Connect with us

ΥΓΕΙΑ

Σοκολάτα και κόκκινο κρασί «ασπίδα» κατά του διαβήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

Η σοκολάτα αποτελεί αναμφισβήτητα η πιο αγαπημένη τροφή όλων, που συχνά αντιμετωπίζεται ως “αμαρτία» τόσο σε όσους ακολουθούν μία σωστή διατροφή, αλλά και σε όσους την αποφεύγουν για λόγους υγείας. Ωστόσο, Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η σοκολάτα, όπως επίσης και το κόκκινο κρασί, μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό από διαβήτη τύπου 2.

Η μαύρη σοκολάτα, τα μούρα και το κόκκινο κρασί εμπεριέχουν τα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή και η κατανάλωσή τους σε υψηλά επίπεδα μπορούν να προστατεύσουν από διαβήτη τύπου 2 βοηθώντας τον οργανισμό να ελέγξει τα επίπεδα γλυκόζης.

Η επικεφαλής της έρευνας του Πανεπιστημίου του Νόργουιτς, καθηγήτρια Aedin Cassidy, δήλωσε ότι “μικρές αλλαγές στην καθημερινή διατροφή μπορεί να έχουν σημαντικά αποτελέσματα στις προσπάθειες πρόληψης. Εμείς δείξαμε ότι μία μερίδα μούρων κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσουν στον έλεγχο του επιπέδου της γλυκόζης στο αίμα, αλλά και να προστατεύσει από εμφράγματα».

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 2.000 γυναίκες οι οποίες κρατούσαν ημερολόγιο όλων των τροφών και των ποτών που κατανάλωναν και τα δείγματα του αίματος που αναλύονταν.

Αποκαλύφθηκε ότι τα φλαβονοειδή σταθεροποιεί τα επίπεδα της ινσουλίνης, της ορμόνης που ελέγχει τη γλυκόζη στον οργανισμό. Ακόμη διαπιστώθηκε ότι αποτρέπει από τη χρόνια φλεγμονή.

Ο διαβήτης επηρεάζει περίπου 2,9 εκατ. ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο και θεωρείται ότι ακόμη 850.000 δεν γνωρίζουν ότι πάσχουν.

Η ίδια μελέτη έδειξε ότι το τσάι, ορισμένα βότανα, το σέλερι, τα μήλα και τα πορτοκάλια περιέχουν τέτοιες ουσίες. Ωστόσο, υπάρχουν και προειδοποιήσεις σχετικά με την υπερκατανάλωση σοκολάταας και κρασιού, μετά την ανακάλυψη των φλαβονοειδών.

Η διαιτολόγος δρ. Σάρα Σένκερ επισημαίνει: “Είναι άλλη μία μελέτη που ενισχύει αυτό που ήδη γνωρίζουμε για αυτές τις τροφές στη διατροφή μας. Εχει ήδη αποδειχθεί ότι είναι ασπίδα για τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις. Αλλά πάντα υπάρχει και ένα ανώτατο όριο με τροφές όπως η σοκολάτα, το κόκκινο κρασί, ακόμη και ο καφές… η υπερκατανάλωση εξουδετερώνει τα οφέλη».

Τα καλύτερα φλαβονοειδή είναι οι ανθοκυανίνες που υπάρχουν στα φρούτα όπως τα σταφύλια και τα μούρα και λαχανικά όπως οι μελιτζάνες.

Πηγή: SkyNews

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Έκκληση | 44χρονος από το Διδυμότειχο έχει άμεση ανάγκη από αιμοπετάλια

Δημοσιεύτηκε

στις

Στο πλευρό ενός συμπολίτη μας που μας χρειάζεται για να κρατηθεί στη ζωή, καλούμαστε να συνδράμουμε όλοι όσοι έχουμε τη δυνατότητα να το πράξουμε.

Συγκεκριμένα, ένας άνδρας 44 χρονών από το Διδυμότειχο ο οποίος πάσχει από λευχαιμία και νοσηλεύεται στο ΠΓΝΑ έχει μεγάλη ανάγκη από αιμοπετάλια ομάδας αιματος  Α+.

Η προσφορά θα πρέπει να γίνει από άντρα 18 – 55 ετών που να έχει δώσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του αίμα, να μην εχει ακολουθήσει φαρμακευτική αγωγη την τελευταία εβδομάδα.

Όποιος μπορεί να βοηθήσει, παρακαλείται να επικοινωνήσει με τα τηλέφωνα:

694 581 7998 Τεκτονίδης Δημήτρης Πρόεδρος Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών Διδυμοτείχου

6977915615 συγγενείς του ασθενή.

Για τα μεταφορικά έξοδα θα πληρώσουν οι συγγενείς του ασθενή αν το επιθυμεί ο δότης.

Η ανάγκη είναι άμεση!

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ

Η κατανάλωση υδατανθράκων και η επίπτωση στο συκώτι

Δημοσιεύτηκε

στις

Το «λίπος στο συκώτι», ή αλλιώς η μη-αλκοολική λιπώδης διήθηση του ήπατος, χαρακτηρίζεται από αυξημένη συσσώρευση λίπους στα κύτταρα του ήπατος. Πρόκειται για μια κατάσταση που συνήθως συνυπάρχει με την παχυσαρκία, το μεταβολικό σύνδρομο ή άλλους παράγοντες καρδιομεταβολικού κινδύνου, ενώ αποτελεί τη συχνότερη μορφή χρόνιας ηπατικής νόσου.

Για την αντιμετώπισή της, στις περισσότερες περιπτώσεις συστήνονται αλλαγές στον τρόπο ζωής και τις διατροφικές συνήθειες. Κι ενώ το μυαλό των ασθενών πηγαίνει κυρίως στο λίπος της διατροφής, το οποίο θα πρέπει να περιοριστεί, εξίσου σημαντική είναι και η πρόσληψη υδατανθράκων. Και αυτό, γιατί η αυξημένη πρόσληψη απλών υδατανθράκων μπορεί να αυξήσει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι, επιδεινώνοντας έτσι το πρόβλημα.

Συνεπώς, άτομα με λιπώδη διήθηση του ήπατος θα πρέπει να στοχεύουν σε μείωση της κατανάλωσης απλών υδατανθράκων, περιορίζοντας την κατανάλωση ζάχαρης, μελιού, μαρμελάδων, τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτά (όπως γλυκά κουλουράκια, κρουασάν, κέικ, σοκολάτες, παγωτά), ροφημάτων που είναι πλούσια σε ζάχαρη (αναψυκτικά, χυμοί φρούτων εμπορίου με προσθήκη ζάχαρης, νέκταρ, φρουτοποτά, milkshake) και επεξεργασμένων δημητριακών. Εναλλακτικά, θα πρέπει να επιλέγονται πηγές σύνθετων υδατανθράκων, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως τα λαχανικά, τα όσπρια και τα προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης.

neadiatrofis

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΥΓΕΙΑ

Πόσες ώρες πρέπει να δουλεύουμε για να είμαστε καλά ψυχολογικά

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια βρετανική μελέτη, η πρώτη του είδους της, ξεκαθαρίζει πόσες ώρες πρέπει να δουλεύει ένας άνθρωπος για να είναι ισορροπημένος ψυχολογικά. Πόση δόση δουλειάς είναι αρκετή από άποψη ψυχικής υγείας; Μόνο μια μέρα την εβδομάδα (οκτώ ώρες), είναι η απρόσμενη απάντηση.

Οι ψυχολόγοι τονίζουν ότι, πέρα από τα προφανή οικονομικά οφέλη, η επί πληρωμή απασχόληση έχει και ψυχολογικά πλεονεκτήματα, όπως το να χαρίζει αυτοεκτίμηση στους εργαζόμενους, να επιτρέπει την έκφραση της δημιουργικότητας τους και την κοινωνική ένταξη τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μπρένταν Μπέρτσελ του Πανεπιστημίου της Κέιμπριτζ, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό κοινωνικής επιστήμης και ιατρικής «Social Science and Medicine», μελέτησαν 71.100 άτομα 16 έως 64 ετών και πώς οι αλλαγές στις ώρες εργασίας τους κατά την περίοδο 2009-2018 σχετίζονταν με την ψυχική υγεία τους (άγχος, κατάθλιψη, αϋπνία κ.α.) και το βαθμό ικανοποίησης από τη ζωή τους.

Διαπιστώθηκε ότι στους ανθρώπους που μετακινούνταν από την κατάσταση της ανεργίας ή της αεργίας σε πληρωμένη απασχόληση διάρκειας έως οκτώ ωρών την εβδομάδα, ο κίνδυνος ψυχικών προβλημάτων μειωνόταν κατά μέσο όρο κατά 30%.

Όμως η εργασία, πέρα από αυτό το οκτάωρο μέσα στην εβδομάδα, δεν φάνηκε να παρέχει κάποιο πρόσθετο ψυχολογικό όφελος. Το να δουλεύει π.χ. κανείς 37 έως 40 ώρες την εβδομάδα, δεν χαρίζει σε κάποιον καλύτερη ψυχική υγεία σε σχέση με κάποιον άλλο που δουλεύει μόνο οκτώ ώρες την εβδομάδα.

Συνεπώς, σύμφωνα με τους ερευνητές, για να απολαύσει κανείς τα ψυχικά οφέλη της (αμειβόμενης) δουλειάς, δεν χρειάζεται να εργάζεται πάνω από ένα οκτάωρο την εβδομάδα.

«Έχουμε οδηγίες σωστής δοσολογίας για τα πάντα, από τις βιταμίνες C έως τις ώρες ύπνου, προκειμένου να νιώσουμε καλύτερα, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που θέσαμε το ίδιο ερώτημα όσον αφορά την εργασία με αμοιβή», δήλωσε ο Μπέρτσελ.

«Γνωρίζουμε ότι η ανεργία είναι συχνά επιβλαβής για την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Τώρα πια έχουμε μια ιδέα για το πόση πληρωμένη εργασία απαιτείται, προκειμένου να πάρουμε τα ψυχοκοινωνικά οφέλη της απασχόλησης – και βλέπουμε ότι δεν χρειάζεται καθόλου πολλή δουλειά» λέει.

Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι η εβδομάδα εργασίας μπορεί να συρρικνωθεί και μάλιστα σημαντικά, «χωρίς αρνητική επίπτωση στην ψυχική υγεία των εργαζομένων». Η νέα μελέτη αναμένεται να πυροδοτήσει νέες συζητήσεις για το πώς θα στηριχθούν οι άνθρωποι σε μια μελλοντική εποχή με ολοένα λιγότερη απασχόληση (π.χ. έχει προταθεί ένα βασικό εισόδημα για όλους).

«Στις επόμενες λίγες δεκαετίες μπορεί να δούμε την τεχνητή νοημοσύνη, τα μεγάλα δεδομένα και τη ρομποτική να αντικαθιστούν μεγάλο μέρος της αμειβόμενης εργασίας που σήμερα γίνεται από τους ανθρώπους», ανέφερε η δρα Ντάιγκα Καμεράντε του Πανεπιστημίου Σάλφορντ.

«Συνεπώς πρέπει να ξανασκεφτούμε το ζήτημα των ωρών απασχόλησης, ανακατανέμοντας τις ώρες εργασίας, ώστε ο καθένας να μπορεί να απολαύσει τα οφέλη για την ψυχική υγεία του από μια δουλειά, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι όλοι θα δουλεύουμε πολύ λιγότερο μέσα στην εβδομάδα. Η νέα έρευνα αποτελεί σημαντικό βήμα για να σκεφτούμε ποιες θα είναι οι ελάχιστες ώρες αμειβόμενης απασχόλησης, που οι άνθρωποι θα χρειάζονται σε ένα μέλλον με λιγοστή δουλειά διαθέσιμη» αναφέρει.

Οι Βρετανοί ερευνητές δεν διστάζουν να προβλέψουν ότι μελλοντικά θα υπάρξουν ακόμη και…πενθήμερα «σαββατοκύριακα», ότι μερικοί άνθρωποι θα δουλεύουν πενθήμερο αλλά μόνο μια-δύο ώρες τη μέρα, ενώ οι ετήσιες διακοπές από μερικές εβδομάδες μπορεί να φθάσουν τους μερικούς μήνες ή, εναλλακτικά, να κάνει κανείς διακοπές δύο μηνών για κάθε ένα μήνα που δουλεύει.

Οραματίζονται επίσης μια καλύτερη εξισορρόπηση ανάμεσα στις απαιτήσεις της δουλειάς και της προσωπικής ζωής, αυξημένη παραγωγικότητα των εργαζομένων, μείωση των εκπομπών «αερίων του θερμοκηπίου» λόγω μεγάλης περικοπής των μετακινήσεων από και προς την εργασία κ.α. Όπως επισημαίνουν, «το παραδοσιακό μοντέλο, όπου ο καθένας δουλεύει περίπου 40 ώρες την εβδομάδα, ποτέ δεν βασίσθηκε στο πόση δουλειά είναι καλή για τους ανθρώπους» αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Από την άλλη, επισημαίνουν ότι οι θέσεις εργασίας πρέπει να είναι ποιοτικές, δηλαδή οι εργαζόμενοι να γίνονται αντικείμενο σεβασμού και να μη νιώθουν συνεχή εργασιακή ανασφάλεια. Τονίζουν ακόμη ότι η δραστική μείωση των ωρών εργασίας πρέπει να αφορά τους πάντες, αλλιώς θα ενταθούν οι κοινωνικοοικονομικές ανισότητες.

Ο Μπέρτσελ εκτίμησε ότι «αν η Βρετανία μετέτρεπε τα κέρδη της ετήσιας παραγωγικότητας σε μειωμένες ώρες εργασίας παρά σε αυξήσεις αποδοχών, η εβδομάδα εργασίας θα μπορούσε να περιορισθεί σε τετραήμερο μέσα σε μια δεκαετία.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Το Ίδρυμα Λάτση εκσυγχρονίζει τις Μονάδες Τεχνητού Νεφρού στα Νοσοκομεία Καβάλας και Ξάνθης

Δημοσιεύτηκε

στις

Πριν από μερικούς μήνες προκηρύχθηκε από το κοινωφελές Ίδρυμα Ι. Σ. Λάτσης το πρόγραμμα ‘Συμπράττουμε για την Υγεία’. Αναζητώντας κοινές λύσεις σε κοινά προβλήματα, συζητήσαμε οι Διοικήσεις των νοσοκομείων Καβάλας και Ξάνθης και καταλήξαμε να υποβάλουμε πρόταση για τον εκσυγχρονισμό του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού των Μονάδων Τεχνητού Νεφρού των δύο νοσοκομείων. Οι ανάγκες που καλύπτουν οι δύο ΜΤΝ είναι πολλές και μεγάλες και είναι αυτονόητη η υποχρέωση παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στους αιμοκαθαρόμενους συμπολίτες μας.

Είναι απολύτως ευχάριστο το γεγονός ότι το Ίδρυμα Ι. Σ. Λάτση επέλεξε τα δύο νοσοκομεία της περιοχής μας προκειμένου να χρηματοδοτήσει της αντικατάσταση του εξοπλισμού των ΜΤΝ. Με ευθύνη ανθρώπων των νοσοκομείων μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά, υποβλήθηκαν άρτιοι φάκελοι, αναδείχθηκε η σκοπιμότητα και αναγκαιότητα της παρέμβασης και αυτό οδήγησε στην επιλογή των δύο νοσοκομείων μας μαζί με 7 ακόμη σε όλη τη χώρα.

Θα επανέλθουμε για τις λεπτομέρειες του ζητήματος.

Ο Διοικητής του ΓΝ Καβάλας

Α. Γ. Καρασαββόγλου

Ο Διοικητής του ΓΝ Ξάνθης

Αχιλλέας Γερόπουλος

Δελτίο Τύπου

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: