Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Παναγιωτόπουλος | Η Ελλάδα τάχθηκε από την πρώτη στιγμή με την σωστή πλευρά της Ιστορίας

Ακολουθεί συνέντευξη του ΥΠΕΘΑ και βουλευτή Καβάλας της Ν.Δ Νίκου Παναγιωτόπουλου στην εφημερίδα MANIFESTO :

– Εντέλει τι ισχύει με την αποστολή υλικού της Ελλάδας στην Ουκρανία και τι είδους υλικό ήταν αυτό;

Κατ’ αρχάς ισχύει μια διττής ανάγνωσης ηθική υποχρέωση.

Πρώτον, η Ελλάδα δεν πρέπει να διασπάσει την ενότητα και τη συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μία άρνησή μας να συμβάλλουμε όπως και τα άλλα κράτη-μέλη στην ενίσχυση της άμυνας μιας χώρας που ζητεί βοήθεια για να αποτρέψει έναν παράνομο εισβολέα.

Θέλω επίσης να καταστήσω σαφές, στο σημείο αυτό, ότι η Ελλάδα μετέχει της συμμαχίας των δυτικών δυνάμεων που χαρακτηρίζονται από τις αρχές της ελευθερίας και τους Θεσμούς της δημοκρατίας. Κατά συνέπειαν έπραξε το καθήκον της έναντι της Ιστορίας που υπαγορεύει την αποτροπή κάθε εν εξελίξει αναθεωρητισμού από αυταρχικά καθεστώτα. Ιδίως όταν αυτού του είδους οι αναθεωρητισμοί μπορεί να βρουν και άλλους μιμητές.

Δεύτερον, η άλλη ηθική υποχρέωση είναι η αυτονόητη στήριξη ενός αδύναμου έναντι ενός ισχυρού, όταν ο τελευταίος παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα και την ανεξαρτησία του πρώτου.

Στην Ουκρανία από την πρώτη στιγμή αποστείλαμε αμυντικό υλικό, από τα πλεονάζοντα αποθέματά μας και μόνον, έτσι ώστε να μην αποδυναμώσουμε κατ’ ελάχιστον την αμυντική μας ισχύ, κάτι βεβαίως που ουδέποτε θα επιχειρούσαμε. Θα ήταν αδιανόητο να αποδυναμώναμε οποιοδήποτε σημείο στην αμυντική μας διάταξη προκειμένου προκειμένου να ενισχύσουμε κάποιον τρίτον που θα είχε ανάγκη την ενίσχυση αυτή. Προέχει πάντα η πατριωτική αντίληψη της υπεράσπισης των εθνικών συμφερόντων και της ακεραιότητας της χώρας.

Με απλά λόγια η Ελλάδα ενίσχυσε την Ουκρανία στον αγώνα της να αντιμετωπίσει την εισβολή των Ρώσων με αμυντικό υλικό συνολικού βάρους 40 τόνων που αποτελείται από πυρομαχικά διαφόρων διαμετρημάτων και τυφέκια. Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε την αποστολή αριθμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης με συμφωνημένη την αντικατάσταση αυτών από αντίστοιχο γερμανικό αμυντικό υλικό (οχήματα).

Εν κατακλείδι, το Υπουργείο Άμυνας εφήρμοσε την κυβερνητική γραμμή επί του θέματος. Από την πρώτη στιγμή χωρίς δισταγμό, διά στόματος του Πρωθυπουργού, η γραμμή αυτή ήταν να ταχθεί η χώρα μας με την σωστή πλευρά της Ιστορίας.

-Το «Μητσοτάκης τέλος για μένα» του Ερντογάν τι σηματοδοτεί για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και πως το ερμηνεύετε;

Δεν είναι η πρώτη φορά στην μεταπολεμική πορεία των σχέσεων των δύο χωρών που χρησιμοποιείται από την τουρκική πολιτική ηγεσία ακραία ρητορική. Όμως ο πρωθυπουργός έχει καταστήσει σαφές ότι ούτε σε τέτοιας φύσεως λεκτικά παιχνίδια μετέχει ούτε πέφτει σε παγίδες. Στην πρόσφατη συνάντηση στο Νταβός, ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας με τον πρόεδρο του Οικονομικού Φόρουμ, έστειλε το δικό του σαφές μήνυμα στον Τούρκο Πρόεδρο. Και το μήνυμα αυτό είναι ότι με την Τουρκία είμαστε γείτονες και επομένως πάντα θα πρέπει να κρατάμε ανοικτά τα κανάλια επικοινωνίας, όταν μάλιστα, μιλάμε για δύο χώρες που αποτελούν μέλη της ίδιας Συμμαχίας. Επομένως δεν θα είμαστε εμείς που θα διακόψουμε τους διαύλους συνεννόησης. Ο διάλογος όμως δεν συμβαδίζει με επιθετική ρητορική και προκλητικές συμπεριφορές. Δεν έχει κανένα νόημα τότε κι αυτό που πρέπει να αντιληφθεί ο Τούρκος Πρόεδρος, είναι ότι η Ελλάδα είναι πυλώνας σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή, δεν κάνει όμως εκπτώσεις στην υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της.

Ο Τούρκος Πρόεδρος σφάλλει αν νομίζει ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός δεν θα υπερασπιστεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας ή δεν θα αντιμετωπίσει την επιβουλή της εδαφικής ακεραιότητας της. Ασφαλώς και δεν θα είμαστε εμείς που θα προκαλέσουμε οποιαδήποτε ένταση στην ευρύτερη περιοχή. Όμως αποτελεί πλέον γνώριμη τακτική της άλλης πλευράς, ο Τούρκος Πρόεδρος κάθε φορά που αισθάνεται απειλούμενος ή αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα να προκαλεί εντάσεις. Να θυμίσω ότι το επιχείρησε με την υβριδικού τύπου επιχείρηση μέσω της εργαλειοποίησης μεταναστευτικών ροών στον Έβρο και με τις συνεχείς παραβιάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου ή την αμφισβήτηση της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας με το ερευνητικό σκάφος Όρουτς Ρέις. Τις τελευταίες ημέρες έβγαλε στο πλαίσιο της ίδιας τακτικής και το σκάφος Τσεσμέ για υδρογραφικές έρευνες στο κέντρο του Αιγαίου!!

Ασφαλώς και δεν επιτυγχάνει τίποτε με τις προκλήσεις του αυτές. Απλώς εκτίθεται στην διεθνή κοινότητα και ενισχύει τη φαρέτρα των ελληνικών επιχειρημάτων, τα οποία άλλωστε εξετέθησαν από τον Έλληνα πρωθυπουργό στην Αμερικανική ηγεσία και στο Κογκρέσο. Όμως με την ευκαιρία αυτή θα επιθυμούσα να διαβεβαιώσω τον Ελληνικό λαό να αισθάνεται απολύτως ασφαλής καθώς οι Ένοπλες Δυνάμεις μας είναι παρούσες και σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή.

-Προχωρά τελικά ο σχεδιασμός του υπουργείου Άμυνας για τα F-35; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;

Η έγκριση του Προέδρου Μπάιντεν για την απόκτηση F-35 στην Ελλάδα ήταν ένα ακόμα απτό κέρδος από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ.

Το F-35 είναι το αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που θα αποτελέσει το βασικό μαχητικό σε επίπεδο χωρών μελών του ΝΑΤΟ. Έχουμε προχωρήσει σε συζητήσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία τη Lockheed Martin, η οποία θέλει να ενισχύσει τη σχέση της με τη δική μας Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία.

Στην επιστολή Μπλίνκεν που συνόδευσε τη δεύτερη τροποποίηση της Συμφωνίας Αμυντικής Συνεργασίας που περάσαμε από τη Βουλή, οι ΗΠΑ αναγνώριζαν το ενδιαφέρον της Ελλάδας για τα F-35. Άμεσα θα ξεκινήσει η διαδικασία απόκτησης αεροσκαφών F-35, τα οποία θα καλύψουν προβλεπόμενες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ήδη ετοιμάζεται από τους επιτελείς το σχετικό επίσημο αίτημα (LOR). Η διαδικασία μέχρι την πρόσκτηση αναμένεται να έχει αρκετά μεγάλη διάρκεια.

-Μετά την αγορά των 24 RAFALE υπάρχει τέτοια ανάγκη αλλά και αντίστοιχη οικονομική δυνατότητα;

Πλην των έξι πρώτων Rafale, σε ανάπτυξη βρίσκεται στην Τανάγρα και όλο το πλέγμα επίγειας υποστήριξης και το προσωπικό, τους τεχνικούς εδάφους που είναι αναγκαία προϋπόθεση για την πλήρη ένταξη των Rafale στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν παραληφθεί και ενταχθεί στο στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας άλλα έξι καινούργια “Rafale” κι απομένουν άλλα δώδεκα.

Η προσπάθεια θωράκισης της Ελλάδας μέσω της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζεται και δεν υπάρχουν περιθώρια επανάπαυσης.

Υπάρχει ένα σχέδιο οργανωμένο, κοστολογημένο και σε απόλυτη προτεραιότητα που έχει υποβληθεί απευθείας στον Πρωθυπουργό κι έχει τύχει της εγκρίσεώς του. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η προμήθεια των “Rafale”, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, στο πλαίσιο του ανωτέρω σχεδιασμού.

-Εντέλει τι ισχύει με την αναβάθμιση των Τουρκικών F-16 και τι περιθώρια αντίδρασης έχει η Ελληνική πλευρά;

Σας υπενθυμίζω ότι κατά τη συζήτηση στη Βουλή όταν επρόκειτο να ψηφιστεί η επέκταση της Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας με τις ΗΠΑ, είχα αναφέρει ότι ο δρόμος για την απόκτηση από την Τουρκία των F-16, είναι μακρύς και αβέβαιος. Η προεδρία Μπάιντεν τους προσέφερε την απόκτηση πυραυλικών συστημάτων και την αναβάθμιση και αγορά 120 συνολικά F-16 στην εκδοχή viper. Αμφιβάλλω αν τελικά εγκριθεί από τα νομοθετικά σώματα των ΗΠΑ, Βουλή των αντιπροσώπων και Γερουσία. Οι ΗΠΑ δεν θα μπορούσαν να αποδεχτούν την πώληση στην Τουρκία των F-35 όταν έχει προηγηθεί από τη Ρωσία η τουρκική αγορά των S-400. Είναι αυτονόητο ότι η όλη υπόθεση θα εξαρτηθεί από τη συνολική συμπεριφορά των Τούρκων. Η οποία θα αξιολογηθεί δεόντως από τις ΗΠΑ.

-Η πρόσφατη χαλαρή αντίδραση της Κομισιόν σε σχέση με την τουρκική προκλητικότητα σας προβληματίζει;

Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω τις πρόσφατες δηλώσεις ενός έμπειρου ευρωπαίου πολιτικού, του Ιταλού πρώην Πρωθυπουργού και πρώην Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ρομάνο Πρόντι. Ερωτηθείς σχετικά με την ολοένα και αυξανόμενη τουρκική προκλητικότητα, υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα πρέπει να νιώθει απόλυτα ήσυχη και ασφαλής. Αν υπήρξε ποτέ μια περίοδος κατά την οποία η Ελλάδα θα έπρεπε να νιώθει ασφαλής και ήσυχη, είναι αυτή που διανύουμε τώρα. Η Ελλάδα δεν πρέπει να ανησυχεί, οι ευρωπαϊκές χώρες προστατεύονταν και προστατεύονται. Η άποψή μου είναι ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στην ασφάλεια της Ελλάδας ή κάποιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας».

Από την άλλη πλευρά η Κομισιόν έχει πολλές φορές υποστηρίξει την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά και έχει κρίνει επίσης πολλές φορές, ως αντιπαραγωγικά τα οποιαδήποτε σχόλια που μπορεί να προέρχονται από Τούρκους αξιωματούχους. Επομένως, ας μην υποτιμούμε τη στήριξη και την ασφάλεια που παρέχει η Ε.Ε. στην Ελλάδα. Κι ας αναρωτηθούμε πώς θα ήταν τα πράγματα εάν η Ελλάδα ήταν τώρα εκτός Ε.Ε.!

Σας υπενθυμίζω επίσης ότι η Ελλάδα έχει αναδειχθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες -και κατ’ επέκταση το ΝΑΤΟ- σε σημαντικό στρατιωτικό και ενεργειακό κόμβο και μάλιστα σε μία δυσμενή διεθνή συγκυρία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Άρα διαθέτουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα αυτή τη στιγμή. Και για τον λόγο που προανέφερα έχουμε ως χώρα την αμέριστη συμπαράσταση των ΗΠΑ αλλά και του ΝΑΤΟ, αφού έχουμε αναγνωριστεί ως πυλώνας σταθερότητας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

-Λένε κάποιοι πως παρά το πολύ ισχυρό αποτύπωμα του ταξιδιού και τα χειροκροτήματα όλου του Κογκρέσου στον κ. Μητσοτάκη, λίγες μέρες μετά είχαμε την απάντηση της Τουρκίας με τις υπερπτήσεις πάνω από την Αλεξανδρούπολη. Πώς τα εκλάβατε όλα αυτά;

Αυτού του είδους «η απάντηση» της Τουρκίας, απλώς επιβεβαίωσε τα επιχειρήματα υπέρ των ελληνικών θέσεων που ανέπτυξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόσο στον Αμερικανό Πρόεδρο όσο και στα μέλη του Κογκρέσου με την ιστορική ομιλία του. Αυτό που πέτυχε ο Πρωθυπουργός στο Κογκρέσο είναι εξαιρετικά σπάνιο. Πρώτον, ήταν ο πρώτος Έλληνας πρωθυπουργός που μίλησε ενώπιον και των δύο νομοθετικών Σωμάτων της ηγέτιδας δύναμης του δυτικού κόσμου, κατά δεύτερο λόγο εξίσου σπάνιο πολιτικό φαινόμενο ήταν να σηκώνονται από τα έδρανά τους οι βουλευτές και των δύο κομμάτων και να χειροκροτούν τον ομιλητή, κατ’ επανάληψιν. Αυτό συνιστά αναγνώριση στο πρόσωπο του Έλληνα Πρωθυπουργού ενός παγκοσμίου κύρους ηγέτη που με τη συνεχή δουλειά, επιμονή και υπομονή, σε σημαντικά, στρατηγικής σημασίας θέματα κατορθώνει και περνά τις ελληνικές θέσεις. Όσον αφορά τις υπερπτήσεις, όπως σας ανέφερα και πιο πάνω αποτελεί πάγια τουρκική τακτική η εκδήλωση προκλητικότητας. Οι γείτονες κάθε φορά που νιώθουν να απειλούνται ή η διεθνής κοινότητα τους κάνει να αισθάνονται ανασφαλείς, αντιδρούν διαταράσσοντας το περιβάλλον ασφαλείας και σταθερότητας. Έτσι όμως επιτείνουν την αναξιοπιστία τους απέναντι στους συμμάχους τους. Και αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά και εταίροι στην περιοχή. Εμείς, ως χώρα προχωρούμε στο έργο που έχουμε αναλάβει να κάνουμε. Να συμβάλλουμε στην ασφάλεια στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στο νότιο άκρο της Ευρώπης και στην Νοτιοανατολική πτέρυγα της Ατλαντικής συμμαχίας. Τούτων ούτως εχόντων, η Ελλάδα αισθάνεται ισχυρή και γι’ αυτόν τον λόγο δεν την πτοούν ούτε οι συνεχείς προκλήσεις ούτε οι ρητορικές υπερβολές.

-Ανησυχείτε μήπως έχουμε επανάληψη του φορτισμένου καλοκαιριού του 2020 με τις παραβιάσεις και τις οριακές καταστάσεις;

Έχω τονίσει κατ’ επανάληψη ότι οι εντάσεις δεν προσφέρουν σε καμία πλευρά. Όμως, νομίζω ότι η απέναντι πλευρά έχει λάβει το μήνυμα από πέρυσι το καλοκαίρι, όταν η τεράστια κινητοποίηση των Ενόπλων μας Δυνάμεών μας και η άμεση αντίδρασή μας της κατέδειξε τις δυνατότητές μας για αποτελεσματική αποτροπή. Οι δυνατότητές μας αυτές είναι που αποθαρρύνουν την άλλη πλευρά από το να αποτολμήσει στρατιωτική εμπλοκή. Και αυτό διότι ξέρουν το βαρύ κόστος που θα αναγκάζονταν να πληρώσουν. Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι πάντα σε εγρήγορση, σε ετοιμότητα και αποφασιστικές.

-Θα στηρίξει η Ελλάδα κάθε διεύρυνση του ΝΑΤΟ; Ορθώς προχωράει η διαδικασία με τη Φινλανδία και την Σουηδία;

Ασφαλώς και ναι. Πώς θα ήταν δυνατόν να υπάρχει προβληματισμός στο αυτονόητο δικαίωμα μιας χώρας να επιλέγει με δημοκρατικές διαδικασίες τους συμμάχους της; Επιπλέον, η Ελλάδα αποτελεί βασικό και αξιόπιστο σύμμαχο στο ΝΑΤΟ και αναγνωρισμένο πυλώνα σταθερότητας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Η χώρα μας συμμετέχει σε κάθε ΝΑΤΟϊκή δομή και έτσι η Ελλάδα κινητοποιείται και συμμετέχει σε όλα τα δρώμενα. Υπό την έννοια αυτή, φυσικά και η όποια διεύρυνση του ΝΑΤΟ έχει την απόλυτη στήριξή μας. Είναι αυτονόητο ότι η Ελλάδα στηρίζει την ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κασσελάκης για έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ | Χρέος μας να ανακόψουμε τον θεσμικό κατήφορο

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης, με αφορμή την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η οποία είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Ο κ. Κασσελάκης, σε ανάρτησή του στο twitter, σημειώνει πως «δύο μήνες μετά το ψήφισμα – κόλαφο του Ευρωκοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, έρχεται τώρα η έκθεση – κόλαφος του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα».

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Δείτε την εκδήλωση

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65

«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

Σταϊκούρας

Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό». 

Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα.  Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.

Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κ. Μητσοτάκης από τη Λαχαναγορά του Ρέντη: Συνεχής η μάχη για την καταπολέμηση της ακρίβειας

Περιοδεία σε όλες τις περιφέρειες της χώρας θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το αμέσως προσεχές διάστημα, εν όψει των ευρωεκλογών. Θα εστιάσει στην καθημερινότητα των πολιτών και στη μάχη για την ακρίβεια που δίνει σε πολλά επίπεδα η κυβέρνηση τόσο με την εντατικοποίηση των ελέγχων, τα πρόστιμα, όσο με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την συγκράτηση των τιμών με τη βοήθεια των καλαθιών. To πρωϊ επισκέφθηκε την Λαχαναγορά του Ρέντη στην καρδιά της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την επάρκεια στα προϊόντα και για τις τιμές στα οπωροκηπευτικά, εκπέμποντας το μήνυμα ό,τι ο αγώνας κατά της ακρίβειας είναι συνεχής. Έχουμε ενθαρρυντικά σημάδια ότι ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, τόνισε o Κυριάκος Μητσοτάκης. Να προσφέρουμε προϊόντα σε τιμές αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από τις περσινές, επισήμανε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται σε ισχύ ήδη το «καλάθι της Σαρακοστής», ενώ το «καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «καλαθιού του νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μια επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Πηγή: businessnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en