Connect with us

ΑΜΥΝΑ

Στρατός Ξηράς | 746 Εθνοφύλακες για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων

Δημοσιεύτηκε

στις

Πρόκειται για τον ίδιο αριθμό εθνοφυλάκων, που επιφορτίστηκαν με την φύλαξη κρίσιμων εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά την περσινή χρονιά

Συνολικά 746 εθνοφύλακες θα χρησιμοποιήσει ο Στρατός Ξηράς για την φρούρηση αποθηκών πυρομαχικών, καυσίμων, υλικών επιστράτευσης και λοιπών εγκαταστάσεων, κατά το έτος 2020.

Πρόκειται για τον ίδιο αριθμό εθνοφυλάκων, που επιφορτίστηκαν με την φύλαξη κρίσιμων εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά την περσινή χρονιά.

Με βάση τον νόμο συγκρότησης της Εθνοφυλακής την χρονιά του 1982 στους χρησιμοποιούμενους σε τακτικές ή ειδικές αποστολές εθνοφύλακες δύναται να χορηγούνται αποδοχές, τροφή, ιματισμός και υπόδηση. Στο πλαίσιο αυτό με κοινή απόφαση των υφυπουργών Οικονομικών και Εθνικής Αμυνας Θεόδωρου Σκυλακάκη και Αλκιβιάβη Στεφανή το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης που παρέχεται στους Εθνοφύλακες μόνον για την αντιμετώπιση των δαπανών τροφής, ιματισμού και υπόδησης τους για την χρονιά του 2020 καθορίζεται στα 16 ευρώ.

Τα Τάγματα Εθνοφυλακής, που όλο αυτό το διάστημα δίνουν τη δική τους μάχη στον Εβρο για να μην παραβιαστούν τα σύνορα της χώρας μας από τους χιλιάδες μετανάστες, που προωθήθηκαν στην ελληνοτουρκική μεθόριο από την Αγκυρα, αποτελούν οργανωμένη στρατιωτική δύναμη έχοντας ενεργή συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Στρατού Ξηράς.

Η αποστολή της Εθνοφυλακής συνίσταται:

α) στη συμβολή στην άμυνα της χώρας και η ενίσχυση και υποβοήθηση των Ενόπλων Δυνάμεων στην εκπλήρωση της αποστολής τους,

β) στη συμβολή στην παθητική άμυνα και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί κ.λπ.) και

γ) στην υποβοήθηση του έργου του Στρατού σε περίπτωση μερικής ή γενικής επιστρατεύσεως.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στην Εθνοφυλακή μπορούν να καταταγούν οι Ελληνες πολίτες ηλικίας από 18 μέχρι και 45 ετών. Κατ’εξαίρεση όμως επιτρέπεται η κατάταξη και προσωπικού, που έχει υπερβεί το τεσσαρακοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του και μέχρι τη συμπλήρωση του 60ου έτους, μόνο με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, όταν το προσωπικό προς στράτευση στην περιοχή από τις άλλες προβλεπόμενες ηλικίες δεν επαρκεί. Επιπλέον, οι υποψήφιοι εθνοφύλακες πρέπει να έχουν κρίση σωματικής ικανότητας πρώτης (Ι/1) και δεύτερης (Ι/2) κατηγορίας, να διαθέτουν απολυτήριο «λευκού» χρώματος και ο τόπος μόνιμης διαμονής τους θα πρέπει να
βρίσκεται εντός της περιοχής ευθύνης της μονάδας Εθνοφυλακής.

protothema.gr
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Να πει η κυβέρνηση τι συμβαίνει στον Έβρο

Δημοσιεύτηκε

στις

Με κοινή δήλωση Τομεαρχών Εθνικής Αμυνας  Θοδωρή Δρίτσα και Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου  ο ΣΥΡΙΖΑ, ζητά εξηγήσεις σχετικά με τα γεγονότα στον Έβρο.

Η Κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει άμεσα τα πολιτικά κόμματα για τις αυθαίρετες, επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας που συνεχίζονται εδώ και δύο μέρες στη μεθοριακή περιοχή του Έβρου και για τις πρωτοβουλίες τις οποίες θα αναλάβει.

Χθες ο Υπουργός Εξωτερικών υποβάθμισε το θέμα τονίζοντας ότι δεν προτίθεται να δημιουργήσει ένταση για ζήτημα που μπορεί να λυθεί από μια κοινή επιτροπή.

Θεωρεί ότι δεν είναι η Τουρκία που δημιούργησε την ένταση;

Θεωρεί ότι θα έπρεπε η αρμόδια επιτροπή να είχε συγκληθεί πριν προβεί σε ενέργειες στην περιοχή η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού;

 

Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Άμυνας για το θέμα;

Τα θέματα αυτά απαιτούν γνώση, ψυχραιμία, σύνεση και αποφασιστικότητα. Η έλλειψη στρατηγικής και το διπλωματικό κενό που αναδεικνύεται σε σχέση με την Τουρκία, εγκυμονεί εμφανείς κινδύνους για τον τόπο.

 

ΑΝΥΕΘΑ: Υπάρχει παραβίαση των ελληνικών συνόρων;

Ο πρώην ΑΝΥΕΘΑ Ρήγας προκάλεσε την κυβέρνηση να αντιδράσει στα δημοσιεύματα, για την καταπάτηση έκτασης στον Έβρο από Τούρκους αστυνομικούς που αποκάλυψε το Armyvoice.gr.

Ο πρώην ΑΝΥΕΘΑ έγραψε στο Twitter: «Μέχρι σήμερα υπάρχει παραβίαση των ελληνικών συνόρων στον Έβρο από την Τουρκία σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου. Ρωτάω την ελληνική κυβέρνηση και το ΥΠΕΘΑ αν ισχύει και γιατί το έχουν επιτρέψει. Υ.Γ Μην προσπαθήσουν να το αρνηθούν αν ισχύει».

Αφορμή στάθηκε το πλήθος των δημοσιευμάτων που συνοδεύτηκε από τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Νίκο Δένδια στο κρατικό ραδιόφωνο, ο οποίος έκανε λόγια για «λίγες δεκάδες μέτρα».

«Δεν μου αρέσει να δημιουργώ εντάσεις ανάμεσα σε δύο χώρες οι οποίες είναι σύμμαχοι. Μπορούν κάλλιστα να γίνουν οι ανάλογες μετρήσεις και, με μια επιτροπή κοινή, όλα αυτά τα πράγματα να επιλυθούν. Μιλάμε για λίγες δεκάδες μέτρα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δένδιας, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα του Armyvoice.gr.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Αλλάζουν τα δεδομένα στη Πολεμική αεροπορία

Δημοσιεύτηκε

στις

Ολοένα και φουντώνει η συζήτηση στην Ελλάδα για την απόκτηση των F35.  Η χώρα μας χρειάζεται άμεσα οπλικά συστήματα που θα κάνουν την διαφορά στο Αιγαίο. Άλλοι συμφωνούν και άλλοι διαφωνούν με αυτή την επιλογή του μαχητικού.

Η χώρα μας σίγουρα χρειάζεται μαχητικά. Πάντως στο Πενταπόσταγμα έχουμε κατά καιρούς τοποθετηθεί για το ζήτημα και υπάρχουν κάποιοι προβληματισμοί.

  • Είναι καλό αεροσκάφος για την καθημερινότητα του Αιγαίου;
  • Είναι φθηνό αεροσκάφος;

Το ελληνικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του μαχητικού 5ης γενιάς δεν προέκυψε τώρα. Τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια αλλά και τα επιτελεία έχουν τονίσει ότι έχουν γίνει διερευνητικές ενέργειες.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης η κατασκευάστρια εταιρεία ενημέρωσε ότι έχει λάβει από την ελληνική πλευρά επίσημο αίτημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Letter OfRequest). Αφορά μεταξύ άλλων τη διαθεσιμότητα προς τη χώρα μας και φυσικά την τιμή του αεροσκάφους.

Η ένταξή τους στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας δεν είναι κάτι απλό. Ακόμη και για μία μοίρα μαχητικών θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές αλλαγές υποδομών. Η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να κάνει τεράστια άλματα εκσυγχρονισμού για να υποδεχτεί και να συντηρεί τα μαχητικά 5ης γενιάς. Σημειώνεται επίσης ότι δύο ζητήματα που οπωσδήποτε θα απασχολήσουν την ελληνική πλευρά είναι το τεράστιο κόστος αγοράς και πτήσης τους. Ενα F-35 κοστίζει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε περίπου 44.000 δολάρια ανέρχεται κάθε ώρα πτήσης.

Η Πολεμική Αεροπορία ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα μετάβασης στο αεροσκάφος 5ης γενιάς. Η απόκτηση του αεροσκάφους F-35, με stealth χαρακτηριστικά, θεωρείται πλέον βέβαιη. Χθες, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συζήτησης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος υποστήριξε ότι νομοτελειακά θα πάμε στο αεροσκάφος 5ης γενιάς, το F-35, καθώς έχει ανοίξει ένα παράθυρο ευκαιρίας που θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε στην Ελλάδα.

Αλλά ακόμα κι αν συμφωνούσαμε να πάμε στα F-35 τώρα, τα πρώτα θα έρχονται μετά από μερικά χρόνια. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα επικεντρώνεται στην αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών F-16 και των Mirage, με την επανεκκίνηση της ροής των ανταλλακτικών που είχε διακοπεί από το 2012, αναφέρει το enikos.gr.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 βαδίζει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, υποστήριξε ο Ντένης Πλέσσας, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, Lockheed Martin Aeronautics/International. Το πρώτο αεροσκάφος F-16 Viper βρίσκεται στο υπόστεγο στην ΕΑΒ με σκοπό να γίνει το πρωτότυπο που θα σταλεί στις ΗΠΑ για δοκιμές στο τέλος του χρόνου. Μεγάλη συζήτηση γίνεται για τη συνεργασία ενός ψηφιακού συστήματος με ένα αναλογικό. Πρόκειται για το ραντάρ Ενεργητικής Ηλεκτρονικής Σάρωσης AESA με το αναλογικό σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS.

«Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Οι σχεδιαστές έδειξαν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους στην ελληνική και την αμερικανική αεροπορία» τόνισε ο κος Πλέσσας, που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με το ηλεκτρονικό πρόγραμμα το πρόβλημα ξεπερνιέται.

Ο κ. Πλέσσας υποστήριξε ότι ανησυχεί για την κατάσταση στην ΕΑΒ και τόνισε ότι χρειάζεται βελτίωση για να μπορέσει να ανταποκριθεί και να φέρει σε πέρας το έργο της αναβάθμισης των F-16. Αναφερόμενος στο F-35, υποστήριξε ότι αναμφίβολα η Ελλάδα μπορεί να μπει στο πρόγραμμα.

Όπως αναφέρθηκε στην συζήτηση εκτός από την Ελλάδα, η Πολωνία και το Βέλγιο, που έχουν ήδη παραγγείλει F-35 θα μπορούσαν να μπουν στο πρόγραμμα αντικατάστασης του κατασκευαστικού έργου που έχουν τουρκικές εταιρείες, μετά την αποπομπή της χώρας από το πρόγραμμα.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό εξαρτάται από τον αριθμό των παραγγελιών και οι χώρες που θα μπουν θα διεκδικήσουν μέρος της κατασκευής ή άλλα ανταλλάγματα, που θα είναι χρήσιμα για την αμυντική μας βιομηχανία και τις υποδομές των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 εκφράστηκε η αισιοδοξία ότι προς το τέλος του χρόνου το πρώτο αεροσκάφος σε έκδοση Viper θα μεταφερθεί από την Ελλάδα στο Τέξας των ΗΠΑ, προκειμένου να γίνουν όλοι οι έλεγχοι και τελικές υποδείξεις, πάνω στα οποία θα διαμορφωθεί η τελική έκδοση του πρωτότυπου για τα υπόλοιπα 83 αεροσκάφη. Όπως είχε διευκρινίσει πρόσφατα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το πρόγραμμα θα διαρκέσει περίπου 8 έτη με τις τελευταίες παραδόσεις αεροσκαφών το 2027, ενώ οι εργασίες αναβάθμισης θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ.​

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Συνέντευξη ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου στην εκπομπή «Από τις 6» στην τηλεόραση της ΕΡΤ1

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος παραχώρησε τηλεοπτική συνέντευξη στην εκπομπή “Από τις έξι” με τον Δημήτρη Κοτταρίδη και τον Γιάννη Πιτταρά, στην ΕΡΤ1.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Παρέμβαση Ν.Παναγιωτόπουλου στη Βουλή επί των τροπολογιών για υποβρύχια και πυραυλάκατους του ΠΝ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος παρενέβη σήμερα στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής περί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Τουρισμού «Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη». 

Ο Υπουργός τοποθετήθηκε επί των τροπολογιών που αφορούν στις ρυθμίσεις για την ολοκλήρωση των εργασιών σε υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού από τα «Ελληνικά Ναυπηγεία» Α.Ε. και τη ναυπήγηση δύο πυραυλακάτων του Πολεμικού Ναυτικού από τα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» Α.Ε.

Ακολουθεί το κείμενο της παρέμβασης:

«Κοιτάξτε, το ότι θέλουμε να εκπέμψουμε το σήμα πως κάτι αλλάζει στη μεταχείριση, στην όλη μεταχειρισμένη αυτής της ιστορίας, προκύπτει νομίζω από τη μικρότερη παράταση που δίνουμε. 

Αν δίναμε, όπως γινόταν μέχρι τώρα, απλά μία ακόμα εξάμηνη παράταση πολύ φοβούμαι ότι θα παρέρχετο αυτό το διάστημα και μετά από έξι μήνες -τέσσερις δεδομένου ότι τους δύο τους έχουμε ήδη φάει – αφού δίδεται από 1ης Απριλίου 2020, θα ερχόμασταν εδώ να διαπιστώσουμε ότι ακόμα δεν έχουν παραδοθεί τα πλοία. Έχει ολοκληρωθεί ένα ποσοστό μεγαλύτερο ενδεχομένως, η έκτη πήγε στο 98%, η τελευταία πήγε από το 60 στο 70 τοις εκατό, αλλά πάλι τα ίδια. 

Το ότι θέλουμε να πιέσουμε προς πάσα κατεύθυνση και να εκπέμψουμε το σήμα ότι «ο χρόνος τελειώνει και δεν μπορούμε να πάμε με τις ίδιες διαδικασίες, με την ίδια λογική από δω και πέρα», αποτυπώνεται στο ότι δίνουμε τρίμηνη παράταση. Ελπίζω στο διάστημα αυτό, το οποίο ήδη τρέχει από αρχές Απριλίου, να γίνουν οι επαφές, οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις που πρέπει να γίνουν -όχι με εμάς συμμετέχοντες- ανάμεσα στην ιδιοκτησία των «Ναυπηγείων Ελευσίνας» αλλά και σε αυτόν που ενδιαφέρεται για να επενδύσει σε αυτά, όπως ακούμε και διατείνεται και ο ίδιος έξω, έτσι ώστε να φτάσουμε σε μία συμφωνία. 

Αυτή η συζήτηση όπως κι αυτή η σημερινή πρωτοβουλία, δεν έχει να κάνει με τον καταλογισμό ευθύνης για το τι έγινε ως τώρα. Πάμε να αλλάξουμε το τι έχει γίνει ως τώρα και να δώσουμε μία οριστική λύση σε ένα πρόβλημα το οποίο έχει εξελιχθεί σε ένα «γόρδιο δεσμό» κατά κάποιο τρόπο. Και πρέπει -εκ των πραγμάτων είμαστε αναγκασμένοι- να επιλύσουμε, να σπάσουμε κάποιους «γόρδιους δεσμούς» οι οποίοι έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γινόταν μέχρι τώρα τα εξοπλιστικά και λειτουργούσε η αμυντική μας βιομηχανία. Αλλιώς δεν γίνεται. 

Είμαστε αναγκασμένοι από τις περιστάσεις να επισπεύσουμε, να τρέξουμε. Και πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις. Η κουβέντα για την ενδεχόμενη έλευση κάποιου επενδυτή δεν αφορά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο είναι ο πελάτης, όπως έχω πει και σε αυτή την αίθουσα. Ένας πελάτης μάλιστα, για τον οποίο υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση όσον αφορά στην παραλαβή των προϊόντων που περιμένει αυτή τη στιγμή από τα συγκεκριμένα ναυπηγεία. 

Όμως δεν θέλω να εκτρέψω αυτή τη συζήτηση σε μία αφοριστική και ισοπεδωτική κουβέντα περί καταλογισμού ευθύνης κλπ. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό το διάστημα θα είναι ικανό, ώστε να δρομολογηθούν οι εξελίξεις. Αυτή την συζήτηση δεν την επισπεύδει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο όμως έχει κάθε ενδιαφέρον να την παρακολουθεί με αγωνία για το μέλλον. 

Ο στόχος μας είναι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας να μπουν σε μία νέα εποχή, από την οποία το Ναυτικό θα έχει μόνο να ωφεληθεί. Και η χώρα κατά επέκταση, διότι μία αλλαγή εικόνας στα δύο ναυπηγεία έχει και αναπτυξιακό αντίκτυπο. Κι όχι μόνο αντίκτυπο, που έχει να κάνει με τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Εθνική Άμυνα. Και θα μπορούσαν αν όλα πάνε καλά (εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πάνε καλά) να σηματοδοτήσουν αυτές οι παρεμβάσεις μία αλλαγή προς το πολύ καλύτερο, με επιπτώσεις και στην εθνική οικονομία. 

Προς το παρόν, όμως, ας αρκεστούμε να υποστηρίξουμε αυτές τις τροπολογίες που δίνουν παράταση ζωής. Όπως έχω πει επανειλημμένως, ο χρόνος τελειώνει. Επομένως, όσοι ακούν και όσοι ενδιαφέρονται για τη συζήτηση αυτή, να το λάβουν αυτό υπόψη. Ο χρόνος τελειώνει. Ας επισπεύσουν ό,τι συζητούν και ό,τι διαπραγματεύονται. 

Σας ευχαριστώ».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ