Quantcast
Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στρατηγική marketing (Μέρος 1ο)

Το Marketing, περιλαμβάνει ορισμένα βασικά στοιχεία, όπως: το όνομα της επιχείρησης, τα χαρακτηριστικά & την συσκευασία του προϊόντος, τον τρόπο διανομής του προϊόντος,  την τιμολόγηση και την συσκευασία, την τοποθεσία της επιχείρησης κ.α.

Ποια είναι όμως τα βασικά στοιχεία ενός επιτυχημένου marketing;

Το πιο βασικό από όλα είναι, ότι οι υπάρχοντες  και πιθανοί πελάτες, να ανήκουν σε ένα τμήμα της αγοράς, που χαρακτηρίζεται από τις ανάγκες τους. Πετυχαίνοντας λοιπόν την κατάλληλη ομάδα και καθορίζοντας τις ανάγκες τους, πιο πετυχημένα από τους άλλους ανταγωνιστές, τους τοποθετούμε στο επίκεντρο της στρατηγικής μας.

Εδώ είναι συνήθως που όλοι σχεδόν οι επαγγελματίες κάνουν το ίδιο λάθος: προσπαθούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους  ή τις υπηρεσίες τους στους καταναλωτές, απευθυνόμενοι σε όλους. Αυτό όμως δεν είναι «πάντα» το σωστό, αφού για να ξεκινήσουμε μια στρατηγική πώλησης, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών, να εντοπίσουμε τα σημεία «στρες»  που τους διακατέχουν, και των προβλημάτων που χρειάζονται επίλυση, και που θέλει βέβαια να λύσει.

Σ’ αυτό το σημείο, θα πρέπει να του προσφέρουμε το ανάλογο προϊόν,  που θα του λύσει το πρόβλημα. Έτσι καθορίζοντας τις ανάγκες και τις επιθυμίες της αγοράς, μπορούμε να δημιουργήσουμε σχέση εμπιστοσύνης.

Σε αυτό το σημείο θα ήταν χρήσιμο, όταν αναπτύσσουμε μια στρατηγική marketing, θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε ορισμένες βασικές ερωτήσεις, που έχουν να κάνουν όχι μόνο με τους πελάτες υπάρχοντες ή μη, αλλά και με την επιχείρησή μας…..

Ποια είναι όμως εκείνα τα ερωτήματα που θα μας βοηθήσουν;

  • Τι αλλαγές συντελούνται στο περιβάλλον της αγοράς;
  • Οι αλλαγές που συντελούνται είναι ευκαιρίες ή απειλές;
  • Ποιες είναι οι δυνάμεις μας και ποιες οι αδυναμίες μας;
  • Μπορώ να επεκτείνω την λίστα των προϊόντων μου;
  • Τη θέλω να πετύχω;
  • Τη ψάχνουν οι πελάτες;
  • Ποιες οι ανάγκες τους & ποια προβλήματα θέλουν να λύσουν;
  • Ποιοι πελάτες πληρώνουν καλύτερα;
  • Γιατί ενδιαφέρονται οι πελάτες μου; Ποιότητα; αξιοπιστία; Service;
  • Πως μπορώ να διανείμω καλύτερα τα προϊόντα μου;
  • Πως στοχεύω τους πιθανούς πελάτες;
  • Υπάρχουν ομάδες ή κατηγορίες πελατών που μπορώ να στοχεύσω καλύτερα;
  • Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης;

Ένα πρόβλημα – άγχος που συνήθως αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και ιδιαίτερα οι νέες επιχειρήσεις είναι το πώς θα προσεγγίσουν πελάτες, πως θα διαφημίσουν το προϊόν τους, και ποιοι πελάτες θα πάρουν το προϊόν τους;

Όσο καλό και εάν είναι ένα προϊόν κανείς δεν θα το αγοράσει εάν δεν το χρειάζεται ή εάν πιστεύει ότι του χρειάζεται, και κανέναν δεν πρόκειται να πείσετε για αυτό. Βασικά θα πρέπει να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι πελάτες μας.

Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε είναι να χωρίσουμε την αγορά σε μικρότερα τμήματα. Αυτό βοηθάει ως εξής:

  • Έχω οργανωμένο πελατολόγιο κατανεμημένο σε τμήματα, όπως γεωγραφική περιοχή , ηλικία, τρόπος πληρωμής κ.α.
  • Προσδιορίζουμε ευκολότερα τους περισσότερους και λιγότερο κερδοφόρους πελάτες σας.
  • Αποφεύγουμε τους πελάτες που μας «δημιουργούν» προβλήματα
  • Δημιουργούμε σχέσης εμπιστοσύνης.
  • Χρησιμοποιούμε τις πηγές της επιχείρησης, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
  • Βελτιώνουμε τα υπάρχοντα προϊόντα, ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες των πελατών μας.
  • Μας δίνετε η δυνατότητα να κερδίσουμε περισσότερους πελάτες.

Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να εφαρμόσουμε την μέθοδο της «σαλαμοποίησης», δηλαδή των περιορισμό ή «τεμαχισμό» της αγοράς των πελατών, έτσι ώστε στο  «κομμάτι» που μας αναλογεί να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που θα έχουν προκύψει από τα κάτωθι κριτήρια:

  • Γεωγραφικά κριτήρια: Το προϊόν μας απευθύνεται σε τοπική, εθνική ή παγκόσμια αγορά;
  • Δημογραφικά κριτήρια: Το προϊόν μας απευθύνεται σε άνδρες ή γυναίκες; και ποιάς ηλικίας;
  • Ψυχολογικά κριτήρια: Λαμβάνουμε υπόψη των τρόπο ζωής των πελατών μας, την κοινωνική τάξη, τις δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντά τους.
  • Συμπεριφοράς: Οι πελάτες με ποιόν τρόπο πληρώνουν; Μετρητά, επιταγές ή δόσεις; Με ποια συχνότητα αγοράζουν; Και σε τι ποσότητες αγοράζουν;

Ποια είναι εκείνα τα σημεία που θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αναπτύξουμε την στρατηγική Marketing;

  • Δέσμευση: Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάνοντας μια καμπάνια Marketing, είμαστε σε θέση να ολοκληρώσουμε αυτό που ξεκινήσουμε.
  • Επένδυση: Το Marketing δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση. Υπάρχει το μέσο για να κερδίσετε χρήματα, και επενδύοντας σε αυτό, θα κερδίσετε ακόμα περισσότερα. Αυτό θα συμβεί γιατί επενδύοντας στο Marketing, θα κερδίσουμε πελάτες και έτσι θα αυξήσουμε της πωλήσει.
  • Συνέπεια: Ένα επίσης σημαντικό να γνωρίζετε ότι, για να σας μάθουν οι πελάτες και να σας εμπιστευτούν, θα περάσει αρκετός χρόνος. Θα πρέπει να διατηρούμε σταθερά το logo, την ταυτότητα, το προφίλ.
  • Εμπιστοσύνη: Σε έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί, για τα κριτήρια που οι πελάτες επιλέγουν επιχειρήσεις και αγοράζουν, στην πρώτη θέση βρίσκεται η εμπιστοσύνη που έχουν οι πελάτες προς τις επιχειρήσεις που αγοράζουν, στην δεύτερη θέση η ποιότητα των προϊόντων, στην τρίτη θέση βρίσκεται η εξυπηρέτηση, στην τέταρτη θέση βρίσκεται η ποικιλία των προϊόντων, ενώ στην πέμπτη θέση η τιμή.
  • Υπομονή: Έχοντας υπομονή και σε συνδυασμό με το πρώτο σημείο που αναφέραμε πιο πάνω, δηλαδή την δέσμευση, θα καταλήξουμε στο σημείο τρία, δηλαδή την συνέπεια, οπότε και θα πείσουμε την αγορά, να μας εμπιστευθεί (σημείο τέσσερα).

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

MyAADE app | «Στον αέρα» η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ – Πληρωμές, έλεγχος οφειλών, φορολογικό ημερολόγιο στο κινητό

Σε λειτουργία και έτοιμη για «κατέβασμα» είναι η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τους φορολογούμενους, το MyAADE app, το οποίο έχει ως στόχο να «λύσει» τα χέρια σε ό,τι αφορά σε πληρωμές υποχρεώσεων, έλεγχο οφειλών, παρέχοντας υπηρεσίες φορολογικού ημερολογίου και «ξυπνητηριού».

Η παρουσίαση της εφαρμογή MyAADE app για τους φορολογούμενους, πραγματοποιήθηκε από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, με την παρουσία της ηγεσίας των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη (20.3.204).

Οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον την δυνατότητα να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με Iris ή με κάρτα, να αποθηκεύουν φορολογικά έγγραφα στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, να διαχειρίζονται ραντεβού και να δέχονται ειδοποιήσεις για προθεσμίες πληρωμών.

Ο κ. Πιτσιλής δεν απέκλεισε αργότερα να προστεθούν και περαιτέρω υπηρεσίες. Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι εξασφαλισμένη μέσα από το ψηφιακό περιβάλλον πληρωμών της ΔΙΑΣ. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη σε iOS ενώ στις αμέσως επόμενες ώρες θα είναι διαθέσιμη και σε Android.

Πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες επιτυχόντων, επιλαχόντων και αποκλειομένων, της νέας διαδικτυακής δράσης επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης», στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Η κατάρτιση των πινάκων πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια.

Οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης από την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 και ώρα 14:00 μέχρι την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 και ώρα 23:59 αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της ΔΥΠΑ (e-servives), με κωδικούς TaxisNet ή με κωδικούς πρόσβασης πιστοποιημένων χρηστών ΔΥΠΑ, στη διεύθυνση: https://eservices.oaed.gr/pls/apex/.

Όσοι υποψήφιοι καταθέτουν ένσταση, οφείλουν να αναφέρουν την ακριβή αιτιολογία της ένστασης και να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας με ηλεκτρονική σάρωση σχετικά δικαιολογητικά. Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν εξετάζονται.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή προσωποποιημένων διαδικτυακών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, που η συνολική τους διάρκεια θα κυμαίνεται από 100 έως 250 ώρες.

Οι ωφελούμενοι της δράσης θα κληθούν, αρχικά, να συμπληρώσουν εξειδικευμένα ερωτηματολόγια, τα οποία, στη συνέχεια, θα επεξεργαστεί το ΕΚΠΑ, μέσω μοντέλου Τεχνητής Νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα αναδείξει τα προσωποποιημένα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, που θα κληθεί μετά κάθε ωφελούμενος να παρακολουθήσει, ενώ το περιεχόμενό τους θα αποτελείται από μαθήματα και διδακτικές ενότητες που θα έχουν άμεση συνάρτηση με το προσωπικό προφίλ τους.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς η GenAI μετασχηματίζει τη λειτουργία των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους

Η GenAI θα μετασχηματίσει το εργατικό δυναμικό, δίνοντας τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να της αναθέσουν τη διεκπεραίωση επαναλαμβανόμενων διεργασιών «ρουτίνας», απελευθερώνοντας χρόνο για διεργασίες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και αυξάνοντας την αποδοτικότητα.

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων αναλύοντας τον αντίκτυπο που αναμένεται να έχει η τεχνητή νοημοσύνη στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, ο Λάζαρος Πολυμενάκος, εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης στην περιοχή ΕΜΕΙΑ, στο πλαίσιο του πρώτου AI Hackathon Greece.

«Οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν μία ριζοσπαστική προσέγγιση και θα επενδύσουν τους απαραίτητους πόρους έγκαιρα, είναι βέβαιο ότι αρχικά θα αντιμετωπίσουν τεχνολογικά, ρυθμιστικά και άλλα εμπόδια, και διαταραχές στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Ωστόσο, τελικά, η επένδυσή τους θα αποδώσει, καθώς η GenAI είναι πραγματικά μετασχηματιστική», τόνισε ο κ. Πολυμενάκος.

«Αντίθετα, όσοι καθυστερήσουν, θα δουν το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη τους να μειώνονται, θα αντιμετωπίσουν φυγή ικανών εργαζόμενων προς τον ανταγωνισμό και, στο τέλος της ημέρας, θα αναγκαστούν να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά υπό πίεση».

Στο πλαίσιο αυτό, παγκόσμια έρευνα της ΕΥ σημειώνει ότι το 10% των επιχειρήσεων που θα εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές τεχνητής νοημοσύνης μέχρι το 2025, θα δημιουργήσουν τουλάχιστον τριπλάσια αξία ως αποτέλεσμα της χρήσης της, σε σχέση με το 90% των επιχειρήσεων που δε θα την υιοθετήσουν. Γι’ αυτό, η EY προτείνει μια ισορροπημένη προσέγγιση, που επιτρέπει την υιοθέτηση της τεχνολογίας σε στάδια, σε καίριες λειτουργίες μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται η σωστή στρατηγική και η κατάλληλη διαχείριση της τεχνολογίας ΑΙ.

Για να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη, οι επιχειρήσεις καλούνται να πλοηγηθούν σε ένα πολύπλοκο και διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον και να διαχειριστούν παραμέτρους, όπως οι διαφορετικοί βαθμοί ψηφιακής ωριμότητας των αγορών, το υπό διαμόρφωση ρυθμιστικό περιβάλλον, τα σύνθετα οικοσυστήματα επιχειρήσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και αγορών όπου νεοεισερχόμενοι «παίκτες» μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερο ανταγωνισμό ή ευκαιρίες για νέες συνεργασίες.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους, αλλά, αντίθετα, θα τους ενδυναμώσει», ανέφερε ο κ. Πολυμενάκος, συμπληρώνοντας ότι, «οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική και τις λειτουργίες τους σε όλους τους τομείς, τοποθετώντας τους ανθρώπους και τις μηχανές, μαζί στο επίκεντρο».

Με τον τρόπο αυτό, όπως εξήγησε, οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, θα ενισχύουν τη δημιουργικότητα και θα βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών, δημιουργώντας νέα αξία για τους καταναλωτές, τους εργαζόμενους και την ευρύτερη κοινωνία, αλλά και χρηματοοικονομική αξία για τις ίδιες.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε αναλυτικά και στις προκλήσεις που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη, τις οποίες κατέταξε σε τρεις κατηγορίες: ηθικές, οικονομικές και προκλήσεις που συνδέονται με την ασφάλεια δεδομένων και την κυβερνοασφάλεια, όπως η αποκάλυψη ή «πρόβλεψη» ευαίσθητων πληροφοριών.

Δεν είναι τυχαίο ότι, το 19% των επικεφαλής λειτουργιών κυβερνοασφάλειας που συμμετείχαν στην πρόσφατη έρευνα της EY, ανέδειξαν την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση ως την κορυφαία εν δυνάμει απειλή για τους οργανισμούς τους τα επόμενα πέντε χρόνια.

Όπως είναι φυσικό, σημείωσε ο κ. Πολυμενάκος, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και ο αυξανόμενος ρυθμός υιοθέτησής της, δημιουργούν παγκοσμίως την ανάγκη για ένα αποτελεσματικό ρυθμιστικό περιβάλλον, με πρωτοβουλίες σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, όπως η Νομοθετική Πράξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη (EU AI Act) και το επικείμενο Εκτελεστικό Προεδρικό Διάταγμα για την Τεχνητή Νοημοσύνη στις ΗΠΑ.

Ο αντίκτυπος της GenAI στην αγορά εργασίας

Ο αντίκτυπος της GenAI αναμένεται να είναι ευρύς, με το 67% των θέσεων εργασίας στις ανεπτυγμένες οικονομίες και το 57% στις αναδυόμενες, να θεωρούνται μετρίως έως πολύ εκτεθειμένες στις επιπτώσεις της.

Ο βαθμός έκθεσης, όμως, ανά τομέα, διαφέρει, και ίσως είναι η πρώτη φορά που τεχνολογικές και θετικές κατευθύνσεις που σχετίζονται με υπολογιστές, μαθηματικά, ιατρικές υπηρεσίες, κ.λπ., συγκαταλέγονται στους πιο εκτεθειμένους στις επιδράσεις της GenAI τομείς.

Στον αντίποδα, πιο περιορισμένες αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις σε τομείς, όπως οι κοινωνικές επιστήμες και οι υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας, που απαιτούν δεξιότητες που περιλαμβάνουν σύνθετη ανθρώπινη αλληλεπίδραση, δημιουργικότητα και συναισθηματική κατανόηση.

Παράλληλα, όμως, όπως σημείωσε ο ομιλητής, η εκτίμηση ότι η GenAI θα αντικαταστήσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, μάλλον θα αποδειχθεί ως μύθος, με τις ανεπτυγμένες οικονομίες να αναμένεται να δουν, σε πρώτη φάση, μεγαλύτερες προοπτικές επαύξησης του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en