Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Σιδηροδρομική Εγνατία | Όλα τα στοιχεία του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου

Οι στάσεις, οι σταθμοί, τα έργα στο οδικό δίκτυο και όλα τα στοιχεία της νέας νότιας χάραξης της ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής (κατά το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών) αρχίζει από ιδέα να γίνεται σταδιακά πράξη. Μέρος της οραματικής «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», το ανατολικό τμήμα, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες της Ξάνθης, μέσω νέας χάραξης, είναι ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, που πρόκειται να αλλάξει άρδην τα δεδομένα του σιδηροδρόμου στη χώρα.

Το έργο παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα αναλυτικά σε σύσκεψη υπό τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρη Μπίλλια, και τη συμμετοχή των δημάρχων και των εμπλεκομένων, από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ.

Η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες έχει μπει ήδη στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, έχουν προκριθεί οι υποψήφιοι ανάδοχοι και η όλη διαδικασία των διαγωνισμών αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023 κι αυτό επειδή οι προκαταρκτικές διαδικασίες έτρεξαν πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο.

Το έργο αφορά στη νέα µονή σιδηροδρομική γραµµή στο τµήµα από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας Θεσσαλονίκης μέχρι τους Τοξότες της Ξάνθης, καθώς επίσης και στην ανακαίνιση επιδοµής της υφιστάµενης σιδηροδρομικής γραµµής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στο τµήµα Τοξότες – Ξάνθη.

Η νέα γραμμή θα πηγαίνει παράλληλα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά νότια. Η υφιστάµενη σιδηροδροµική γραµµή ακολουθεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Στρυµόνας – Σέρρες – Δράµα – Τοξότες.

Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες θα διαθέτει:

-Τρεις σιδηροδρομικές στάσεις σε: Δρυμό, Λουτρά Βόλβης και Νέα Καρβάλη.

-Εννέα σιδηροδρομικούς σταθμούς σε: Καβαλάρι, Λαγκαδίκια, Νέα Μάδυτο, Βρασνά, Αμφίπολη, Αυλή, Ποδοχώρι, Αμυγδαλεώνας και Πέρνη – Γραβούνα.

Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν οι απαιτούμενες κτιριακές εγκαταστάσεις των εννέα σιδηροδρομικών σταθμών και με τον περιβάλλοντα χώρο αυτών, ενώ θα ανακαινιστεί και η επιδομή της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στα περίπου 10 χλμ., μεταξύ Τοξοτών και Ξάνθης, περιλαμβανομένου και του σιδηροδρομικού σταθμού της Ξάνθης.

Θα συνδέεται με την υφιστάμενη γραμμή στη Νέα Φιλαδέλφεια και στους Τοξότες και προβλέπεται κατασκευή περίπου 206 χλµ. επιδοµής κύριας µονής σιδηροδροµικής γραµµής και επιδοµή πρόσθετων σιδηροδρομικών γραµµών κλάδων προς το λιμάνι της Καβάλας και προς τις εγκαταστάσεις της Βιοµηχανίας Φωσφορικών Λιπασµάτων, του Εµπορευµατικού Σταθµού Διαλογής, της ΒΙΠΕ Καβάλας καθώς και πρόσθετων σιδηροδρομικών γραµµών των λοιπών σιδηροδρομικών σταθµών. Επίσης, θα διαμορφωθεί υπηρεσιακός σιδηροδρομικός σταθμός µε κατάλληλη γραµµολογία σύνδεσης µε την υφιστάµενη σιδηροδρομική γραμμή κοντά στους Τοξότες (περιοχή παλαιού Εργοστασίου Ζάχαρης) βάσει των απαιτήσεων του ΟΣΕ.

Προβλέπεται επίσης κατασκευή οδικών έργων ανάπτυξης – αποκατάστασης του υφιστάµενου παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου και συγκεκριμένα:

-Τμήμα: Θεσσαλονίκη – Καρβάλη: Οδικό δίκτυο συνολικού µήκους περίπου 150 χλµ.

-Τμήμα: Καρβάλη – Τοξότες: Οδικό δίκτυο συνολικού µήκους περίπου 30 χλµ.

Επίσης προβλέπεται κατασκευή υδραυλικών έργων αντιπληµµυρικής προστασίας – αποχέτευσης – αποστράγγισης του συνόλου των σιδηροδροµικών και οδικών έργων.

Έχει προβλεφθεί κατασκευή σύγχρονου συστήµατος αµφίδροµης σηµατοδότησης µε τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1, κατασκευή συστήµατος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, µε τηλεδιοίκηση (SCADA), καθώς και κατασκευή σύγχρονου συστήµατος τηλεπικοινωνιών.

Εκτός της κύριας σιδηροδρομικής γραµµής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προβλέπονται οι ακόλουθοι σιδηροδρομικοί σταθµοί:

1.Εµπορευµατικός Σταθµός Διαλογής, στο 3ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα Καβάλας.

2.Τερµατικός Σταθµός Βιοµηχανίας Φωσφορικών Λιπασµάτων, περί το 4ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα Καβάλας.

3.Τερµατικός Σταθµός Λιµένα Καβάλας στο 5ο χλµ. του σιδηροδροµικού κλάδου προς Λιµένα.

4.Τερµατικός Σταθµός ΒΙΠΕ Καβάλας στο πέρας του σιδηροδροµικού κλάδου προς ΒΙΠΕ µε σηµείο σύνδεσης περί το 77ο χλµ. της κύριας σιδηροδρομικής γραµµής Καρβάλη – Τοξότες.

5.Στον σιδηροδρομικό σταθμό Αµφίπολης θα υπάρξει πρόβλεψη στη γραµµολογία για µελλοντική σύνδεση µε νέα γραµµή Αµφίπολης – Ν. Ζίχνης.

6.Στον σιδηροδρομικό σταθμό Ξάνθης θα γίνει εξυγίανση υποδοµής, αναµόρφωση / ανακαίνιση γραµµολογίας και ανακατασκευή – αναβάθµιση των απαραίτητων κτηρίων και των αποβαθρών σε συνεννόηση µε τον ΟΣΕ.

Συνολικά 101 είναι τα τεχνικά έργα που θα απαιτηθούν, όπως οι άνω και κάτω διαβάσεις σε δρόμους από τις οποίες διέρχεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή (71) και για την προστασία αγωγών ΔΕΣΦΑ (30).

Πηγή: voria.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στον Δήμαρχο Καβάλας

Ο δήμαρχος Καβάλας υποδέχτηκε στο γραφείο του το πρωί της πέμπτης 28 Μαρτίου, τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας κ. JUNG ILLEE. 

Η τριήμερη επίσκεψη του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ξεκίνησε από τον Έβρο καθώς ο κ. ΓιουνγκΙλΛη, επισκέπτεται για πρώτη φορά την Περιφέρεια, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, προκειμένου να τη γνωρίσει εκ του σύνεγγυς και να διαπιστώσει τις αναπτυξιακές της προοπτικές, ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις διακρατικής συνεργασίας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

«ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ 2024» | Άσκηση σεισμού στις εγκαταστάσεις του Σανατορίου Καβάλας

Στην ετήσια περιοδική άσκηση σεισμού με την κωδική ονομασία “ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ 2024”, προχώρησε το πρωί  πέμπτης 28 Μαρτίου 2024 η πυροσβεστική υπηρεσία Καβάλας, σε συνεργασία με λοιπούς συναρμόδιους φορείς. Η άσκηση πραγματοποιείται  στο παλαιό Νοσοκομείο Καβάλας – Σανατόριο για εκπαιδευτικούς και πρακτικούς λόγους.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αλλαγή ώρας | Πότε γυρίζουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά

Την τελευταία Κυριακή και τελευταία ημέρα του Μαρτίου (31/3) επιστρέφει η θερινή ώρα

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ., οπότε και θα χάσουμε μια ώρα ύπνου.Η αλλαγή της ώρας σκοπό έχει την καλύτερη αξιοποίηση του φωτός της ημέρας για εξοικονόμηση ενέργειας.

Σήμερα το τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού που χρησιμοποιεί την εναλλαγή ώρας αποτελεί μειοψηφία, καθώς σχεδόν όλες οι Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες δεν συμμετέχουν. Άλλες την έχουν καταργήσει ή σχεδιάζουν την κατάργηση του μέτρου.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να σταματήσει την εναλλαγή ώρας το 2021, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε κράτος-μέλος να επιλέξει ανεξάρτητα τη μονιμοποίηση της θερινής ή τη χειμερινής ώρας. Στην Ελλάδα η σχετική διαβούλευση αναβλήθηκε επ’ αόριστον καθώς συνέπεσε με την υγειονομική κρίση του κορωνοϊού.

Πότε εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η θερινή εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, δοκιμαστικά, το 1932 και συγκεκριμένα από τις 6 Ιουλίου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, όταν τα ρολόγια είχαν τεθεί μία ώρα μπροστά.

Έπειτα όμως εγκαταλείφθηκε, επειδή στις 28 Ιουλίου 1916 στις 04:00 ώρα, τα ρολόγια στην Ελλάδα είχαν τεθεί 25 λεπτά μπροστά κατά την εισδοχή της ζώνης ώρας που είχε αποφασιστεί παγκοσμίως.Έτσι, η διαφορά σε σχέση με το φως του Ήλιου που καθορίζει και τον πραγματικό χρόνο γινόταν πολύ μεγάλη, κυρίως στα δυτικά τμήματα της χώρας και περισσότερο στη Κέρκυρα.

Τα επόμενα χρόνια είχε υιοθετηθεί μια απλή μετατόπιση της ώρας έναρξης λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών και καταστημάτων κατά μισή ώρα, στη χειμερινή περίοδο.

Δύο χρόνια, όμως μετά την ενεργειακή κρίση που ξέσπασε στην Ευρώπη το 1973, αποφασίστηκε η υιοθέτηση του μέτρου της θερινής ώρας από μεγάλο μέρος των κρατών της, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Τέθηκε σε εφαρμογή το 1975.

cnn.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en