Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Ζαμπούκης | Σύσκεψη με Πρωθυπουργό και Πρόεδρο της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» κας Αγγελοπούλου

Σε διαδικτυακή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, συμμετείχε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης.

Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν οι δήμαρχοι των 113 δήμων της χώρας που υπέβαλλαν εγκαιρως τις προτάσεις τους στην πλατφόρμα της Επιτροπης «Ελλάδα 2021», η Πρόεδρος κα Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, ο Υπουργός Εσωτερικών, κ. Τάκης Θεοδωρικάκος και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, συζητήθηκε η ενεργός συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση μέσα από τις προτάσεις-δράσεις που εκλήθησαν να υποβάλλουν οι Δήμοι της Ελλάδας.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον ο Δήμος Αλεξανδρούπολης δηλώνει «παρών» σε αυτό το εγχείρημα έχοντας ήδη υποβάλλει δύο προτάσεις που σκοπό έχουν να αφήσουν το αποτύπωμά τους στην κοινωνία και ουσιαστική κληρονομιά στις επόμενες γενιές. Οι δράσεις που έχουν παιδοκεντρικό χαρακτήρα και αφορούν στον σχεδιασμό με ρομποτεχνολογία της «Αλεξανδρούπολης 100 χρόνια μετά», και της πρότυπης Αγροκτηνοτροφικής κατασκήνωσης στις Φέρες, τέθηκαν υπό την αιγίδα της «Επιτροπής 2021» και εντάχθηκαν στον εθνικό πρόγραμμα των δράσεών της.

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Μπάιντεν | Η ευρωπαϊκή ενίσχυση του ΝΑΤΟ περνάει από την Αλεξανδρούπολη

Η ενίσχυση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Ευρώπη και στα σύνορα με τη Ρωσία, που ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, περνάει από την Αλεξανδρούπολη.

Οι ανακοινώσεις του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν (φωτογραφία, επάνω, από το Reuters/Jonathan Ernst) για ενίσχυση και αναδιάταξη στην Ευρώπη των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που ανήκουν στη δύναμη του ΝΑΤΟ, θα περάσει από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στο επίκεντρο

Κι αυτό σημαίνει αύξηση σε πολλαπλάσιο μέγεθος των μεταφερόμενων στρατιωτικών υλικών, αρμάτων, άλλων οχημάτων, ελικοπτέρων, με προορισμό, από την Αλεξανδρούπολη μέσω σιδηροδρόμου ή οδικών μεταφορών, σε περιοχές που βρίσκονται οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις των ΗΠΑ.

Δείτε επίσης – Μπάιντεν: Παρατείνει την ανάπτυξη επιπλέον αμερικανικών στρατευμάτων στην Πολωνία

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις κυκλικής εναλλαγής στρατιωτικών μέσων και υλικού στο νέο εμπορικό τερματικό, θα βρεθεί ακόμα περισσότερο στο επίκεντρο.

Χθες μάλιστα επισκέφθηκαν τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ο απερχόμενος Διοικητής της 598th Transportation Brigade – SDDC συνταγματάρχης Joshua Hirsch και ο αντικαταστάτης του Robert Kellam, όπως μεταδίδει το evros-news.gr.


Αμερικανικά στρατιωτικά οχήματα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (φωτογραφία evros-news.gr)

Οι αμερικανοί υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί που ασχολούνται με τις μεταφορές του στρατιωτικού υλικού των ΗΠΑ, ενημερώθηκαν από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, κυρίως από τον διευθύνοντα σύμβουλο Κώστα Χατζηκωνσταντίνου, για την επιχείρηση εκφόρτωσης και φόρτωσης που βρίσκεται αυτές τις ημέρες σε εξέλιξη με την παρουσία του θηριώδους αμερικανικού μεταγωγικού πλοίου ARC Endurance, το οποίο θα παραμείνει για μια εβδομάδα.

Η ενημέρωση στους αμερικανούς στρατιωτικούς από τον κ. Χατζηκωνσταντίνου έγινε παρουσία και του προέδρου Κώστα Χατζημιχαήλ.

Το θηριώδες μεταγωγικό

Το αμερικανικό μεταγωγικό ARC Endurance (φωτογραφία, κάτω, από το evros-news.gr) κατέπλευσε την Τρίτη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και θα παραμείνει 7 ημέρες, ξεφορτώνοντας, αρχικά, και φορτώνοντας στη συνέχεια στρατιωτικό υλικό – και όχι μόνο – των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ που μετέχουν στη δύναμη του ΝΑΤΟ.

Μέσω σιδηροδρόμου ή και οδικώς, θα μεταφερθούν από την Αλεξανδρούπολη προς τις βαλκανικές αλλά και τις βαλτικές χώρες τα στρατιωτικά και άλλα βοηθητικά οχήματα, αλλά και μηχανήματα διαφόρων ειδών, ενώ ήδη έχουν συγκεντρωθεί στο λιμάνι τις προηγούμενες ημέρες όσα θα παραλάβει για να τα  μεταφέρει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Πρόκειται να εξελιχθεί αυτό το καλοκαίρι στην Αλεξανδρούπολη η μεγαλύτερη μετακίνηση στρατιωτικών μέσων που έχει γίνει ποτέ, προωθώντας στρατιωτικά μέσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Και είναι μόνο ένα μικρό μέρος των φετινών επιχειρήσεων που διεξάγονται από το λιμάνι της πόλης.

Το θηριώδες μεταγωγικό πλοίο των ΗΠΑ είναι η τρίτη φορά που δένει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ναυπηγήθηκε το 1996, έχει μήκος 264,6 μέτρα, πλάτος 32,29 μέτρα και βύθισμα 8,8 μέτρα. Η χωρητικότητά του φτάνει τους 48.988 t DWT.

Πηγή: evros-news.gr

Continue Reading

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κομβικής σημασίας το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την Ευρώπη

Αυτόνομο ρόλο στο διεθνές «παιχνίδι» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία προς τον υπόλοιπο κόσμο, επιχειρεί, με σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας, να διαδραματίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως τερματικός σταθμός εξαγωγής.

Παράλληλα με τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην μεταφορά στρατιωτικών μέσων από τις ΗΠΑ προς την υπόλοιπη Ευρώπη και αντιστρόφως, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι η «κυκλική εναλλαγή» (rotation), μόνο για τον μήνα Ιούνιο, ξεπερνά κατά 2,5 φορές την μεγαλύτερη προηγούμενη ανάλογη επιχείρηση.

Τα ποσοτικά αυτά δεδομένα πιστοποιούν ότι η κρίση, στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α), έγινε ευκαιρία και πως ακόμα και υπό τις δυσμενέστερες των συνθηκών, με καλά προετοιμασμένες κινήσεις και έμπειρο στελεχιακό δυναμικό, έννοιες όπως «διεύρυνση του διεθνούς αποτυπώματος», «επιτάχυνση του στρατηγικού βάθους σε Βαλκάνια και Αν. Ευρώπη», δεν αποτελούν διακηρύξεις κενές περιεχομένου. Πολλώ μάλλον όταν οι… ξεροκέφαλοι αριθμοί κάνουν λόγο για ιστορικά υψηλά σε φορτία και έσοδα για το 2021.

Το πολυεπίπεδο του προβλήματος αλλά, ταυτόχρονα και την σοβαρότητα της διαχείρισής του, αποδεικνύει και το γεγονός ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις μέρες, μετείχαν, εκτός από τον Πρόεδρο του ΟΛΑ Κων. Χατζημιχαήλ, ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Roberto Biasin και κορυφαία στελέχη των δύο εταιρειών.

Το παρασκήνιο των πυρετωδών διαβουλεύσεων και τα «ατού» της Αλεξανδρούπολης

Σύμφωνα με πληροφορίες του “mononews”, εκτός από τη συγκεκριμένη σύσκεψη, που είδε το φως της δημοσιότητας, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα, διεξάγονται εντατικές παρασκηνιακές, διαβουλεύσεις, με τη συμμετοχή και Ουκρανών traders αλλά και εισαγωγέων προς την Ουκρανία, ώστε να «στρωθεί το έδαφος» και να καταστεί υλοποιήσιμη μια πραγματικά διαφορετική πρόταση προς όλους τους εμπλεκόμενους.

Λύση που, τελικώς, θα επιλεγεί μεταξύ των εναλλακτικών που βρίσκονται στο «τραπέζι» και συναρτώνται με κρίσιμους δείκτες, όπως το κόστος, ο χρόνος, οι παραδόσεις αυτές καθ’ αυτές. Λύση που αν επιλεγεί από τους εμπόρους και τις κυβερνήσεις, θα δώσει στην Αλεξανδρούπολη το δικαίωμα να «πάρει το μέγιστο φορτίο για τις δυνατότητες των υποδομών του». Επιχειρείται «κάτι που δεν έχει ξαναγίνει», τονίζουν οι συνομιλητές μας, αναδεικνύοντας και την κρίσιμη παράμετρο του χρόνου, ο οποίος τρέχει αντίστροφα.

Ατού στην ελληνική υποψηφιότητα αποτελεί η εμπειρία και η αποτελεσματικότητα που έχει ο Λιμένας αναφορικά με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και μέσων προς και από την υπόλοιπη Ευρώπη, μέσω δικτύων που παρακάμπτουν το δομικό πρόβλημα της ασυμβατότητας του «Σοβιετικού τύπου» σιδηροδρομικού δικτύου που αποτελεί ακόμα, την πλειονότητα στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ, οι οποίες, άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται στο ζήτημα. Χαρακτηριστικό είναι πως μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται και στο μέλλον, απαιτείται να γίνει μεταφόρτωση στα σύνορα Μολδαβίας- Ρουμανίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δεύτερο ατού της Αλεξανδρούπολης είναι η επικινδυνότητα και για το εμπόριο, που εξακολουθεί να υπάρχει στη Μαύρη Θάλασσα και η υφιστάμενη τουρκική πολιτική στα Στενά του Βοσπόρου. Γεγονός που καθιστά την Αλεξανδρούπολη την καλύτερη, ίσως, εναλλακτική οδό, την μοναδική οδό για τη μεταφορά φορτίων προς τις χώρες της Αν. Ευρώπης, όπως υποστηρίζουν, χωρίς ίχνος έπαρσης, συνομιλητές μας με απόλυτη γνώση του ογκώδους φακέλου.

Προς επίρρωσιν της ανάδειξης των προτερημάτων της Αλεξανδρούπολης, οι ίδιοι παράγοντες, επικαλούνται, αφενός τη σημερινή διάρκεια του ταξιδιού προς την Κωστάντζα της Ρουμανίας (από τα πρώτα λιμάνια σε όγκο διακίνησης ουκρανικών σιτηρών) με το ταξίδι μέσω τραίνου, να διαρκεί μόνο 2,5 μέρες, αφετέρου το χαμηλό κόστος έναντι του ανταγωνισμού. Ανάλογη είναι η υπεραξία που μπορεί να προδώσει το λιμάνι της ακριτικής πόλης και για μεταφορές προς την Βόρεια Ευρώπη, όπου η διάρκεια, όπως λέγεται, δεν θα ξεπερνά τις πέντε μέρες. Με εξασφαλισμένη και την κεφαλαιώδους σημασίας παράμετρο της ασφάλειας.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Αναπτυξιακός πυρετός στην Αλεξανδρούπολη λόγω LNG | Η συνεργασία με τις ΗΠΑ και οι απειλές της Τουρκίας

Ανάρπαστα τα ακίνητα στην πόλη του Έβρου

Ως «χρυσός αιώνας» για την Αλεξανδρούπολη περιγράφεται από τους κατοίκους της η επόμενη περίοδος για την ανάπτυξη της ακριτικής πόλης, καθώς η δυναμική είσοδός της στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη ως κόμβου διακίνησης του LNG, αλλά και η επέκταση της αμερικάνικης στρατιωτικής παρουσίας δημιουργούν νέες επενδυτικές και οικονομικές ευκαιρίες.

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες ύφεσης, το θρακικό «αναπτυξιακό θαύμα» έχει μπει στο στόχαστρο της Αγκυρας, η οποία οσμίστηκε την αναγέννηση της ακριτικής πόλης, στέλνοντας σε απόσταση αναπνοής δύο τουρκικά μαχητικά.

5584433
Από την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αλεξανδρούπολη για τα εγκαίνια του τερματικού σταθμού LNG.

Με αέρα νέου παίκτη στη γεωπολιτική σκακιέρα, η ακριτική Αλεξανδρούπολη φαίνεται πως έχει το τελευταίο διάστημα όλους τους οιωνούς -ενεργειακούς, επενδυτικούς και πολιτικούς- με το μέρος της, έχοντας αναδειχθεί σε πόλο διεθνούς ενδιαφέροντος, ιδίως μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής της Ουκρανίας. Η έντονη σήμανσή της στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη ως κόμβου διακίνησης του LNG, αλλά και η σημασία που αποκτά για τις αμερικάνικες ένοπλες δυνάμεις έχουν διαμορφώσει μια νέα, αισιόδοξη προοπτική για την πόλη, η οποία αντανακλάται πλέον στις περισσότερες οικονομικές και κοινωνικές της δραστηριότητες.

Περιγράφοντας τη νέα αναπτυξιακή συνθήκη για την πόλη, «το λέμε εδώ και πολύ καιρό. Η Αλεξανδρούπολη αλλάζει και εξελίσσεται· αποκαλύπτεται και αποκαλύπτει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και αυτό γίνεται ευρέως αντιληπτό. Μάλιστα, την τελευταία διετία η Αλεξανδρούπολη έχει βρεθεί στο επίκεντρο πολλών συζητήσεων, διαβουλεύσεων και σχεδιασμού για projects που ξεπερνούν τον ελλαδικό χώρο και την καθιστούν γνωστή στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι», εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος της πόλης Ιωάννης Ζαμπούκης, συμπληρώντας ότι «αυτά όλα τα γεγονότα μόνο θετικό πρόσημο μπορεί και θέλουμε να έχουν για την πόλη μας και τον δήμο μας».

Giannis-Zampoukis
Ιωάννης Ζαμπούκης, δήμαρχος Αλεξανδρούπολης.

60% αύξηση στις οικοδομικές άδειες

Σε απόλυτους αριθμούς, δηλαδή «κατά πόσο κεφαλαιοποιείται μετρήσιμα, μπορώ να σας πω ότι μέσα σε μια διετία το real estate και η αγορά ακινήτων ενισχύεται, με στοιχεία από την Πολεοδομία, σύμφωνα με τα οποία έχουμε μια αύξηση στην έκδοση οικοδομικών αδειών της τάξης του 60%», περιγράφει ο δήμαρχος, συμπληρώνοντας ότι «από τα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου και μετά τα μέτρα για COVID-19, υπάρχει και στα ξενοδοχεία μια αύξηση κρατήσεων». «Αυτό σημαίνει ότι η πόλη έχει μια δυναμική που την ενισχύουν οι συνεχείς αναφορές και η δημοσιότητα που λαμβάνει το τελευταίο διάστημα», καταλήγει.

Κλίμα ευφορίας

Στο κλίμα αισιοδοξίας που διατρέχει οριζόντια την τοπική κοινωνία αυτή την περίοδο αποδίδει, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», η Αγγελική Γκρασνέλη, πρόεδρος μεσιτών Νομού Εβρου, την «έκρηξη» στην κτηματογορά της πόλης. Η ίδια παρατηρεί ότι «υπάρχει μια κινητικότητα μετά από πάρα πολλά χρόνια, επενδυτική κινητικότητα, καθώς είτε υλοποιούνται ήδη, είτε βαίνουν προς υλοποίηση μεγάλα έργα», όπως επισημαίνει, με κύρια τον νέο τερματικό σταθμό LNG, αλλά και την ανατολική περιφερειακή οδό, που θα συνδέσει την πόλη και το λιμάνι με την Εγνατία οδό.

«Κανένα κατάστημα ξενοίκιαστο»

Στο θετικό αυτό κλίμα, η ζήτηση στην κτηματαγορά παραμένει σταθερά αυξημένη με ανοδική τάση, ενώ ανάρπαστα έχουν γίνει μικρά επενδυτικά ακίνητα, όπως διαμερίσματα προς εκμετάλλευση, αλλά και εμπορικά καταστήματα. Η ευφορία για την προοπτική της πόλης αντικατοπτρίζεται στους εμπορικούς της δρόμους, καθώς στον κεντρικό εμπορικό άξονα της πόλης «δεν υπάρχει κανένα κατάστημα ξενοίκιαστο», σύμφωνα με την κυρία Γκρασνέλη. Την ίδια στιγμή, έχει ήδη πουληθεί το 80% των διαμερισμάτων στις 25 περίπου νεόδμητες οικοδομές αυτή την περίοδο στην Αλεξανδρούπολη, προτού καν αυτά αποπερατωθούν.

Τα επίπεδα της ζήτησης χάρη στην αναπτυξιακή έκρηξη της Αλεξανδρούπολης έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό, που ούτε η άνοδος στις τιμές των οικοδομικών υλικών λόγω του κύματος ακρίβειας δεν κατάφερε να φρενάρει την αυξημένη κίνηση, με τους υποψήφιους αγοραστές να αναπροσαρμόζουν μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022 τις απαιτήσεις τους, αφού «το ενδιαφέρον είναι αμείωτο», όπως παρατηρεί η πρόεδρος των μεσιτών.

Aggeliki_Grasneli
Αγγελική Γκρασνέλη, Πρόεδρος συλλόγου μεσιτών νομού Έβρου.

Συνολικά, η φετινή κίνηση στις αγοραπωλησίες ακινήτων στην Αλεξανδρούπολη σημειώνει -έως τώρα- άνοδο άνω του 50% σε σχέση με το 2019, ενώ οι ενοικιάσεις ακινήτων εμφανίζονται αυξημένες κατά 65%, σε αντιπαραβολή με τα δεδομένα του 2021. Στη διαμόρφωση της ιδιαίτερα ευνοϊκής συγκυρίας για την περιοχή συντέλεσε και η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς τα ποσοστά ανάπτυξης εκτοξεύτηκαν ως ελατήρια μετά την καραντίνα, αφού είχαν συσσωρευτεί σημαντικά κεφάλαια και ενεργή ζήτηση, για ακίνητα εντός του αστικού ιστού.

Ο τζίρος του στόλου

Η δυναμική είσοδος της Αλεξανδρούπολης στον ενεργειακό χάρτη δεν αποτελεί το μόνο asset για την ακριτική περιοχή, καθώς η διεύρυνση της παρουσίας των αμερικανικών δυνάμεων αυξάνει σταθερά τον κύκλο εργασιών των τοπικών επιχειρήσεων. Παρότι «δεν έχει δει ακόμη η τοπική κοινωνία το αποτύπωμα, εντούτοις φαίνεται ότι αυτό εξελίσσεται και δημιουργεί μια ευοίωνη προοπτική για το μέλλον», επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Γκοτσίδης, πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Εβρου και μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, καθώς τα πρώτα δείγματα από την παρουσία αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων φάνηκαν με το που κατέπλευσε στο λιμάνι στις 24 Μαΐου, το πλοίο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού «USS Arlington», μήκους 208 μέτρων και πλάτους 64 μέτρων.

Στα περίπου τρία 24ωρα που το πλοίο έμεινε δεμένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το πλήρωμά του κατέκλυσε τα τοπικά εστιατόρια, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, αλλά και τους χώρους ψυχαγωγίας. «Ξεπουλήσανε τα πάντα. Μέχρι και τα καταστήματα τατουάζ δεν σταματούσαν», περιγράφει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Γκοτσίδης, ενώ πληροφορίες θέλουν το αμέσως επόμενο διάστημα να εγκαθίστανται μόνιμα στην ευρύτερη περιοχή ανώτερα στρατιωτικά στελέχη των ΗΠΑ, εξέλιξη που δίνει νέα ώθηση στην κτηματαγορά, αλλά και την τοπική οικονομία. Πέραν των αναγκών στέγασης, στις ανάγκες που εκτιμάται ότι θα προκύψουν από την εγκατάσταση των υψηλόβαθμων αξιωματικών περιλαμβάνονται αγγλόφωνα εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά και υπηρεσίες ψυχαγωγίας, για τα οποία καταγράφεται ήδη μια πρώτη κινητικότητα σε επίπεδο διερεύνησης νέων επενδύσεων.

kostas-gkotsidis-2
Κωνσταντίνος Γκοτσίδης, πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Έβρου.

Η επενδυτική ευκαιρία που αναδύεται, ωστόσο, αυτή την περίοδο στην Αλεξανδρούπολη τείνει να επισκιαστεί από την έξαρση της τουρκικής προκλητικότητας, με δεδομένη την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης σε σημείο διεθνούς γεωπολιτικού και επενδυτικού ενδιαφέροντος. Στην επιθετική στάση της γειτονικής χώρας απέναντι στα όσα σημαντικά κυοφορούνται στη θρακική πρωτεύουσα συντελεί και το εύρος των δυνάμει υποδομών της, καθώς ο λιμένας της πόλης καλύπτει επιφάνεια άνω των 1.200 στρεμμάτων, επιτρέποντας την ανάπτυξη μεγάλων -και σε βάθος χρόνου- στρατιωτικών εγκαταστάσεων στους χώρους του.

Η βαθιά ενόχληση της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας προς την άνοδο της Αλεξανδρούπολης εντοπίζεται διαρκώς από τον Νοέμβριο του 2021 και εξής, όταν ο ίδιος ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε δημόσια τη δυσφορία του για την ενισχυμένη ελληνοαμερικανική συνεργασία στην πόλη της Θράκης, ως αποτέλεσμα της αναβαθμισμένης αμυντικής συμφωνίας Ελλάδας – ΗΠΑ.

Εκτοτε η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται σταθερά στην τουρκική επιχειρηματολογία περί «απειλής» της γειτονικής χώρας από την αναβάθμιση της στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ μέσω της τοπικής βάσης, όπως συνέβη στα μέσα της εβδομάδας, όταν ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε, στο περιθώριο της διμερούς συνάντησής του με τον ηγέτη της Βενεζουέλας, Νικολάς Μαδούρο, ότι «υποστηρίξαμε την εκ νέου ένταξη της Γαλλίας και της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ. Και οι ΗΠΑ έδωσαν άδεια να εγκαταστήσουν βάσεις εναντίον μας, εννέα βάσεις. Δεν θα αγοράσω τον ισχυρισμό ότι έχουν εγκατασταθεί κατά της Ρωσίας. Δεν θα καταπιώ αυτό το επιχείρημα».

limani-alexandroupolis
5447610

Παράλληλα, γραφικά και φωτογραφίες με χάρτες από τα σημεία των αμερικανικών βάσεων στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στις υποδομές της Αλεξανδρούπολης, έχουν κατακλύσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Τουρκίας το τελευταίο διάστημα, σε μια προσπάθεια της πολιτικής τάξης της γειτονικής χώρας να νομιμοποιήσει εσωτερικά τον ισχυρισμό του «έξωθεν κινδύνου». Το πλέον δηλωτικό, άλλωστε, στοιχείο ως προς το μέγεθος της τουρκικής δυσφορίας απέναντι στην ενδυνάμωση της θρακικής πρωτεύουσας αποτέλεσε η υπερπτήση τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών σε απόσταση μόλις 2,5 ναυτικών μιλίων από την Αλεξανδρούπολη, την επομένη της ομιλίας του Ελληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο αμερικανικό Κογκρέσο.

Καυτό δεκαπενθήμερο

Με νωπό, μάλιστα, το προηγούμενο του Μαρτίου του 2020, οπότε η Τουρκία επιχείρησε να ξεδιπλώσει μια πρωτοφανή υβριδική επίθεση στον Εβρο, η σημασία που αποδίδεται από τη γειτονική χώρα στις υποδομές που έχουν αναπτυχθεί έκτοτε στην ελληνική παραμεθόριο ζώνη αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία ανάλυσης της έξαρσης της τουρκικής προκλητικότητας το τελευταίο διάστημα από τις ελληνικές αρχές.

134561110_l
137808779_l

Μολονότι η εκτόξευση «ενεργών απειλών», αλλά και η ανάπτυξη μαξιμαλιστικών αιτιάσεων περί κυριαρχικών δικαιωμάτων των νησιών του Αιγαίου μονοπωλεί σχεδόν τις τοποθετήσεις κορυφαίων αξιωματούχων της γειτονικής χώρας τα τελευταία 24ωρα, εντούτοις το σενάριο επανάληψης της εργαλειοποίησης των μεταναστευτικών ροών στα ελληνοτουρκικά σύνορα παραμένει διαρκώς πάνω στο τραπέζι της υψηλής προετοιμασίας των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και της ΕΛ.ΑΣ. το φετινό καλοκαίρι. Στα μηνύματα που αποκωδικοποιούνται προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η διαρκώς αυξανόμενη ροή μεταναστών σε μια περίοδο μάλιστα που τα νερά του ποταμού Εβρου έχουν υπερχειλίσει καλύπτοντας τις καλλιέργειες ρυζιού και τα μονοπάτια, ενώ τα προηγούμενα χρόνια είχε παγώσει κάθε σημάδι κινητικότητας στην περιοχή κατά τον μήνα Ιούνιο (ιδίως στο δεύτερο δεκαπενθήμερο), οπότε λαμβάνει χώρα συνήθως το φυσικό αυτό φαινόμενο.

Στον αντίποδα, η καθημερινή εκτόξευση απειλών προς την ελληνική πλευρά, αλλά και το εσωτερικό αδιέξοδο, στο οποίο έχει περιέλθει η τουρκική οικονομία, βαραίνουν σημαντικά τα επίπεδα επιφυλακής στον Εβρο, σε συνδυασμό με μια άτυπη προεκλογική εκστρατεία που εξελίσσεται στη γειτονική χώρα με ορίζοντα τον Ιούνιο του 2023, ιδίως όταν οι εκτιμήσεις συντείνουν στο ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, από πλευράς της Αγκυρας.

Αξιολογώντας τα γεωπολιτικά και στρατιωτικά δεδομένα, το βάρος μιας τυχόν απόπειρας υβριδικής απειλής αναμένεται να καλύψουν σε τρία επίπεδα, αφενός οι δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. στον νομό (με τη συνδρομή και δυνάμεων από τους Νομούς Ξάνθης και Ροδόπης) και αφετέρου τα στελέχη των Τμημάτων Συνοριακής Φύλαξης του Εβρου, με τη συνδρομή αυξημένου αμυντικού εξοπλισμού, όπως τεθωρακισμένα οχήματα, μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), αλλά και φορητές κάμερες.

protothema.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: