Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών οι υποθέσεις αντεγκλήσεων με τη φορολογική διοίκηση

Σε Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών μετονομάσθηκε η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών, η οποία αντικατέστησε την Επιτροπή Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών του άρθρου 70Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.Στην Επιτροπή του άρθρου 70 του υπουργείου Οικονομικών, η οποία έως και τις 31 Ιουλίου 2013 ήταν αρμόδια για την εξωδικαστική επίλυση φορολογικών διαφορών άνω των 300.000 ευρώ είχαν υπαχθεί προς “διοικητική επίλυση» 800 μεγάλες φορολογικές υποθέσεις συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, οι εισπράξεις της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης ανήλθαν στο 11μηνο στα 12,7 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι τόσο στην εν λόγω υπηρεσία όσο και στην Επιτροπή Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών του άρθρου 70Α έχουν παραπεμφθεί από τις αρχές του 2013 υποθέσεις συνολικού ύψους καταλογισθέντων φόρων και προστίμων 1,184 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρη η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης μετονομάζεται σε Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών με επιχειρησιακό στόχο την επίλυση διαφορών σε “σύντομες προθεσμίες», κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, για την συντομότερη είσπραξη δημοσίων εσόδων και την αποσυμφόρηση των διοικητικών δικαστηρίων από υποθέσεις που μπορούν να επιλυθούν σε επίπεδο φορολογικής διοίκησης.

Έτσι, στο εξής οι φορολογούμενοι, οι οποίοι αμφισβητούν τα πρόστιμα που τούς έχουν επιβληθεί για φοροδιαφυγή θα προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και όχι σε άλλες αρχές, όπως τα διοικητικά δικαστήρια, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, αλλά θα υποχρεούνται να καταβάλουν το 50% του φόρου ή προστίμου.. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών μπορεί να αναστείλει την εξαρχής πληρωμή του 50% των προστίμων (μετά από σχετικό αίτημα), εάν κρίνει ότι θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη για τον υπόχρεο.

Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών διαρθρώνεται σε δύο υποδιευθύνσεις και 13 Τμήματα, από τα οποία το ένα αυτοτελές, υπαγόμενο απευθείας στον προϊστάμενο διεύθυνσης. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών κατανέμονται μεταξύ των υποδιευθύνσεων και των τμημάτων της, ως εξής:

Η υποδιεύθυνση επανεξέτασης αναλαμβάνει την επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας, κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, την εξέταση αιτημάτων αναστολής της καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης, την μελέτη των υποθέσεων και αποφάσεων, την ανάλυση των παρατηρούμενων τάσεων, αλλά και τον έλεγχο της ποιότητας και της ορθής εφαρμογής των διαδικασιών επανεξέτασης των πράξεων της φορολογικής διοίκησης, κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής.

Η υποδιεύθυνση νομικών θεμάτων αναλαμβάνει την υποστήριξη των τμημάτων της υποδιεύθυνσης επανεξέτασης επί θεμάτων νομικής φύσης και επί ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών. Ακόμη, αναλαμβάνει την αποστολή του διοικητικού φακέλου με αναλυτική έκθεση απόψεων για τους προβαλλόμενους νομικούς και πραγματικούς ισχυρισμούς, σε περίπτωση άσκησης προσφυγής κατά των αποφάσεων της διεύθυνσης, ενώπιον των διοικητικών Δικαστηρίων και η εν γένει υποστήριξη των υποθέσεων αυτών.

Η υποδιεύθυνση νομικών θεμάτων είναι ακόμη επιφορτισμένη με την επανεξέταση των ενεργειών της φορολογικής διοίκησης που έχουν εκδοθεί μέχρι την 31/12/2013, σε εφαρμογή των διατάξεων για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου σε περίπτωση φοροδιαφυγής, αλλά και την επανεξέταση, στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, των πράξεων της φορολογικής διοίκησης, με τις οποίες εφαρμόζονται διασφαλιστικά μέτρα με βάση ειδική έκθεση ελέγχου, καθώς και η εξέταση των αιτημάτων αναστολής εκτέλεσης των πράξεων αυτών.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Επιμελητήριο Καβάλας | Ολοκληρώθηκε στο Μετρό Συντάγματος η Έκθεση Τροφίμων & Ποτών

Με μεγάλη επιτυχία και την προσέλευση πολύ κόσμου της Αθήνας, ολοκληρώθηκε η 2ηέκθεση «Μοναδικές Γεύσεις από την Ανατολική Μακεδονία Θράκη», που διοργάνωσαν τα έξι Επιμελητήρια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, μέσω του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου, στην καρδιά της μεγαλύτερης αγοράς της χώρας μας, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Μετρό Συντάγματος στην Αθήνα.

Η Έκθεση, που στηρίχθηκε ενεργά, τόσο από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, οσο και από την Περιφέρεια Α.Μ.Θ., εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 και διήρκησε μέχρι και το Σάββατο 13 Απριλίου 2024 φέρνοντας επιχειρήσεις και τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας ΑΜΘ στην καρδιά της πρωτεύουσας.

Η προσπάθεια για την διοργάνωση της Έκθεσης, αποτέλεσε κοινή πρωτοβουλία των έξι Επιμελητηρίων της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, με τους προέδρους και τους συνεργάτες τους, να έχουν εργαστεί αρμονικά, για την  επιτυχή υλοποίηση αυτής της μοναδικής δράσης, με σκοπό να προβληθούν οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών της περιοχής μας και να τους δοθεί ένα βήμα γνωριμίας και ανάπτυξης στην αγορά της Αθήνας.

Κοινή και πάγια θέση και των έξι προέδρων αποτελεί η πεποίθηση ότι τα Επιμελητήρια οφείλουν να ενισχύουν την Εξωστρέφεια των τοπικών μας επιχειρήσεων και η εν λόγω Έκθεση ήταν ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων, σημείωσαν στους χαιρετισμούς τους από το βήμα των εγκαινίων -μεταξύ άλλων- την ανάγκη θεσμοθέτησης της εν λόγω Έκθεσης και την διοργάνωση της σε ετήσια βάση, ώστε τουλάχιστον μία φορά το χρόνο τα τοπικά προϊόντα της Περιφέρειας μας να εκτίθενται και να πωλούνται στην Αθήνα, ώστε και το καταναλωτικό κοινό να αποκτά πρόσβαση σε αυτά, αλλά και οι ίδιοι οι παραγωγοί να έχουν ευκαιρίες συναντήσεων και διερεύνησης συνεργασιών.

Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 10 Απριλίου από τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Διονύσιο Σταμενίτη, παρουσία του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη , του Προέδρου της ΚΕΕΕ κ. Γιάννη Μασούτη, βουλευτών της περιφέρειας ΑΜ-Θ, Προέδρων Επιμελητηρίων από την υπόλοιπη Ελλάδα, του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΣΤΑΣΥ ΜΕΤΡΟ κ. Αθανάσιου Κοτταρά, στελεχών Υπουργείων καθώς και πλήθους κόσμου.

Στα περίπτερα του Επιμελητηρίου Καβάλας, συμμετείχαν οι επιχειρήσεις:

Κουραμπιέδες

  1. Σκλαρής
  2. Ιωακειμίδης
  3. ΙωσηφίδηςΑΒΕΕ
  4. Βικελίδης – Χρυσανθίδης ΑΒΕΕ

Αλλαντικά

  1. Ατλαμάζογλου

Κρασί

  1. Βιβλία Χώρα
  2. Λαλίκος Κωνσταντίνος

Τσίπουρο

  1. Μπαμπατζίμ

Τοπικά Προϊόντα Θάσου

  1. Ιωπά – Παπαδημητρίου Μαρία
  2. Γαλάνη Ελένη
  3. Κατσαμάκη Σοφία
  4. Σωτηρέλης Γεώργιος
  5. Κούτλης Δημήτριος
  6. Γλυκά Σουρίνη

Γαλακτοκομικά Προϊόντα

  1. Φάρμα Μουσθένης
  2. Μάρτος Νικόλαος

 

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ | Σε ψηφιακή παρακολούθηση η διακίνηση αγαθών για την αποτροπή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου

Σε δημόσια διαβούλευση θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων το προσχέδιο της απόφασης, για την εκκίνηση και λειτουργία της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών και τον ορισμό του μορφοτύπου του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής.

Μέσω της διαβούλευσης, η ΑΑΔΕ προσβλέπει στην άμεση συνεργασία με τους φορείς και τις επιχειρήσεις, ώστε από κοινού να διαμορφώσουν το νέο πλαίσιο στη διακίνηση αγαθών, που εμβαθύνει στη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων για την αποτροπή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Στο προσχέδιο της απόφασης καθορίζεται το περιεχόμενο των παραστατικών διακίνησης, η διαδικασία για την ψηφιακή έκδοση και διαβίβασή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, καθώς και η διαδικασία ψηφιακής παρακολούθησης της διακίνησης αγαθών.

Ειδικότερα:

Εισάγεται διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών και περιγράφεται η σειρά των ενεργειών από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης σε δύο φάσεις:
Α’ Φάση:

  • έκδοση παραστατικών,
  • διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του Λήπτη
  • δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης

Β’ Φάση:

  • ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,
  • παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,
  • ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον Λήπτη

• ορίζονται οι υπόχρεοι έκδοσης παραστατικών διακίνησης, ο χρόνος έκδοσης και ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων στο myDATA
• αποδίδονται οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβουν οι επιχειρήσεις κατά τη συμμετοχή τους στη διακίνηση αγαθών
• καθορίζεται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι τύποι παραστατικών που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της διακίνησης αγαθών και τα κανάλια διαβίβασης
• καθιερώνεται η χρήση της Συνδυασμένης Ονοματολογίας «Taric» για την ενιαία κωδικοποίηση των διακινούμενων ειδών.

Η διαβούλευση είναι διαθέσιμη στο site της ΑΑΔΕ, στη διαδρομή Ανακοινώσεις > Διαβούλευση > Ηλεκτρονικό Δελτίο Αποστολής & ψηφιακή παρακολούθηση Διακίνησης Αγαθών και θα διαρκέσει από τις 23/4 μέχρι τις 10/5, ενώ τα σχόλια αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: deltioapostolis@aade.gr.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΣΠΑ | Μετά το Πάσχα η αξιολόγηση για τις δύο δράσεις μικρομεσαίων

Αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσει η αξιολόγηση για τις δράσεις «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων» και «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Οι αιτήσεις έφτασαν τις 9.823 και το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να γίνει γρήγορα η αξιολόγηση των προτάσεων. Η ανταπόκριση των επιχειρήσεων είναι ενθαρρυντική, όμως το πλήθος των αιτήσεων δεν αποκλείεται να φέρει καθυστερήσεις.

Νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Η δράση για «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων επιχειρήσεων» έχει συνολικό προϋπολογισμό 190 εκατ. ευρώ και στόχο την ενίσχυση υπό ίδρυση και νεοσύστατων μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ δραστηριότητας όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην των ΚΑΔ του λιανικού εμπορίου, της εστίασης και του τουρισμού. Στη δράση υποβλήθηκαν 3.154 με δημόσια δαπάνη 292.138.568 ευρώ.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 30 χιλ. ευρώ έως 400 χιλ. ευρώ.

Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού.

Αύξηση ποσοστού επιχορήγησης

  • 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και
  • επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ποιες δαπάνες επιδοτούνται

  • Κτίρια, λοιπές εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος
  • Μηχανήματα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμός προστασίας περιβάλλοντος και εξοικονόμησης ενέργειας και ύδατος
  • Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, περιβαλλοντικής διαχείρισης
  • Προβολή/Προώθηση
  • Συμμετοχή σε Εκθέσεις
  • Λογισμικά και υπηρεσίες λογισμικού
  • Σύνταξη και παρακολούθηση υλοποίησης Επενδυτικού Σχεδίου
  • Μισθολογικό Κόστος
  • Έμμεσες Δαπάνες

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά, χωρίς την προσκόμιση φυσικού φάκελου δικαιολογητικών, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ, app.opske.gr).

Τουριστικές επιχειρήσεις

Η δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» αφορά την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τομέα του Τουρισμού, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ δραστηριότητας. Στη δράση υποβλήθηκαν 6.669 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 1.235.886.207 ευρώ.

Επιδοτούμενες δραστηριότητες

  • Ξενοδοχεία
  • Ενοικιαζόμενα δωμάτια & διαμερίσματα
  • Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες
  • Κάμπινγκ
  • Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

Budget

Το ύψος της επιδότησης ανέρχεται από 80 χιλ. ευρώ έως 400 χιλ. ευρώ Χρηματοδοτείται το 45% των επιλέξιμων δαπανών.

Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά:

  • 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή σεισμόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά ή / και
  • επιπλέον 5% με τη δήλωση κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης

Όσον αφορά στα δωμάτια – διαμερίσματα, το ερχόμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ επιτάσσει να κατατάσσονται στα τέσσερα «κλειδιά» και να διαθέτουν τουλάχιστον 12 κλίνες.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en