Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνέντευξη τύπου απο την παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ για την εξοικονόμηση ενέργειας

Συνέντευξη τύπου έδωσε την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου το πρωί ο επικεφαλής της παράταξης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, δημοτικός σύμβουλος και εκ νέου Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος, για το θέμα της λύσης που προωθεί η διοίκηση του Δήμου Καβάλας στην εξοικονόμηση ενέργειας από τον δημοτικό φωτισμό.

Ο Σωτήρης Λαζαρίδης, ηλεκτρολόγος – μηχανικός και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης, ανέλυσε διεξοδικά και με συγκεκριμένους πίνακες τα αδύναμα σημεία της λύσης της Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης που προωθεί η διοίκηση του Δήμου και κατέδειξε επί της ουσίας ότι το όφελος που θα προκύψει από την εξοικονόμηση ενέργειας με την εφαρμογή της σύμβασης θα το κερδίσει ο μεσάζοντας και όχι ο Δήμος. Ο Δήμος θα καρπωθεί ένα ελάχιστο ποσό που θα προκύψει από την έκπτωση που θα δώσει ο ανάδοχος του έργου στον διαγωνισμό και από το κόστος συντήρησης το οποίο όμως αμφισβητείται ως προς τον υπολογισμό του.

Ο Νίκος Σιδηρόπουλος, ως νομικός σύμβουλος της παράταξης, ανέλυσε τα αδύναμα σημεία της έκθεσης σκοπιμότητας και της απόφασης που έλαβε η Οικονομική Επιτροπή, εστιάζοντας στα εξής σημεία:

– Δεν εξηγείται γιατί η διοίκηση του Δήμου επέλεξε να δεσμεύσει τον Δήμο για μία τόσο μεγάλη περίοδο (12 χρόνια)

– Υπάρχει αδιαφάνεια ως προς την επιλογή της λύσης της Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης, καθώς δεν εξετάστηκαν επαρκώς ούτε αναλύθηκαν οι άλλες δύο επιλογές που έχει ο Δήμος.

– Αμφισβητείται η δυνατότητα της Οικονομικής Επιτροπής να αποφασίσει την εκχώρηση ανταποδοτικών εσόδων  του Δήμου σε ιδιώτη, καθώς αυτό δεν προβλέπεται από τις αρμοδιότητές της.

– Δεν καθορίζεται τι θα πληρώνει ο Δήμος στον ενδιάμεσο σύμβουλο που θα παρακολουθεί την εκτέλεση της σύμβασης.

Τέλος, ο Νίκος Σιδηρόπουλος ανέφερε πως η παράταξη του Μάκη Παπαδόπουλου κατέθεσε προσφυγή εναντίον της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, αλλά και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων για τον έλεγχο της νομιμότητας τόσο της λήψης της απόφασης από την Οικονομική Επιτροπή όσο και της νομικής βάσης της σύμβασης που θα προκύψει.

Στην ομιλία του, ο Μάκης Παπαδόπουλος ανέλυσε το πολιτικό σκεπτικό της απόφασης της παράταξης να προσφύγει εναντίον της σύμβασης που προωθεί η διοίκηση του Δήμου, λέγοντας χαρακτηριστικά τα εξής:

«Με τη σημερινή συνέντευξη τύπου, αλλά και με την κατάθεση των προσφυγών θέλω να αναδειχθεί η ουσία του προβλήματος που είναι η εξής: η σύμβαση που πάει να υπογράψει ο Δήμαρχος Καβάλας δεν μας συμφέρει γιατί:

– δεσμεύει τον Δήμο Καβάλας για 12 χρόνια με ένα τεράστιο ποσό 12 εκατομμυρίων ευρώ

– εκχωρεί ένα μεγάλο μέρος των ανταποδοτικών εσόδων του Δήμου σε “ενδιάμεσους” και “μεσάζοντες”!

Συμφωνούμε απόλυτα με την προσπάθεια του Δήμου για την αλλαγή των λαμπτήρων που είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν κάποιες πολύ σοβαρές αδυναμίες.

ΠΡΩΤΟΝ: ο Δήμος Καβάλας άργησε πολύ να κινηθεί για την αλλαγή φωτιστικών.

Ο Δήμος Νέστου που είναι δίπλα μας, έχει προχωρήσει στην αντικατάσταση των λαμπτήρων από το 2020 και μόνος του, με δικούς του πόρους. Πληρώνει με δόσεις μέσα από την εξοικονόμηση ενέργειας που πετυχαίνει.

Ενώ ο Δήμαρχος Καβάλας τι μας λέει; Ότι θα το ξεκινήσει στο τέλος του 2023…

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Η συγκεκριμένη  πρόταση του Δημάρχου Καβάλας έχει τεράστιο κόστος: 12 εκατομμύρια ευρώ. Η απόσβεση του κόστους θα γίνει σε 12 χρόνια, που είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο διάστημα.

Ο Δήμαρχος Καβάλας μας λέει ότι για περίπου 11.000 φωτιστικά θα πληρώσουμε 12 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, ο Δήμος Νέστου για περίπου 10.000 φωτιστικά πλήρωσε 2 εκατομμύρια ευρώ!

ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΝ: Ανάμεσα στον Δήμο Καβάλας και στους λαμπτήρες μεσολαβούν ένας σύμβουλος και ένας εργολάβος, και όλο το κέρδος μένει σε αυτούς τους ενδιάμεσους “μεσάζοντες”.

Στο σημείο αυτό, θα αναφερθώ στο Σχέδιο Δράσης Αειφορικής Ενέργειας, που είχε εκπονήσει ο Δήμος Καβάλας το 2012, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμφώνου των Δημάρχων για την Τοπική Βιώσιμη Ενέργεια, όταν ο κ. Μουριάδης ήταν Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Από το 2011 είχε αναλάβει η ερευνητική ομάδα του καθηγητή κ. Γιώργου Γκαϊντατζή να μετρήσει το ανθρακικό και ενεργειακό αποτύπωμα του Δήμου Καβάλας, και φυσικά του δημοτικού φωτισμού.

Το Σχέδιο αυτό πρότεινε από το 2012 (!) ότι, αν όλοι οι λαμπτήρες που τότε υπολογίζονταν στους 10.500 αντικατασταθούν στο διάστημα 2012-2020, με ένα κόστος 100 ευρώ ανά λαμπτήρα, άρα συνολικό κόστος 1 εκατομμύριο ευρώ, μπορεί να προκύψει εξοικονόμηση 40% περίπου!

Δηλαδή το 2012, η τότε διοίκηση του Δήμου, στην οποία ήταν Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών ο σημερινός Δήμαρχος, και είχε εγκρίνει και εκείνος το Σχέδιο αυτό τον Δεκέμβριο του 2012, είχε αποδεχτεί ότι το κόστος αντικατάστασης των 10.500 λαμπτήρων φτάνει το 1 εκατομμύριο ευρώ, ενώ τώρα έρχεται και μας λέει ο κ. Μουριάδης ότι το κόστος αντικατάστασης έχει φτάσει στα 12 εκατομμύρια ευρώ!

Για ακόμη μια φορά, ο Δήμαρχος Καβάλας διαψεύδει τον εαυτό του και υπερασπίζεται όχι τα συμφέροντα των δημοτών, αλλά τα συμφέροντα των ΑΔΙΑΦΑΝΩΝ επιλογών του!

Τι θα έπρεπε να κάνει η διοίκηση από το 2019.

ΣΤΑΔΙΑΚΑ το 2019 – 2020 – 2021 θα έπρεπε να έχει γίνει αντικατάσταση φωτισμού σε δρόμους, πλατείες και δημοτικά κτίρια. Αν το ξεκινούσαμε από το 2019,  θα είχαμε τώρα πετύχει μέσα στην κρίση την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ποια είναι η πρότασή μας: Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ! ΟΧΙ ΤΟ 2023!

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ ΛΥΣΗ ΤΩΝ 12 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ!

Είναι αυτονόητο ότι η εξοικονόμηση ενέργειας σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων. Από το οικονομικό όφελος που θα προκύψει από την εξοικονόμηση ενέργειας, θα μπορούμε να πληρώνουμε προοδευτικά, με δόσεις το κόστος της επένδυσης και θα περισσεύουν και χρήματα στο ταμείο του Δήμου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγνατία Οδός: Υπεγράφη το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα

Υπεγράφη σύμφωνα με πληροφορίες το μεγάλο οδικό έργο αναβάθμισης του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%. Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θέρμη στις 14 Νοεμβρίου. Είναι ακόμα ένα μεγάλο έργο που βάζει μπρος η εταιρεία και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ από την δημοπράτηση του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός ξεκινήσε μόλις πριν από 5 μήνες, στις 23 Ιουνίου και οι προσφορές άνοιξαν στις 30 του ίδιου μήνα. Φορέας Υλοποίησης και Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Να θυμίσουμε ότι αυτή την εποχή σε επίπεδο διαγωνισμών μεγάλων έργων τρέχει ακόμα ένα έργο για τμήμα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα.

Φέτος η Εγνατία Οδός Α.Ε. “πάτησε γκάζι” καθώς μέσα στο καλοκαίρι παρέδωσε δυο έργα που αποτελούσαν χρόνιες εκκρεμότητες για τη Θεσσαλονίκη. Αναφερόμαστε στο “ορφανό χιλιόμετρο” του άξονα Μουδανιά-Ποτίδαια ενώ ολοκληρώθηκε και ο άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα. Παράλληλα ολοκλήρωσε τρεις σημαντικούς διαγωνισμούς, ο ένας για τη Σήραγγα Κλεισούρας και ο δεύτερος για το Δράμα-Καβάλα που αναφέρθηκε παραπάνω και ο τρίτος για την παράκαμψη Προβατώνα που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.

Σε επίπεδο μεγάλων οδικών έργων η Εγνατία Οδός τρέχει ακόμα την οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. To έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Δράμα-Καβάλα: Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

Τι θα κατασκευαστεί

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καιρός: Χιόνια την Κυριακή – Οι προβλέψεις των μετεωρολόγων

Ο χειμώνας κάνει την εμφάνισή του δυναμικά, με την Κυριακή να πέφτουν τα πρώτα χιόνια, καθώς νέο βαρομετρικό χαμηλό θα επισκεφτεί τη χώρα.

Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία στην πρόγνωσή της για την Κυριακή προβλέπει αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές κυρίως στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά και σποραδικές καταιγίδες στο Ιόνιο. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα βορειοδυτικά ορεινά, σύμφωνα με την ΕΜΥ, που σημειώνει ότι η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση, ενώ οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί 6 με 8 και στα ανατολικά ανατολικοί βορειοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.

Σάκης Αρναούτογλου: Έρχονται χιόνια

Ο Σάκης Αρναούτογλου στην τελευταία του πρόγνωση έκανε λόγο για ενίσχυση των ανατολικών ανέμων και βροχές στα κεντρικά ανατολικά, ενώ αναφέρθηκε και στις χιονοπτώσεις. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ3 την Κυριακή θα πέσουν ακόμα και κάτω από τα 900 μέτρα στη δυτική Μακεδονία.

Γιάννης Καλλιάνος: Tην Κυριακή αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του MEGA, Γιάννη Καλλιάνο, την Κυριακή αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού, με βροχές στα δυτικά και κεντρικά.

Κλέαρχος Μαρουσάκης: Βροχές και χαμηλές θερμοκρασίες

Ο Κλέαρχος Μαρουσάκης, σε ανάρτησή του αναφέρει ότι «οι βορειοδυτικοί άνεμοι που για την ηπειρωτική χώρα λειτουργούν σαν νεφοδιαλυτές θα κυριαρχήσουν, ενώ από Κυριακή και κυρίως Δευτέρα με Τετάρτη μας έρχονται και πάλι βροχές συνοδεία σχετικά χαμηλών θερμοκρασιών που θα φέρουν και χιόνια στα βουνά μας.
Καιρός ήταν!»

Δείτε την ανάρτηση:

Παναγιώτης Γιαννόπουλος: Χιόνια στον Όλυμπο και σε χιονοδρομικά κέντρα

Ο μετεωρολόγος της ΕΡΤ, Παναγιώτης Γιαννόπουλος, έδωσε τα προγνωστικά του στοιχεία για το Σάββατο, όπου αναμένεται περισσότερη συννεφιά ενώ την Κυριακή θα βρέξει τοπικά στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, με νοτιάδες ξανά στο Ιόνιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, στα βουνά θα χιονίσει λίγο και θα πέσει λίγο η θερμοκρασία, ενώ θα πέσουν χιόνια στον Όλυμπο και σε χιονοδρομικά κέντρα.

Πού έπεσαν τα πρώτα χιόνια

Οι πρώτες χιονοπτώσεις της χρονιάς σημειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα σε Παρνασσό, Καϊμακτσαλάν και ορεινά χωριά των Τρικάλων.

Χιόνια εμφανίστηκαν και στα ορεινά της Ηπείρου και σε υψόμετρο πάνω από 1.400 μέτρα, στις 23 του μήνα. Χιόνι έριξε και στα χιονοδρομικά του Ανήλιου και της Βασιλίτσας, όπου σε ορισμένα σημεία φτάνει και 5 έως 10 εκατοστά.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα φθηνά καύσιμα τελείωσαν, το φθηνό ρεύμα θα επανέλθει αλλά αργά

Οι καταναλωτές που θα γίνουν και παραγωγοί θα προστατευθούν πιο πολύ

Αποστολή Ζάγκρεμπ

Η πολιτική για πράσινη και καθαρή ενέργεια αποτελούν το κοινό σημείο συμφωνίας των ειδικών. Όμως, από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
Ίσως, ακόμη ένα σημείο συμφωνίας είναι η ειρήνη για ασφαλή, φθηνή ενεργειακή μετάβαση. Αλλά και εδώ εντοπίζονται ανησυχίες ότι οι κρίσεις και οι γεωπολιτικές αναταραχές θα είναι συνεχείς.
Στο σεμινάριο της ΕΟΚΕ και στη θεματική για την ενεργειακή κρίση, οι ομιλητές επέμειναν ότι αποτελεί χρέος όλων να παραμείνουν πιστοί στη δέσμευση για «πράσινη ενέργεια».

Δίκαιη μετάβαση

Ο Oliver Ropke, o οποίος θα είναι από τον Μάρτιο, εκτός απροόπτου ο νέος πρόεδρος της ΕΟΚΕ και ο οποίος προέρχεται από τα συνδικάτα των εργαζομένων έθεσε ανοικτά τα ζητήματα της δίκαιης μετάβασης και της αντιμετώπισης της ενεργειακής φτώχειας. 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν το φάσμα της ενεργειακής φτώχειας και ο αριθμός όσων δε θα μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς θα είναι πολύ μεγάλος.

Απαιτούνται άμεσες δράσεις διαμήνυσε προς τις Βρυξέλλες. Προς όφελος των εργαζομένων , της βιομηχανίας και των επιχειρήσεων αντί κάποιες λιγοστές εταιρείες να βγάζουν δισεκατομμύρια.
Όμως, σε 15 χρόνια οι ενεργειακά φτωχοί θα έχουν μειωθεί από 15% έως 20% είπε ένας από τους ειδικούς, δηλαδή το πρόβλημα θα παραμένει για περίπου 40 εκατομμύρια ακόμη πολίτες και αυτό παρά τις εκτιμήσεις για επιταχυνόμενη πράσινη μετάβαση.

Η αλήθεια είναι ότι όσοι έχουν τη δυνατότητα να τοποθετήσουν ηλιακούς θερμοσίφωνες, να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά πάνελ και να ανακατασκευάσουν τα κτήρια τους θα μπορούν να αντιμετωπίσουν πιο εύκολα και σχετικά πιο ανώδυνα την ενεργειακή κρίση. Όμως, το 75% των κτηρίων στην Ευρώπη δεν είναι ενεργειακά βιώσιμα, το 85% των φωτοβολταϊκών εισάγεται από την Κίνα και άρα αυξάνεται η εξάρτηση όπως με το ρωσικό φυσικό αέριο, όπως και η εξάρτηση από ουράνιο είναι θέμα για τα εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας.

Προσωρινό το πλαφόν

Η λύση του πλαφόν είναι προσωρινή και σε μακροπρόθεσμη βάση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν τη λυδία λίθο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει πολλά, όπως φαίνεται. Όμως, απαιτούνται πόροι και γενναίες χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία όπως τόνισε μία ομιλήτρια έχει πόρους που μπορούν να ξεπεράσουν το 1 τρις ευρώ. Μάλιστα, όπως σημείωσε μόνο για την ενίσχυση επιχειρήσεων και νοικοκυριών στην πανδημία δόθηκαν 570 δις ευρώ.

Χωρίς χρηματοδότηση το μοντέλο του prosumer (producer & consumer – παραγωγός και καταναλωτής-) δεν πρόκειται να φέρει οφέλη στους πολλούς αλλά στους λίγους πλούσιους.
Όπως το έθεσε ένας πρώην γενικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου δεν είναι δίκαιο να βάζει βενζίνη με την ίδια τιμή κάποιος που φουλάρει μια Bentley και κάποιος που γεμίζει το ρεζερβουάρ σε ένα μικρό αυτοκίνητο.

Τι θα γίνει με τις τιμές ρώτησε το in, αφού η συζήτηση ξεστράτιζε χωρίς σαφείς απαντήσεις.

Ακριβά τα ορυκτά

Τα ορυκτά καύσιμα θα παραμείνουν ακριβά, δηλαδή βενζίνη και πετρέλαιο. Το φυσικό αέριο θα είναι λίγο φθηνότερο και η ηλεκτρική ενέργεια αρκετά φθηνότερη. Το πότε θα έχουμε φθηνότερο ρεύμα είναι ασαφές αλλά σε κατ’ ιδίαν συζητήσει λένε πως οι εκτιμήσεις τους είναι για το επόμενο καλοκαίρι, εφόσον υπάρξουν ομαλές εξελίξεις. Όμως, το γεγονός ότι η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως θα αυξάνεται- φανταστείτε ότι εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία και στην Αφρική δεν έχουν ρεύμα και κάποια στιγμή θα αποκτήσουν για να ζουν αξιοπρεπώς- και λόγω της ηλεκτροκίνησης αν δεν υπάρξουν δραστικές αλλαγές στο μοντέλο της μετάβασης τα πράγματα δεν θα γίνουν ποτέ όπως παλιά.

Η λύση είναι μαζικές ευρωπαϊκές επιδοτούμενες επενδύσεις στις ΑΠΕ, νέες τεχνολογίες που θα είναι φθηνότερες και ιδιωτική κινητοποίηση με τοποθέτηση ηλιακών, και φωτοβολταϊκών.
Θα έλθει σύντομα η στιγμή που στα σπίτια μας θα παράγουμε από πυρηνική ενέργεια ηλεκτρικό. Υπάρχει ένα υλικό, λέγεται torium, που είναι φθηνό και δεν είναι ραδιενεργό.
Μπορεί η συμβολή της παρούσας γενιάς για να σωθεί ο πλανήτης και άνθρωποι να είναι μεγαλύτερη αλλά είναι απαραίτητη. Εξάλλου, το 2050 δεν είναι πολύ μακριά και ο στόχος της Ευρώπης για μηδενικές εκπομπές είναι εφικτός. Άλλωστε, το κόστος για το διοξείδιο είναι πανάκριβο.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: