Connect with us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Ρίο | Η καλύτερη πρωτοχρονιά που μπορείς να περάσεις στον πλανήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

Το μεγαλύτερο και δωρεάν πάρτι του κόσμου φέρνει κοντά πάνω από 2 εκατομμύρια κόσμου…

Την ώρα που εμείς έχουμε συνηθίσει την Πρωτοχρονιά με χειμωνιάτικο περίβλημα και τρέχουμε να κλειστούμε σε κάποιο κλαμπ, η Γη είναι πολύ μεγάλη για να εξαντλούνται όλες οι επιλογές εδώ.

Και ξέρετε πού είναι κατακαλόκαιρο αυτή την εποχή ε; Στο Ρίο Ντε Τζανέιρο φυσικά, εκεί που συνωστίζονται ντόπιοι και τουρίστες για το μεγαλύτερο υπαίθριο πρωτοχρονιάτικο πάρτι του κόσμου.

Πάνω από 2 εκατ. άνθρωποι μαζεύονται δηλαδή στα λίγα χιλιόμετρα της Κοπακαμπάνα για σαμπάνια, σάμπα και πυροτεχνήματα! Οι Βραζιλιάνοι κατεβαίνουν στην παραλία με τα λευκά τους, καθώς αυτό φέρνει τύχη την Πρωτοχρονιά, και αρχίζουν να κατακλύζουν το θρυλικό ξενοδοχείο Copacabana Palace, όπου λειτουργεί και ως κεντρική συναυλιακή σκηνή.

Και καθώς δεν υπάρχει κόστος στην παραλιακή διασκέδαση, όλοι κατεβαίνουν ως τις ακτές του Ρίο δημιουργώντας το πολυπληθέστερο πάρτι του κόσμου. Και οι πρώτοι καταφτάνουν μάλιστα στην Κοπακαμπάνα από το πρωί, για να βρουν τη θέση τους στο ολοήμερο και ολονύχτιο πάρτι.

Μέχρι το απόγευμα, η παραλία δονείται από μουσικές και κόσμο και πριν το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα, κάπου 2-2,5 εκατ. παρτάρουν ξέφρενα μέχρι πρωίας. Και μιας και πρόκειται για παράδοση, θα συναντήσεις τους πάντες εδώ, γέρους και παιδιά, πλούσιους και φτωχούς, έφηβους και μεσόκοπους, ντόπιους και ξένους. Και όλοι τους θα χορεύουν γύρω από κάποια μουσική σκηνή που έχει στηθεί στην Κοπακαμπάνα και τη διπλανή Ιπανέμα ή θα κολυμπάνε, θα παίζουν ποδόσφαιρο και θα ψήνουν.

Και μετά το σόου με τα πυροτεχνήματα ακριβώς στην αλλαγή του χρόνου, ο κόσμος ενώνεται με τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που έχουν αγκυροβολήσει στο λιμάνι για μια από τις πιο ξέφρενες νύχτες του Ρίο. Όλοι έχουν το δικό τους μπουκάλι σαμπάνιας, με το οποίο ραίνουν τον κόσμο και μετά είτε κατευθύνονται σε κάποιο κλαμπ είτε παραμένουν στην παραλία μέχρι όσο αντέξουν…

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

LIFESTYLE

The Caeli: Η βίλα στη Θάσο που σε γεμίζει γαλήνη -Λιτές γραμμές και γήινα στοιχεία [εικόνες]

Δημοσιεύτηκε

στις

Στον κόλπο του Πρίνου, στη Θάσο, 200 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, βρίσκεται ένα σπίτι όνειρο.

Η αρχιτεκτονική ομάδα Ark4lab σχεδίασε μια σύγχρονη κατοικία που εναρμονίζεται με τη φύση και προσφέρει γαλήνη στους κατοίκους του. Το όνομα της βίλας The Caeli. Η κατοικία αποτελεί ένα ακόμη σπίτι σε νησί που εντυπωσιάζει με το design του, όπως το Mirage με την οροφή πισίνα στην Τήνο.

Φωτογραφίες από τη βίλα στη Θάσο
Η βίλα στην Θάσο αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα. Στο ισόγειο βρίσκεται το καθιστικό, η τραπεζαρία και η κουζίνα, ενώ από την άλλη πλευρά δύο δωμάτια μπάνιο.


Η βίλα The Caeli

Στον όροφο υπάρχει το master υπνοδωμάτιο με το δικό του μπάνιο και dressing room.


Το σπίτι εναρμονίζεται με το περιβάλλον

Και στα δύο επίπεδα ο εσωτερικός και εξωτερικός χώρος δημιουργούν έναν ενδιαφέρων διάλογο με το τοπίο. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στις καθαρές γραμμές του σχεδιασμού, ενώ στο ισόγειο ο διάφανος χώρος ανοίγεται προς το εξωτερικό περιβάλλον, τον κήπο και την πισίνα.


Το καθιστικό

Στη βίλα της Θάσου κυριαρχεί η πέτρα και το νερό και το λευκό χρώμα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να υπογραμμίσουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Οι γήινες αποχρώσεις σε συνδυασμό με τα χειροποίητα αντικείμενα προσδίδουν χαρακτήρα σε μια απλότητα που μαγεύει.


Η κουζίνα
Η Caeli Villa αποτελεί μέρος ενός συγκροτήματος κατοικιών, που έχει αναπτυχθεί με υψηλές προδιαγραφές και ακριβείς αρχιτεκτονικές χειρονομίες. Η ανάπτυξη αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία μιας σύγχρονης αισθητικής διαβίωσης στο Βόρειο Αιγαίο.


Με θέα το πράσινο της Θάσου

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Αυτά είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας στις παραλίες

Δημοσιεύτηκε

στις

Οδηγίες σχετικά με τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες, τα αντίτιμα και τα θαλάσσια μέσα αναψυχής εξέδωσε η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζοντας τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται.

Όπως σημειώνει η Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής», όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους.

Αναλυτικά η Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής» αναφέρει τα εξής:

«- Όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους.

– Η χρέωση για τη χρήση ομπρέλας και ξαπλώστρας θα πρέπει να είναι αναρτημένη σε τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο.

– Θα πρέπει να εκδίδεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

– Όσες παραλίες έχουν αντίτιμο εισόδου είναι υποχρεωμένες να έχουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών, κατά τους μήνες Ιούνιο-Αύγουστο και ώρες 10:30-17:30.

– Στις οργανωμένες εγκαταστάσεις πρέπει να υπάρχει επισήμανση με ευδιάκριτους πλωτούς σημαντήρες των ορίων, που μπορούν να φτάνουν οι λουόμενοι.

– Στις παραλίες με εγκαταστάσεις θαλάσσιων μέσων αναψυχής είναι υποχρεωτικό να υπάρχει διάδρομος μέσα στη θάλασσα, πλάτους 7 έως 15 μέτρων και μήκους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

– Απαγορεύονται τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (σκι, αλεξίπτωτο, έλκηθρο, κ.λπ.) και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα (jet ski, surf jet, sea beetle, sea bike) σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους σημαντήρες.

– Η κυκλοφορία των παραπάνω θαλάσσιων μέσων απαγορεύεται από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο, από τις 14:00 έως τις 17:00.

– Τα wind surf πρέπει να κινούνται έξω από τους σημαντήρες ή 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο των κολυμβητών».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ παράλληλα σημειώνει ότι για να κάνει μπάνιο μία οικογένεια σε οργανωμένη παραλία το κόστος είναι υψηλό και ως εκ τούτου θεωρεί επιβεβλημένο, στις οργανωμένες παραλίες, να ισχύσουν οι τιμές των βασικών ειδών (νερό, καφές, τοστ-σάντουιτς) που προβλέπονται στα κυλικεία των πλοίων, αεροδρομίων, αρχαιολογικών χώρων κ.λπ., ώστε ο καταναλωτής να προμηθεύεται τα είδη πρώτης ανάγκης με μικρό κόστος.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Airbnb | Σε Κρήτη και Αττική οι περισσότερες αγγελίες

Δημοσιεύτηκε

στις

Τελευταία στην κατάταξη βρίσκεται η Καβάλα, με 638 αναρτήσεις…

Το φαινόμενο του Airbnb παρουσιάζει «εκρηκτική» άνθηση στην Ελλάδα, κυρίως τα τελευταία δυο χρόνια. Κάθε ημέρα που περνά ολοένα και περισσότερα ακίνητα καταχωρούνται στην πλατφόρμα του Airbnb, με συνέπεια οι κάτοικοι των ελληνικών πόλεων να αναζητούν τα σπίτια με το… κιάλι και να αναγκάζονται να καταβάλλουν πολύ υψηλά ενοίκια.

Με τα ακίνητα που νοικιάζονται μέσω της πλατφόρμας να έχουν ξεπεράσει τα 88.000, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα σχέδιο κανόνων για το Airbnb, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, εστιάζει σε τρία μέτρα.

Μάλιστα το θέμα συζητήθηκε κατά τη συνάντηση που είχαν την Πέμπτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον υπ. Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη και εν τέλει αποφασίστηκε ότι πρέπει να οριστεί νέο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Σύμφωνα με στοιχεία της AirDna, που δημοσίευσε ο «Ελεύθερος Τύπος», παραδόξως η Αθήνα δεν κατέχει την πρωτιά στον αριθμό ακινήτων που προσφέρονται μέσω του Airbnb. Όπως προκύπτει από τα εν λόγω στοιχεία, «πρωταθλήτρια» είναι η Κρήτη με 22.585 αγγελίες, ενώ ακολουθεί η Αθήνα, με τις μισές καταχωρήσεις (11.355).

Την πεντάδα με τις περισσότερες αγγελίες για βραχυχρόνιες μισθώσεις (τύπου Airbnb) συμπληρώνουν η Κέρκυρα, η Σαντορίνη και η Μύκονος, με 6.809, 5.159 και 4.351 αγγελίες, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Θεσσαλονίκη φιγουράρει στη 13η θέση της σχετικής λίστας, με 2.213 αγγελίες, ενώ τελευταία στην κατάταξη βρίσκεται η Καβάλα, με 638 αναρτήσεις.

Η κατάταξη των ακινήτων Airbnb στην Ελλάδα:

ΚΡΗΤΗ: 22.585

ΑΘΗΝΑ: 11.355

ΚΕΡΚΥΡΑ: 6.809

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: 5.159

ΜΥΚΟΝΟΣ: 4.351

ΡΟΔΟΣ: 4.055

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: 3.434

ΖΑΚΥΝΘΟΣ: 3.354

ΠΑΡΟΣ: 3.051

ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ: 3.048

ΛΕΥΚΑΔΑ: 2.397

ΝΑΞΟΣ και ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ: 2.395

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 2.213

ΣΙΘΩΝΙΑ: 1.719

ΤΗΝΟΣ: 1.139

ΝΕΑ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑ: 987

ΜΗΛΟΣ: 889

ΣΚΟΠΕΛΟΣ: 868

ΣΥΡΟΣ: 856

ΚΑΛΑΜΑΤΑ: 854

ΘΑΣΟΣ: 840

ΑΝΔΡΟΣ: 805

ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ: 789

ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ: 755

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΝΗ: 746

ΠΑΞΟΙ: 736

ΜΥΤΙΛΗΝΗ: 729

ΣΚΙΑΘΟΣ: 713

ΚΑΒΑΛΑ: 638

Στα χέρια της ΑΑΔΕ πάνω από 20.000 ακίνητα

Eν τω μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, περίπου 20.000 ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης Airbnb τα οποία δεν δηλώθηκαν στο ηλεκτρονικό Μητρώο, εντόπισαν οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Παράλληλα, 130 ιδιοκτήτες ακινήτων με εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις, εντοπίστηκαν να μην τα έχουν δηλώσει στην εφορία.

Μέσω ειδικού προγράμματος αυτοματοποιημένου εντοπισμού (web scraping) οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ σάρωσαν την ηλεκτρονική πλατφόρμα βραχυχρόνιων μισθώσεων και διαπίστωσαν ότι περίπου 20.000 ελληνικά Airbnb ακίνητα δεν είχαν δηλωθεί και δεν είχαν αποκτήσει Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ). Ο αριθμός αυτός αναγράφεται υποχρεωτικά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των βραχυχρόνιων μισθώσεων μέσω των οποίων διατίθενται τα ακίνητα.

Ήδη ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, έδωσε εντολή να σταλεί το συντομότερο αίτημα προς την Airbnb, για να δοθούν στην ΑΑΔΕ όλα τα στοιχεία όσων εντοπίστηκαν να μην έχουν δηλώσει τον Αριθμό Μητρώου Ακινήτων (ΑΜΑ) στην πλατφόρμα. Παράλληλα τις επόμενες ημέρες θα γίνει ηλεκτρονική διασταύρωση για να εντοπιστούν τα ακίνητα χωρίς ΑΜΑ και στις υπόλοιπες δημοφιλείς πλατφόρμες (Booking.com, HomeAway κλπ).

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Τι γίνεται αν ματαιωθεί η πτήση σας, αν χαθούν ή καταστραφούν οι βαλίτσες σας

Δημοσιεύτηκε

στις

Ενημερωτική εκδήλωση για τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς με τίτλο «Ταξιδεύεις αεροπορικώς; Μάθε τα δικαιώματά σου και διεκδίκησέ τα!» πραγματοποιεί σήμερα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελ. Βενιζέλος, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή.

«Με σύμμαχο πλέον τον καιρό, πολλοί καταναλωτές ξεκινούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους είτε οργανώνουν ολιγοήμερες αποδράσεις, εντός ή εκτός Ελλάδας» λέει η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Εκτός από τις υπόλοιπες προετοιμασίες που κάνουμε για να μην έχουμε προβλήματα που θα μπορούσαν να μας χαλάσουν τη διάθεση και να μας ζημιώσουν οικονομικά, προετοιμαζόμαστε για τις διακοπές μας, μαθαίνοντας τα βασικά μας δικαιώματα: Τι δικαιούμαστε, όταν π.χ. καθυστερήσει το πλοίο ή το αεροπλάνο μας ή όταν χαθούν οι αποσκευές μας σε μέσο μεταφοράς; Μπορούμε να μεταβιβάσουμε σε άλλο ταξιδιώτη τη συμμετοχή σε οργανωμένο ταξίδι χωρίς να ζημιωθούμε; Μέσα σε ποια προθεσμία μπορούμε να ακυρώσουμε την κράτηση που έχουμε κάνει σε ξενοδοχείο ή κατάλυμα χωρίς να χάσουμε την προκαταβολή μας; Τι μπορούμε να κάνουμε αν ηλεκτρονική κράτηση διακοπών που διαφημιζόταν ήταν διαφορετική από αυτή που μας προσφέρθηκε; Τι πρέπει να προσέχουμε όταν ενοικιάζουμε αυτοκίνητο;» επισημαίνει.

Όπως εξήγησε «η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, οργανώνουν και φέτος δύο κεντρικές ενημερωτικές εκστρατείες για τα δικαιώματα των επιβατών:

-Η πρώτη αφορά τους επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς, με σχετική δράση που διοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά στον Διεθνή Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος, τον οποίο ευχαριστούμε για τη φιλοξενία και την υποστήριξή του. Η δράση αυτή πραγματοποιείται σήμερα, Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2019 από τις 10.00-13.00.

-Η δεύτερη ενημερωτική δράση επικεντρώνεται στους επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοίο, με στοχευμένη δράση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019 στο Λιμάνι του Πειραιά. Και στις δύο αυτές δράσεις ενημερώνουμε τους καταναλωτές, με πληροφοριακό υλικό στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, για τα δικαιώματά τους και το πώς μπορούν να τα διεκδικήσουν εξωδικαστικά, ακούμε τις ερωτήσεις τους και παρέχουμε συμβουλές και βοήθεια. Γιατί η γνώση και η άσκηση των δικαιωμάτων του καταναλωτή είναι η δύναμή του!»

Οκτώ βασικές συμβουλές

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή δίνουν 8 βασικές συμβουλές σε όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς και τους ενημερώνουν για τα δικαιώματά τους ως επιβάτες και πώς μπορούν να τα διεκδικήσουν, με απλές και χωρίς κόστος διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.

Βασικές συμβουλές πριν ταξιδέψουμε

Είτε αγοράζεις το εισιτήριό σου ηλεκτρονικά είτε όχι, είτε το προμηθεύεσαι απευθείας από την αεροπορική εταιρεία είτε μέσω πρακτορείου, πρέπει:

  1. Να διαβάζεις προσεκτικά τους γενικούς όρους μεταφοράς της αεροπορικής εταιρείας, ώστε να αποφύγεις τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις και να γνωρίζεις τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά σου. Αν δεν είσαι βέβαιος/η για κάτι, ζήτησε να σου υποδείξουν πού υπάρχει η σχετική γραπτή πληροφορία. Προεπιλεγμένες επιλογές δεν επιτρέπονται.
  2. Είναι σκόπιμο να γνωρίζεις:
    – Πόση ώρα νωρίτερα οφείλεις να βρίσκεσαι στο αεροδρόμιο.
    – Πόσες αποσκευές δικαιούσαι να έχεις μαζί σου και με ποιο ανώτατο βάρος
    -Πόσο επιβαρύνεσαι σε περίπτωση υπέρβασης του βάρους.
  3. Να συγκρίνεις τους γραπτούς όρους και τις πληροφορίες κατά την κράτηση του εισιτηρίου με τους όρους και τα ατομικά στοιχεία που αναγράφονται ή επισυνάπτονται στο εισιτήριο. Να βεβαιώνεσαι για την ορθή αναγραφή των προσωπικών σου στοιχείων, σύμφωνα με το διαβατήριό σου (ονοματεπώνυμο, αριθμός διαβατηρίου κλπ.), πριν από την ολοκλήρωση της κράτησης.
  4. Να ενημερώνεσαι εγκαίρως για τα ταξιδιωτικά έγγραφα που απαιτούνται ανάλογα με τον προορισμό σου (π.χ. visa, χρονική ισχύς του διαβατηρίου). Να ελέγχεις, σε περίπτωση ηλεκτρονικής συναλλαγής, αν συμβάλλεσαι απευθείας με την αεροπορική εταιρεία μέσω της ιστοσελίδας της ή με πρακτορείο, οπότε μπορεί να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση.
  5. Να προσέχεις τυχόν επιπλέον χρεώσεις για πρόσθετες αποσκευές, για υπηρεσίες ηλεκτρονικού check in ή για τυχόν αλλαγή ημερομηνίας ή άλλων δεδομένων. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (Κανονισμός 1008/2008), ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει το τελικό συνολικό αντίτιμο που πρέπει να καταβάλει, το οποίο περιλαμβάνει με αναλυτική αναφορά, τον αεροπορικό ναύλο ή το κόμιστρο, καθώς και τα κάθε είδους τέλη, φόρους και επιβαρύνσεις. Άλλες προαιρετικές τιμολογήσεις πρέπει να γνωστοποιούνται με σαφήνεια και κατά τρόπο ευδιάκριτο κατά την έναρξη κάθε διαδικασίας κράτησης και η αποδοχή τους από τον επιβάτη να γίνεται με ειδική συναίνεση.
  6. Να γνωρίζεις ότι δεν επιτρέπεται καμία επιβάρυνση των καταναλωτών λόγω χρήσης μέσων πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική ή η χρεωστική κάρτα.
  7. Να ελέγχεις την αποσκευή σου, αμέσως μόλις την παραλάβεις, ώστε, αν διαπιστώσεις πρόβλημα, να υποβάλεις εγκαίρως δήλωση φθοράς, καταστροφής ή απώλειας.
  8. Να κρατάς όλες τις αποδείξεις για δαπάνες που έκανες για την περίπτωση που ζητήσεις αποζημίωση, όπου προβλέπεται.

Τι δικαιώματα έχουμε ως επιβάτες

Αν καθυστερήσει η πτήση σου άνω των δύο ωρών και αναλόγως της απόστασης της πτήσης, έχεις δικαίωμα:

  • Σε παροχή βοήθειας, όπως γεύματα και αναψυκτικά, πρόσβαση σε επικοινωνία, διαμονή (αν χρειάζεται) και μεταφορά από και προς τον τόπο καταλύματος, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και τη διάρκεια της καθυστέρησης.
  • Σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σου (όταν η καθυστέρηση είναι τουλάχιστον πέντε ώρες) εντός επτά ημερών και, αν χρειαστεί, να επιστρέψεις χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησης.

Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να ενημερώνει τον επιβάτη για τα παραπάνω δικαιώματά του, καθώς και για τον λόγο της καθυστέρησης.

Αν αρνηθεί την επιβίβαση ο αερομεταφορέας, παρά τη θέλησή σου, αν και έχεις εισιτήριο (π.χ. λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, μετάβασης σε μικρότερο αεροσκάφους με πρωτοβουλία της εταιρείας κλπ.) δικαιούσαι:

  1. Αποζημίωση, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης:
    -250 ευρώ, για πτήσεις έως 1.500 χλμ.
    -400 ευρώ, για όλες τις πτήσεις στο εσωτερικό της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. ή για όλες τις πτήσεις από 1.500 χλμ. έως 3.500 χλμ.
    -600 ευρώ για όλες τις υπόλοιπες πτήσεις.
  2. Αν ο αερομεταφορέας προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.
  3. Παροχή βοήθειας ίδιας με την καθυστέρηση πτήσης (δηλαδή κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής και μεταφορά από και προς το κατάλυμα, αν απαιτηθεί διανυκτέρευση).

Τι δικαιούμαστε αν ματαιωθεί η πτήση:

  1.  Αποζημίωση με τους όρους της άρνησης επιβίβασης, εκτός αν έγινε έγκαιρη ενημέρωση.
  2.  Παροχή βοήθειας ίδιας με την καθυστέρηση πτήσης.
  3. Να επιλέξεις μεταξύ των παρακάτω:
    -Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σου (ολόκληρου ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήθηκε).
    -Μεταφορά προς τον τελικό προορισμό με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό.
    -Εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σου (εφόσον υπάρχουν θέσεις).

Ο επιβάτης δεν λαμβάνει αποζημίωση από τον αερομεταφορέα ιδίως: αν η ματαίωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων κλπ.) ή αν είχε προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τη ματαίωση ή αν προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης και είχε δοθεί έγκαιρη ενημέρωση, σύμφωνα με τις ειδικές προβλέψεις του Κανονισμού 261/2004.

Αν υπάρξει αλλαγή θέσης έχουμε δικαίωμα:

Επιστροφής εντός 7 ημερών, αν ο αερομεταφορέας σε τοποθετήσει σε θέση κατώτερη από εκείνη για την οποία αγοράσθηκε το εισιτήριο σου:

  • Του 30% της τιμής του εισιτηρίου για όλες τις πτήσεις έως 1.500 χλμ.
  •  Του 50% της τιμής του εισιτηρίου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χλμ. (πλην των πτήσεων μεταξύ της ευρωπαϊκής επικράτειας και των Γαλλικών υπερπόντιων διαμερισμάτων) και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.
  • Του 75% της τιμής του εισιτηρίου για όλες τις υπόλοιπες πτήσεις.

Αν συμβεί απώλεια, καταστροφή, φθορά ή καθυστέρηση αποσκευών δικαιούμαστε:

  • Αποζημίωση από τον αερομεταφορέα έως το ποσό των 1.230 ευρώ, εκτός αν η φθορά ή η καταστροφή οφείλεται σε ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής. Αν το περιεχόμενο της αποσκευής είναι μεγάλης αξίας, μπορείς, στον έλεγχο εισιτηρίων, να το δηλώσεις, πληρώνοντας ένα συμπληρωματικό ποσό για να λάβεις
  • αποζημίωση για ό,τι δηλώσεις.
  • Για τη διεκδίκηση αποζημίωσης απαιτείται η υποβολή σχετικής έγγραφης δήλωσης εντός 7 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών ή εντός 21 ημερών, εάν πρόκειται για καθυστερημένη παραλαβή.

Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνο

  • Σύμφωνα με τον Κανονισμό 1107/2006 της Ε.Ε. σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν ιατρικό εξοπλισμό χωρίς επιπλέον χρέωση. Επίσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να μεταφέρουν τους σκύλους συνοδούς ή κινητικό εξοπλισμό όπως αναπηρικές καρέκλες, κατά κανόνα χωρίς επιπλέον κόστος.
  • Η βοήθεια που παρέχεται σε αερολιμένες θα πρέπει να επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία να μεταβαίνουν από το προκαθορισμένο σημείο άφιξής τους στο αεροσκάφος και από το αεροσκάφος προς καθορισμένο σημείο αναχώρησης, συμπεριλαμβανομένης της συνδρομής κατά την επιβίβαση και αποβίβαση. Για παράδειγμα, στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα θα πρέπει να παρέχεται βοήθεια προκειμένου να μεταβούν στην πτήση της ανταπόκρισής τους, να βρουν λεωφορείο ή ταξί μετά την πτήση, αν είναι απαραίτητο, καθώς και να τους παρέχεται βοήθεια με τις αποσκευές τους.
  • Οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικά θα πρέπει να ενημερώνουν την αεροπορική εταιρεία ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα για την ανάγκη παροχής βοήθειαςΤουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πτήση. Εάν το αεροδρόμιο δεν παρέχει τις υπηρεσίες βοήθειας που απαιτούνται, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τη διεύθυνση του αεροδρομίου. Η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για κάθε πρόβλημα που σχετίζεται με την πτήση ή τις αποσκευές, τον έλεγχο (check-in) των κινητικών βοηθημάτων των ατόμων με αναπηρία.

Αν η αεροπορική εταιρεία εδρεύει στην Ελλάδα, σε περίπτωση προβλήματος, ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στην Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας προσφέρει περαιτέρω πληροφορίες, βοήθεια και υποστήριξη για καταναλωτικές διαφορές σε 30 ευρωπαϊκές χώρες (στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ καθώς και στη Νορβηγία και στην Ισλανδία).

Δείτε εδώ αναλυτικότερες πληροφορίες

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ