φαίνεται, δεν τους έφτασε ο χρόνος να απαντήσουν ολοκληρωμένα. Η γενική εικόνα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι τα περισσότερα γραπτά βαθμολογήθηκαν με βαθμούς κάτω από τη βάση.

■ Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το 78% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, είναι κάτω από τη βάση, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 75%. Η Οικονομία ίδια με πέρυσι, η δε Πληροφορική χειρότερη.

panelladikes-eksetaseis-6

Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο από τα ρετιρέ έως και τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές διαβλέπει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Εκτιμά μάλιστα ότι στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρχει πτώση, ενώ στο 3ο Πεδίο μια ελαφρώς πτωτική τάση, ο αντίκτυπος της οποίας θα επηρεάσει ακόμα και την Ιατρική. Οπως σημεώνει ο κ. Βαφειαδάκης, «αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι διάβασμα μιας χρονιάς, αλλά συστηματικής μελέτης σε όλο το λύκειο».

Ως συμπέρασμα από τη φετινή εικόνα των γραπτών, πάντα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, καταδεικνύεται ότι οι μαθητές ξέρουν την τεχνική αλλά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαντήσεις, καθώς δεν έχουν την εμπειρία των εξετάσεων.

«Η πανδημία αποτυπώνεται στα γραπτά», λένε οι πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Πώς γίνεται αυτό; Πολλοί χαμηλοί βαθμοί, που μεταφράζεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στο ότι οι μαθητές «διάβασαν, αλλά δεν μπορούν να αποδώσουν, καθώς δεν έχουν συνηθίσει στις εξετάσεις, δεν ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν σε αυτές».panelladikes-eksetaseis-4

Πώς θα συμπληρώσετε το μηχανογραφικό

Η συμπλήρωση του φετινού μηχανογραφικού δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη περσινή διαδικασία. Η βασικότερη φετινή αλλαγή είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων με συντελεστές μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο, ενώ με απόφαση του οικείου πανεπιστημίου θα αποδίδονται, κατά περίπτωση, συντελεστές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δημιουργώντας ένα πιο περίπλοκο τοπίο.

Ακόμη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) λειτουργεί ως προϋπόθεση για να έχει τη δυνατότητα κάθε υποψήφιος να δηλώσει το τμήμα. Ο κάθε υποψήφιος για κάθε σχολή θα έχει διαφορετικά μόρια, γιατί ο συντελεστής βαρύτητας της ΕΒΕ είναι διαφορετικός ανά σχολή, καθώς κάθε τμήμα μπορεί να ορίσει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα. Με το προηγούμενο σύστημα σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα βαρύτητας, οι βαθμοί στα οποία πολλαπλασιάζονταν με 1,3 και 0,7, ενώ στα άλλα δύο δεν υπήρχαν συντελεστές. Φέτος όμως κάθε πανεπιστημιακό τμήμα όρισε τους συντελεστές βάσει των οποίων θα πολλαπλασιαστούν οι επιδόσεις των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Θυμίζουμε ότι 393 σχολές έχουν κρατήσει ίδιο τον συντελεστή βαρύτητας με πέρυσι.

Λόγω της ΕΒΕ που ισχύει φέτος, εκτιμάται ότι οι βαθμολογίες θα είναι προς τα κάτω. Αυτό σε συνδυασμό με μερίδα υποψηφίων που φαίνεται να έχει γράψει κάτω από τη βάση θα επιτρέψει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων σε σχέση με πέρυσι, αφήνοντας δηλαδή λιγότερες κενές θέσεις. Η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι βασικής σημασίας για τους υποψηφίους καθώς τα επαγγέλματα του μέλλοντος αποτελούν την κύρια αναζήτηση για τους νέους, με αιχμή του δόρατος την εξειδίκευση, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση εργασίας μετά τις σπουδές.

Οι αλλαγές στην αγορά εργασίας είναι ραγδαίες και μέσα στα επόμενα χρόνια η εικόνα θα αλλάξει τελείως, οπότε οι νέοι που καλούνται τώρα να κάνουν τις επιλογές τους πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς εργασίας. Τουρισμός, Ναυτιλία, Πληροφορική, Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια και Υγεία, απ’ ό,τι φαίνεται, είναι οι τομείς που θα βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των νέων για σπουδές τα επόμενα χρόνια, καθώς, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, αντέχουν στο μέλλον. Ενδεικτική της νέας καθημερινότητας είναι η έκθεση της Bank of America με τίτλο «Future of Work», στην οποία αναφέρεται η δημιουργία νέων, μελλοντικών επαγγελμάτων που έδειξαν ότι σχεδόν τα 2/3 των παιδιών που ξεκινούν το σχολείο θα εργάζονται σε θέσεις εργασίας που δεν έχουν επινοηθεί ακόμη. Στη χώρα μας πάντως σταθερά στις πρώτες προτιμήσεις των αρίστων παραμένουν επί δεκαετίες η Ιατρική, η Νομική, οι Πολυτεχνικές και οι Οικονομικές Σχολές.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: