Connect with us

ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018!

Δημοσιεύτηκε

στις

Το άκουσμα και μόνο των πανελλαδικών εξετάσεων προκαλεί άγχος σε κάθε μαθητή της Γ Λυκείου και στην οικογένειά του. Ειδικά στο παρόν χρονικό διάστημα που είναι μια ανάσα πριν τις εξετάσεις και η αγωνία είναι στα ύψη.

Αναμφίβολα, αυτός ο πανικός που δημιουργείται, το μόνο που καταφέρνει είναι να ‘μπλοκάρει’ τους μαθητές, κάτι που πολύ πιθανό να μη τους επιτρέψει να γράψουν τα αναμενόμενα για αυτούς.

Κάθε χρόνο εμείς οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε ακόμα και ακραίες καταστάσεις άγχους με εκδήλωση ψυχοσωματικών διαταραχών στους εφήβους. Αυτό αποτελεί ένα θλιβερό γεγονός, οπότε και εμείς και οι γονείς των μαθητών  οφείλουμε να λάβουμε τα μέτρα μας και να προστατέψουμε τα παιδιά από τέτοιου είδους καταστάσεις στο μέγιστο δυνατό.

Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό;

Πρώτον, οι μαθητές πρέπει από εδώ και πέρα να ακολουθούν πιστά έναν προγραμματισμό στη μελέτη τους υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους, από τον οποίο δεν πρέπει να παρεκκλίνουν για να προλάβουν να κάνουν ολοκληρωμένες και καλές επαναλήψεις . Επιπλέον επιβάλλεται να μην ξενυχτάνε και να προσέχουν πολύ τη διατροφή τους για να έχουν δυνάμεις.

Δεύτερον, οι εκπαιδευτικοί εκτός του ότι πρέπει να προγραμματίσουν τους μαθητές τους, καλό είναι να τους στηρίξουν ηθικά, να τους ακούν και να τους δώσουν να καταλάβουν ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια ευκαιρία για αυτούς να αποδείξουν τις δυνατότητές τους και να διεκδικήσουν το μέλλον τους.

Τρίτον, οι γονείς καλό είναι όσο μπορούν να κρύβουν μπροστά στα παιδιά τους το άγχος τους για να μη τους το μεταφέρουν, να εμψυχώνουν τα παιδιά, να τα στηρίζουν, να τα φροντίζουν και να τα διαβεβαιώνουν ότι δεν ήρθε το τέλος αν δεν τα πάνε τέλεια, ενισχύοντας τη προσπάθειά τους.

Μας ρωτάτε, απαντούμε…

Η κυρία Τ.Π. ρωτάει: ‘’….Ο γιος μου είναι μαθητής Γ Λυκείου. Φέτος δίνουμε πανελλήνιες και έχει γίνει ‘αγρίμι’. Δεν τολμάμε να του μιλήσουμε, διαβάζει, έχει νεύρα και λέει ότι δεν μπορεί άλλο και του έρχεται να τα παρατήσει. Ελπίζω να μη το κάνει γιατί δεν νομίζω να μπορούμε να καλύψουμε οικονομικά τα φροντιστήρια για δεύτερη χρονιά. Τι θα με συμβουλεύατε.’

Αγαπητή κυρία,

Το πιο πιθανό είναι ότι ο γιος σας δε μπορεί να διαχειριστεί το άγχος του για το αποτέλεσμα των πανελληνίων. Όμως το άγχος αυτό μπορεί να υποκρύπτει και επιτυχία στις εξετάσεις. Αυτό το διάστημα, πολλοί μαθητές κάνουν απολογισμό του διαβάσματός τους για όλη τη χρονιά και αν δεν μείνουν  ευχαριστημένοι, τους βγαίνει σε ματαιοδοξία, τύψεις και νεύρα. Σίγουρα τις τύψεις και την έντασή του συμπληρώνει το γεγονός ότι έχει μία μόνο ευκαιρία στις πανελλήνιες επειδή η οικονομική σας κατάσταση δεν επιτρέπει δεύτερη απόπειρα στις πανελλήνιες εξετάσεις σε περίπτωση αποτυχίας. Αυτό που μπορείτε να κάνετε για να τον βοηθήσετε να χαλαρώσει είναι να προσπαθείτε να κατευνάσετε τις εντάσεις όταν υπάρχουν, να του σταθείτε έστω και απλά με τη παρουσία σας και να τον διαβεβαιώσετε ότι υπάρχουν εναλλακτικές και ότι δεν είναι το τέλος του κόσμου αν δεν περάσει φέτος.

Ευχές για επιτυχία

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Ο μαθητής του 3ου γυμνασίου Αλεξανδρούπολης τα κατάφερε! Τρίτο βραβείο στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Χρήστος Τριανταφυλλίδης, μαθητής του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» τα κατάφερε!

Ο μαναδικός μαθητής από τον Έβρο πήρε το Γ’ βραβείο στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο Αρχιμήδης» η οποία διεξήχθη στις 22 Φεβρουαρίου στην Αθήνα.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Παράρτημα Έβρου συγχαίρει με ανακοίνωσή της τον μαθήτή: “Το Παράρτημα Έβρου της Ε.Μ.Ε. συγχαίρει το μαθητή της Γ’ Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ ΧΡΗΣΤΟ, για τη διάκριση του στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο Αρχιμήδης» στις 22 Φεβρουαρίου 2020 και τη βράβευση του με το Γ’ Βραβείο.

Ακόμη του εύχεται καλή επιτυχία στη συνέχεια και συγχαίρει τους γονείς του και όσους τον βοήθησαν σε αυτή την επιτυχία.”

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας: Βράβευσε τα σχολεία που διακρίθηκαν

Δημοσιεύτηκε

στις

ΗΔιεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, βράβευσε τους Εκπαιδευτικούς και τις Σχολικές Μονάδες της περιοχής ευθύνης της για τις διακρίσεις τους σε τομείς της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού σε πανελλήνιο και παγκόσμιο επίπεδο, την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 19:00 στο Αμφιθέατρο «Γεώργιος Παυλίδης» της ΠΕ Καβάλας. Την εκδήλωση πλαισίωσε η χορωδία του Μουσικού Γυμνασίου Καβάλας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Κώστας Αντωνιάδης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μ’ αυτήν την εκδήλωση θέλουμε να αναδείξουμε το σοβαρό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ανθρωπιστικό έργο που έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί, αναδεικνύοντας την εξωστρέφεια και την καινοτομία στις σχολικές μονάδες έχοντας ως πρωτεργάτες τους ίδιους τους μαθητές».

kavalapost

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Λύκειο | Έρχονται σαρωτικές αλλαγές και για τις τρεις τάξεις, από τον Σεπτέμβριο

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντικές αλλαγές, οι οποίες αφορούν στους μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να εφαρμοστούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Νέο σύστημα μετεγγραφών, απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, συνυπολογισμός της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών, νέες θεματικές ενότητες για σεξουαλική αγωγή, εθελοντισμό, καταπολέμηση εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλον κ.ά.

Όπως αναφέρει το Έθνος όσον αφορά στους μαθητές, οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στη Γ΄Λυκείου, θα πρέπει να ξέρουν ότι έρχεται νέο «αυστηρότερο» σύστημα μετεγγραφών. Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση ώστε να προκύψει «νέο πλαίσιο μετεγγραφών πιο δίκαιο και αντικειμενικό σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα.Το νέο σύστημα θα λαμβάνει υπόψη τα ακαδημαϊκά κριτήρια και θα διασφαλίζει το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών χωρίς να προκαλείται υπερκορεσμός στα Πανεπιστήμια του κέντρου και συγχρόνως να αποψιλώνονται τα περιφερειακά ιδρύματα». Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσει η «στρόφιγγα» για τους αιτούντες μετεγγραφή, στα κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα των μεγάλων πόλεων, καθώς κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο χιλιάδες υποψήφιοι να ζητούν μετεγγγραφή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, με αποτέλεσμα να «αδειάζουν» τα πανεπιστήμια της περιφέρειας.

Όσον αφορά στις φετινές μετεγγραφές, ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι: Στην υπουργική απόφαση- που είχε εκδοθεί από τον πρώην υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου- δεν ορίστηκε αντιστοιχία για συνολικά 74 Τμήματα Α.Ε.Ι, όπως για παράδειγμα τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Επίσης όπως είπε ο υφυπουργός από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 δεν καθίσταται δυνατή η μετεγγραφή των εγγεγραμμένων φοιτητών από Τμήματα των (καταργηθέντων) Τ.Ε.Ι., σε άλλα Τμήματα Τ.Ε.Ι., των οποίων η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών, αλλά ούτε και σε Τμήματα Πανεπιστημίων διότι οι ως άνω φοιτητές συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους-του οποίου η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μεταβατικά – και μόνο αφού εξεταστούν επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής του πρώτου κύκλου σπουδών

Οι αλλαγές στις τρεις τάξεις του Λυκείου

Εξαιρετικά σημαντικές είναι οι αλλαγές, οι οποίες σχεδιάζονται και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου με σημαντικότερη αυτή του συνυπολογισμού -με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη- των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, κάτι με το οποίο βέβαια διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί .

Οι μαθητές οι οποίοι θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο στην Α΄ Λυκείου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων. Οι απολυτήριες εξετάσεις της Α΄ τάξης θα γίνουν με θέματα από την τράπεζα και σταδιακά ο τρόπος αυτός θα εφαρμοστεί και για τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες τους κατά τη διάρκεια όλων των τάξεων και σε όλα τα μαθήματα και όχι μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα, προκειμένου να καταφέρουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ.

«Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη, θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021). Στόχος μας είναι η σταδιακή επανάκτηση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου», ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως.

Ιδιαίτερα όσον αφορά στη τράπεζα θεμάτων, για τη λειτουργία της οποίας, στο παρελθόν, είχε ξεσηκωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, το υπουργείου προγραμματίζει τη βελτίωσή της ώστε να ξεπεραστούν αδυναμίες, του συστήματος και σύντομα θα κληθούν ομάδες εκπαιδευτικών να την καλύψουν με θέματα, αρχικά για τα μαθήματα της Α΄λυκείου .

Στον προγραμματισμό του υπουργείου περιλαμβάνονται επίσης, η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σε Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλο, με πιλοτική εφαρμογή σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων της χώρας.

madata.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κεραμέως | Συνυπολογισμός βαθμού Α, Β και Γ Λυκείου για εισαγωγή σε ΑΕΙ, ΤΕΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» είπε ότι σχεδιάζεται η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου από το έτος 2020-2021, ενώ «ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ΄τάξη θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021)».

Αναφέρει, ακόμα ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων σπουδών του Νηπιαγωγείου αφορά στην εισαγωγή της Πληροφορικής και των Αγγλικών, ενώ θα εφαρμοσθεί πιλοτικά σε ένα δείγμα σχολείων της χώρας η εισαγωγή θεματικών για τον εθελοντισμό και την επιχειρηματικότητα, την σεξουαλική αγωγή, την καταπολέμηση των εξαρτήσεων και τον σεβασμό του άλλου.

Σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών είπε ότι τα Προγράμματα Σπουδών και τα βιβλία θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η υπουργός Παιδείας είπε ότι προωθείται η δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα, με ταυτόχρονες διαδικασίες επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα Πρότυπα Σχολεία «θα αποτελούν σχολεία μαθητών με υψηλές επιδόσεις» ενώ στα Πειραματικά «η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση» πρόσθεσε. Ακόμα θα εισαχθεί ο θεσμός των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων όπου «καίρια συμμετοχή θα έχουν οι κοινωνικοί εταίροι».

Η υπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι είναι υπό επεξεργασία σειρά πρωτοβουλιών πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και βίας. Τέλος, αναφέρει ότι στο τέλος Μαρτίου, αντιπροσωπεία 30 αμερικανικών πανεπιστημίων, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων ιδρυμάτων, θα συναντηθεί στην Ελλάδα με εκπροσώπους των ελληνικών ΑΕΙ με στόχο να δρομολογηθούν μακροπρόθεσμες συνέργειες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ