Connect with us

AUTOMOTO

Ραβασάκια της εφορίας για 385.000 ανασφάλιστα Ι.Χ.

Δημοσιεύτηκε

στις

Ολοκληρώθηκαν οι διασταυρώσεις για τα ανασφάλιστα και έρχονται τα πρόστιμα –  «Παράθυρο» για να προλάβουν οι ιδιοκτήτες τα πρόστιμα έως την Δευτέρα.

 «Σήμα» στις ασφαλιστικές ότι «πήραν μπροστά» οι έλεγχοι για ανασφάλιστα ΙΧ, έστειλε η ΑΑΔΕ. Αν και το υπουργείο Οικονομικών καλύπτει την διαδικασία διεξαγωγής των διασταυρώσεων με μυστικότητα, πηγές της αγοράς επιβεβαίωναν πως έδωσαν προ 15νθημέρου ήδη τα στοιχεία για να τρέξει την διασταύρωση η ΑΑΔΕ..

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διασταύρωση έγινε την Δευτέρα 30 Απριλίου και λέγεται πως εντοπίστηκαν περίπου 385.000 παραβάτες. Αρχές της επόμενης εβδομάδας (πιθανώς την Τρίτη) αναμένεται να αρχίσουν να εκδίδονται και τα «ραβασάκια» με τα παράβολα, τα οποία θα αναρτηθούν στο Taxisnet.

Ωστόσο η ΑΑΔΕ ζήτησε από τις ασφαλιστικές εταιρίες να της δώσουν τελικά στοιχεία την Δευτέρα 7 Μαΐου, ώστε να εντοπιστούν ποιοι ιδιοκτήτες έχουν ανασφάλιστο ΙΧ αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. Αν δεν αλλάξει κάτι, αυτό ενδεχομένως να αφήνει και ένα παράθυρο, όπως εκτιμάται, για να σπεύσουν να προλάβουν να ασφαλιστούν όσοι αμέλησαν, πριν βγουν τα πρόστιμα από Τρίτη και μετά.

Τα «λάθη» πληρώνονται

Υπενθυμίζεται ότι τέλη Φεβρουαρίου είχε δοθεί διορία στους ιδιοκτήτες ενός μηνός για να ασφαλιστούν ή να διορθώσουν λάθη στα στοιχεία των οχημάτων τους. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα, όπως λένε στην ασφαλιστική αγορά, να αυξηθούν οι ασφαλίσεις οχημάτων κατά 100.000 από τις αρχές της χρονιάς (ή 160.000 στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου).

Η εμπειρία από την προηγούμενη διασταύρωση, που «έτρεξε» στις 6 Ιουνίου του 2017 αλλά τελικώς ακυρώθηκε, έχει αφήσει τραυματικές εντυπώσεις στις μνήμες πολλών. Ωστόσο τον μήνα εκείνον ασφαλίστηκαν ξαφνικά 510.000 περισσότερα οχήματα, που κυκλοφορούσαν ως τότε χωρίς ασφάλεια, σαν «κινητές βόμβες» της ασφάλτου.

Εκτός όμως από τους «από άποψη» ανασφάλιστους, λόγους να ανησυχούν για πρόστιμα έχουν και ιδιοκτήτες που εν αγνοία τους, ή και χωρίς να φταίνε οι ίδιοι σε πολλές περιπτώσεις, κινδυνεύουν να θεωρηθούν παραβάτες. Κληρονόμοι, κάτοικοι εξωτερικού, αλλά και όσοι έχουν ακινητοποιήσει το όχημά τους χωρίς να το δηλώσουν στην ΔΟΥ, είναι τα πρώτα υποψήφια «θύματα» των διασταυρώσεων.

Άγνοια βασικών κανόνων (όπως πχ ότι η «ακινησία» του οχήματος πρέπει να δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη υποχρεωτικά στην ΔΟΥ, αλλιώς δεν ισχύει) τιμωρείται, ασχέτως ποια είναι τα πραγματικά περιστατικά.

Από την ΑΑΔΕ είχαν δώσει οδηγίες και απαντήσεις για διάφορες περιπτώσεις που ανακύπτουν στις διασταυρώσεις.

Μετά την «ημέρα Χ» που θα γίνει διασταύρωση, θα εκδοθούν email και ειδοποιήσεις στο Taxisnet που θα ενημερώνουν ότι χρωστούν να πληρώσουν παράβολο 100-150 ευρώ (για μοτοσυκλέτες) ή 200-250 ευρώ (για αυτοκίνητα) οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα θεωρηθούν «ανασφάλιστα».

Με βάση την προαναγγελία αυτή, τα εργαλεία επιβίωσης που έχουν στην διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες είναι ουσιαστικά τέσσερα:

1. Αν είναι κανονικά ασφαλισμένοι: είναι κρίσιμο να έχουν ασφάλεια σε ισχύ κατά την ημερομηνία που θα γίνει η διασταύρωση. Με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα www. hic.gr μπορούν να διαπιστώσουν αν το ηλεκτρονικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί δείχνει πως το όχημά τους είναι κανονικά ασφαλισμένο, σε ποια εταιρία και μέχρι πότε. Αν δεν φαίνεται ασφαλισμένο, πρέπει να απευθυνθούν στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία συνεργάζονται.

2. Αν δεν έχουν ασφαλιστεί: έπρεπε να προλάβουν να ασφαλιστούν ή να θέσουν σε ακινησία το όχημά τους πριν ξεκινήσει η διασταύρωση. Δεν αρκούν δικαιολογίες του τύπου: «μα είναι παρκαρισμένο – ακινητοποιημένο, λείπω στο εξωτερικό, μου αφαίρεσαν τις πινακίδες, πέθανε ο ιδιοκτήτης» κλπ.

3. Αν δεν έχουν πια στην ιδιοκτησία τους κάποιο όχημα (το πούλησαν, καταστράφηκε, το απέσυραν ή τους το έκλεψαν κλπ) αλλά παρέλειψαν να το δηλώσουν όπως έπρεπε: έπρεπε να το δηλώσουν πριν ξεκινήσει η διασταύρωση, στο υπουργείο Μεταφορών ή και στην ΔΟΥ.

4. Αν χρεωθούν κατά λάθος με πρόστιμα για οχήματα που δεν έχουν: υπάρχει περιθώριο δύο μηνών και μετά την διασταύρωση για να τρέξουν να βρουν το δίκιο τους. Αν τα καταφέρουν…

Σε κάθε περίπτωση, άπαξ και το όχημα έχει ελληνικές πινακίδες και δεν έχουν κατατεθεί (πλην κλοπής) πρέπει το όχημα να ασφαλίζεται σε ελληνική ασφαλιστική εταιρία με έδρα την Ελλάδα (ακόμα και αν ασφαλίστηκε και σε άλλη ευρωπαϊκή).

Γενικοί κανόνες

1. Αν το όχημα έχει κλαπεί:

Πολύς κόσμος μπορεί να έχει δηλώσει ολική κλοπή αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας στην Αστυνομία, αλλά αυτό δεν αρκεί για να απαλλαγούν αυτομάτως όλοι και από τα πρόστιμα για ανασφάλιστο όχημα που δεν έχουν!

Σε περίπτωση κλοπής επιβατηγού ΙΧ, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει:

α) να το δηλώσει άμεσα στην Αστυνομία και να κάνει αίτηση για να πάρει και σχετική βεβαίωση.

β) να το δηλώσει και στο Υπουργείο Μεταφορών (στην περιφερειακή υπηρεσία όπου υπάγεται)

γ) μετά 3 μήνες να ξαναπάει στην Αστυνομία για να πάρει την βεβαίωση κλοπής

δ) να πάει μετά την αρμόδια ΔΟΥ και να καταθέσει την βεβαίωση (ότι έχει ανοίξει δικογραφία, δεν έχει βρεθεί το ΙΧ κλπ) για να δηλωθεί εκεί η «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής και να μην βγει ανασφάλιστο το όχημα.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Α. Υποτίθεται ότι η Αστυνομία έχει δώσει αρχείο κλοπών στην ΑΑΔΕ για δηλώσεις κλοπής που έγιναν από το 2004 ως το 2017. Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να γίνει διασταύρωση και να επιβληθεί πρόστιμο για κλεμμένο ΙΧ της εποχής αυτής. Στην πράξη όμως δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα εξαιρεθούν τα κλεμμένα. Τότε χρειάζεται να προσκομιστεί στη ΔΟΥ εκ νέου η βεβαίωση κλοπής από την αστυνομία, για να πιστοποιηθεί «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής.

Β. Αν η βεβαίωση κλοπής έχει χαθεί, πρέπει να ζητηθεί αντίγραφο από την αστυνομία (μπορεί να πάρει και μια εβδομάδα). Αν δεν έχει δηλωθεί η κλοπή και δηλωθεί εκ των υστέρων, η βεβαίωση θα αναγράφει την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης στην Αστυνομία και όχι την ημερομηνία που έγινε η κλοπή. Άρα έπρεπε να γίνει πριν την διασταύρωση, γιατί αν γίνει μετά την διασταύρωση, δεν θα απαλλάξει τον ιδιοκτήτη από το πρόστιμο.

Γ. Αν κάποιος έχει πάει μόνον στην αστυνομία και μετά στην ΔΟΥ (όχι στο υπουργείο Μεταφορών) μπορεί να φαίνεται σαν «εθελουσία ακινησία» και όχι «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής.

2. Αν ένα όχημα έχει πουληθεί:

Κανονικά ο παλαιός ιδιοκτήτης δεν έπρεπε να εμπλέκεται. ΄Εχει διαπιστωθεί όμως ότι αγοραπωλησίες που έγιναν με εξουσιοδότηση από τον παλαιό ιδιοκτήτη προς τον αγοραστή ή τον μεσάζοντα (πχ έμπορος), έμειναν ανολοκλήρωτες. Δηλαδή αυτός που έπρεπε με την εξουσιοδότηση να ολοκληρώσει την μεταβίβαση και να την δηλώσει στο υπουργείο Μεταφορών, δεν έκανε όλα όσα χρειάζονται μετά την συναλλαγή ώστε να διαγραφεί το όχημα από το όνομα του παλαιού ιδιοκτήτη.

Στις περιπτώσεις αυτές, μπορεί ανασφάλιστο όχημα να φαίνεται πως ανήκει σε πολίτη που δεν ευθύνεται. Αυτός όμως θα πρέπει να σπεύσει στην Τροχαία και να πάρει βεβαίωση «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» που θα την καταθέσει στην ΔΟΥ, ώστε να τεθεί το όχημα σε αναγκαστική ακινησία λόγω «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» και να απαλλαγεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Α. Αν η βεβαίωση «ανολοκλήρωτης μεταβίβασης» γίνει μετά την διασταύρωση, ο παλαιός ιδιοκτήτης δεν απαλλάσσεται!

Το όχημα τίθεται σε ακινησία από την ημερομηνία που το γεγονός δηλώνεται στην Τροχαία και όχι από την ημερομηνία που, σύμφωνα με όσα δηλώνει ο πωλητής, διενεργήθηκε η πώληση του οχήματος.

Άρα, εάν ο πωλητής έλαβε γνώση, μέσω της ειδοποίησης που του εστάλη για μη ασφάλιση του οχήματος, ότι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η διαδικασία της μεταβίβασης, πρέπει να κάνει τις παραπάνω ενέργειες το συντομότερο δυνατό, καθώς εξακολουθεί να βαρύνεται με όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ιδιοκτησία στο όχημα.

Β. Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα οχήματα που εμφανίζονται στο όνομά τους, από το site της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), πηγαίνοντας στην κατηγορία: Υπηρεσίες για Πολίτες και στη συνέχεια πατώντας την επιλογή: Τέλη Κυκλοφορίας, μπαίνουν στη σελίδα: Τέλη Κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet, επιλέγουν: Είσοδος στην Εφαρμογή , συνδέονται με τους προσωπικούς τους κωδικούς και από τον εμφανιζόμενο πίνακα: Κατάσταση οχημάτων και ειδοποιήσεις τελών κυκλοφορίας, επιλέγουν: Κατάσταση Οχημάτων.

3. Απόσυρση ή καταστροφή οχήματος:

Οι κίνδυνοι είναι και εδώ πολλοί, αλλά «απαντήσεις υπάρχουν» μόνον για τις εξής περιπτώσεις:

Α. να έχει βγει ειδοποιητήριο για ανασφάλιστο όχημα, το οποίο δόθηκε για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πριν από τις 04.03.2004, χωρίς να υπάρχει πιστοποιητικό καταστροφής.

Η διαγραφή πραγματοποιείται αναδρομικά από την παραπάνω ημερομηνία εφόσον οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων προσέλθουν σε οποιαδήποτε περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Δεν χρειάζεται προσέλευση του πολίτη στις Δ.Ο.Υ.

Β. να έχει βγει ειδοποιητήριο για όχημα που έχει παραδοθεί στην «Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος» (ΕΔΟΕ) για καταστροφή και οριστική διαγραφή, είτε από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη, είτε και αν το περισυνέλεξε ο Δήμος από τον δρόμο και δεν είναι πια στην κατοχή του.

Αν το είχε παραδώσει ο ίδιος ο πρώην ιδιοκτήτης που έλαβε ειδοποιητήριο ενώ το είχε παραδώσει σε πιστοποιημένο ανακυκλωτή, πρέπει να βρει και να προσκομίσει ο ίδιος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. την βεβαίωση παραλαβής του οχήματος που χορηγείται από το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ( για Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής) προκειμένου να διεκδικήσει έτσι την ακύρωση του παραβόλου. Δηλαδή το να βρει την βεβαίωση αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την απαλλαγή του, αλλιώς χρεώνεται το πρόστιμο για αυτοκίνητο που δεν υπάρχει.

Σε περίπτωση που το όχημα το περισυνέλεξε από τον δρόμο ο Δήμος και δεν είναι πλέον στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, τότε αυτός πρέπει πάει στον Δήμο που το μάζεψε και είτε να πάρει το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος, είτε βεβαίωση ότι το όχημα περισυλλέχθηκε και στάλθηκε στην ΔΔΔΥ (πρώην ΟΔΔΥ).

Αν όντως το όχημα περιήλθε στην ΔΔΔΥ, πρέπει να πάει και εκεί για να πάρει βεβαίωση από την οποία να προκύπτει η καταστροφή ή μη του οχήματος. Εφόσον μαζέψει τα δικαιολογητικά αυτά, θα τα καταθέσει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και αυτή ακυρώνει το παράβολο ανασφάλιστου οχήματος.

Γ. Για τις μοτοσικλέτες (δίκυκλα οχήματα άνω των 50 κυβικών εκατοστών) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τη διαγραφή τους και αυτή μπορεί να γίνεται οποτεδήποτε, χωρίς να απαιτείται προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής από ανακυκλωτή.

Σε περίπτωση αχρήστευσης (καταστροφής) ή διάλυσης μοτοσικλέτας, ο ιδιοκτήτης- κάτοχος αυτής υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, στην οποία αναγράφεται ο λόγος της οριστικής διαγραφής.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Η παραπάνω αίτηση έπρεπε να γίνει πριν την διασταύρωση! Και αυτό γιατί πρέπει να υποβάλλεται εντός δύο (2) μηνών από το χρόνο που επήλθε το γεγονός και μαζί με αυτή παραδίδονται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες της μοτοσικλέτας, εφόσον υπάρχουν.

Αλλιώς, εάν δεν υπάρχουν όλα αυτά, πρέπει να προσκομίσει δήλωση απώλειας που κατατέθηκε στις Αστυνομικές Αρχές. Οι Υπηρεσίες Μεταφορών χορηγούν βεβαίωση στους αιτούντες για διαγραφή της μοτοσικλέτας από το Μητρώο, αλλά με ημερομηνία διαγραφής εκείνη της κατάθεσης της αίτησης και όχι προγενέστερη.

Εάν όμως, από δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την αίτηση, προκύπτει κάποια άλλη προγενέστερη ημερομηνία καταστροφής, διάλυσης ή αχρήστευσης, τότε μπορεί η διαγραφή να καταχωρηθεί με προγενέστερη ημερομηνία του διασταυρωτικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων, οπότε το παράβολο ακυρώνεται χωρίς να απαιτείται κάποια άλλη ενέργεια από τον ενδιαφερόμενο, δηλαδή χωρίς να απαιτείται καν η προσέλευση του πολίτη σε Δ.Ο.Υ.

4. Αφαίρεση πινακίδων, δέσμευση, κατάσχεση

Α. Αν είχαν αφαιρεθεί οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας από την Αστυνομία π.χ. λόγω παράβασης του ΚΟΚ:

Δεν ακυρώνεται το παράβολο γιατί η περίπτωση αυτή δεν συνιστά λόγο θέσης του οχήματος σε αναγκαστική ακινησία. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από αν κινείται ή λειτουργεί το όχημα.

Η δήλωση ακινησίας ΕΙΧ αυτοκινήτου κατατίθεται από τον ιδιοκτήτη του οχήματος μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες του οχήματος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Β. Αν το όχημα είχε κατασχεθεί για άλλους λόγους από το δημόσιο:

Στην περίπτωση αυτή πρέπει να προσκομισθεί στη Δ.Ο.Υ. η έκθεση κατάσχεσης προκειμένου να εξετασθεί η θέση του οχήματος σε «αναγκαστική ακινησία». Εφόσον αυτό γίνει δεκτό και ο εντοπισμός του οχήματος ως ανασφαλίστου αφορά την περίοδο που έχει τεθεί σε ακινησία, το σχετικό παράβολο ανασφάλιστου οχήματος δύναται να ακυρωθεί.

Γ. Αν το όχημα είχε δεσμευθεί από την Τροχαία λόγω εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα ως ανασφάλιστος:

Το παράβολο ακυρώνεται γιατί ασκούνται ήδη σε βάρος του ιδιοκτήτη από τις Αστυνομικές Αρχές οι ποινές επειδή οδηγούσε ανασφάλιστος.

5. Κάτοικοι Εξωτερικού – έξοδος οχήματος από τη χώρα

Η «κλασική περίπτωση» που κάποιος θα μπλέξει, είτε γιατί δεν έκανε δήλωση την ΔΟΥ Εξωτερικού, είτε γιατί έχει ελληνικές πινακίδες και πρέπει να ασφαλίζεται στην Ελλάδα ακόμα και αν κινείται στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα:

Α. αν λάβει ειδοποιητήριο για μη ασφάλιση οχήματός μου ενώ το έχει ασφαλίσει συνάψει σε ασφαλιστική επιχείρηση άλλου κράτους μέλους της ΕΕ.

Εφόσον το όχημα εντοπίστηκε ως ανασφάλιστο, αυτό σημαίνει ότι έχει ταξινομηθεί στην Ελλάδα και φέρει ελληνικές πινακίδες. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ασφαλιστική νομοθεσία η οποία είναι κοινή σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., υπάρχει υποχρέωση για ασφάλιση σε ασφαλιστική επιχείρηση που δραστηριοποιείται νόμιμα στην Ελλάδα.

Β. Αν ο ιδιοκτήτης ζει στο εξωτερικό και το όχημα βρίσκεται στην Ελλάδα:

Για την απαλλαγή του ιδιοκτήτη δεν αρκεί ότι ζει εκτός Ελλάδος. Ακόμα και αν το όχημα δεν βρίσκεται σε κυκλοφορία, ο ιδιοκτήτης του οφείλει να το θέσει σε «φορολογική ακινησία» στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Πρέπει λοιπόν άμεσα, πριν τα τέλη Μαρτίου, να προβεί στην παραπάνω ενέργεια, είτε ο ίδιος, είτε να εξουσιοδοτήσει κάποιο άλλο πρόσωπο να το κάνει για λογαριασμό του.

Τυχόν δήλωση ακινησίας που υποβάλλεται μετά τη διενέργεια του διασταυρωτικού ελέγχου δεν απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση καταβολής του παραβόλου ανασφαλίστου οχήματος.

Γ. Αν ο ιδιοκτήτης αλλά και το ίδιο το όχημα είναι στο εξωτερικό για πάνω από 6 μήνες.

Tα πρόστιμα για τους παραβάτες:

Για δίκυκλα ως 250 κ.ε.: 100 ευρώ
Για δίκυκλα πάνω από 251 κ.ε.: 150 ευρώ
Για αυτοκίνητα ως 1.000 κ.ε.: 200 ευρώ
Για αυτοκίνητα πάνω από 1.001 κ.ε.: 250 ευρώ

dramini.gr

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Έφυγε από τη ζωή ο θρύλος της F1, Νίκι Λάουντα

Δημοσιεύτηκε

στις

Έφυγε από τη ζωή, πριν από λίγες ώρες, σε ηλικία 70 ετών ο θρύλος της αυτοκίνησης και της Formula 1, Νίκι Λάουντα.

Ο Νίκι Λάουντα άφησε την τελευταία του πνοή, πέντε μήνες μετά τη μεταφορά του σε νοσοκομείο, με βαριάς μορφής γρίπης.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι πέθανε ήσυχα, τη Δευτέρα 20ή Μαΐου 2019, με την οικογένειά του πλάι του», ανέφεραν οι οικείοι του θρυλικού πιλότου της F1 και αργότερα πολυσχιδούς επιχειρηματία σε ηλεκτρονικό μήνυμά τους που μεταδόθηκε από αυστριακά ΜΜΕ.

Η αγωνιστική ζωή του μύθου της Formula 1 μόνο εύκολη δεν ήταν.

«Κολλημένος» με τη σπορ οδήγηση από τα μικράτα του, ο Λάουντα ξεκίνησε την καριέρα του σε νεαρή ηλικία, για να προσχωρήσει στη Ferrari το 1974 και να γράψει μια από τις χρυσές σελίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μόλις έναν χρόνο αργότερα θα κατακτήσει το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, αν και η πορεία του πιλότου της F1 έμελλε να πάρει μια ζοφερή τροπή τον Αύγουστο του 1976, όταν το φρικτό ατύχημα στην πίστα θα τον άφηνε σε κώμα.

Παρά το τραγικό γεγονός και τα σοβαρά εγκαύματά του, ο ίδιος θα επιστρέψει στο βολάν του μονοθέσιού του μόλις 6 βδομάδες αργότερα, για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα της χρονιάς από τον άσπονδο εχθρό του Τζέιμς Χαντ.

Ο Λάουντα αποσύρθηκε το 1979 για να ιδρύσει μια αεροπορική εταιρεία, αν και οι μέρες του στη Formula 1 δεν είχαν ακόμα τελειώσει: το 1982 θα επιστρέψει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατακτώντας το πρωτάθλημα για τελευταία φορά το 1984!

Ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε τρεις φορές τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, δύο με τη Ferrari, το 1975 και το 1977 και μία με τη McLaren, το 1984.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Έλληνας ο σχεδιαστής της Alfa Romeo Tonale

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο κ. Αλέξανδρος Λιώκης, Lead Exterior Designer της Alfa Romeo Tonale, βρέθηκε στη χώρα μας και προσκεκλημένος της ΦΙΛΠΑ (Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου) παρουσίασε σε σχετική εκδήλωση την ιστορία πίσω από το εντυπωσιακό πρωτότυπο που σχεδίασε.

Το πρωτότυπο Alfa Romeo Tonale αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες εκπλήξεις της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης. Η ΦΙΛΠΑ (Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου) διοργάνωσε μία ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στον κ. Αλέξανδρου Λιώκη, Lead Exterior Designer της Tonale,  όπου παρουσιάστηκε η φιλοσοφία και η ιστορία πίσω από τη δημιουργία του εντυπωσιακού πρωτοτύπου.

Ο Έλληνας σχεδιαστής μίλησε για το πως η πλούσια ιστορία της μάρκας σε συνδυασμό με τη συνεχή αναζήτηση νέων ιδεών αποτέλεσαν την έμπνευση για το σχεδιασμό της Tonale. Με βασικό άξονα τις καθαρές γραμμές, την απλότητα και βέβαια την υψηλή αισθητική, η Tonale είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μία πραγματική Alfa Romeo, χωρίς παράλληλα να αποτελεί μια επανάληψη άλλων μοντέλων της μάρκας. Η σκληρή δουλειά, η αγωνία και τελικά η χαρά της επιβράβευσης μετά από την εξαιρετική υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό στο πρωτότυπο, εξιστορήθηκαν από τον κ. Λιώκη, ο οποίος στο τέλος της εκδήλωσης δημιούργησε μπροστά στο κοινό ένα σχέδιο της πρόσφατης δημιουργίας του.

Το συντονισμό της παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο χώρο της ΦΙΛΠΑ στο Γέρακα, είχε ο δημοσιογράφος και μηχανολόγος μηχανικός κ. Τάκης Πουρναράκης, ενώ την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Εμπορικός Ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας Αθηνών, κ. Enrico Barbato, καθώς και πλήθος φίλων του αυτοκινήτου.

Νίκος Τσάδαρης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Σοκ! Στα 2 ευρώ η αμόλυβδη και στο 1,6 ευρώ το diesel | «Φωτιά» και τα διόδια

Δημοσιεύτηκε

στις

Απαγορευτικό θα είναι το κόστος για πολλούς Έλληνες το ταξίδι με αυτοκίνητο φέτος το Πάσχα εξαιτίας των τιμών στα καύσιμα αλλά και των διοδίων.

Πανάκριβα αναμένεται να στοιχίσει η έξοδος του Πάσχα στους εκδρομείς που θα μεταβούν με τα αυτοκίνητά τους σε κάποιο τουριστικό θέρετρο ή στην εξοχική τους κατοικία σε κάποιο χωριό καθώς ήδη οι τιμές των καυσίμων έχουν χτυπήσει «κόκκινο» όπως επίσης και οι τιμές στα διόδια.

Ήδη στην Σαντορίνη καταγράφηκε η υψηλότερη τιμή πώλησης ανά λίτρο αμόλυβδης στο 1,98 ευρώ, στην Πάρο εμφανίστηκε η δεύτερη ακριβότερη τιμή με 1,88 ευρώ και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ρόδος με 1,85 ευρώ το λίτρο της αμόλυβδης!

Αντίστοιχα στο πετρέλαιο κίνησης το ρεκόρ κατέχει η Σαντορίνη, με τη μέση τιμή του απλού diesel να κυμαίνεται στο 1,606 και την ανώτατη έως και το 1,65 ευρώ το λίτρο!

Στην Πάρο και τη Μύκονο η τιμή του diesel ανέρχεται σε 1,618, στη Ρόδο το 1,549 ευρώ το λίτρο, στα Χανιά 1,499 ευρώ το λίτρο, στην Πάτρα 1,479 ευρώ, στη Θεσσαλονίκη 1,429 ευρώ και στην Αθήνα 1,419 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών η αμόλυβδη βενζίνη βρισκόταν στις 22 Απριλίου στα 1,639 ευρώ ανά λίτρο, από 1,483 ευρώ στο τέλος του 2018 καταγράφοντας αύξηση άνω του 10%.

Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων η διεθνής τιμή του πετρελαίου μπορεί να «σκαρφαλώσει» πολύ υψηλότερα των 80 δολ. το βαρέλι.

Να υπενθυμίσουμε πως τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα από τις αρχές του έτους έχει ήδη αυξηθεί πάνω από 10%, ενώ αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις στις αντλίες εφόσον οι ΗΠΑ προχωρήσουν σε επιβολή κυρώσεων σε άλλες χώρες- μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- συνεχίσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από το Ιράν.

Η χώρα μας έχει ήδη την τρίτη ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρώπη μετά από φόρους. Στην αντίστοιχη σύγκριση των τιμών χωρίς φόρους η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και έχει τη 10η ακριβότερη τιμή της αμόλυβδης μεταξύ των 28 κρατών- μελών της Ε.Ε.

Πάντως σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών η μέση τιμή της αμόλυβδης στις Κυκλάδες έχει ξεπεράσει το 1,81 ευρώ το λίτρο, στα Δωδεκάνησα η αμόλυβδη έχει πάνω από 1,75 ευρώ το λίτρο, ενώ επίσης πάνω από 1,70 ευρώ το λίτρο κοστίζει η αμόλυβδη σε Ευρυτανία, Λασίθι, Κεφαλλονιά, Ρέθυμνο και Σάμο.

Αντίστοιχα στις παραπάνω περιοχές έχουν καταγραφεί και οι υψηλότερες μέσες τιμές στο πετρέλαιο κίνησης που ανέρχονται σε πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο!

Μοναδική λύση φαντάζει το υγραέριο κίνησης αλλά και το φυσικό αέριο (όπου υπάρχουν πρατήρια) με τα οποία οι οδηγοί μπορούν να μειώσουν το κόστος χρήσης.

«Φωτιά» και τα διόδια – Αναλυτικά παραδείγματα

Πέραν των καυσίμων οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να συνυπολογίσουν και το κόστος διοδίων που αν μη τι άλλο κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα με αποτέλεσμα το κόστος της Πασχαλινής εξόδου να κυμαίνεται σε απαγορευτικά επίπεδα.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως το κόστος διοδίων από Αθήνα για Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε 31,25 ευρώ ενώ η επιστροφή θα κοστίσει ακόμη 31,25 ευρώ. Δηλαδή μόνο για διόδια ο κάτοχος ενός ΙΧ για Θεσσαλονίκη θα πληρώσει 62,50 ευρώ!

Το κόστος διοδίων από Αθήνα για Πάτρα ανέρχεται σε 11,80 ευρώ και άλλα τόσα για την επιστροφή. Δηλαδή σε 23,60 ευρώ ανέρχεται το συνολικό κόστος διοδίων.

Αν κάποιος θέλει να πάει από την Αθήνα στην Καλαμάτα τότε το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 13,95 ευρώ. Η επιστροφή θα κοστίσει άλλα 13,95 ευρώ. Συνολικά δηλαδή τα διόδια για Καλαμάτα μετ΄επιστροφής κοστίζουν 27,90 ευρώ.

Τώρα αν κάποιος θέλει να πάει από την Αθήνα προς Αγρίνιο ή Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου τότε θα πρέπει να υπολογίζει πως τα διόδια μαζί με την γέφυρα κοστίζουν 28,3 και 38 ευρώ αντίστοιχα! Αν συνυπολογίσει κανείς και την επιστροφή τότε το κόστος ανέρχεται σε 56,6 ευρώ για Αγρίνιο και 74 ευρώ για Ιωάννινα!

Αν κάποιος τώρα μένει στη Θεσσαλονίκη και θέλει να μεταβεί στην Ηγουμενίτσα το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 9 ευρώ ενώ μαζί με την επιστροφή το κόστος διπλασιάζεται στα 18 ευρώ.

Αν τώρα θέλει κάποιος από Θεσσαλονίκη να μεταβεί στην Αλεξανδρούπολη το κόστος στα διόδια ανέρχεται σε 8,4 ευρώ δηλαδή με την επιστροφή τα διόδια θα κοστίσουν 16,8 ευρώ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

«Βόμβα» στα διπλώματα οδήγησης | Ποιοι θα δώσουν ξανά εξετάσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Παράβολο συνολικού κόστους 113 ευρώ πρέπει να πληρώσουν ηλεκτρονικά οι οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησής τους, ενώ θα πρέπει να δώσουν και πάλι τις σχετικές εξετάσεις.

Στα ηλεκτρονικά παράβολα κόστους 113 ευρώ συμπεριλαμβάνονται αναλυτικά τα εξής:

  • Ανανέωση άδειας οδήγησης 50 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «23»).
  • Εκτύπωση εντύπου άδειας οδήγησης 30 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «28»).
  • Χαρτόσημο ανανέωσης άδειας οδήγησης 18 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «65»).
  • Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (Πρακτική εξέταση) 15 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «2038»).

Σημείωση: Υπάρχει επιπλέον χρέωση (προμήθεια) για κάθε παράβολο από οποιαδήποτε τράπεζα.

Επίσης, αν η άδεια οδήγησης είναι φθαρμένη ή έχουμε αλλαγή στοιχείων, χρειάζεται επιπλέον παράβολο 9,02 ευρώ.

Τι ισχύει για την πρακτική εξέταση

Η πρακτική εξέταση ξεκινά με τον έλεγχο από τον εξεταστή των απαραίτητων εγγράφων του οδηγού (όπως ταυτότητα, διαβατήριο και άδεια οδήγησης) και του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τεχνικού ελέγχου, κάρτα καυσαερίων, ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας) και έπειτα ακολουθεί η ουσιαστική πρακτική εξέταση από τον εξεταστή.

Σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες τονίζεται, ότι, κατά την πρακτική εξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών, δεν διενεργούνται οι ειδικές δοκιμασίες, εξαιρουμένων:

  • του ελέγχου για την προετοιμασία του οχήματος και επιπλέον, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για τη χρήση κράνους και λοιπών προστατευτικών.
  • του ελέγχου για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την έξοδο από το όχημα, ή αντιστοίχως, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για την ακινητοποίηση, στάθμευση δικύκλου και ασφαλή απομάκρυνση από αυτό.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
papadopoulos spot
Mouraidhs-Syxronos-Dhmos_banner
o-topos-tis-zois-mas_banner
stefanidoy-υποψήφια
AGANIKOLAS KARTA laos
ΓΚΡΙΤΖΕΛΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑ
ypop-gior
GAKHS
dimotikos-symboulos
Talidhs_Akhs_banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: