Connect with us

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΠΑΜΘ – Συσκέψεις σε Καβάλα και Αλεξ/πολη για τα σιδηροδρομικά δίκτυα της περιφέρειας

Όπως μαθαίνουμε η Περιφέρεια της Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) αντιλαμβανόμενη την αναγκαιότητα επέκτασης, συντήρησης και  αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειας και βρισκόμενη σε συνεχή επαφή με την κυβέρνηση και τους φορείς που διαχειρίζονται τα μεγάλα έργα, προκειμένου να πιέσει-μοχλεύσει την επιτάχυνση υλοποίησης τους, έχει προγραμματίσει δύο τεχνικές συναντήσεις με το παρακάτω αντικείμενο.

  • τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης -Τοξοτών,
  • την αναβάθμιση με διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη,
  • τη συντήρηση με ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου και κτιριακών εγκαταστάσεων επί του υφιστάμενου δικτύου μεταξύ ΣΣ Στρυμώνα – ΣΣ Αλεξανδρούπολης,

Οι τεχνικές συνατήσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τις συνημμένες προσκλήσεις :

  • τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023, 12:00μμ , στο Νομαρχείο Έβρου, στην Αλεξανδρούπολη,
  • την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023, 12:00μμ, στην αίθουσα Νικόλαος Μάρτης, Διοικητηρίου Καβάλας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στον χώρο των συσκέψεων στις 13.00 θα γίνουν δηλώσεις από τον Περιφερειάρχη της ΑΜΘ κου Χρήστου Μέτιου, τον Προέδρου και Διευθύνοντος συμβούλου ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ κου Χρήστου Βίνη, τον Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ ΑΕ κου Κωνσταντίνου Μουρουδέλη και λοιπών εμπλεκομένων.

Ελπίζουμε η όλη προσπάθεια να μην εχει απλά προεκλογικό χαρακτήρα προς “άγρα” ψήφων, αλλά να υπάρξουν ουσιαστικά αποτελέσματα στις παραπάνω συναντήσεις για την προώθηση της ανάπτυξης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειάς ΑΜΘ,  με αποφάσεις ανάληψης συγκεκριμένων δράσεων και πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση.

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης | Επίσκεψη Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικού Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εργασίας του Διευθύνοντος Συμβούλου, Δημήτρη Πολίτη, του Εκτελεστικού Συμβούλου, Παναγιώτη Σταμπουλίδη και στελεχών του Ταμείου στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. (ΟΛΑ Α.Ε.).

Τα δύο εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ συναντήθηκαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου και τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΑ Α.Ε., Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ. Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης, μετά τη ματαίωση του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού
κεφαλαίου του Οργανισμού.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν τα εξής:

  •  Η υλοποίηση των έργων για την αποκατάσταση των βαθών της λιμενολεκάνης και του διαύλου εισόδου – εξόδου, την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα και τη σύνδεσή του με τη νέα Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης που ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή.
  • Πρόκειται για έργα που θα αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του λιμένα και θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας, δεδομένου ότι η κίνηση των οχημάτων με προορισμό το λιμάνι δεν θα διεξάγεται μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης. Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα αναλάβουν την ωρίμανση, δημοπράτηση και χρηματοδότηση των έργων συνολικού προϋπολογισμού 23 εκατ.
    ευρώ (18,5 εκατ. ευρώ για τα έργα εκβάθυνσης και 4,5 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου). Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα λειτουργήσει ως φορέας χρηματοδότησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Αναθέτουσα Αρχή και το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέας ωρίμανσης των έργων.
  • Τα συγκεκριμένα έργα υποδομής έχουν ήδη χαρακτηριστεί έργα στρατηγικής σημασίας από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας και επίκειται η ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξής τους στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  •  Η ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου Στρατηγικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση Business Plan και θα μελετήσει τις δυνατότητες ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος. Με βάση το Business Plan θα ληφθούν αποφάσεις για την υλοποίηση επενδύσεων, όπως την προμήθεια εξοπλισμού φορτοεκφόρτωσης και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Οι σύμβουλοι θα εξετάσουν, επίσης, το ενδεχόμενο συνεργασίας της ΟΛΑ Α.Ε. με νέους χρήστες, ενώ αναμένεται να συνδράμουν στην εφαρμογή του νέου επιχειρηματικού σχεδίου εφόσον κριθεί απαραίτητο. Ως
    καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών στον διαγωνισμό με προϋπολογισμό 550.000 ευρώ έχει οριστεί η 20 η Μαρτίου 2023.
  •  Τα αιτήματα υφιστάμενων και δυνητικών χρηστών του λιμένα για τη μίσθωση χώρων εντός των εγκαταστάσεων του Οργανισμού.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Hellenic Train: Προσλήψεις μεταξύ άλλων και στην Αλεξανδρούπολη

Προσωπικό αμαξοστοιχίας (conductors) με γνώσεις Αγγλικών και υπολογιστών και τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου ζητά η Hellenic Train σε όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη νέα ανακοίνωση, ζητείται προσωπικό με έδρα τα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Πάτρα, Διακοπτό, Κιάτο, Λιανοκλάδι, Λάρισα, Βόλο, Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη.

Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με προτίμηση σε τεχνολογική ή τεχνική εκπαίδευση, γνώση αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο B2 (Lower) και προαιρετική γνώση ιταλικής γλώσσας, πτυχίο πληροφορικής ECDL και εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις.

Οι υποψήφιοι καλούνται να αποστείλουν το βιογραφικό τους μέσω email ως και την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023.

Σύμφωνα με άλλες αγγελίες στην ιστοσελίδα της εταιρείας, η Hellenic Train ζητά επίσης εργαζόμενους στους τομείς της πληροφορικής και της τεχνολογίας. Μεταξύ αυτών, ζητούνται Data Analyst, IT Business Analyst και Τεχνικός Υποστήριξης Χρηστών (IT Helpdesk Technician).

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Πως ο πόλεμος “αναβάθμισε” τα ξεχασμένα λιμάνια της Αλεξ/πολης και Καβάλας

Σύμφωνα με άρθρο του Φώτη Φωτεινού στο capital.gr η ανταγωνιστικότητα κάθε σύγχρονου λιμένα “περνά” μέσα (και) από τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Η ανωτέρω παραδοχή “κουμπώνει” απόλυτα στις περιπτώσεις των λιμάνων Αλεξανδρούπολης, (κατά κύριο λόγο) και Καβάλας, τα οποία λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων – διεκδικούν έναν πιο σύνθετο ρόλο.

Μπορεί σε απόλυτα οικονομικά μεγέθη, τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας να θεωρούνται αρκετά “μικρά” (το 2021, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολις σημείωσε κύκλο εργασιών 1,5 εκατ. έναντι 0,6 εκατ. το 2020), ωστόσο διαθέτουν ισχυρή “δυναμική”, εξαιτίας της γεωγραφικής τους θέσης. (αποφυγή στενών Βοσπόρου και Ρωσο-Ουκρανικός πόλεμος)

Τα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια και κυρίως, με την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου αλλά και την άυξηση των τελών διέλευσης του Βοσπόρου, έχουν αναβαθμίσει τη σημασία των λιμένων της περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, με αποτέλεσμα η Ελληνική Πολιτεία να δρομολογήσει ενέργειες εκσυγχρονισμού των λιμένων, μέσω οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Αν. Μακεδονίας και Θράκης, διοργανώνει την προσεχεί εβδομάδα δυο τεχνικές συναντήσεις σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη, με σκοπό να πιέσει την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς, ώστε να επισπεύσουν τα ήδη δρομολογημένα έργα (σιδηροδρομικά) για τα δυο μεγάλα λιμάνια της περιφέρειας. Στόχος να μην μείνουν στα χαρτιά αυτά τα μεγάλα έργα και χαθεί ακόμα μια μεγάλη ευκαιρία για την αναβάθμιση και ανάπτυξη της περιοχής,, ώστε η περιφέρεα της ΑΜΘ να γίνει τα επόμενα χρόνια, ένα από τα κυριότερα διαμετακομιστικά κέντρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Οι οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις των λιμανιών της ΑΜΘ

Στα τέλη του 2021 υπογράφηκε η σύμβαση για την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης, η οποία αποτελεί την οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον λιμένα. Το έργο αφορά 3,03 χλμ. αστικής αρτηρίας και 0,5 χλμ. συνδετήριου κλάδου με το λιμάνι.

Αντίστοιχα, τα τελευταία 2,5 χρόνια έχει “αναβιώσει” και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα. Την εξεταζόμενη περίοδο διεξήχθησαν 54 σιδηροδρομικά δρομολόγια πλήρους φορτίου από/προς τον λιμένα Αλεξανδρούπολης, κυρίως στρατιωτικού υλικού.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει το έργο της αναβάθμισης και του διπλασιασμού της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, αρχικού προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ.

Το έργο – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα “Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο” και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα “Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα”.

Τόσο το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, όσο και η πεδινή χάραξη Θεσσαλονίκη – Τοξότες εντάσσονται στο φιλόδοξο εγχείρημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με λιμάνια της Βουλγαρίας (Sea2Sea).

Εκτός από τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις και έπειτα από την απόφαση για τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την υλοποίηση έργων, ύψους 23 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της εμπορευματικής δραστηριότητάς του, μέσω και της προμήθειας ανυψωτικών μηχανημάτων.

Επιπλέον,το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να αντλήσει ευρωπαϊκά κονδύλια, αφού εντάχθηκε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: