Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στις ανασκαφές κατά μήκος του αγωγού TAP

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντικά είναι τα ευρήματα που έχουν φέρει στο φως οι περίπου 650 ειδικοί στην αρχαιολογική έρευνα (αρχαιολόγοι, τοπογράφοι, συντηρητές κλπ) καθώς και αρχαιολογικοί εργάτες που απασχολούνται στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ.

Η αρχαιολογική σκαπάνη έχει εντοπίσει τμήματα αρχαίων οικισμών, νεκροταφεία, μνημεία, τείχη και εκκλησίες.

Στο πλαίσιο των εργασιών έχουν γίνει περίπου 300 σωστικές έρευνες μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας και περισσότερες από 100 δοκιμαστικές τομές. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη άλλες 7 σωστικές ανασκαφές μεγάλης κλίμακας στις περιφέρειες απ’ όπου διέρχεται ο αγωγός.

Από την προϊστορική μέχρι τη μεταβυζαντινή περίοδο

Οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πλήθος κινητών αντικειμένων, δηλαδή είδη κεραμεικής, κοσμήματα, νομίσματα, που χρονολογούνται στην προϊστορική έως και τη μεταβυζαντινή περίοδο. Παράλληλα, έχουν εντοπίσει νεκροταφεία, μεμονωμένους τάφους, εκ των οποίων κάποιοι κτερισμένοι, τμήματα οικισμών και αρχιτεκτονικών λειψάνων, όπως τείχη και εκκλησίες, μνημεία, εργαστηριακοί χώροι και ενδείξεις ανθρώπινης δραστηριότητας, π.χ. κλίβανοι και πηγάδια.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν από την εταιρεία κατασκευής του αγωγού με αφορμή την ολοκλήρωση του 31ου ετήσιου συνεδρίου «Το Αρχαιολογικό Έργο στη Μακεδονία και Θράκη» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Το «παρών» στο συνέδριο έδωσαν επιστήμονες-εκπρόσωποι από 9 Εφορείες Αρχαιοτήτων της Βόρειας Ελλάδας (Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Κοζάνης, Καστοριάς και Φλώρινας), που παρουσίασαν τα αρχικά ευρήματα των ανασκαφικών τους δραστηριοτήτων. Μάλιστα, σημείωσαν ότι χωρίς δημόσια και ιδιωτικά έργα, οι ανασκαφές στην Ελλάδα θα είχαν σχεδόν σταματήσει.

Σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού 

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα, Κατερίνα Παπαλεξανδρή, η εταιρεία κατασκευής συνεργάζεται στενά με το υπουργείο Πολιτισμού και τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων «για την προστασία και ανάδειξη της πλούσιας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς».

Οι αρχαιολογικές εργασίες εποπτεύονται από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς και τις 13 αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων (μία ανά περιφερειακή ενότητα που διατρέχει ο αγωγός), όπως ορίζεται στα σχετικά Μνημόνια Συναντίληψης και Συνεργασίας που έχουν υπογραφεί.

matrix24.gr

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η εκρηκτική ξανθιά που διέκοπτε αγώνες για να πλακώσει στα φιλιά τους αθλητές

Δημοσιεύτηκε

στις

Τον Αύγουστο του 1969 και ενώ οι Reds βρίσκονταν στον αγωνιστικό χώρο του Crosley Field στο Σινσινάτι του Οχάιο, ο Pete Rose βλέπει μια καλλονή να εισβάλει στο χώρο και να κινείται προς το μέρος του. Μπροστά σε σχεδόν 50.000 φανατικούς του μπέιζμπολ η κοπέλα τον πλησιάζει και του δίνει ένα φιλί.

Από εκείνη την ημέρα και για σχεδόν 30 χρόνια η Μοργκάνα, που απέκτησε το παρατσούκλι «The kissing bandit (ληστής φιλιών), έγινε η μασκότ του αμερικανικού μπέιζμπολ.

Η Μοργκάνα Ρόμπερτς φίλησε πάνω από 40 αθλητές του μπάσκετ, του χόκεϊ και του Αμερικανικού ποδοσφαίρου, συνελήφθη σχεδόν 19 φορές για τις εισβολές της στους αγωνιστικούς χώρους, τραυματίστηκε πολλαπλές φορές και αγαπήθηκε από όλους. Το 1999 αποσύρθηκε και σήμερα στα 66 της ζει μια ήσυχη ζωή με τον σύζυγό της στο Οχάιο. «Είχε πλάκα αλλά για όλα υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος και το κατάλληλο μέρος πιστεύω» είχε πει σε συνέντευξή της το 2019 στο USA Today.

Η ζωή στο δρόμο, τα φαγητά στα σκουπίδια και το στριπτίζ

 

Η Μοργκάνα Ρόμπερτς γεννήθηκε στο Λούισβιλ του Κεντάκι στις 4 Ιουλίου 1954. Τα παιδικά της χρόνια ήταν πολύ δύσκολα. Η μητέρα της από την πρώτη μέρα που γεννήθηκε δεν την ήθελε, την εγκατέλειψε και έτσι μεγάλωσε με τη γιαγιά της μέχρι την ηλικία των 6. Τότε την έστειλε εσώκλειστη σε καθολικό σχολείο.

Η μικρή ήθελε αρχικά να γίνει καλόγρια όμως δεν άντεξε τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και το έσκασε στα 13 της. Κατέληξε με ωτοστόπ στη Βαλτιμόρη, άστεγη και αναγκαζόταν να ψάχνει στα σκουπίδια για να φάει. Κανείς δεν μπορούσε να τη προσλάβει καθώς ήταν ανήλικη. Εκείνη όμως δεν το έβαζε κάτω. Θα επιβίωνε.

Μια μέρα, περνώντας μπροστά από ένα κλαμπ, είδε ότι έψαχναν για χορεύτριες. Έπρεπε να ήταν 18 ετών. Αυτή την ηλικία προφασίστηκε στον ιδιοκτήτη του κλαμπ, εξάλλου το χυμώδες σώμα της δεν άφηνε και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης. Δεν είχε καταλάβει όμως ότι το μαγαζί έψαχνε για στρίπερ. Η πρώτη εμφάνισή της ήταν μια παταγώδης αποτυχία. Αδυνατούσε να ισορροπήσει στις ψηλοτάκουνες γόβες και όταν οι άνδρες στο κοινό φώναζαν «βγάλτα» εκείνη ξέσπασε σε κλάματα και έφυγε άρον άρον από τη σκηνή.

Βλέποντας τις άλλες στρίπερ όμως δεν άργησε να μάθει και πολύ σύντομα έγινε περιζήτητη. Συνδύαζε το στριπτίζ με την κωμωδία, όπως έλεγε. Τα σωματικά της προσόντα συζητήθηκαν πολύ. Η Μοργκάνα με το μεγάλο μπούστο έκανε την Ντόλυ Πάρτον να μοιάζει «αναπτυξιακά καθυστερημένη», όπως περιέγραφε χαρακτηριστικά ο συγγραφέας Hank Davis. Εκείνη συνήθιζε να αυτοσαρκάζεται. «Με ρωτούν από πού αγοράζω τα σουτιέν μου. Τους λέω ότι οι άνθρωποι που μου τα φτιάχνουν φτιάχνουν και τους θόλους στα στάδια! Δεν είμαι όμως σύμβολο του σεξ. Είμαι κωμικός. Κάνω τους άλλους να γελούν και αυτό μου φτιάχνει τη μέρα. Αν δεν είναι σημαντικό αυτό, τότε τι είναι;».

Το στοίχημα που άνοιξε την πόρτα της δημοσιότητας

 

Η Μοργκάνα έγινε γνωστή από ένα στοίχημα. Λάτρευε το μπέιζμπολ, ένα άθλημα που της το είχε μάθει η γιαγιά της και σε έναν αγώνα ένας φίλος της την προκάλεσε να μπει στον αγωνιστικό χώρο και να φιλήσει έναν παίκτη.

«Από το μέρος που κατάγομαι δεν απορρίπτεις μία πρόκληση» είπε. Και το έκανε. Έτρεξε προς τον παίκτη των Reds, Pete Rose και τον φίλησε. Εκείνος κοκκάλωσε και η πρώτη αντίδρασή του ήταν να τη «στολίσει» με διάφορες βρισιές. Το ίδιο βράδυ βέβαια, όπως είχε πει η Μοργκάνα, την είχε βρει στο κλαμπ που δούλευε για να της ζητήσει συγγνώμη και να της προσφέρει ένα μπουκέτο λουλούδια. Το υποκοριστικό της «kissing bandit» της το κόλλησε ένας αθλητικός συντάκτης όταν έγραψε για τα φιλιά που μοίραζε!

Οι δεκαετίες που ακολούθησαν ήταν γεμάτες φιλιά σε δεκάδες παίκτες. Κανείς δεν έδειχνε πια να ενοχλείται, η Μοργκάνα είχε γίνει μασκότ. Δεν περιορίστηκε μόνο βέβαια σε παίκτες του μπέιζμπολ, αλλά και σε μπασκετμπολίστες και παίκτες του χόκεϊ. «Τους φιλάω στο μάγουλο, είναι καλύτερο από άποψη υγιεινής. Έτσι δεν θυμώνουν και οι γυναίκες τους» έλεγε.

Τα φιλιά της βέβαια της κόστισαν τη σωματική της ακεραιότητα. Φύλακες την χτύπησαν άπειρες φορές, τραυματίστηκε στις προσπάθειές της να μπει στο γήπεδο (έσπασε πόδια και χέρια) ενώ φυλακίστηκε για σύντομο χρονικό διάστημα στο Αναχάιμ της Καλιφόρνιας. Όταν βρέθηκε ενώπιον δικαστηρίου η κατάληξη της δίκης μόνο γέλια έφερε. Ο δικηγόρος της για να εξηγήσει την μη εξουσιοδοτημένη παρουσία της μέσα στο γήπεδο είχε επικαλεστεί τη σωματική της διάπλαση. «Αυτή η γυναίκα ζυγίζει 51 κιλά και τα στήθη της 6,8 κιλά. Φταίει η βαρύτητα που την έριξε μέσα στο γήπεδο, τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία» είπε ο συνήγορός της με τον δικαστή να ξεσπά σε γέλια και να την αθωώνει!

 

 

Τα λεφτά που έβγαλε ήταν πολλά. Εμφανίστηκε σε διαφημίσεις, τηλεοπτικές εκπομπές, περιοδικά (όπως το Playboy) έφτιαξε προϊόντα με το όνομά της, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που οι διοργανωτές αγώνων την καλούσαν να φιλήσει τους παίκτες μόνο και μόνο για να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας. Η Μοργκάνα έβγαλε πολλά λεφτά, με κάποιους να υποστηρίζουν ότι οι εβδομαδιαίες απολαβές της άγγιζαν τα 10.000 δολάρια! Γι΄αυτήν φτιάχτηκε επίσης και το ντοκιμαντέρ «Morganna: The Kissing Bandit» από τον βραβευμένο με Έμμυ παραγωγό Martin Khodabakhshian, που προβλήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2014.

Η Μοργκάνα αποσύρεται

Το 1999 αποφασίζει να αποσυρθεί. Παντρεμένη από τα 22 της με τον λογιστή Bill Cottrell ζει μια ήσυχη ζωή μαζί του στο Οχάιο. Εκείνος την ερωτεύτηκε αμέσως και έξι μήνες μετά την γνωριμία τους αρραβωνιάστηκαν, με την Μοργκάνα να λέει: «Αυτός ο άντρας σου εξοικονομεί χρήματα. Καλύτερα να τον παντρευτείς!». Μαζί του έκανε και τον γιο της, Νικ.

Στη συνέντευξή της στο USA Today η 65χρονη σήμερα Μοργκάνα περιέγραψε την καθημερινότητά της.

«Κάθε μέρα πάω γυμναστήριο. Λατρεύω τη γυμναστική, πάντα τη λάτρευα, όλη μου τη ζωή. Δεν πηγαίνω για ψώνια, το σιχαίνομαι. Δεν μου αρέσει να ξοδεύω χρήματα, ούτε να δοκιμάζω πράγματα, οπότε όλοι λένε στον άντρα μου πόσο τυχερός είναι» είπε στον Josh Peter.

«Θέλω να ζήσω μέχρι τα 200, αλλά να δείχνω 100. Δεν θα κάνω πλαστικές γιατί έτσι θα δείχνω 200 χρονών όταν θα είμαι 200! Αυτό που βλέπετε είναι αυτό που παίρνετε» είπε στον δημοσιογράφο, στον οποίο όταν ξεκίνησαν τη συνέντευξη του είπε να πλησιάσει το μάγουλό του στο ακουστικό για να του δώσει δύο φιλιά!

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η πανδημία που θέρισε τον πλανήτη και σκόρπισε το θάνατο στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο πλανήτης έχει γνωρίσει μία σειρά από φονικές επιδημίες, οι οποίες μετεξελίχθηκαν σε πανδημίες παγκόσμιας κλίμακας που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες εκατομμύρια πολιτών, σβήνοντας από το χάρτη, σχεδόν, ολόκληρες περιοχές.

Από τον τυφοειδή πυρετό του 430 π.Χ. που έμεινε στην ιστορία ως «Λοιμός των Αθηνών» και στοίχισε τη ζωή των 2/3 των κατοίκων της Αθήνας. Στη «Μαύρη Πανώλη» του 14ου αιώνα που «θέρισε» πάνω από 75 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, μέχρι και την τωρινή επιδημία του νέου κορονοϊού από την Κίνα η οποία στον πρώτο μήνα από την έξαρσή της (σ.σ. παρουσιάστηκε πρώτη φορά στις 14/1/2020) είχε αφήσει πίσω της πάνω από 1000 νεκρούς και 40.000 να έχουν νοσήσει.

Πριν από 102 χρόνια, το 1918, η ανθρωπότητα αντιμετώπισε μία από τις μεγαλύτερες πανδημίες η οποία θα μπορούσε να αφανίσει μέχρι και χώρες ολόκληρες. Η θανατηφόρος πορεία του ιού της «Ισπανικής Γρίπης», όπως ονομάστηκε, δεν καταγράφηκε από τον ευρωπαϊκό Τύπο για να μην επηρεάσει το ηθικό των πολιτών εξαιτίας του Μεγάλου Πολέμου (1914-18).

Το τοπίο έμεινε θολό αφήνοντας τους πολίτες έρμαια στην εξάπλωση και τα θύματα της γρίπης. Εξαίρεση αποτέλεσε η λεπτομερής καταγραφή της νόσου στην ουδέτερη Ισπανία. Εξ ου και η ονομασία της.

Πώς έφτασε ένας ιός να σκοτώσει περισσότερους από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Κάθε είδους υποδομή έχει ουσιαστικά διαλυθεί μετά το καταστροφικό πέρασμα του «Μεγάλου Πολέμου». Ένας αόρατος εχθρός έρχεται να αποτελειώσει τους ήδη καταρρακωμένους ανθρώπους.

 

Ασθενείς σε σειρά σε εξωτερικό χώρο νοσοκομείου της Ουάσινγκτον

Ο ιός της γρίπης παραμένει ένας εξαιρετικά δυσκολοκατάβλητος αντίπαλος για τους γιατρούς. Αλλάζει, μεταβάλλεται, προσαρμόζεται, αντεπιτίθεται και αρνείται να παραδοθεί και να πεθάνει. Αντίθετα, σαν μετρ της εξαπάτησης, μεταμφιέζεται σε ένα απλό κρυολόγημα και σκοτώνει όταν βρει την ευκαιρία.

Το 1918, κάπου στην Ανατολική Ασία έπεφταν οι πρώτοι νεκροί από την γρίπη. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αναφέρθηκε το πρώτο κρούσμα στην Ευρώπη που ήταν ένας Άγγλος στρατιώτης που ερχόταν από θητεία στη Γαλλία. Όσο ο καιρός περνούσε τόσο μεγάλωνε ο αριθμός των θυμάτων. Και όσο το στράτευμα μετακινούνταν, τόσο εξαπλωνόταν ο ιός, χωρίς ακόμη να γνωρίζει κανείς τι ακριβώς συμβαίνει.

Η ομερτά της σιωπής έσπασε από τους Ίβηρες οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι που μίλησαν για τον ιό ενημερώνοντας τον πληθυσμό για αυτό που έρχεται. Χωρίς να έχουν στο μυαλό τους την πλήρη εικόνα της πανδημίας που βρισκόταν προ των πυλών.

Για την ιστορία από τον ιό μολύνθηκε περίπου το 1/3 των κατοίκων του πλανήτη με τα επίσημα στοιχεία να κάνουν λόγο για 21.640.000 θανάτους ενώ ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι και πάνω από 50 εκατ. άνθρωποι μολύνθηκαν.

 

Στρατιωτικό νοσοκομείο στη Γαλλία

Η πρώτη καταγραφή της Γρίπης στην Ελλάδα

Οι υγειονομικές αρχές προσπαθούσαν να ανταπεξέλθουν στον ιό με διάφορους τρόπους. Γαργάρες, κοφτές βεντούζες, αντισηπτικές εισπνοές, τακτική αλλαγή εσωρούχων και συστηματική καθαριότητα των χεριών ήταν κάποιες από τις συμβουλές των γιατρών αυτές τις μεθόδους συμβούλευσαν οι γιατροί προκειμένου να αντιμετωπίσει ο κόσμος μία από τις μεγαλύτερες πανδημίες που έζησε η ανθρωπότητα.

Το καλοκαίρι του 1918 γίνοντι οι πρώτες αναφορές στον Ελληνικό Τύπο για την Ισπανική Γρίπη.  Γράφει η εφημερίδα «Ωρα» στις 14 Ιουνίου: «Εάν ακούση κανείς τους συμπολίτες, θα υποθέσει ότι η περίφημος Ισπανική επιδημία ενέσκηψε και εις το Ιοστέφανον Αστυ. Ο κάθε συμπολίτης μόλις αισθανθή υγραινομένους τους ρώθωνάς του από ελαφρόν συνάχι ή του πονέση λίγο το κεφάλι, κολακεύεται να πιστεύει ότι απέκτησε την αξιοπερίεργον αυτή επιδημίαν… Επέπρωτο εν τούτοις εις την αλλοπρόσαλλον εποχή μας να ίδωμεν και αυτό. Επιδημίας της μόδας».

 

Εθελόντριες του Ερυθρού Σταυρού βοηθούν ασθενείς σε χώρο μαζικής περίθαλψης στο Όκλαντ των ΗΠΑ

 

Η «Ακρόπολις» με τη σειρά της κάνει λόγο για: «Από την Ισπανία περιμένουμε να μας έρθει μια άλλη γρίππη πιο σοβαρή από εκείνη που ξέρουμε, η γρίππη που μαστίζει τώρα τον Ισπανικό στρατό. Οι γιατροί και οι φαρμακοποιοί τρίβουν τα χέρια τους. Αλλά και οι χασάπηδες και οι μανάβηδες κτλ.».

Τα άσχημα μαντάτα δεν αργούν να φτάσουν. Στις 31 Ιουλίου αναφέρεται θανατηφόρο κρούσμα της στην Αθήνα. Το δεύτερο κύμα της γρίπης, αυτό που ξεκίνησε τον Αύγουστο και κορυφώθηκε τον Οκτώβριο, τον μήνα με τα περισσότερα θύματα παγκοσμίως, είναι αυτό που θα χτυπήσει σοβαρά και τη χώρα μας.

Τα τηλεγραφήματα του τρόμου

4 Οκτωβρίου: Γίνονται οι πρώτες αναφορές με γενικές οδηγίες πρόληψης.

8 Οκτωβρίου: Κρούσματα στα Τρίκαλα, «την Αργολιδοκορινθίαν, την Αχαιολήδια και την Αιτωλοακαρνανίαν». Τα σχολεία κλείνουν σε Δυτική Μακεδονία, Τρίκαλα και Πάτρα κατόπιν διαταγής του υπουργείου Παιδείας.Αν και δεν γίνεται καμιά αναφορά στον Τύπο για τη γρίπη στην Αθήνα, οι ημερήσιοι θάνατοι –που καταγράφονται επιμελώς μαζί με την αιτία δίπλα στους γάμους– διπλασιάζονται.

 

Άρθρο της εποχής

16 Οκτωβρίου: Πολλοί θάνατοι στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα όπου κλείνουν τα σχολεία.

18 Οκτωβρίου: Αναβάλλεται η έναρξη των μαθημάτων του Πανεπιστημίου, κλείνει το Ωδείο, διακόπτονται οι συνεδριάσεις των δικαστηρίων. Η επιδημία είναι προ των πυλών της Αθήνας. Κλείνουν τα καφενεία της πλατείας Ομονοίας, διατάσσεται να ληφθεί πρόνοια για την αραίωση των πελατών των στιλβωτών υποδημάτων και στους ιδιοκτήτες των κινηματογράφων να επιτρέπουν μόνο τους μισούς θεατές.

Σύμφωνα με τα τηλεγραφήματα υπάρχουν επίσης κρούσματα στον Βόλο, την Αρτα, τον Τύρναβο και τη Λάρισα, με την Πάτρα να συνεχίζει να βρίσκεται σε έξαρση με 47 θανάτους την ημέρα και τα Ιωάννινα με 40.

24 Οκτωβρίου: Ο τότε υπουργός Εσωτερικών Σίμος διαβάζει: «Βρέθηκε το φάρμακο για την ασθένεια. Ο ιατρός Σέιλερ εκ Βιέννης δι’ ενέσεων σουμπλιμέ (σ.σ. άχνης υδραργύρου) επέτυχε ελλάτωσιν της θνησιμότητος από ογδόντα τοις εκατό στο μηδέν».

27 Οκτωβρίου: Άμεση εφαρμογή των ενέσεων. Ο διευθυντής του Ευαγγελισμού δοκιμάζει σε 26 αρρώστους ενέσεις, με άριστα όπως ανακοινώνει αποτελέσματα.

Στις λίστες των πόλεων με το ξέσπασμα της γρίπης προστίθενται Πύργος, Ναύπλιο, Βέροια, Κάλαμος και τα Χανιά.

 

Γυναίκες με χειρουργικές μάσκες στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας

Τα θύματα που πολλαπλασιάζονται και η μεταφορά των νεκρών

Από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου του 1918 η γρίπη βρίσκεται στο αποκορύφωμά της αλλά δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα τα θύματα.

Χαρακτηριστικό είναι ένα σπάνιο επιτόπιο ρεπορτάζ της εποχής στην πλατεία Βάθης. Έξι μέλη μιας οικογένειας έχουν όλα νοσήσει και ο ιατρός Κοκκάκης αναφέρει ότι στις λαϊκές συνοικίες η γρίπη ρίχνει τον κόσμο κάτω οικογενειακώς και ότι ο ίδιος χρησιμοποιεί για θεραπεία μόνο κοφτές βεντούζες.

Το νησί της Σκύρου ήταν από τις περιοχές της Ελλάδας που η γρίπη χτύπησε με την μεγαλύτερη σφοδρότητα. Στις καταγραφές που υπάρχουν γίνεται λόγος για σχεδόν καθολική μόλυνση του πληθυσμού από τον ιό. Από τους 3.200 κατοίκους του νησιού στα τέλη Οκτωβρίου οι 3.000 νοσούν. Οι άνθρωποι πεθαίνουν ξαφνικά εκεί που τρώνε, που κάθονται, που προσεύχονται. Μάνες, πατεράδες και γιαγιάδες κουβαλάνε τα φέρετρα των παιδιών, ενώ την άλλη μέρα πέφτουν άψυχοι και εκείνοι.

 

Εθελόντριες του Ερυθρού Σταυρού φροντίζουν νεκρό στην Ουάσινγκτον

Ενώ οι νεκροί πολλαπλασιάζονται με ρυθμούς που οι κοινωνίες δεν μπορούν να σηκώσουν το κουβάλημα των νεκρών αρχίζει να αποτελεί το νούμερο ένα ζήτημα. Επιστρατεύονται βαρκες, κοφίνια, σκάλες και πόρτες. Το νεκροταφείο γεμίζει, οι εκκλησίες το ίδιο. Δεν έχουν φάρμακα, δεν έχουν τρόφιμα.

Τα πρώτα αισιόδοξα τηλεγραφήματα άρχισαν να καταφθάνουν από τις 5 Νοεμβρίου. Στις 15 Νοεμβρίου η γρίπη δεν έχει κανένα κρούσμα στην Πάτρα, την Κέρκυρα, έχει στασιμότητα σε Αθήνα και Πειραιά, ενώ βρίσκεται ακόμη σε ένταση σε Ανατολική Μακεδονία, Ζάκυνθο, Ηπειρο, Νάξο, Αρτα και τη Σκύρο, χωρίς όμως να μετρά τόσα θύματα.

Ο Τύπος της εποχής κατέγραψε την ύφεση του ιού με τον τίτλο:  «Η γρίπη ξεψυχά».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αμφίπολη | Ο αρχαιολογικός χώρος θα είναι επισκέψιμος από το 2021

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο αρχαιολογικός χώρος της Αμφίπολης θα είναι επισκέψιμος από το 2021, σύμφωνα με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.  

 

Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, η κα Μενδώνη τόνισε, επίσης, πως η κυβέρνηση επιδιώκει την επίσπευση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των εργασιών στον Τύμβο Καστά, ενώ αναφέρθηκε και στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.  

«Ενδεχομένως το Brexit και η απομάκρυνση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση να απελευθερώσει δυνάμεις που θα βοηθήσουν τη συνεχή δημοσιοποίηση του αιτήματος για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα», πρόσθεσε ακόμα η υπουργός Πολιτισμού.  

«Η Ελλάδα πιέζει και εκθέτει το Βρετανικό Μουσείο ότι κατέχει τα Γλυπτά παρανόμως και με αυτή την έννοια το Brexit μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή πίεσης», τόνισε η ίδια.  Τέλος, για το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης που παραιτήθηκε μετά από αίτημα του υπουργείου,  η κα Μενδωνη δήλωσε πως «θεωρούμε ότι δεν λειτουργούσε με τον τρόπο που έπρεπε να λειτουργεί».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας | Επιστημονική συνάντηση για τον Αρχαίο κόσμο στη νεοελληνική τέχνη

Δημοσιεύτηκε

στις

Στο πλαίσιο της Έκθεσης «Σημείο Συνάντησης» που φιλοξενείται στο Μουσείο 6 επιστήμονες θα μιλήσουν για την επιρροή που ασκεί ο Αρχαίος κόσμος στη νεοελληνική τέχνη.

ΗΕφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας και το Κέντρο Πολιτισμού, Έρευνας και Τεκμηρίωσης της Τράπεζας της Ελλάδος οργανώνουν επιστημονική συνάντηση με θέμα «Ο αρχαίος κόσμος στη νεοελληνική τέχνη», στο πλαίσιο της έκθεσης «Σημείο Συνάντησης. Αρχαιολογία και τέχνη σε συνομιλία στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας» που φιλοξενείται εκεί αυτή την περίοδο.

Η επιστημονική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, από τις 17:00 έως τις 20:00.

Στην πορεία της νεοελληνικής τέχνης, ο αρχαίος κόσμος και η κλασική σκέψη αποτελούν πηγή έμπνευσης, όχι μόνο ως προς την εικονογραφία, αλλά και ως προς τις ιδέες που γεννώνται γύρω από αυτήν. Στην επιστημονική συνάντηση «Ο αρχαίος κόσμος στη νεοελληνική τέχνη», μέσα από τις εισηγήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών, θα φωτιστούν διαφορετικές όψεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας του 19ου και του 20ού αιώνα, οι οποίες αναδεικνύουν την αρχαιότητα ως σημείο αναφοράς για τη νεοελληνική τέχνη, παράλληλα με τις αναζητήσεις των καλλιτεχνών, τις τάσεις και τις επιταγές της εποχής τους, καθώς και τα μηνύματα που ενυπάρχουν σε αυτά προς το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

 

 

Εισηγήσεις στην επιστημονική συνάντηση θα κάνουν οι:

  • Γιάννης Γαλερίδης

Διδάκτορας Ιστορίας της Τέχνης, Ερευνητής Α ́ βαθμίδας Ακαδημίας Αθηνών (Κέντρο Έρευνας Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Τέχνης)
Θέματα κλασικής μυθολογίας στην ελληνική ζωγραφική του 19ου και 20ού αιώνα

  • Γλαύκη Γκότση

Διδάκτορας Ιστορίας της Τέχνης, Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Γυναικείες μορφές σε έργα νεοελληνικής ζωγραφικής: τύποι και μεταβολές

  • Μιχάλης Λυχούνας

Αρχαιολόγος, Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας
Ex Oriente Lux, από την Κλασική Αρχαιότητα στη Λάγνα Ανατολή

  • Θοδωρής Κουτσογιάννης

Έφορος της Συλλογής Έργων Τέχνης της Βουλής των Ελλήνων
Από το “goût grec” στο “Greek Revival”: νεοκλασικές εκδοχές της ελληνικής αρχαιότητας

  • Δημήτρης Παυλόπουλος

Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Αρχαιόθεμα έργα από τη συλλογή χαρακτικής της Τράπεζας της Ελλάδος

  • Χάρις Κανελλοπούλου

Διδάκτορας Ιστορίας της Τέχνης, Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, επιμελήτρια εκθέσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος
Ο αρχαίος κόσμος στη νεοελληνική γλυπτική: πηγή έμπνευσης και τόπος αναφοράς
Μετά το τέλος των εισηγήσεων, θα ακολουθήσει συναυλία με τίτλο Παν ο μέγας τέθνηκε!, με την υψίφωνο Τζούλια Σουγλάκου και τη σολίστ κλασικής κιθάρας Κορίνα Βουγιούκα.

Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, Ερυθρού Σταυρού 17, 654 03 Καβάλα Τηλ: 2510 223335, e-mail: efakav@culture.gr

kavalapost

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ