Connect with us

ΥΓΕΙΑ

Πώς θα απαλλαγείτε από τον πονοκέφαλο

Τέσσερα απλά βήματα που θα διώξουν τα ενοχλητικά συμπτώματα…

Υποφέρετε από πονοκέφαλο; Νιώθετε σα να σας «χτυπούν» το κεφάλι με ένα σφυρί;

Προτού βάλετε το χέρι μέσα στο ντουλάπι με τα αναλγητικά, δοκιμάστε τα παρακάτω απλά βήματα, που θα μπορούσαν να σας απαλλάξουν από τον ενοχλητικό πονοκέφαλο.

Βήμα 1ο
Αφήστε στην άκρη το smartphone

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι άνθρωποι κρατούν πολύ κοντά στο πρόσωπό τους το κινητό τους τηλέφωνο όταν στέλνουν μηνύματα ή όταν σερφάρουν στο διαδίκτυο, κάτι που προκαλεί μεγάλη ένταση στα μάτια τους. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε… πονοκέφαλο.

Βήμα 2ο
Πιείτε νερό

Και μια ήπια, ελαφριάς μορφής αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, όπως έδειξε μια έρευνα του 2012 που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Journal of Nutrition. Πιείτε ένα γεμάτο ποτήρι νερό και ίσως νιώσετε αμέσως να υποχωρούν τα ενοχλητικά συμπτώματα.

Αν αυτά δε λειτουργήσουν… προχωρήστε στο επόμενο βήμα:

Βήμα 3ο
Κάντε ένα διάλειμμα

Αν νιώθετε σφίξιμο στην περιοχή του κροτάφου, αυτό ίσως είναι σημάδι έντασης και πονοκεφάλου που έχει προκληθεί από το στρες, υποστηρίζει η σύμβουλος υγείας και γιατρός στο νοσοκομείο Lenox Hill της Νέας Υόρκης, Dr. Keri Peterson.

Χαρίστε στον εαυτό σας μερικές στιγμές ηρεμίας σε μια ήσυχη γωνιά –ακόμη και το μπάνιο θα μπορούσε να είναι αυτή- και κάντε μασάζ με τις άκρες των δαχτύλων σας στο μέτωπό σας με κυκλικές κινήσεις. Καθώς κάνετε αυτό, πάρτε πέντε αργές, βαθιές αναπνοές, εισπνέοντας από το μύτη και εκπνέοντας από το στόμα.

Κάντε μια παύση και επαναλάβετε.

Βήμα 4ο:
Ήρθε η ώρα για… βότανα

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Headache, αν κρατήσει κανείς για 60 δευτερόλεπτα κάτω από τη γλώσσα του ένα αντιφλεγμονώδες-χαλαρωτικό τζελ από τζίντζερ και στη συνέχεια το καταπιεί, αυτό μπορεί να βοηθήσει στην υποχώρηση των συμπτωμάτων του πονοκεφάλου.

Οι κάψουλες από τζίντζερ ή το τσάι με τζίντζερ μπορεί επίσης να λειτουργήσουν χαλαρωτικά και ηρεμιστικά.

Click to comment

Απάντηση

ΥΓΕΙΑ

Φλαβονόλες: Πού θα βρείτε τις ουσίες που επιβραδύνουν την απώλεια μνήμης

Οι φλαβονόλες είναι ένας τύπος φλαβονοειδών, μιας ομάδας φυτοχημικών ουσιών που έχουν ωφέλιμες επιπτώσεις στην υγεία χάρη στις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις τους.

Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που τρώνε ή πίνουν πράγματα που περιέχουν αντιοξειδωτικές φλαβονόλες, όπως φρούτα, λαχανικά, τσάι και κρασί, εμφανίζουν βραδύτερη απώλεια μνήμης, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Τόμας Χόλαντ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, μελέτησαν 961 ανθρώπους με μέση ηλικία 81 ετών, κανένας από τους οποίους δεν είχε άνοια στην αρχή της μελέτης. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν επί επτά χρόνια για τη διατροφή τους και παράλληλα έκαναν γνωστικά και μνημονικά τεστ, ενώ ελήφθησαν υπόψη και άλλοι παράγοντες όπως το φύλο, το κάπνισμα, το μορφωτικό επίπεδό τους, ο βαθμός σωματικής άσκησης, ο χρόνος που αφιέρωναν σε νοητικές δραστηριότητες, όπως το διάβασμα κ.α.

Οι άνθρωποι είχαν χωριστεί σε πέντε ομάδες με βάση την ποσότητα φλαβονολών που κατανάλωναν στη διατροφή τους (από 5 έως 15 μιλιγκράμ, ενώ κατά μέσο όρο ήταν περίπου 10 μιλιγκράμ τη μέρα). Κάθε συμμετέχων βαθμολογήθηκε με ένα «σκορ» που συνόψιζε τις επιδόσεις του στα συνολικά 19 γνωστικά τεστ: από 0,5 για εκείνους χωρίς προβλήματα έως 0,2 για όσους είχαν ήπια γνωστική εξασθένηση και -0,5 για τα άτομα με Αλτσχάιμερ.

Διαπιστώθηκε ότι το γνωστικό «σκορ» των ανθρώπων με την υψηλότερη κατανάλωση φλαβονολών μειωνόταν κατά μέσο όρο με ρυθμό 0,4 μονάδες ανά δεκαετία πιο αργά από ό,τι των ατόμων με την λιγότερη κατανάλωση αυτών των ουσιών στη διατροφή τους. Με άλλα λόγια, όσο περισσότερες φλαβονόλες κατανάλωνε ένας ηλικιωμένος, τόσο απομάκρυνε την πιθανότητα να έχει εξασθενημένη γνωστική και μνημονική λειτουργία.

«Κάτι τόσο απλό όσο το να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, καθώς επίσης να πίνουμε περισσότερο τσάι, είναι ένας εύκολος τρόπος να φροντίσουμε πιο ενεργά για την υγεία του εγκεφάλου μας», δήλωσε ο δρ Χόλαντ.

Πηγή: onmed.gr

 

Continue Reading

ΥΓΕΙΑ

Σπανάκι: Πώς να το τρώμε για να μη «χαθούν» οι βιταμίνες του

Τα πολύτιμα συστατικά που περιέχονται στο σπανάκι μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο, εάν το καταναλώσουμε με τον σωστό τρόπο. Ανακαλύψτε παρακάτω ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος για να μη «χάσει» τις βιταμίνες του

Όταν μιλάμε για το σπανάκι, σίγουρα τα πρώτα φαγητά που μας έρχονται στο μυαλό είναι η σπανακόπιτα και το σπανακόρυζο. Και στις δύο περιπτώσεις όμως αυτών των διάσημων πιάτων, το σπανάκι χρειάζεται μαγείρεμα. Πόσα όμως θρεπτικά συστατικά χάνουμε όταν δεν το καταναλώνουμε ωμό;

Το ωμό σπανάκι είναι πλούσιο σε σίδηρο, βιταμίνες Κ, C, Α και αντιοξειδωτικά. Τα πολύτιμα αυτά συστατικά ενδυναμώνουν τον οργανισμό και τον καθιστούν πιο ανθεκτικό σε διαφορετικές ασθένειες, θωρακίζοντας παράλληλα την υγεία του εγκεφάλου. Επιπλέον, τρώγοντας περισσότερο σπανάκι, μπορούμε αποτελεσματικά να ρυθμίσουμε την αρτηριακή πίεση και να προστατεύσουμε την υγεία των ματιών, λόγω των αντιοξειδωτικών του σπανακιού και συγκεκριμένα της λουτεΐνης.

Η λουτεΐνη όμως, για να διατηρηθεί ακέραιη, χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί με την προετοιμασία του σπανακιού.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Chemistry, διαπιστώθηκε ότι μετά το μαγείρεμα με διάφορες μεθόδους, η περιεκτικότητα του λαχανικού σε λουτεΐνη μειώθηκε σταδιακά. Μάλιστα, όταν οι ερευνητές τηγάνισαν το σπανάκι σε υψηλή θερμοκρασία, ένα σημαντικό ποσοστό της λουτεΐνης μειώθηκε μετά από μόλις δύο λεπτά.

Τι να προσέξουμε όταν το καταναλώνουμε ωμό

Έχει σημασία να προτιμάτε την κατανάλωση του σπανακιού χωρίς κάποια επεξεργασία, για τη μέγιστη πρόσληψη λουτεΐνης. Όταν κόβετε το σπανάκι σε μικρότερα κομμάτια, η λουτεΐνη απελευθερώνεται από τα φύλλα. Την ίδια στιγμή, το υγιές λίπος αυξάνει την ικανότητα απορρόφησης του αντιοξειδωτικού που καταπολεμά τις οφθαλμικές παθήσεις.

Από την άλλη, για τη σωστή απορρόφηση του σιδήρου, μην παραλείψετε και κάποια πηγή βιταμίνης C, όπως το λεμόνι, το πορτοκάλι ή τη ντομάτα.

Τι να προσέξουμε στο μαγείρεμα

Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Food Science and Biotechnology εξέτασε τις επιδράσεις των διαφορετικών μεθόδων μαγειρέματος στην περιεκτικότητα σε βιταμίνες σε επιλεγμένα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένου του σπανακιού.

Οι ερευνητές κατέληξαν στις καλύτερες και χειρότερες μεθόδους: το μλπανσάρισμα και το βράσιμο των λαχανικών για την αφαίρεση της φλούδας τους, μείωσε σημαντικά την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Αντίθετα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μαγείρεμα στον ατμό των λαχανικών ήταν ο καλύτερος τρόπος για τη διατήρηση της βιταμίνης C.

Με το μαγείρεμα, μειώθηκαν εξίσου τα επίπεδα βιταμίνης Ε στο σπανάκι, αλλά αυξήθηκε η περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α. Αυτό συμβαίνει όταν τα τοιχώματα των φυτών μαλακώνουν, γεγονός που βοηθά στην απελευθέρωση και απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

Επομένως, η καλύτερη τακτική για τη διατήρηση όλων των θρεπτικών συστατικών με το μαγείρεμα είναι όσο λιγότερο τόσο καλύτερα!

Πηγή: ygeiamou.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρελό “ξέσπασμα” της γρίπης πριν καν ξεκινήσει ο χειμώνας

Την άνοιξη του 2022 αλλά και τώρα, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ιώσεων.

Οι επιστήμονες, προσπαθώντας να εξηγήσουν γιατί συμβαίνει αυτό, επισημαίνουν πως ευθύνονται η μακροχρόνια χρήση μάσκας και η μείωση των κοινωνικών επαφών/συγχρωτισμού, για την πρόληψη της Covid-19 τα τελευταία 2,5 χρόνια.

Όπως τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις της στο Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη η Αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Δέσποινα Ιατρού θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, κυρίως τα βρέφη και τα μικρά παιδιά καθώς πλέον δεν είναι και υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα σχολεία.

Θα πρέπει μάλιστα οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες να προχωρούν στον αντιγριπικό εμβολιασμό καθώς θα έρθουν περισσότερα κρούσματα γρίπης μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: