Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ο γρίφος του Πάσχα και η νέα στρατηγική Μητσοτάκη

Μια ευέλικτη πολιτική στην αντιμετώπιση της πανδημίας επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία) προχωρώντας σε νέα ανάγνωση της επιδημιολογικής πραγματικότητας και αλλάζοντας στρατηγική με βάση τα εξής δεδομένα: α) επιθετική μετάλλαξη του ιού β) κόπωση της κοινωνίας μετά από ένα χρόνο περιορισμών και γ) πρόοδος της εμβολιαστικής κάλυψης σε συνδυασμό και με τη βελτίωση του καιρού.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Ακολουθώντας το μότο «περισσότερη ελευθερία σημαίνει περισσότερη υπευθυνότητα» και σε συνδυασμό με το συμπληρωματικό εργαλείο των self tests,  ο πρωθυπουργός εκτιμά ότι με στοχευμένες παρεμβάσεις – «αντίβαρα ελευθερίας» θα καταφέρει να πετύχει στο ισοζύγιο διαχείριση της πανδημίας – επανεκκίνηση της οικονομίας και της κοινωνίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κρατά κλειστά τα χαρτιά του για τις επόμενες κυβερνητικές πρωτοβουλίες ενίσχυσης της οικονομίας, καθώς βρίσκονται στη φάση της μελέτης και της ετοιμασίας, ενώ εστιάζει στη δυναμική του Σχεδίου Ανθεκτικότητας κι Ανάκαμψης.

Ο γρίφος του Πάσχα

Διάχυτος προβληματισμός επικρατεί στο μέτωπο των ειδικών και της κυβέρνησης για το πώς θα κάνουμε φέτος Πάσχα, καθώς η επιδημιολογική εικόνα της χώρας εξακολουθεί να προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Το πώς θα ανταποκριθούν οι πολίτες στις πρώτες «ανάσες» χαλάρωσης των μέτρων και πώς αυτό θα αποτυπωθεί αυτό επιδημιολογικά θα αποτελέσει σίγουρα τον «οδηγό» για τις όποιες αποφάσεις. Και αυτό γιατί, υπάρχει μεν η πρόθεση για μια χαλάρωση στις γιορτές, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από το αν θα ξεκινήσει η αργή μεν αλλά σταθερή πτώση όλων των επιδημιολογικών δεικτών ή θα υπάρξει «εκτόξευση» των κρουσμάτων. Ήδη παρά τις πρώτες διαρροές για άνοιγμα της εστίασης πριν το Πάσχαη επιστροφή των πολιτών στα τραπεζάκια των καφέ και των εστιατορίων μετατίθεται πλέον για μετά το Πάσχα, ενώ αυτό που απασχολεί τους περισσότερους είναι, αν θα επιτραπούν οι μετακινήσεις εκτός νομού, δηλαδή αν θα μπορέσουν να κάνουν Πάσχα στο χωριό. Δεν είναι ωστόσο λίγοι οι ειδικοί που θέτουν το δίλημμα: ή θα κάνουμε Πάσχα ή θα κάνουμε καλοκαίρι. Συνεπώς, οι αποφάσεις είναι δύσκολες και θα αναμένεται να ληφθούν μετά τις 15 Απριλίου.

Το άνοιγμα του Τουρισμού και οι 5 «γραμμές άμυνας»

Στις 14 Μαΐου τοποθετείται το restart του ελληνικού τουρισμού, με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη να παρουσιάζει στη διεθνή κοινότητα το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για το άνοιγμα του τουρισμού, κάνοντας λόγο για πέντε «γραμμές άμυνας» και διαμηνύοντας πως «δεν θα υπάρξει κανενός είδους διάκριση έναντι όσων επισκεπτών δεν έχουν εμβολιαστεί». Συγκεκριμένα:

1.   Κάθε τουρίστας θα παρουσιάζει κατά την άφιξή του βεβαίωση, ότι έχει εμβολιαστεί ή έχει αναρρώσει μετά από μόλυνση από τον ιό ή θα επιδεικνύει αρνητικό τεστ.

2.   Θα πραγματοποιούνται δειγματοληπτικά τεστ κατά την άφιξη. Θα στρέφονται οι έλεγχοι προς τα εκεί όπου βρέθηκαν συγκεντρώσεις θετικών κρουσμάτων την προηγούμενη ημέρα.

3.   Θα μπαίνουν σε καραντίνα οι επισκέπτες σε περίπτωση θετικού τεστ και στη συνέχεια να υποβάλλονται εκ νέου σε πιο λεπτομερές τεστ PCR.

4.   Θα ισχύουν αυστηρά οι γενικοί κανόνες ασφαλείας, όπως η υποχρέωση μάσκας ή η τήρηση των αποστάσεων, οι περιορισμοί σε εστιατόρια, λεωφορεία, ξεναγήσεις.

5.   Όλοι οι τουρίστες θα πρέπει να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες με τους Έλληνες. Π.χ. Εάν υπάρχει υποχρέωση μάσκας για τους Έλληνες πολίτες, το ίδιο θα ισχύει για όλους, είτε έχουν εμβολιαστεί είτε όχι.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ημερίδα απο το Επιμλητήριο Δράμας, για τον ρόλο των επιμεήτηριων και της προώθηση της καινοτομίας

Με Μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας”. Η εν λόγω ημερίδα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Απριλίου 2024, στον χώρο της Δομής Επιχειρηματικότητας – Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων Lab40, οπου το παρόν εκτός απο τους επαγγεκλαμτίες και τους φορείς της Π.Ε. Δράμας, έδωσε και ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού | Έρχεται κακοκαιρία με ισχυρές βροχές και καταιγίδες

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία προειδοποιώντας για κακοκαιρία με ισχυρές βροχές και καταιγίδες.

Η ΕΜΥ σημειώνει ότι τα έντονα φαινόμενα θα πλήξουν τη χώρα αύριο Παρασκευή και το Σάββατο, ενώ θα συνοδεύονται από ισχυρούς ανέμους εντάσεως 7 έως και 8 μποφόρ.

Μάλιστα και η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια και θα φτάσει στα δυτικά τους 18 με 20 βαθμούς, στα βορειοανατολικά τους 16 με 1 βαθμούς και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και στη νησιωτική χώρα τους 19 με 22 βαθμούς Κελσίου.

Το Έκτακτο Δελτίο Επιδεινωσης Καιρού

Βαρομετρικό χαμηλό αύριο Παρασκευή (19-04-24) στα δυτικά, συνοδευόμενο από μέτωπα, θα κινηθεί ανατολικά και προβλέπεται να προκαλέσει επιδείνωση του καιρού στο μεγαλύτερο μέρος τη χώρας από τις προμεσημβρινές ώρες της Παρασκευής μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου (20-04-24) με ισχυρές βροχές και καταιγίδες, που θα συνοδεύονται από μεγάλη συχνότητα κεραυνών και τοπικές χαλαζοπτώσεις.
Τα έντονα φαινόμενα που θα ξεκινήσουν από τα δυτικά, γρήγορα θα επεκταθούν στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, τις Σποράδες, την Εύβοια, τις Κυκλάδες και αργότερα στο ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα.
Οι άνεμοι θα είναι ενισχυμένοι και θα φτάσουν τα 7 και τοπικά τα 8 μποφόρ.

Πιο αναλυτικά:

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται:

Την Παρασκευή (19-04-24)
α. Από τις απογευματινές ώρες στα νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο και τη δυτική Στερεά.
β. Από αργά το απόγευμα στη Θεσσαλία, την ανατολική Στερεά και την Πελοπόννησο (κυρίως στα δυτικά τμήματά της).
γ. Τις βραδινές ώρες τα φαινόμενα θα επεκταθούν ανατολικότερα και θα επηρεάσουν περιοχές της κεντρικής και της ανατολικής Μακεδονίας (ν. Πιερίας, ν. Θεσσαλονίκης, ν. Χαλκιδικής καθώς και στα θαλάσσια – παραθαλάσσια του ν. Σερρών και ν. Καβάλας), την ανατολική Στερεά, τις Σποράδες, την Εύβοια, τις Κυκλάδες και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
δ. Σταδιακή εξασθένηση των φαινομένων αναμένεται τις βραδινές ώρες στο Ιόνιο και τα δυτικά ηπειρωτικά.

Το Σάββατο (20-04-24)
α. Μέχρι τις πρωινές ώρες στη Θεσσαλία, τις Σποράδες, περιοχές της κεντρικής και της ανατολικής Μακεδονίας (ν. Πιερίας, ν. Θεσσαλονίκης, ν. Χαλκιδικής καθώς και στα θαλάσσια – παραθαλάσσια του ν. Σερρών και ν. Καβάλας), τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και κατά τόπους την ανατολική Στερεά και την Εύβοια.
β. Από νωρίς το πρωί και μέχρι τις μεσημβρινές ώρες στα Δωδεκάνησα.

Δείτε LIVE την πορεία των βροχοπτώσεων

Τι είναι ο πολικός αεροχείμαρρος

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Γιώργο Τσατραφύλλια, τη χώρα μας θα πλήξει πολικός αεροχείμαρρος, που θα ρίξει τη θερμοκρασία έως και 11 βαθμούς Κελσίου.

Ο αεροχείμαρρος είναι ένα «ποτάμι» στην ατμόσφαιρα που μεταφέρει ψυχρές αέριες μάζες απο τον Βόρειο Πόλο μέχρι την Ελλάδα. Ο συγκεκριμένος αεροχείμαρρος δεν μπορεί να περάσει τον αντικυκλώνα που έχει αναπτυχθεί στη Βορειοδυτική Ευρώπη, ακολουθεί ανατολικότερη πορεία και περίπου από το ύψος της Πολωνίας και Δυτικής Ρωσίας στρέφεται νοτιότερα και μεταφέρει τις πολύ ψυχρές αέριες μάζες μέχρι τη χώρα μας.

Ο αεροχείμαρρος (Jet stream) κινείται γρήγορα σαν ένα μακρόστενο σωληνωτό ρεύμα πολύ ισχυρών ανέμων σε μεγάλα υψόμετρα. Δημιουργούνται από συνδυασμό της ατμοσφαιρικής θέρμανσης και της περιστροφής του πλανήτη γύρω από τον άξονά του. Μοιάζουν με τεράστια ομοαξονικά σωληνωτά «ποτάμια» – ρεύματα αέρος με αυξανόμενη ταχύτητα της κεντρικότερης ροής. Το μήκος τους κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 3.000 μιλίων, το πλάτος τους μεταξύ 100 και 300 μιλίων και το υψομετρικό πάχος τους μεταξύ 1 και 3 μιλίων. Η ταχύτητα των ανέμων εξαρτάται από το σημείο μέσα στον αεροχείμαρρο και την θερμοκρασία.

Σχεδόν πάντα υπερβαίνει τα 92 χιλιόμετρα την ώρα (50 κόμβους), αν και στον πυρήνα των αεροχειμάρρων έχουν κατά καιρούς ανιχνευθεί ταχύτητες άνω των 400 χιλιομέτρων, αλλά όχι στην Ευρώπη. Η κίνησή τους είναι περισσότερο μαιανδρική και για τον λόγο αυτό αποκαλούνται επίσης αερομαίανδροι.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στο στόχαστρο της ΕΕ οι influencers – Σαρώνουν τα social, στη λίστα για παραπλάνηση των καταναλωτών και 20 Έλληνες

Τους influencers έβαλαν στο στόχαστρο οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες, καθώς διαπιστώνεται ολοένα και συχνότερα ότι επιστρατεύουν πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών. Μέσα σε ένα μόλις μήνα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί 22 χωρών, ανάμεσά τους και εκείνες του ελληνικού υπουργείου Ανάπτυξης, εντόπισαν 576 influencers στους οποίους αρχικά η Κομισιόν δια των κρατικών αρχών θα… τραβήξει το αυτί, επισημαίνοντάς τους τις παραβάσεις και έπεται συνέχεια αν δεν συμμορφωθούν.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Ανάπτυξης, από τους ελέγχους εντοπίστηκαν οι 576 influencers και οι 20 εξ αυτών προέρχονται από τη χώρα μας. Το αμέσως προσεχές διάστημα θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή  νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών.

Ο έλεγχος, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τις 27 Οκτωβρίου του 2023 έως και τις 30 Νοεμβρίου του 2023 και συμμετείχαν 22 αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της Ένωσης.

Ο συντονισμός των ελέγχων έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Δικτύου συνεργασίας των αρμόδιων εθνικών αρχών των κρατών μελών για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας (Consumer Protection Cooperation Network).

Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες influencers από το υπουργείο Ανάπτυξης:

(α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των influencers

(β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των influencers, όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και

(γ) προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι influencers να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα των ελέγχων στους Έλληνες influencers

Από τον έλεγχο στους Έλληνες influencers, διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% – και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο – γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).
Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).

Έρευνα για παραβάσεις

Όλα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των influencers που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Οι έρευνες στην Ευρώπη

-Από το 97% των ελεγχόμενων influencers των οποίων το περιεχόμενο των αναρτήσεων είναι εμπορικό, μόνο το 20% γνωστοποιεί με ξεκάθαρες φράσεις στον καταναλωτή ότι πρόκειται για ανακοινώσεις διαφημιστικού ή εμπορικού χαρακτήρα.

-To 78% των influencers ασκούν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο μόνο το 36% αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε εμπορικό μητρώο στη χώρα τους, στο βαθμό που αυτό προβλέπεται από την εθνική νομοθεσία του κράτους μέλους.

-Σε ποσοστό 30% οι influencers δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με την εταιρεία τους, όπως εμπορική επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή και αριθμό εγγραφής.

-Σε ποσοστό 38% δεν χρησιμοποιούν στις αναρτήσεις τους τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις πλατφόρμες, όπως την ένδειξη «paid partnership (συνεργασία επί πληρωμή)» στο Instagram. Αντιθέτως, επιλέγουν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration (συνεργασία)» (16%), «partnership» (15%) ή λοιπές, γενικές ευχαριστίες προς τις εταιρείες (brands) με τις οποίες συνεργάζονταν (11%).

-Το 40% των influencers διατηρεί ορατή τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας.

-Το 34% των influencers παραθέτει τις γνωστοποιήσεις με τρόπο ώστε να είναι άμεσα εμφανείς, χωρίς να χρειάζονται επιπρόσθετα βήματα από τον καταναλωτή, όπως κάποιο κλικ στην ένδειξη «read more (διαβάστε περισσότερα)» ή μετάβαση στο κάτω μέρος της σελίδας.

-Το 40% των influencers προβάλλει και προωθεί δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες. Ωστόσο το 60% αυτών δεν παρέχουν ξεκάθαρη και με σαφήνεια ενημέρωση ότι πρόκειται για εμπορική δραστηριότητα και προβολή των δικών τους προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα του EU Sweep 2023, από τους 576 influencers που ελέγχθηκαν σε 1η φάση, για τους 358 influencers προβλέπεται περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή της καταναλωτικής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο.

Οι influencers και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από τον ιστότοπο/βιβλιοθήκη πληροφοριών (Influencer Legal Hub) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από εκπαιδευτικά βίντεο και πληροφορίες από διάφορες πηγές που παρουσιάζουν τις νομικές υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en