Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο κυνήγι των €3,5 δισ.: Οι επτά διαγωνισμοί που θα κρίνουν το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων

Δημοσιεύτηκε

στις

Η παραχώρηση του Ελληνικού, η πώληση του ΑΔΜΗΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco (διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό), η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και η ολοκλήρωση του σίριαλ με τη ΛΑΡΚΟ, είναι οι επτά συνολικά διαγωνισμοί που θα κρίνουν την πορεία του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων για το 2014.Καθένας από τους 7 έχει τα δικά του, μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα, τα οποία είναι αμφίβολο πόσο γρήγορα θα επιλυθούν, προκειμένου έστω και θεωρητικά να διατηρηθούν οι ελπίδες ότι το Ταμείο θα προσεγγίσει τον φετινό στόχο των 3,5 δισ. ευρώ, πόσο μάλλον όταν άλλοι διαγωνισμοί, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτόν της ΔΕΠΑ, έχουν μπει σε βαθιά κατάψυξη.

Την ίδια στιγμή αβέβαιη είναι η τύχη για το πότε θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί πώλησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, καθώς και αν θα βγουν στον αέρα η προκηρύξεις για τα ΕΛΤΑ και την Εγνατία Οδό, κάτι που έπρεπε να έχει συμβεί στο τελευταίο τρίμηνο του 2013.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Σε ένα μεγάλο βαθμό, η φετινή πορεία εσόδων του Ταμείου εξαρτάται από δύο διαγωνισμούς, την παραχώρηση του Ελληνικού και την πώληση του ΑΔΜΗΕ.

Στην περίπτωση του Ελληνικού, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί τη δυνατότητα να χωροθετηθεί καζίνο σε κάποιο σημείο της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων. Η εισήγηση έχει συμπεριληφθεί στο σχέδιο της σύμβασης πώλησης που θα κληθούν να υπογράψουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, το οποίο έχει ήδη αποσταλεί στα συναρμόδια υπουργεία.

Ακόμη και αν η σύμβαση εγκριθεί από το Δημόσιο, θα πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή, κάτι που δεν θεωρείται ιδιαίτερα εύκοληθεση υπό, αφού στις βέβαιες αντιδράσεις των δημάρχων της περιοχής, θα προστεθούν και εκείνες βουλευτών από κόμματα της αντιπολίτευσης (και ενδεχομένως όχι μόνο).

Πάντως η σύμβαση πώλησης που έχει ήδη σταλεί στα εμπλεκόμενα υπουργεία όπως Οικονομικών και Περιβάλλοντος, προβλέπει τη δυνατότητα να χωροθετηθεί καζίνο μέσα στο Ελληνικό, που σημαίνει ότι για τη χορήγηση της σχετικής άδειας από το Δημόσιο θα προκηρυχθεί άλλος διαγωνισμός, διαφορετικός από αυτόν που τρέχει σήμερα. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις εναπομείναντες ενδιαφερόμενους θα πρέπει να αναμένονται στα τέλη Ιανουαρίου ή μέσα στο Φεβρουαρίου.

ΑΔΜΗΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΑΘ

Στο μέτωπο του ΑΔΜΗΕ – της θυγατρικής δηλαδή της ΔΕΗ στο ηλεκτρικό δίκτυο μεταφοράς- το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ που τον διαχωρίζει οριστικά από τη μητρική του εταιρεία αναμένεται ότι θα έχει ψηφιστεί εντός του Ιανουαρίου, προκειμένου αμέσως μετά να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Στην περίπτωση του ΑΔΜΗΕ, το μεγαλύτερο εμπόδιο αφορά την προσφυγή που έχουν καταθέσει οι συνταξιούχοι της ΔΕΗ ζητώντας να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση με το επιχείρημα ότι στα πάγια της εταιρείας έχει ενσωματωθεί μέρος της περιουσίας του ασφαλιστικού τους.

Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων θα κριθεί επίσης από τις εξελίξεις σε άλλα πέντε μέτωπα και συγκεκριμένα από την πορεία των διαγωνισμών για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό, της ΕΥΑΘ, την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και την κατάληξη του σήριαλ με την πώληση της ΛΑΡΚΟ.

Αυτό που στην περίπτωση της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ μπορεί να ακυρώσει τους διαγωνισμούς, ονομάζεται Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ έχουν εδώ και καιρό προσφύγει στο ΣτΕ, ζητώντας να μην πωληθούν οι εταιρείες με το επιχείρημα ότι το νερό είναι δημόσιο αγαθό, άρα δεν ιδιωτικοποιείται. Η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί. Σαν αποτέλεσμα εδώ και πολλούς μήνες “καλλιεργείται” το κλίμα ότι θα είναι αρνητική και θα δικαιώνει τους εργαζόμενους.

Στον πάγο έχει μπει και επισήμως – εδώ και ένα μήνα- και ο νέος διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ καθώς η Κομισιόν έχει ζητήσει να προηγηθεί το άνοιγμα της αγοράς λιανικής πώλησης στο φυσικό αέριο που σήμερα μονοπωλείται από τις Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ).

Τι θα γίνει με ΟΛΠ, ΟΛΘ

Μικρή κινητικότητα έχουμε και στο μέτωπο του ΟΛΠ, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ έστειλε στη Βουλή το κείμενο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του, που αποτελεί και το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού. Η Βουλή δεν το έχει ακόμη εγκρίνει, αλλά αμέσως μόλις γίνει αυτό, η πρόσκληση θα δημοσιευτεί και θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Μετά πάντως και το “όχι» της Κομισιόν στο φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ- Cosco, ο πρόεδρος του πρώτου Γ. Ανωμερίτης έχει ρίξει στο τραπέζι την ιδέα της τιτλοποίησης μελλοντικών εσόδων από συμβάσεις παραχώρησης και την πώληση μικρού ποσοστού της εταιρείας, ώστε η πλειοψηφία της να παραμείνει στο Δημόσιο.

Πέραν της στάσης που θα τηρήσει η Κομισιόν, υπάρχει και το ΠΑΣΟΚ, ο πρόεδρος του οποίου Ευ. Βενιζέλος έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι διαφωνεί με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.

Τι θα γίνει με ΕΛΤΑ, Εγνατία

Άγνωστο είναι επίσης πότε θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) και την Εγνατία Οδό.

Στην περίπτωση της Εγνατίας, ο διαγωνισμός προκηρύσσεται συνεχώς εδώ και ένα χρόνο. Θεωρητικά τουλάχιστον, οι αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης των υπό κατασκευή οδικών αξόνων ανοίγουν το δρόμο για την προκήρυξή του.

Αντίθετα, για τα ΕΛΤΑ υπήρξαν πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδη με βάση τις οποίες “δεν πρέπει να βιαζόμαστε».

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας στους τρεις Έλληνες απειλείται από την φτώχεια

Δημοσιεύτηκε

στις

Με αφορμή την Παγκόσμια Hμέρα για την εξάλειψη της φτώχειας η Eurostat δημοσίευσε επίκαιρα στοιχεία για τον πληθυσμό που απειλείται από τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Τρίτη η Ελλάδα, δέκατη η Κύπρος.

Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της φτώχειας σήμερα και τα νέα δεν είναι καλά για την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που παρουσίασε η Eurostat αναφορικά με το ποσοστό των πολιτών που κινδυνεύουν από την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό στα κράτη-μέλη της ΕΕ, η Eλλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.

Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει η DW, στην Ελλάδα το 31,8% του πληθυσμού απειλείται από τη φτώχεια, ενώ μικρή είναι η διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες (Στη Βουλγαρία το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 32,8% και στη Ρουμανία στο 32,5%). Η Κύπρος βρίσκεται στη δέκατη θέση της λίστας της Eurostat με 21,9%, ενώ η Γερμανία στη 18η θέση με 18,7%.

Πώς όμως προσδιορίζει η Eurostat την απειλή φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού για τους πολίτες ενός κράτους-μέλους; Βάσει του ορισμού που δίνει η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή, κίνδυνος φτώχειας υπάρχει όταν οι πολίτες, ακόμη κι αν λαμβάνουν κοινωνικές παροχές, δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας, υποφέρουν από σημαντική στέρηση υλικών αγαθών ή ζουν σε ένα εξαιρετικά χαμηλόμισθο νοικοκυριό. Βέβαια για τις μετρήσεις αυτές λαμβάνονται επιπλέον υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε χώρας.
Αυξημένη απειλή φτώχειας στην προνομιούχα γηραιά ήπειρο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat το 2018 πάνω από 109 εκατομ. άνθρωποι στην ΕΕ βρίσκονταν στα όρια της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί στο 21,7% του συνολικού πληθυσμού στις χώρες της ΕΕ – το 2017 το ίδιο ποσοστό ανερχόταν στα 25%.

Aπό την ανάλυση των στοιχείων επίσης προκύπτει ότι 11% των κατοίκων της ΕΕ με τριτοβάθμια εκπαίδευση απειλείται με φτώχεια. Μάλιστα ειδικά στο πεδίο αυτό την αρνητική πρωτιά έχει η Ελλάδα με 17% ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην Τσεχία και τη Μάλτα (με 4% αμφότερες).

Aναφορικά με τους ανέργους, το 80% των ανέργων στη Γερμανία αντιμετωπίζει τον κίνδυνο φτωχοποίησης, που είναι και το υψηλότερο ποσοστό, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κυμαίνεται στο 65%. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι τέλος ότι το 28% των κατοίκων των ευρωπαϊκών χωρών δεν είναι σε θέση να πληρώσει μια εβδομάδα διακοπών το χρόνο, με το μεγαλύτερο ποσοστό να παρατηρείται στη Ρουμανία (59%) και το χαμηλότερο στη Σουηδία (10%).

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται ο «Τειρεσίας» για τους κακοπληρωτές στη ΔΕΗ | «Μπλόκο» σε όσους δεν πληρώνουν

Δημοσιεύτηκε

στις

Την καθιέρωση «Τειρεσία» και για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές λογαριασμών ρεύματος προκρίνει ως λύση η κυβέρνηση, προκειμένου να φρενάρει τις μετακινήσεις πελατών από πάροχο σε πάροχο προκειμένου να αποφεύγουν τη εξόφληση χρεών.

Σε αυτή την απόφαση καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika.gr, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας λίστας με πελάτες εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος οι οποίοι έχουν εντοπιστεί συστηματικά να αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς. Για τον συγκεκριμένο μηχανισμό όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη του υπουργείου και τη αγοράς δεν απαιτείται νομοθετική πρωτοβουλία, χρειάζεται όμως αλλαγή στον Κώδικα Προμήθειας από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Προϋποθέτει και τη συμφωνία όλων των προμηθευτών ρεύματος (ΔΕΗ και ανεξάρτητων εταιριών) προκειμένου να καταρτιστεί λίστα με τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προστασία προσωπικών δεδομένων. Μέσα από τη Τειρεσία για τη λιανική αγορά ρεύματος οι εταιρείες θα μπορούν να να εντοπίζουν τους επιτήδειους και με τον τρόπο αυτόν να διεκδικούν οφειλές ή να προτείνουν διαφορετικά τιμολόγια αποθαρρύνοντας τις μετακινήσεις τους. Ως προς το τελευταίο βήμα σύμφωνα με πληροφορίες, χρειάζεται τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας της ΡΑΕ, ο οποίος προβλέπει την ισότιμη μεταχείριση των καταναλωτών ρεύματος ως προς την παροχή ρεύματος.

Η λύση της λίστας με τους κακοπληρωτές εφαρμόζεται και σε χώρες της ΕΕ. Ιδιωτικές εταιρείες σημειώνουν όμως την ανάγκη εφαρμογής συγκεκριμένων όρων και προϋποθέσεων που θα πρέπει να εφαρμόζονται προκειμένου να χαρακτηρίζεται ένας καταναλωτής “ στρατηγικός κακοπληρωτής ώστε να μη γίνεται κατάχρηση από τις εταιρείες προμήθειας.

Οι προτάσεις των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας για τους κακοπληρωτές

Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν επίσης προτείνει στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη διεκδίκηση των οφειλών με βάση τον μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και όχι με βάση το ονοματεπώνυμο και τον ΑΦΜ του πελάτη . Και αυτό επειδή με τον τρόπο αυτόν θα είναι πιο εύκολος ο εντοπισμός των οφειλετών και των επιτηδείων, οι οποίοι αποφεύγουν την εξόφληση οφειλών αλλάζοντας το όνομα του κατόχου του ρολογιού. Δηλαδή μπορεί ο μετρητής να είναι στο όνομα ενός μέλους μιας οικογένειας η οποία χρωστά απλήρωτους λογαριασμούς και για να αποφύγει την αποπληρωμή τους αλλάζει προμηθευτή κάνοντας σύμβαση στο όνομα άλλου μέλους.

Μια άλλη πρακτική που προτείνουν εταιρείες προμήθειας ρεύματος για την αντιμετώπιση των μπαταξήδων είναι η δυνατότητα δραστηριοποίησης εξειδικευμένων εταιρειών , τις οποίες θα προσλαμβάνουν οι πάροχοι και θα μπορούν να αξιολογούν εκ των προτέρων τους υποψήφιους πελάτες. Θα ερευνούν την οικονομική τους συμπεριφορά όχι μόνο απέναντι σε υποχρεώσεις τους για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος αλά και συνολικά στην αγορά ή ακόμη και στη συνέπεια της καταβολής των φόρων. Οι εταιρείες αυτές θα λειτουργούν ως αξιολογητές της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών και ανάλογα με τη “βαθμολογία” που θα δίνουν στους προμηθευτές οι τελευταίοι θα αποφασίζουν να θα τους ηλεκτροδοτούν ή όχι. Αν θα τους αποδέχονται ως πελάτες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ryanair | Καβάλα Βουκουρέστι από το καλοκαίρι του 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

Την ενίσχυση του πτητικού της έργου, από και προς την Ελλάδα, με 14 νέα δρομολόγια από το καλοκαίρι του 2020, ανακοίνωσε ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, Ντέιβιντ Ο’ Μπράιαν, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του θερινού προγράμματος της εταιρείας.

Μάλιστα κατά την διάρκεια των ανακοινώσεων ανακοινώθηκε και η νέα πτήση Καβάλα Βουκουρέστι το καλοκαίρι του 2020.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Ryanair | Καβάλα – Βουκουρέστι από το καλοκαίρι του 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

Την ενίσχυση του πτητικού της έργου, από και προς την Ελλάδα, με 14 νέα δρομολόγια από το καλοκαίρι του 2020, ανακοίνωσε σήμερα ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, Ντέιβιντ Ο’ Μπράιαν, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του θερινού προγράμματος της εταιρείας.

Οι θερινές συνδέσεις του 2020 περιλαμβάνουν συνολικά 147 συνδέσεις, εκ των οποίων οι 14 νέες.

Το νέο πρόγραμμα από Αθήνα περιλαμβάνει τέσσερις νέες συνδέσεις με Βαρκελώνη, Νυρεμβέργη, Μαδρίτη, Τουλούζη. Από Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει τρεις νέες με Πράγα, Μπορντό, Αμμάν, από Χανιά μία νέα σύνδεση με Μασσαλία, από Ρόδο μία νέα με Πράγα, από Κεφαλονιά δύο νέες με Μπολόνια και Φρανκφούρτη, μία νέα σύνδεση από Καβάλα με Βουκουρέστι, από Καλαμάτα δύο νέες με Γκντάνσκ και Μιλάνο. Η Ryanair, υπολογίζει πως με τα νέα της δρομολόγια θα εξυπηρετήσει 6,6 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ θα προσφέρει περισσότερες από 5,000 θέσεις εργασίας.

Απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, ο κ. Μπράιαν ανέφερε ότι, η Ryanair, επανεξετάζει μεν την επανεγκατάσταση βάσεων στην Ελλάδα, χωρίς αυτό όμως να αφορά την ερχόμενη χρονιά. Επίσης, σημείωσε πως η Ryanair έχει στείλει επιστολή στην σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την προμήθεια του ραντάρ στον αερολιμένα Χανίων, χωρίς όμως να έχει λάβει απάντηση.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ