Connect with us

ΓΟΝΕΙΣ

Σχολική διατροφή | Τι πρέπει να τρώει ένας μικρός μαθητής;

Δημοσιεύτηκε

στις

Η σωστή διατροφή του παιδιού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είναι το Α και το Ω για να αντεπεξέλθει στο δύσκολο πρόγραμμα του χειμώνα και στις απαιτήσεις του. Η ανάγκη για δυνατή μνήμη και καλή συγκέντρωση είναι επιτακτική και η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σίγουρα είναι ένα-αν όχι το μεγαλύτερο-από τα “όπλα” για να το πετύχει!

Ενώ όμως όλοι οι ειδικοί επανειλημμένα επισημαίνουν ότι τα παιδιά πρέπει να τρέφονται σωστά για να τα βγάλουν πέρα στο σχολείο, ελάχιστοι είναι οι γονείς που γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει “σωστή διατροφή” για ένα μικρό παιδί που πηγαίνει Δημοτικό.

Για το λόγο αυτό ζητήσαμε τη βοήθεια ειδικού και εν προκειμένω μιλήσαμε με την Κλινική Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Αθηνά Ρούντου για να μας λύσει όλες τις απορίες και να σου δώσει εμπεριστατωμένες συμβουλές αλλά και ένα πρότυπο διαιτολόγιο για κάθε υγιές παιδί!

Ποια τρόφιμα βοηθούν στη συγκέντρωση;

Στην ενίσχυση της μνήμης και στην καλύτερη συγκέντρωση συμβάλλουν οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β μιας και αυτές βοηθούν στην εξουδετέρωση της ομοκυστεΐνης στον οργανισμό. Επίσης, συστήνεται η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας τους σε μαγνήσιο, το οποίο συμβάλλει στη μετάδοση των νευρικών σημάτων στον εγκέφαλο και κατ’ επέκταση στη βελτίωση της μνήμης. Επιπλέον, τα ω-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν τη μνήμη και προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα από βλάβες. 

Τρόφιμα πλούσια σε φυλλικό οξύ είναι:

  • Μπρόκολο, αρακάς, σπαράγγια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Μπανάνες, πορτοκάλια
  • Ψωμί, δημητριακά, μακαρόνια
  • Ξηροί καρποί, όσπρια

Οι βιταμίνες της οικογένειας Β και ιδιαίτερα οι Β1, Β6 και Β12 που βοηθούν το νευρικό σύστημα, τονώνουν την πνευματική διαύγεια και μνήμη, περιέχονται στα ακόλουθα τρόφιμα:

  • Ψάρι, κρέας, πουλερικά
  • Σόγια, δημητριακά, μπιζέλια, μη αποφλοιωμένο ρύζι
  • Ξηροί καρποί, μπανάνες
  • Αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα

Τρόφιμα πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα είναι:

  • Σολομός
  • Ρέγγα
  • Σκουμπρί
  • Σαρδέλα
  • Τόνος
  • Εμπλουτισμένες μαλακές μαργαρίνες

 Άλλες τροφές που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία της μνήμης είναι το πράσινο τσάι και η κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε υδατάνθρακες (ψωμί, πατάτα, όσπρια, καστανό ρύζι, ζυμαρικά/δημητριακά ολικής αλέσεως). 

Η συχνή και σωστή κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε υδατάνθρακες συστήνεται για την ενίσχυση της μνήμης λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε γλυκόζη. Η γλυκόζη είναι το αποκλειστικό καύσιμο του εγκεφάλου, πράγμα που σημαίνει ότι όταν στερήσουμε τα εγκεφαλικά κύτταρα από την ουσία αυτή, διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία τους. 

Επιπρόσθετα και η ενυδάτωση είναι σημαντική για την ενίσχυση της μνήμης. Μια κατάσταση αφυδάτωσης προκαλεί έλλειψη συγκέντρωσης, αδύναμη μνήμη και μειωμένη απόδοση. Εκτός από την κλασσική επιλογή του νερού, η ενυδάτωση του σώματος μπορεί να επιτευχθεί και από μια σειρά υγρών, όπως το γάλα, οι χυμοί, τα φρούτα και τα λαχανικά.
 
Πώς θα τρώει το παιδί σου σωστά;

Παρακάτω παρατίθενται μερικές συμβουλές προς τους γονείς όπως μας τις έδωσε η Διατροφολόγος που θα τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την διατροφή των παιδιών τους.     
 

  • Πρώτο και κύριο λόγο έχουν οι γονείς, το καλύτερο που έχετε να κάνετε λοιπόν είναι να δίνετε το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση.  
  • Να θέσετε ορισμένους κανόνες σχετικά με τα γεύματα και να μην παρεκκλίνετε από αυτούς. 
  • Μην παραλείπετε το πρωινό γεύμα, αφού συμβάλλει στην ενίσχυση της μνήμης και στην καλύτερη απόδοση.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να ασκούνται. Μελέτες έδειξαν ότι μια αυξημένη φυσική δραστηριότητα βελτιώνει την κατάσταση του εγκεφάλου, αυξάνει την οξυγόνωση των νευρικών κυττάρων και βελτιώνει τη μνήμη.
  • Μην αποκλείσετε τελείως από την διατροφή των παιδιών τις τροφές που θέλουν να τρώνε, απλά μπορείτε να τις περιορίσετε.
  • Να είστε υπομονετικοί, τα παιδιά θέλουν τον χρόνο τους για να δοκιμάσουν νέες γεύσεις.     
  • Τα παιδιά έχουν ανάγκη να βλέπουν ενωμένη την οικογένεια, ακόμα και την ώρα του φαγητού. Προσπαθήστε να τρώτε όλοι μαζί και μάλιστα το ίδιο φαγητό. 
  • Παροτρύνεται τα παιδιά να σας βοηθήσουν στα ψώνια και στο μαγείρεμα καθώς και στον σχεδιασμό των γευμάτων.
  • Αποφεύγετε την απαγόρευση κάποιας τροφής διότι το μόνο που θα καταφέρετε είναι να την κάνετε πιο δελεαστική στα μικρά σας. Επίσης μην επιβραβεύετε τα παιδιά με καμία τροφή.
  • Προσπαθήστε να φτιάχνετε πιάτα με ποικιλία και χρώματα για να φαίνονται πιο δελεαστικά στα μάτια των παιδιών.

Πρόγραμμα διατροφής μικρού μαθητή!

Για να μην πελαγοδρομείς, όμως, η Διατροφολόγος έφτιαξε ένα ενδεικτικό πρόγραμμα διατροφής για έναν μαθητή δημοτικού (εννοείται ότι αφορά ένα κανονικό παιδί, χωρίς κάποιο πρόβλημα υγείας που να απαιτεί ειδική διατροφή) ώστε να είσαι σίγουρη ότι το παιδί σου τρέφεται σωστά!

 

 

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ PDF ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι η προσεγμένη διατροφή πλούσια σε φολικό οξύ και βιταμίνες Β και η σωματική άσκηση βοηθούν τα παιδιά να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις του σχολείου.

Επιμέλεια: Μαρκέλλα Ρεπανέλη

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΓΟΝΕΙΣ

Σε ποια ηλικία αρχίζουμε να δίνουμε χαρτζηλίκι στο παιδί

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε όλα τα σπίτια που στην οικογένεια υπάρχουν παιδιά, ακούγεται η συζήτηση για το χαρτζιλίκι που «δικαιούνται» για να κατέχουν. Αποτελεί βασικό «μάθημα» ζωής καθώς θεωρείται μια σημαντική μέθοδος διαπαιδαγώγησης για την οικονομική διαχείριση. Το μέγεθος του ποσού, η αιτιολόγηση, η συχνότητα που θα δίνεται πως θα ξοδεύεται και άλλες τόσες παράμετροι αποτελούν μάθημα στα παιδιά για την οικονομική διαχείριση.

Αποτελεί πρακτική κοινωνικοποίησης, τόσο με συμβολική όσο και με πρακτική σημασία , όταν οι γονείς το συνδέουν με την ανάγκη των παιδιών να ανταποκριθούν στα καθημερινά μικροέξοδα τους. Μέσω της διαχείρισης του χαρτζιλικιού το παιδί αποκτά την αίσθηση του μέτρου και την σημαντικότητα της οριοθέτησης  είτε τα όρια τα βάζει το ίδιο (μέσω του να ξέρει πώς να το διαχειρίζεται από τη μια περίοδο που του δίνεται μέχρι την επόμενη) είτε οι συνθήκες (το μέγεθος του ποσού, οι προτεραιότητες στα έξοδα και ούτω καθεξής ). Τα καθιστά υπεύθυνα, καθώς ο γονιός αναγνωρίζει τη σταδιακή κατάκτηση της αυτονομίας τους και της ανεξαρτησίας τους. Προϋποθέτει εμπιστοσύνη και υποστήριξη.

Είναι μια σκληραγώγηση. Μαθαίνει στα παιδιά τη σκληρότητα της οικονομικής διαχείρισης , την ανάγκη συμβιβασμών που αυτή συνεπάγεται το σωστό χρόνο για να διεκδικήσεις και φυσικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. Προσοχή ωστόσο, καθώς όταν δίνεται ως μπόνους προκειμένου να ικανοποιήσουν τα παιδιά τις καταναλωτικές τους επιθυμίες, τότε μετατρέπεται σε αρνητική πρακτική καθώς καλλιεργεί μοντέλα ζωής που συνδέουν την προσωπική ανάπτυξη με υλικές αξίες .

Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει να δίνεται είναι όταν το παιδί αρχίζει να ικανοποιεί τις κοινωνικές του ανάγκες με μια σχετική αυτονομία . Δεν έχει τόσο σημασία το ποσό όσο οι αντιλήψεις του γονέα για το χρήμα. Και κυρίως να μη συνδέεται το χρήμα που δίνεται με την όποια επιβράβευση.

Μερικά στατιστικά στοιχεία

– Σε έρευνα στο Ληγουρίο και στη Νίκαια, το 54% των γονέων δίνουν λεφτά επειδή δε βλέπουν πολλές ώρες τα παιδιά τους. Ενώ 3 στους 10 δίνουν αντικείμενα στα παιδιά που δεν έχουν ζητήσει.

– 7 στα 10 παιδιά γνωρίζουν ότι δεν είναι απεριόριστο.

– Το 16% των γονιών παροτρύνουν τα παιδιά να κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους εργαζόμενα.

– Στο 61% είναι συμφωνημένο από πριν, ενώ η υπέρβαση του τιμωρείται από το 35 % των συμμετεχόντων στην έρευνα.

– 66% των παιδιών ζητούν να ξεπεράσουν τους φίλους τους , ενώ το 44% των γονέων είναι αυτοί οι ίδιοι που περνούν το μήνυμα του ανταγωνισμού στα παιδιά.

– Το 44% των γονέων ανταμείβουν τα παιδιά τους όταν συμμετέχουν στις εργασίες του σπιτιού. Προσοχή σε αυτή τη τακτική γιατί ενδέχεται να αναπτυχτεί ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέλφια.

Μη ξεχνάμε ότι το παιδί επηρεάζεται από την όλη στάση της οικογένειας απέναντι στο χρήμα . Επομένως θα πρέπει να υπάρχει η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην υπερεκτίμηση του και στην υποτίμηση του. Στην ευκολία που μπορεί να κερδίζεται από κάποιους και στην δυσκολία από κάποιους άλλους.

 neadiatrofis

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΟΝΕΙΣ

Ανάπτυξη των παιδιών | Πότε θα πρέπει να ανησυχούν οι γονείς;

Δημοσιεύτηκε

στις

Είναι το ίδιο η ανάπτυξη με την αύξηση?

Ο οργανισμός του παιδιού δεν αποτελεί μια μικρογραφία του ενήλικα αλλά αυξάνεται και αναπτύσσεται μερικές φορές ακόμη και μετά το 18ο έτος της ενηλικίωσης. Το παιδί δεν είναι ένας μεγάλος σε σμίκρυνση. Με τον όρο Ανάπτυξη εννοούμε την ωρίμανση των λειτουργιών του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής. Η αύξηση του οργανισμού αναφέρεται στις μεταβολές του μεγέθους του σώματος του μικρού παιδιού, όπως για παράδειγμα αυτές εκτιμώνται από τον παιδίατρο με την μέτρηση του βάρους, ύψους/μήκους και της περιμέτρου της κεφαλής.

 Σε ποιους τομείς χωρίζεται η ανάπτυξη?

Επιμέρους η ανάπτυξη διακρίνεται σε δεξιότητες αδρής, λεπτής κινητικότητας σε δεξιότητες επικοινωνίας, διανοητική , συναισθηματική, κοινωνική, γλωσσική ανάπτυξη κτλ. Η αδρή κινητικότητα εξετάζει την αλληλεπίδραση του εγκεφάλου και των ανώτερων νευρώνων με πολυάριθμες και ποικίλες ομάδες μυών του μυοσκελετικού συστήματος με σκοπό την κίνηση είτε αφορά βάδισμα, τρέξιμο, είτε ανεβοκατέβασμα σκάλας κτλ. Η λεπτή κινητικότητα αφορά την συνέργεια και την συνεργασία των ματιών με τα χέρια με σκοπό την απόκτηση δεξιοτήτων σύλληψης αντικειμένων, λεπτών χειρισμών με την χρήση του αντίχειρα, γραφής, ζωγραφικής κοκ. Οι δεξιότητες επικοινωνίας σε συνδυασμό με την γλωσσική ανάπτυξη αφορούν την αντίληψη εξωτερικών ερεθισμάτων όπως ο ήχος και το φως καθώς και την κατανόηση και την έκφραση του λόγου.

Αναπτύσσονται όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο?

Το κάθε παιδί αποτελεί μια μοναδική οντότητα και είναι προικισμένο με διαφορετικά γονίδια. Μεγαλώνει με οικογένειες που ζουν σε διαφορετικές κοινωνικοπολιτικές θρησκευτικές και οικονομικές συνθήκες και δέχεται διαφορετικά ερεθίσματα από τους οικείους, τους συγγενείς, το σχολείο και τις όποιες κρατικές δομές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει απόλυτη σειρά και αυστηρή πειθαρχία στον ρυθμό απόκτησης και εξέλιξης των επιμέρους δεξιοτήτων. Για παράδειγμα ένα παιδί μπορεί να μιλήσει λίγο νωρίτερα και να περπατήσει λίγο αργότερα από έναν αντίστοιχο μέσο όρο. Κάθε δεξιότητα ακολουθεί μια ( κανονική ) κατανομή και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια ηλικία έναρξης, μια μέση και μια οριακή ηλικία.

 Τι πρέπει να κάνουμε ως γονείς?

Τηρώντας τακτική παιδιατρική παρακολούθηση όχι μόνο στα πλαίσια ασθενειών αλλά ξεχωριστού αναπτυξιακού ελέγχου μπορούν να εντοπιστούν τυχόν παρεκκλίσεις από την πορείαανάπτυξης δεξιοτήτων και να κουβεντιαστούν τυχόν διλήμματα των γονέων. Ο παιδίατρος θα σας κατευθύνει περαιτέρω για το αν χρειάζεται απλή παρακολούθηση ή για το αν χρειάζεται απευθείας παραπομπή σε ειδικό. Ενδέχεται να χρειαστεί να γίνουν περαιτέρω εξετάσεις ή δοκιμασίες όπως η αναπτυξιακή δοκιμασία παΙς της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού».

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για βρέφη ηλικίας 2 μηνών?

Απευθυνθείτε άμεσα στον παιδίατρο σας αν το μωρό σας σε ηλικία 2 μηνών δεν ανταποκρίνεται σε δυνατούς ήχους, αν δεν παρατηρεί καθόλου κινούμενα αντικείμενα, αν δεν χαμογελά, αν δεν φέρνει τα χέρια του στο στόμα, και να δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι πιο ψηλά από το επίπεδο του σώματος όταν είναι μπρούμυτα.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για βρέφη ηλικίας 4 μηνών?

Επισκεφθείτε άμεσα στον παιδίατρο σας αν το μωρό σας ηλικίας 4 μηνών δεν παρατηρεί καθόλου κινούμενα αντικείμενα, αν δεν χαμογελά, αν δεν βγάζει ήχους, αν δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι, αν δεν φέρνει αντικείμενα στο στόμα, αν δεν τεντώνει τα πόδια του όταν οι πατούσες ακουμπούν σε σκληρή επιφάνεια και αν δεν μπορεί να κινήσει και τα δυο μάτια προς όλες τις κατευθύνσεις.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για βρέφη ηλικίας 6 μηνών?

Επικοινωνήστε άμεσα με τον παιδίατρο σας αν το μωρό σας σε ηλικία 6 μηνών δεν προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα που είναι δίπλα του, δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τα άτομα που του παρέχουν φροντίδα, δεν ανταποκρίνεται σε ήχους γύρω του, δυσκολεύεται να φέρει αντικείμενα στο στόμα, αν δεν παράγει ήχους όπως « α, ο ,ε », αν δεν μπορεί να αναποδογυρίσει, αν δεν χαμογελά, αν μοιάζει πολύ σφιγμένο με μυς σε σύσπαση ή αν δίνει την εντύπωση ότι είναι πού χαλαρό όπως μία υφασμάτινη κούκλα.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για βρέφη ηλικίας 9 μηνών?

Μιλήστε άμεσα με τον παιδίατρο σας αν το μωρό σας σε ηλικία 9 μηνών δεν μπορεί να στηρίξει το βάρος του όταν του κρατάτε το χέρι, αν δεν μπορεί να καθίσει , αν δεν μπαμπαλίζει (αν δε λέει μπαμπαμπα, ντανταντα), αν δεν παίζει κανένα παιχνίδι αν δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του, αν δεν αναγνωρίζει οικεία πρόσωπα, αν δεν κοιτά εκεί που του δείχνετε, αν δεν μεταφέρει παιχνίδια από το ένα χέρι στο άλλο.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για βρέφη ηλικίας 12 μηνών?

Ενημερώστε άμεσα τον παιδίατρο σας αν το μωρό σας σε ηλικία 12 μηνών δεν μπουσουλά, δεν στέκεται με υποστήριξη, δε ψάχνει για πράγματα που βλέπει ότι τα κρύβετε, δε λέει λέξεις όπως μαμά ή νταντά, δε μπορεί να μάθει χειρονομίες πως να χαιρετάει, δε δείχνει αντικείμενα ή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για προνήπια ηλικίας 18 μηνών?

Απευθυνθείτε άμεσα στον παιδίατρο σας αν το παιδί σας σε ηλικία 1,5 έτους δε δείχνει με το δάχτυλο του για να επισημάνει πράγματα σε άλλους, δεν μπορεί να περπατήσει, δε γνωρίζει την χρήση καθημερινών αντικειμένων, δε μιμείται τους ‘άλλους, δε χρησιμοποιείτουλάχιστον 6 λέξεις , δεν μαθαίνει καινούριες λέξεις, δεν προσέχει ή δεν νοιάζεται όταν ένα άτομο που το φροντίζει φεύγει ή επιστρέφει ή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για προνήπια ηλικίας 2 ετών?

Επισκεφθείτε άμεσα στον παιδίατρο σας αν το παιδί σας σε ηλικία 2 ετών δε χρησιμοποιεί φράσεις δύο λέξεων πχ πίνω γάλα, δεν γνωρίζει τι να κάνει με κοινά πράγματα όπως μια χτένα , ένα τηλέφωνο , ένα πιρούνι ή ένα κουτάλι, δεν αντιγράφει λόγια και πράξεις άλλων, δεν ακολουθεί απλές εντολές , δεν περπατά σταθερά ή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για προνήπια ηλικίας 3 ετών?

Επικοινωνήστε άμεσα με τον παιδίατρο σας αν το παιδί σας σε ηλικία 3 ετών πέφτει ή δυσκολεύεται πολύ με το ανεβοκατέβασμα στις σκάλες, έχει πολύ δυσνόητο λόγο, δεν μπορεί ή δεν θέλει να παίξει με απλά παιχνίδια (πχ παζλ, παιχνίδια τοποθέτησης αντικειμένων κτλ) , δε μπορεί ή δεν θέλει να παίξει με άλλα παιδιά, δεν παίζει παιχνίδια ρόλων, δεν μιλάει με προτάσεις, δεν κατανοεί απλές εντολές, δεν έχει βλεμματική επαφή ή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για νήπια ηλικίας 4 ετών?

Μιλήστε άμεσα με τον παιδίατρο σας αν το παιδί σας σε ηλικία 4 ετών δεν μπορεί να κάνει επιτόπια πηδηματάκια, δεν μπορεί να μουτζουρώσει μια κόλλα χαρτί, δεν δείχνει ενδιαφέρον σε διαδραστικά παιχνίδια ή σε παιχνίδια ρόλων, αγνοεί άλλα παιδιά ή δεν αποκρίνεται σε άτομα εκτός οικογενείας, έχει προβλήματα στο ντύσιμο, στον ύπνο και στην χρήση της τουαλέτας, δεν μπορεί να διηγηθεί μία απλή ιστορία, δεν ακολουθεί εντολές τριών ενεργειών, δεν καταλαβαίνει το ίδιο και το διαφορετικό, δε χρησιμοποιεί σωστά τις αντωνυμίες (πχ εμένα και εσύ), δε μιλά καθαράή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

Ποια σημάδια θεωρούνται ανησυχητικά για νήπια ηλικίας 5 ετών?

Ενημερώστε άμεσα τον παιδίατρο σας αν το παιδί σας σε ηλικία 5 ετών δεν επιδεικνύει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων, παρουσιάζει ακραίες συμπεριφορές (ασυνήθιστα φοβισμένο, επιθετικό, ντροπαλό ή λυπημένο), είναι ασυνήθιστα μη ενεργό και αποστασιοποιημένο, αποσπάται εύκολα/ έχει πρόβλημα συγκέντρωσης σε μια δραστηριότητα για περισσότερα από 5 λεπτά, δεν απαντά όταν τον ρωτούν ή απαντά μόνο επιφανειακά, δεν μπορεί να ξεχωρίσει την αλήθεια από το μύθο, δεν παίζει πολλά και ποικίλά παιχνίδια, δεν μπορεί να πει το όνομα και το επίθετο του, δεν χρησιμοποιεί πληθυντικό ή παρελθόντα χρόνο σωστά, δεν μιλά για καθημερινές δραστηριότητες ή εμπειρίες, δεν ζωγραφίζει εικόνες, δεν μπορεί να πλύνει τα δόντια του, να πλύνει και να σκουπίσει τα χέρια του και να ξεντυθεί χωρίς βοήθειαή όταν χάνει δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει.

stogiatro.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΟΝΕΙΣ

Γεννήθηκε το πρώτο μωρό του 2018 στην Αλεξανδρούπολη

Δημοσιεύτηκε

στις

Γεννήθηκε το πρώτο μωρό του 2018 στην Αλεξανδρούπολη! Πρόκειται για ένα υγιέστατο αγοράκι, το οποίο ήρθε στη ζωή στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς.

Ήρθε στη ζωή στις 12:45 ανήμερα της Πρωτοχρονιάς με καισαρική τομήχαρίζοντας χαμόγελα ευτυχίας στους δύο γονείς και στους συγγενείς. Όλα κύλησαν ομαλά κι έτσι τόσο το μωρό βάρους 3.240kg όσο και η μητέρα χαίρουν άκρας υγείας.

Να τους ζήσει!

.e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΟΝΕΙΣ

“Το χαμόγελο του παιδιού” και επισημα στην πόλη της Καβάλας (Video)

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού Κώστας Γιαννόπουλος σε συνεργασία με τον Δήμο Καβάλας και την κινητή ομάδα “Οδυσσέας” βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου στην Πλατεία Ελευθερίας έτσι ώστε να ανακοινώσει τις νέες εγκαταστάσεις του φιλανθρωπικού οργανισμού για το παιδί και την οικογένεια στην πόλη της Καβάλας.

 

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ