Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Ραβασάκια της εφορίας για 385.000 ανασφάλιστα Ι.Χ.

Ολοκληρώθηκαν οι διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα και έρχονται τα πρόστιμα –  «Παράθυρο» για να προλάβουν οι ιδιοκτήτες τα πρόστιμα έως την Δευτέρα.

 «Σήμα» στις ασφαλιστικές ότι «πήραν μπροστά» οι έλεγχοι για ανασφάλιστα ΙΧ, έστειλε η ΑΑΔΕ. Αν και το υπουργείο Οικονομικών καλύπτει την διαδικασία διεξαγωγής των διασταυρώσεων με μυστικότητα, πηγές της αγοράς επιβεβαίωναν πως έδωσαν προ 15νθημέρου ήδη τα στοιχεία για να τρέξει την διασταύρωση η ΑΑΔΕ..

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διασταύρωση έγινε την Δευτέρα 30 Απριλίου και λέγεται πως εντοπίστηκαν περίπου 385.000 παραβάτες. Αρχές της επόμενης εβδομάδας (πιθανώς την Τρίτη) αναμένεται να αρχίσουν να εκδίδονται και τα «ραβασάκια» με τα παράβολα, τα οποία θα αναρτηθούν στο Taxisnet.

Ωστόσο η ΑΑΔΕ ζήτησε από τις ασφαλιστικές εταιρίες να της δώσουν τελικά στοιχεία την Δευτέρα 7 Μαΐου, ώστε να εντοπιστούν ποιοι ιδιοκτήτες έχουν ανασφάλιστο ΙΧ αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. Αν δεν αλλάξει κάτι, αυτό ενδεχομένως να αφήνει και ένα παράθυρο, όπως εκτιμάται, για να σπεύσουν να προλάβουν να ασφαλιστούν όσοι αμέλησαν, πριν βγουν τα πρόστιμα από Τρίτη και μετά.

Τα «λάθη» πληρώνονται

Υπενθυμίζεται ότι τέλη Φεβρουαρίου είχε δοθεί διορία στους ιδιοκτήτες ενός μηνός για να ασφαλιστούν ή να διορθώσουν λάθη στα στοιχεία των οχημάτων τους. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα, όπως λένε στην ασφαλιστική αγορά, να αυξηθούν οι ασφαλίσεις οχημάτων κατά 100.000 από τις αρχές της χρονιάς (ή 160.000 στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου).

Η εμπειρία από την προηγούμενη διασταύρωση, που «έτρεξε» στις 6 Ιουνίου του 2017 αλλά τελικώς ακυρώθηκε, έχει αφήσει τραυματικές εντυπώσεις στις μνήμες πολλών. Ωστόσο τον μήνα εκείνον ασφαλίστηκαν ξαφνικά 510.000 περισσότερα οχήματα, που κυκλοφορούσαν ως τότε χωρίς ασφάλεια, σαν «κινητές βόμβες» της ασφάλτου.

Εκτός όμως από τους «από άποψη» ανασφάλιστους, λόγους να ανησυχούν για πρόστιμα έχουν και ιδιοκτήτες που εν αγνοία τους, ή και χωρίς να φταίνε οι ίδιοι σε πολλές περιπτώσεις, κινδυνεύουν να θεωρηθούν παραβάτες. Κληρονόμοι, κάτοικοι εξωτερικού, αλλά και όσοι έχουν ακινητοποιήσει το όχημά τους χωρίς να το δηλώσουν στην ΔΟΥ, είναι τα πρώτα υποψήφια «θύματα» των διασταυρώσεων.

Άγνοια βασικών κανόνων (όπως πχ ότι η «ακινησία» του οχήματος πρέπει να δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη υποχρεωτικά στην ΔΟΥ, αλλιώς δεν ισχύει) τιμωρείται, ασχέτως ποια είναι τα πραγματικά περιστατικά.

Από την ΑΑΔΕ είχαν δώσει οδηγίες και απαντήσεις για διάφορες περιπτώσεις που ανακύπτουν στις διασταυρώσεις.

Μετά την «ημέρα Χ» που θα γίνει διασταύρωση, θα εκδοθούν email και ειδοποιήσεις στο Taxisnet που θα ενημερώνουν ότι χρωστούν να πληρώσουν παράβολο 100-150 ευρώ (για μοτοσυκλέτες) ή 200-250 ευρώ (για αυτοκίνητα) οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα θεωρηθούν «ανασφάλιστα».

Με βάση την προαναγγελία αυτή, τα εργαλεία επιβίωσης που έχουν στην διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες είναι ουσιαστικά τέσσερα:

1. Αν είναι κανονικά ασφαλισμένοι: είναι κρίσιμο να έχουν ασφάλεια σε ισχύ κατά την ημερομηνία που θα γίνει η διασταύρωση. Με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα www. hic.gr μπορούν να διαπιστώσουν αν το ηλεκτρονικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί δείχνει πως το όχημά τους είναι κανονικά ασφαλισμένο, σε ποια εταιρία και μέχρι πότε. Αν δεν φαίνεται ασφαλισμένο, πρέπει να απευθυνθούν στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία συνεργάζονται.

2. Αν δεν έχουν ασφαλιστεί: έπρεπε να προλάβουν να ασφαλιστούν ή να θέσουν σε ακινησία το όχημά τους πριν ξεκινήσει η διασταύρωση. Δεν αρκούν δικαιολογίες του τύπου: «μα είναι παρκαρισμένο – ακινητοποιημένο, λείπω στο εξωτερικό, μου αφαίρεσαν τις πινακίδες, πέθανε ο ιδιοκτήτης» κλπ.

3. Αν δεν έχουν πια στην ιδιοκτησία τους κάποιο όχημα (το πούλησαν, καταστράφηκε, το απέσυραν ή τους το έκλεψαν κλπ) αλλά παρέλειψαν να το δηλώσουν όπως έπρεπε: έπρεπε να το δηλώσουν πριν ξεκινήσει η διασταύρωση, στο υπουργείο Μεταφορών ή και στην ΔΟΥ.

4. Αν χρεωθούν κατά λάθος με πρόστιμα για οχήματα που δεν έχουν: υπάρχει περιθώριο δύο μηνών και μετά την διασταύρωση για να τρέξουν να βρουν το δίκιο τους. Αν τα καταφέρουν…

Σε κάθε περίπτωση, άπαξ και το όχημα έχει ελληνικές πινακίδες και δεν έχουν κατατεθεί (πλην κλοπής) πρέπει το όχημα να ασφαλίζεται σε ελληνική ασφαλιστική εταιρία με έδρα την Ελλάδα (ακόμα και αν ασφαλίστηκε και σε άλλη ευρωπαϊκή).

Γενικοί κανόνες

1. Αν το όχημα έχει κλαπεί:

Πολύς κόσμος μπορεί να έχει δηλώσει ολική κλοπή αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας στην Αστυνομία, αλλά αυτό δεν αρκεί για να απαλλαγούν αυτομάτως όλοι και από τα πρόστιμα για ανασφάλιστο όχημα που δεν έχουν!

Σε περίπτωση κλοπής επιβατηγού ΙΧ, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει:

α) να το δηλώσει άμεσα στην Αστυνομία και να κάνει αίτηση για να πάρει και σχετική βεβαίωση.

β) να το δηλώσει και στο Υπουργείο Μεταφορών (στην περιφερειακή υπηρεσία όπου υπάγεται)

γ) μετά 3 μήνες να ξαναπάει στην Αστυνομία για να πάρει την βεβαίωση κλοπής

δ) να πάει μετά την αρμόδια ΔΟΥ και να καταθέσει την βεβαίωση (ότι έχει ανοίξει δικογραφία, δεν έχει βρεθεί το ΙΧ κλπ) για να δηλωθεί εκεί η «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής και να μην βγει ανασφάλιστο το όχημα.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Α. Υποτίθεται ότι η Αστυνομία έχει δώσει αρχείο κλοπών στην ΑΑΔΕ για δηλώσεις κλοπής που έγιναν από το 2004 ως το 2017. Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να γίνει διασταύρωση και να επιβληθεί πρόστιμο για κλεμμένο ΙΧ της εποχής αυτής. Στην πράξη όμως δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα εξαιρεθούν τα κλεμμένα. Τότε χρειάζεται να προσκομιστεί στη ΔΟΥ εκ νέου η βεβαίωση κλοπής από την αστυνομία, για να πιστοποιηθεί «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής.

Β. Αν η βεβαίωση κλοπής έχει χαθεί, πρέπει να ζητηθεί αντίγραφο από την αστυνομία (μπορεί να πάρει και μια εβδομάδα). Αν δεν έχει δηλωθεί η κλοπή και δηλωθεί εκ των υστέρων, η βεβαίωση θα αναγράφει την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης στην Αστυνομία και όχι την ημερομηνία που έγινε η κλοπή. Άρα έπρεπε να γίνει πριν την διασταύρωση, γιατί αν γίνει μετά την διασταύρωση, δεν θα απαλλάξει τον ιδιοκτήτη από το πρόστιμο.

Γ. Αν κάποιος έχει πάει μόνον στην αστυνομία και μετά στην ΔΟΥ (όχι στο υπουργείο Μεταφορών) μπορεί να φαίνεται σαν «εθελουσία ακινησία» και όχι «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής.

2. Αν ένα όχημα έχει πουληθεί:

Κανονικά ο παλαιός ιδιοκτήτης δεν έπρεπε να εμπλέκεται. ΄Εχει διαπιστωθεί όμως ότι αγοραπωλησίες που έγιναν με εξουσιοδότηση από τον παλαιό ιδιοκτήτη προς τον αγοραστή ή τον μεσάζοντα (πχ έμπορος), έμειναν ανολοκλήρωτες. Δηλαδή αυτός που έπρεπε με την εξουσιοδότηση να ολοκληρώσει την μεταβίβαση και να την δηλώσει στο υπουργείο Μεταφορών, δεν έκανε όλα όσα χρειάζονται μετά την συναλλαγή ώστε να διαγραφεί το όχημα από το όνομα του παλαιού ιδιοκτήτη.

Στις περιπτώσεις αυτές, μπορεί ανασφάλιστο όχημα να φαίνεται πως ανήκει σε πολίτη που δεν ευθύνεται. Αυτός όμως θα πρέπει να σπεύσει στην Τροχαία και να πάρει βεβαίωση «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» που θα την καταθέσει στην ΔΟΥ, ώστε να τεθεί το όχημα σε αναγκαστική ακινησία λόγω «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» και να απαλλαγεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Α. Αν η βεβαίωση «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» γίνει μετά την διασταύρωση, ο παλαιός ιδιοκτήτης δεν απαλλάσσεται!

Το όχημα τίθεται σε ακινησία από την ημερομηνία που το γεγονός δηλώνεται στην Τροχαία και όχι από την ημερομηνία που, σύμφωνα με όσα δηλώνει ο πωλητής, διενεργήθηκε η πώληση του οχήματος.

Άρα, εάν ο πωλητής έλαβε γνώση, μέσω της ειδοποίησης που του εστάλη για μη ασφάλιση του οχήματος, ότι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η διαδικασία της μεταβίβασης, πρέπει να κάνει τις παραπάνω ενέργειες το συντομότερο δυνατό, καθώς εξακολουθεί να βαρύνεται με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ιδιοκτησία στο όχημα.

Β. Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα οχήματα που εμφανίζονται στο όνομά τους, από το site της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), πηγαίνοντας στην κατηγορία: Υπηρεσίες για Πολίτες και στη συνέχεια πατώντας την επιλογή: Τέλη Κυκλοφορίας, μπαίνουν στη σελίδα: Τέλη Κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet, επιλέγουν: Είσοδος στην Εφαρμογή , συνδέονται με τους προσωπικούς τους κωδικούς και από τον εμφανιζόμενο πίνακα: Κατάσταση οχημάτων και ειδοποιήσεις τελών κυκλοφορίας, επιλέγουν: Κατάσταση Οχημάτων.

3. Απόσυρση ή καταστροφή οχήματος:

Οι κίνδυνοι είναι και εδώ πολλοί, αλλά «απαντήσεις υπάρχουν» μόνον για τις εξής περιπτώσεις:

Α. να έχει βγει ειδοποιητήριο για ανασφάλιστο όχημα, το οποίο δόθηκε για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πριν από τις 04.03.2004, χωρίς να υπάρχει πιστοποιητικό καταστροφής.

Η διαγραφή πραγματοποιείται αναδρομικά από την παραπάνω ημερομηνία εφόσον οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων προσέλθουν σε οποιαδήποτε περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Δεν χρειάζεται προσέλευση του πολίτη στις Δ.Ο.Υ.

Β. να έχει βγει ειδοποιητήριο για όχημα που έχει παραδοθεί στην «Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος» (ΕΔΟΕ) για καταστροφή και οριστική διαγραφή, είτε από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη, είτε και αν το περισυνέλεξε ο Δήμος από τον δρόμο και δεν είναι πια στην κατοχή του.

Αν το είχε παραδώσει ο ίδιος ο πρώην ιδιοκτήτης που έλαβε ειδοποιητήριο ενώ το είχε παραδώσει σε πιστοποιημένο ανακυκλωτή, πρέπει να βρει και να προσκομίσει ο ίδιος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. την βεβαίωση παραλαβής του οχήματος που χορηγείται από το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ( για Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής) προκειμένου να διεκδικήσει έτσι την ακύρωση του παραβόλου. Δηλαδή το να βρει την βεβαίωση αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την απαλλαγή του, αλλιώς χρεώνεται το πρόστιμο για αυτοκίνητο που δεν υπάρχει.

Σε περίπτωση που το όχημα το περισυνέλεξε από τον δρόμο ο Δήμος και δεν είναι πλέον στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, τότε αυτός πρέπει πάει στον Δήμο που το μάζεψε και είτε να πάρει το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος, είτε βεβαίωση ότι το όχημα περισυλλέχθηκε και στάλθηκε στην ΔΔΔΥ (πρώην ΟΔΔΥ).

Αν όντως το όχημα περιήλθε στην ΔΔΔΥ, πρέπει να πάει και εκεί για να πάρει βεβαίωση από την οποία να προκύπτει η καταστροφή ή μη του οχήματος. Εφόσον μαζέψει τα δικαιολογητικά αυτά, θα τα καταθέσει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και αυτή ακυρώνει το παράβολο ανασφάλιστου οχήματος.

Γ. Για τις μοτοσικλέτες (δίκυκλα οχήματα άνω των 50 κυβικών εκατοστών) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τη διαγραφή τους και αυτή μπορεί να γίνεται οποτεδήποτε, χωρίς να απαιτείται προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής από ανακυκλωτή.

Σε περίπτωση αχρήστευσης (καταστροφής) ή διάλυσης μοτοσικλέτας, ο ιδιοκτήτης- κάτοχος αυτής υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, στην οποία αναγράφεται ο λόγος της οριστικής διαγραφής.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Η παραπάνω αίτηση έπρεπε να γίνει πριν την διασταύρωση! Και αυτό γιατί πρέπει να υποβάλλεται εντός δύο (2) μηνών από το χρόνο που επήλθε το γεγονός και μαζί με αυτή παραδίδονται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες της μοτοσικλέτας, εφόσον υπάρχουν.

Αλλιώς, εάν δεν υπάρχουν όλα αυτά, πρέπει να προσκομίσει δήλωση απώλειας που κατατέθηκε στις Αστυνομικές Αρχές. Οι Υπηρεσίες Μεταφορών χορηγούν βεβαίωση στους αιτούντες για διαγραφή της μοτοσικλέτας από το Μητρώο, αλλά με ημερομηνία διαγραφής εκείνη της κατάθεσης της αίτησης και όχι προγενέστερη.

Εάν όμως, από δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την αίτηση, προκύπτει κάποια άλλη προγενέστερη ημερομηνία καταστροφής, διάλυσης ή αχρήστευσης, τότε μπορεί η διαγραφή να καταχωρηθεί με προγενέστερη ημερομηνία του διασταυρωτικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων, οπότε το παράβολο ακυρώνεται χωρίς να απαιτείται κάποια άλλη ενέργεια από τον ενδιαφερόμενο, δηλαδή χωρίς να απαιτείται καν η προσέλευση του πολίτη σε Δ.Ο.Υ.

4. Αφαίρεση πινακίδων, δέσμευση, κατάσχεση

Α. Αν είχαν αφαιρεθεί οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας από την Αστυνομία π.χ. λόγω παράβασης του ΚΟΚ:

Δεν ακυρώνεται το παράβολο γιατί η περίπτωση αυτή δεν συνιστά λόγο θέσης του οχήματος σε αναγκαστική ακινησία. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από αν κινείται ή λειτουργεί το όχημα.

Η δήλωση ακινησίας ΕΙΧ αυτοκινήτου κατατίθεται από τον ιδιοκτήτη του οχήματος μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες του οχήματος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Β. Αν το όχημα είχε κατασχεθεί για άλλους λόγους από το δημόσιο:

Στην περίπτωση αυτή πρέπει να προσκομισθεί στη Δ.Ο.Υ. η έκθεση κατάσχεσης προκειμένου να εξετασθεί η θέση του οχήματος σε «αναγκαστική ακινησία». Εφόσον αυτό γίνει δεκτό και ο εντοπισμός του οχήματος ως ανασφαλίστου αφορά την περίοδο που έχει τεθεί σε ακινησία, το σχετικό παράβολο ανασφάλιστου οχήματος δύναται να ακυρωθεί.

Γ. Αν το όχημα είχε δεσμευθεί από την Τροχαία λόγω εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα ως ανασφάλιστος:

Το παράβολο ακυρώνεται γιατί ασκούνται ήδη σε βάρος του ιδιοκτήτη από τις Αστυνομικές Αρχές οι ποινές επειδή οδηγούσε ανασφάλιστος.

5. Κάτοικοι Εξωτερικού – έξοδος οχήματος από τη χώρα

Η «κλασική περίπτωση» που κάποιος θα μπλέξει, είτε γιατί δεν έκανε δήλωση την ΔΟΥ Εξωτερικού, είτε γιατί έχει ελληνικές πινακίδες και πρέπει να ασφαλίζεται στην Ελλάδα ακόμα και αν κινείται στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα:

Α. αν λάβει ειδοποιητήριο για μη ασφάλιση οχήματός μου ενώ το έχει ασφαλίσει συνάψει σε ασφαλιστική επιχείρηση άλλου κράτους μέλους της ΕΕ.

Εφόσον το όχημα εντοπίστηκε ως ανασφάλιστο, αυτό σημαίνει ότι έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα και φέρει ελληνικές πινακίδες. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ασφαλιστική νομοθεσία η οποία είναι κοινή σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., υπάρχει υποχρέωση για ασφάλιση σε ασφαλιστική επιχείρηση που δραστηριοποιείται νόμιμα στην Ελλάδα.

Β. Αν ο ιδιοκτήτης ζει στο εξωτερικό και το όχημα βρίσκεται στην Ελλάδα:

Για την απαλλαγή του ιδιοκτήτη δεν αρκεί ότι ζει εκτός Ελλάδος. Ακόμα και αν το όχημα δεν βρίσκεται σε κυκλοφορία, ο ιδιοκτήτης του οφείλει να το θέσει σε «φορολογική ακινησία» στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Πρέπει λοιπόν άμεσα, πριν τα τέλη Μαρτίου, να προβεί στην παραπάνω ενέργεια, είτε ο ίδιος, είτε να εξουσιοδοτήσει κάποιο άλλο πρόσωπο να το κάνει για λογαριασμό του.

Τυχόν δήλωση ακινησίας που υποβάλλεται μετά τη διενέργεια του διασταυρωτικού ελέγχου δεν απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση καταβολής του παραβόλου ανασφαλίστου οχήματος.

Γ. Αν ο ιδιοκτήτης αλλά και το ίδιο το όχημα είναι στο εξωτερικό για πάνω από 6 μήνες.

Tα πρόστιμα για τους παραβάτες:

Για δίκυκλα ως 250 κ.ε.: 100 ευρώ
Για δίκυκλα πάνω από 251 κ.ε.: 150 ευρώ
Για αυτοκίνητα ως 1.000 κ.ε.: 200 ευρώ
Για αυτοκίνητα πάνω από 1.001 κ.ε.: 250 ευρώ

dramini.gr

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en