Connect with us

ΘΑΣΟΣ

Πρόγραμμα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας μέχρι τον Απρίλιο του 2014

Δημοσιεύτηκε

στις

Πρόγραμμα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας μέχρι τον Απρίλιο του 2014

«Insenso» όπερα χωρίς μουσική
του Δημήτρη Δημητριάδη

Παραγωγή Ομάδα Angelus Novus

Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Κοστούμια-Φωτισμοί: Έλενα Κώτση
με τη βοήθεια του Απόστολου Αποστολίδη
Επιμέλεια κίνησης: Όμάδα Angelus Novus
με τη βοήθεια της Ελίζας Γκιλιοπούλου
Μακιγιάζ: Μελίνα Γλαντζή
Βίντεο: Κώστας Καρύδας
Ερμηνεύει ο Αναστάσης – Δημήτρης Ροϊλός

Ο παθιασμένος μονόλογος, «όπερα χωρίς μουσική», αλλά και δοκίμιο πάνω στον έρωτα, που είναι το Insenso, ήδη απ’ τον τίτλο του δηλώνει αυτή την παραφορά σώματος και αισθήσεων, λογικού και λόγου, που το χαρακτηρίζει.
Η λέξη είναι επινοημένη από το γαλλικό insense (άφρων, παράφρων, παράλογος, παράδοξος) και παραπέμπει στην πηγή έμπνευσης του συγγραφέα, στην ταινία του Λουκίνο Βισκόντι Senso (αίσθηση) και ειδικά το τέλος της, όταν κόμισα Λίβια Σερπιέρι καταγγέλλει τον εραστή της, αυστριακό αξιωματικό Φραντς
Μάλερ που την πρόδωσε για μια άλλη γυναίκα, ως λιποτάκτη, πράγμα που επισύρει την θανάτωσή του στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Στο Insenso, η κόμισα συνεχίζει να ζει. Διασχίζει τους αιώνες, μη μπορώντας να πεθάνει, απελπισμένη, όχι γιατί πρόδωσε τον εραστή της, αλλά γιατί δεν τον σκότωσε με τα ίδια της τα χέρια, πράξη με την οποία, όπως πιστεύει, θα της ανήκε ολοκληρωτικά.

Κυριακή 09 /02/2014 στις 20.00
Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 8€ (μαθ./φοιτ./) – 5€ (ανέργων)

«Άγριος Σπόρος»
του Γιάννη Τσίρου

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Φωτισμοί: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Οργάνωση Παραγωγής: Χουάνχο Κορράλες
Παραγωγή: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Χουάνχο Κορράλες
Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Αϊναροζίδου
Βοηθός Σκηνοθεσίας & Παραγωγής: Πένυ Μιχαηλίδου
Διεύθυνση Επικοινωνίας: Εύα Μανωλαράκη

Ερμηνεύουν οι Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Κίμωνας Κουρής, Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου

Ένας πατέρας με την κόρη του, μία παραλία, ένα μυστήριο το οποίο ψάχνει τη λύση του.
Κατηγορίες, μία εξαφάνιση και ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση.
Μία αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε μία απόμερη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη. Ένας πατέρας ο οποίος προσπαθεί να αντεπεξέλθει στην Ελληνική πραγματικότητα του 2013 και να επιβιώσει μαζί με τη νεαρή κόρη του. Ο φόβος, οι υποψίες και οι προκαταλήψεις μέσα από μισές αλήθειες και θολές δικαιολογίες.

Σάββατο 15 /2/2014 στις 21:00 &
Κυριακή 16 /2/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 14€ – 12€ (μαθ./φοιτ./ανέργων/πολυτέκνων)

«Ασκητική»
του Νίκου Καζαντζάκη

Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Θεατρική Διασκευή: Ευτυχία Δρούκα
Φωτισμοί: Απόστολος Στράντζαλης
Ενδυματολόγος: Δανάη Καββαδία
Ερμηνεύει ο Βασίλης Βασιλάκης

Μια θεατρική εκδοχή της «Ασκητικής» του Νίκου Καζαντζάκη, σε μια επίκαιρη παράσταση.
Η μάχη του ανθρώπου με τις δυνάμεις της υλικής, πνευματικής και ηθικής φθοράς και η ανάδειξη εκείνων των ικανοτήτων και αρετών του ανθρώπου που τον ωθούν να κοιτάζει ψηλά, να μάχεται, να δημιουργεί και να ελπίζει απελπισμένα.
Ένα από τα πιο εμπνευσμένα και συμπαγή κείμενα της ελληνικής γλώσσας, πολυεπίπεδο και αποκαλυπτικό, το δοκίμιο-μανιφέστο, στο οποίο ο Καζαντζάκης καταθέτει τις οδύνες και τις ελπίδες του προσωπικού του αγώνα για την ανεύρεση και την κατανόηση του Θεού, του δικού του Θεού, μεταφέρεται στη μορφή θεατρικού μονολόγου από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Βασίλη Βασιλάκη.
Σε μια εποχή που η Ελλάδα δοκιμάζεται, ο πολιτισμός και η πνευματική της κληρονομιά, μάχονται να διατηρήσουν το αληθινό της πρόσωπο.

Σάββατο 22 /2/2014 στις 21:00 &
Κυριακή 23 /2/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 10 € γενική είσοδος

«Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει»

Μία μικρή όπερα του Νίκου Κυπουργού για παιδιά και μεγάλους
Συνδιοργάνωση με το Μουσικό Σχολείο Καβάλας

Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Λιμπρέτο: Θωμάς Μοσχόπουλος με τη συνεργασία του συνθέτη
Μουσική Διεύθυνση – Ενορχήστρωση – Οverture Αrrangement:
Πάνος Κοσμίδης
Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια: Αθανάσιος Κολαλάς
Φωνητική προετοιμασία: Ένη Κίνη
Φωτισμοί: Αντώνιος Διρχαλίδης

ΣΟΛΙΣΤΕΣ: Βασιλιάς: Ιωάννης Κοντέλλης, Μούσα: Κυριακή Δρίβα
Μουσικός: Αρσένιος Γαβριηλίδης
ΧΟΡΩΔΙΑ: Ανδρομάχη Βουτσά, Χρύσα Ηλιοπούλου, Μαρία Καμπάκη,
Αντωνία Καρδαμάκη, Φένια Μαρινοπούλου, Μαριέτα Μωραΐτη, Μαριάνθη Συκιώτου, Λένα Τζαμπάζη

ΟΡΧΗΣΤΡΑ:
Φλάουτο: Βασιλίνα Υφαντή,
Κλαρινέτο: Οδυσσέας Σιωζόπουλος,
Α’ βιολί: Τίμος Αναστασιάδης,
Β’ βιολί: Κωνσταντίνος Αναστασιάδης
Τσέλο: Στέλλα Τέμπρελη,
Κοντραμπάσο: Γιάννης Βακαλούδης,
Κρουστά: Στέφανος Γαζίλας,
Πιάνο: Πάνος Κοσμίδης

Ο Βασιλιάς της Μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος από τις μουσικές συνθέσεις που του παρουσιάζει ο Μουσικός της αυλής του. Τον τελευταίο έρχεται να βγάλει από την απελπισία του η Μούσα, που επιστρατεύει τις επτά νότες και εμφανίζεται στον Βασιλιά μεταμφιεσμένη σε διάσημο μουσικό από το εξωτερικό, του οποίου τη μουσική, τάχα, μπορούν να ακούσουν μόνο εκλεπτυσμένοι ακροατές με πραγματικό γούστο. Η Μούσα και ο Μουσικός παρουσιάζουν ένα «αριστούργημα» σιωπής και φυσικά ούτε ο Βασιλιάς ούτε η αυλή του τολμούν να παραδεχθούν ότι δεν ακούν τίποτε!

Tρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη & Παρασκευή
25, 26, 27 & 28 /02/2014 στις 19.00

Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 7€ (μαθ./φοιτ./ανέργων)

«Είμαι Ένας Άλλος» του Μίκαελ Αζάρ

Υπάρχει ζωή παντού και κάθε μια απ’ αυτές τις ζωές αξίζει να τη ζήσεις!

Συντελεστές:
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη – Knutsen
Σκηνικά: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κοστούμια: Σωτήρης Γεωργίου
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Κίνηση: Νίκος Δραγώνας
Μουσική: Carl Michael Von Hausswolff
Β. Σκηνοθέτη: Κατερίνα Λάττα

Ερμηνεία: Γιάννης Στάνκογλου

Ένα αγόρι που γνωρίζει από πολύ νεαρή ηλικία τον πόνο και την απώλεια, αλλά δε θέλει να ζει φοβισμένο, όπως όλοι οι υπόλοιποι, θέλει το ίδιο να ορίζει τη μοίρα του. Από τότε και για πάντα, λατρεύει το συναίσθημα ότι η ζωή ξεκινάει από την αρχή και ότι όλα είναι καινούρια. Στη διαδρομή του θα βρει και άλλους ανθρώπους που αναζητούν την αλήθεια και αποζητούν την ελευθερία. Θέλει να γίνει ένας οραματιστής που αγγίζει το άγνωστο. Δε θέλει να αποφεύγει να σκέφτεται τη ζωή που θα ήθελε πραγματικά να ζήσει. Και θέλει να μιλάει ελεύθερα, δε θέλει να συμμορφώνεται στους κανόνες των άλλων. Εκείνοι πίστευαν ότι μπορούσες να αλλάξεις τον κόσμο χωρίς πρώτα να αλλάξεις τους ανθρώπους του, ενώ εκείνος πίστευε ότι η αλλαγή έπρεπε να αρχίζει από τον εαυτό σου. Κι έτσι αποφάσισε να φύγει από την Ευρώπη, σε χώρες μακρινές. Και το ταξίδι του συνεχίζεται σε χώρες μακρινές, στην άλλη άκρη του κόσμου.

Τρίτη 4 Μαρτίου στις 18.00 και στις 21.00

Σημ. Η παράσταση δεν αναφέρεται στο έντυπο πρόγραμμα.

«Τώρα που Γυρίζει»
του Ντέιβιντ Μάμετ

Μετάφραση: Αντώνης Πέρης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λίνα Μότσιου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Δ/νση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

Ερμηνεύουν οι Αλέκος Συσσοβίτης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης,
Ευτυχία Γιακουμή

Μια παράσταση σάτιρα στην αλαζονεία της εξουσίας και του χρήματος. Δύο μεγαλοπαραγωγοί του Χόλιγουντ στην αναζήτηση της “τέλειας” ταινίας.
Μια γυναίκα στο επίκεντρο των αποφάσεων, της διαμάχης, του ρινγκ…
Μια κωμική σύγκρουση ανάμεσα στα πιστεύω και στην πλεονεξία μας.
Ένα ειρωνικό σχόλιο για το κυνήγι της επιτυχίας και την αγωνιώδη προσπάθειά μας να ξεχωρίσουμε. Μια λεπτή κριτική γύρω από τα πραγματικά μας κίνητρα, τις αμφιταλαντεύσεις και την τυχαιότητα των αποφάσεών μας.

Σάββατο 08 /03/2014 στις 18.30 & 21.00
& Κυριακή 09 /03/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 15€ – 12€ (μαθ./φοιτ.)

«O Έβρος απέναντι»
των Θανάση Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα

Παραγωγή ΚΘΒΕ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κωνσταντίνου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Μουσική: Νίκος Στρατηγός
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελίνα Καλαϊτζόγλου
Βοηθός Φωτιστή: Αθηνά Μπανάβα, Ειρήνη Μπουτάρη
Οργάνωση Παραγωγής: Ηλίας Κοτόπουλος

Ερμηνεύουν οι Λίλιαν Παλάντζα (Μίνα), Βασίλης Σεϊμένης (Αλέκος),
Γιάννης Χαρίσης (Κώστας), Μαριάννα Παπασάββα (Γιάννα),
Δημήτρης Μορφακίδης (Σερχάτ)

Σημείωση: Στην ηχογράφηση ακούγονται οι φωνές των:
Βασίλη Τσόρλαλη, Έφης Δρόσσου, Στέργιου Τζαφέρη και
Μαρίνας Χατζηβασιλείου.

Τέσσερις άνεργοι Έλληνες κατοικούν στις παρυφές της «ευμάρειας». Θεατές και παρείσακτοι της ευρωπαϊκής μας βιτρίνας. Τέσσερις Ευρωπαίοι δεύτερης ταχύτητας. Και ξαφνικά στο περιβάλλον τους εισβάλλει ένας ξένος.
Ένας Κούρδος πρόσφυγας. Ένας απροστάτευτος. Ένας πολίτης τέταρτης κατηγορίας. Το κείμενο των Ρέππα-Παπαθανασίου διερευνά μια πικρή αλήθεια της σύγχρονης πραγματικότητας: πώς και γιατί τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά αδιέξοδα και για εντελώς διαφορετικούς λόγους ο καθένας, συντονίζονται και συμπλέουν με το υπόγειο ρεύμα του ρατσισμού, που διατρέχει και διαβρώνει την κοινωνία μας.

Σάββατο 15 /03/2014 στις 18.00 & 21.00

Τιμές εισιτηρίων : 10€ – 8€ (μαθ./φοιτ./ανέργων), Ομαδικές κρατήσεις: 8€

«Η οδύνη των ανέργων
και το δικαίωμα στην τεμπελιά»
των Νίκου Παναγιωτόπουλου, Πωλ Λαφάργκ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά: Ελένη Στρούλια
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

Ερμηνεύουν οι Δημήτρης Δάγκαλης, Ίρις Νικολάου, Κλέα Σαμαντά
Παύλος Σταυρόπουλος

Παραγωγή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Εφόσον η ποσότητα της δουλειάς που απαιτείται από την κοινωνία είναι αναγκαστικά περιορισμένη από την κατανάλωση και την αφθονία της πρώτης ύλης, γιατί να καταβροχθίσουν μέσα σε έξι μήνες τη δουλειά ολόκληρης της χρονιάς;
Γιατί να μην τη διανείμουν ομοιόμορφα στους δώδεκα μήνες και να υποχρεώσουν κάθε εργάτη να αρκεστεί σε έξι ή πέντε ώρες την ημέρα, για όλο το χρόνο, αντί να παραφουσκώνουν με τις δώδεκα ώρες για έξι μήνες;
Έχοντας την ασφάλεια της καθημερινής μερίδας δουλειάς που τους αναλογεί, οι εργάτες δεν θα ξαναζηλέψουν πια ο ένας τον άλλο, δεν θα κονταροχτυπιούνται πια για να αρπάξουν τη δουλειά από τα χέρια και το ψωμί από το στόμα του άλλου· επομένως, εφόσον δεν θα είναι εξαντλημένοι στο σώμα και την ψυχή, θα αρχίσουν να καλλιεργούν τις αρετές της τεμπελιάς.
Αποκτηνωμένοι από τη διαστροφή τους, οι εργάτες δεν έχουν μπορέσει να κατανοήσουν το γεγονός ότι για να υπάρχει δουλειά για όλους, πρέπει να τη μοιράσουν όπως μοιράζουν το νερό σ’ ένα πλοίο που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Οι εκκεντρικές απόψεις του Πωλ Λαφάργκ, γραμματέα και γαμπρού του Μαρξ, έρχονται να συναντήσουν την κραυγή οδύνης των σημερινών ανέργων, όπως αυτή φτάνει στ’ αυτιά μας μέσα από τις συνεντεύξεις που συνέλλεξε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Άνθρωποι που συνθλίβονται κάτω απ’ το βάρος της ανέχειας και της αγωνίας για το μέλλον, σύγχρονοι άθλιοι, ολόιδιοι με τους προγόνους τους.

Παρασκευή & Σάββατο 28 & 29 /03/2014 στις 21.00
Κυριακή 30 /03/2014 στις 20.00
Παρασκευή & Σάββατο 04 & 05 /04/2014 στις 21.00
Κυριακή 06 /04/2014 στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων : 10 € – 8€ (μαθ./φοιτ.)

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Σύλληψη για κατοχή ναρκωτικών στη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

Στη σύλληψη ενός 38χρονου προέβησαν, μεσημβρινές της Δευτέρας, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας / Δίωξης Ναρκωτικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας, για παράβαση του Νόμου περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια ελέγχου στον ανωτέρω, που πραγματοποιήθηκε στην περιοχή «ΣΚΑΛΑ ΜΑΡΙΕΣ» Θάσου,  με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Κ-9 ”ΔΙΑΣ”, παρέδωσε ποσότητα ακατέργαστης ινδικής κάνναβης σε διαφανή νάιλον συσκευασία  μικτού βάρους 34,2 γραμμαρίων.

Ακολούθησε νομότυπος έλεγχος στην  οικία του 38χρονου, όπου βρέθηκαν τα παρακάτω: μία (01) νάιλον συσκευασία με ποσότητα ακατέργαστης ινδικής κάνναβης μικτού βάρους 58,7 γραμμαρίων, μία (01) νάιλον συσκευασία με ποσότητα ακατέργαστης ινδικής κάνναβης μικτού βάρους 1,5 γραμμαρίων, μία (01) νάιλον συσκευασία με ποσότητα ακατέργαστης ινδικής κάνναβης μικτού βάρους 2,8 γραμμαρίων, μία (01) νάιλον συσκευασία με ποσότητα ακατέργαστης ινδικής κάνναβης μικτού βάρους 1,0 γραμμαρίων, μία ζυγαριά ακριβείας και έντεκα (11) σπόρους ινδικής κάνναβης. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας που διενεργεί προανάκριση, κατασχέθηκαν όλα τα ανευρεθέντα.

proininews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Αίσιο τέλος στις αναζητήσεις για 60χρονο που έκανε κανόε – καγιάκ και εξαφανίστηκε στη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

Εντοπίστηκε τελικά στην παραλία «Πευκάρι».

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια ενός 60χρονου τουρίστα στην Θάσο, ο οποίος έκανε κανόε – καγιάκ, νότια του νησιού.

Ειδικότερα χθες βράδυ, η Λιμενική Αρχή Θάσου, ενημερώθηκε ότι 60χρονος αλλοδαπός, είχε μεταβεί απογευματινές ώρες στη θαλάσσια περιοχή νότια ν. Θάσου για διενέργεια κανόε-καγιάκ και αγνοείται.

Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες εντοπισμού του από δύο περιπολικά οχήματα Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς από τα Τ/Χ ιδιωτικά σκάφη “ΣΕΙΡΗΝΕΣ” Τ.Π. 161 και “ΟΔΥΣΣΕΑΣ” Τ.Π. 49, ενώ από ξηράς έρευνα διεξήγαγε περιπολικό όχημα Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Λίγη ώρα αργότερα ο 60χρονος εντοπίστηκε σώος στην παραλία «Πευκάρι» ν. Θάσου.

thestival

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

LIFESTYLE

The Caeli: Η βίλα στη Θάσο που σε γεμίζει γαλήνη -Λιτές γραμμές και γήινα στοιχεία [εικόνες]

Δημοσιεύτηκε

στις

Στον κόλπο του Πρίνου, στη Θάσο, 200 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, βρίσκεται ένα σπίτι όνειρο.

Η αρχιτεκτονική ομάδα Ark4lab σχεδίασε μια σύγχρονη κατοικία που εναρμονίζεται με τη φύση και προσφέρει γαλήνη στους κατοίκους του. Το όνομα της βίλας The Caeli. Η κατοικία αποτελεί ένα ακόμη σπίτι σε νησί που εντυπωσιάζει με το design του, όπως το Mirage με την οροφή πισίνα στην Τήνο.

Φωτογραφίες από τη βίλα στη Θάσο
Η βίλα στην Θάσο αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα. Στο ισόγειο βρίσκεται το καθιστικό, η τραπεζαρία και η κουζίνα, ενώ από την άλλη πλευρά δύο δωμάτια μπάνιο.


Η βίλα The Caeli

Στον όροφο υπάρχει το master υπνοδωμάτιο με το δικό του μπάνιο και dressing room.


Το σπίτι εναρμονίζεται με το περιβάλλον

Και στα δύο επίπεδα ο εσωτερικός και εξωτερικός χώρος δημιουργούν έναν ενδιαφέρων διάλογο με το τοπίο. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στις καθαρές γραμμές του σχεδιασμού, ενώ στο ισόγειο ο διάφανος χώρος ανοίγεται προς το εξωτερικό περιβάλλον, τον κήπο και την πισίνα.


Το καθιστικό

Στη βίλα της Θάσου κυριαρχεί η πέτρα και το νερό και το λευκό χρώμα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να υπογραμμίσουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Οι γήινες αποχρώσεις σε συνδυασμό με τα χειροποίητα αντικείμενα προσδίδουν χαρακτήρα σε μια απλότητα που μαγεύει.


Η κουζίνα
Η Caeli Villa αποτελεί μέρος ενός συγκροτήματος κατοικιών, που έχει αναπτυχθεί με υψηλές προδιαγραφές και ακριβείς αρχιτεκτονικές χειρονομίες. Η ανάπτυξη αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία μιας σύγχρονης αισθητικής διαβίωσης στο Βόρειο Αιγαίο.


Με θέα το πράσινο της Θάσου

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Το “Ξενία” της Θάσου αφημένο στην φθορά του χρόνου

Δημοσιεύτηκε

στις

Αφημένα στη φθορά του χρόνου, τα κάποτε αρχιτεκτονικά διαμάντια των ξενοδοχείων “Ξενία” ανά την Ελλάδα, σήμερα ρημάζουν και υπόκεινται σε βανδαλισμούς.

Ένα από αυτά είναι το “Ξενία” της Θάσου, που παρουσιάζει θλιβερή εικόνα, ενώ αναμένεται να κριθεί η τύχη του. Το “Ξενία” βρίσκεται στο δυτικό άκρο του λιμένα Θάσου, σε οικόπεδο 3 στρεμμάτων, σε εμβαδόν 1.425 τ.μ., με δυναμικότητα 42 κλινών.

Ο Λιμένας της Θάσου είναι η πρωτεύουσα και ένας από τους σημαντικότερους οικισμούς της Θάσου, ενώ το κτίριο αποτελεί ένα τυπικό δείγμα αρχιτεκτονικής των δεκαετιών ’50 και ’60. Το “Ξενία” της Θάσου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1956 από τον αρχιτέκτονα Χαράλαμπο Σφαέλλο. Την περίοδο 1950-58 διορίστηκε διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του νεοσύστατου τότε Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και υπό την καθοδήγησή του πραγματοποιηθηκε το πρόγραμμα μελέτης και ανέγερσης των ξενοδοχείων “Ξενία”, των οποίων ήταν ένας εκ των δύο βασικών αρχιτεκτόνων, μαζί με τον Άρη Κωνσταντινίδη.

Τα Ξενοδοχεία “Ξενία” ήταν μέρος ενός κρατικού προγράμματος το οποίο στόχευε την ανάδειξη του φυσικού κάλλους της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο, υπό την εποπτεία του ΕΟΤ. Το πρόγραμμα είχε τεθεί σε λειτουργία από το 1953 έως το 1967, με μια σειρά ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων (Ξενοδοχεία, Μοτέλ, Τουριστικά Περίπτερα και οργανωμένες πλαζ), κατά μήκος των Εθνικών Οδών, Αρχαιολογικών Χώρων ή σημείων εξαίρετου φυσικού κάλλους.

“Ξενία” Άνδρου, Πηγή εικόνας: Βασίλης Κολώνας

 

Το 1958, ο Άρης Κωνσταντινίδης έχτισε το πρώτο “Ξενία” στην Άνδρο, το οποίο δημιούργησε τομή στην τυπολογία των ξενοδοχείων που κτίζονται από τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού. Ο ΕΟΤ έχτισε από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 μια σειρά σύγχρονων και λειτουργικών ξενοδοχείων, μονάδες μικρής συνήθως δυναμικότητας με υψηλό βαθμό εξυπηρετήσεων. Τα “Ξενία” σχεδιάστηκαν με κοινόχρηστους χώρους να μπορούν να φιλοξενήσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από αυτόν των ενοίκων. Ήταν λογική της αρχικής σχεδίασης, ώστε το ξενοδοχείο να δέχεται και περαστικούς ή κατοίκους της ευρύτερης περιοχής στα πλαίσια της καλύτερης ένταξης του ξενοδοχείου στο περιβάλλον του.

Τα κτίρια αυτά συνέχισαν με επιτυχία την αρχιτεκτονική του μοντέρνου, σε άλλη κλίμακα πλέον και με προδιαγραφές που κατέστησαν τον ελληνικό τουρισμό ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο. Σήμερα, πάνω από μισό αιώνα μετά, τα κτίρια των “Ξενία” αποτελούν εξαιρετικά δείγματα του μεταπολεμικού μεσογειακού μοντερνισμού και σηματοδοτούν μια εποχή εκσυγχρονισμού και προόδου για τη χώρα.

Πηγή εικόνας: Βασίλης Κολώνας

 

Έπειτα από την εφαρμογή του σχεδίου του ΕΟΤ, η εικόνα της Ελλάδας μεταφέρθηκε σε όλη την υφήλιο. Το 1960 αρχίζει το πρώτο πενταετές πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Βασικές αρχές του, η ανάδειξη όχι μόνο των μνημείων της Ελλάδας, αλλά και του φυσικού τοπίου, η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού (Πλαζ, σπορ, κρουαζιέρες), η τουριστική ανάπτυξη νέων περιοχών στην ηπειρωτική χώρα κυρίως, ενώ απευθύνεται πλέον όχι μόνο στα υψηλά αλλά και στα μεσαία κοινωνικά στρώματα. Η Ελλάδα αρχίζει να προβάλλεται στο εξωτερικό με αφίσες και διαφημιστικά φυλλάδια επώνυμων καλλιτεχνών. Οι ξένοι ανακαλύπτουν την αθωότητα του ελληνικού καλοκαιριού.

Τέλη της δεκαετίας του 80′, το κράτος αποδείχτηκε ανίκανο στο ρόλο του ξενοδόχου, οι απαιτήσεις στην αγορά του τουρισμού διαφοροποιήθηκαν και τα “Ξενία” πήραν το δρόμο της εγκατάλειψης, με το τελευταίο “Ξενία” υπό κρατική λειτουργία να κλείνει το 1997 στο Παλιούρι.

Πηγή εικόνας: Πέτρος Μεχτίδης

Ένα ταξίδι στο χρόνο στην Παραλία Παλιουρίου Το 2013, περίπου 170 ακίνητα “πέρασαν” στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου στη συνέχεια να πωληθούν ή να διατεθούν προς μίσθωση. Μεταξύ των ακινήτων ήταν και αυτό που στέγαζε το “Ξενία” της Θάσου, καθώς και άλλα “Ξενία”. Το ΤΑΙΠΕΔ στην συνέχεια προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίηση τους, με στόχο τη δημιουργία τουριστικών μονάδων ιδιαίτερης αισθητής, τα γνωστά Boutique Hotels. Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2014 επιχείρησε να αξιοποιήσει 14 ακίνητα με στόχο να καταστούν μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, ανάμεσα σε αυτά το “Ξενία” της Θάσου. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών κατέληξε να μετατεθεί αρκετές φορές, φτάνοντας στο σήμερα. Σήμερα, 26 “Ξενία” βρίσκονται στην ιδιοκτησία της ΕΤΑΔ, η οποία αποφάσισε να τα βγάλει σταδιακά σε δημοπρασία για μακροχρόνια μίσθωση 49 ετών. Από αυτά, τα επτά είναι μισθωμένα, τα έξι είναι “δεσμευμένα” με προηγούμενες αποφάσεις της εταιρείας και τα 13 είναι ελεύθερα προς αξιοποίηση. Τα ελεύθερα ακίνητα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες προτεραιότητας. Η πρώτη περιλαμβάνει τα “Ξενία” Χίου, Έδεσσας, Κομοτηνής, Καστανιάς και Βυτίνας. Η δεύτερη τα “Ξενία” Άνδρου, Αρχαίας Ολυμπίας, Θάσου, Καλεντζίου Αχαΐας, Καρτερού Ηρακλείου, Κοζάνης, Πλαταμώνα και Τσαγκαράδας Πηλίου. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί μέσω ηλεκτρονικής διαγωνιστικής διαδικασίας e-auction. Καθώς το “Ξενία” Θάσου βρίσκεται στη δεύτερη ομάδα προτεραιότητας, η σειρά του δεν έχει ακόμα έρθει στον διαγωνισμό και το μέλλον του αναμένεται να κριθεί. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο “Ξενία” ήταν το μόνο που είχε ελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον από το σύνολο 14 ακινήτων που δόθηκαν από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προς αξιοποίηση το 2014. Σήμερα πάντως, η εικόνα του ακόμα θλίβει.

Εικόνες του “Ξενία” Θάσου: Μπερνάρ Κουόμο

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ